Én nem értem az NPC skilleket sem. Bármelyiket arra kérem, hogy mutassa meg a skilljeit, mindegyiknél az összes skill kérdõjeles...Ez most bug, vagy a rendszert nem értem?
Jaj Mamuska, elég kiollózni valami hasznos infót a sok nyavalygás közül! Most komolyan még 200oladlon keresztül errõl lesz szó?
POnt errõl a fejrõl beszéltem. Így már nem linkelem be én is ezt a rútságot...Aki szerint ez egy szép karakter és nincs vele semmi gond, annak az igény szintje alacsonyabb egy 3 éves gyerekénél.
Szerintem meg egy játékot ne olyanok hsz-e alapján ítéljenek meg, akik elfogultak az elõzõ verziókhoz képest, álomvilágban élnek és nem azt kapták, amirõl álmodtak. Az a pár videó amit gameplay-jel jelentettek meg, mutatta, milyen lesz a játék. Csak a sok nagyokos gondolta, "ááá biztos nem, csak nem raknak bele ilyen karaktereket", stb. Hát de.
Most már itt lenne az ideje a játékra koncentrálni és a trolloknak téli álmot aludni menni. Vagy nyissatok magatoknak troll topic-ot. És ott fikázzátok egymást.
Egyetértek. Ugyanakkor ez a modderezés is egy igazságtalan dolog. Mindenki a modderekre vár, csak az a bibi, hogy õk ingyen dolgoznak!!!!! Nem túl igazságos, hogy az egosoft kiad egy kvázi használhatatlan játékot, becsebelik a pénzt, majd a rajongói közösség több hónapos ingyen munkával készít belõle használhatóü játékot...
Inkább nem próbálom tovább. Nem egészen jött le de mindegy.
Annyi, lehet mondani nem ezt vártam, de hogy szar meg kivégezni ezeket így ahogy most megy azt nem lehet. Nem szolgáltak rá. amit írtál én is írtam sajnos ezt lehetett látni az elsõ pillanatban egy kifejezetten legszûkebb szimulátorrajongó réteggel rendelkezõ cégként, ilyet megcsinálni az öngyilkosság. Eszméletlen munka van benne, egy ekkora cégtõl. Sajnos túl késõn jött ki. Ez 5-6 éve kellett volna eladható a mobs számára. Ma már nem. Gyanítom ez volt az utolsó játékuk, nem hiszem hogy van tartalékuk túlélni ezt a bukást. Ráadásul lassan 3 éve nincs bevételük, gondolom most a deep silver is otthagyja õket.Tényleg sajnálom õket. Mindezt azért mert csináltak egy merõben más játékot mint a begyöpösödött szimulátor rajongók szeretnek :)
Én többek között ezért nem szavazok rád. Nem szeretem az önjelölt kiskirályokat. Egyszer már volt olyan beszólásod, hogy idézem "nem engedem a negatív kritikát". Nos, ha egy hsz. sértõ vagy trágár, akkor alapból lehet kérni a moderátoroktól a törlést, vagy a felhasználó tiltását. Ehhez nem kell topik gazda. De már ne haragudj, egy rajongóra bízni a topikot, aki csak szemellenzõvel képes a játékot szemlélni, és minden jogos kritikát majd széppen kimoderál mert nem bírja nézni amint imádata tárgyát kritizálják, szerintem nem célravezetõ. Az ide betérõ játékosoknak joga van tudni, hogy mire akarja elkölteni a pénzét. Abba pedig az is beletartozik, ha valakinek problémája van a játékkal. Ez estben teljesen jogosan, mert ez a játék egyszerûen alapjaiban rossz!
Ezzel én is küzdöttem, megizzadtam, míg rájöttem. :D Squadban kell lennie a teherhajódnak. A bejelölt állomáson a + jeles villámos ikonra kétszer rákattintasz. Kiválasztod az Energy Cell-t, NEXT, és ott lesz egy csúszka, hogy mennyit akarsz venni. Megvárod míg a hajóra felpakolják, közben csinálhatsz más küldit. Amikor kapod az értesítést, hogy befejezték a felpakolást, akkor követed a plot küldit. Exhautless Mines-ba kell menni, ott megkeresed a Lonely Giant nevû óriás aszeroidát (ami körül az kék plazma szerû anyag van), ott a kijelölt - jeles villám ikonra kétszer kattintasz. Az Energy Cell melletti + jelre kattintasz, és a legördülõ sorokból kiválasztod azt a sort, ami az ablak alján valami olyat ír, hogy Exhautless Mines/Lonely Giant. Utána NEXT, és a csúszkán kiválasztod, hogy mennyit akarsz eladni. Utána az ûrhajó kipakol és megy tovább a plot küldi.
Nohát-nohát, láttam milyen árak vannak a hajóm fejlesztéséhez. Nem olcsó. Bár itt is megtaláltam az Engine Component és egyéb dolgokat, viszont ahogy nézem a hajó fejlesztése másképp megy. Esetleg a javításhoz kellhetnek, de valahol elhagytam a mérnököm... Vettem olcsó drónt is (van jó drága is), de kidobni nem tudom, hogy kell. Még.
Látod ezzel egyetértek. Viszont azok mûködtek, élvezetesek voltak, nem hiányoztak olyan alapdolgok, mint nearest enemy, radar, sebességkijelzõ, kezelhetõ menü volt stb. De Te is tudod mi a baja a Rebirthnek. Gondolom abból, hogy írtad ebben sem tetszik minden és példákat is felhoztál rá. Majd megszerelik a fiúk és jó lesz, de én addig inkább félreteszem. (Aztán lehet nem bírom ki.)
Ha jól láttam, akkor ott lehet cuccot eladni ahol egy minus jel van az ikon sarkában(küldinél jelöli). Én is ott tartok, de elvileg ugyanúgy mûködik, mint a vétel...megérkezik a nagy hajó és kipakol...persze ha beelõzik, mint nálam, akkor gondolom vár...meddig? Passz!
Tudom,hogy én bennem van a hiba,de hogy adom el a 100 energy-t? 1 órája nem tudom eladni. PLS,PLS help!!
A ténylegesen bejárható terület szerintem nem hogy 10x nagyobb, hanem 100x kisebb az AP-ban. A 10x több lehetõséget megkérdezhetem, hogy miben látod? Hogy odamész a Stock Exchange-hez, és pár óra tõzsdézés után annyi lóvéd van, hogy mindent amit akarsz meg tudsz venni, nem beszélve a csomó menekülõ pilótáról, akik csak azzal több millió kreditet szereztek nekem, hogy kiugrottak az ûrhajóikból. Aki egy kicsit értett az X-ekhez, az rövid idõn belül képes volt a galaxis urává válni, a gyors M5-ösök hamar felfedezték neked az egész galaxist, és hála a kissé korlátolt AI-nak többszörös túlerõ ellen is könnyedén gyõzni lehetett. Olyan hamar megkaptam Naprendszer hõse címet, hogy szinte szégyeltem magam. Egész Xenon szektorokat tiszítottam ki egyetlen hajóval (OP Skirnir), hogy aztán nemsokára a GoD újra spawnoljon mindent. Vagy netán a háborút hiányolod a Commonwelth és a Terranok között, aminek az égvilágon semmi értelme és végkimenetele sincs?
