Én csak azt nem értem, hogy hogyan lehet ekkora különbséget tenni a között, hogy ezt most folytatásnak nézzük, vagy nem. Dragon Age 2, viszlát. A trilógia második része. Nem tudni biztosra, hogy mi fog történni a harmadik részben (bár már körvonalazódni látszódik), de az biztos hogy az elsõ és a második rész eseményei fognak elvezetni a történetéhez. Én személy szerint abszolút nem csodálkozom azon, hogy nem folytatták közvetlenül a DA:O történetét, mert azt az alapjátékkal és a DLCk által nagyjából lezárták. A Blightnak vége. Ez viszont még nem jelenti azt, hogy a harmadik részben a fináléra nem jönnek vissza a szereplõk/helyszínek/stb. az elsõ és második részbõl egyaránt. A trilógia története meg már rég meg van írva nekik szerintem, legalább is nagy vonalakban tudják, hogy mire akarnak kilyukadni.
Nem mindenkinek van ideje arra, hogy hardon órákig szöszmötöljön három csontváz ellen. Normalon is akadnak kihívások (pl. a gólemek túlságosan masszívak)és a boss fightok se egyszerûek, szóval kell az a space elég sûrûn. De akkor is bele lehet unni a sok harcba, mint minden másba, ha rengeteget kapsz belõle. Fõleg, hogy a mágusokat és az assasinokat leszámítva nem túl intelligensek az ellenfelek.
A templomosok AoE buffjára folyamatosan Dispell-t kell nyomni és azokat leölni elõször.
Mire Act 3-ban voltam, addigra összeszedtem annyi fire resist-es gyûrût, nyakláncot és övet, hogy a sárkány szinte semmit nem sebzett mikor fent csücsült, fújkálta a tüzet és küldte a kölykeit.
Az elit assassin-on backstabjére az egyetlen megoldás ha spammeled az AoE-t, és ha alacsony HP-val rendelkezõ karit kaptak el, akkor Barrier-t nyomsz rá.
A Follower of She, és minden egyéb ilyen csapat pedig úgy iktatható ki, hogy direkt váltogatod a területeket, ezzel kikényszerítve a random rajtaütést. Ha eleget öltél meg, akkor lootolsz egy levelet az egyikbõl, ami ad egy küldit, ami elküld a góré rejtekhelyére, és felszámolhatod a bandát.
Nos, ez ellen sokat nem lehet mit tenni, fortitude-ot kell növelni, hogy ne lökjön fel a francba, ami valóban strength. Viszont ha többször találod magad ilyen helyzetben, a tankoddal ezt a mobot leszedheted magadról shield bash-t, scatter-t, vagy assault-ot használva ... mindenre van megoldás, csak DA az tipikusan olyan játék, hogy az agyatlan hentelés úgy mint a legtöbb játéknál, itt nem jön be, stratégiát kell alkalmazni minden egyes harcnál ...
... ezért sem értem azokat a hozzászólásokat, hogy egy idõ után már unalmasak a harcok. Ha olyan alacsony nehézségi szinten játszik vele az ember, hogy a space gombot használni se kell, akkor el is hiszem!
Ja és a legdurvább. Mikor egy ilyen baszott ûber szörny - óriás pók, sárkány - rád aggrózik egy harapásávál/csapásával letaglóz. Aztán mire felkelnél már rajtad is van. Megint csap/harap megint eltaknyolsz és teszi ezt addig amíg kinyír. Oké. Harcos talpon maradhat. De ha mágus vagy? Ne hogy már vmi 30as ereje legyen egy mágusnak.
Kb. mindent megértek valamennyire mert bár silány egy játék, körülbelül mint egy egyjátékos mmo, de hogy ez a grafika hogy értékelõdhetett magasra? Izlések meg pofonok de szvsz ez a fantáziátlanság netovábbja arról nem beszélve hogy a karaktermodellek még a sokak által rettenetnek tartott Morrowindben is ezerszer hihetõbbek, hiába baltával faragták õket.
Mintha valami gagyi LARP-os felvonulás lenne az egész..
Félpercenként ihatsz gyógyitalt de ha hátba szúrnak az elit assassinok kis híján meghalsz. És hiába írja a betöltõ képernyõn, hogy használj területre ható varászlatot az megtöri az illúziójukat. Le se szarják. Csapkoda villám tûzesõ hullik de ettõl még álcában maradnak és leszúrnak a picsába.
