Hányszor volt ez? Nem a szög miatt véletlenül? Bár ha sorozatosan , akkor nem hiszem. Gondolom alap játék volt fent, patchek nélkül. Van egy olyan bug a 4-ben, hogyha mágnesesre állítod az érzékelést és a hajó alá küldöd a torpit, akkor szépen elúszik alatta robbanás nélkül, még akkor is ha a gerincvonal alatt egy hajszálnyira halad a torpi:) Lehet ehhez van köze, de én nem emlékszem, h a közvetlen találatot érintette volna. Ráadásul ha jól emlékszem ezt a bugot egyik patchben sem sikerült kijavítaniuk a fejlesztőknek, de lehet tévedek. Rég játszottam már vele.
Aha, hát végülis ez alapján nagyjából valós lőtávok vannak. A nagyobb meg teljesen felesleges, lehet van olyan sasszemű , aki 20 km-ről biztosan talál, de eddig csak véletlenül sikerült. A nagy ágyúknál nagy a pontatlanság is. Nem is tudom, 20 km felett, mennyivel kéne egy mozgó hajó elé célozni. Bele se fér a monitorra.
Viszont immunity zone? Eben az a érdekes, volt róla szó hogy ez megjelenik a játékban, még valami animációt is mutogattak erről ha jól emlékszem, de fogalmam sincs, hogy benne lehet-e. Inkább úgy vettem észre, a becsapódás szöge számít. De hogy így marad-e, vagy tényleg így van-e, nem tudok rajta el igazodni.
15-16 km-es távolságból is sikerült átütni nagy csatahajót AP-val és volt, hogy pár km-ről is sebzés nélkül csapódtak be.
A 4-ben azt nem értettem, hogy a tutorialban, már egész jól el tudtam találni a hajókat, de a torpedóim egyszerűen lepattogtak a hajók aljáról, majd úszott tovább mintha mi sem történt volna... Volt, hogy 3-4 is zsinórban. Azt miért csinálta? Besült a szerkezet? Vagy valami távolságot kellett volna annak megadni, hogy mikor robbanjon? De semmi ilyesmit nem írt a szöveg....
OFF Aki Silent Hunter 4-ben nem tud normálisan (értsd manuálisan) célozva torpedóval lőni (még tutorialban sem:D) az szerintem inkább ne erőltesse a hajós játékokat;) Mondjuk ez az árkád cucc pont az ilyen playereknek való;) Egyébként a játékmenet tényleg lassú volt, de ha 1x ráakadtál egy konvojra és volt 5-6 torpedód, akkor akár 50.000 BRT-t is simán el lehetett süllyeszteni. Aztán a fenéktől egy hajszálra szépen elosonni a rombolók elöl. Á de jó is volt az a játék, lehet fel is teszem:) Mondjuk a 4 úgy ahogy még jó volt (az 5 egy rakás szar), de a 3 az igazi minden szempontból. Ha a 3-ban megtanulsz célozni, akkor a 4-ben már gyerekjáték, bár az USA tengeralattjárókon kicsit máshogy vannak a dolgok, de az alapok ugyanazok.
Nem volt szó a valós lőtávokról, ezt csak te hoztad fel. Valaki kicsinek találta a mostani lőtávokat, erre írtam azt, hogy azért ilyen kicsik mert kicsik a hajók is magasabb szinten nagyobb lesz.
Amúgy meg jó körülmények közt tudtak 20-25 km-re is lőni. Kb ekkora a látótáv is, bár magasabb hajót kicsivel távolabbról is észre lehet venni, a füstjét meg pláne. Littorio is lőtt ekkora távolságra közeli melléket, Gloriust ebből a távolságból találták el először, és a QE-osztályú BB-k is értek el találatot ilyen távolságról olasz hajóknak. Illetve a háború végén az valamelyik Iowa-osztályú 29 km-ről villába fogott valami japán csettegtetőt már a második sortűzzel. Csak hát amikorra már jobb eredménnyel tudtak volna lőni nagyobb távolságokra, már nem kellettek a BB-k és sokszor a környezeti körülmények se tették ezt lehetővé. Meg ugye az se mindegy, hogy mekkora az adott hajó immunity zone-ja, felesleges erőltetni a nagy lőtávot, még ha tudnák is ha az már nem esik bele ebbe.
A wot/wg csak azért van előnyben és tehet meg szinte bármit, mert az "első" volt a sorban és a "konkurenciának" is ua-k az alapelvei: pénzt, pénzt, pénzt -> így a játékaiknak is egyeznek a "hibái".