Szerintem az elõzõ játékok egyik nagy hiányossága pont az volt, hogy a hajóknak és állomásoknak semmi karaktere nem volt. Az állomások nagyja része, leszámítva pár állomást, copy-paste spagettitészták voltak , az ûrhajók meg dettó semmilyen hangulattal nem rendelkeztek. Különben sem volt sok értelme a nagy hajók kézivezérlésének, mert azokon az ágyúk már automatizáltak, és a lassúságuk miatt nem a legjobban használható player shipek. Én a nagy hajóimat mindig szektororok járõrözésére vagy az állomások védelmére használtam, ha baj volt, akkor meg oda ugrottak, ahol rendet kellett rakni. De többnyire olyan hajókkal közlekedtem, mint az Albion Skunk. Szerintem ez a Rebirthben is így van.
Õszintén szólva, a csatákban és az ûrhajó irányításában semmi külömbséget nem látok az elõdeihez képest, bár annyi azért van, hogy most az ûrállomások és a hajók nem csak egy nagy darab HP-ból állnak, hanem modulokból épülnek fel, ja és a felrobbant hajók roncsai ott maradnak a csatatéren. Mellesleg a gravidar sosem volt olyan hasznos, hogy annyira sajnáljam a hiányát. Persze nem árt, ha beleteszik, de az esetek 90%-ában a térképet használtam helyette, amit sajna a Rebirhben elég alaposan elcsesztek, remélem hamarosan javítják.
Ne érts félre, rengeteg órát fektettem az elõzõ X-ekbe, a kedvenc játékaim közé tartoznak, de ettõl függetlenül látom a hibáikat, és nem voltam mindennel megelégedve, ahogy most a Rebirthben sem tetszik minden maradéktalanul. De azt is nézd, hogy az X3-nak hány év, mennyi javítás és a játékos közösség és modderek kitartó támogatása kellet ahhoz, hogy ott legyen, ahol ma van.
De ez csak az én meglátásom. Elég sok dolgot változtattak ahhoz, hogy az öreg hardcore játékosoknak szúrja a szemét, ezt nem vitatom. Csak jó lenne, ha az emberek picivel több bizalmat szavaznának az Egosoftnak.
Arra gondolok amirõl beszéltél és amit arra válaszoltam. A világ élõ volt az elõzõ X-ekben is. Mirõl beszélsz itt 3D-s világba átültetés alatt? Az elõzõek is 3D-s világok. Inkább hagyjuk. Mindenki érti mirõl van szó (azok is akiknek tetszik), Te vagy az egyetlen aki szembe megy az autópályán. Elég rendesen önellentmondásos vagy. Más játékokat pocskondiázol, mert egyszerûsítik, másokat meg védesz emiatt. (Annak ellenére - ismétlem - hogy nem az egyszerûsítéssel van bajom és legtöbbünknek. Csak ugye képtelen vagy felfogni ezt.) Na ez, amit úgy hívnak hogy elvakult szubjektivitás.
NO akkor azéris belevetem magam, és próbálok annyi tapasztalatot szerezni, hogy segíteni is tudjak.
Azért ez a korábbi részeknél nekem nagyon ment, éps hálásak is voltatok érte. :)
Lets play!
"Õszintén szerinted hány rajongója van az X-nek"?
Although, szerintem aki pre-orderelte a játékot az nagyrészt veterán X-es volt. Mert már tûkön ülve várta, hogy játszhasson az új X-el. Nem tudom, van e STEAM statisztika, vagy egóéknál valami felmérés, hogy hányan rendelték meg elõrendelésben a játékot.
De hidd el, elég sokan voltak, nyílván, ez egy rétegjáték, szóval itt relatív, hogy mit tekintünk soknak.
Azt hiszem értem mire gondolsz, és akár ráció is lehet abban amivel érvelsz.
Javíts ki ha tévedek, arra akartál rámutatni, hogy egyszerûsíteni kell a játékot, hogy azok is játszák, kvázi fizessenek érte, tehát növeljék Egosoft bevételét, (inkább DeepSilver kiadóét) :D Akik nem voltak vevõk a komplexitásra a korábbi X részekben. Tehát azért nem játszottak vele, mert "bonyolult" volt.
"egy egyszerû játékmenetre, jó történetre, élõ sandbox világra lehet jelentkezõket találni"
Szerintem ezekre az elemekre a veteránok nagy része is vevõ. Sõt. Ezek hasznos dolgok. De azt próbálom elmagyarázni neked, hogy ha van egy bejáratott név, jelen esetben egy kvázi 15 évre visszanyúló több részen átívelõ bár nem túl széles, de masszív játékosbázissal rendelkezõ játék, nem mondhatod azt egy veteránnak, hogy kb. "ok, nem vagytok elegen, hogy rommá keressük magunkat veletek", tehát teljesen felborítjuk az eddigi játékfelfogást, és inkább azokra próbálunk fókuszálni, talán nem túl igényesek a komplexitásra, a gondolkodás alapú játékra, ellenben sokan vannak, és fizetnek a játékért még így is."
Nyílván ment már a kiadó részérõl, hogy "ki kell adni mer itt a karácsony" stb. és nyílván mondták azt is, hogy egyszerûsíteni kell, hogy a kevésbé kreatív emberkéknek is élvezhetõ legyen, De akkor mi marad nekünk, veteránoknak, akik megszoktak egy minõséget, egy stílust, és hirtelen most azt kell látnijuk, hogy egy újabb "gondolkodó embereknek szánt játék" kerül a sûlyesztõbe, mert nem képviselnek elég nagy játékosbázist ahhoz, hogy megérje rájuk fejleszteni.
Nem hiszem el, hogy ez így lenne. Mondom, szerintem az elõrendelések jó részét veteránok adták le, mert õk várták legjobban, hogy játszhassanak a játékkal.
És ezt a réteget nem lehet csak úgy egyik napról a másikra leírni. Gondolom én.
Mondom, akkor fejeltem le a monitorom, amikor jött rám 4 drón, én meg reflexbõl, ok, akkor target nearest enemy oszt hajrá. :) Õõõ nem megy... Mondom nembaj, viszatõt, és beállítom a controllnál biztos nincs difoltban beállítva. Õõõõ nincs ilyen fánksün.
Akkor azért kikerekedett a szemem.
És ez teljesen alap funkció. ez minden korábbi X-ben benne volt. Ez egy veteránnak annyira evidens, mint pl. a radar.
Meg a sebességmérõ.
Szóval Although, érteni vélem mire gondolsz, de véleményem szerint A játékosbázis bõvítése nem mehet a korábban megszerzett játékosbázis teljes likvidálásával.
Ha Egó a nagyobb bevétel reményében tényleg arra bazírozik, hogy a "vérpistikéket" tekinti az új játékosbázisnak, akkor bizton számíthat arra, hogy az eddig megszerzett X fanok nagy részét bukni fogja. és ez akárhogy is nézem még a rétegjáték kategóriában is elég nagy szám szerintem. Egy veterán/fanatikus bázist elveszíteni szerintem egyenlõ a csõddel.
