Az ellenséges bázis támadást az tudtam EUból, de az ostromra nem tudtam, hányszor számíthatok, pár napja megálltam picit idõ hiányában. Köszönöm a választ.
Sziasztok! Én egy torrentoldalról leszedtem a Kaos-os verziót. Telepítettem, de mikor elindul, az elsõ pár bemutatkozó képsor után kilép, azt írva, hogy valami hibát talált. A gépem elvileg rendben van igény szempontjából (bár igaz, laptopom van). A meghajtón kb. 6 giga szabad hely van, nem tudom, ez számít-e. Ötletek?
Kérdeznék. Hányszor támadják meg a saját HQ-mat a marslakók? Csak egyszer a sztori miatt, vagy várható további eset, random idõközönként?
Simán megoldható. Egyedül a legmagasabb fokozatban kell vért izzadva sakkozgatni a rendelkezésedre álló erõforrásokkal és a felkínált küldetés helyekkel. Classic nehézségen összehasonlíthatatlanul könnyebb a dolog.
Csak oda telepíts szatellitet ahol 4-re vagy 5-re ugrik a pánik és közeleg a hó vége. Ehhez érdemes már a játék legelején bevásárolni szatellitekbõl (magyarán az elsõ pénzmagodból vegyél annyit amennyit tudsz), felhúzni egymás mellé pár szatellites épületet és nem lesz gebasz. Aztán ahogy beindul az Exalt küldetések folyama (az elsõ után lesz egy új opciód a nagy térképen ahol nyomozhatsz utánuk, 2 scan között teljen el legalább 10 nap mert különben nagyon gyorsan megdrágul a scan, és minden sikeres ellenük indított küldetés az adott területen jócskán visszaveszi a pánikot).
Az is megoldás ha mindig lelövöd és begyûjtöd az ufo-kat, nem hagyva egyet sem ellógni. Aztán amint elérhetõvé válik a bázis elfoglalásos küldetés onnantól bármikor megindíthatod azt mely ha sikeres, világszerte visszaesik a pánikszint.
Pénz meg csak az elsõ egy-két hónapban jelent problémát, késõbb már nem. Eladhatsz minden felesleges hullát, szükségtelen UFO berendezést (ami nem kell arra ki is írja a program hogy eladható) és onnan is lesz zsozsó. Pénz helyett nagyobb gond lesz majd a kellõ számú weapon fragment elõteremtése (ha robbantgatással nyírod ki az ellent akkor jó eséllyel búcsút lehet inteni a szétesõ fegyvereik darabjainak).
sziasztok! tudna valaki segíteni? egyszerûen nem indul el az CXOM:EW... már megvolt az XCOM:EU eredeti játék. szépen fut. Most megvettem az XCOM:EW kiegészítõt is. a játék indításakor megkérdi hogy XCOM:EU vagy XCOM:EW szeretném-e játszani. ez eddig ok, csak amikor az XCOM:EW-t indítom el, akkor egyszerûen nem fut fel a játék. APPCRASH hibaüzenetet ír ki... :-( de amikor az XCOM:EU-t indítom ugyanígy akkor szépen beidul stb. nem tudom mi lehet a baj, a driverek aktuálisak, próbáltam offline módban is a steammel, sõt az internetkábelt is kihúztam, de úgy se ment. nincs több ötletem... tud valaki segíteni? köszi!
Gyakorlatilag sehogy. Magas szinten örülsz, ha csak néhány országot vesztesz el. Az alapjátékkal a legjobb eredményem egy elvesztett ország volt. Mázli is kell hozzá, ha mindent tökéletesen csinálsz, akkor is elveszhet, mert az abductionok szórása miatt a környezõ országok elégedetlensége is nõ, ha nem mész oda vagy buksz.
Classic szitnten kettõ, de legfeljebb három elbukott bevetés gyakorlatilag a játék végét jelenti szeritnem...
Classic módban próbálkozom Enemy Within-el. hogy lehet megoldani, hogy ne tûnjön el egyetlen ország sem? Mármint vagy pénzem nincs a szatelitekre, vagy elég mérnököm nincs. Adjak el mindent a grey marketben? van valami optimális sorrend? Én a plussz pénz miatt Afrikát választottam, de már nem vagyok biztos benne, hogy az jó 5let. errõl mi a vélemény?
Indításkor kapok egy hibaüzenetet hogy a Xcomblbbla.exe mûködése leállt és kész.
Mi lehet a baj? A fórumokon is elég sûrûn írják ezt a hibát, de a megoldásról még nem nagyon olvastam.
Na én is leírom miket tapasztaltam:
Hihetetlen nagy a random faktor a játékban, elsõre kezdtem egy classic-t sw-t nem piszkáltam, szívtam rendesen, ugye eleinte a nyurga srácok rohadt erõsek (ja, a tetõkrõl könnyû), szecskázzák is az embereket rendesen, nagyon hamar jött a bálnás küldi (messze a leghangulatosabb szvsz), állandó pénzhiány, 4-es riasztás szinte mindenhol, mire jött a bázisom elleni támadás 0 (nulla) egészséges emberem volt, izgi volt megvédeni így a bázist, viszont utána jött egy terror, abduction, nulla ember, remek, akkor kezdek egy újat.
