Ez így van,a BioWare játékai majdnem tökéletesek.Vegyük a patchek számát:össz-vissz 2. Az megint más,hogy ami nem jön annyira be,pölö a DaO arról is dicshimnuszokat zengenek:) Ezért írtam alább,hogy ha megmarad a szokásos BW minõség,ismét nagy game jön.:)
Biztos elkúrják ezt is, de még elkúrva is üti a többi fost, ami a piacon van, vagy 10x. ÉS ez a lényeg. Így volt ez minden BW játékkal. Nem lehet õket ûberelni, ami nem feltétlen az õ érdemük, de tény. :D
Én pl. ME1 miatt vettem X360-at aranyáron, Dragon Age miatt 120k-s VGA-t, sorolhatnám. Az õ cuccaikra semmi pénzt nem sajnálok.
Nem lep meg, õk mindig zseniálisak, talán jelenleg a világon az elsõ számú ilyen társaság. (dragon age 2, AC2, AC:Brotherhood videók, stb) Megnézve a videót játékmenetben nekem egy kidolgozott fedezék-rendszeres, romos városban, csapattal, házról-házra harcoló játékmenet ugrik be az unreal3 engine-nel. Láttunk már ilyet, gears of war:)) Ha ehhez hozzájön a szuper sztori, szuper karakterek, szuper párbeszédek és szuper fejlõdési rendszer akkor megkap(hat)juk a létezõ legjobb játékot. Valahol biztos hibázni fog, olyan nincs hogy minden tökéletes legyen. Ezt ez eddig leélt több mint 30 évem és a játékok közt eltöltött közel 20 évem mondatja.
Beperelni valószínûleg akkor lehetne õket, ha Lengyelországban, Csehországban és Szlovákiában megjelent volna a DLC, de nálunk nem. Ugyanis mi négyen vagyunk a Közép-Európai régió, és az itteni kiadásokért az EA prágai központja felel. Ugyanis csak akkor adhatják ki ezt a változatot, ha minden összetevõje megvan (lokalizálva lett az említett 4 nyelvre).
Én valószínûnek tartom, hogy miattunk szívtak a többiek is. Ugyanis Lengyelországban szinte minden lokalizálva jön már ki, a ME szinkronizálva is lett náluk. Csehországban van az EA központja, és ha csehre lefordítják, akkor onnantól kezdve szlovákra is letudják (nagyon hasonló a 2 nyelv). Egyedül Magyarországnál lóg ki a lóláb. Én nem lepõdnék meg, ha rajtunk bukott volna az egész projekt, csak ezt mégsem lehet hivatalosan közölni, mert akkor kezdõdne a flame war Magyarország ellen.
Igen, ezt aláírom, hogy lehessen angol verziót is használni, a magyar mellett. Kinek mi tetszik.
Viszont! Országunkban azért jóval olcsóbb a ME, mert lokalizálva lett. És azért nincs benne angol felirat gyárilag, mert akkor minden külföldi nálunk venné meg jóval az eredeti ár alatt.
Ezt egyszerûen úgy lehetne kiküszöbölni, hogyha lehetne venni egy teljesen angol és egy lokalizált változatot. Mondjuk én úgy emlékszem, hogy volt benne angol felirat, és talán a sku.ini fájlban kellett átírni a HUN-t INT-re.
És valóban botrányos, ahogy a DLC-t kezelik. Nem értem, miért nem képesek arra, mint a DA:O-nál, hogy amelyik DLC nem lett lokalizálva, odabiggyesztik mellé, hogy sorry de ez nem lett lefordítva, viszont minden további nélkül tudod telepíteni, és játszani a DLC-t.
Az lehet, de nem szokták. Ergó nem fogod tudni használni a DLC-ket a magyar verzás gammádhoz (amiért szvsz. be is lehetne perelni õket akár, de kit izgat).
a játék legyen magyar feliratos a dlc-ket egyszerûbb lefordítani mint egy egész játékot.
Azé remélem nem csinálnak olyan böszmeséget, hogy csak magyar felirat lesz rajta. Ha át lehet kapcsolni angol feliratra (és eleve angol a szinkron), akkor okés. Én ezzel be is szoptam, itt gyûjtögetem szépen a BW játékokat és bizony van amelyik kizárólag magayr felirattal tolható. Nagyszerû mondhatom. Nem baj, meg lehet oldani okosba, de azért idegesítõ.
