Calver: A leírt panaszokból eddig egyet sem tapasztaltam (bár van errõl szó a hivatalos oldalon is de alig pár emberkénél fordult elõ ilyesmi, a többség csak szajkózza de maga nem próbálta és nem is tapasztalta a hibát). Mindhárom variáns mûködött hiba nélkül mindhárom fegyver variációban (minigun/laser cannon/plasma cannon).
Shep: Mikor választod ki hogy melyik a ktonákat viszed magaddal bevetésre akkor dobj ki egy manust azt a helyére be tudod tenni SHIV-et (a lista alján lesz mindig a SHIV).
Hogy tudok tankot magammal vinni, nem igazán találom a megfelelõ menüt, gombot akármit?
Ezek szerint már több DLC is elõre van csomagolna?
Csomagolva igen. Amúgy az egész egy aktiváló program meg egy ini file amit átkereszteltek .mod végzõdésûre, hogy a program ami aktiválja használni tudja.
Vagy a végsõ támadásig vártok annyi hajót, hogy mindenkire kerüljön fejvédõ? Csak azért vár valaki 4 hajót, hogy kinyírjon 4 Etherealt?
Én mindig oda rakom, ahol a pánik level miatt kell, klasszikon így megy. Csak a végén van esélyed választani is, hogy akkor hova, ami még üres. Addig a szükség...
én is csípem, általában õket pakolom tele szatellitekkel elsõnek, de én Ázsiát preferálom mint választott, gusztustalanul sokat spórolhatsz vele, ráadásul ugye az elején még enyhén szûkös a tárcád. na meg ázsia pénz szempontjából nem csak h fos, de még hozzá nagy is.
Õket választottam az elején. A többi bónusz szerintem semmit sem ér. Labort és workshopot nemigen kell építeni, a vadászgépekbõl soha nem vesztettem el egyet sem, firestorm gyak nem kell, a fegyverek sem olyan drágák. A +30% pénz minden mást simán üt.
ha kiesik egy ország, de az adott területen megvan a többi, attól megkapod tõlük a bónuszt? lásd képeden all in afrikától. vagy õket választottad az elején?
Azért valahol szánalmas, hogy egy oversser UFO elfutás volt és B az értékelés. Totálisan lineáris a játékmenet, szinte 0 variációs lehetõség van. Ha nem úgy csinálod, ahogy õk gondolják, akkor bukta. A játék eleje semmi másról nem szól, mint összegrundolni pénzt a mûholdakra és a hozzá való épületkhez. Utána meg úgy dõl a pénz, hogy gyak elkölteni nem lehet...
Ilyen eredmény is elérhetõ klasszikon, egy idõ után szinte erõlködés nélkül.
Én is másodjára tolom végig kicsit jobban haladok mint 1.re (mostmár classicon nem normalon) kicsit tempósabban kell tolni :) Mindig tárazom a mûholdakat ennek ellenére 1. hónap elején elvesztettem Nigériát , 2. hónap végén semmit nem buktam . Viszont most 3. hónap vége felé akkora a pánik mindenhol , hogy le kell zúznom az alien baset a normalizálódáshoz .
ui. Tegnap jó kis bugba futottam abduction küldi 1 bolt környékét kellett kipucolni. Itt már többször megfigyeltem , hogy random spotolnak az enemyk . Very hard volt a pálya leírása furcsáltam is , hogy kb 3 mutont találtam a boltban. Erre mikor meghalt az 1ik muton a 3ból bespawnolt 2 méterrel odébb az árnyékba még egy 3as csorda + valahonnan a picsából beúszott 1 cyberdisc is 2 drone barátjával. Na itt bújtam be 3 emberrel 1 szekrény mögé és onnan tunkoltam õket. a cyberdisc bekerülte a boltot megállt elõtte és szépen hagyta , hogy a csipa 3 kör alatt lebontsa a mutonok meg maradtak az árnyékban és ide oda spawnoltak minden körben :D Érdekesen nézett ki ..
