Üzemanyagcsö a szivattyu és a tank között? Nekem egyszer az adta meg magat es levegot szivott benzin helyett. Nem nagyon latszik de ha alamész akkor ki lehet tapogatni a csovet a tank felett.
Látom, írtál a Cali fórumba is, itt annyira ne erõltesd a dolgot......
Lenne egy kérdésem calibrám nagy melegbe megáll, fel levegõsödik az üzemanyag vezeték lekel légtelennítettem megyek vele pár kilométert aztán megint jelentkezik a hûvösebb idõben nem mutatkozik a hiba. Esetleg valaki tudja a válasz vagy járt hasonló cipõben?
Milyen ehhez hasonló iromány kell? Van egy szakajtóval.
35Mb pdf formatum(scannelt),akinek kell dobjon egz privatot az e-mail cimmel.
Ha esetleg erdekel valakit,multkoraban otthon jartam es a regi cuccaim kozott megtalaltam a Vectra\Calibra javitasi kezikonyvet. (PDF)
Na, Bömbike kapott szép új gyertyákat. Kicsit bexartam, mert a gyertyák tocsogtak valami tyrutyiban. Olajnak nézett ki, de elég koszos volt, pedig mostanában volt cserélve. Kartergáz kondenzáció lehetett esetleg?
Az olajat amúgy nem eszi.
A gyertyacsere után pöccre indult amúgy, és érezhetõen jobban vette a fordulatot. Kezd egész autóformája lenni.:)
Na kivillogtattam a hibakódot, de nem volt semmi a tárolóban! Kúl, akkor most mi a fax van!?
Az AGR szelepet minden esetre leszigeteltem, kíváncsi vagyok mit lép, ha ki akarja nyitni.
Valamikor lesz gyertyacsere is, már megvettem õket. Akkor kimérem a gyújtókábelt is.
Megtisztogattam az alapjárati szelepet, meg az AGR-t, meg a légszûrõt, meg a benzinfolyás miatt az üzemanyagrendszer is újra lett építve, de még mindig le-le áll a motor melegen alapjáratnál.
Lassan már csak 1-2 lehetõség marad hátra. Annyi eszem persze még nem volt, hogy kivillogtassam a hibakódot, na mindegy.
Diagnosztika és a hozzá kapcsolódó mûszaki segítségért bátran fordulj a klubos fórum megfelelõ részéhez, biztosan tudnak segíteni.
A hibakódot úgy tudod kivillogtatni, hogy a motorháztetõt felnyitod. Ha szembeállsz az autóval a jobb fenti sarokban van egy csatlakozó. Azt kihúzod a helyéról. Ha megnézed a kihúzott részt alaposabban, láthatod hogy betûkkel van jelölve.
Most nézem, hogy vannak mindenféle olcsó diagnosztikai eszközök 10 000 Ft nagyságrendben. Már az is bevállalható, csak amiket így gyorsan kigúglizva láttam. De azok általában OBD2-es szabványúak, gondolom a csatlakozó már más.
Hibakódot TE is ki tudod villogtatni otthon, nem kell azért elmenni szerelõhöz, ráköttetni a TECH mûszert 4-5 ezerért. Otthon, ingyen magadnak is meg tudod nézni, hogy mit írt be a vezérlõ hibatárolójába.
Szerintem nem szar, csak ciki, mármint a tûzcsóvamatricás, trepnimintásszõnyeges, tükrönlógós plüssdobókockás. Az tényleg ciki.
A gyáriállapotú kocsi az meg semelyikbõl nem ciki, még a PVC coupe Tarabiból sem. Lehet, hogy mondjuk az emberek a gyáriállapotú Calit lassan meg sem ismerik, de ez engem nem zavar, mondjuk az enyém is kb olyan. Viszont azt is megnézik!
nem pár, hanem 70% calibra így néz ki, ez olyan mint hogy Suzuki Whiftbõl amit látok csak minden 5. ami gyári kinézetû a többi mi Spójleres, Sárkánymatricás, Spinner dísztárcsás.
Én meg azt hitem, hogy az alapjárati "motorról" beszélgettek, amit tényleg ki lehet tisztítani... (Fõleg 8V).
Nekem amúgy bejön, hogy itt elvitatkoztok, mert én a kukaságomban még kérdezni sem tudnék.:)
Az EGR szelepre már más is felhívta a figyelmet, meg ma a mûhelyben is kérdezgették, hogy mennyire eszi az olajat, mert akkor asszerint raknak inkább bele, gondolom olyan típusút, amibõl kevesebb gáz lehet, ha még is nagyon eszi/füstöl. Mondtam a májsztrónak, hogy az info szerint nem eszi, de én meg még nem mentem annyit vele, hogy ezt lecsekkoljam.