A repkedésre, azért volna némi igény, de nem a wot-féle, arcade-nak is gyenge eresztésben, ahol egy véletlenszám-generátoron/script-en múlik, szinte minden, és folyamatosan leküzdhetetlen akadályokba ütközik: folyamatosan nagyobbak, jobban felszereltek, gyakorlottabb ellenfelek ellen kell(ene) küzdenie az egyénnek. Na, ERRE abszolút nincs igény - legfeljebb még nem találtál meg az utódját, nem szoktak le az idejüket fölöslegesen elraboló alkalmazásról (az ember, alapvetően egy bizakodó és kitartó természet: hátha jobb lesz - és erre épül ez a biznisz), vagy csak tényleg nem érik föl ésszel, hogy tulajdonképpen mit is csinálnak és sok időnek kell eltelnie, mire fölfogják, HA fölfogják valaha is...
...
"Kíváncsi" leszek az OP, gyakran még papíron is csak a tervezet tervezeteként "létező" szovjet hadihajókra (a tervekben nagyon szépen mutatnak, de a gyakorlatban nem biztos, hogy úgy is szerepeltek volna - kezdve a képzetlen és motiválatlan embereken át...) -> hogyan megy majd velük a "de a valóságban így volt" bizonygatások sora! (Jót kacarásztam, amikor olvastam, hogy kb. '42-re minden, az egész háborúban bevetett, úszóképes járművét elpusztították a gaz nácikoknak a rettenthetetlen szovjet, hős katonái - a jelentéseikben!)
Csakmerthogy felmerül, hogy a látótávolság és lőtávolság megfelelő-e, utána olvastam pár tengeri ütközetnek, és az alapján megfelelő a lőtáv is. Lehetne akár nagyobb is, a úgy tűnik a csatákban körülbelül ilyen távolságból lőttek egymásra.
Én úgy tudom, hogy a 3. az orosz, a 4. a brit nemzet lesz. FTR-en mintha ez lett volna.
Kár is fikázni azt, hogy miért az orosz a 3. nemzet, az oroszok ilyen nép, ők rá vannak a hadiiparuk miatt ezekre izgulva. És ha van egy fix játékosbázis, akkor könnyebb később fejleszteni is.
#944: Bazz, kösz. Nem fogod elhinni, de az angolt megnéztem Wikin, és ott lófax sem volt. Nem hittem volna, hogy pont a magyaron található meg... Utoljára szerkesztette: Maala, 2014.12.14. 13:15:30
Ne agresszívkedj ha megkérhetlek, nincs rá igényem.
Mivel vizi WOTot hoztál ki, ezért beszéltem a WOT sikerességéről. Amúgy sztem a repülős játék sikertelensége nem kizárólag a WG "érdeme". Tankokra van igény, repcsikre meg nem igazán. Lásd a War Tundert, megyeget a repülős része, de a közelében sincs a tankos játékhoz. Az embereket kevésbé érdekli a repülőzés ilyen árkád formában. Plusz itt volt konkurrencia ami MEGELŐZTE a WoPot.
A hajós hasonló téma. Akármilyen überszuperhipermegajóra megcsinálnák, a királytigrisre nagyságrendekkel többen vannak ráizgulva mint a Bismarckra. Így az hogy kevesebben lesznek a játékban egyértelmű, és nemcsak azért mert lapos.... Utoljára szerkesztette: lammaer, 2014.12.14. 11:21:44
Zenék azok nagyon jók, de attól az orosz borghangtól kiráz a hideg.
SIkeres lesz, de előre látható, hogy csak a 2.helyen lesz. Bár most weekend teszten nagyjából a WoWp játékoszámának fele van fennt. Olyan 15-30 ezres játékosszáma lesz, annyit becsülök.
Ha valamit nem értesz, kérdezz. Nem értem, abból a mondatból te hogy izzadtad össze ezt a gondolatmenetet, de biztos igazad lehet...
"WG tanul a sikereiből meg a kudarcaiból de nem" - akkor elmagyarázom:
Siker alatt a WoT-ot értem. Kár is tagadni, gazdaggá tette őket. A megjelenésekor forradalmi volt, újszerű, innovatív. Tankokkal belső/külső nézetből menni, mmo, fejlődésrendszer. Gyors, pörgős csaták. Addig ilyen nem igazán volt. (Itt a siker. Újat tudtak mutatni, egy olyan közönségnek ami azt hitte már mindent látott.) Kudarc alatt meg a repülős játékukra gondoltam. Kitoltak egy játékot abban a szellemben amivel már az egyetlen fejőstehenüket a tankos játékot is sikerül lassan minden játékosukkal megutáltani. Semmi újítást nem hozzott. Hiányzott belőle az a kreatív faktor amivel megfoghatta volna az embereket. Amivel kitűnhetett volna a sok hasonló termék közül. Megcsináltak egy játékot, ami nem rossz, nem jó, csak olyan semmilyen. Erre mi van? Kiadnak ugyanígy egy hajós játékot is. Ami nem rossz, nem jó. Csak ez is olyan semmilyen, mint a repülős. És jól mondod unalmas. És ezért haragszok rájuk mert ez a játék egész biztosan nem lesz kasszasiker. Olyan régóta vártam már egy ilyenre, hogy így tudj menni hajókkal (ez a téma különösen érdekelt, ha ennek az országnak tengerpartja lenne, én tengerésznek tanultam volna, annyira izgalmasnak találom ezt az egészet), hogy egyszerűen nem tudom felfogni, hogy miért nem tudták feldobni valamivel ezt, hogy érdekes legyen, ne legyen annyi holtidő benne. A célzás, nevetséges. Gyógyegereknek való. Meg egyáltalán miért erőltetik rá a tankos megoldásaikat erre is? A repülősnél is ragaszkodtak a kaptafához és meg is lett az eredménye... (itt jön a képbe a nem tanulás) Az egész olyan sekélyes...
