Ha csak simán tükrözni akarod akkor a Steam-en a játéklistádban jobb katt a játékon, Helyi Fájlok - Játékfájlok Biztonsági Mentése.
Ha pedig modolás után szeretnéd visszaállítani az eredeti játékot akkor a legegyszerûbb ha ugyanebben a menüben csinálsz egy integrity check-et, akkor csak azokat a fájlokat tölti le újra amik módosultak. Nyílván, a mod által hozzáadott fájlok még megmaradnak, de már nem lesznek használatban.
Ha a MOD-okat használom, akkor mirõl csináljak backupot? Egyáltalán a kérdésem az, hogy a steam-es letöltött játékaimról hogyan csinálhatok mentést, hogy ne kelljen pl. rendszer visszaállításnál vagy system reinstallnál újra leszedni õket?
Tényleg most hogy így mondjátok milyen modokat érdemes kipróbálni rá?
Igen, arra épül rá,
A korábbi interjúban kitértek arra, hogy a már meglévõ skilltree-t is átnézik, gondolom rájöttek, hogy a mod készítõk sokkal értelmesebb tree-t csináltak mint õk.
Asszem lehet, hogy mégiscsak elõ fogom venni még egyszer.
XCOM: Enemy Within - Security Breach Trailer.
Human ellenfelek ez tényleg új lesz.
JA 1.13: döbbenet a köbön, amikor megláttam, nem hittem el, hogy mit össze nem raktak, kis átirogatás után több mint 100 milicistával harcoltam az elsõ városban (visszavonulás, éjszakánként hit&run,stb), a sniper rifle valóban hû volt a nevéhez, az ellenség erõsítést hívott, egyig ámulatból estem a másikba, azóta ilyet nem látni (lehet sokáig nem is lesz hasonló)
UFO új harcrendszer: nekem is pozitív csalódás volt, majd ha kiforrja magát, remek kis rendszer lesz ebbõl (srunnak is jól állt).
igen, az. Mindfray nagyon hatékony, Psi Inspiration remek képességek húzására, Telekinetic Field + tápolt Smoke Grenade kombóval pedig megcsinálhatod azt, h állsz a terep kellõs közepén, és SENKI nem tud eltalálni. Psi Panic gyér, Mind Control meg egy vödör fos.
de igazából kiegyensúlyozottabb, ha az esélyt felhúzod teszem azt maxra, de a slotokat leveszed egyre az alap háromról, és az idõt is megduplázod, vagy legalább felnyomod 14 napra az alap 10-rõl... így alap esélyekhez képest (kb háromból egy katona lesz psi, 10 nap alatt, véletlenszerûen) kapsz egy olyat, h mindenképpen psi lesz az illetõ, viszont csak egy, és sokkal több idõbe kerül, ez viszonylag kiegyensúlyozott szvsz. bár nem tudom az a mod engedi-e az ilyenek piszkálgatását, én még régi technikával csináltam, hex editorral
nagy nehezen sokerült letölteni a Warspace modot, feltelepítettem de a game leállt helytelen mûködéssel. Erre a toolboks mod letöltésre van direkt linked?
Van erre egy mod, Toolboks a neve. Az exe fájlt módosítja, ott be tudod állítani, hogy az újoncok milyen nemûek, nemzetíségûek és osztályúak legyenek. Azt is be lehet állítani, hogy az újoncok milyen aránnyal legyenek pszi érzékenyek.
Egy karinál néztem, nála nem volt. Nincs visszaszámlálás.
Iszonyat lassú az sg.
Az arc thrower azonnal elkészül, nincs visszaszámolás HM: a fegyverek között nézed? A gránátot tudod lecserélni vele valakinél.
Egyáltalán látsz a fõképernyõn van a gyárnál visszaszámolást?
Másik kérdésem. Gyártani akarok arc thrower-t. Az engineeringben kijelölöm hogy kell ilyen, ok, beállítom hogy 2db kell és manufacture. És semmi nem történik, ott van hogy 2db van beállítva és semmi. Pörgetem a napokat és nem gyártja le, pedig semmi piros dolog nincs hogy hiányozna valami, és a raktárba sincs semmi. Ez miért van? Eredeti példányom van DLC-kkel és semmi mod.
Sehonnan.