Kérnék egy kis segítséget. Hogyan lehet kiküldeni a dronokat vegyék fel a cuccokat?
Látom mindenki a már minden oldalról megbeszélt semmirõl folytat vitát, ahelyett, hogy túllépnénk az egészen és inkább azzal foglalkoznának, hogy mi a jelenlegi tartalom és mit lehet kezdeni vele addig is, amíg a pecsekkel rendbe rakják...Kezd egy kicsit unalmas lenni...:(
Szóval kedves pilótatársam, nálam úgy mûködött, hogy odamentem ahova mutatta a küldit, vettem 100 valahányat, mert nem jöttem rá hogyan lehet pontos értéket beírni(ha lehet egyáltalán), majd vártam. Amikor megérkezett a nagy szállítóhajó, odanavigált és a szállítódrónok átpakolták a cuccot, majd odébb navigált és kiírta, hogy komplett, de csak az átpakolás végén.... Jelenleg arra várok, hogy el tudjam adni, de beelõzött egy másik szállító és már vagy 15 perce pakol és persze jól felverte az árat...:(
Megjelenítésrõl beszélek, nem a ténylegesen számok történet, questek mögött rejlõ élõ világra. Te tudtad ott van, de ténylegesen semmit se láttál belõle. Itt fordítva van sokkal többet látsz és sokkal egyszerûbb lett.
Ez már fárasztó,mire gondolsz az arcokon a monitoron amik a questek során beugrottak amik most is vannak? Vagy a kereskedelmi panelekre a nyersanyag bányáknál? A feldolgozóknál? Vagy a blokolásnál látható kis ûrállomás nézetre? Komolyan azt hiszed azt az összetettséget, ami akár az X3 Reunionál van egy az egybe át tudja ültetni egy ekkora cég 3D-s világba?
Õszintén szerinted hány rajongója van az X-nek? Nem gondolod hogy kell egy olyan is, amivel pénzt is lehet keresni? Nem sokkal többet, de talán egy egyszerû játékmenetre, jó történetre, élõ sandbox világra lehet jelentkezõket találni, akiknek nem a grafika a minden? És abban talán egyetérthetünk még ez a nem túl népes tábor is akár a 2x-se a jelenlegi X bázisnak? Akik között szintén lehetnek olyanok mint én akik szerették volna így is kipróbálni az x-et?
Inkább rakd bele a 280-at. Sajnos általánosságban vannak performance problémák, de lehet azon szerencsések közé fogsz tartozni akinél nem lesz. A 280-at-al minden játékban javulás lesz, nem kicsi. Ne tartogasd a polcon, ha belerakhatod. :)
Én látom a játékban a lehetõségeket, a baj csak az, hogy nem azért adtam ki ezért a játékért még elõrendelésnél az akkori ár -10% ami azt hiszem kb ejró volt, hogy "majd egyszer" kapjak egy funcionalitásában kb. a korábbi X játékok szintjét megütõ játékot.
Én elég vackul látok, nekem az marhára nem hatékony hogy mindent egerezzek, clickeljek ide-oda. és az a kívánságom, hogy legyen egy "target nearest enemy" gomb, nem hiszem, hogy olyan nagy kérés/elvárás lenne.
Mondom, hiszek benne, hogy ebbõl még lehet is valami, csak kérdem én, akkor ha ez be is következik, miért is adtam ki most egy valag pénzt most? Én nem "majd" akarok játszani egy majdan kiforrott játékkal.
Engem az se szokott meghatni, hogy "jáj kis cégrõl van szó". Irreleváns, nem érdekel. Azért nyílván Egóék is tudták, hogy ki az a játokosbázis, akire alapoznak, és azt nem hiszem, hogy a veteránokat direktbe nem vették bele ebbe a körbe. "Mondtuk, hogy ez nem a régi X-re fog hajazni". Õszintén szólva ilyen kijelentésre nem emlékszem. Ahogy a neve is mondja, "rebirth". újászületés. De ez nekem Elõrelépést kell hogy jelentsen, ami a korábbi verziókban bevállt, és szerette a nép, azokat meghagyom/továbbfejlesztem, és egyéb extrákkal bõvítem.
Az X-univerzum" egy márkanév. Nyílván azért látsz sok sipákoló hozzászólást a fórumokon, mert a veteránok voltak azok, akik akár elõrendelték, mint jómagam, és elvárták, hogy minimum azt a játékélményt hozzá az új X mint a korábbi játékok. Õket nem hatja meg, ahogy engem se, hogy "Megmondtuk, hogy ez nem lesz olyan". Bakker, az én pénzembõl élnek kvázi, meg azokéból akik kifizették a játékot, gondolom joggal várhatják el, hogy a pénzükért azt kapják, amit "elvárnak".
Én õszintén remélem, és hiszek is benne, hogy ebben a játékban hatalmas potenciál rejtõzik, csak az fáj, hogy Így, ebben a formában számomra ez a játék itt és most nem nyújtja azt az élményt, amit egy X játéktól elvárok. Mert veterán vagyok még az elsõ X-Behind the frontierrel kezdtem a régi 366-os cerkámmal, meg a 64 mega ramommal, S3 savage4 vidkarival. Saját keresetbõl összerakott elsõ gépemmel, és ahogy visszaemlékszem, nem tudtam felállni a géptõl. éjszakákat játszottam vele, már kiugrott a szemem, nem tudtam letenni. Ugyanígy volt az X-Tensionnal, az X2-vel, az X 3-al, leszámítva az albiont, mert azt már nem nagyon toltam.
Igenis azt vártam, hogy ez az új X ugyanezt az élményt fogja nyújtani. Ezért se értettem, miért kellett ennyire szétbarmolni az egész irányítási rendszert. A highway-nek továbbra se látom értelmét, de elfogadom mint "új koncepciót". De az abszolút újoncoknak meg azt kell megérteni, hogy egy veteránnak igenis veterán elvárásai vannak. És ha az egó képes volt lassan 15 éven át minõségi játékokat letenni az asztalra, akkor elvárható, hogy a kiadásnál ha nem is tökéletesen fusson a játék, de legalább a minimálisan elvárható dolgok igenis legyenek benne. lásd. normálisan definiálható billentyûparancsok.
Félek, hogy mire odajut a játék, hogy nagyjából bugmentes, és mindent beleraknak amit akartak korábban (mert ugye ez így kicsit fékész), addig lemegy az ára kb a felére, és akkor vajon mire is fizettem 45 eurót? és ez már 10% diszkont vót. szoval indulásnál ez biza 50 ejró volt.
Azért vagyok elkenõdve, mert nagyon akarom szeretni ezt a játékot, mert az elõdöket is szerettem.
Najó, nem nyafogok. Megyek fúrok egy kis ércet, gyûlytükegy kis pénzt. :)
És bízom benne, hogy ebbõl a játékból még akár lehet is egy olyan játék amihez hasonlókkal játszottam az elmúlt idestova 14 évben (természetesen X fronton) :)
Bocs, ha kicsit szétszórt lettem.
