Én is sokkal jobban örülnék egy Imperium Galactica 3-nak. Mielõtt valaki megint a Nexus: Jupiter Incidentet emlegetné, elmondanám, hogy annak a játéknak a világon semmi köze az Imperium Galacticához és a Digital Reality-hez. Külföldi cég fejlesztette azt a játékot, csak megvették az Imperium Galactica nevet, így egy darabig IG3 néven futott a projekt.(Ami szerintem nem más, mint a fogyasztók hülyére vétele, mivel a játék tartalmának semmi köze az IG-hez, azon kívül hogy ûrstratégia). Aztán kifutottak az idõbõl, lejárt a szerzõdés és elvesztették a névhasználati jogot, így átnevezték a játékot "Nexus"-ra. Azt sajnálom, hogy a cikkírok nem hangsúlyozták annakidején nyomatékosan, hogy "ENNEK AZ IG3-NAK KÖZE NINCS AZ IG1-2-HÖZ, CSAK A NEVET HASZNÁLJA EGY KÜLFÖLDI CSAPAT". Szerintem az emberek többségének fogalma sincs errõl és csak azért várták lelkesen az IG3-at, mert iszonyatosan tetszett nekik a MAGYAR nyelvû és MAGYAR fejlesztésû IG1-2 és valami hasonló csodára számítottak.
De én örülök neki, hogy a külföldi csapat elvesztette az IG márkanevet, így legalább nem lopták el azt a dicsõséget, amit szerény hazai csapatunk, a Digital Reality évtizedek alatt felépített.
Ha így nézzük, a Haegemoniát tekinthetnénk IG3-nak, hiszen a Haegemonia fejlesztése az "IG3"-al párhuzamosan zajlott, csak ugye a Digital Reality nem nevezhette a saját játékát Imperium Galactica 3-nak, mert a névhasználati jogot elvették tõlük.
DE! Most ott tartunk, hogy szabad az IG3 név, szóval szerintem nagyon jó húzás lenne kiadni 1-2 éven belül egy "Imperium Galactica 3"-at a Digital Reality-nek, amiben visszatér a gyökerekhez. A Haegemonia jó játék, de az IG játékosok többségének nagyon hiányzott belõle az építkezés, a tank harc és még sok más dolog. Ezeket mind-mind vissza lehetne hozni, mai modern grafikai körítéssel. Szerintem vinnék mint a cukrot!!
Sziasztok! Én nem láttam a játékot mégis érdekel. Egy böngészõ felületen játszható játék tökéletes pl irodai kikapcsolódásra számomra ;). De a lényeg. Mikor fog kb megnyílni magyar nyelven mindenki számára elérhetõen a játék?
Persze lehet, hogy igazatok lesz, de én egyelõre nem így látom Nadirim helyzetét. Elképzelhetõen azért is, mert a baráti köröm fõleg hc játékosokból áll, és így más megvilágításból látjuk az ilyen játékokat. De igazából azért vagyok ennyire kétkedõ, mert egy kisebb volumenû f2p webes játéknak (pl. Erepublik) -nak is minimum 30-40 ezer aktív játékos kell, hogy havi szinten fizetni tudják a szerver költségeit és a cégnél dolgozó , fejlesztõ stb kollégákat, és a jelenleg kb. 50 ezer aktív játékos mellett is panaszkodnak, hogy kevés a befolyt összeg. Persze az ilyen játékoknál, ok lehet a nem megfelelõ "premium shop" rendszer, de egy rpg esetében (fõleg ahol pvp is lesz) még nehezebb eltalálni. Ha semmilyen + elõnyt nem ad, akkor azért nem folyik be megfelelõ pénz, ha meg túl sok elõnyt ad, akkor meg sok játékost eltántorít a játéktól. Az tény, hogy mûködnek nagyon jó nyereséggel büszkélkedõ webes játékokat futtató cégek, a legnagyobb a bigpoint 2,5 millió aktív játékossal (13 online játék). Az elég nagy szám, de figyelembe kell vennünk, hogy ezek a játékok széles körben lefedik a piacot (értem azalatt, hogy itt minden rétegnek van megfelelõ játék). Viszont a Nadirim jóval nagyobb költségvetésû, így nem lesz elég neki 50 vagy akár 130 ezer játékos se, hogy 4-6 éven belül megtérüljön. Egyenlõre a játék iránti érdeklõdés sem olyan nagy (onrpg-n 1300 kulcs több mint 2 hét alatt fogyott el). Oldallátogatásban pontos számot nem tudok mondani, de Alexatraffic-ban és a google trendeknél elég hátul van. Természetesen tisztában vagyok vele, hogy ha kijön a játék jelentõsen javulni fog ez az arány, de egyelõre kétkedek a sikerében. Az, hogy el lébicel valahogy, abban biztos vagyok, de hogy megtérül a ráfordított összeg, abban már nem.