Amit említettél is, a DLC-s probléma meg a másik. Az hogy lokalizált verziókra nem mennek fel a nem lokalizát DLC-k az botrányos. De manapság úgy tûnik ez a divat. Megveszed, szopsz utána. Mondjuk szerencsére én nem is vagyok a DLC-k híve. Ha nem volt benne az alapsztoriban, akkor utólag, pár órás kiegek. nem izgatnak fel.
Ez csak a PC-s változatra igaz. Valószínûleg a lokalizáció miatt fordulhatott elõ, és nem technikai hibáról van szó, hanem sokkal inkább anyagi.
Lényeg a lényeg, hogy a DLC-t ne keverjük össze az alapjáték lokalizálásával. DLC-t akkor éri meg lokalizálni, ha az emberek megveszik. Magyarországon még az alapjátékokat csak-csak megveszik eredetiben, de a DLC-ket szinte egyáltalán nem. Ha pedig nincs bevétel, abból nem lehet finanszírozni a fordítást.
És mivel a fejlesztõk valószínûleg nem szeretnék, hogy egy angol-magyar hibrid játékkal játszanak a játékosok, ezért kitalálták ezt a technikai hiba kamut.
Ettõl függetlenül, lentebb írták, hogy a ME2 eladása eléggé jó volt, sokáig vezette a listákat. Tehát valószínûleg, ha a DLC-ket nem is, de az alapjátékot várhatóan lokalizálják.
Kapott egy "magyarított" nevet. Vagy nálad az Earth az nem Föld, hanem Earth? A Pluto az Plútó, Venus pedig Vénusz, Saturnus -> Szaturnusz és folytathatnám a sort. Abba gondolj bele, hogyha felfedeznek egy bolygót, hiába kap az eredetileg angol nevet, kap egy magyarosat is, mert a magyar nyelvtan szabályai szerint pl a Virmire kimondva elég hülyén hangzik. Legrosszabb esetben pl a Hardware-bõl lett a Hardver.
"Nekem Shep nem volt Shep, voltak hasonlóságok az 1-hez képest, de nem sok. Mindazok után amin átment és semmi, nyomja vigyorogva tovább, még rá is játszik "This is commander shep..." stb.."
MIT????
"Hát fiam, talán nem kellett volna láncfûrésszel maszturbálni..." Akkor talán nem éreznél így...
amugy meg ez a kihallgatásra jelentkezz és fakocka szintû dumák...
részleteiben igen de az egy több volt mint részeinek egésze a kettõ hiéba a darabolt tunning nem
Semmilyen reakció? Szerintem legközelebb kicsit figyelj oda a karakterekre, a szövegekre, meg a dialógusokra, ne rohand végig az egészet, és ne ugorj át minden dialógust. Volt ott bõven érzelem, emóció, stb. Shepard és más karakterek részérõl is. Sokkalta több, mint az elsõ részben. Úgy általában, minden karakter jobban ki lett dolgozva, mint az elsõ részben.
Bár felõlem lehet a véleményed akár mi. Hozzászoktam, hogy divat lett fikázni a kettes részt, még ha az sokkal jobb is lett (ilyen és sok más téren), mint elõdje (ahogy Kopiati is kifejtette)...
Abban azért reménykedhetünk, hogy a felszippantott eperturmixból nem T800-as Schwarzeneggereket csinálnak majd.
7 millió halott egy hét alatt? Annál mi is jobbat tudnánk.. a reapereknek össze kell szedniük magukat, ilyen tempóban soha nem végeznének..
varooooooooooos!
Elsõ részben én is utáltam, mint valami kötekedõ kisgyerek, semmi sem volt jó neki. Egyedül a második részben változott meg a véleményem róla, de akkor 180 fokos fordulatot vett :) Az addigi legantipatikusabb karakterbõl az egyik legszimpatikusabbá lépett elõ.
