1. Bár igazad lenne...és tényleg kiszedték. Mondjuk ha a game jó lesz -játékmenetre értem-, akkor túl fogom tenni magam rajta.
2. Robbanásokban nem értek egyet, de ezen sem fogunk összeveszni. Lehet látványos és grandiózus egy robbanás análkül is, hogy stroboszkópot csinál a képernyõbõl. Sõt, igazából így pont, hogy nem látszik semmi a full fehérségen kívül. Bántó a szemnek.
3. Belsõ átjárhatóság így is nagy dobás, nyilván nem várhatunk RPG szintû interakciót, vagy FPS szintû akciót. Azért ez még így is rendkívül megdobja a hangulatot. A másik, hogy a moddolás lehetõsége benne van a dologban, és ez óriási elõny. Különösen, ha bevezetik a Steam workshop-ba, és nem kell ilyen-olyan plugin managgerekkel szenvedni végre.
Mondjuk kezdetnek nem rossz. Arról viszont ne feledkezzünk meg, hogy a Star Citizen alapjába véve tartalmazza majd ezeket a dolgokat, és az ráadásul egy MMO is egyben.
Engem szerintem az fog nagyon zavarni, hogy berakták ezt a körberohangálós feature-t, viszont nem lesz teljesen kihasználva. Eddig annyit tudunk, hogy az állomásokon személyesen kellesz beszélni a személyzettel, és szerintem ennyivel ki is merül az egész.
Én bárokat, klubbokat, tõzsdét, aktív fegyveres megszállást, fegyveres inváziót, veszélyt, alvókapszulákat, Doom 3-as féle funkció terminálokat várnék tõle. A sanda gyanúm viszont az, hogy minderre nem volt idejük/pénzük, és legjobb esetben is csak egy kiegben/új játékban fogjuk viszont látni eme fícsûröket.
1. Ha cel shading mellett döntenek, az általában mûvészi irányzat, a játék fejleszõinek artista osztaga határozza meg a lépéseket a külcsínben. Viszont. Egy megvastagított körvonal nem azt jelenti, hogy az egész játék cel shader-rel van körbe vonva. http://en.wikipedia.org/wiki/Cel_shading
A másik dolog pedig az, hogy HD-ben is végig néztem a videókat, és nem, nem láttam visszafogott cel shaderre emlékeztetõ grafikát benne. A teaser trailerbe legalábbis még szembetûnõbb volt, ám szerintem itt most tévedsz, mert teljesen kivonhatták belõle.
2. A robbanásoknak olyannak kell lenni... Fényesnek. Erõteljesnek.
Na, hát ettõl leesett az állam egy percre. Persze a játék mûködését, kereskedelmi rendszert, AI intelligenciát, a TC gyengéinek javítását (pl. map, complex építés stb.) nem tudjuk még, ami a videókból igazából látható, az a grafikai megoldás. Csodásan szép a játék, persze ez nyilván szubjektív véleményem. Két dolog zavar csak. Az egyik, hogy mégis rátették a cell shadert, amitõl rajzos lesz az egész, nekem nem illik a játékba, továbbra is ezt gondolom nem való egy ûr-szimulátorba. A másik, néhány robbanás effekt. Nem tudom minek kell erõltetni ezt a teljes képernyõ kifehéredik baromságot? komolyan mondom, epilepsziás rohamot kapok tõle. Nagyon zavaró. Kár ezért a kettõért, de ezt leszámítva tényleg csodásan néz ki. Reméljük, a játékmenet is lesz ennyire jó.
Biztos lesz majd patch vagy mod, ami lehetõvé teszi majd. A helyzet az, hogy az Egosoft egyszerûen nem akarta azt hogy a játékos direkt irányíthassa a hajót, mert gyakorlatilag nem is a kapitány irányítja, hanem a kormányos.
Huhh most megnézve ezt a 2 videót, nem is tudom mit mondjak mer van jó néhány pozitívum viszont vannak dolgok amik el lettek rontva legalábbis részemrõl (túl nagy komplexumok, túl sok köd, elnagyolt hátterek ..) de ami igen tetszett az az hogy ha jól néztem akkor a hajók egyes elemeit ki lehet lõni így harcképtelenné is lehet tenni, meg a másik a drón ill. rakéta irányítás. de majd kiderül és remélem többet nem csúszik már.