Áh, és az egészből tényleg az fog lejönni a játékgyártó cégeknek, hogy erre a műfajra nincs igény, pedig de, csak nem ilyen inkompetens brigádtól. Szóval lehet ez a játék még a jövőbeli lehetséges hajós játékokat is elvágja most. Ott van a silent hunter bonyolultsága, meg ennek a bébifóka nehézsgégi szintje. Valahogy a 2 között kellene valami arany középutat megtalálni... Nagyon remélem, hogy ez még csak egy olyan teszt amiben arra kíváncsiak, hogy rendesen úsznak e a hajók, meg lehet e nyomni a főbb gombokat, kinél milyen konfigon fog elcrashelni a kliens és a játékmeneten még borzasztó sokat fognak módosítani. Mert ez kibírhatatlan. 2-3kör és elunod az életed. És a tűzharcok is olyanok, hogy egyáltalán nem jön át az érzés hogy most ennek tétje lenne.
"Az ember azt hihetné, hogy egy olyan cég mint a WG tanul a sikereiből meg a kudarcaiból de nem..."
Bocs, a WOT nem sikeres? Pontosan tanultak a sikerekből... az hogy telesírják az emberek a WOT fórumot hogy így szar meg úgy szar irreleváns, mert mégis dől a lé... látod, a WTGF hiába sok tekintetben jobb/más, a közelébe se tudott kerülni a WOTnak. Ezért lesz a WoW "egy vizi WoT" , mert egyszerűen az kell és kész. Megjegyzem én a hibáival együtt szerettem a WoT-ot, nem lehet szar az ami 3-3.5 éven át napi szinten lekötött.
De a WoW nekem sajnos nem jön be, ma játszottam 2 órát de nekem lapos, uncsi, túl repetitív az egész, pl ebben a pillanatban is már inkább Grimrockozok mint hogy a kivételes alkalomból elérhető WoWal játsszak... vártam a játékot de ez nem az ami nekem kell. És sajnos nem az alfaság miatt. Evvan, szomorú vagyok kicsit, de hát annyi más játék van még a listámon. Utoljára szerkesztette: lammaer, 2014.12.13. 23:42:15
Jó de a csatahajókon, meg az egyéb kísérőhajókon sem úgy nézett ki a tűzvetés, hogy kiáll az egész vezérkar a fedélzetre aztán gúvasszák a szemüket, közben meg lekopogtatják morze kódokkal a hajó csövein keresztül az ágyú kezelőinek, hogy mit láttak és lőjjenek arra a koordinátára... Voltak egész komoly távcsövek, később radar is légifelderítéssel kiegészítve. Főleg hogy már az 1.vh-s hajók is 15-20km-ről követték egymást, ha nem akartak egymással konfrontálódni. Szóval én ezt én nem egy olyan feature-nak érzem ami hozzátenne a játékmenethez, hanem épp ellenkezőleg sokat elvesz belőle. Az ember azt hihetné, hogy egy olyan cég mint a WG tanul a sikereiből meg a kudarcaiból de nem... A repülős után ennek is ilyen copy-paste játék szaga van. Igazán megerőltethették volna magukat a kreatív embereik, hogy lehetne egy ilyen felszíni vízi hadviselésből többet kihozni. Anélkül, hogy egy vízi-wot-ot szeretnének letolni a népek torkán.
Az ütközés jelenleg eléggé bug-os. ha két ellenfél ütközik, bumm mind a kettőnek. Amúgy: a szándékos ütközés hülyeség. A lissai csatán kívül nem nagyon volt ilyen támadás.
Az hogy csapattársad neked ment, tudom más, de örülj neki, hogy nem lőtt beléd még torpedót is. Belém már lőttek. Nehéz is felfogni, hogy ha a célpont és közte áll egy baráti hajó akkor...