Hát nagyon remélem, hogy lesz. Az mindig egy többletérzést ad, ha magyarul jön ki egy játék. Viszont ha lesz, legyen minõségi (legjobb lenne, ha kiszerveznék a melót a CD Projektes csapatnak, akik az elsõ részt fordították :P). De ha csak olyan színvonalú, mint a második rész, az sem baj, még mindig könnyebb abban kijavítani a hibát, mint közel 1 évig dolgozni egy hobbi fordításon (ugyanis brutális mennyiségû szövegrõl beszélünk, a tlk szerkesztõ által exportált fájlban nem sorban jönnek a párbeszédek, hanem össze-vissza, ráadásul az sincs odaírva, hogy épp ki mondja, amit mond, stb stb). És végtére is, akik nem tudnak, vagy nem úgy tudnak angolul, legalább azok is élvezhetik ezt a remek játékot! :)
Egyébként még nem írnám le a DA2 lokalizációját. Tény, hogy kevés rá az esély, de még van. És ismerve a lokalizációkra adott húzós határidõket, simán lehet, hogy január elején, vagy végén kapják meg a lokalizációs kittet az emberkék, és kapnak 1 hónapot, hogy elvégezzék a melót :)
Az ME3 megjelenésérõl pedig még nagyon korai lenne beszélni. Ha jók az eladási számok, tuti lokalizálva lesz, legalább az alapjáték, ha a DLC-k nem is.
Nekem Shep nem volt Shep, voltak hasonlóságok az 1-hez képest, de nem sok. Mindazok után amin átment és semmi, nyomja vigyorogva tovább, még rá is játszik "This is commander shep..." stb..
Amugy Tali örült jól emlékszel, õ meg Joker és Wrex, akinek normális reakciója volt. Tökmind1 mit csináltak vele kinek a ruhája van rajta, azért amit EGYÜTT tettEK! illett volna... na mind1
Mivel nem a rendes nevükrõl beszélünk, hanem egy ráragasztott névrõl, ezért le kell fordítani. Sovereign/Fejedelem rendes, valódi neve Nazara. És mivel a játékot nem egyszerûen lefordították, hanem MAGYARÍTOTTÁK, ezért illik az ilyen dolgokat is átírni, akárcsak a Virmire bolygót Vermárra átírni. Egyébként láthatod, pont, hogy nem tükör fordítva lett a Sovereign, mert akkor az általad leírt, elég hülyén hangzó nevet kapta volna. Kapott egy sokkal jobban hangzó, mégis hasonló nevet: Fejedelem. Egyébként a pásztor az shepherd nem shepard.
Nekem ugy tünt Tali eléggé örült shepardnak persze lehet hogy elnéztem valamit csak háromszor toltam végig az meg messze van egy ME2 fanatikus szintjétöl.
Hát igen... én is fogtam a fejem, hogy mindenki húzza a száját "te élsz", pedig basszus én mentettem meg a Fellegvárat.
A játékban egyedül egyetlen egy karakter örült igazán szívbõl nekem, és azóta õ a kedvencem: Wrex. Komolyan mondom, már azt vártam, hogy átöleljen "Shepard, barátom!".
Mindenki másnak tökre természetes, hogy visszajön a halálból. Anderson is "amint megtudtam, hogy élsz, egybõl küldtem a levelet"... értitek basszus, megtudjátok, hogy volt bajtársatok, barátotok, akinek köszönhetetiek az elõléptetéseket mégis él, ti mit csináltok? Küldtök neki egy e-mailt!!! (arról nem is beszélve, hogy két évnyi tetszhalott állapot után elég jelentõs mennyiségû spam halmozódik fel, na abból kiszûrni a lényeget az meló :D) o.O Ez az egyik legnagyobb fail a történetben, komolyan.
Hát de nem errõl szól az egész... Minden normális "hõs" központú sztoriban a hõs szenvedése embersége a lényeg de a 2-ben ezt kiölték, semmi komlyabb emberi reakciót nem mutat azon kívül h bunkó max. Egyszerûen nem hiszem el h nem foglalkozik azzal ami történik körülötte, fel sem merül benne, hogy lehet csak egy cerberus robot, hiába mondta Miranda, hogy nem. Egyébként azzal, hogy megölték a 2 elején teljesen újat alkottak, de a játék folyamán ezt senki se vette észre... Ahogy kilõtték õket, és ahogy lereagálták az illet az 1-hez, de amit csináltak vele az nem. Sztem nem kellett volna szénné égnie. De hát kellett az új figura, ugyan abban a csomagolásban.
Mellesleg nem vagyok hard core RPG fan. Nem akarok oldalakat olvasni, de hogy a döntéseim -amit nem én raktam be a játékba!- jó 90%-a abból álljon, hogy kapok e-mailt a pizzástól vagy nem, a tanácsot megmented normális lezárás, erre még csak nem is köszönnek, mint a kisiskolában komolyan...A gigászi inventory volt az 1 egyik nagy gyengepontja, meg hogy a csata közben minden lecserélek. De a kettõre meg kiherélték. Érdekes Zaed-nek jutott saját puska, még neve is van.. Amit a páncél terén behoztak, annak kb. a felét berakhatnák a fegyókra is. Legalább a lõszer képeségek eltûnnek és mod-ok formájában újra élnek, ahogy az az 1-ben jo is volt.
