Optimista vagy :) Az interjúban adott válaszok alapján még a motor sem tûnik véglegesnek, nemhogy a tartalom. "Meglátjuk", "lehet", majd kiderül" - még a tervezési szakaszra utal. Alkottak egy mûködõ motort, ami végre nem száll el egy nagyobb poligonhalmaztól, és gyorsan világgá kürtölték. Utána kaptunk egy mini-szektor bemutatót, néhány csilli-villi artot, és valami homályos koncepciót. Mivel kevesen vannak, egy éven belül nehéz ebbõl kiadható játékot produkálni.
Életre. Eddig úgy igazán az X2 tudta szimulálni azt, hogy az univerzum lélegzik, minden hajónak jelentõsége van, voltak különbözõ pilótafülkék is és a BBS sztorikkal a hangulatot is feljebb lökték. Aztán jött az X3, és amit szerettem az X-ben azt szabályszerûen elhalványította, elködösítette. Az egyetlen dolog ami az X3-ban tetszett, az a hajódesignok, valahogy életszerûbbek voltak (és most nem a grafikáról beszélek).
Most, itt az új X. Szabályszerûen szimulálva lesz benne az élet: pölö, a hajódhoz legénység kell, akiket külön meg kell ismerni, elbeszélgetni velük, megismered a lényüket. És ez nem csak a hajódra vonatkozik, hanem bármire a játékban. Ha a gyárat vásárolsz, akkor be kell ruháznod egy menedzserre is, akit szintén meg lehet ismerned, rábíznod az állomást. Az állomások is interaktívak mostantól; nem csak te tudsz körberepülni rajtuk, de az AI is, és közbeavatkozhatsz a gyártási folyamatba is, ha valamit pölö szétlõsz belül. De ezt az AI is megteheti a te gyáraiddal is.
Aztán, kapitális hajók. Most végre kapitánynak érezheted magad: beülsz a hídra, és az embereidnek mondod, hogy mit támadjanak, pont mint a Star Trek: Bridge Commander játékban. A hajó(id) több modulból állnak majd, melyet te rakhatsz össze (némi kikötéssel valószínûleg), és minden modul is különbözõen viselkedik (szóval, kilövöd a hajó motor-modulját, nem megy többé sehova). Így speciel nem is nagyon lesz összefüggõ HULL rendszer (ami amúgy sem volt éppen valósághû).
most voltam fenn a Deep Silver oldalán és végre rátaláltam ott is sajna ott már nem 2012-t írnak hanem 2013, de ez várható is volt, sajna azt hogy ez is mennyire esélyes az megint kérdéses
Pedig 100-150 óra alatt egyáltalán nem lehet mindent végigpróbálni sõt, sztem a tartalom negyedét sem, már ha kizárólag az X3 családról beszélünk. Az X-BTF-en át lehet jutni ennyi idõ alatt bõven, eleve csak 54 szektor van, viszont az volt idáig az egyetlen X, aminek normális, kidolgozott sztorija volt, amibe bele tudta élni magát a játékos. A Terran Conflict sztori szempontból már azért nem volt olyan rossz, mint elõtte az X2 és a Reunion, de még mindig halovány a BTF-hez képest.
Kicsit lehetne mozgalmasabb a sztorin kívüli rész, például a kalózok irtása, elfogása. Minden X-et azért hagytam abba (olyan átlag 100-150 óra után), mert baromi monotonná, könnyûvé, és unalmassá vált.
Hmm, nemtudom. Amit én eddig hallottam a játékról, az nekem mind pozitív újdonság, mert lényegében mindig is erre vágytam.
Mivel az X3 Reality Engine teljesen az elsõ X játék motorján alapszik, így azt feljeszthetnék bárhova bármeddig, amit elvárnánk tõle azt úgysem tudná teljesíteni.
Tipikusan jellemzõ: A mai világban semmit nem fejlesztenek tökélyre, mondván, hogy elavult és már nem lehet tovább finomítani. Inkább csinálnak valami újat, amit a balga nép bekajál, hiszen az jó mert új. Ezt hívják marketingnek. Ezek szellemében nem lett nekem egy jól használható PDA-m, mivel már csak "ostoba" telefonok vannak. Így lesz ezzel a játékkal is meglátjátok!!!
Hát, amennyit látni belõle, ez egy ûrben játszódó lövöldözõs játék lesz. Tény, az X sorozatban is lehet ûrben lövöldözni, de ezzel ki is merült a hasonlóság. A gyárépítõs/menedzselõs/sokhajód lehet rész (ami a lényeg) az mintha elég erõsen hiányozna.