Amúgy amikor leállt a dugóban, akkor rendesen bexartam, mert a sárgamotoroslámpát kidobta a gép. Kapartam is az arcom rendesen, mögöttem meg gyûltek szépen az egészheti faszakodásból végre hazaigyekvõ autóstársak inkább kevesebb, mint több türelemmel. Aztán mély levegõ, gyújtás lekapcs, vissza, reboot. Szerencsére elaludt.
Amúgy túlléptük a 100 hsz-t. Nektek köszönhetõen szerintem elég jelentõs info tartalom is volt. A trollokat, ahogy látom minden esetre a tudás rendesen pusztítcsa!
Igaz. két külön dolog, elsõ blikkre úgy emlékeztem ez az amit más gyártó használ a visszavezetésre.
Én egy szóval sem mondtam hogy értek hozzá, nem is tanultam ezt sosem. De nem is szakmai dolgokról kellett volna hogy szó legyen, hanem hogy mit csináljon és mit ne. Én elmondtam hogy mit miért ne, és amit igen azt hogy. Ennyi, ez nem autószerelõ topik, és amit tanácsoltál az elsõ körben neki én (és mások sem) nem tanácsolom. Gyári új, Bosch légtömegmérõ az enyémhez kb annyi. Lehet, hogy neki valamivel olcsóbb, de nem sokkal. Ha 150, ha csak 100, kár volna fölöslegesen egy takarítással tönkretennie a mostani légtömegmérõjét.
Na jó hagyjuk,ne bonyolódjunk szakmai vitába amúgy is kevés vagyok én hozzád képest. Béke:D
Na így már jobban tetszik! Az EGR meg az IAC az 2 teljesen különbözõ dolog.IAC-t minden gyártó használ,még a trabanton is volt csak ott kézzel kellett tekerni az alapjárati levegõ fuvókát:D Az alapjárati léptetõmotor pedig mit csinál? Megnyitja a levegõ megkerülõ csatornát,vagy a pillangószelepet (bár ez esetben már TAC)így szabályozva a beszívott levegõ mennyiségét.
De én ezt a minden 150 ezerbe kerül témát nem értem...Hol vásároltok ti alkatrészt?
A lefulladás egyébként lehet sok mindentõl, légtömegmérõ is akár. Bár akkor is jeleznie kellene a Check Controllnak. Jobb esetben. Meg még lehet pár dolog.
Ez így van, így méri. De az autó leállításakor azt a bizonyos kis szálat - ami menet közben fel van melegítve mit tudom én hány fokra - azt izzásig felmelegíti, így tisztítja a rárakódott szennyezõdéstõl a szálat. Tehát öntisztító. Ennyit a légtömegmérõrõl.
NEXUS6-nak ECOTECH motorja van, ami azt jelenti ugye, hogy kipufogógáz visszavezetõ szelep is található rajta. Más néven EGR szelep. Ez ugye környezetvédelmi szempontok miatt került be.
Ami ugyan tényleg be tud ragadni az olajsártól, de itt már képbe jön az olajfogyasztás is, ugyanis ha sokat fogyaszt olajból, gyakrabban tömõdik majd el az EGR szelep, amit lehet, hogy lehet tisztítani, de általában le szokott térdelni. Viszont ha gond van ezzel az EGR szeleppel, akkor a vezérlõ hibatárolójába beírja a hibakódot, és a mûszerfalon jelez a Check Engine lámpa, ami ugye a ki sárga motorszimbólum. Az IAC-ot amúgy is szerintem a FORD alkalmazz. OPELOKBAN EGR szelep. Tisztítása Nitró hígítós alapos áztatással. Aztán mondjuk WD-40-el, a mozgó részek kenése miatt.
Szóval, ha ez nem mûködne neki, valószínûleg világítana neki a motor szimbólum a mûszerfalon, az autó pedig vészprogramon üzemelne tovább, visszavett teljesítménnyel.
Én egyébként az alapjárati szabályzó motorról beszéltem, ami pont a megfelelõ egyenletességû alapjáratról gondoskodik. Ebben az esetben alapjárati szabályzó, alapjárati léptetõmotor. Az alapjárat szabályzás célja, hogy az alapjáraton üzemelõ motor az elérhetõ legkisebb eltérésekkel tartsa az adott motorra meghatározott fordulatszámot.