De a technológiai stagnáláson nem ennyi idõ alatt jutnak túl, a cerberusnak lényegében ez a célja a bázissal, hiszen ott vannak az igazán fejlett technológiák, Meg a normandia 1 eléggé rossz dizájn lépés volt... (hol alszik a legénység? stb...lényegéebn ezért semmisül meg) másik a me1 végsõ koncepciós hibája az, hogy nem nyírták ott ki Sepördöt, emiatt a 2 rész elején kellett, egy katartikus momentumot, ilyen korán elsütni hiba volt...
Egyébként értem, hogy páran sírtok mert nem nektek fejlesztenek szerepjátékot, DE ennyire történet központúság mellett, tovább vihetõ mentésekkel, nem kezdheti minden játékot nulláról, ha meg nem nulláról kezd kb isten lenne a végére...(mondjuk kb a 2 végére annyi biomod van az emberünkben, hogy már feszegeti az emberség határát) Egy ennyire szoros, feszes történetnél nem megoldható, ott is telik az idõ, nincs idõ hogy a "nameless hero" (alá gothic), hogy akkor most a karakter lvl 50ig elfejlõdik, 50 képességet újra meg újra részrõl részre megcsinál...meg sztem teljesen idegesítõ a részrõl-részre minden képességet elvesztõ hõs... az inventory meg minek? elhiszem, hogy páran szeretnek ilyen-olyan cuccokat a virtuális fiókban pakolászni, de szóljanak az asszonynak adjon feladatot, ha pakolni akarnak:D Így is eléggé bele lehetett nyúlni a karakterbe, ennél már tovább butítani (ez alatt az 1 szintjét értem) felesleges, ott nagyon jó rendszer volt, de egy 2. 3. részben nem mûködik...Sztem a 2 messze felülmúlta az elsõ részt koncepcióval, minõséggel, annak ellenére minden trilógia köztes sebe megvolt benne... és a 3-ban meglesz minden zárórész betegsége, az, hogy a rajongók nem azt fogják kapni, amit várnak, míg én a mérsékelt rajongó nagyon jól fogok szórakozni:)
Csak azt felejted el, hogy amikor összeroskadt az öltözõ szekrényeknél, akkor még nem mentette meg a galaxist. Sõt akkor pont úgy nézett ki az egész, hogy esélye sincs megmenteni...
Igazából reszelhetnének rajta még fél/egy évet az aktuális megnjelenési idõn túl... Amit az 1-gyel elkezdtek illene rendesen lezárni - mármint a fõ(bb) szála(kat)t természetesen - . A többit eleszegetjük majd DLC/spin-off-ban, de azért kétlem, hogy ME2 fejlesztési idõ alatt tudnak egy, a két rész alatt felhalmozódott lehetõséget végigjárni, még korlátozott szinten is.
A másik, hogy nekem már a 2-ben is Shepnek túl nagy arcot adtak, túl nagy hangsúly van rajta, ami az 1-ben nem volt. A végére remélem nem csinálnak egy kihaénnem jóarcú-jófarkú amerikai klisészart. Pl. mikor az 1-ben összeroskad Shep az öltözõ szekrényeknél, és Liara önt belé lelket, ilyen vonalon kéne a dolgokat vinnni. Ennek ellenére a srác meg se rezzen, mikor eljátszák vele a porból lettem-et, simán meggyõz mindenkit elég ha a nevét adja vagy ránéznek, egy gyenge pillanata sincs, mikor hullanak az emberek. Szóval hiába lett a piszkos 12, Shepnek semmi szüksége rájuk, mármint történetileg, az hogy a játékmenetben hardcore fokozaton kell meg vki, aki lõ az GoW meg CoD inkabb.
Úgyhogy remélem nem egy megmentem a világom a legnagyobb stukkerral a világon, miközben megtosz minden élõ-élettelen dolgot.
Természetesen direktt votam túlzó és elfogult :)
A sovereign magyarul uralkodót jelent, a monarch a fejedelem.