2. játék: minden DLC bepipálva, random skill növekedés, flank bonus, szintén classic, mibndíg Európa a fõbázis, ez amolyan nosztalgia az UFO-1bõl):
nos itt meg a random Isten utálta az UFO-kat, sétagalopp, háromszor is megnéztem, hogy biztos classicon van-e a nehézség, 15 tápos ember, a küldik mindig akkor és oda jönnek ahova kell (pénz/engi szarásig), jó helyen két steam a bázison, (megfelelõ országban abduction, a covert is mindíg jó helyen van), július van és csak 5 mûholdat kellett fellõni (azért ilyen "sokat" mert dél-Amerika azonnal megkapta õket, hiszen rohadt op a bonusza), egy 4-es riasztás van, a többi szinte csak 1-2.
Annyira fürdök a pénzben, hogy nem okozott gondot a drága projektek megvásárlása (plusz zseb/lõszer/mech páncél). Ez ugye a nagy hátránya a kismillió küldinek, annyira sok eladnivaló dolog lesz, hogy sehol nincs az alap játék izgi része (pl, na akkor most páncél vagy 5-ös raj legyen a fejlesztés)
Annyi változást eszközöltem, hogy a fontos kutatásokat hagytam a végére (ugye azok a triggerek).
Ja Mech: a random skill növekedés miatt, volt egy sniperem aki már a második szinten horror aim-el rendelkezett, így azonnal mech lett belõle, aki szépen fejlõdgetett és így a játék közepére már majdnem maxon van 99-es aimmel lángszóróval/gaussal borzasztó ahogy mindenkit széttép.
Szóval classic és classic között is irdatlan különbségek lehetnek.
Hali volna pár kérdésem, tavaly feltelepítettem a gépemre eme jó kis játékot, semmi probléma nem volt simán futott, idõ hiány miatt sajna nélkülöztem. Újra kellett telepíteni a gépet most hogy újra lett telepítve majdnem minden tökéletes, hang kép stb. de van 1 kis picuri zavaró dolog az átvezetõ animációknál sehogy sincs hang, zene minden van, de párbeszéd az néma, tátognak mint a hal. Ez ügyben valaki tud segíteni? Régebben ott maradt abba a játék, hogy el kaptam valami psi képességû alient, utánna jött valami behemót robot szörnyûség s azt sehogy sem tudtam kilõni. Valaki tudna segíteni? Elõre is köszönöm.
Köszi. Így már értem. Ez volt a baj. Hirtelen nem tudtam, hogy North America a fõhadiszállás. Amúgy pont utolsó misszió elõtt állok. :) Aztán lassan jöhet majd a kieg is.
Ott kell legyen hely ahol a fõ bázisod van, szóval ott ürítsd le a hangáradat annyira, hogy csak a csapatszállító és 1 gép legyen benne (ekkor lesz még ott 2 gépnek hely). Utána majd gyárthatsz újabb gépeket, ahogy írja is a program a linkelt képen.
Teljesen külön játék a sima EU-tól és külön is vannak kezelve a mentések, így bizony újat kell kezdeni. Az advanced options-ben be tudod állítani melyik DLC-k legyenek aktívak a többi újdonság mellett.
Akár igen, akár nem, a játék legjobb része - számomra legalábbis - az elsõ fele, a fejlesztések és a küldetések. Most, hogy van hozzá millió új térkép és helyszín, még változatosabb az egész, az új cuccokról és küldetés fajtáról nem is beszélve. Eszembe sem jutott, hogy importáljak, nulláról kezdtem, szerintem te se hagyd ki az élményt, amelyet a EW nyújt extraként már játék elejétõl. (még akkor sem, ha ez most majdnem úgy hangzott, mint valami elõre megírt hirdetés :))
Lehet, hogy írtátok már -bár egy kicsit visszaolvasva nem találtam-, az Enemy Within-nel folytatom a történetet vagyis betölthetem a meglévõ mentett állásaimat, vagy kezdeni kell elõrõl az egészet?
ezt még tárgyaltuk egy éve, hidd el, úgy van ahogy írom, saját játszadozásból van info két random érték is mindenképpen játszik (nem csak NCE esetén), és 0-val kezd (ha egyre állítod, 0-t és 1-et kaphatsz, és tényleg baromira furcsa).
modokból én is mindig sajátokat használtam, majd körbenézek arrafelé, mert már nem rémlik hexa-s átírogatás mikéntje, meg hátha van egyszerûbb megoldás. ini-bõl beolvasós ötletet köszönöm.
kamerakezelést most így hirtelen nem tudom eldönteni, azt meg meg kell nézni
Sajnos nem igazán, mert nem igazán foglalkoztak a hibák javításával. :( Van akit elkerülnek a komolyabb nyûgök, mások viszont csúnyán beleszaladnak a játékot teljesen tönkretevõ/megakasztó hibákba (amik mind az "újdonságokhoz", új tartalmakhoz kötõdnek).
Az irandwillincrease akkor aktiválódik, ha a véletlenszerû növekedés opciót is bekapcsolod, egyébként nem játszik (tehát nem adódik össze minden és egy szintlépésnél nem kapható 7 pont a will-re alapból, hanem vagy 2 vagy 1-5 jön -mert az 5-ös érték az irand-nál nem 0-5 közöttit hanem 1-5 közöttit jelent- attól függõen, hogy a kérdéses véletlenszerûség aktív vagy sem). Nem mellesleg ez cseréli le az alap fix 2-es értéket. Ehhez jön aztán hozzá az OTS változtatás értéke illetve helyette annak random változója ha a megfelelõ opció aktív.