#96 Mi nem tetszik a stílusomon? Az, hogy mondtam hogy ilyen nincs, vagy az hogy megkérdeztem hogy mirõl is beszélsz? Vagy ha nem úgy van ahogy te mondod akkor belekötsz ebbe? Nem okoskodásnak szántam, de ha segíteni akarsz legalább ne vezetnéd félre, ugyanis egy légtömegmérõ olyan 150 ezerbe fog neki fájni, ha megpróbálja kitakarítani és elpattantja a szálat, ami egyébként kegyetlen könnyen el is tud pattanni. Én is hallottam már ilyenrõl.... Nem kell hozzányúlni.
Na elõástam a könyveimet,igazad van valóban van olyan ami platinaszálas azt valóban hevítik pár másodpercig 1000 fokon,az ujabakat már kerámiába ágyazzák azt nem kell hevíteni.
Mondjuk elég régi technológia,én a modernebb dolgokban vagyok otthon. De a stílusod továbbra sem tetszik.
A másik dolog pedig az,hogy próbálok segíteni egy új Calibra tulajnak. Lesz mire költeni a pénzét,ahol lehet spóroljon,ezek pedig olyan melók amit szerintem(!!!) minden tisztességes embernek meg kell tudnia csinálni az autóján.Már ha nem SPn meg monikasón szocializálódott... Persze a hivatalos eljárás az lenne,hogy vegyél ujat azt csá.
Na várj meglehet félreértesz,attól függ neked mid van,megeshet,hogy a tied már TAC-os abban már a pillangószeleppel szabályozza az alpjáratot. Sajnos én nem vagyok annyira elvakult ,hogy fejbõl soroljam az adatokat meg a leírásokat minden opel motorról de azért konyítok hozzá valamit. A stílus viszont nem tetszik,kérlek fejtsd ki bõvebben miben nem értesz egyet,esetleg magyarázd el nekem ezt az izzásig hevítõs dolgot.
Mert ugyan abban igazad van hogy melegítik az érzékelõt de nem izzásig. Ha jól emlékszem(!) az opel motoroknál abban az idõben kombinált egység volt a légtömegmérõ (MAF) és a levegõ hõmérséklet szenzor (IAT). Ennek müködési elve röviden: Az IAT érzékeli a beszívott levegõ hömérsékletét, Az ECU felfûti a MAF szenzor fûtõszálát, (nem emlékszem pontosan 40 vagy 50 celsiusra) Az beáramló levegõ hûti a felfûtött szálat. A hõmérséklet csökkenésébõl ki lehet számolni a beszívott levegõ mennyiségét egy elég bonyolult képlet segítségével.
Ne vedd okoskodásnak,de ha érdekel megpróbálom elmagyarázni,bár én sem vagyok profi a témában.
Idle air control solenoid.(IAC) Nem a kopással van gond hanem a lerakódott koksszal,ami az olaj elégésébõl keletkezik és az olajgõz (kartergáz) visszavezetésbõl adódóan az alapjárati levegõ szabályzó szelep tányérján rakódik le.
Nem melegít semmit izzásig,pláne nem a légtömegmérõt. Nem öntisztuló,de nem is nagyon koszolódik de azért 15 év alatt össze tud szedni némi koszt.
Nem vitatkozni akarok és tisztelem ha valaki próbálkozik, de ha nem tanultad akkor ne sajnáld az idõt a googlera. Megspórolhatodmagadnak a trollok beszólásait.
Alapjárati levegõ szabályzó? Ilyen nincs. Üresjárati szabályozó szelep olyan van. Óvatosan féktisztítóval és mással semmivel. De nem biztos hogy segít neki, ha már annyira kopott. Ez újonan olyan 70- 80k, én az év elején vettem egyet, gyári Boscht 14-ért, aki megvette végül is nem kellett neki, még benzint nem látott. Meg kellett vennem, habár a mostanival sincs semmi gondom, még ki sem cseréltem.
A légtömegmérõt meg leginkább semmivel, ugyanis öntisztító. Az autó leállításakor a fémszálat izzásig felmelegíti, így tartja tisztán. Nem szabad hozzányúlni, belefújni semmit. Ha elszakad a szál benne, akkor kuka..... És az húzós összeg.
A leállást meg egyszerûen kezelheted: Szereld ki az alapjárati levegõ szabályzó szelepet és takarítsd ki. Mondjuk 16v-nél kicsit szar helyen van de azért megoldható. Takarításhoz hideg zsíroldót javasolok,(sütõ tisztító cucc)fújd tele vele hagyd állni 10 percet és öblítsd el forró vízzel,ismételd amíg teljesen tiszta nem lesz.A lerakódott kokszot gyönyörûen kitakarítja. Plusz tiszta ronggyal meg egy kis féktísztítóval takarítsd meg a a légtömegmérõt.