Számomra örök rejtély hogy mi értelme a NEVEKET (személy, hely) is tükör-fordítani? A legtöbb esetben bénán hangzanak és félreérthetõek, nem véletlen hogy Luke is Skywalker maradt és nem "Égjáró", a fordítás lényege hogy a történet érthetõ legyen és ennyi, nem kell túllihegni.
Shepard-öt is le lehetne fordítani "Pásztor"-nak, ehh...
Hát az az elsõ részben volt azóta azért fejlesztettek egysmást , nézd meg a normandy sr1 és sr2 közötti különbséget még az elsõ hajót úgy nyitották fel mint egy konzervet a második meg úgy lõtte szét a collector hajót mint a rongyot 2 lövés elég volt neki, mini reaper ágyú ugye.Plusz a 2. részben a begyújtok nem számoltak edi-vel hajó hajó elleni harcban képes leolvasztani akár az ellenséges hajó reaktorát, csak beszélni kell edi-vel jokernél és elmond mindent.Plusz a 2. rész végén joker átnyújtja shepnek a kaszás teljes tervrajzát ami azért nem kis elõny lehet találnak rajta egy gyenge pontot vagy akár lemásolhatják a fegyverzetet páncélzatot.
Majd jön a Rekni-királynõ és a Reaperek beijednek...
u.i: Már elég kétségbe esettnek kell lenniük ha Sepördre vár a big ben-es csóka...
Jah, azon a karkateren már látszik, hogy dolgoznak a filmen is, a ruhája, sokkal inkább filmesen megvalósítható, mint mondjuk az elsõ rész páncéljai, a me2-n is lehetett érezni, hogy a picit "vasemberesre" vették a figurát, kevésbé csicsás, sokkal inkább a praktikum, apró részletek.
Hát, gondolj bele a Fejedelemmel kb a fél galaxis flottája megküzdött, (oké voltak ott gethek is), de ha mondjuk egy tucat olyan hajó, és az igazi csatlósaik felbukkannak, akkor lehet mit tenni? Csapat mozgások valószínûleg nincsenek, mert a reaperek a "kapu"hálózatot le tudják bénítani, hiszen az õ technológiájuk. Gondolom emiatt lesz a kb ezer olyan dolog, ami a ME2 mentésébõl befolyásolja a dolgot, hiszen itt már talán számítanak az apróságok. A reaperek nem a kiirtásra törekednek, ha arra mennének, akkor a srác nem ilyen "kevés" áldozatról beszélne, gondolom a begyûjtés itt is megjelenik, mint a 2-ben...hiszen fontos nyersanyag az élõlény a gépeknek...
sok minden benne van, szerintem is valamilyen fordulattal fog kezdõdni.
Eddig könnyû volt különbözõ szavazásokon kiválasztani az Év játékát, mivel évente csak egy Bioware játék jelent meg. Mi a fenét fogok én jövõre csinálni így, h 3 is jönni fog?
Még a téma elején voltak találgatások arról... hogy mennyi idõ míg kiirtják az emberiséget. Szerintem évek, a támadás pedig valahogyan meglepetésszerû lesz mert ha nem az lenne már várna ott egy flotta vagy kettõ legalábbb... az is lehet hogy abba a helyzetbe csöppenünk bele... éppen nincs még kiírtva az emberiség és a remény halovány sugara van már csupán jelen az emberek számára... versenyfutás az idõvel megtalálni a fény lényeit, vagy a fegyvert ami elpusztíthatja az ellenségeinket.
Ja, egyébként pedig egy dolgot még nem tette hozzá: Casey Hudson említette, hogy a ME3 könnyebb lesz abból a szempontból, hogy nem kell a folytathatóssággal foglalkozniuk, mert ez lesz az utolsó rész. Tehát, ha a második rész végén meghalhatott Shepard, a harmadik rész végén ha bénák vagyunk, simán odaveszhet az emberiség... érdekes lesz :]
Hát jól összegezted az elsõ 2 részt minden stimmel.Hogy a fellegvár relét aktiválni kell-e majd kiderül.De azt ne felejtsük el hogy nem tudni mennyi idõ alatt érnek ide lehet a 2. és a 3. rész között évek telnek el.Igaz lehetett látni hogy jönnek a 2. rész végén de még csak messzirõl látják a tejutat ha egyáltalán azt mutatták volt aki azt mondta nem az de mindegy.Meg ugye kérdés hogy mikor szállják meg a földet rögtön a játék elején vagy a közepe fele vagy a végén?A videóból mondjuk az következik hogy az elején mert ha már tudták hogy itt vannak shepard összeszedte volna már a flottát.De így viszont nem lehet valami hosszú a game ha a történet szempontjából nézzük legalábbis mert shepard-nek sietnie kell hogy minél elõbb visszatudja foglalni a földet. Viszont el tudnék képzelni egy olyan me játékot ami a 3.részen belül játszódik mint a halo odst kb hogy egy katonával vagy és a földön kell harcolnod a kihalás ellen.Ez simán kitenne egy részt szerintem, vagy örülnék shepard elõtörténetnek is, de azt azért megoldani mert az egyben ugye választani kell hogy milyen múltat akarsz, de benne lehetne az elsõ kapcsolat háború a shanxi vagy amikor shep-nek egyedül kellett visszatartania a csürhéz még megjön az erõsítés.