Modokból én speciel inkább a sajátjaimat használtam amiket magamnak raktam össze. A legnépszerûbb általános modok a warspace és a Long War mindmáig. Elõbbi sokat változtat de az alapokhoz igazából nem nagyon piszkál, míg utóbbi megnyújtja a játékot (ez nem is árt mert amúgy rövid) és sokkal több dologba meg mélyebben nyúl bele (nincsenek szétfutó idegenek ha felfedezed õket, más a fejlõdési skill fa mindenkinél - ez megvan a Warspace-ben is - meg egy rakás más dolgot is átvariál amivel olyan mint ha egy teljesen más játékot kezelnél).
A modhelper-hez van saját topik a nexuson az xcom modtalk témán belül. Ott mindent leírnak, hogy milyen parancsokat kell használni (command prompt-ból kell aktiválni szépen begépelve a megfelelõ parancsot). Ha simán csak lefuttatod a megfelelõ config file-on, akkor annyi történik, hogy a program nem upk-ból fogja kiolvasni az adatokat hanem az EW saját DefaultGameConfig.ini-jébõl. Tehát ha abban változtatsz bármit is akkor azt így tudod aktiválni.
A nemeket nem tudod katonatípushoz rendelni. Az hogy ki és mi lesz az még mindig totál véletlenszerû. Viszont EW-ben sokkal több a nõi karakter mint EU-ban volt, szóval jó eséllyel megoldható elég ember felvételével a vágyad, de ezt lefixálni nem tudod.
A quicksave csak strategy módban mûködik, tehát a bázison. A tactical (harci) módban viszont szerintem nem (csak a strategy mapkey-snél van quicksave opció).
A kamera az alapértelmezett távolságon maradva ugrik/csúszik át a másik katonára mikor váltasz. Ettõl csak akkor tér el ha az adott szögbõl nem tudná megjeleníteni a delikvenst. Ilyenkor vagy jobban ráközelít vagy eltávolodik. De amúgy marad az alapnak beállított értéken. Szóval ha te nagyon ráközelítesz/eltávolítasz a katonáidra akkor nem fogod szeretni hogy mindig visszaugrik alaphelyzetbe. Harc közben sokszor elõ fog fordulni (leginkább overwatch esetén) hogy belátod majd az egész pályát mert mondjuk a sniper-ed a pálya másik végébõl lõ és ilyenkor igyekszik mutatni a lövészt és a célpontot is egyszerre a kamera. Ennyire persze manuálisan, piszkálás nélkül, nem tudod eltávolítani a nézõpontot.
Az alap nézõpont valahová úgy a második szintre fog esni (így elég sokat látni alapból), szóval ha bemegy egy ennél nagyobb épületbe a katona akkor elõfordulhat hogy mutatja a tetõt, viszont ilyen eddig nálam kb fél tucatnyi alkalommal volt összesen, mindig simán megjelenítette a katonámat akár tetõn ácsorgott akár egy épületben, nem csak a körvonalait láttam. A társai már más lapra tartoznak, ha õket is látni akartam akkor scroll-ozni kellett már.
megtaláltam közben lenti keresõvel (mert ezt már tárgyaltuk régen), alapból 2 pontot mindenképpen kapnak szintenként (iWill), hozzá 0-5 pontot (iRandWillIncrease) véletlenszerûen, és ehhez jött hozzá valamilyen fejlesztés, aminek már nem ugrik be a neve, ami adott fixen +2 pontot (iBaseOTSWillIncrease) és hozzá még véletlenszerûen 0-3 pontot (iRandOTSWillIncrease). (többek között magamnak is leírom, mert ha újra nekiesek, ez lesz az elsõ amit kiírtok)
NCE-vel én nem játszok, a random number god egy gonosz és kegyetlen istenség, próbálom minél inkább távol tartani magamtól
magas szinten kapott katonákat azért emlegettem, mert ott volt a legnyilvánvalóbb - küldi végén mentettél, befejezted, aztán volt hogy az illetõ 65-ös willel jött, volt h 90-essel
majd ne lepõdj meg ha modokról kifaggatlak ehhez az odhelper-hez tudsz linket vagy valami kis leírást adni? hex edit megjelenéskor még ment, most lehet h elfüstölne tõle a buksim.
igazából annyira mélyen nem akartam soha belepiszkálni, csak azt szerettem mindig összevariálni, h assaultjaim nõ-, supportjaim hímnemûek legyenek, egyszerû átláthatóság érdekében. na meg mintha arra is lett volna lehetõség, h limitálja az ember a kasztokat amibõl a játék válogat. (khmmm, heavy-k...)
kamerakezelés... amikor megjelent, módszeresen "ugrált" a kamera karakterek közötti váltogatásnál, elfelejtette h mennyire voltál ráközelítve, módszeresen a karakterek feletti tetõt nézte, ilyenek. nem emlékszem már pontosan, de veszettül kényelmetlen volt, az rémlik.
és quicksave bázison is mûködik? mert mondom, elsõ patch mintha kiirtotta volna ezt valamilyen... érthetetlen okból, akkor azóta visszarakták?