Legjelentõsebb változás tényleg a grafika volt, de pár egyéb apróság is változott, ami növelte a játékélményt. Pl. TC-ben egyértelmû pozitívumnak tartom a küldetés rendszert. De ez itt OFF.
Elfogultnak kell lennie annak, aki azt mondja, hogy nagy elorelepes lenne. Grafikailag megujult, mig a szoveges menurendszer,map stb johetne akar az X-Tensionbol is.
Pedig az X2-höz képest jelentõs javulás pl. a TC (de már az X3R is). Mondjuk a gazdasági motor kb. azonos. Én örülök ennek a játéknak, mert egyszerûen nincs semmi más értékelhetõ a kategóriában.
Nem ismerem a játékot, de a grafikája elég gyenge. Sose értettem, minek teszenk minden ûrszimulátorba ilyen eszement sok csicsás, giccses, rikítóan színes nebulákat és ködöket?
Sztem már értelmét vesztette minden, amirõl anno itt szó volt, miután a játékról nem tudunk semmit. Volt olyan vélemény is, hogy jelen formában már talán egészen más a game, mint amit akkor "megtudtunk" róla. Azóta eltelt egy év, gyakorlatilag használható információk nélkül.
jahh hát tényleg valahogy életben kel tartani mer én napi szinten felszoktam nézni remélve hogy valaki végre irt de semmi sem volt már régóta
amúgy meg nem úgy értettem a nagy hajóknál hogy szeretek vele csatázni de ha kell akkor bele lehessen ugy ülni hogy nem csak parancsokon keresztül irányitunk
Igen tudom h már volt de valamivel életben kell tartani a topikot :)
Szerintem meg nem, de ezt már régebben is kitárgyaltuk. Vagyunk mégha kevesek is akik a nagy hajókat szeretik, írányítva és nem parancsolva. Azért adok egy esélyt a játéknak, de valszeg ez már nem az én játékom lesz.
Én semmire nem használtam a nagy hajókat. Egyszer poénból beleültem, de hamar meguntam. Inkább távolról néztem, hogy irtják egymást. Szóval szerintem ez inkább pozitív változás.
ez a része a nagy hajóknál viszont részemrõl negativ mivel eddig ha beszáltam akkor parancsok nélkül is tudtam irányítani (mind ha autómatán adnám a parancsokat), egyedül a fegyverzetkezelése nem volt lehetséges egyszerre mivel mindegyik más irányba nézett
de remélem most is össze lehet hozni az M6, M7 esekhez hasonló front fegyverzetü hajót amit magam irányítok parancsok nélkül mer az volt a jó rész a csatában (berepülni a tömegbe azt 1 kis manõverezés segítségével úgy szétkapni a legerõsebbiket hogy el se tud találni majd jöhet a szúnyog vadászat) az a gond hogy ez parancsokon keresztül nem megy fõleg nem sérülés nélkül.
Éppen ezért nem lehetlesz más hajókkal repülni. Minden annyira személyre szabható lesz a saját hajódban, hogy úgy alakítod, amilyenre akarod. Továbbá lesznek M3-M5 méretû drónok, melyek helyettesítik majd a kisgépes élményt, a különbség annyi lesz a kisgépes repüléstõl, hogy itt nem feltétlenül halsz meg ha kilõnek (ugyanis a drónok távirányított repülõk).
A nagy hajóidba beszállhatsz majd, láthatod az embereket dolgozni rajta, beleülhetsz a kapitány székébe, de ott is csak parancsokat fogsz adogatni a személyzetednek. Ahogy ez a valóságban is megy.
Pedig reméllem nem fogják kivenni belölle, mer az 1 ojan része volt ami nagyobb lehetõségeket adott és pl más célt, mer mondjuk én sose vittem vég mer a küldik szövegével mindig gondom volt igy hiába kezdtem el mindig megakadtam, és a fõ célom a komplexumok öszerakása és elérni azt hogy megvehessek valami nagy hajót ami elég ritka volt, a gyenge kereskedelem miatt, a kalózirtás meg a többi irtása meg jó meló volt csak kockázatos közbe.
meg a másik hogy ha valaki nem a történetet csinálja vég akkor máris csak 2 lehetõsége maradt ami elég nagy feladatot adott, de gyárépités nélkül csak a harc marad és akkor nem fog sokban különbözni a többitõl.