Ha új emberekkel megyek, honnan lehet tudni hogy kibõl mi lesz? Tegnap kezdtem egy új hadjáratot, és a 4 emberembõl kettõ mesterlövész, kettõ heavy lett. Pont az a kettõ amit nem akartam. Assault és support kellett volna.
hát, szomorú a dolog, hogy nincs androidra.. bár tán a telóm izomból megoldaná az optimalizatlanság problémáját...
Tartok tõle, hogy nem mostanában fog kijönni androidra, itt annyi fajta és féle hardware van, hogy lehetetlen lenne akár csak a nagy részére optimalizálni.
Igen, de csak iOS-en, tehát iPhone, iPad-re. Minden benne van (DLC-ken kívül), ami a számítógépes verzióban, semmivel sem kevesebb. Ja, de...nem lehet olyan mélyen testre szabni a katonákat, gondolok itt az arcszõrzet, haj, arc, stb stb. Ezen kívül semmi különbség nincs. Telefonra a legjobb körökre osztott játék.
A DLC plusz 5 egyedi küldetése jól hangzik, de lehetne több is!:) Persze már az is több, mint a semmi...ráadásul telefonon nincs DLC egyelõre.
De ezek nem sima kézigránátok voltak, amik falakat döntöttek, hanem PLAZMA kézigárántok!!!!:)))
Amúgy régóta keresek valami hasonló játékot, mint a régi ufók. Tudtok ajánlani valamit az UFO:ET-n kívül? - ugyanis az volt a legutolsó játék, ami megnyerte a tetszésemet a régiek óta.
Azért maradjunk annyiban, hogy az UFO 1-ben ez a baromság kategóriája volt, mert kézigránáttal nem döntesz ki falakat...
Falbontásra a legjobb a Heavy rakétavetõje :) Az szinte mindent visz, mondjuk ha robbanással ölsz idegent akkor nagyon kevés/semmi zsákmányt nem szedsz belõle.
Amúgy meg arra van mod (Toolboks egy opciója), hogy ha felfedezed õket akkor csak a te köröd után léphessenek, ergo maradnak ott ahol vannak. A berserker (piros muton) mindig arra felé fut aki éppen sebzi, ha beállítod pár emberedet overwatch-ba és sebzi is mind akkor a közeledbe nem tud kerülni.
Amúgy meg szerintem a küldetések egyáltalán nem unalmasak, maximum a vége felé, Az elején elég jól váltogatja magát a terror, abduction, council, crash site, escort, bomb defuse küldetések hogy ne legyen unalmas. Ha megvan a DLC akkor még az is ad vagy 5 egyedi küldetést. A vége unalmas amikor már nincs több council küldetés és már minden mozgó ufót le tudsz lõni.
A JA:BiA-ben valóban nem lehet ott robbantani ahol szeretnél, és nem mehetsz fel bármelyik épület tetejére, ezek az apróságok valóban idegesítõk, de ha ugyanezt le akarjuk vezetni az új szupermárióra, akkor: Emlékszel, hogy a régi X-comban, besétáltál az épületbe, láttad, hogy ott egy alien, de már nem volt akciópontod lõni, ezért fogtad, kapáslövéssel szétbontottad a falat, vagy csak odadobtál egy gránátot, és máris volt LOS, hogy lekapd a rosszarcút. Supermárióéknál ilyenre nincs lehetõség. ( persze van úgy, hogy becélzol egy idegent, majd nem találod el, és mögötte kibontod a falat...igen, de ha az a célod, hogy lebontsd a falat, nincs rá lehetõséged...egy gránátot ebben a játékban meg nem fogsz erre elhasználni, mert az elején csak egy lehet nálad...)
Amúgy valóban nem lehet rájuk lõni, ha meglátod õket, hisz rögtön fedezékbe futnak, vagy tõled "elfelé", ( azok a nagy piros berserkerek(?), pedig feléd ). Telefonon játszok ugye, és már van archangel, ghost, titan, plazmafegyók, szóval minden megvan, csak egyszerûen annyira unalmasak a missziók, hogy az valami elképesztõ...nem mondom, tömegközlekedésin jó elütni vele az idõt, de otthon van idõm játszani, akkor inkább olyan játékkal játszom, ami izgalmas, és érdekes is!:)
A szétspricceléskor is halomra lehet ölni õket 3. szinten. Egy felderítõ meg elõre és a többiek reflex lövést simán tolhatnak.