Nekem a nehézséggel van bajom többek közt. DA:O-t végig vittem hardon. Nem is kellett lejjebb venni - lehet nem is lehetett - mert megfelelõ kombinációban meg lehetett oldani a küldeiket. De itt... act 3ban pl a baszott óriás sárkány? Azt milyen elképzelés szülte? Egymagában elég szar lenne leverni - hardon - de hogy hívja a cimboráit meg közben köpköd is... Még mindig act 3 mikor találkozol a többi nemessel lowtown este és az alap elleneken kívül jön egy adag elit templomos. És bár lehet én szívtam meg de közben bekukkantottak a Fallower of the She emberei. Elit lopakodós hátbaszúrnak és majd megdöglök féle assassinok.
A 30-40 óra a tiszta játékidõ, a mászkálások nélkül, gondolom én. Amit te fejlõdésnek hívsz, a pc-s többség, köztük én is konzolosodásnak, butításnak. Nem tudom ki hogy van vele, de a harcok csak az elején élvezetesek, én jelenleg 30 óra körül járok, de már abszolút nem izgalmas a harc, csak a boss fightokban van némi kihívás, a többit ugyanazzal a 3 skillel pillanatok alatt le lehet rendezni. Ez persze normalon van, mert nincs idõm sokat játszani, de akkor is. Ja, a mellékküldetések, találsz egy ujjat, elviszed valahova, és kész is. Jó, soknak van története, de mivel szinte mindig ugyanazokon a helyeken kell járni, sajnos elõbb-utóbb unalomba fullad az egész. Nincs olyan változatosság a helyszínek között, mint az elõdben. Tetszik a DAII, csak sehol nincs az elsõ részhez képest
A pc-és többség pont ellenkezöleg gondolja, én is.
Arra jó volt a DAII, hogy megint elövettem a DA:O és negyedszerre is sokkal jobban tetszik mert összetetebb és kiforrotabb mint a második rész ami szerintem minden fontos téren hatalmasat lépett vissza.
A cikkel nagyvonalakban egyetértek, kár volt ezekért az egyszerüsitésekért ha nem ugy kezeljük mint a DA:O folytatását 8 pontot érdemel ha viszont ugy akkor max 5 pontot adnák rá.
soha az életben nem értettem még egyet sg-s játékértékeléssel. az a legfeljebb 30-40 óra nálam 50 lett, annyira élveztem az egésznek az univerzumát,hogy minden apróságot megcsináltam és minden zugot bejártam. Sokat fejlõdött az elsõhöz képest, a harcok messzemenõen élvezhetõbbek lettek, a skillek kifinomultabbak és látványosabbak, na meg kiegyensúlyozottabb az egész. a sztori nem olyan vontatott és lassan kibontakozó, mint az elsõben, az elsõvel ellentétben itt minden mellékküldetést élveztem, a poénok meg a régiek. hangulatosabb lett az egész, az originsnak voltak olyan részei, amik annyira üresek és báj nélküliek voltak, hogy le is tettem rövid idõre, pl. a dalish campes része
Valójában nagyon gyorsan normalon 3 mage egy warival menni. nekem úgyh minden küldit megcsináltam és egy csomó idõ elment azzal h 1-2 küldit nem jól értettem és feleslegesen mászkáltam, úgy volt 27óra végigtolni.
Am az ismétlõdõ helyszínek idegesíteni nem idegesítettek, de unalmas volt egy idõ után fõleg a DAO-hoz képest. Azzal viszont nem értek egyet a cikk íróval h a környezet nagyon ellet hanyagolva. Szerintem nagyon jól meg lett csinálva, bár persze lehetett volna még mit csiszolni de pl a tenger a benne lévõ roncsok sziklák nagyon szépen nah meg az ég is nagyon adta. Nah meg ami nem tetszett az még az hogy semmi köze nincs az elsõ részhez. Én szívesebben öltem volna a fattyakat mint az embereket emg a kúnárit. Sokat értek vele h a fattyaknak új külsõt adtak, amikor az egész játékban 3-4szer jelennek meg ennek nagyrésze az elsõ fél órában. De összességében jó játék volt. Ha elkészül a magyarítás hozzá végigtolom még az biztos.
1 szóval nem mondtam, h nem az...de jelen esetben tartózkodom, ugyanis a 2. résszel még nem játszottam.
Igen, szeretem a semmibõl megjelenõ ellenfeleket, mert ha normal vagy casual szinten játszok, _várnom_ kell a következõ hullámra, olyan gyorsan kiiktatom õket.