"Óó ez nem ilyen egyszerû, jelenleg minden játékos réteg kb 20000%ossan lefedett"
Azért valahogy mégis elkelnek az új játékok. Meg a harmadrangúak is valahogy megtalálják a közönségüket. Szerintem erre a Nadirimnak is lehet esélye. Nem több mint egy böngészõs Titan Quest, de vannak emberek akiknek pont ilyen kell. Persze sosem fogom megérteni õket, de ez van. Azt meg nem hinném hogy több százmillióba került. Ez Magyarország. Pl egy film nem kerül annyiba itt mint Amcsiban. Ahol mondjuk lehet egy effektek nélküli film 30 millió dollár, na az nem lesz itthon 600 millió Ft.
Facebook 1 fillért sem fizetett Farmville-ért, sõt a Zynga fizet a Facebooknak. Ezért akarja a Zynga a saját weboldalán futtatni (valamikor a jövõben) a játékait, a Facebook lassan túl nagy százalékot kér a bevételekbõl (minden alkalommal amikor valaki "goldot" vesz Farmville-ben valós pénzért). De javíts ki ha tévedek - természetesen forrással együtt.
WhiteRiC. Elõször is ingyenes lesz a Nadirim, így nem kell rengeteg pénzt beleölnie a játékosoknak. Másodszor a böngészõben fut, ezért nem kell hülye telepítésével tölteni az idõt. A grafikával nem értem, hogy mi a baj. Sok internetes játék is hasonló grafikájú és elfogadható. Nem mindenki szereti gyorsan befejezni a körökre osztott harcot. Jó ha van benne kihívás és nem azonnal nyer az ember. Egyébként munkahelyen is játszható. Van Autocombat funkció, így megy magától is a harc. Egy gyorsharc funkció is beilleszthetõ késõbb, ami nem lép be a játékba, de gyorsan végigviszi helyettünk automatikusan. Különben egy normális ember nem a munkahelyen játszik. Otthon sokkal jobban tudja élvezni a játékot. A World Of Warcraft stílusú játékok ugyan grafikailag és játékkészletekben jobbak, de vannak hátrányai. Az egyik, hogy nem mindenkinek vannak olyan magas igényei, mint amilyet ezek a játékok adnak. Ezenkívül fizetõsek. A játékot telepíteni kell, ami a gépet is terheli a követelményekkel együtt. Valamint közben mást sem tudsz csinálni, míg a böngészõs játék esetén igen. A Farmerama hátránya az, hogy mindig ugyanazt kell csinálni rövid idõ alatt. Túlságosan egyszerû és rutinszerû. Sok ember csak azért lép be, mert sok idõt szánt már rá és törõdjön vele. De egy idõ után unalmassá válik. A Nadirim szerintem nem ilyen. És ha jól csinálják, akkor van jövõje. Természetesen nem jön be mindenféle unintelligens ember, mert gondolkodni is kell néha. A chat és a levelezés meg összehozza az embereket, ez is bent tartja õket.