A JA:BiA esetén még pont az idõmegállítás lenne a legkevesebb, sokkal többet ront a hangulaton a zsoldosok gagyi 3d-s profilja, idegesítõ hangjuk. A JA2 esetén annyira tökéletesen passzolt minden, mindenkinek saját személyisége volt saját attitûddel.
Másik gond az a motor. Ami egyfelõl szép és látványos, de állítólag a korlátai miatt baromi sok taktikai elem nem megvalósítható. Például azért az egy vicc, hogy egy épületnek csak az elõre meghatározott falait lehet kirobbantani és nem azt amit én szeretnék. Vagy miért nem lehet felmenni bármelyik épület tetejére? Arra is amin nincs külön létra. Szóval számomra ezek miatt csalódás, az, hogy már nem turn based arról nem is beszélek.
Itt az XCOM-ban az interrupt rendszer meg úgy mûködik, hogy ha te szúrod ki az idegeneket elsõre akkor úgyis jön egy kis bejátszás és kapnak egy szabad mozgáspontot amivel szét is spriccelnek fedezékbe. Szóval hiába szúrja ki futás közben az embered ha lõni úgysem tudnál rájuk érdemben.
Erre megoldás, hogy túl nagyokat nem szabad mozgatni a katonákat és csak akkor elkölteni a második cselekvéspontjukat ha már mindenkinek elfogyott az elsõ, hátha feltünnek új lõnivalók. Meg próbáld meg õket párban vinni, a mesterlövésznek adni egy magaslati pontot amivel belátja a terepet a katonáid elõtt. Késõbb lesz majd az Archangel páncél amin lesz egy kis jetpack, ezt kell adni a mesterlövésznek aki rögtön a kezdõpontnál fel is tud repülni 2-3 szintnyit, onnan már nagyon messzire belát.
Visszatérve erre az akciópontot kiváltó förmedvényre, a legidegesítõbb dolog: Kijelölöd, hogy Pistánk, szaladjon el a sarokig, de útközben az egyik kocsi mögött meglát egy lényt aki négykézláb a földet szimatolva keres valamit, de lehet hogy csak simán szimatol.( mert az ufonauták ezt szokták csinálni, plazmafegyóval a kezükben, négykézláb szimatolják a földet, ezt már a középkorban is tudtuk ) Pistánk gondolja magába, ejj b@szok én bele Gyurim, én elmegyek má' a sarokig, ha a gazda azt monda!És elmegy b@zdmeg, és ezzel el is fogyott a cselekvése elsõ része... A megoldás itt az lenne, hogy ugye a karakterek tudnak mozogni x egységet, és mikor meglát a lényt, akkor mozgás közben megáll, és eldöntheted, hogy a megmaradt mozgási egységgel tovább folytatod az utat, az eredetileg kijelölt helyre, vagy bebújsz a kuka möge...de javítsatok ki, hogy ha ez már így van, vagy van ilyen mod / patch.
Igazatok lehet, változnak az idõk, talán nekem is el kéne fogadni, hogy ez most ilyen!:) Ha pedig nem megy, akkor várni az UFO2 Extraterrestrials:Battle for Mercury-ra, mert ott legalább szó szerint az eredeti alapokat fejlesztették tovább. Persze már 3 éve halogatják a rilízt, szóval lehet, hogy abból sem lesz semmi!:S
Jogos, a JA2 is etalon, viszont komolyan mondom, annak a feldolgozása sokkal élvezhetõbb számomra, mint ez a konzolos szupermárió. Igen, valóban nagyon eltér az eredeti játéktól, de ha 1.13b patch-el játszod, akkor azért sok mindent visszahoztak az eredetibõl. A space-es idõmegállítást pedig a Baldur's Gate óta imádják az emberek, és vetették be a KotOR-ban, és más egyéb játékokban is, szóval én azzal kibékültem, hogy akciópont helyett idõmegállítás van!- még mindig jobb, mint ez a "van két cselekvésed, vagy mozogsz kettõt, vagy cselekszel, és mozogsz egyet"...ez pathetic számomra akkor is!:S
Szerintem sem lett rossz. Az U1-et meg az idõ részbe megszépíti. Amikor n+1-jére kellett guggolni, meg számolni a TU-t és figyelni a kifáradásra, szöszölni a tárgyakkal azért az egy idõ után elig idegesítõ volt. Az új UFO részletessége és tempója kiegyensúlyozott lett.