Az én rombolómat meg keresztben eltaposta egy saját cirkáló. magas ívben szart rá, hogy nem tudtam kitérni, mert sérült volt a hajó.
Másik dolog, hogy képtelen vagyok leduplázni, vagyis csatát nyerni ezzel a rombolóval. Már vagy 10 csatában voltam vele, de mindig kikapunk. A mellékelt példa pedig mutatja, hogy én próbálok mindent megtenni. A romboló egy Sampson.
A nagyobb hajókon se történelem hű a lőtáv, de állítólag még ez is változik. Bár őszintén: nem értem, minek a valós lőtáv? persze, úgy reális, de 30-35 km-ről se, de még messzebbről végképp nem lehet el találni semmit. 15 km az a határ körülbelül amin már jó eséllyel el lehet egy nagy csatahajóval találni valamit. De kétszer ekkora távról, egy rombolót mondjuk? De egy álló! csatahajót se nagyon , ilyen távolságból akkora a szórás.
A látótáv meg, ha jól tudom a csatahajóknál azon gondolkodtak, hogy olyan messzire lő(valósgban) hogy szabad szemmel nem is látja a célpontot...szóval...
Mekkora a valós látótávolság, legjobb esetben?
Amúgy, a játékban ötös vagy hatos szinten , 20km-re lövök és látok. 15 km-ről találok is. Ez szerintem nem kicsi távolság, és tudom a valóságban nagyobb lőtávolságok is voltak, de ez egy játék és nem életszimulátor.
Ja, és nem egészen olyan ám, a léthatósági rendszer mint a WoT-ban, itt nincs olyan, hogy eltűnik a semmiben egy hajó. (ha igen, akkor bug) csak füstfelhőben, vagy sziget mögött, vagy olyan messzire hajózott, hogy nem látni. De nincs a WoT-os mező közepéről pikk-pakk elvarázsolódó tank szindróma.
Meg, arty sincs, ami nagy pozitívum, és szerencsére a hordozók, nem olyanok mint arty. Ezek ellen lehet védekezni.
De amúgy ilyen taktikában ne reménykedj. Randomban soha, ez 100% hogy soha ilyen nem lesz. Ha egyszer lesznek kláncsaták, de randomban soha. Kizárt. És...szerintem ez lesz a játék halála, mert annyira nincs csapatjáték, pedig rohadtul nagy szükség volna rá, hogy a random hosszú távon élvezhetetlen lesz. És ez ellen a fejlesztők se tehetnek semmit, mit tehetnének a játékosok hülyesége ellen?
Tudod mit csinálnak a játékban? Meg állnak a nyílt vizen. He?! Mi a szar? Miért?
vagy a még ügyesebb, be áll egy sziget mögé, és pislog, amikor csatahajóval be tudok lőni, azt hiszi a ravaszdi, ott fedezék van...aztán a fejére koppint a Kongo, és leshet.
Ne akarjatok ebben a játékban ütközni. A 2-es amcsival nekirammoltam oldalról egy 10% hp-s 1-es japán hajó tatjának és hiába a döfőorr a hajómon, 100% hp-ról úgy felrobbantam mint a huzat...
Valaki valami rövidítésszótárat csináljon már, amire lehet hivatkozni, itt is, FTR-en is olvastan CT, BB rövidítést. Értem, hogy Cruiser, meg Battleship, de mi a T, meg a B a végén?
Igen, utána tudnék guglizni, de nem hiszem, hogy egyedül én fogom ezt megkérdezni.
Ha már van ilyen itt korábban, mea culpa. -.-
Nem a lőtáv a kicsi, hanem a látótáv. De mondom nem lenne az egésszel semmi baj ha a látótáv, nagyobb lenne mint a lőtáv. De mindegy, ez így elég vérszegény...
Persze hogy kicsi a lőtáv és a spot. Mivel nincsenek nagy hajók. A nagyobb hajókon lesznek felderítő repülők meg eleve lesznek CV-k. És pontosan ebből fog állni a taktikázás, hogy ki mikor merre küldi fel a felderítőit hogy tudjanak hatékonyan lőni a BB-k.
Én a Silent hunter-t próbáltam. Talán a 4.et... Elég lassú és körülményes volt a játékmenet, annyira a végén már ott tartottam, hogy monoton összekattintgattam hogy hova akarok eljutni az atlanti óceánon milyen pontokat érintve, elmentem üdítőt készíteni, mire visszajöttem láttam, hogy még mindig alig haladtam előre max időgyorsítással. Kimegyek rendes nézetbe a tengeralattjáró meg a dán sziklákon egyensúlyozik éppen. Na meg a tutorialban a torpedóvetést sem tudtam 100%-osan összehozni sohasem.