150 azért kicsit húzós egy fékszettért! (4 tárcsa elsõ hátsó, betét,kézifék pofák,kézifék bowden?)
Jó a Castrol. Sportlégszûrõt(direktszûrõt) azonnal hajítsd el olyan messzire, amilyen messzire csak tudod. Vissza a gyári ház. Ha a motortérbõl szívja a meleg levegõt, még kijjebb vagy. Meg amúgy is...... Ha a saját háza visszakerül, akkor esetleg egy olyan betétszûrõt rakhatsz bele, de a gyári amúgy tökéletesen megfelel.
Ma volt nagybani átvizsgáláson meg olajcserén, de fejbõl nem tudom mi került bele, valami Castrol w50 az kb biztos, de pontosabban, most nem tudom. Ezzel csak kimosom, mert olyan volt a színe az elõzõ olajnak, mint a legfeketébb, legnemesebb kõolajnak!:D Aztán nemsokára valami értelmeset rakatok én is bele. Szal vannak ilyen kis dolgai a kocsinak. Pl. Fékek közel életveszélyesek. Szerelõ szerint teljes csere, tárcsákkal miegymással 150-re mondta. Aztán kis nüansz: a gázbovdenen a feszesség szabályozó anya hiányzott. Eddig nekem fel sem tûnt. Nekm nem, meg a havernak sem. Ideiglenesen berakott a szerelõ egy mûanyag kábel kötegelõ bizbazt. Attól kezdve úgy húz, hogy attól félek kiszalad alólam. Autószerelõ srác röhögött, hogy örüljek neki, legalább kevesebbet fogyasztott a kocsi.:D Csúcsforgalomba persze beértem, sikerült aztán lámpánál megint 1 helyett 3-ba váltanom, de elõször fel sem tûnt annyival nagyobb volt a gáz, hogy kuplungolva simán elindult, mondjuk volt is szaga. A következõ araszolásnál esett csak le, amikor lefulladt. Hiába no 3-ban 2000-es fordulat alatt nehezen indul el, pláne kis lejtõn fölfelé. Remélem a kuplungot nem gyilkoltam halálra. Szóval ezt a váltó csapszeg dolgot is megnézem. Aztán túlmelegedve megint ingadozott az alapjárat 1-2X le is állt. A dugót meglátja ez a kocsi ideges lesz. Lelke van, na. Mondták a soportlégszûrõt talán el is felejthetem, sok értelme nincs, javasolják visszatérni a gyárira. Ha azért õrül meg a kocsi mert csak forró levegõt tud szipákolni a motortérbõl ilyenkor, akkor nem kell 2X mondani. Kézifékkel, pontosabban annak majdnem teljes hiányával, itt a budai hegyekben meg kell kûzdeni rendesen.
És most a jó hír, hogy alulról is megcsodálva a szerelõk is elismerték, hogy ritka jó állapotban van az egész kasztni, bár az elejét meg a hátulját is láthatólag kicsit zúzták, de komolyabb baj, nincs. Futómûvet is ápolgatta a tulaj, az a csoda, hogy a fékekre meg hogy nem jutott ideje, figyelme. Na mindegy.
Fék meg vezérmû szet, ahogy én is terveztem, ez a köv program.
Az egyik szerelõ srácnak is Calibrája van, az már babán néz ki, bár csak távolról csodáltam. Dumáltunk is, kicsit megnyugtatott, hogy 1-2 dolog sztenderd Cali nyûg, de aztán a mester visszazavarta, hogy koncentráljon a kis Szuzukira, vagy mit bütykölt épp, mert sose lesz kész. Itt voltam, mert ugye nem reklámkodunk.
Na, nekem megjött az olaj. Castrol Edge Sport 10-60-as. Mûszaki elõtt szerintem egy olajcsere és mehet is. Nektek milyen van benne? Vagy milyen lesz benne?
Szóval csak arra akarok én is célozni, hogy az internet szabadságát egyesek úgy tûnik félreértelmezik. Ez ugyan is valójában azt jelenti, hogy oda, azokra a helyekre látogathatok korlátozások nélkül, ami nekem tetszik és nem pedig azt, hogy mindenkinek akárhol szabadon nyomhatom a véleményemet, beszólhatok olyan dolgokról, amirõl egyrészt halványlila segédfogalmam nincs, meg ráadásul még utálom is.
Na az a mónikasó amire itt egyesek gondolnak, nem pedig egy dedikált fórum!
Már csak az a kérdés, hogy ezt miért érezted, hogy közölnöd kell velünk?
Amúgy a negatív kötõdés is kötõdés, ezen elgondolkoztál már?