Hát igen, csak éppen a webes játékfejlesztés nem az a terület, ahol engineket szokás licencelni. Akinek nincs pénze megírja magának - nem ûrtechnika ez általában. Akinek meg van, az megveszi a céget cakk-pakk, és nem lesz késõbb baj a supporttal :-D
Kíváncsi lennék arra, hogy a fejlesztõknek milyen terveik vannak; mennyi játékosra és hány év megtérülési idõre számítanak. Lehet a webes engine eladását is belekalkulálták, talán arra is építettek, és mi csak nem látjuk át az ilyen összefüggéseket :P
Gondolkoztam a játék fejlesztõinek motivációján. Szerintem arra hajtanak, hogy megvegye õket mondjuk a facebook. Ad 10 millió USD-t - amit 1 sz.r farmville szintû sikerjátékért is ki szokott fizentni - , és máris bejött vastagon a fejlesztési költség, ráadásul lesz kényelmes, jól fizetõ melóhelyük is. Más kérdés hogy enélkül meg elég nagy itt az egyetértés abban, hogy vaskos bukta lesz.
Nekem van ismerõsöm, aki WoW helyett Shakes & Fidget-et tol. Szóval nem biztos hogy a realtime ütés-vágásra van igénye azoknak, akik MMORPG-t játszanak. Más kérdés az, hogy a Shakes & Fidget kb 1/10 pénzbõl készült mint a Naridim (és ezzel még lehet sokat is mondtam), egy jól bevezetett "brand" (nagyon sok WoW-os ismeri a SF képregényeket), szóval sokkal reálisabb esélye van a megtérülésre.
Imperium Galactica meg szerintem csak itthon volt nagy név, viszont legalább eléggé rétegjáték volt az eredeti is.
Óó ez nem ilyen egyszerû, jelenleg minden játékos réteg kb 20000%ossan lefedett. Nagyon forradalmit kell kitalálni, (fõleg egy nagy projectnek) hogy életben tudjon maradni. Nadarim saját szegmensében egyedinek mondható, ugyanis egyik legtöbb featurerrel, és legminõségibb rajzolt grafikával rendelkezõ webes mmo lesz. Onnét kitûnik majd, viszont elsõsorban a riválisai nem közvetlen a webes mmok lesznek hanem, a másik f2p 3ds grafikával rendelkezõ társai. A webes mmo réteg nagy része „hit and run” taktikán van, nem akarnak több percig harcolni vagy órákig questelni, mert éppen a munkahelyükön csücsülnek, és bármikor jöhet a fõnök. Nekik pont ideális a répaültetés, és a búza betakarítása, esetleg Q5ös fegyverrel való néhány ütés és munka, vagy éppen valaki kihívása egy auto fight duelre. Akkor kik játszanának vele? Azok, akik már alapból is mmorpgznek. Viszont otthon minek játszana valaki egy webes mmorpg-vel, amikor ezeregy nagyon jó 3ds f2p mmorpgt talál nem körökre osztott csatával, hasonló featureökkel. Akik otthon egy másik mmo-val játszanak és csak a munkahelyükön akarják elûzni az unalmukat Nadirimmel, azok nagyon kevés eséllyel fognak pénzt kidobni rá, mert inkább az elsõdleges mmora költik, ha költik.
A másik dolog pedig a projectbe beleölt pénz, ami valószínûleg több százmillió. Ennek a kitermeléséhez nagyon sok játékos kell, fõleg úgy, hogy havonta lejön a szerver fenntartási költség, a gmek bére, és az bugokon / fejlesztésen dolgozó devek bére stb.
Én speciel nem látok benne túl nagy potenciált jelenlegi tapasztalataim révén. Persze még alapból fejlesztés alatt áll, és rakhatnak bele olyan forradalmi újításokat is amelyektõl WoW-osok 50%a átnyargal Nadirimezni, de valljuk be, erre csekély esély van.
De jó hogy ilyen okos vagy, biztos elemzõként dolgozol... "olyan játékos réteget céloz meg, amelynek már sokkal magasabb igényei vannak" És mi van ha olyan játékos réteget céloz meg akiknek pont ilyen igényei vannak?
Kétlem, hogy sikeres lesz a jelenlegi piacon. Nem a játék minõségével van gond, hanem azzal, hogy olyan játékos réteget céloz meg, amelynek már sokkal magasabb igényei vannak. Tudom, hogy a viszonylag jól összeválogatott „features” listában bíznak, de kevés lesz a hosszú távú életben maradáshoz, vagy a ráfordított pénz megtérüléséhez. A fõ indokom a körökre osztott lassú harc menet, ami 2 nap után már borzasztóan unalmassá válik. Meg egyszerûen nem ad rá okot, miért is játsszak egy 2ds mmo-val, amikor számos „csili-vili” f2p mmo van a piacon, ami ugyan csak tele van jó feature-vel. De remélem tévedek és sikeres lesz a Nadirim, rossz lenne, ha egy ilyen név mint a Digital Reality eltûnne a piacról.