Vagy mégsem. Az temple shipben will boosttal 120-as vill táján 2-bõl 2 embert agykontroll alá vont. Vicc köztük az önkéntest. Szétlövöm az egyik bájolót, erre közli, hogy a kiválasztott meghalt. WTF...? Eddig soha egyetlen ember sem halt bele abba, hogy ha elbájolták és kinyírtam az elbájolót. Vagy ez csak a temple shipnél vagy így...?
Faszom szenvedi végig megint az egész hajót... Egyébként az Ironman csak az elején nehezít. Ha megvannak a lézerfegyver és titan páncél, akkor addigra úgy is van olyan ember, akikkel onnantól csak hent az egész classicon...
Nagyon faják ezek a alloy plasma hover shiv-ek. Kettõt-hármat viszek magammal. Földön lebegve nagyon béndzsák, de amint felküldöd õket a legfelsõ szintre a levegõbe, onnantól simán beflank-elik az ellenfeleket (feldughatják a fedezéküket) és nagyon durva találati arányaik lesznek. Ráadásul nincs moráljuk, nem fosnak be, nem mérgezõdnek, a végsõkig harcolnak, ha esetleg elveszíted mégis, semmi gond, van a raktárban még egy fél tucat. Javításuk pedig gyorsabban megvan, mint az emberek gyógyulása, pláne ha megvan a gyorsjavítás.
Mellé archangel armor-os csipa, plazmacsipával, fejlesztett szkóppal és plazmapisztollyal, szintén 3-asra fejlesztve, plusz fejlesztett repülés (az nagyon kell, mert addig alig van üzemanyaga), meg fejlesztett lõszer használat, nos igazi kivégzõ osztag. Felreppen max.-ra (shiv-ek meg felderítenek neki), alig találják el, miközben õ az egész játéktéren terminátort játszik (és körönként készer!!!)! :DDD
Földi egységeknek titán armoros, kitin páncéllemezes, alloy cannon-os, plazmapisztolyos assaultokat viszek, azok bárki mellé odarohannak és bumm-bumm. Hp-juk meg mint a pelyva.
Most arra gyúrok, hogy hamár kifejlesztettem a fúziós rakétavetõt, meg ágyút, legyártom és felszerelem vele a heavy-jeimet (meg mellé heavy plazma + titán armor + kitin), mert ugye a fúziós cuccal nem kell rálátni a célpontra, mivel guided. Jó az termek egybõli kitakarítására. Sajnos a heavy-jeim szinte mind a pszi kiképzõben csücsülnek, mert hogy-hogynem nekik van a legtöbb will-jük a csapatban.
A kameranézet közelítés/távolításra van valami megoldás, hogy ne ugorjon vissza mindig eredeti méretre-re?
Azzal nincs gond már majdnem minden emberem maxon van sõt a tartalékok is esetleges gyógyulási idõk esetére de én jobb szeretek hátulról sniperkedni
En siman visszatoltom az arcatlanabb helyzeteket. Egyszeruen nem vagyok hajlando elfogadni, mikor ott all kint a placcon a figura minimalis eleterovel es mindenki sorban elmisseli 30-tol 95%-ig, mintha a program eldontotte volna, hogy mindenemet ra kell dobalnom arra az egy alienre es a tavolabbiakkal nem foglalkozhatok.
Ez valóban így van. Elég faramuci módon lett összedobva a sebzést és a találatot meghatározó script része a programnak és ami talán nagyobb baj, hogy közül nincs egymáshoz és nem aktuális helyzetet néznek hanem egyszer számolnak és újraszámolás csak akkor történik ha történ akció (a célpont mindegy). Ennek eredménye többek között az általad leírt szituáció, hogy egy adott támadást úgymond elõre lejátszik a program. Teljesen mindegy neki ki ellen megy, egyszer kalkulál és ha megtörténik a támadás (teljesen mindegy ki vagy mi a célpont) akkor számolja újra a dolgot. Ezért is van többek között még az a szituáció is, hogy visszatöltött helyzetbõl ha más eredményt akar a játékos akkor valamilyen akciót végeznie kell valaki mással és úgy újra próbálkozni ha sikert akar (például ha egy szituációban lenne mondjuk 95%-os találati esélye de elhibázza akkor visszatöltés után is mindig hibázni fog a soron következõ támadással annak esélyétõl függetlenül, tehát érdemes ekkor egy másik emberre váltani és végrehajtani egy akciót/támadást majd vissza a tuti találós manusra és úgy megkísérelni a támadást, ami így már találni fog).