Ui2: A Fellegvár-relé használata mellette szól az a tény is, hogy eddig mindkét részben valami húdenagyonveszélyes relét kellett használnunk, amit eddig vagy nem mertek, vagy nem tudtak használni mások.
A Fellegvár-relére tökéletesen illik ez. Eddig csak a kaszások használták, senki sem tudja, hogy hova vezet, és az õrzõkön kívül senki sem tudja, hogy hogyan lehet aktiválni. Viszont az egyetlen dolog, amivel közelebb lehet jutni a kaszások megértéséhez és legyõzéséhez. Tökéletes meló Shepard parancsnoknak, és csapatának.
Nem lepõdnék meg azon, ha lenne valami központi agyuk, mint a getheknek, amit átírva/elpusztítva a mi javunkra billenthetjük a háborút. Pl: Írd át a kaszásokat a Cerberus érdekei szerint = Renegát. Írd át a kaszásokat a Szövetség és a Fellegvár érdekei szerint = Semleges. Pusztítsd el õket, mert gonosz lények = Paragon.
Illetve még az is lehet, hogy több ilyen központjuk van, mindegyik egy-egy galaxisra "szakosodott" kaszás flotta fenntartásáért felelõs. A játék univerzumát pedig úgy lehetne bõvíteni, hogy a Tejút fajai figyelmeztetik a többi galaxis lényeit, és segítenek nekik. Ugyanis valószínûleg a Fellegvár-relé nagyságú relék a különbözõ galaxisokat köti össze egymással.
Bár nem olvastam végig az összes eddigi hozzászólást, csak párat, így ha már valaki elmondta, bocsi.
Tehát, tisztázásként:
Miért volt a nagy hacacáré a Fellegvárral, meg a begyûjtõkkel, ha megérkeznek így is?
ME1: A kaszások/pusztítók/reaperek (kinek mi tetszik, nekem a kaszás jobban, tökéletesen fedi a funkciójukat. Az angolt elvbõl elvetem, ha van egy magyar fordítás :)) elsõsorban a Fellegvár-relén keresztül özönlöttek volna be a galaxisunkba. Mikor kiküldték a jelet, az õrzõk (keepers) nem válaszoltak, mert a protiánok sikeresen "átírták" õket a pusztítást követõen (ugye a Vezetõt használva visszamentek a Fellegvárba, és elvégezték a szükséges mûveleteket. Majd valószínûleg éhen haltak). Tehát, az õrzõk nem válaszoltak, viszont a kaszások hátrahagyták Fejedelmet (Sovereign), hogy gondoskodjon arról, hogy minden esetben bejussanak a galaxisunkba.
Fejedelemnek szüksége volt valakire, aki képes megtalálni a kulcsot a visszajutáshoz, azaz képes aktiválni a Fellegvár-relét. "Összejött" hát Sarennel, akinek az volt a feladata, hogy kiderítse a protián rejtélyt. Vigil, az Íloszon lévõ protián VI adta át Sarennek azokat az adatokat, amivel képes Saren átvenni az irányítást a Fellegvár felett. Ezt az infót kapta meg Shepard is. Az irányítás arra kellett, hogy a Fejedelmet biztonság nélkül bejuttassa a Fellegvárba, aki aztán rákapcsolódva a Fellegvár rendszereire, aktiválja a relét.
A végkimenetelt már ismerjük: a kaszások azon terve, hogy Sarent felhasználva aktiválják a Fellegvár-relét, csõdöt mondott.