Egyébként sokkal nagyobb lehetõséget láttam volna egy Imperium Galactica Online-ban, nem csak marketingileg hanem piaci igény kielégítésében is. Kb. úgy képzelném el mint ez Eve-t csak felülnézetesben. A harc dinamikus lenne, úgy mint a dark orbitban, csak itt csatahajók lennének, több agyúval (amelyeket te szerelsz fel), 4 oldali energia pajzsal stb. (hasonló harc menet mint a Star Trek starfleet command-ban). Kiegészítve mind ezt azzal, hogy vehetsz több hajót (akár flottát építhetsz, bányákat telepíthetsz, gyárakat hozhatsz létre, transportokat vásárolhatsz, amelyek alapanyagokat vesznek a gyáradba, vagy eladják), olyan dinamikus, élõ gazdasági rendszer lenne benne, mint az X sorozatban vagy az Elitben. Közben a a játékosok Guildekbe, Corpokban tömörülnének, hogy megvédjék gyáraikat, bányáikat stb. Úgy vélem egy ilyen játékra sokkal nagyobb igény lenne mint egy Nadirimra, bár még csak 8 év MMO tapasztalatom van, így én is tévedhetek :P
kicsit elszámoltam: "30 milliós beruházás 1 éven belüli megtérüléséhez 30 millió játékos kell, ami kb 3x annyi" helyett "30 milliós beruházás 1 éven belüli megtérüléséhez 10 millió játékos kell, ami kb annyi"
90MFt is több 10MFt... Grafikusok fizetésével pont véletlenül tisztában vagyok, mert elég sokkal dolgoztam együtt. 3-500eFt-t max számlára kapnak, nettóban, bejelentve tuti hogy nem. És aki számlára ennyit kap, az nem 3 nap alatt rajzol meg 2 pixelt, hanem termel mint a kombájn :-D De a lényeg az, hogy már néhány 10MFt is kib.szott sok lóvé, ami ha figyelembe vesszük hogy micropaymentnél pár ezrelék körül van a fizetõs játékosok aránya. 1000 játékosonként számolj mondjuk 3000Ft+ÁFA bevételt/év (mert mondjuk aki fizet, az már lehet hogy 2-3 SMS-t is küld évente). Vagyis 1 játékos, kb 3Ft-ot termel éves szinten. 30 milliós beruházás 1 éven belüli megtérüléséhez 30 millió játékos kell, ami kb 3x annyi, mint amennyien a WoWval játszanak. És akkor még üzemeltetési költség sehol sincs.
ja és arról nem is beszélve, hogy itthon eléggé elterjedt az, hogy rossz módszerekkel dolgoznak, rossz a tervezés, vezetés, ezért az ár végül 5x-e lesz annak amennyinek kéne lennie
10M ft? :D nagyon nem vagy képben az árakkal... gamedevben 300-500 nettó fizetéseket kapnak itthon a jobb grafikusok (más kérdés hogy bruttó mennyi, mert sok helyen nincsenek bejelentve annyira) bár a játékot csak pár képbõl ismerem, nem tudom megbecsülni hogy mennyibõl fejlesztették, mennyi tartalom van benne, de szerintem nyugodtan számolhatsz 10-20x-ával :)
Kipróbáltam, és szerintem sikeres lesz, mint játék. Más kérdés az, hogy szerintem ez is kevés lesz ahhoz, hogy micropaymentbõl visszahozza az árát. Az látszik, hogy itt nem sz.rral gurigáztak, a grafika, animációk több 10MFt elsõ blikkre. És akkor még játék engine-rõl nem is beszélünk, mert az is látszik hogy nem Vér István BME-rõl szalajtott friss diplomás rakta össze.