Aki töltöget az ezt a dolgot könnyedén ki tudja használni a maga javára és õ lesz az aki ezt észreveszi, aki hanyagolja a mentéseket és nem töltöget vissza, annak ez a programozói hiba nem fog feltûnni.
Amugy eszrevettetek, hogy a talaltokat es a sebzeseket elore tarolja ugyan, de mintha nem a lovonel, hanem a celpontnal tenne? Beugrott egy floater 2 HP-val hatra a ket sniperem melle. Barhova alltam, barmit csinaltam, barmelyik sniperrel probalkoztam, elsore csak egyet sikerult sebezni ra pisztollyal. A masodik pedig minden alkalommal kettot sebzett, akkor mar persze feleslegesen.
Csak mert mar leeshetett volna, hogy lehetoseg szerint elszedjem a rosszarcuak fegyvereit, ha lehetosegem van elkabitani oket. De ha a mutonok is csak lightot hordanak, akkor inkabb a kiscsakokkal probalkozom, nem veluk.
Nagydög: Kezdetben valóban light plasma rifle-el rohangálnak, aztán késõbb átállnak majd a normál plasma rifle-re. Ez kb a bázisuk eleste után szokott bekövetkezni. Utána már nem rohangásznak meggymaglövõvel.
Cobra: Nem kell élõ etherealt fogni ahhoz, hogy be tudd fejezni a játékot. Nem úgy egy outsider-t. Anélkül nem is mozdul elõre a játék, nem lesz meg a kulcs ami a bázishoz kell.
Shep: Bohóckodni? Lelövöd 3 Hp-ra vagy az alá a célpontot és rádurrantasz a ketyerével egyet közelrõl (ha nem akarsz magadnak bajt akkor olyan szögbõl ahonnan nincs fedezéke). Ennyi az egész procedúra.
Azért elég sok fejlesztéstõl elesel, ha nem fogsz el senkit élve. Meg szerintem élõ Ethereal nélkül nem is lehet befejezni a játékot.
Egyébként a régiben sem fogdostam õket csak hát ott ugye volt olyan ,hogy nem halt meg a cimbora csak elájult és olyankor élve vitték vissza, na itt ilyennel én még nem találkoztam.
Arc throwerem van, gondolod fogok vele bohóckodni? Jó nekem már ez így fõleg, hogy a vége felé vagyok :)
Tudom ,hogy mibõl van pénz de az is drága és hosszadalmas is. Ja és plazma fegyvert meg égen földön nem láttam, mert mindig jön a darabjaira hullott üzenet, hát ez van.
Na közben rájöttem ,hogy van tank csak hát ugye most építettem foundry-t pedig már megjelent a nagy élien hajó. Azért az a nagy idegen harci jármû enyhén szólva is durva.
azzal semmi gond nincs hogy nem kezdenek el egybõl bájolni, volt olyan hogy még a hajóban voltak az embereim de már bájoltak csak mert 3x rányomtam az endturnre, n1
Hát igen, az régen tényleg durva volt, mikor még ki sem szálltam a hajóból és már 2 emberemet irányítottak. Nekem amúgy hiányoznak a jármûvek is. Mindig volt velem legalább 1 plazma tank.
Ha valakit érdekel a marathon játékmód hibája javítva lett.
Viszont nem az van, mint az eredetiben, hogy n+1 enemy agybájol. Mivel ez volt az egyik legnagyobb szopás sejthetõ, hogy pontosan ezt vették ki ebben a részben. A játék végéig nincs ilyen és a végén vagy 1-2 enemy, de mire odaérsz, addigra ki nem szarja le, mert az agyonszkriptelt játék miatt bemész és élbõl halomra lövöd vagy elkábítod...
Ja ez a psi meg, hát fel vagyok háborodva 2 emberem tudja használni a vagy 20-ból.