Mindenki aki játszott az elsõ játékkal tudja, hogy mennyi mindenben ez le van maradva mind stratégiai, mind taktikai elemben.
Jó példa a Jagged Alliance 2 az 1.13-as community patch-csel. Nah ilyen játékot ilyen szintû mélységgel valószínüleg soha nem fognak készíteni mert olyan szinten rétegjáték és annak is már eléggé hardcore, hogy nem lenne annyi ember akinek el lehet adni és még hozna valami nyereséget.
Ez a játék azért lett ilyen casual mert most ez a trend, a hc játékok kora lejárt sajnos, nagyon ritka az igazán összetett/bonyolult játék. Egyszerûen nincs rá kereslet.
Még egy jó példa a Dragon Age: Origins és a Dragon Age 2 esete.
Amúgy meg egyáltalán nem rossz ez a játék, szerintem megfelelõen akciódús és pörgõs, látványos. Mondom én, aki szerint a JA2 1.13 az etalon (ezért vagyok csalódott a JA:BiA miatt).
Azért az vicces, mikor valaki úgy nyiltkozik az X-com-ról, hogy összetett, és sok mindenre kell figyelni!:) Az olyan aranyos. Mivel az eredeti elsõ három rész örök etalon, ezért nagyon vártam ezt a remaket, de mikor kijött, és elkezdtem, egyszerûen nem tudtam végigjátszani, na nem azért, mert olyan nehéz, hanem mert olyan egyszerû, és a végtelenségig butított fostalicska az eredeti játékokhoz képest, hogy az valami elképesztõ. Nagyon átverve éreztem magam.:S Nincs akció pont, inventory, guggolás, forgás, sorozatlövés, lõszer, és még sorolhatnám azokat a hiányosságokat, amik miatt teljesen arcade játék lett belõle. Az elõzetes fejlesztõi interjúkat megnézve pedig nagyon bizakodtam, hisz azt állították, hogy õk az eredeti játékon nõttek fel, és vissza akarják hozni a hangulatot...erre csináltak egy arcade fost, hogy ki tudják hozni konzolokra is, ezzel megdobva az eladási számokat.- Ezt az üzletpolitikai döntést megértem, hisz õk is pénzbõl élnek, csak nem fogadom el.Persze azzal indokolták, hogy nem akartak ugyanolyan játékot jobb grafikával csinálni, ezért nyúltak bele a játékmenetbe...:DDD Viszont, hogy jót is mondjak errõl a retekrõl, mégiscsak játszok vele megint, mert annyira egyszerû, hogy még iOS-re is át lehetett konvertálni, és megmondom õszintén, telefonon tényleg nincs ennél jobb. Ez a játék ennyit ér, egy 3.6 gb-os telefonos alkalmazást, arra tökéletes, de ha igazi Ufo-s játékkal akarsz játszani, és még nem próbáltad, akkor azonnal szerezd meg az UFO:Extraterrastrials-t, mert annál autentikusabb eredeti X-com feldolgozást még nem csináltak eddig. Igaz a grafikája egy trágya, de az legalább tényleg visszaadja a régi X-com hangulatot. Ettõl függetlenül megértem azt is, ha valakinek tetszik ez a retek, hisz ha annak idején nem játszott az eredetivel, és a remake-et próbálta ki elõször, akkor azért biztos érdekes lehet, ráadásul elég szép grafikája van. Bocs, nem flémelni akarok, meg köpködni, csak tényleg hihetetlen számomra, hogy van olyan ember, aki ötször-hatszor is végigjátssza ezt a játékot, mikor én egyszer sem tudtam, annyira meguntam a közepére!:S
Az a baj,hogy kevés idõm van játszani.Ha újra kell kedzenem akkor nem kedzem újra:(Egyszerûen nincs idõm annyit játszani vele és kárbaszett idõnek tartanám,ha újra kéne kedzenem. Amúgy ps3 on tolom,így sajnos nem tudom semmi xtrát sem hozzátenni a játékhoz.