Aoe spell no comment, tanulj meg játszani, tudod senki nem tiltja meg hogy 2 rugód legyen egy csapatban, és igenis folyamatosan stun-ban lehet tartani egy-egy idegesítõ spellcaster trash-t hogy aztán kiiktasd. Azt sem tiltja meg neked senki hogy gyakran használd az F5 gombot, és ha sokszor halsz be, mert nem bírod a nehézségi szintet, újrapróbáld könnyebben. Ja, és tudod van olyan stat hogy "constitution", tudtommal bármelyik karakternek szabad oda pontot rakni szintlépéskor, és megsúgom: a 20 kevés!
Az hogy huszadjára kell visszamenni valahova megintcsak nevetséges érv, nem is mondok rá semmit.
igen?! akkor biztos szereted a semmibõl megjelenõ ellenfeleket. az instant aoe spelleket amik kinyírják a csapatod azonnal és bármilyen figyelmeztetõ jel nélkül. Vagy az eszméletlenül hangulatos küldetéseket, amikben ugyan oda kell 20adjára is vissza menni, ugyan azzal a feladattal, csak éppen más ellenfelet gyakhatsz le.
Ez a játék nem idegesítõ. Az Assassin's Creed már annál inkább, mikor a rohadék _direkt_ belerak egy csavart a küldetésbe, hogy ne lehessen teljesíteni! Üldözésnél nem lehet lõni vagy majom módjára csüngve kell üldözni az ellent, de közben lelövöldöznek, vagy ha észrevesznek abban a pillanatban vége a küldetésnek, rohadt mindegy hogy az volt az egyetlen õr aki észrevett, és fél másodperc alatt leölöd stb.
Dragon Age 2 egy Assassin's Creed-hez képest Xanax!
Pedig leírtam számtalanszor. Mellesleg én meg téged látlak folyton, ahogy osztod az észt meg a negatív véleményt, hogy minden szar. Crysis 2 topikkal nem tudom mire gondolsz. De maradjunk annyiban, hogy igenis az a bajod, hogy én egyáltalán válaszolni merek bárkinek is. Vagy hogy egyáltalán írok egy bizonyos topikba, amiben neked is van érdekeltséged.
nekem nem a velemenyed nem tetszik, mert nem is tudom kifejtetted e egyaltalan azt valahol, en nem olvastam az biztos. nekem az nem tetszik, hogy akarhanyszor benezek mondjuk dao, da2 vagy nemregiben crysis2 topicba, csak azt latom hogy osztod azokat akik lemerik irni, ha nem tetszik nekik valami.
Igazából az a baj, hogy Te meg a magadfajták folyton azt hiszik, hogy a véleményük=tények. Én nem megyek szembe semmivel se. Csak leírom az én kitoszott véleményem, hogy szerintem az nem úgy van, és hogy miért nem úgy van. Valójában itt TE vagy az, akinek nem tetszik az én véleményem.
az a baj, hogy te a tenyekkel mesz szembe, legalabbis da2 eseteben. te is elismerted nem volt annyi idejuk ra, ezert ertelemszeruen nem is sikerult olyan szinvonalat hozniuk mint a dao eseteben. szoval nem ertem miert mesz szembe azokkal, akik azt mondjak dao jobb volt, illetve a konzolosodas es az egyszerusites tenyevel is hadakozol. konzolosodas alatt az akcioorientaltabb jatekmenetet ertem.
Az "asztrológus gyerek" szerint komoly problémáid vannak az írással és fogalmazással, nem mellesleg pedig hadilábon állsz az írásjelekkel és a kis- és nagybetûkkel...
mar probaltam ezt az asztrologus gyereket felvilagositani, hogy nem kene altalanositania oly modon, hogy az osszes fikazast amit eleteben hallott, betudja minden egyes nem tetszeset kinyilvanito ember tarhazaba. vagyis nem mindig a belanak nem tetszik egy dolog, hanem van ami neha janosnak nem tetszik, de belanak meg igen. abban a tudatban el, hogy aki nem tetszeset fejezi ki egy valamivel kapcsolatban, az eleve egy olyan ember, akinek soha nem tetszik semmi...
Igen, ez a rész teljesen pontosan megfogja a lényeget: "a Dragon Age II egy jó és hangulatos játék, csak éppen nem igazán éri el az elõd által felállított színvonalat. Ha csak önmagában tekintjük, akkor nem lenne különösebb gond a programmal, de ha a DAO folytatásaként, akkor bizony már nem ennyire rózsás a helyzet. Kár érte."
hu te is jo unalams vagy mar, ez a "keresztes"-szelmalomhaboru amit folytatsz jopar topicban...
a cikk utolso bekezdese a lenyeg amugy.
az meg hogy nem volt idejuk...arra volt ido hogy ugrabugralos -IGEN, KONZOLOS- animaciokat krealjanak a regiek helyebe, de arra nem, hogy tobb kepesseget adjanak moboknak, illetve vigyenek valtozatossagot bele. nem is kelett volna nagy megeroltetes, eleg ha a jatekosok altal is elerheto kepessegebol tobbet hasznalnak a mobok.
egyszeruen nem ertem miert veded ilyen hevesen az osszes jatekot ahol valaki a nem tetszeset nyilvanitja ki, miert nem vagy kepes elfogadni masok velemenyet.