Én ahogy haladok elõre a játékban egyre inkább csalódás és, hogy milyen durván le lett egyszerûsítve az egész az õshöz képest. Nem mondom ,hogy ez a mostani rossz játék lenne, nem az csak túlságosan le lett faragva, mintha lett volna egy gyönyörû szép lovas szobrunk aztán addig addig formáltuk volna mígnem csak egy törpe maradt volna belõle.
Ismertem a régi ufót és a körökre osztott játékok pl: M.A.X.(az 1ik csúcs) a kedvenceim. Már bánom hogy ezt normálon kezdtem el sétagalopp volt(bár volt egy-két nehéz helyzet) és nem használtam visszatöltést sem. Most meg noszogatom magam hogy nekiálljak a classic-ironmannnek,de valahogy eltûnt a varázslat.Azért azon elgondolkoztam hogy mi az a HATALMAS MENNYISÉGÛ tartalom amit a fejlesztõk hangoztattak.De ennek ellenére nagyon jó volt vele játszani a végére kicsit unalmasabb lett mikor már meg volt minden. Mindent összevetve szuper játék, de a kevés idegenfajok és a "fegyverarzenál" téren olyan mint a rántott csirkefarhát. Éljetek ebbõl ez van....
Hát a psi képességek nagyon is jók a végére.A psi armorrral megspékelve. pl ufo elfogásnál etheral+heavy floather szokott lenni a végére, ott nálam a will:73 colonelem psi armorral 77%-ban elmekontrollozta az etheralt. Csak meg kellett néznem ahogy a heavy floaterek kikészítik helyettem.Ez volt normálon. Dlc-bõl meg lehetne weapons pack mert ami benne van az olyan mint mikor dobnak a kutyának egy csontot.Fincsi,de úgy elfogy hogy észre sem veszed.)
Mármint, hogy te próbáltad már, vagy a leírás alapján "baromi jó" ?
Tényleg érdekes. Ha sok idõm lesz, egyszer megnézem. Ironman játékomat lehet, hogy nem fejezem be. Ha megvan a titan armor, onnantól fogva nehéz elbukni, mert nem halnak meg a magasabb szintû embereid, csak iszonyatos bénázással.
Fura, ez a játék pozitívuma. Ugyanis a launch ablakban az új embert automatikusan fel tudod fegyverezni és nem kell vadászni, hogy bazz, akkor most kin is van a cucc. A sérült emberrõl leszedi és ha felgyógyul, akkor meg visszateszi, ha van raktáron.
Amúgy miért van az, hogy ha megsérül egy emberem és a gyengélkedõre kerül X ideig akkor ledobja magáról a páncélt? Baromi idegesítõ, hogy a felgyógyulás után mindenkinek össze kell vadászni a cuccait.
nem is volt a végére egy rakás colonel/major rangú emberem a végére. mondjuk van akinél annyira nem fontos rang - assault-nak elég run & gun, már úgy is pofátlanul táp, késõbbi fejlõdés csak hab a tortán - de pl supportot nem árt kikapni küldetésekbõl, mert szegények elég gyengék alacsony szinten.
btw ki tudja psi képességek mi szerint fejlõdnek? simán ugyanúgy mint rangok? mert nálam egyszer nem tápolódott, mondjuk nem is használtam mindfray. (és nem is tûnt túl hasznosnak többi sem)
Kezd idegesítõ lenni, hogy ilyen picsafüstnyi befejezéseket csinálnak manapság. Természetesen az elsõ és második rész közelébe se ér a játék, de azért élvezhetõ volt. Inkább körökre osztott Gears of War, mint x-com játék mondjuk. Idegesített, hogy egy csomó kifejlesztett cuccnak nem volt semmi értelme, vagy nem lehetett kihasználni rendesen, vagy mire használtam volna addigra vége lett a játéknak. A firestormok megépítésének se volt semmi értelme, alig kellett lelõni hajókat. Poén még, hogy a legelsõ katonám túlélte a végsõ küldetést, de még addigra se érte el az ezredesi rangot.