BG2EE jellemzése meg kb tökéletes, kiadtak egy bugokkal teli, újításokat nélkülözõ béta verziót... megint.
Calver: A magas rangú, kapott katonákat mindig random értékek alapján kalkulálja ki a program akár be van állítva a véletlenszerû dolog (not created equally) akár nincs, szóval náluk tényleg marha nagy eltérések is lehetnek. Ahogy a saját katonáid sorában is ha valaki azután kerül képzésre hogy már megvan a kibõvített Will érték fejlesztés, ami megduplázza a kapható Will pontok számát. Ez bizony 20 pontnyi különbséget jelenthet ami sok. De a legkeményebb különbség meg a véletlenszerûen meghatározott wll növekedés opció esetén van ahol akár 50 pont különbség is összejöhet azonos értékekrõl indulva, míg ez akár 75 pont is lehet ha a NCE opció is aktív).
Modok közül úgy tudom a warspace meg a long war modon már dolgoznak (érdemes megnézni a nexuson a kérdéses modok topikjait mert megindult bennük az élet és az ötletelés illetve a megoldások hogyan lehet mûködõvé varázsolni a legális játékokban a modokat), de egyes modok könnyen átalakíthatóak az EW-re (csupán nem a modpatcher-t kell használni mert az nem mûködik vele hanem mondjuk am odhelper-t vagy manuális átalakításokat egy hexeditorral az exe-ben).
A rémisztõen rossz kamerakezelésen mit kell érteni? Változott az EU óta a kamera látószöge és van hogy a teljes pályát be lehet látni. De találtam már olyan topikot a nexus fórumán ahol nagyobb szabadságot biztosító megoldások kerültek leírásra (kisebb léptékû forgatás, nagyobb távba kiérõ zoom és hasonlók).
A quicksave van (F10), de nekem eddig sem hiányzott.
A BG2EE az a második rész felújítása. Hibái meg ugyanazok mint az elsõ rész felújításának (sok felújított opció nem mûködik normálisan, UI problémák, érthetetlen kifagyások ja és semmi újdonság nincs benne)
nem emlékszem már a pontos értékekre, az rémlik, h 20-30-as különbségek simán összejöttek amikor magas rangú katonákat vettél fel. az biza baromi sok, amikor reálisan elérhetõ will 110 körül volt.
viszont, akkor kérdés, ha már BG2EE akkora csalódás lett, amekkora: - sok-sok patch után sikerült végre visszapakolniuk quicksave-et a bázison, amit elsõvel kivettek (és mekkora rémisztõ kreténség volt, atyám), illetve sikerült bedobniuk egy quickload opciót? - valamint mennek modok enemy within-el? - és sikerült-e helyrerúgni a rémisztõen rossz kamerakezelést esetleg?
mert ha ezek stimmelnek, elõfordulhat h még a végén újra nekiesek, még ha EW új cuccai annyira nem is hoznak lázba.
Tegnap látszik, hogy kicsit elkoptam, a konvojos bevetést elbuktam, tölthetek vissza egy jó régi mentést. Szokás szerint a thin manak basszák fel az agyam. Olyan szinten sniperelnek, hogy az már fáj. Persze minden lövés egybõl kiritkus. Nála meg shotgunnal képes volt 1-es sebzést kisorsolni...
A tutorial-ból nekem alapból csak a meld tutorial volt bekapcsolva a program által míg manuálisan le nem csaptam az advanced options-ben (most meg a legnehezebben nyomom ami alapból lelövi a tutorial-okat így ezzel sem kellett vacakolnom, csak beállítani a slingshot és az új DLC együttes használatát).
Mondjuk a tutorial kapcsán már futottam bele olyan panaszba a fórumok olvasgatása közben, hogy ott a végén elakad a dolog és nem akar véget érni a feladat.
Ellenben az EU-val meg voltak hasonló problémáim kezdetekben, fõleg a battleship ufo-kon és az alien bázison volt hogy az alien kör nem akart véget érni. Mondjuk egy visszatöltés azt megoldotta késõbb meg a patch-ek után ez eltûnt. Ehhez képest az EW nem produkált még nálam hasonlót.
Tökéletesen azonos a konfigom az egy évvel ezelõttivel. Az elsõ amikor kimerevedett a játék a tutorial fázisban volt, de ott nagyhehezen kijött belõle a következõ eventnél. (Az, hogy miért volt tutorial nem is értem, mikor nem kapcsoltam be...)
A másik csata közben, az idegenek mozgási fázisában beragadt a lelkem.