Azért ne essünk át a másik oldalra. Még mindig hiányolom a capital hajók kézi vezetését. Sajnos ezért visszalépés ez a program a számomra, de nem csak engem zavar, a kommentek alapján.
Nem tudom, hogy készült-e valaha olyan ûrszimulátoros játék, ahol ilyen szinten be lehet járni az ûrhajókat, ûrállomásokat... Ha tényleg olyan lesz, mint ahogy az a videókban látszik (és miért ne lenne olyan, ingame mind), akkor ez még a Star Citizent is lepipálja nálam.
Egy fiatal srác csinálja és NAGYON ígéretesnek tûnik. Kíváncsi vagyok mi lesz belõle...
Mondjuk nem is értem miért erõltetik a deep silverrel a dolgot a Steam Greenlight és Kickstarter óta. Talán valami licensz is hozzáfûzi az X szériát a deep silverhez.
Úgy igazából, hogy lesz e belsõ tér az annyira nem izgat mer max párszor körbenézek vagy valami, de nem ot fogom tölteni az idõmet, hanem inkább abban reménykedem az egész játék kapcsán hogy 1 jól irányítható rendszere lesz és sok olyan ujdonság lesz ami hasznos lesz, jah és a másik hogy legyen 1 normális belsõ nézet is ahol nem takarja el a mûszerfal a fél képernyõt, az irányítási rendszernél meg lesz mód az x3 reunion hoz hasonlóra különben a csatákat könnyen tönkre vághatják részemrõl.
a megjelenését illetõen meg eléggé kétesnek tartom hogy kijön idén, de talán karácsonyig kidobják, vagy legalább halad annyit az egész addig hogy tudjuk hogy már a végén vannak.
Egyik kolléga írta itt korábban, hogy a belõs terekhez -ha lesznek egyáltalán-, illetve a megújult, remélhetõleg már nem excel táblázathoz hasonlító GUI-hoz még hozzá sem kezdtek. Bár nem tudom, hogy az infó honnan származik -feltételezem, hogy az ego fórumból-, de ha ez igaz, akkor nem lesznek készen idén. A másik lehetõség, hogy se belsõ terek, se új GUI nem lesz, csak egy átalakított játékmenet, turbózott grafikával, de alapvetõen azonos, un. "leszállok az állomáson és mazsolûzok az excelben-, típusú megoldás. Azt viszont továbbra sem értem, miért nincs semmi infó. Minden Kickstarteres projecnél, szinte hetente vannak új képek, jelentések, videók, interjúk, developer naplók stb...Itt meg gyakorlatilag csak néhány ködös infó morzsa, amibõl kvázi fogalmunk nincs, milyen lesz a játék...Ahogy olvastam az ego fórumot, ezt a kérdést elég sokan felvetették már...
Arra már most mernék fogadni, hogy nem 1.0 verzió számú lesz a megjelenéskor...
Varhatoan megjelenik ? :P Micsoda egy kreten bejelentes. Ez annyira konkret, hogy semennyire. Nem is valoszinu ezekutan, hogy barmi is lesz belole iden. Vagy ugy mint X2, hogy felig kesz allapotban adtak ki.
Én is abban reménykedem, hogy ha ennyi idõ után ki merik jelenteni, hogy még ebben az évben megjelenik, akkor van is mögötte valami, nem csak üres szavak.
Bízom benne, hogy nem követik el ismét azt a hibát, amit a 2011-es megjelenés kapcsán. Ha nem akarnak újabb népharagot, akkor legkésõbb õsszel megjelentetik. Egyéb esetben, jobb lett volna, ha nem tesznek semmiféle bejelentést. Én bízom benne, hogy õsszel kijön...
A hangzatos szöveget már láttuk párszor, de nagyon kíváncsi leszek, mit nyújt a játék valójában. DarkSar One-osították, ez kiderül az egyébként kissé butácska, Hollywood stí1usú szövegbõl (pl. "az Univerzum sorsa a játékos kezében van"...ehh....)...Remélem csak a PR-os emberke ilyen gyenge...szeretném, ha a játék láttán majd leesne az állam...