jobb lenen 8 évvel korábban :D csak jöjjön mondjuk a gépem valszinüleg gyengécske lesz, de ugyis tervezem hogy ujat veszek (4 éve használom és eddig minden elment gond nélkül) de ez a sorozat nem arról híres hogy gyenge gép mellet élvezhetõ fõképp ha nagyméretü gyárakat akarok összerakni.
huhh ez a nagy csend egyre zavaróbb mutathatnának már valamit vagy legalább lenne valami infó hogy tudjuk hogy mi van. :(
vagy csak az én figyelmemet kerülte el valami ? vagy tényleg nagy a csend ?
Az a szerencséjük -és a mi balszerencsénk-, hogy szinte nincs semmi konkurencia. Ettõl függetlenül, más jétékokra is várni kell 3-4évet, kivéve, ha nem valami giga kiadó áll a fejlesztõk mögött, dollármilliókkal.
Kíváncsi lennék rá, hogy te mennyi ideig programoznál egy TC méretû játékot.
Pedig a Reunion óta nem sok dolguk volt, gyak. a TC és AP csak egy bonus pack. Nem kelett nagyon semmihez se nyúlni, néhány script, pici graf finomítás, pár új sector, de a reunion ami már 2004-es a TC és az AB kb 95%-ban megegyezik vele. idejük lenne elvileg.
Sajnos ezer éves, gyanítom nem olyan lesz a végleges játék, csak nyomtak a pofánkba egy techdemót, legalábbis túl sok nem volt benne, összesen kétféle háttér, ami mindössze két kvázi kész szektort jelez értelmezésem szerint. Ha annyira "advanced" lenne már E3-on körbedicsekedtek volna vele. Újabban két hetente kapunk egy festményt. A hivatalos Rebirth fórumon sem mozgolódik már régóta semmi sem.
Van egy olyan érzésem, hogy nem egosofték tehetnek a kialakult helyzetrõl, hanem a THQ és a Deepsilver, amiért túl korán jelentették be a játékot, holott az egosoft akkor még sehol sem tartott, még talán alfa állapotban sem volt a játék, csak épp annyira volt meg, hogy egy perces teasert ki lehetett a dologból hozni.
Eddig tényleg igen jó a történet de ezekbõl a gaz farmokból kezd elegem lenni inkább valami akcióra vágynék, 1 kis kalóz sütés vagy kha'ak szunyogvadászat
Az Egosoft feltalálta a fantázia játékot. A Rebirth tulajdonképp nem készül, csak rajzolnak idõnként egy-egy képet, mi meg lejátsszuk a képzeletünkben! Eddig jó! Viszonylag olcsó és kevés benne a hiba! Még egyszer sem lõttek szét!
Na hogy ezt mi a ménkû azt ha valaki megmondja...
Lesznek vajon ûrös szektorok is? Amibe nincs semmi csak a nagy fekete üresség milliárdnyi csillaggal.
Azt hittem a DLC a Downloadable content-et jelöli, ebben nem feltétlen van benne az, hogy fizetõs vagy csak rosszul tudom.
Az viszont biztosan nem igaz, hogy csak vackokat adnak, mert pl. a Fallout 3 DLC-éi elég korrekt iparos munkák voltak, temérdek plusz dologgal, új történeti szálakkal. Igazából nem is vágom mi a különbség az expansion pack és a DLC között, lehet csak trendiesítették a kifejezést, de az nagyon nem igaz, hogy csak 1-2 új dolgot jelent egy DLC, biztos van ilyen, fõleg az FPS-ek világában, de abban annyira nem vagyok jártas.
Reméljük a Rebirth is jól modolható lesz, ez a készítõkön múlik többnyire. Ha sok hardcoded feature lesz, akkor nem biztos, hogy meg lehet úszni a fizetõs DLC-zést.
A patch az nem DLC, ugyan letülthetõ, de mindenkinek alapból elérhetõ, és "foltozza" a hibákat.
Ezzel szemben egy DLC csak bizonyos játékelemeket ad a játékhoz amit direkt kihagytak, például mintha X3-ba nem rakták volna bele a Trade Command Software MKIII-at, hanem azt egy DLC-vel külön kellene megvenni, és csak úgy lenne elérhetõ.
Ám én úgy gondolom, hogy a DLC nem fog bejönni, legalábbis a mod közösség biztosan fog találni kiskapukat.