Te is tudod, hogy nem volt annyi idejük a fejlesztésre meg foltozásra, meg újrakezdésre meg kutyakukira, mint a DA:O esetében (6+ éve). Csodát nem vártál, csak megváltást. Vagy én nem tudom. Szerintem minde infót egybevéve a DA2 egy nagyon szolid játék lett. Nekem bejön. Bár vannak, akiknek nem, nagyon nem. Ez van, ilyen szubjektív dolog ez.
A fõ dolog, hogy nem szabad a messiás eljövetelét várni egy-egy játék megjelenésekor.
Ha éppen tudni akarod, a bajom nem a harcrendszerrel van (az új skillek jól el lettek találva), hanem az ellenfelek megtervezésével. Gyakorlatilag van 4féle alap egység (1h, 2h, ranged, rogue, ebbõl van bandita, démon, csontváz, stb. bõven, de ugyanúgy 4féle támadással rendelkezõ szörnyek) amibõl a nyakadra öntenek egy kisebb hadseregnyit, majd extraként az elit változatok, Commander, Mage és Assasin, akik 2-3 skillt váltogatva jönnek.
Az ütközetek ismétlõdõek és unalmasok, és mivel a játék kb. 2/3-a harc, ez rendkívül nagy probléma számomra.
Változatos ellenfelekkel és az elérhetõ harci képességekkel felvértezett NPCkkel remek harcokat lehetett volna összerakni, csakhát 16 hónap (vagy mennyi) alatt nem lehet csodákat mûvelni. A játékról ordít, hogy sietve rakták össze, mint ahogy azt szajkóztuk is a bejelentés napjától, dehát le lettünk hurrogva, hogy mit értünk mi ehhez. :D
Egyszer az a baj, hogy túl könnyû, egyszer az a baj, ha túl nehéz, ha túl rövid, ha túl hosszú. Döntsétek már el, hogy mi a baj, és akkor közösen fikázzatok egy dolgot, így hitelesebb az egész. A "minden szar" már egy ideje unalmas.
Rugóval gyakorlatilag úgy nézett ki nálam, hogy futás körbe mint egy csirke, aztán amint elérhetõ volt miasmic flask, ha stunnolta akkor death mark, assassinate, backstab, aztán futás tovább! :D
Azért mert felesleges idõhúzás, legegyszerûbb módja a játékidõ kitolásának.
Jobban díjaztam volna, ha az alap ellenfelek az auto attackon kívül mást is csináltak volna Nightmare fokozaton.
Pl.: DA:O-ban hozzáfértek egy-két alap képességhez is, sokat dobhatott volna itt az AI a nehézségén egy-egy Mighty Blowozó Reaver vagy Pinning Shotoló íjász.
Annyira bírom ezt a nem Casualon kell játszani dolgot, Nightmare fokozat egy hatalmas nagy idõhúzás volt a fejlesztõk részérõl, rakunk az ellenfelekre egy tonna HP-t és pár immunitást, azt szevasz.
Friendly Fire miatt érte meg vele egyedül játszani, de legközelebb bemodolom normál fokozatra, ha a készítõk sajnálták az idõt a játékra, akkor én miért áldozzam rá a szabadidõmet?
Megvan a Black Emporium? Na, ott minden Actban a legbrutálisabb cuccokat meg tudod venni. A végén megéri spórolni, 110-140 aranyért verhetetlen cuccokat árul az öreg.
"A rendszer lényege, hogy az inventoryban lévõ dolgokat összehasonlítja az általunk viselttel, majd attól függõen, hogy az jobb vagy rosszabb, egytõl-ötig ad neki egy csillagot." [i/]
Tévedés, az aktuális karakterszintedhez mérten adja a csillagot, hogy az mennyire jó a jelenlegi szintre!
"Ez eleinte nem zavaró, de amikor már huszadjára járunk ugyanabban a barlangban akkor a játék elkezd unalomba fulladni."
Az újralátogatások száma nem ennyire zavaró, a szám 7 alatti minden esetben.