Hala a jo istennek, hogy ket snipert vittem arra a kuldetesre (+1 ass, 1 heavy, +1 support). Mert ahogy odaertem a teherhajohoz, az egesz csapat eszeveszett menekulesbe kezdett, es csak azert maradtak eletben, mert a ket sniper tudott takaritani hatulrol annyira (leszedtek az elsokent spawnolo chrysalid part), hogy nyertem "egy kor" elonyt a menekulesben. Onnantol dash-dash-dash mindenfele, mikozben 6-8 futott utanam. A vegen volt meg egy nagy szembefordulas, granatokkal, raketakkal es mindennel ami eldobva fajdalmat okoz, de igy is odalett a kedvenc supportom, mert megmentettem a medallos/genmanipulalt egyik sniperemet (inkabb o, mint a sniper) :(
Kovetkezonel figyelek jobban majd a narratorra, mert elmondta szepen, hogy mi tortent a halaszfaluval, tudtam is, hogy nem lesz egyszeru, de azert ekkora eszeveszett menekulessel jaro vegjatekra nem szamitottam a mappon :)
Nem annyira véletlenszerû az a will növekedés ha csak be nem kapcsoltad a stat random generálót a second wave-ben. Addig normál esetben 2 pontot emelkedik az érték minden ranglépésnél mindaddig, míg az OTS-ben a will érték emelõ cuccot meg nem veszed. Onnantól már 4 pontot is emelkedhet. Ha a véletlenszerû fejlõdés be van kapcsolva akkor a minimum 1, a max 3 alapból, míg ha van OTS fejlesztés akkor 1 és 6 közötti lesz ez a szám.
Az esély meg ugye úgy jön össze, hogy az aktuális will értéket osztja le annyival a program amennyi a DGC.ini-ben van (ez 4 ha nem piszkált bele az ember és nem aktiválja azt a SW módot ami ritkábbá teszi a pszíket és átírja ezt az értéket 10-re). Ezt egyszer nézi meg, méghozzá mikor berakod a katonát a teszterbe. Ez elõtt kell menteni és ha nem lett jó az eredmény akkor visszatölteni, feltéve ha be van kapcsolva az új, visszatöltés újrakalkuláló second wave opció, különben a helyzet mindig ugyanaz lesz.
De ha annyira kell pszí még mindig aktiválhatod a jó öreg spec karaktereket ha nem akarod gyûjtögetni a mindenféle steam-es plecsniket és nem akarsz turkálni a programban. ;)
Molnibalage: Nálam teljesen stabilan mûködik a játék egy korosodó és nem épp csúcs vason (E8400-as proci meg HD 6670-es kártya, 4 giga ram). Szerintem nálad lesz valami lokális gebasz (ez lehet driver hibától kezdve, töredezett meghajtón át akármi is). A játék magát alapból maxra állította a grafikát illetõen 1440x900-as felbontáson azt megy minden szépen akadás mentesen. Fagyást sem tapasztaltam még, ki sem dobott szóval jobb mint az EU volt (az idõnként produkált érdekes kifagyásokat).
hehe, én a bálnás küldit elég az elején kaptam, alapfegyók, 4 katona, szerencsére a snipernek már megvolt a csapatlátás, de így is 3* kellett visszatölteni, viszont rohadt izgi lett a vége, minden fegyver üres, 1 kör a csomagik, rohanás, 1 hp, ami kell :)
nem rang, hanem will. és a will rangtól is függ, meg attól h épp milyen bugyi van a játékon, mert véletlenszerûen nõ, persze bizonyos kereteken belül... nekem annak idején igen gyorsan át lett modolva fix értékre, psi képzéssel együtt.
Nem a rangtól függ, hogy ki lesz psionic és ki nem (a beállítások meg pont ugyanazok mint az EU-ban voltak, le lehet csekkolni a defaultgamecore.ini-ben). Nekem most a legnehezebb fokozaton például két kopasz psionic-om van (frissen felvett emberek) ám egyik tapasztalt katonám nem bír a képességgel sajnos. Korábban meg classic-on minden második emberembõl psi lett. A mentés visszatöltése meg csak akkor segíthet ha a kérdéses mentés a kiképzés elejérõl van (késõbbit hiába töltögetsz vissza, mert a siker a kiképzés elején dõl el) és aktív a save scum opció a second vawe-bõl.
Az általad említett küldetés az új feladatsor része (olyasmi mint a Slingshot) és elméletileg ehhez kapcsolódik a bázis támadás is. Azért elméletileg mert nehézségtõl függõ mikor történik meg a dolog (mind a kérdéses feladat mind pedig a bázis megtámadása adott idõben történik), viszont ez a sztori az amiben megmagyarázzák miként is történhetett meg ez az eset. Pontosabban majd a dokinõ ahogy halad elõre a sztori majd elkotyogja a dolgot és ez kapcsolódik a megmentett emberekhez.
A legnehezebb fokozaton van leghamarabb a támadás. Egész pontosan a 3. hónapban (classic esetében az 5. hónap elején következik be, alacsonyabb fokozatokon meg még késõbb). Elég kevesen jöttek a classic 40+-os támadó hullámához képest és nem is a legerõsebb lények - volt ugyan az új sectoid lépegetõbõl de csak 2, disc is csak 2 jött, floater csak 4, ellenben jöttek azok a láthatatlanná váló röpködõk meg 8 chrysallid és 2 muton plusz 3 sectoid commander - hiába volt már meg az alien bázis kifüstölése is meg volt már pszím is. Ráadásul a kapott emberek is valahogy jobbak voltak mint a classic-os változatok (ezek például 90-es aim-el jöttek a legnehezebb fokozaton és 11 HP-val míg a classic-on kapott bakák jóval gyengébbek voltak).
Trening rulett tenyleg fun, ahogy Saga Jr is irta. Neha nagyon jo skilleket dobal ossze randomra, de neha meg azonnal nyugdijazhato a katona, olyan abilityket kap :) Bar elsore - ha meg nem jatszottal a jatekkal - erdemes kihagyni es default modon, maximum ironmant bekapcsolva jatszni.