Ennyi pénzt meg micropaymentbõl elég nehéz visszahozni egy relatíve rétegjátéknál. Aki nem érti mire gondolok az nézze meg mondjuk a Farmerama-t, ami EU legjobb böngészõs játéka lett tavaly: egy szánalom mind grafikailag, mind sebességileg, mind összetettségben a Nadirim betajához képest. És az kb az a szint, ami micropaymentbõl meg tud térülni úgy, hogy a nõk kb 100%-a szereti az ilyen tamagochi szarokat (MMO RPG-t meg jóval kevesebben).
Hát nekem elég szegényes mmo rpg nek. A skill treeken kb 5 lehetõség van nem is értem minek kellet a 3 fa:/ A játék élmény kb diablo 1 szintû. a harc pedig borzasztóan lassú.Mintha heroes-ba csak a hõsöddel harcolnál. Kb 5 szintet toltam rajta de minden harc közbe a hajamat téptem. Késõbb lehet kicsit változatosabbá teszik a gammát legalábbis remélem. Nem tudom mennyire éri meg grafikailag 15 évet visszalépni csak azért h böngészõbõl fusson. A játékélmény sem adta nekem. Biztos h ez ugyanaz a csapat?! Nekem ennyi elég volt :(
Az ig2-vel mi még koliba most is átjátszunk nem egy éjszakát ^^
A mostani játékukhoz: Akinek tetszenek az ilyen böngészõs játékok és az mmo-rpg-k akkor jó eséllyel ez is fog.
A hegemónia nekem is tetszett, de ettõl függetlenül baromira elcseszték szerintem, mert sokkal többet ki lehetett volna hozni belõle, viszonylag kevés energia árán. Csak fél évet legalább dolgoztak volna még rajta. Nagyon szép grafika, nagyon jó hangok, effektek, de maga a játékmenet rossz volt. Elég korlátolt single player kampány, ami ugyan a szabadság és folyamatosság illúzióját keltette, de ha éltél vele bugos lett. Ezt leszámítva is tetszett,de csk max 1 szer újrajátszható. Multi része még a kieggel sem volt valahogy az igazi. Valahogy nagyon egyszerû volt, és sokszor döntetlen helyzet alakult ki, amit az nyert aki tovább bírja a gép elõtt.
A Haegemónia volt az összes játékai között a legjobb. Aki nem játszotta végig, az ezt nem tudja. Meg persze nem mindenki ízlése. Ez nem egy könnyû játék volt és nem mindig arról szólt, hogy mindig történnie kell valaminek vagy valamit csinálni kelljen. De volt amikor nem gyõzte az ember figyelni és csinálni a dolgokat. Jó volt a sztori és a játék is. Ha valaki nem tudott anno ráérezni, azt csak sajnálni tudom, mert tényleg jól megcsinálták. Új elemekkel, jobb grafikával és mégtöbb kihívással szívesen fogadtam volna a folytatását. Nekem nagyon bejött.
:( egyre mélyebbre, és mélyebbre oszlanának inkább fel, minthogy itt nyüglõdnek....az IG sorozattal nem játsztam de a Hegemónéja egy rakat fos , meg a világháborús nyüglõdéseik is szánalmassak, mondjuk a nexus viszont kiemelkedõen jól sikerült, persze kukac nem tudott róla mer nem kõ azt reklámozni........
"Az Örök Nap birodalma..."
Errõl most eszembe jutott a mondás, miszerint a nap sohasem nyugszik le a Brit Birodalomban (The sun never sets in the British Empire).
Én még mindig azt mondom, egy Imperium Galaktika III-al kaszálnának. Szerintem azt nagyon sokan megvennénk még itthon is. (én biztos). Az ürlövölde Hegemónia meg a Nexus az nekem nagyon nem jött be...
Történetben éppenséggel el lehet képzelni, mert évszámszerûleg a jupiter elõbb játszódik mint az IG, ettõl függetlenül két teljesen más stílusú játék.