Járjanak már ide olyanok, akiknek tetszik a Calibra, vagy éppen nem, de normálisan, észérvekkel lehet velük kommunikálni, és normálisan fórumozni. 7. éve megvan az autó, meg lehet próbálni meggyõzni arról hogy nem jó autó. És elvileg a legkényesebb Turbó 4x4-em van, gyakorlatilag hibalista nélkül. Kötelezõ dolgokat meg szerintem mindegyiknél kell cserélni.
Nem is értem minek kell trollkodni, azt se tudod milyen rendezvényen vagy, nemhogy a "valósággal" tisztába lennél.
Pontosak az opel váltók, nézd meg a váltókarnál a csapszeget. Ha nagyon mozog cseréld ki, kb 1000 forint és voálá máris pontos lesz a váltó. A váltó tetején, bal szélen kicsit hátrébb ha szembõl nézed. cspszeg
Csá emberek!
Ne hagyjátok lebeszélni magatokat! Ha sikerül egy jobb állapotúhoz hozzájutni, akkor sok örömöt fog okozni. Nekem C20XE volt (16V), és semmi gondom nem volt vele. A régi CaliTalik felejthetetlenek voltak (pl.Eger).
Teljesen jó autó, és az "utód" Astra Coupe a nyomába se ér szépségben.
Hát, nem tudom. Nekem a turbóban nincs gondom a váltóval. Neked mi a gond vele?
Világos. Az "alfarpukki" gyártásúaknak jó az alvázvédelme, nem rozsdásodik, feltéve persze ha még nem volt javítva, mert akkor mindegy. Fékek kb ennyit tudnak, bár egy jó fékbetéttel azért javítható a dolog, esetleg nagyobb fékeket rakhatsz fel.
Látom regisztráltál a NET fórumra. Jól tetted, dobj egy bemutatkozást a megfelelõ topikba aztán hajrá.
A szokásos dolgokat biztos cseréltetem, feltöltetem: vezérmûszíj, görgõk, hûtõfolyadék, olaj ugye, fékbetét stb.
Viszont a kézifékkel kell valamit csinálni, ki kell tépni, hogy fogjon. Az is valszeg betét ügy. A fékek általában nem az igaziak, talán fékolajcsere is kinéz emiatt, de majd a szerelõ megmondja, hogy lehet-e javítani rajta.
Inkább apróbb esztétikai dolgok vannak, csomagtartó elég gázul néz ki, a tolótetõ, meg a klíma sem mûxik. Klímás ismerõsöm az van szerencsére.
Mikor vettem alapvetõen a kasztni, felfüggesztés, motor állapota volt az elsõdleges, kb ilyen sorrendben. Hifi, glancok ha érdekel, majd úgy is olyat veszek bele, ami nekem teccik. Azért azt néztem, hogy extrák legyenek benne, még ha nem is tökéletesek, de beépíteni nem igazán éri meg utólag, a javítás olcsóbb.
Kicsit igen, de nem biztos az hogy nem vigyáztak rá. Sürgõsen olajcsere. Aztán 8000km-enként csere. Amióta megvetted mit cseréltettél, vagy mi az amit tervezel cseréltetni benne?
Igazából nem mentem még vele annyit, hogy kiderüljön mennyire falánk olajügyileg. Amíg a szerelõ nem csereéli le az olajat, nem is akarok, mert az egy iszap, ami benne van, kár minden km-ért. Minden esetre nem füstöl.
Ettõl az olaszos dologtól most kicsit megijedtem, arrafelé elég barom módon mûvelik ugye az autózást.
16V Ecotec, de asszem németbõl jött - legalább is a legenda szerint, amit az autókereskedõ mondott. :) (De legalább nem jött a garázsban-tartott-nemdohányzó-hölgy-tulaj dumával, én meg becsülöm a kreativitást.:D) Kasztni nagyon OK, motorral vannak gondok, alapjárat egy idõ után érdekes dolgokat csinál. Fõnököm mondja neki volt már hasonló, ki akarták cserélni a motor-elektronikát. Aztán a szakmunkástanuló tanonc beszólt a sarokból, hogy valszeg csak az akksit kéne kicserélni. Úgy is volt, cellazárlatos volt. De pénteken majd remélem meglátjuk, és megmondja dokibácsi, hogy mi baja.
Az jutott eszembe, hogy pl lehetne Calibra minimal tuning szépségversenyt csinálni, nem feltétlenül saját ottóval, hanem ami képet talál az ember a neten. Akár. Holnap felrakom az enyémet, haver felesége jó képeket csinált róla. Szerintem esélyes.