"Nem vagyok elvakult, egyszerûen ez nem egy ûrszimulátor, ez egy casual game, azoknak akik élõ világot akarnak és egy teljesen más irány. Nem én vagyok tévedésben hanem ti. " Aha, a vicc szerint sem egy õrült megy szembe az autópályán, hanem ezer. :) Ismétlem: nem ezzel van bajuk az embereknek. Épp errõl beszéltem. Nem vagy hajlandó meghallani amit mondanak az emberek, elengeded a füled mellett és jössz azzal, hogy de ez nem ûrszimulátor. A játékosok legnagyobb része nem is azt várt! Az elõzõ X-ek sem voltak azok. Csupán egy ûrhajós játékot várt mindenki gazdasággal, sandbox beütéssel és azt is kapott. Nem ez a gond!!! Hanem.., nem ismétlem magam és mások véleményét, mert láthatóan képtelen vagy felfogni ezt. Olvass inkább vissza, de most értelmezz is kérlek. (Amúgy az elõzõ X világa is élt és lélegzett, bocsi. Még egyszer megkérdem mennyit is játszottál velük vagy mit néztél bennük ha ezt nem vetted észre? Saját gazdaságuk volt, a hajók és állomások stb. intézték a dolgaikat, feladatokat láttak el, a fajoknak saját céljaik voltak amiért tettek stb. A világ folyamatosan változott. Én egyre biztosabb vagyok benne, hogy nem játszottál velük. Komolyan semmiképp, csak most próbáltad ki a stílust elõször, mint ahogy ezt magad írtad is korábban. :) Az, hogy a Rebirth alakulását követed X éve semmit sem jelent.) Tényleg nem érdemlik meg, de nem mi nyírjuk ki õket, hanem saját maguk. Jézusom, még hogy nem vagy elvakult. A hülye is látja mi baja van a játéknak. Így nem szabadott volna kiadni, inkább várniuk kellett volna még legalább fél évet és ezt Õk is tudják, csak gondolom anyagiak miatt nem húzhatták tovább és pont emiatt kerülhetnek könnyen leejtõre. Ha még dolgoznak rajta és kiadják legalább olyan minõségi állapotban, mint az eddigieket akkor jobban jártak volna. Most meg 24 órázhatnak folyamatosan, mert ha már kiadták mielõbb meg kell oldani a problémákat és pótolni a hiányosságokat, hogy mentsék ami menthetõ. :(
Jó reggelt mindenkinek/inkább már napot! Na, mindjárt én is elmegyek a gémért, csak annyit kérek, hogy ne bántsuk egymást.Ahogy végigolvasom a hozzászólásaitokat azt látom, hogy szinte mindenki (velem együtt) egy X4-re vártunk/vágytunk és ahogy elnézem nem az lett.De emiatt ne egymást bántsuk.Sok topic van itt az sg.-n amiben emberek összevesznek, az X-es legalább nem errõl szólt soha sem. Inkább próbáljuk egymást segíteni.
Viszont még egy kérdésem lenne: sokan írtátok ,hogy eléggé sz*ul fut a játék.Régi (4 éves) a konfigom, I5-750+HD4890+16 Gb ram. Van ezzel valami esélyem, vagy inkább rakjam bele az R9 280x-et és úgy játsszak? Gondolom mindannyiotoknak jobb gépe van, mivel nekem nem volt szükségem az utóbbi idõben ekkora teljesítményre, ezért nem fejlesztettem
Hali!
Segitene valaki? Próbálok venni 100 energia cellát, hiába veszem meg de nem fogadja el. Már vettem egy csomót, a hajóm is megjött közben de semmi. Folyton azt irja ki vegyek 100-at.
Nem vagyok elvakult, egyszerûen ez nem egy ûrszimulátor, ez egy casual game, azoknak akik élõ világot akarnak és egy teljesen más irány. Nem én vagyok tévedésben hanem ti. Ez a cég egyszerûen nem érdemli meg amit kap most a régi rajongóktól. Eddig is egy kis cég volt aki rá volt szorulva a moderekre is. A történet jó, a világ végre él nem csak táblázatokban meg kis dobozokban. Ami teszem hozzá szuper volt. Kb az X3 jelentett 300e embert ezt meg el lehetett volna adni 600e-nek. De már nem lesz ebbõl semmi kinyírtátok õket örüljetek neki. Én meg remélem ez volt az utolsó x amit csináltak. Mostanra a metacriticen is sikerült padlóra tenni õket. Esélyük se legyen látni egy kis pénzt érte. Ezt egyszerüen nem érdemlik meg amit csináltok ennyi.
Ne legyél ennyire elvakult és elõítéletes. A nagy cégek is raknak le az asztalra jó játékokat kiváló világgal és történettel. Pl. Dragon Age 1, Mass Effect vagy más: Civilization, Starcraft, Secret World. Csak ezekbõl kevesebbet. Szerintem pl. a TESV-öt nem cseszték el, de a D3-at azt kibebasz... módon. Amiket pedig felsoroltam és várok azokat meg fogják csinálni, hiszen ezekrõl már nyilatkoztak és teljes erõvel dolgoznak rajta. Ha játszottál bármely ûrhajós játékkal, nem létezik hogy nem hiányzik a radar, a velocitymeter, a térkép használhatósága, opciói és a többi, aminek alapnak kell lennie és az is volt már a C64-es Elite-nél is, mert hozzá tartozik az ûrhajóhoz, a jármûhöz, a világhoz stb. Értem hogy véded, de elvakultnak azért nem kell lenni... szerintem. (Bár sokszor én is tudok az lenni. :D)
Nem fogok vitatkozni veled. 2006 óta követem ezt a játékot bár az utóbbi egy évbe nem figyeltem rá. Neked szar és kész nincs ezzel gond nekem meg tetszik. Amire vársz nem fogja megcsinálni senki sem mert akinek pénze van, mint a nagy cégek azoktól legfeljebb Diablo 3, TESV, és többieket kapod, ezeknek meg ennyire van lehetõsége. Nem mellesleg nem ezen dolgoztak egyedül.
Nem úgy néz ki, mintha játszottál volna pl. X2-vel, X3-al. Maga idejében azok rendkívül csilli-villi játékok voltak. Mai szemmel nézve is nagyon szépek. Továbbá azok sandboxok. Erre meg azt mondod, hogy félig már elindult a sandbox felé. Ez eléggé ellentmondásos, ha játszottál valaha X-ekkel. (Mellékesen 1417-ben van olyan megnyilvánulásod, amibõl egyértelmû hogy sosem játszottál veük...) Felfogni meg nem akarod, vagy nem vagy hajlandó, hgoy nem az új dolgokkal van problémájuk az embereknek (mint pl. az interakció az NPC-kel stb.), hanem azzal hogy ez a játék jóval kevesebb lehetõséget tartalmaz, butább, játszani kényelmetlenebb még akkor is ha megszokod. Véded õket, hogy kis csapat és óriási munka volt. Akkor mi van? Ugyanez a kis csapat csinálta az elõzõ X-eket és a legelsõt is szintén óriási munkával. Nyilvánvalóan gyorsan összedobott játékról van szó ami kb. 1,5 évvel ezelõttig még csak tervezõasztalon létezett szinte. Azóta igyekeztek konkrétan összedobni és ki kellett adniuk az elsõ "játszható" verziót anyagi okok miatt (gondolom). Ennyi. Ami szar az szar. EVE Onlinenal is két évig keményen játszottam, a legtöbb hasonló ûrhajós árkád vagy szimszerû kereskedõs, zsoldosos játéékot végigjátszottam és sorolhatnám, de minek. Fél év múlva lehet már jó lesz: kijavítják az UI-t, a vezérlõkezelést, külsõ nézet lesz benne, bugokat eltüntetik, kényelmesebbé teszik az egész kereskedést, radart raknak bele, lehet majd látni a sebességet stb. stb. stb., de attól ez így még rossz nagy bánatomra. Hála isten rajtam nincsen szemellenzõ ûrhajós játék (és X) rajongó létemre se.