Na ez a hajós játék pont az ellentéte. Monoton bal egérgomb püfölés az egész. Nyakonöntve a buzi látótávolságrendszerükkel, ami a wotban sem működik. Itt pedig a játékbeli hatása, hogy nyílt tengeren fedezék nélkül hirtelen kapod a szöveget hogy látnak, lőnek, te is lősz arra aki téged lát, ha egyedül vagy akkor megszívtad, ha nem akkor is, mert te voltál elöl. A tüzérségi tűzpárbajnak így már ki is vették az izgalmát, hogy hiába van nagy hajód amivel lőhetnél messzire, nem tudsz mert nem látsz semmit. Ergo a csaták többsége kis távolságon zajlik majd le, ahova tényleg nem kell semmi célzó skill. Szépen leolvad a hp-d aztán leave battle. Taktika, egyéni skill kiiktatva. Meggyőződésem, hogy a játékmeneten sokat dobna az, ha a wot-os spotting rendszert kidobnák a kukába. Minden hajónak lenne hatalmas látótávolsága (min: lőtáv +30%), a modernebb hajóknak (jobb optika,radar miatt mégnagyobb), a felderítő gyors hajók pedig tényleg felderítésre lennének jók: felkutatják az ellenséges flottát a pályán, majd nagy távolságból folyamatosan követve az enemyt a saját csapata szépen oda tudna zárkózni és ténylegesen lehetne nagy távról lövöldözni. Máris több lenne a mellélövés és lenne értelme annak, hogy vajon érdemes távolságot csökkenteni a jobb, biztosabb találatok kedvéért vagy marad ez a távoli kattintgatás, kockáztatva, hogy az ellenség erősítést kaphat. És így mivel mindenki potenciális célpont nem csak a legelöl állók kapnák a focust...
Ez így unalmas, kevés, mintha a wotot egy az egyben átmodolták volna erre a játékra. Fű helyett kocsonyavíz; maus, helyett hajók. Ráadásul a fizika is elég érdekes. Mintha 1500-ös ladával csapatnék a murvában. Az 1-es szintű ameriaki hajóval például egy éles kanyart követően úgy keresztbe lehet faroltatni a hajót, hogy oldalazva vagy, de előre mész srégen. Tűzharcban hasznos, az ilyen távolságcsökkentő taktika, te 4 ágyúval lősz az enemy meg csak az első 2-vel... Utoljára szerkesztette: FosTalicskaa, 2014.12.13. 17:30:52
Jutland nevű játék kell neked. Az szimulátor. Csak nehogy elaludj abban a fél órában amíg lőtávolba ér a hajó és tüzelni is tudsz. :D Utoljára szerkesztette: davidbog, 2014.12.13. 16:35:29
Amerikai csatahajó ág egyáltalán nincs még, vagy kiszedték az alfából? Egyáltalán, miket szedtek ki?
Na, végre egy jó kör . Tier 3-ban 70k körüli sebzés. Csatahajóval persze.
Ez szép. Jó eredmény. Azért szeretem jobban a cirkálókat, mert tűzereje is van, és még ráadásként némelyik tud egy ilyen szép torpedó találatokat is bevinni. (és ha lennének hordozók, egy támadással képesek ennyit bevinni, szerencsés esetben)
Nem a dicsekvésért, de sikerült Chikuma-val 5 hajót elsüllyeszteni . Durva ez a tűzerő. Sikerült a megfelelő időben AP-t használni.
Szép. Mennyi lett az össz sebzés, és melyik romboló?
Amúgy ezeknívül már csak hordozók vannak mint hajóosztály, és nem értem a hétvégén mért nem elérhetőek, miközben benne vannak a normál szerveren. Érthetetlen.
Ja, és ha tetszik a torpedózás, én azt ajánlom menj rá olyan cirkákókra, amik tudnak torpedót lőni. Na azok az igaz vadállatok. Utoljára szerkesztette: DantesHUN, 2014.12.13. 12:46:13
Még egy dolog. Ki lehet-e manőverezni a lövéseket. Igen. Persze nem 3 km-ről. De ha egy csata hajó lő 10-15 km távolságból egy gyors hajóra, és látni honnan jönnek a lövések, lazán ki lehet, mert olyan lassan érnek oda a lövedékek, hogy meg kenek egy szendvicset közben.