ME2: Bár ha jól emlékszem, a második részben nem említik, de ott is a Fellegvár relé aktiválása volt a cél, a kaszások valószínûleg utolsó "hátrahagyott" "eszközeikkel", a begyûjtõkkel. Ahhoz, hogy a Fellegvár relét aktiválni tudják, szükségük volt egy kaszásra, és BANG itt jött a képbe az ember kaszás. A cél az lett volna, hogyha elkészül a cuccos, az szépen berepül a Fellegvárba, úgy, ahogy azt a Fejedelem is tervezte, és beengedi "testvéreit" a galaxisunkba, hogy elkezdjék a ciklus befejezését.
A kimenetel ismert. A kaszások összes hátrahagyott eszközük csõdöt mondott, ezért maradt a klasszikus megoldás: berepülnek a galaxisunkba. Hogy eddig miért nem így csinálták? Nos, pontosan nem tudni, hogy honnan jönnek, de tételezzük fel, hogy a protiánok jól sejtették, és az intergalaktikus térben várakoznak (sötét ûr - dark space), hibernálva. Mennyi ideig is várakoznak? 50 millió év? Vagy több? Még hibernált állapotban is energiát használnak, tehát azzal, hogy berepülnek a galaxisba "manuálisan" valószínûleg még több energiát használnak, magyarán sebezhetõbbek lesznek, mintha a relét használva beözönlenének (arról nem beszélve, hogy lehet a relé még energiát is ad nekik).
A ME3 még ki fog derülni, hogy mirõl szól. Amíg nem ír semmit a BW, addig csak találgathatunk.
Részemrõl azon a véleményen vagyok, mint azt korábban már írtam a másik topikban, illetve itt is az egyik hozzászóló megemlítette: használnunk kell majd a Fellegvár-relét, és meg kell látogatnunk a kaszások honvilágát. Jó eséllyel Shepardnek még valahol megvannak azok az adatok, amivel a Fellegvár felett átveheti az irányítást, viszont a relé megnyitásához vagy egy kaszásra lesz szükségünk (ha megkíméltük a bázist, akkor a rejtõzõ fickó/Illusive Man majd nagylelkûen átadja nekünk újdonsült torzszülöttjét), vagy pedig az Ishnek végzett õrzõ-szkennelés adatait felhasználva rábírjuk az õrzõket, hogy aktiválják a relét.
Az külön meló lesz, hogy a Tanácsot meggyõzzük: engedélyezzék a procedúrát. Ehhez ugye evakuálni kéne a Fellegvárat, ami nem kis meló, és mindez háborús helyzetben különösen kényes dolog.
No, így hirtelen ennyi. Remélem sikerült mindenkit kellõ információval ellátnom, és azt is remélem, hogy nem írtam nagyon nagy sületlenségeket :)
Ui: Arra pedig, hogy miért az emberek? A kaszások rendszerint azon organikus élõlények génállományát használja fel a saját maguk szaporítására, akik már "bizonyítottak", illetve ha nem is minden egyed alkalmas, még mindig jók lesznek egyfajta bábnak, mint a begyûjtõk voltak. Ez persze nem zárja ki azt az esélyt, hogy a többi fajra nem ez a sors vár, de az elsõdleges célpont az lesz, aki a legnagyobb fenyegetést jelenti a kaszásokra, ezek pedig egyértelmûen az emberek: Fejedelmet elpusztították, Shepard pedig a magánhadseregével egy kaszás-lárvát is elpusztított. Ehhez képest a többi faj érdemei eltörpülnek.
nem akartam senkibe belekötni ilyet felesleges magadra venned.
Nekem már eszembe jutott, csak nem írtam le, mert akkor 10 másikat is leírhattam volna még (mint a gázóriás atmoszférájában lebegõ objektumok, amik közeledésre eltûntek a gázóriás belsejében). :P
Igen, lehet, hogy Easter Egg. De az én véleményem szerint ezek a Fény lényei még bele is illenének ebbe az egészbe. Persze akkor a 3-as részben alaposan rá kell koncentrálni erre a másik õsi fajra. Majd meglátjuk.
Ja egy kérés ha ráértek, ha valaki talál full hd-s azaz 1080p-s me3 teaser trailert szóljon én nem találtam csak 720p-set.
Csoda, hogy a Leviathan of Dis még nem került elõ...