Aki a joy-os véleményt kérte, annak azt üzenem, hogy: Felejtsd el! Úgy kezdtem én is a játékot, hogy joy beköt, majd öt-tíz perc múlva joy visszatesz a polcra. (Az x3-akat azzal játszottam végig)
Kicsit olyan érzésem van a játék közben, mintha az EGO pontosan tudná, hogy kiszúrta a szemünket. Én nem fogok bugokról beszélni mert az fog legelõször megoldódni. Viszont, Hogy lesz ebbõl normális KERESKEDELEM, ÉPÍTKEZÉS, mert gondolkodni azt lehet, például azon, hogy miért kell a célkörrel információs pontokra mutogatni közelrõl, hogy egyáltalán bekerüljön az adatbázisba. Harcolni meg még nem kell, elég felfedezni való akad.
Korrekt vélemény. Ez egy mix játék aféle rpg/ûrszimulátor elemekkel. Spec én vártam egy ilyet, míg játszottam az x sorozattal mindig mondtam milyen jó lenne bemenni körbenézni nem csakegy kis dobozt látni mindenbõl. Annyit kell látni ez óriási munka volt. Több ezer npcvel hatalmas világegyetemmel, ûrállomásokkal, egy jó kis történettel. Legalább nem kellene bántani õket. Ez tényleg egy élet munkája lehet, amit örökké lehet fejleszteni. Érthetõ ha azok akik az ûrszimulátorért szerették most szomorúak de ez el volt mondva elõre.Ezért Rebirth a cím Õszintén? El se hiszem ilyen méretben ez a kis csapat így meg tudta csinálni. Sõt el se hittem valaha elkészülnek vele. ha belegondolunk hét éve 2006 volt és akkor mi volt a standard grafika.(érdemes utánanézni). Sajnálom õket. Ez az egész csak azt juttatja eszembe az emberi butaság milyen nagy mértékû. Ez nem ûrszimulátor. És most ki lesz verve belõlük csináljanak belõle egy ûrszimulátort sajnálom ezeket komolyan. Egy ausztrál gyereknek jutott eszébe egyedül megköszöni nekik ezt a játékot a forumon, csatlakoztam én is. Mert ez nem szar bárki bármit mond. Csak egy újfajta kezdet lehetett volna. És csak azért bukik mert alapvetõen már az egyszerûbb kivitelezése a tömeget sem fogja érdekelni mert nem csili-vili mint a mai játékok.
- Igen 5 perc alatt belejöttem, lesznek sokan akiknek ez is kicsit nehéz,de ami vicces, még régi hardcorosok is sírnak. Egyszerû próbálgatással a kettõs kattintáson kívül mindenre rájöttem. Igen jó volt a régi amin egy napig gondolkodtam, meg gyakoroltam míg nem szedtek le egy másodperc alatt és akkor is a normál kezdéses indulásról beszélek. Ez itt nincs. - UI ilyen, használható és kész minden van ami kell, láthatóan az npc-k egy részénél még nincs adat pl. de a lekérdezés kidolgozva. Nem tudták befejezni. -Nincs I3-om se de fut 20-30 fps körül, zökkenõmentesen igaz ki van kapcsolva a legtöbb dolog de így se néz ki rosszabbul. :) - A repülés egyszerûen élõbb lett nem egy személytelen valaki vagy aki szellemként ki tud lépni az ûrbe. Most majd kikövetelitek és lesz, nagyszerû! - A történet hasonlóan a többihez jó! -npc-k kicsit kezdetlegesek valahol megálltak 2007 körül nem volt idejük felturbozni. -Az ûrállomáson bányákon mindenhol tudok mászkálni beszélgetni szuper :) -A saját hangod is hallod ahogy beszélsz a társaidal. Ez nagyszerû legalábbis a prológba így volt :) -Minden megmaradt ami volt tudsz világbirodalmat építeni kicsit egyszerûbben, kicsit nem olyan komplex módon, és már nem csak egy darab dobozt látsz mindenbõl ahova becsatlakozol. Megmaradt sandboxnak. - A kereskedelem nekem tetszik, megmaradt a rendszerek közötti variálási lehetõség, számolgatás mi miért jó. De nem olyan szinten mint akár az x háromban. - A harc igen egyszerû.Olyan 2007-es szintû akciójáték.De ez nem errõl szól, nem csak errõl. Egy ilyen játékhoz egy ekkora cégtõl erre futotta. Nyilván hét éves fejlesztéssel nem csak a meglévõ 70-100 emberhez akartak eljutni. De most majd segítetek nekik hogy így legyen :)
Mibvel pr rajongó vagyok fõleg onnan ismerek sandboxokat. És ez már félig elindult arra. Összehasonlításul, A mount and blade az ami kb300 órás de össze se lehet hasonlítani ezzel méretben semmilyen szinten. A skyrim ami kb egy játékra 100 körül van nagyságrendekkel kisebb persze más jelegû. Ez a játék egyszerûen alaphangon több száz órás egy játékkal is számolva. Ez megmaradt. Hogy mi lesz belõle? Nem tudom, de ha én a helyükbe lennék már rég elvettétek volna a kedvem a folytatástól, befejezném bugmentesre és nekiállnék annak amit a Bethesda meg a nagycégek csinálnak, mert a mobsra bármilyen szar játékot is kapnak, ha szép, bugmentes meg élvezhetõ, és nem bonyolult, még örülnek is és hálásak érte. Leredukálnám a világot a századára,ezredére, betennék pár ûrállomást hagynám az egyszerû fejlesztést, rengeteg csili-vili dolgot tennék bele,grafikailag felturboznám, adnék egy kis reklámot, vagy mint Tod a Bethesdánál áradoznék róla, ez ugyanolyan szuper mint az elõdei. És a mobs még szét is tépne benneteket ha szidnátok. Nektek meg nem maradna semmi se, még ilyen kis cég sem. Ezt csinálnám mert ezt érdemlitek, értse akinek kell. Valami ilyesmit fogok írni a hivatalosra is.
Az eddigi fejlesztõi válasz reakciókból arra következtetek("saját vélemény!!!"), hogy nagyon is jól tudták, vagy csak sejtették, hogy nem lesz jó a visszhang. Szerintem már elõre megtervezték a játék elemeinek kijavítását és ezeknek a prioritásait.