Én meg kezdem megkedvelni a rombolókat. Igaz, túl sok más hajóosztály nincs most benn, de ezzel nagyon jól lehet taktikázni. Az is igaz, hogy kezdik megtanulni a nagyobb hajók, hogy ezt a kis veszedelmet nem szabad közel engedni, mert veszélyesen nagyokat harap (torpedó). A saját társak is kezdenek ráérezni a ködfüggöny jótékony hatásaira. sajnos kevés a HP-ja (light tank betegség), páncélja semmi, de száguldozik mint a fene. Egyik helyen köddel védekezik, másik helyen előrohan a sziget mögül, teleszórja a vizet torpedókkal (pánik kitör a környéken), majd eltűnik egy másik sziget mögött. Sajnos hamar kirobbantják a vízből, de hát ez az élet rendje. Előbbi csata eredménye. Remélem ezért a képért nem jár büntetés, hiszen semmi nincs rajta.
hmmmm ez nem is rossz!:)
Nézd, én ezt megértem, csak nem tudom mit vártál? Meg tudod, én is jobban szeretném ha színházi előadást közvetítene a TV, való világ helyett, de többséget ez érdekli, emiatt nem nézek TV-t. Most mit tehetnék? Ha erre van igény, változtassam meg az emberek igényeit? Azt nem lehet.
Azért azt el kell mondani: ez azért nem WoT hajókkal. Nagyban hasonlítanak persze, de más lesz ez, de a széles közönség számára készült.
És azért vannak előnyei a WoT-al szemben. Nem vettem észre, a hogy a 25% átüt nem üt át, sebez nem sebez varázslat itt lenne. Persze, lehet csak azért mert még nem tették bele, de reménykedem, itt nem lesz ilyesmi. Ami már egy jó pont. Ha itt valakit eltalálsz, az el lesz találva, és nem dob kockákat, hogy ja, ,,most nullást dobtál csórikám, ez van.
Sajnos, a csapatjáték hiánya, nagyobb baj mint a WoT-ban. Ez viszont nagy baj, mert már a WOt-ban is rohadt zavaró a béna csapat, itt kétszeresen az lesz. Az tuti, platoon nélkül magas szinten elképesztően frusztráló lesz.
De, egy másik jó pont: nincs arty. Se gold ammo, más buziságok, és a repülőgéphordozók nem olyanok mint az arty, ellenük lehet védekezni, míg az arty ellen csak a szerencse védett meg. Ez szintén egy pozitívum.
Hát szerintem ez messze nem így van, hogy maradj hátul és csipegess.
Azért na. Kicsit gondoljuk végig.
Az igaz, hogy hülyeség előre rohanni. Mert ezek hajók. Hány olyan sikeres tengeri csatát tudtok mondani, ahol az volt a taktika: teljes gőzzel előre! Egyenes vonalban mint valami rohamozó bika. Hát nekem egy se jut eszembe.
De ezt nem azt jelenti ,hogy hátul kell maradni.
Egy példa: Olyan pálya, ahol három pontot lehet elfoglalni. St. Louis-al, és pár más hasonló hajóval mentünk A tehát az egyik szélső pont irányába. Széles ívben megkerülve az első szigeteket, aztán a A ponthoz közelítve, kisebb ívben. A szembe jövő hajókat sikerült elsüllyeszteni, majd fordulat, és irány be középre B ponthoz. Ami azért kellemetlen az ellenfélnek, mert nem elég hogy a pálya közepén lévőkkel is harcol, meg kapja hátulról a A pont felől érkezőket, és ha a csapatunk nagyon ügyes akkor C pont felől is megcsinálta ezt, és gyakorlatilag három irányból kapja az áldást.
Aki hátul marad, és onnan lövöldözget, az szart se ér. De amúgy mi a hátul? 8-10 km-es lőtáv van a legkisebb hajóknál is. Egy V. szintű csatahajóval 15km-ról szoktam lőni. Messzebbről nem érdemes, úgyse talál. Azaz, V. szinten, van olyan pálya, hogy fél pályát be lehet lőni.
Akkor ezzel a "játékkal" sem kell komolyabban megismerkednem!
De a maradj hátul és csipegess, míg a többiek tartják a frontot hozzáállás nagyon is ismerős a wot-ból, mint nagyjából az egyedüli "sikergenerátor" -> ez a játék sem lesz különb a tankos elődjénél, sajnos. Abból a "szerencsejátékból" meg egy idő után kinő az ember, mert ritka "fárasztó" és frusztráló, hogy szinte semmi közöd nincs a történet alakításához - és most megint növelni akarják a szórást a következő wot-verziók egyikében - , így tényleg, lassan már csak a színtiszta agyhalottak élvezhetik majd ezen "játékokat" is.
Igen, de ez a SerB-féle banda a wot-ban melldöngetve nerf-el le vmit, mert az "a valóságban úgy volt" indoklással. Ezt tartom, nem kicsit skizofrénnek, hogy csak egy irányba működnek náluk a dolgok, és így pofátlanul hazudoznak - a vélt, vagy valós érdekeik szerint.