Végezetül még egy FAIL.Nekem csak 4 fõsek a csapataim.Basszus,el is feledkeztem arról,hogy azt fejlesszem,mert annyi minden másra is kell figyelni.
Ha még csak most kell elpusztítanod a bázist akkor kb a játék elsõ negyedében/harmadában lehetsz, van még bõven vissza.
Van arra amúgy guide, hogy mit milyen ütemben érdemes építeni, így mindig lesz nagy lefedettséged. Én eddig ahányszor végigjátszottam soha nem vesztettem el országot, szóval meg lehet azt csinálni. Az idegen bázisra minimum lézerekkel menj, a gond az, hogyha van már plazmád akkor az ellenfél is olyannal fog jönni, szóval túl sokáig nem érdemes húzni az idõt.
Neked is ajánlom a Warspace Extension modot mert nagyon sok dolgot benne optimalizálnak: skilltree, arch thrower lehet pisztoly helyén, a fegyverek sebzése normalizálva (a sima, ballisztikus fegyverek is jól használhatóak).
én még megjelenéskor végigjátszottam... négyszer vagy ötször ebbõl kettõ impossible volt.
arra készülj, h alighanem kénytelen leszel újrakezdeni, mert nem biztos, h ki tudsz mászni a jelenlegi helyzetbõl viszont utána sokkal gyorsabban újra eléred, szóval...
btw ajánlom a 4 assault + 2 support csapatot, iszonyatos milyen pusztítást tudnak végezni, rohadtul mobilisak, és a harctéri "szöszmötölést" nagyban lecsökkenti sniper-ek hiánya... heavy-t meg hanyagold, alapból szarok szegények.
De jóóó.Te is nyomod?:) Nah.Köszönöm szépen,holnap megprószálom:) Az autopsy vagy vmi ilyesmi mire jó?Azon kívül,hogy boncolnak és leírják az idegen tulajdonságait?
Te már végigjátszottad? Én amúgy ps3-on játszok vele.Nagyon bejövõs,szép és okos.Ritkaság mostanában az ilyen összetett és nehéz játék.Komolyan mondom napi fél órát tudok max játszani vele,esetleg 2 csata mert annyira elszívja minden erõmet a játék.Gondolkodni kell,taktikázni mind a menedzsmentben mind pedig a harctéren.A harc jól megy,flankolok,bekerítek,szivatom az ellenfelet.
ELkezdtem játszani eme remekmûvel.Nem akarom pontozni ilyesmi.Tanácsokat kérek. Szóval van a seregem akiket nagyon szeretek.Mindenki majdnem teljesen maximális szintû,játék eleje óta ugyan azokkal nyomulok.Majndem 4 sor életük van.Most ott tartok,hogy egy alien bázist kell megtámadni amihez egy skeleton key-t kellett készítenem.Most az a baj a játékkal,hogy úgy érzem gyengék az embereim tehnikailag.Mindenki maxra van fejlesztve,megkapták azt a nagyon erõs páncélt is,de a fegyvereim alapok sajnos.Most kezdtem el idegen plazmafegyvereket gyártani de szerintem már késõ.Vannak nagy zöld és piros ellenfelek is,a piros az amelyiket ha meglövöd akkor lesz egy támadás nélküli lépése+ban,így már talán vágjátok õket.Az a nagy helyzet,hogy lövöm õket de alig-3-4 sebzést tudok nekik leadni sniperral:(Azt hiszem picit elbasztam a dolgot,mert nyersanyagom annyira nincsen,hogy mindent kifejlesszek pikk-pakk.Sajnos kb 4 ország visszalépett a projektbõl.Sajnos ez van.Most kezdem összeszedni magam,de annyira kell a pénz és a nyersanyag hogy csak na.Van vmi jó tippetek mit tegyek,hogyan harcoljak,mire fejlesszekk jobban?Kár volna végignézni ahogyan szarrá megy az egész bázisom,a projektem.Még annyi kérdésem lenne,hogy ez a játék hányadik %-ban van,merre járok most?
A sateliteket lövögetem rendesen de az uplinkekkel bajban vagyok,mivel arra nehezen jön össze annyi enginer:( Remek játék,fantasztikus az egész,de lehet h elbukom és elvérzek.Eddig a csatákkal nem volt gond,de most már túl erõsek ellenem.Keveset sebzek,én viszont nagyon kapok.