Nohát, néhány elsõ benyomás, kb másfél órát játszottam ami nem nevezhetõ tekintélyes játékidõnek sõt az is a joystick beállítására ment és barátkozásra a menüvel. Mindenesetre sok kedvet nem csinált a folytatáshoz. Következzen:
1: a legfontosabb - nem tudok manõverezni a Local Highwayben sem egérrel sem joyyal, ergo nem tudok kiszakadni belõle csak a kijáratnál! A "Z" paranccsal sem tudok kimászni belõle. Én vagyok a pancser? Ami viszont érdekes, hogy lehet itt is boostolni. 2: menet közben, ha megnyitom a térképet akkor leáll a hajó. Mnekülés közben miközben keressük a menekülési útvonalakat azért ez gáz lehet. Mivel amúgy is lassú a haladás, itt nem mûködik, hogy beállunk egy irányba, hadd menjen a hajó, közben a térképet böngésszük. Ez nem oké. 3: állomáson fárasztó a mászkálás. Unalmas, repetitív. Oké, hogy feldobják mindenféle lootolással DE elkeserítõen unrealisztikus: hogy engedheti meg bárki, hogy egy vadidegen szekrényeket és ládákat nyitogasson a személyzet szeme láttára?? Ez nem életszerû! Mi ez, szabadrablás? Én nem szoktam csak úgy cuccokat elemelni és ez határozottan zavar, hogy itt kvázi muszáj. Ráadásul egyszer beszorultam két egymással szemben álló - és egymásba nyíló szekrény közé - game over (látszik, hogy nem kenyerem a lopás). 4: Super Highways: nincs töltõképernyõ? Nos, inkább lenne mert ez határozottan unalmas. 5: igenis kell (nekem) külsõ nézet. Eddig leginkább visszapillantótükörnek használtam, de itt körül sem tudok nézni, muszáj az egész hajót forgatnom. Mi van, ha üldöznek? A mai modern autókon is vannak hátsó kamerák, szóval zavar a csõlátás. 6: cockpit - zavar. Ennyi. Túl sokat kitakar a látómezõbõl és az elõzõ ponttal megspékelve kifejezetten idegesít. Nem mondom, hogy ne legyen, de legyen választható. Lehet, hogy szép az ûr és faszák a hajók és állomások, de majdnem a felét kitakarja a cockpit. 7: kijelölés: bármit jelölök ki, nem tudok rázoomolni pedig sokmindent megnéznék közelebbrõl. A térképen hiába próbálok bármit kijelölni, nem lehetséges. 8: grafika: ez erõsen szubjektív, de számomra zavaróan csilli-villi, teljesen hiteltelen. Valahogy olcsó videójáték-érzetet kelt bennem. Az állomások belsõ butított grafikája és a karakterek még szörnyûbb megjelenése nem zavarna, ha pl ezek nélkül is lehetne üzleteket bonyolítani de így nekem a mászkálás az nem minigame hanem sidequest... 9: irányítás - minden irányítást meg lehet szokni, pl. a joystickkal gond nélkül mûködik. Apróbb hiba, hogy ha kijelölök egy hajót, csak egérrel tudok manõverezni, joyyal nem, amíg fent van a kijelölt hajó menüje, de ez tényleg apróság. 10: dokkolás - nem zavar az instant dock de az már igen, hogy nem tudok kiadni távolról dokkolási parancsot csak közvetlen közelrõl. Én vagyok a pancser?
Ezek csak az elsõ benyomások de õszintén nem érzek túl nagy késztetést, hogy folytassam. Sokan mondtátok, hogy ez nem egy X4, el kell szakadni az eddigi X-ektõl mert ez teljesen más. Nos, én az eddigi X-eket szeretem és ez baromira nem jön be. A felhördülések többsége a fórumokon arról szól, hogy az eddigi X-ekhez képest ez mennyivel szarabb - nos tényleg nem errõl van szó, nem rosszabb hanem ez tényleg más. Ez nem butított verzió csak simán buta. Az árát számomra nem érte meg kifizetni, ennyiért határozottan többet vártam. És hogy említsek néhány kifejezetten jó dolgot is, amik határozottabban jobban bejöttek mint az eddigi X-ekben és amiért határozottan megérte ez a játék az árát: nos semmi. Ha pedig tényleg felpeccselik hónapok vagy évek múlva arra a szintre, hogy senki se rinyáljon akkor tényleg drága volt jelenlegi állapotában.
Konklúzió: erõs nosztalgiát érzek a régebbi X-ek iránt, és ez a játék arra késztet, hogy elõ is vegyem pl az X3: Reunion 2.0-át XTM-el megspékelve. Azt élveztem a legjobban. Már a Terran conflictot is lebutítottnak éreztem, de a Rebirthnek tényleg nincs köze az eddigi X-ekhez, csak átrakták bele az eddig megismert fogalmakat és neveket.
Lehet azt mondani, hogy másfél órás játékkal ne akarjak ilyen konklúziókat levonni, de nekem a Reunionnal az elsõ másfél óra tiszta besza-behu volt és csak még többet akartam.
Megjegyzem nem szidni akarom a játékot csak úgy érzem nem tartozom a célközönségbe. Egy korábbi X-játékos szemszögébõl írtam mindezt. Akinek bejön annak jó szórakozást! Én csak mérhetetlenül sajnálom, hogy nem azt kaptam, amire számítottam - egy eddigieknél szuperebb X-et
"Persze a highway bugos meg..." ... mondjuk ki, idétlen. Egyáltalán nem illik a játékba. A 1472-ben linkelt videó nagyjából fedi az én véleményemet is. Hozzáteszem, sajnos.
Szintén jól mondja a srác a videóban, hogy a patchek kijavíthatják a hibákat, de azok sem fognak tudni segíteni, a 10 évvel ezelõtt is nevetségesnek mondható karaktermodelleken, a botrányos szinkronon, a 3 fajta beltéren (Dragon Age 2 szindróma), a csupán 3 szektoron, az unalmas harcrendszeren, a kevés fegyveren, a radar hiányán, stb.
Próbáld ki az Albion Prelude-ot vagy a Terran Conflict-ot amelyekben minden hajó vezethetõ a szúnyogtól a több kilométer hosszú parancsnoki hajókig, 10x ekkora a beutazható terület 10x több lehetõség, 10x komolyabb csaták és máris nem fogsz látni ebben semmilyen lehetõséget:)
Ebben igazad van ,és én sem állítom, hogy ez lesz az év játéka attól nagyon messze van. Teleírhatnám én is a fórumot az általam vélt hiányosságokkal, hibákkal. Csak arra utaltam hogy az új ötletekkel kezdek megbarátkozni mint pl. a highway, irányítás duppla click. Persze a highway bugos meg...,de már százszor le lett írva jönnek majd a patchek. + Egy alapos ráncfelvarráson is gondolom át fog esni a graf.
Kicsit körülményes és szokatlan ez a kétszerkattintós menürendszer, de lassan én is megszokom. De azt már igazán megoldhatnák, hogy ne kelljen 5 képernyõn keresztül mennem ahhoz, hogy kiadjak egy parancsot.