De ha mégis betennék, és nem a top tier-be, mert ilyen, valóságos tulajdonságokkal nem oda való pl. Yamato, akkor ő lehetne a 'könnyű elsüllyeszteni, de nagyot tud csapni' T8-as, hogy ne "egynemű" legyen az összes, azonos tier-ű és kategóriájú hajó - ez, gondolom én, még nem menne szembe kk Vér Pistike "kívánalmaival"...
Kezdetleges, de elvileg( nem tudom mennyire lehet nekik hinni) alakul még ez. De látszanak a lövés nyomok, felrobbanhatnak dolgok a hajón, kigyulladhat. Az AP lőszer lepattanhat, sokat számít hol robban a HE, vagy hol találjuk el AP lőszerrel, jó célzással fel lehet robbantani a hajót a francba, ha lőszerraktárat ér a lövés...csak ezek még fél kész dolgok mind.
Kárelhárítás, tűzoltás van, és ha a betör a víz, a javítás gomb, hát..nem tudom, egy gomb van a vízbetörés, sérült modul, tűzoltásra. Hogy ez változni fog-e? Fene tudja, de mivel nem szimulátor, nagyon sokat nem lehet tőle várni, bár olyanokat mondtak régen, hogy igenis ki hat a hajó teljesítményére, ha sok víz ömlik be. majd kiderül mennyire tartják ezt be.
Minden ilyen részleteséggel nem fog bekerülni, de modulok, részletesebb sérülés modell, átütés, sebzés, stb ezeket jobban kifogják dolgozni a jelenlegi állapotnál, elvileg.
De, vedd figyelembe, ez nem hajós szimulátor, és soha nem is akart az lenni, és nem is lesz az. Amikor a játékosok nagy része úgy játszik hajóval, hogy meg áll vele a nyílt víz kellős közepén, és onnan nézelődik, nem lehet, és nincs értelme bonyolítani.
Ha Pistike kifejleszti a Yamato-t játszani akar, és nem arra figyelni hogy 5 fok felett nem tud lőni. Nem is értené, és a játékosok többsége rohadtul felháborodna, hogy mi ez a szemétség, mé' nem tudok lőni? Köcsög csaló WG! A 90%-uknak fogalmuk sincs ilyen részletességben a hajók tulajdonságairól.
Hát, ha ténylegesen valósághűen modellezik a nagy hajókat, akkor pl. a Yamato orrát és tatját HE gránátokkal megszórva, annak el kell süllyednie (a Musashi-t a teljesen elöntött, amúgy páncélozatlan(!) orr része húzta le a mélybe) - a vastag "oldalpáncélja" sem volt cementálva, tehát jóval kevesebb ellenállást fejtett (volna) ki, mint egy "rendes" csatahajón lévő, vékonyabb, de cementált lemez. Valamint olyan "apróságok", mint pl. a Yamato 460 mm-es lőszerliftjei 5 foknál nagyobb dőlésszögnél már működésképtelenek voltak, meg pl. a King George V osztályú csatahajók híresen megbízhatatlan ágyúi - ha a Bismarck üldözőbe veszi a Prince of Wales-t, az nem tudott volna már érdemi ellenállást tanúsítani, mert sorra mondták fel a lövegei/lövegtornyai a szolgálatot - bekerülhetnének é-e ezen játékba? Biztos, hogy nem -> ez is csak egy wot lesz, a sok közül: majd a random "játszik" helyetted is, neked csupán annyi "dolgod" lesz, hogy fizess érte!
A találatok látszanak, ha kigyullad a hajó és eloltják az is látszik, ha kilőnek egy lövegtornyot az is látszik. Igen észrevehető, hogy Ap, vagy HE lőszerrel lövünk
Nekem nagyon sokat számítana a sérülésmodell, pláne ha vmiféle kárelhárítás bekerülne, pl, dönthetnénk ellenárasztásról egy torpedótalálat után
jelenleg milyen a sérülésmodell? látszanak a találatok nyomai a hajón, van modulsebzés, lőszerraktár találat, számít hogy találod el a másikat? Számít hogy páncélozott vagy puha részt talál el a HE vagy csak lövitek a másikat és tök8 hol talál, megy le ugyanúgy a hp?
Torpedórombolóval volt szerencsém menni pár csatát. Vannak benne lehetőségek. Tetszett benne a mozgékonysága, a füst álcázási lehetősége, a torpedóval történő támadás. Egyik csatában sikerült két ellenfelet is meglepni torpedóval, el is süllyedtek szegények.