Ha lesz folytatás, akkor remélem a Terror from the Deep-hez lesz hasonló.
RIP Wednesday, õ volt a legjobb katonám csesszék meg.
véletlenszerû, a küldetés végén, amikor visszamész a bázisra, akkor dönti el. ha át akarod verni a random number god-ot, mentsd küldi végén mielõtt lelõnék az utolsó unszimpatikust, és ha nem neked tetszõt kapsz, visszatöltöd - én hasonlóan nyomtam, mivel (könnyû megkülönböztetés jegyében) minden assaultom nõ és minden supportom férfi, viszont a játék gyûlöl normális mennyiségû nõi recruit-ot osztani, így ügyeskedni kellett...
még ehhez annyit hozzátennék, h classicon nincs sem officer training school alapból beépítve, sem extra szatellited, ami durván tudja lehúzni zsetonodat, fõleg amíg nincs meg light plasma rifle research és nem tudsz elpasszolni egy párat 1500-2500 zsetonért (vagy az is csökken ott, h ezekért mennyit adnak?), ami kb 3. hónap környékén jön be.
ellenfelek száma btw növekszik, ahol normálon kettes csapatok vannak, classicon háromra nõ, ez csak akkor válik viccessé, amikor olyan a pálya, h egyszerre 3 csapatot behúzol meg õszintén szólva én úgy vetten észre, h kétlábújaim pontatlanabbak, bár ebben tévedés jogát fenntartom...
Hú, tegnap kimentem egy terrorizálásra és gyakorlatilag 1 kör után már a nyakamon volt 10 élien. A kis retek ufo mi durva már, régen pedig könnyû ellennek számított. Ma majdcsak elintézem õket :)
Am. ember limit megnovelésével nem próbálkoztatok még?
Értem mit írsz és valamiért a dolog még sem így megy (legalábbis én nem ezt tapasztaltam). :)
Kezdetben csak úgy használtam a füstöt, hogy ellenfél és saját egység közé dobtam (csak akkor szoktam le errõl, miután tápolt füst hatást választottam ami will-t növel, mert ahhoz benne kell állni) és az ellenfél nem találta el egyszer sem a füst mögött dekkoló embereimet. Ugyanúgy nem nagyon volt találat a benn állókkal szemben sem (ugyanakkor benn állókkal szemben mégis születtek találatok). Én viszont levonás nélkül tudtam támadni a füstön kívül ácsorgó ellenséget (már a füst mögöttieket, átlõve a füstön), ám aki benn állt az mindig megkapta a def bonuszt. Szarul van megírva a script (lehet örülni).
Impossible fokozaton nem tuningolt füsttel nem sokra mész hacsak nem áll a füstön belül még pluszban fedezékben az embered (túl nagy az aim bonusza az ellenséges erõknek).
Az ellenfél nem szokott profitálni az általad kidobott füstbõl csak akkor, ha benne áll. Alapvetõen célszerû saját csapatra rádobni de az sem gond, ha egy embered mögötte helyezkedik el.
Molnibalage: Mindkettõ mûködik. A Lényeg, hogy az akitõl védelmet akarsz az ne tanyázzon a felhõben.
Sir Quno Jedi: Megesik az ilyen is (futottam bele hasonlóba). Erre tartom a shiv kompániát. :) Noha átpakolósdit egyébként sem csinálok, mert csak nagyon kevés cuccot gyártok célirányosan és azt fixen katonához rendelem így értelemlen is lenne a cserebere (páncélból 1 típust - skeleton - a játék elején mindenkinek, majd egy váltótípust - ghost - a végén, plusz a kötelezõ 1 pszít, fegyverbõl laspistol mindenkinek akinek lehet, emellé laser assault rifle és max 2 laser sniper, majd ha már kikutattam akkor ez utóbbiakat váltom plasma sniper-re és végül 6-6 sokkoló és gyógycsomag ami felszerelést az egész játék alatt a katonáknak gyártok).
Ohhhhohoooo, nekem van hogy nem telik el nap és újra küldi van, miközben ezek meg 18 napokat csücsülnek a kórházban üdülve. Szóval nálam mindég vegyes a csapat.