Az ilyen misztikus dolgok legtöbbje easter egg utalás valami más scifi könyvre/filmre/sorozatra, de akármi lehet belõle (Leviathan akár FarScape utalás is lehet, ugyanúgy mint a Reaperek "testvérfaja", ellenük harcoló organikus élõ ûrhajók).
Brainstormingnak most még nincs sok értelme, majd az írók eldöntik, hogy mi lesz.
Pont fordítva van a geth-ek dolgoznak a reaperek-nek, vagyis csak 1-nek igazából a fejedelemnek.De nem az egész geth társdalalom csak egy kis része az amelyik úgy döntött hogy melléjük áll.
Pont fordítva. A Reaperek a fõnökök, a Gethek -és valójában azoknak is csak egy kis részük (amint az kiderül a 2-es részbõl)- dolgoznak a Reapereknek, amolyan szolgája a Reapereknek, Istenítik a Reapereket. A Gethek többi, nagyobbik része pedig olyan, mint Legion. Tehát békés, nem lõ azonnal, ha meglát, nem ellenséges, sõt, hajlanak a békére a Quarianokkal, a teremtõikkel.
Lehet hogy valamit félre értettem a történet során mert eddig csak 1x toltam végig a második részt, de a reaperek nem a geth-nek dolgoznak ? Csak azért mert nekem nem úgy tûnik mintha a reaperek támadnának.
Nem tudhatod, hogy azé a fajé volt a fegyver, aki a Reapereket építette, ugyanúgy én sem tudhatom, hogy nem az övéké volt. Egy biztos: A Cerberus rátette a kezét a fegyverre. És tök mindegy, hogy már nem mûködik. Ha Sovereign roncsaibõl képesek voltak elkészíteni Sovereign fegyverének miniatûr változatát, a Thanix Cannont, akkor ebbõl a 37 millió éves nem mûködõ fegyverbõl is képesek lehetnek valamit kinyerni. És kitudja, hogy mennyi minden titkos kutatást folytattak még a Cerberusban, vagy akár az Alliance-osok is. Lehet, hogy a 3. részben Shepardot bevezetik egy 51-es körzet szerû helyre, ahol mindenféle nyalánkságok lesznek. Kitudja.
A Reaper IFF küldetés elõtt Illusive Man beszélt róla, hogy megtalálták azt az ágyút, ami szétlõtte a Kaszást, amiben a küldetés játszódott, csak nem volt mûködõképes.
Igen benne van de a fegyver már nem mûködik és nem tudják ki építette, valószínûleg az a faj aki megteremtette a reapert, hasonlóan ahogy a geth-ek a quarianok ellen fordultak. Idõvel a reaperek fejlõdtek mint ahogy a geth-ek is csak nekik élõ organizmus kell ahhoz hogy szaporodjanak.Meg hajtja õket a bosszú gondolom valamiért nagyon utálhatják a szerves lényeket.
Ugyanakkor ott az a csillag is, ami rendkívül gyorsan öregedett, és amit Tali vizsgált. Ez az öregedés állítólag valahogy összefügg a sötét energiával, bár a 2-esben tovább nem fejtegették, de az le lett szögezve, hogy a Gethek nem képesek ilyenre, és értelme se lenne ilyet csinálni.
Szóval nekem úgy tûnik az egész, hogy a Bioware a két rész alatt elhintett egy csomó kis történeti mellékszálat, amik a lehetséges befejezéshez vezetnek, és lehet, hogy mind egy dologban egyesülnek.
Az is lehet, hogy ez a volus talált valamit, esetleg egy küldetés lesz, hogy megtaláljuk, vagy ilyesmi. Ezt mondjuk simán el tudom képzelni.
Megtaláljuk ezeknek a Reaperekkel egy idõs lényeknek a fegyvereit, és akkor lesz itt bimmm-bummm. Máris nem olyan egyértelmû, hogy ki gyõzne egy az egyre.
Mellesleg emlékeztek arra a lelõtt Reaperre, ami a barna törpe körül keringett?
"It is believed that 37 million years ago, an unknown spacefaring race fired a mass accelerator round of incredible speed and power at the Reaper, which hit and disabled it. The round continued moving, eventually impacting the planet Klendagon and creating the Great Rift Valley there."
37 millió éve voltak valakik, akik rendelkeztek olyan hihetetlen erejû fegyverrel, ami röhögve lyuggatta át a Reapert meg a mögötte lévõ bolygót is.
Kicsit extrém elképzelés, tudom, de a történetbe, a játékban ez benne van...