Az ebből a pár csatából is látszott, hogy randomban ez a játék nem nagyon lesz élvezhető, vagy valami csoda történik és a nagyobb hajók, végre megpróbálnak együtt maradni. Jelenleg rendkívül nehéz dolga van annak a pár rombolónak, aki megpróbálja a nagy böszme (és tegyük hozzá, birka) hajókat összeterelni, hogy tudja őket támogatni. Szó szerint szét szaladnak, mint a birkák. Kiválasztva egy kisebb csoportot, próbáltam őket fedezni, de megláttak valakit, jóval a lőtávolon kívül, erre szétszaladtak a szélrózsa minden irányába. A maradék cirkáló elé húztam egy füstöt és kértem vonuljon vissza, erre ő büszkén áttört a füstön és a túl oldalon elsüllyedt mert szanaszét lőtték. Ez a játék klánban (vagy tudom is én itt mi lesz a neve) Szigorú Admirális parancsnoksága alatt, jól előkészített tervek alapján jó játék lesz.
Úsztam pár kört én is, de nem vagyok nagyon felizgulva a játékra... ahogy elnéztem, megint randomisten kezében vagyunk ami a találatokat illeti, gondolom ez a kompenzáció arra vonatkozóan, hogy célozni ugye abszolút nem kihívás.
A pár csatában amit letoltam leginkább az jött ki, hogy leginkább az tud fejlődni és sebzést osztani aki hátul marad és lebzsel, és hagyja hogy a többieket abálják mintegy bufferként felhasználva őket. Sajnos mivel fedezékek és terepadottságok nincsenek (érthető, hajós játék), igy míg a WOTban a támadókedvű játékosok képesek a túlélésre, itt aki előremegy meghal. EGyszerűen és gyorsan és ez elle nincs skill ami segítene. Nem lehet pl kimanőverezni a távoli lövéseket mint mondjuk a NavyFieldben, ahol két azonos hajó esetén a célzási és manőverezési skill döntött. Itt sajnos nem érzem azt a "kéjt" amit az NF esetén, amikor egy-két jól irányzott szalvó telibeveri az ellent és érzem hogy ez most nagyon ott volt. Úgy látom, még a WOTnál is kevesebb skillre van szükség a taktikázásnál, távolságot tartani azt broadsideot neki.
Az egész tényleg azon múlik hogy melyik csapatban maradnak egy bolyban a hajók, hogy össztüzet zúditsanak a feltünő ellenséges célpontokra... és kb ennyi.
Nem tudom ez mennyire változik magasabb tierekben, de egyelőre nem nagyon vagyok rákattanva. Mindez párosul egy lassú játékmenettel, amikor ugye az elején nagyon sokáig nem történik semmi.
Tény, nem tudom mit lehetne kihozni egy hajós játékból többet, hogy populáris is legyen (az NF nehéz volt, érthető hogy sosem lett tömegjáték) de több legyen a bal gomb nyomogatásnál. De valahogy ez így nekem kevés, és ezt nem igazán az alfának tudom be. Mert vhogy kardinális változások szerintem nem lesznek.
Mire megjelenik még legelő birkacsorda vagy hegyi kecskék is lesznek .... fps meg sehol :)
Egyébként nagyon tetszik még így a jelenlegi formában is. Remélem a prém fiók ide is közös lesz.
Nincsenek fölösleges virágok :) A wotban a múltkor Ruinbergen még macskát is hallottam.... valamint nincsenek bokrok, aminek az álcaértékét folyamatosan számolni kellene. Nálam is jobban fut ez, bár az is igaz hogy még highon is elég semmilyenek a szigeteken lévő textúrák.
Érdekes, felraktam a 64 bites windowst a gépre, hogy kipróbáljam ezt a cuccot. Hangot igaz nem sikerült varázsolnom és a wot-ban is az fps kalkulátorom 20 fölé már nem hajlandó menni, leginkább 15 a természetes élőhelye...de ez. Nem babráltam a beálításokkal és hagytam mindent ahogy volt és még úgy is elég jól futott, de jobban mint a full low-ra lehúzott wot... persze lehet azért mert még elég kevés dolog van benne, de mindenesetre elég jól néz ki és úgy néz ki nem olyan rosszul optimalizált mint a wot eddig.
Játékmenet egész jó, tetszik de annyira nem ragadott most magával.
Most hétvégén még játszogatok vele, de vaószinű ezzel majd akkor fogok tudni játszani rendszeresen mikor lesz egy jobb gépem.
Jah, az első 4 killes után alábecsültem őket, a 2. kinyírt. :D
Javaslom a St. Louis. hajót. Kimondottan troll hajó. Annyi ágyú van rajta, és olyan gyors az újra töltés, hogy gyakorlatilag folyamatosan lehet vele lőni. Őrült előny. Lazán szét lehet vele szedni egy csatahajót ,ekkora tűzgyorsasággal.
Első után megnyílt, nem sok esélyük volt a botoknak :(
Nem, nálam ilyen gond nincs, de szerintem ezeket a bug-okat be lehetne írni a fórumra nekik. Azért is nyitottak egy külön szekciót, a hétvégi tesztelőknek, ha van hiba írjátok meg nekik.