"... a fõ történet teljesítése legfeljebb 30-40 órát vesz igénybe ..." Nem casual-on kell végiggrasszálni rajta 4 warriorral, csak a fontos küldetéseket megcsinálva, és akkor abból a 40-bõl mindjárt lesz 120 is!
Igen, nevetségesek a fordításai, de a szomorú dolog az, hogy ezek nem az õ fordításai, hanem az elsõ rész fordítóié, õk alkalmazták ezeket az Oirigns-ben. Bizony, aki idehaza megvásárolta az elsõ részt, és tudott angolul, annak egy szenvedés volt a játék a sok idétlen és hibás fordítás miatt. Hiába egy agyatlan konzolos butított változat a második rész, legalább nincs elrontva a fordítással. Eleget rontottak a fejlesztõk, sajnos.
Nem mondod :) Nem az a bajom, hogy nem a kereskedõ árulja a brutál holmikat, hanem hogy szinte semmit nem éri meg megvenni, mert addigra ahhoz nagyon hasonló vagy annál jobb esett/esik a ládákból. Ráadásul a holmik java része fölösleges - a partitagok felöltöztetését pl. kár volt kivenni a játékból, így a páncélok 2/3-a azonnal kuka, nem számít milyen jó.
A 4 GB RAM nem szükséges. Igaz nem tudok néhány grafikus beállítást alkalmazni, mert a videókártyám nem támogatja hardveresen a DX11-et - HD4850 -, de amit be tudok állítani az maxon van (1440x900@75Hz), és megy a játék crash, vagy Win7 memória rinya nélkül bármeddig.
tcpip2: Nem értek egyet, rengeteg jó cucc van, amire alig elég a pénz amit az ember szed, csak nem a városi kereskedõknél, pontosabban nem a közismerteknél. Van a wounded coast-on egy, amelyik egy brutál cold staffot árul 103g-ért, van egy másik helyen a pálya végén egy golem amelyik szintén jókat árul sok pénzért, nameg van egy másik hely, amelyiket lowtownból, vagy a kikötõbõl lehet megközelíteni, ott meg rugóknak van jó cucc!
A gyógyítás változásán én örültem, mindig is irreális idiotizmusnak tartottam, hogy egyesek az _életüket_ egyfajta üzemanyagként kezelve égetik el a francba, aztán meg töltögetik vissza.
Jimmyke: Sajnos igen ... tökmindegy miket magyaráz az ember, a végkifejletre minimális hatással van, szinte nulla. Hogy addig eljutva meg miket döntesz, egyáltalán nem módosítanak a játékon, egyszerûen más döntések, amelyek sem elõnyhöz, sem hátrányhoz nem juttatnak, egyszerûen csak más lesz egy mellékes dolog végeredménye.
Úgy látom a konzolozás meg a butítottozás közkívánatra megtörtént itt is.
szerepjátékokban általában nem a kereskedõnél veszed a legjobb cuccokat, hanem úgy esnek
"Sajnos egyik fajta megbízástípus sem túl hosszú, de legalább majdnem mindegyiket többféle módon is megoldhatjuk, és rengeteg, néha emberéleteket is befolyásoló döntést hozhatunk, amelyek kihatással lesznek a történetre."
Mehe, így is kb. az esetek 90%-ban meg kell ölni mindenkit. Kedvencem a Best Served Cold küldetés, amikor nagy mágus pártiként ki kellett irtanom az elégedetlenkedõ Templomosokat és Varázslókat, csakmertazért.
Döntéseink kihatással éppenséggel nincsenek sok mindenre, a végén még az se számít, hogy kihez állunk, ugyanúgy lemészárolunk mindenkit. :D
Hát igen, a régi jobb volt :) Amit én még nagyon fájlaltam benne, hogy sok helyen a válaszok igazából csak a mondott szöveget határozzák meg, a cselekmény szempontjából teljesen mindegy mit válaszolunk. Hiányoltam belõle a Mass Effect2-ben lévõ, video közbeni jobb klikk-bal klikk beavatkozás-rendszert. Nem értem, miért kell több alkalommal körömreszelés közepette végignéznem csata elõtt, hogy egy ellenfél épp kivégez valakit. A pénz is el lett tolva eléggé, igazán jó vásárolható holmik nem nagyon vannak a kereskedõknél, ami miatt érdemes spórolni. Az ember inkább megvárja a következõ staff esését, minthogy újat vegyen. Szvsz. a gyógyítást is eltolták kissé, borzasztó lassú az újratöltõdése... és még sorolhatnám :)