EGOSOFT AND DEEP SILVER ANNOUNCE X REBIRTH X Rebirth for PC is expected to be released in 2013.
Itt tartanak? Ha még csak most kísérletezgetnek a shaderekkel, akkor ebbõl reálisan 2050-re lesz game. A rajzfilmes -akár csak beütés szintjén is- grafika a játék teljes bukását jelentené! Az ilyen típusú rétegjátékoknak megvan a maga játékosi köre, ezeknek nem lehet letolni a torkán egy ilyen hülyeséget. Ez nem egy buta FPS. Ha ilyen gyerekes, rajzos, színes csicsás lesz a grafika, akkor a maradék rajongói réteg javarészének is búcsút mondhatnak. Nem is értem... Ezen felül, jó lenne már vidt látni a belsõ nézetekrõl, mert most az érdekes, hogy van egy új állomás, de ettõl a játék még ugyanaz. Fõként az újítások érdekelnének, pl. hajó belsõ fedélzet, állomások belsõ fedélzete stb...
Az a videó csupán koncepció. Jó hogy azt nem dolgozzák ki úgy, ahogy majd ki fog nézni. Semmiféle cell shaded nem lesz.
Az a cell shading dolog szerintem még nem tuti, lehet hogy csak kisérleteznek vele. Mindenesetre érdekes lenne rajzfilmszerû grafikában látni az X-et, esetleg manga szerû ember anatómiával ötvözve.
Ezzel egyáltalán nem értek egyet. A Borderlandsot nem a grafika tette humorossá. Mellesleg a Rebirth grafikája messze nem kapott olyan mértékû cell shadinget, mint a Borderlands.
No álljunk meg egy pillanatra! A Border egy vicc. Annak is készült. Az X... meg (ha nem is véresen komoly), de mindenképp más liga! Ezt azért tartsuk szem elõtt!
Nekem tetszik. És tomonornak igaza van. Cell shader beütése van a grafikának, ami nekem már a Borderlandsban is nagyon tetszett.
Borzasztoan csicsas fos. Minek kellenek ezek a glowing szinek ?
Nekem meg úgy tûnik a dolog, hogy egy érdekes shader-t fognak használni a játékba, valami olyasmit, melyet a Firefall/Borderlands is használ (rajzolt textúrák, vastag körvonal).
hát igen a kéket 1 kissé túlzásba vitte, bár az hogy ilyen világos az csak annyiban zavar, hogy sok már ûrhajós talaj felett repkedõs piff puff játékra hasonlít tõle, de legalább 1 kicsit változatosabbak a környezetek, és szerintem azér nem lehet mindenhol komor hangulat. Nem mondom hogy ilyenek legyenek a szektorok de 1-2 elfér.
Remélem nem lesz ilyen világos az egész játék, bár gondolom ez csak a bolygó miatt van, de remélem lesz sötétebb szektor is. Aki meg ezt a kék/lila állomást kitalálta, inkább nem is mondok semmit. :D
Nahh újabb videót dobott ki az egosoft bár ahogy elnéztem eléggé kidolgozatlanok voltak egyes pontok az épületen még, inkább olyan leegyszerûsített volt. viszont a háttere elégé nagy újdonság volt
Apropó, megtaláltam a Gamesconon bemutatott alpha demót HD-ben :D
Hát öööh, az egosoft mindig is túl nagyot akart alkotni, elég ha rá nézünk a korábbi X-ekre - hatásos, de egy bizonyos ponttól már kezd pontatlan lenni, itt-ott érezni a félkész munka szagát, vagy az idõ/pénzhiány miatt félbehagyott és lecsapott hajódesignokat.
A jó hír az, hogy ezzel a játékkal teljesen átszablyák, sõt, új rendszert terveznek a régi, X-BtF-bõl átklónozott rendszerhez képest. A rossz hír az, hogy ez beláthatatlanul pénz és idõigényes, amelyet az Egosoft is sejtett, ezért sem akartak elõször X brand játékot kiadni a kezükbõl, csakhogy megcsapta õket a Deep Silver sürgetése, és összedobtak valami demóféleséget a 2011-es Gamescon-ra, mely lényegében csak szemfégyvesztés volt, de már az X nevét hordozta. Talán ezért is nevezik Rebirth-nek, lefogadom, hogy ez eredetileg csak a játék kódneve lett volna.