Az enemy winthin csinált valamit a pscionic képességekkel? Már 4 colonel rangú katonám vizsgáltam át. Egyszer mentést is vissza töltöttem, de semmi. Viszont volt egy új küldetés. Valami fegyver rakományt kellett megszerezni, egy duzzasztó gáton végig verekedve magunka.
a fegyver egy nõ volt akinek látszólag van vmi képessége, és bekerült a barakkba. Egyedi kinézete és neve van, nem lehet változtatni egyiket se. Aztán volt egy küldetés, hogy mentsük meg 3 társát is. Elég gáz, ha csak annak a 4nek van telepatikus képessége
A second wave opcióknál az egyes lehetõségek mit takarnak? Ti mit használtok?
Tény hogy nem egy mindent vivõ jószág a MEC katona, de kifejezetten hasznos tud lenni.
Ha kikutatod a megfelelõ cuccot (ammo conservation vagy mi, amihez kell 4 muton) akkor többet tudnak majd lõni a MEC csúzlik. Minigun-jukat sosem használtam, de a sebzése 6-os a leírása szerint. A következõ a railgun 8-al és végül a particle beam 10-el (ez utóbbival ennyit ritkán sebeztem, általában 13-15 volt a sebzés mert sokszor bejött a critical, illetve max 5-6-ot sectopod-ra mert az a gép minden sebzést felez magára nézve, kivéve a közelharcit, mert azt kevésbé csökkenti). Mondjuk tény, hogy így is max 6 lövésig bírják vagy 2 area attack-ot tudnak nyomni (ez akkor vicces ha egy olyan területet akar megszórni az ember amire oda lett lõve egy akna, mert ilyenkor az is berobban).
Az sem mindegy, hogy milyen katonából képzed ki a MEC trooper-t. Például ha egy sniper-bõl akkor az sokkal pontosabban fog lõni (már ha nem mozgott elõtte), ha egy assault-ból az kevesebbet sérül, egy heavy-t bizonyos távon belül nehezebb eltalálni és onnan kevesebbet sérül, míg a support katonából lett MEC katona egy nagy területen minden havernak +10 Defense-t ad. Ja és ha valakiknek kell plecsni hát õk azok.
Ja és persze szigorúan csak colonel-eket szabad átképezni, hogy minél jobb statokkal kezdjék meg MEC pályafutásukat minden hasznos ability-vel egyetemben.
Sérülni mindig fognak, bár alapból van def-jük, de azért eltalálni nem nehéz õket (legalábbis a nehezebb fokozatokon az ellenfél szép kis bonuszokat kap találatra és úgy nem gond nekik a dolgot kivitelezni). Viszont mivel hardened-ek ezért már kisebb a komoly sérülés esélye, ráadásul javíthatóak és gyógyíthatóak is, mi több, tudnak olyan területre ható gyógyító vacakot használni amitõl õk maguk is gyógyulnak meg a körülöttük álló bajtársaik.
A gránátvetõ tényleg felesleges upgrade. Akkor már inkább a jóféle akna. Az ér is valamit. A lángszóró meg isteni ketyere mikor terror küldetésekre mész és jön egy halom chrysalid meg egyéb bandázó ellenfél. Egy jól pozícionált katona lazán letakarít egy halom ellenséget egy lövéssel. Különösen jól jön ez a fajta felszerelés ha megkapod a chrysalid hive takarítós küldetést, ahol 30+ chrysalid-ot meg zombikat kell majd likvidálni (ha tovább húzod a dolgot lehet ennél több is). Viszont a lángszóró használhatatlan a gépi ellenfelek ellen. Egynél több lángszórósra nem is nagyon lesz szükség.
A kinetic csapás használatakor oda kell figyelni, mert ha nem ellenfelet ütsz (lehet ugyanis csak tárgyakat meg hajók falát szétverni vele) akkor idõnként ugyanakkora sallert visszaoszt a program a MEC-re is. Viszont nincs is szebb annál, mikor a maxra gyúrt MEC katona közelharcban 15-ös sallereket leoszt még egy sectopodnak is.
Kipróbáltam az új second vawe opciók közül a véletlenszerûen osztogatott ability-set és eddig nagyon bejött. Olyan kombókat összehoz a gép hogy az valami félelmetes. Van olyan support manusom aki rendelkezik például az assault katonák 4 mezõn belüli automata támadásával, második rangon megkapta a revive képességet, harmadikon meg a dupla lövést. De akadt olyan sniper is a csapatomban akinek beadta a második szintre a dupla lövés lehetõségét (már hogy ha az elsõ talált akkor lõhet megint) a program egy másiknak meg második vagy harmadik rangjára bedobta a heavy azon képességét hogy ha az elsõ cselekedete lövés akkor nem ér véget automatice a köre. Arra figyel a játék, hogy csak olyan képességeket osszon amiket az adott katona típus ki is tud használni a fegyvereivel. Ezzel az új opcióval nagyon jó kis katonák jönnek össze.
Tuti a Kinetic Strike modul jobban megérte volna mint a lángszóró... +3 egység mozgást is ad körönként. Mind1 akkor, már MEC3 lett fejlesztve.
A pontosságot meg benéztem. Csak a light plasma rifléhez jár, semmi máshoz.