Akkor így nem látom értelmét kipróbálni, nem tudom, hogy mitõl lenne forradalmi. Ok, hogy erõs lények jönnek, de mind kontroll nélkül ha van tûzerõd már, akkor nem egy kihívás leszedni õket.
Csoportban vannak ugyanúgy, csak nem fix 3-as, egy lényre optimalizált csapatokban, hanem 3-8 fõs vegyes csoportokban jönnek, köztük egy vezérrel általában. Az, hogy mennyi ilyen lesz egy pályán, az több dologtól is függ (minél régebb óta megy a harc annál többen jönnek majd, plusz ugye nem mindegy hogy scout vagy éppen destroyer vagy supply cruiser amivel jönnek éppen, ahogy az sem hogy lelõtt röppencs vagy leszállt gép tartalmát kell levadászni).
Tehát marad a játék alapját képezõ hülye megoldás hogy meglátod õket azt szétspriccelnek. Bár állítólag ha õk mozognak be a te látókörödbe akkor a szétspriccelés elmarad.
A Long War az a Warspace-szel mehet együtt? A Warspace esetén akkor lényegében a klasszikus UFO taktikai csata jön vissza, hogy minden ellenség mászkál ahogy akar és nem "csoportok" vannak?
Én meg fogom venni, mert ezek nem új egységek lesznek hanem fejlesztések a különbözõ katonákon. Amúgy próbálj ki hozzá modot, pl Long War vagy Warspace Extension, ezek nagyon meg tudják változtatni a játékélményt pozitív irányban.
Long War:
Major Features: * Eight soldier classes * Up to eight X-Com soldiers on missions * Up to a dozen missions per month. Abductions will take place one at a time. * Multiple base missions that allow you to retake countries from the aliens * Revamped and new perks structured to force difficult choices at each level while creating powerful complementary abilities * Aliens conduct research and their soldiers and UFOs will grow tougher over time, although X-Com can slow their advance * Interceptors gain experience and grow more accurate * SHIVs now have the potential to be a major component of your tactical game * Strategy game rebalanced; everything takes time to build and research and satellite spam is no longer the dominant path to victory * Expanded Gray Market and council requests for alien captives * Many new items, alien pods of up to six x-rays, alien leaders, and much more!
Szerintetek megéri ezt az új kieget megvenni? Én csak azt látom, hogy tesznek bele pár új egységet oszt annyi, és lesz talán pár új küldi. Én a megjelenés után végigtoltam és azóta nem is foglalkoztam ezzel.
A sztori is változni fog? Ha nem, akkor szerintem nincs értelme a kiegnek. Mivel az alap cuccokkal 3. szinten is röhejesen könnyû volt nekem a játék, ha csak új cuccok és ellenfelek jelennek meg, az kevés. Eleve az vastagbõrös volt, hogy pszi képeségekkel rendelkezõ ellenbõl gyak. a legvégén volt néhány oszt annyi. Ehhez képest az UFO 1-ben már az elejétõl kezdve szivathattak.
(Persze a nagyobb csapatlétszám miatt volt ez lehetséges, négy fõs csapatnál elég vicces, ha már az elején elbájolnak egy embert.)
olvasgatja a fene a manuálját. pláne nem játéknak, azonfelül megha ott a polcon az onnan már nem tünik el mert egy dvd meg tok 500 forint plussz nem 8ezer :)
Én viszont meguntam a porfogókat, csak a helyet veszik el a jó könyvek elöl :)
Azt ne mond nekem, hogy te majd mondjuk 2 év múlva ha megint elõveszed a játékot akkor újra végigolvasod a manual-ját meg forgatod a dobozát, mert az olyan szép.
Én ha tehetem mindent csak digitálisan veszek, nem kell a sok sallang meg karcolódó dvd.
hmm. hát 40 eurot nem ér a játék ahoz :) már végigtoltam dehát kiváncsi lettem volna az uj tartalomra
Tudomásom szerint csak eredeti játék exe-jével mennek a modok. Ha ez van neked és nem megy akkor írd le, hogy melyiket próbálod, egy párat már én is megnéztem és ment mind.