Ebben a videóban többek között néhány elszólásból az is kiderül, hogy miért haladnak ilyen lassan. Rájuk férne egy jó designer, aki összefogja a dolgokat. Kár, hogy Chris Roberts foglalt. Illetve dehogy kár ;) No mindegy, nem igaz, hogy nem találnak a fatherlandon valakit, aki átlátná egyben az egészet, és megszüntetné a dupla-tripla melót...
Az jó, addigra már kész lesz az elsõ ugrókapu a marsra.
Épp most próbáltam egy szépen kinézõ komplexumot építeni (AP alap játék + bonus pack). Hát mit ne mondjak, kb. hányingerem lett az eredménytõl. Én is remélem, hogy valami kompakt, sokkal egyszerûbb és letisztultabb módon lesz a gyár és komplexum építés megoldva. Igazából meg lehetne úgy is oldani, hogy lenne egy alap állomás, ami nem tartalmazna gyárakat, csak dokkolni lehetne hozzá, és amihez a gyárakat kiegészítõ modulként lehetne hozzá építeni. Így nem kéne az összekapcsoló spagetti tésztákkal bajgolódni...
A bejárható hajó tényleg jó ötlet. Az OFF "Mass Effect" játékban is nagyon hangulatos volt a bejárható fedélzet (más kérdés, hogy ott a lineáris történetvezetés miatt csak korlátozott ideig néztük, de kérdés, hogy egy alapvetõen sandbox game esetén mikortól válik unalmassá a hatvannyolcezredszerre is ugyanolyan kapitányi híd pl.). Ennek viszont nincs köze a cockpit-hez, amit ha nem lehet majd átváltani sima HUD nézetre, akkor az nem más mint amatõr megoldás a fejlesztõktõl, mert egyébként ennek megvalósítása semeddig nem tartana. Nem baj, majd a MODderek megoldják... A parancs alapú csata akár jó is lehet, ha jól oldják meg. Nekem személy szerint az ilyen téren szinte egyedüli STBC nem tetszett, de nyilván ízlés dolga. Nem zárom ki annak lehetõségét, hogy brutálisan jó lesz. Csak mostanában annyi nagy múltú játékot rontottak el miközben forradalmi megoldásokról beszéltek, hogy már kissé szkeptikus lettem (lásd: Simcity, Flight Simulator, X-com, Jagged Alliance stb...). Nemt udom lesz-e komplex építés, de ha igen, akkor remélem azt is átdolgozzák mert számomra pedig az volt teljes káosz a korábbi X-ekben.
Szerintem az X3-as koporsóhajóknál rosszabb nincs. M6-tól felfele a hajóknak semmi hangulata nincs. 2 kilométeres hajókat irányíthatunk, de egyáltalán nem olyan érzés, mint amilyennek lennie kéne. Koporsó hangulat, csend, nincs híd, nincsen személyzet, nincs semmi, csak a külsõ modell, és annyi. Alsóbb kategóriákban is hasonló a helyzet, de ott legalább egyszemélyesek a gépek. Ez az egyik legsiralmasabb része az X szériának, és amint láthatjuk, erre õk is rájöttek. Én személy szerint nagyon örülök, hogy végre egy kis realizmust vittek a dolgokba a pilótafülkével, bejárható hajóval. Nekem az is jobban tetszik, hogy nem személyesen irányítjuk majd a nagyobb hajókat. Egy igazi kapitány parancsokat ad, a személyzet irányít. Na épp ez az, ami eddig minden X-bõl egy-az-egyben hiányzott.
Azért gondolom lesz egy taktikai kép, amin szépen le lehet vezényelni egy csatát és lehet látni minden fontos dolgot amire szükség van... De ha jól emlékszem, akkor be lehet majd pattani egy drónba és árkád jeleggel pijú-pijúzni is..
Ne adja az ég. Ott az egész csata abból állt, hogy egy excel-re hajazó menüben kattintgattunk össze-vissza, miközben a teljes képernyõ kb. 20%-ka volt az un. "ablak". Ebbõl tudhattuk, hogy nem csak egy szöveges kalandjátékról van szó, hanem egy hajóban ülünk, és valami történik is kint. 2óra küzdelem után töröltem a gépemrõl azt a játékot.