OMG Ez a MEC trooper mekkora egy paraszt vakítás... Elõzetesbõl azt hinné az ember, hogy az valami nagy király dolog. De NEM. Baromi drága, 180 meld és 1000 credit (minden fejlesztéssel). A fõ fegyverei valami vicc kategória. Alap minigunnal lehet 3x lõni, de a plasma pistol is többet sebez. Pontossága egy rakás szar, mert 3 egység távolságból 85-ös aim-el az útközepén álló ellenfélre 60%-ot ír. Amit a játék sztenderdjei alapján = 0% A railgunnal CSAK 2x lehet lõni... és szintén semmit nem talál el. A gránát vetõje sem túl erõs, a rakéta meghajtású bokszkesztyûnek se sok értelmét látom, mondjuk a fix 12 pontos sebzésével elég sok ellenfelet 1-hitelni lehet. De mivel 100% hogy bármelyik ellenfél, bárhonnan telibe fog lõni, így elég necces elõre szaladni egy killért. Még a sectoid is a maximumot sebzi rá. -.-" A lángszóró meg "hard CC" ami mindig jól jön, csak ugye azt is csak közelrõl lehet használni. Az aoe elektromos mezõ, na az már ér valamit a gyakorlatban is.
Nekem az a véleményem, hogy nem éri meg használni a MEC troopert.
Én megúsztam 2 commanderrel a dolgot, bár õk zavarták a legkevesebb vizet (egyik aknára sétált és megmurdelt tõle, a másik meg átvette ugyan az irányítást egy töltelék emberke felett, de egy lövéssel le lett kapva cserébe.
Kíséretnek mellettük akadt 4 dics, 4 sectoid mec meg 4 sectopod, pár fejlettebb repülõ dög, 6 chrysalid, egy raklapnyi muton variáns, ja és persze az elmaradhatatlan pár fõnyi aprólék sectoid különítmény akik szigorúan csak azért voltak ott, hogy tápolják a lépegetõs társaikat). Összesen 42 ellenséges egység. Kíváncsian várom mit kapok a nyakamba a legnehezebb fokozaton és mennyit (gondolom ha nem húzom annyira a játékot és korábban lerendezem a bázis, így elõrekerülnek az ethereal-ok, akkor kissé keményebb összeállítás rohant volna le és commanderek helyett ezek a csuklyás rondaságok vezették volna a rohamot).
De addigra már volt minden nyalánkságom (emberek maximumra fejlesztve, plecsnikkel ellátva gazdagon, csúcs cuccokban), így nem volt gondom a kis rohadékokkal. Az már más kérdés hogy alig élték túl a mókázást a srácok (utána jöhetett a kórházi kezelés/javítás).
Atya ég az a küldetés. 32 idegen és 10 xcom katona halt meg. Az összes újonc akiket mindig küldözgetett be a gép. Csak sectopod csalinak voltak jó kb. Legalább volt náluk 2 gránát fejenként. Két Magas szintõ egységem is meghalt... ez egyiket, lelõtte a másik mind contorl alá esett shotis assault... Mondjuk 70-es willel nem érterem, mégis miért adta be a gépnek. fair play...
6 sectopoid volt, 4 korong, muttonok, chrystalidok, 3 commander. Meg pár sectoid.
Aham. Összességben elég, jó. Olyan dolgok vannak benne ami az alapjátékba is nagyon jó lett volna. Viszont inkább csak dlc mint teljes értékû kiegészítõ.
Én speciel örültem a bázis támadásnak, bár korábban jött össze mint ahogy a sztori alapján kellett volna neki...
Nekem ott 4 MEC trooperem-volt, meg kaptam 3 kiscsókát (+2-t és egy újabb MEXC trooper-t a második körben). Simán vállalható volt a 42 ellenfél ami a bázis ellen jött (classic nehézségen játszom). Úgy láttam, hogy az éppen legmagasabb szintû katonáidat pakolja be szép sorban az elsõ csapatba a program. Mindenki colonel rangban volt mikor átképeztem õket és igyekeztem a legjobb lövészeket átalakítani, így azért elég jól kaszáltak a srácok a particle beam ágyúkkal meg a kiegészítõ fegyvereikkel.
Amúgy a sectopod-nak nincs pajzsa. Annak az új mech ellenfélnek amit sectoidból csinálnak annak lehet ha rátesz olyat valamelyik sectoid. Azon nem kell csodálkozni hogy pontosan lõ a sectopod, mert eleve magas az aim értéke és nem nagyon kap levonást, csak ha fedezékben van a célpontja (magyarán használj skeleton/ghost armor-t az embereiden meg a support katonák is dobálják a füstgránátokat ha meg akarod úszni azokon a kis helyeken a találataikat). Az újonc gépesített sectoid meg nem olyan pontos, viszont sokat lõ és sokan vannak. Egyesével kell levadászni õket.
Crysalid-ból nálam 6 db volt (3x2 3 külön hullámban, 3 külön részlegben jöttek).