Végre rájöttem, hogyan mûködik a teherhajóval való kereskedés! Ami nagyon tetszett, hogy bedokkoltam az Albiont a teherhajóba, és a dokkból figyeltem ahogy lassan megközelíti az állomást, szuper volt. Sajnos eddig kétszer omlott össze, mindkétszer akkor, amikor beléptem az highwayba... És persze, hogy nem mentettem el. Áh, AUTOSAVE nagyon kéne!
Nem tudom hogy ki hogy van vele, de én kezdem megszokni ezt a gamet. Az irányítás eleinte idegen volt, de kezdek belejönni, olyan Freelanceres fillingje van. Sok az ujjdolog igaz, de van benne szerintem logika ( dupla click a hajókon,menürendszerek ) Kezdek megbarátkozni a gémmel :) Csak azok a fránya bugok ne volnának. Sokan kifogásolták a nagy hardverigényt, én ezt nem vitatom,de egy AMD phenon IIx4 3.4Ghz 8GB RAM HD 6670 1GB futtatom igaz CRT monitoron 1024x768 felbontásban és csak az élsimítást kapcsoltam ki, meg az SSO-t. ( ez utóbbit amúgy se szoktam használni ). Simán fut eddig, pedig volt már pár csatám. Sumázva a dolgot nem olyan ratyi ez a game csak el kell szakadni az eddig jól bevált X seriáloktól.
Azért azt vegyük figyelembe, hogy egy X-nél sem volt egész alakos, környezetbe rakott személy megalkotva. Mindenhol csak az animok mentek. És, ha azt veszem, hogy a CCP kabinja 70%-ra terheli a procim (és az csak a kabin és nem az ûr), akkor nem tudom, mekkora gépet kellene alá rakni, hogy mindent tudjon számolni. Hiszen itt mindent számol valós idõben. Függetlenül attól, hogy épp hol vagy.
Bugok, meg igen, vannak, de mint ahogy lentebb is már többször lett írva, ez nem folytatás. Nekem speciel annyira nem is hiányzik a külsõ nézet. És mivel szimulátornak mondják, hogy néz ki, hogy olyan helyrõl szemlélõdsz, ahol nem is vagy... A körbenézelõdés sem hiányzik. Anno Reunionban volt cockpit modom és hajóim is. Érdekes volt, nem több. A cockpit nélküli hajókon sem érdekelt különösebben. A kamera zoom viszont egy kicsit hiányzik. Azt megoldhatták volna azért. Vagy pedig még nincs olyan modulom.
Elõször is az optimalizációval kezdjenek valamit. Aztán az UI-t javítsák ki, lehetõleg úgy, hogy az egérrel való kattintgatást a lehetõ legminimumabra csökkentsék. És ezzel együtt a beállításokat is kibõvíthetnék, fõleg a grafikait a részletes beállításokkal, és a billentyûzet kiosztást jó sok gyorsbillentyûvel. Nálam fõleg ezek a prioritások. Továbbá ha az UI-hoz nyúlnak, akkor redukálhatnák a parancsok kiadásához szükséges képernyõk mennyiségét is.
Ami egyenlõ a bevallással. Egyébként igen, pótolni fogják. Remélem mihamarabb, mert türelmetlen vagyok. :)
"- Trading: Some people report problems that trade ships do not work as expected. In most cases this is not a bug with the trade ship AI but the ship did not get the right order through the trade menu. As mentioned above, we definitely want to improve this menu further, but most importantly you have to make sure that when you add a trade order to a ship, you click on NEXT after selecting the order and assigning it to the ship selected at the top of the menu. Then you select the amount and confirm the order. After this you should see that an order was added to the ships order queue. One thing we want to improve is management of this queue and show it more clearly in trade ship info menus."
Ezzel nekem is gondom akadt, elég átláthatatlanra sikerültek a menük ahol ezt be kell állítani. Még azt se tudtam, hogy most eladok vagy veszek, vagy honnan veszek? Van hová fejleszteni az UI-t az tuti.
Ebbõl csak annyi derült ki, hogy tisztában vannak a bugokkal és a játék jelenlegi hiányosságaikkal, és a közeljövõben pótolni fogják, ahogy eddig is tették a játékaikkal. Legalább is én semmi olyat nem olvastam, ahol mindent "bevallottak" volna. Az szerintem várható volt, hogy megjelenés után számtalan javításra lesz szükség.
Nekem ez az elsõ X játékom és a bugok ellenére is látom benne a lehetõséget. Jó lenne valaki aki tapasztaltabb és ideje is van rá, hogy el magyarázzon pár dolgot gondolok a hogy kezdjek bányászni(vagy egyéb bevételi forrás ) mi kell és hol tudom beszerezni, hajóvásárlás,melyik felbérelhetõ emberek szükségesek a játék kezdeti szakaszában(azt hozzáteszem elég részletes ugyanis a gépésztõl és parancsnoki személyzettõl egészen a farmer, geológus és különféle tudósokig rengeteg felbérelhetõ személyzeti tag közül lehet válogatni. Sajnos nálam a tutorial küldiknél beakadt, oda vissza küldözget 2 hely között szóval nem tudtam tovább haladni. Akárhogy is nézem a sok bug, és a játék számomra lehet másnak nem de elég bonyolult de idõvel kiforja magát.
Toltam egy kicsit a free-t, simábban fut és nem akadozik az állomásokon. Küldetés van dögivel, és meglepi is akad. Egy kosza jelentõsen sérült Xenon csatahajó (6% hull), bingó, drone indít, kb egy percig kapta az áldást, teljesen passzív volt, csak vánszorgott. (Gondolom céllövöldének spawnolta a játék, lövöldöztem egy kicsit a hajtómûvét csekély hatással. Észrevettem a célkörön a fehér nyilat, a hajó felsõ részére mutatott, nem tudom mit lõttem a tetején mivel rettenetesen füstölt de hatásos volt.) A repu egybõl +7 lett.
Ezek nagyon jó ötletek, írd meg nekik. Bár hasonlóan gondolkodtak volna. A külsõ nézet olyan dolog, ami a játék koncepciójához nem szükséges, azonban a játékélményt meg tudja dobni.
Nah, Skacok! Ahogy olvasgatom azért lesz ebbõl valami...pár pecs és használható lesz a game. Talán januárban...
Minél többet játszom vele annál többször vigyorodom el...mint pl láttam olyat, hogy az NPC hajó megy a forgalomban majd egyszercsak megállt, majd hirtelen hátrafelé kezdett el menni és fénysebességre kapcsolt, mint a star trekben...:D Vagy az NPC-nek tényleg nõi test felett egy öreg férfi arc van, Terriblack-es beütéssel, akit úgy képen somtak, hogy ferdén áll rajta a szemüveg...
Javaslom, hogy ha már mindenki kidühöngte magát, jó lenne összeszedni a játékban felmerült kérdéseket és válaszokat! Pl.: Mire jók az officerek? Milyen drónok vannak és mire lehet a használni õket? Kereskedelmi tippek és trükkök, meg egyáltalán hogyan is mûködik ez? Hogyan lehet fejleszteni a hajót? Stb.