Ok, az egyetlen nagy hajóval nem fogunk csatázni, vagyis nem úgy mint eddig, de attól még szeretnék kilátni az ablakon. Az, hogy a képernyõ 60%-ka egy állandó kvázi statikus kép ami kitakar mindent, és csak a maradékon látszik az ûr egy apró szeglete, nem igazán segíti elõ a csata levezénylését. Még úgy sem, hogy csak parancsolgatok és nem vezetem a hajót. Attól még látni kéne mi történik odakint. Szép a cockpit egyébként azzal nincs baj, az elsõ 1 órában még érdekes is lesz, de késõbb unalmassá válihat.
Ki tudja, minden esetre a videón kicsit akad a kép...Pedig van egy olyan érzésem, hogy nem egy alsó kat. gépen tolja. De az is igaz, hogy ez még csak valami pre-pre-pre-pre-alfa. A végleges 2055 környékén várható.
olyasni mint az x3ban volt? mert nekem kb ott ment el a kedvem az egésztõl hogy összekuporgattam egy capital titanra a dolgokat és mentem vele egy kört:D
a capital hajók irányítására sztem a nexus jupiter incident féleség lenne a legjobb
Az rendben hogy változnak az idõk. Lásd Windows 8 start menü és asztal gyomlálás. Viszont ha nem hagynak választási lehetõséget, azon fogják kapni magukat, hogy megfog látszani az eladásokon, már ha rossz az irány. És amit láttam, és tudok nekem már az elejétõl rezeg a léc. A capital hajók közvetlen irányítási lehetõséget nem fogom megbocsátani, jön még 1-2 negatív dolog aztán nézhetek más játék után.
Persze a moderek még tudnak változtatni a dolgokon, ha úgy csinálják meg.
Nem hiszem, hogy lesznek Terran szektorok. Az univerzum kapujai a terránokét beleértve lekapcsolódtak, és most próbálják õket visszakapcsolgatni Albiontól.
Különálló HUD a cockpittól nagy valószínûséggel nem lesz. Annó az X3-ba azért nem raktak cockpitot az X2-höz képest, mert "lényegében mindent a HUD-ra festettek". Ez most változik.
Csak kizárólag HUDot akkor kapunk majd, ha majd a különálló drone-okban ülünk, bár ott meg szerintem csakis HUD lesz.
Az a gond, hogy ti még mindig úgy képzelitek el a játékot, mint a régi jól bevált X3-at. Ám az a helyzet, hogy változtak az idõk - a hajó(k) belseje teljesen ki lesz dolgozva és interaktív lesz.
Vajon most akkor a ki-be rakodás idõbe is kerül? Mit fognak szólni ehhez a processzoraink? Ha az AP-bõl indulok ki, ahol nem merek berepülni a Terran szektorokba ahol komplexem is van, mert azonnal letérdel a gép...
Tudunk valamit egyáltalán a Rebirth motorjáról? (Lehet, hogy azt reszelik ennyi ideig, mert sehogy sem akarja kiadni?)
Én úgy tudom, hogy azok az in-game részletek, amiket ezekben a videókban látunk, az a játék egy spéci dev változata, szóval az effektek, grafika, meg kitudja még mi más, gondolom teljesen más/jobb lesz a nekünk szánt végsõ változatban.
Ebben a videóban amit láttam az 1 kicsit csalódás volt nekem. elvesztette az a komorabb hangulatát, az árucsere is lassú lett, meg ez a nézet ááá, bár szerintem gond nélkül lehet majd váltogatni
Meg 1 kérdés szerintetek az állomáson lévõ különbözõ jelölések mik lehettek ? pl: elektromos jel, koktélos pohár meg a többi mer sajna nem tudok angolul annyira mind szeretnék így csak a videót néztem de nem értettem sokat
és még valami, nem igazán látok forgalmat az állomás körül. A 2 évvel ezelõtti videóban tele volt élettel az állomás környéke, itt meg szinte semmi. A kirakodáson kívül alig látni jérmûveket.