A kismanusokat beraktam figyelni (overwatch) a nagy mec katonáim is beálltak erre a szerepkörre és lelkesen gyilkolásztak. Páncélokon volt olyan ami lángszóróval volt szerelve de többségükön fist volt (ezzel lazán alázták az ellenfeleket közelharcban) a másodlagos fegyver. A kilõhetõ érzékelõs aknák életet mentettek itt, ahogy a gyógyító ketyere is. Ellenben elvesztettem a kis segítõk közül kettõt mert nem volt support karakterem aki visszahozta volna õket (hiába van gyógyító kütyü a mec-en az nem hoz vissza senkit).
A MEC katonáknál 2 supportból lett képezve nálam (ezek elég nagy területre folyamatosan +10 Def-et nyomatnak a haveroknak) így velük kialakítottam egy átfedéses zónát ahol elég jól védve voltak a srácok. Ezek voltak a gyógyítóim is. A többi mec katonámon akadt még sokkoló (ez piszok jó mert körökre kiüti az ellenfeleket és így idõt nyer tárazáshoz, gyógyuláshoz és nem mellesleg még sebez is).
Szóval leküzdhetõ az, csak ügyesen kell helyezgetni az embereidet, nem nagyon szétszórni a népet mert akkor ledarálnak. Nyilván a felszerelés sem mindegy persze.
Molnibalage: Ja már kinn van. A virágbolti meg az amerikai biztosan, az EU-s is jön már. A játék magában foglalja az alapot (indíthatod azt is külön vagy az újat, ám second wave opciók az enemy within-ben nem lesznek aktívak míg elõször végig nem viszed, ugyanis külön kezeli a program az EW és az alap mentéseit és státuszát.
Van benne sok újdonság, sok új tech, új sztorivonal (a kínai fószeres helyett van egy csaj és a sztorivonala, meg itt van egy új ellenfél is akit le kell vadászni, új feladatok során), az embereink alapból jobbak némileg, de az ellenfelekbõl classic-on speciel több jön és jobban harcolnak (jobban összedolgoznak). Összességében nehezebb lett némileg a játék, több mindenre kell figyelni és a nagyon ráérõs játszogatók kimaradnak az új opciók némelyikébõl (van egy új "nyersanyagforrás" melybõl a legtöbb pályán akad 2 konténer amik mellé állva lehet egy klikkeléssel begyûjteni a cuccot bizonyos körlimiten belül, de alapból nem látszanak, neked kell felderíteni azokat és ezekbõl lehet génmanipulált meg kiber katonákat kreálni).
Elmehetnek a fenébe ezzel az enemy withines hülye "feature"-rel .megtámadják az ufók a kibaszott bázisom... Jön a rohadt nagy poén, ha elveszted akkor vége a játéknak. Mert 4 sectopodot, meg még 4 sectoidot mellé (mert miért ne legyen mér 32 hpja a a sectopodnak a pajzsal...) +2 chrystalidot, biztos el lehet intézni, a kifejlesztett cuoccok nélkül, kibaszott rookiekal. Mert hiába van 12-db átlagosan lv4-5ös katonám, belõlük kapok 1-2-õt... (alap szar cuccba) Mindezt 4 kör alatt kellene, mert aztán jön a következõ hullám ami +4 chrystalid meg legalább 2 mutton. (normál játék nehézségen) Az még hagyján, hogy a sectopod 100%-os pontiossággal lõ, tök mindegy mennyi defensed van, de az hogy kétszer tud lõni körönként és 12-nál kezdõik a sebzése nevetséges... Jah meg hogy van belõle négy full pajzsba. Hát eddig 10x próbáltam, értelme nincs ezzel görcsölni. Ekkora faszságot belerakni egy játékba...
Játszok ezzel a játékkal egy ideje. Kb. 25 órája. Kérdésem a következõ: Vége van valamikor vagy a végtelenségig lehet játszani? Sajnos 3 országot már elvesztettem az elején, de gondolom nem nagy gond ahogy olvastam. Végre megvannak már a legjobb fegyók/ruhák, lassan összes fejlesztés is meglesz. Utána szerintem beruházok az új kiegjére :)
Köszi, de csak ezt próbáltam volna ki. A Long War MOD-nak már a neve sem tetszik. Pontosan a hosszú játék az, amire nincs idõm. Inkább legyen változatos.
Az a baj, hogy a játék nem mod-friendly, minden egyes verziószm változásnál a modokat is módosítani kell, hogy elinduljanak. A Warspace Extension-höz pedig már hónapok óta nem nyúltak, nem tudom, hogy hova tünt a fejlesztõje. Próbálkozz inkább a Long War-ral, mert azzal még szerencsére foglalkoznak.
Egyszerûen csak a win7 CTD, hogy nem indult el, mert hibát észlelt. Igazság szerint ennyire nem érdekel a MOD. Felraktam, hogy ha kijön a kieg, akkor fent legyen.
Nincs DLC-m, csak az alapjáték. Az alap helyen vannak a Steames játékok. Ha nem ott lenne, akkor felül sem írna semmit, tehát nem lenne bibi a futattással. A backupból visszaállítva fut az alapjáték.
Elvileg de. Furcsa, mert nekem ilyen problémám nem volt soha vele. Jó helyre lett telepítve? A telepítéskor jól adtad meg, hogy van-e Gunslinger vagy nem?
Minden játékom eredeti most már. Felraktam, fel van patchelve, indítom az exe installert és utána már el sem indul a cucc. Ilyen egyszerû telepítést nem lehet elrontani. Egy exe-t kell futtatni csak nem?