Fényt egyáltalán át nem eresztõ szemüveg van rajtad? Játszottál Te a többi X-el? És ne gyere koncepcióról, meg újításról, mert ezek a dolgok melyeket felsoroltak ott nem tartoznak közéjük. Ezek alapdolgok, melyeket ha akarsz nem használsz. Azonban ha játszottál volna X3-al példának okáért értenéd mirõl beszél mindenki. (Bár ehhez játszani sem kell az elõzõekkel, mert magától értedõdõ dolgokról van szó.) Fel kéne fogni, hogy itt nem az újításról van szó, hanem annak a kivitelezésérõl, hiányosságairól. Imádom az összes X-et, mindegyikkel sok-sok napot játszottam és ezzel is szeretnék. Semmi bajom a WIS-el, az egy darab ûrhajóval stb. Annál inkább a kivitelezésével és átgondolatlanságával. :( Hiába kis stúdió, eddig tudtak jó munkát kiadni kzük közül. Illetve az elképzelésüket jól megvalósítani. Bugok voltak, de itt a hibák sajnos "csak" mellékzöngék, nem ez a baja neki. :( (Nagyon jó volt gyönyörködni külsõ nézetbõl a nagy hajókon, állomásokon, az elsuhanó jármûveken stb.)
A probléma a ott van, hogy az emberek a pénzükért nem potenciált akarnak látni, hanem kész terméket. Így is jelent meg a játék, nem "early access"-ként.
@yesname: szerintem a külsõ kamera nézet nem is fontos. Lehessen szabadon nézelõdni belülrõl és kész. A szállító hajókat javítani mert eléggé használhatatlanok a rossz útkeresés miatt. Optimalizálás ASAP.
A HUD-ot is át kellene dolgozni teljes egészében. Szerintem annak a középsõ monitornak kattintás érzékenynek kellene lenne és oda rakni a menüt amit egy billentyû elõhoz. meg célpont kamera nézet, adatokkal(sebesség, pajzs, hull) Ugyan így az oldali nagy kijelzõt is egy bill.-vel elõhozhatóvá tenni és akkor ott lenne rajta jó pár nagy kattintható gomb ( pl térkép, hajó áttekintõ (fegyver slotok stb.) raktér, stb. )
Nekem így hirtelen ennyi ötletem van. Persze úgysem lesz megvalósítva soha az életbe.
Azért vannak benne rejtett értékek: Leszálltam egy bárnál, mivel rámfért egy ital. Elvigyorodtam az X Beyond The Frontier játékgép láttán, az Ugh! gépnél már röhögtem. Utána találtam egy emelõszerkezetet, amivel be lehetett jutni a szellõzõrendszerbe. Abban bolyongva találtam némi készpénzt, egy azonosítatlan idegen mûtárgyat, és valami fegyver tuningot... Szóval az állomásokon mászkálást is érdekessé lehet tenni, és ha erre egy jó modder gárda rászabadul, még lehet a játékból akár legenda is. Csak gatyába kell rázni.
Tévedés. Maga az Egosoft is elismerte, hogy nagyot hibáztak a külsõ nézet és külsõ kamerák elhagyásával. Gõzerõvel dolgoznak a pótláson. Hivatalos bejelentés. Mivel azonban ezt nem egyszerû megoldani várhatóan 1-2 hónap türelmet kérnek. (Más kérdés, hogy szerintem meg nem akarták kihagyni, csak nem foglalkoztak vele hogy mielõbb kiadják...) Nem mellékesen sok-sok más dolgot is elismertek, hogy hiba volt és itt nem koncepcióról van szó, hanem játékbeli alapdolgokról, alapelvárásokról. Pl.: Steam Dev fórum
Egyetértek, csak még annyit tennék hozzá, hogy nem teljesen igaz, hogy nem tudod megnézni a hajód. Igaz, nem külsõ nézetbõl, de drónjaid vannak. Valószínûleg azért csinálták így, mert nem akarták, hogy az first person nézetbõl ki kelljen lépni, ami mondjuk engem nem zavar, cserébe kicsit jobban bele tudom magam élni, így nem csak valami képzeletbeli szellem vagyok.
Akinek error üzenettel kifagy a játék,az frissítse a video drivert. Nekem remélhetõleg segített.
Ez nem ûrszimulátor úgy mint a régi belsõ nézetes karakteres játék, ehhez megcsináltak egy rakás ûrállomást, questet, npc-t, történetet. Mint egyes szám elsõ személy nem tudod kívülrõl megnézni a hajód. pl. Teljesen új koncepció. Lehet nevezni butításnak. De itt nem egy X3 után kaptunk X4-et hanem ez egy rebirth. ksokminden egyszerûbb lett de megkaptuk az új vázat. és összességében 10 év alatt tehát még három év és sziper lesz nekem megfelel ez a graf is de lesz jobb, lesz jobb szimulációs rész is. Ehhez önmagában 7 év kellett idáig eljussanak. Innen lehet fejleszteni tovább. A nagy gond az ha ilyen szinten lehûzák akkor nem lesznek kiegek meg semmi hozzá amit elõre betettek a menûbe. Mondjuk ez a népség nem is érdemel semmit akik a forumon szapulják ezt a kis társaságot. Egy ilyen munkához csak grafikusból annyi kellene mint ahányan ezek összesen vannak.
Én anno megvettem az összes X-et. Ma elkezdtem a játékot.Tényleg szép minden. Zavar a nagy gépigény, és hogy nincs külsõ nézet.Kiváncsi lennék, hogy egy capitalt hogy irányitok ebbõl a nézetbõl, mikor egy csomó vadász támad. Itt is egy küldetés sorral kezd, de nálam már filmszakadás van. Nem találom egy órája azt a szart sehol amit meg kell venni. :) Túl sok itt az X még számomra. Nem tudni meddig tart ez az alap küldisor. Lehet-e utána fajt váltani, stb. Reputáció növeléséhez kalózokat lehet kiszedni, nem nagy dolog. Kicsit nehéz számomra még átlátni az egészet, DE véleményem szerint néhányan túlságosan lehúzták a játékot. Nekem bejön. Pár dolgot javitani kell majd.
Én csak arra várok, hogy adjanak ki valami javítást, ami kicsit javítja a teljesítményt. Nem igaz, hogy full minimumon, natívnak kisebb felbontásban is 20fps van. A többi dolog szerintem elviselhetõ egyelõre.
Na figyi, annyit mondok, hogy nem én kezdtem, õ kezdett provokálni... De mindegy...
Ha valóban ezek vannak, akkor az Egosoft onnan fogja belátni, hogy csõdbe mennek. Én még nem tudok nyilatkozni semmirõl, mivel még nem vettem meg ezt az új X-et.De szomorú vagyok.Úgy vártam , mint a Messiás eljövetelét, meg gondolom még sokan rajtam kívül hasonlóan vannak így. Annyit áruljatok el kérlek, hogy legalább sztori szinten van köze az elõdjeihez?Én az Albion-t nem játszottam, annak nem ismertem a sztoriját.
Az pedig, hogy mindenki neutral vagy ellenséges, az elõzõ részekben is megvolt, ott is komoly "nyalással" lehetett reputációt növelni. Mindegy, meglátom mi lesz.Megígértem, hogy foglalkozom vele és írok is róla, de ha nem az amit vártunk, akkor már csak az OMSI 2 lesz az idei reményem vagy térhetek vissza a magánélethez