Már ki is próbáltam. Az egész flashben játszódik és a grafika is egész jó. Alacsonyabb sávszélességen és irodai gépeken is jól játszható, tehát olyan magas követelménye nincs. Max többet kell várni a betöltésre. Elõször kell készíteni karaktert. Ez most annyiból áll, hogy kiválasztod a kasztot, a nemet és egy nevet. Szerintem ennyi elég is, nem kell annyit variálni rajta. A játék betöltése után felajánl tutoriált, amit tudom ajánlani. Sok kellemetlen kérdés kerülhetõ el vele.:) Állandó chat is van, ami játszás közben akár el is rejthetõ. De amúgy se zavaró és mások véleményei, gondolataik is érdekesek lehetnek. Játszható és élvezhetõ a játék. Nem kell aggódni, jó lesz ez.:) Én a templomban lévõ dolgokat megcsináltam és harcoltam egy jó dzsinnel is.:) Elsõnek szegényesnek tûnhet annak, aki játszott szerepjátékos rpg játékkal. De késõbb lehet látni, hogy nem az. Nem tudom, hogy milyen a World of Warcraft, de ez nekem bejön. Diabló és Sacred jutott róla eszembe, de nem klón. A sztorit jónak találom, kíváncsi leszek a további eseményekre. Ha valaki már nem tudja kipróbálni, mert elfogyott a meghívó, az se szomorkodjon. Legalább elõre tudni fogja, hogy mire számíthat.:)
Nekem a Haegemónia jött be, azt überelni nem lehetett. Kár, hogy nem volt folytatása. Nézem ezt a játékot, de úgy látom sávszélesség is kell.:D Talán nem lesz gond.
A képeket elnézve kb 10-12 évvel ezelõtti szintû hagyományos játék grafja van , kb az IG 1 grafikájával vetekszik, csak ugye az több mint 1 évtizede volt, ezért mondom, hogy visszalépés.
A jupiter incident meg az IG két teljesen más stílusú játék, egyik taktikai akció, másik meg stratégia, nem helyett kellett volna, hanem mind a kettõt nyomatni és új részeket kiadni.
És ez milyen típusú játék bármikor játszhatok vele, vagy van x cselekvéspont vagy bárminek hívják akkor addig nem csinálhatok semmi normális dolgot, amíg nem lesz megint?
imperium galactica 3 helyett lett egy annál sokkal jobb játék a Nexus-Jupiter incident ami mondhatom hogy egyik legjbb játék amivel eddig játszottam.
Azt nem állítanám, hogy nincs rá igény... Jövõre érkezik pl. 2 nagy cím.
Browser játékok:
2011. GameForge: Star Trek Infinite Space 2011. Bigpoint: Battlestar Galatica Online 2011. Digital Reality: Imperium Galactica 3?? Ja nem helyette egy Nadirim Diablo 0,5 sajna. :(
hát lehet, de nekem új az ilyen szintû graf egy böngészõs játékban...
Tényleg kicsit olyan 12 egy tucat szaga van a dolognak, de manapság erre van igény, ezért fejlesztenek ilyet ûrstratégia helyett. De azért reméljük a Realitys srácok kihozzák ebbõl is a maximumot, ahogy szokták.
Mitõl 1000+1? Attól,hogy annyi van már böngészõs mmo bol, mint égen a csillag... Jó,attól még lehet jó a Nadirim, mindenképp kipróbálós :)
Nexus: The Jupiter Incident. Leírnám milyen jó de moderációra szorulna :D
Hatalmas visszalépés szerintem az egykori dicsõ múltú fejlesztõ gárdától, inkább AAA+ magyar ûrstratégiát, mint 1000+1 böngészõs játékot.
Sajnos nem lesz IG3 amit nagyon sajnálok mert már az IG2 odavágott és a 3. rész se ígérkezett rossznak, egyéb infó hogy az IG3-ból lett egy ilyen ûrhajós játék aminek most nem jut eszembe a neve, a Nadirim viszont érdekesnek hangzik, egy próbát mindenféleképp megér.
Inkább az IG3-at fejezzék be! Az 1 volt az elsõ komoly játékom még az akkori p2-es gépemre, és még mindíg rajta figyel a notebookomon... Ami azért nem semmi, hogy 10 éve tulajdonképpen bármikor elõvehetem. Sajnos a 2 kicsit könnyûre sikeredett, de azért 1-1 lanpartin elõkerül :)