Sniperbõl készített MEC alapból pontosabban lõ vagy csak akkor ha elõtte nem mozgott?
+ van valami mod arra hogy én határozhassam meg katonáim fejlõdését? Már a txköm kivan vele hogy Support + Sniper csak elvétve akad de bezzeg Heavykkkel már lassan dunát lehetne rekeszteni.
load game a barátod:
csata utolsó lövése elõtt mentesz, befejezed a csatát, bázison ha nem tetszik amivé fejlõdött, load game.
Prof William: Sajna csak akkor ha elõtte nem mozgott. Ugyanakkor ha mondjuk colonel volt már a sniper akkor alapból igen magas lesz neki az aim értéke így különösebben nagy szüksége nem lesz az extra értékre. Az akkor jön jól ha még alacsony szinten lett átépítve õkelme, mert MEC-ként sokkal kevésbé fejlõdik a támadási pontossága mint sniper-ként.
Molnibalage: A skillfa keverõsdi az úgy mûködik, hogy van egy 12 vagy 16 skill-bõl álló pool amibõl véletlenszerûen ad be valamit a program mikor fejlõdik a delikvens. Az elsõ szintû skill az mindig az lesz ami az adott osztályhoz tartozik, a többi már a pool-ból kerülhet ki, viszont senki nem kaphat olyan skill-t amit nem tudna használni. Tehát például a sniper nem fog olyan skill-t kapni amit az alapból rendelkezésre álló fegyvereivel ne tudna használni, ahogy egy assault/heavy/support sem kaphat squad sight-ot.
Az alien-eken nincs tápolás. A statjaik maradtak ugyanazok mint voltak. Pont ugyanazokat a bonuszokat kapják mint eddig az adott nehézségen. Így például egy alapból 65-ös aim-el rendelkezõ sectoid vagy éppen thinman classic nehézségen +10 aim-et és critical-t kap úgy az EU-ban mint az EW-ben.
Rosszul emlékeztem, jóval több skill van a pool-ban (28 a 16 helyett amit lentebb írtam). Aggression, Tactical Sense, Lightning Reflexes, Flush, Bring Em On, Close Combat Specialist, Extra Conditioning, Resilience, Bullet Swarm, Holo-Targeting, HEAT Ammo, Rapid Reaction, Grenadier, Will to Survive, Damn Good Ground, Gunslinger, Battle Scanner, Executioner, Opportunist, Low Profile, Sprinter, Covering Fire, Field Medic, Rifle Suppression,Revive, Deep Pockets, Savior, Sentinel.
Ha megvan a Gene Labor akkor a katonák alapból megkapják a fejlesztéseket vagy az is további Meld-be kerül? Csak mert a labor megépítése után megjelent egy kék "képességfa" amin viszont semmit sem lehet kijelölni pedég még maradt vagy 60 Meld a MEC-ek után.
Amúgy 2 MEC lett végül. Egy lángszóróval és (jelenleg) Railgiunnal míg a másik meg Kinetic Strike Modullal a közelharchoz. Majd nagyobb ellenséges Mechákat azzal verem szét. SHIV -etz sztem nemgyártok ebben a játékban hanem a többi csapatbeli karakter Assault-Sniper-Heavy-Support kap majd mindenféle finom genetic modot 3 medált...
Amúgy MEC-eknek milyen medált érdemes adni?
A labort megépíted majd be kell küldeni katonát (egyszerre max hármat) akiknek eldöntheted milyen módosítást veszel. Meglévõket is lehet késõbb cserélni vagy még hiányzó szervet betenni.
Minden fejlesztést neked kell kijelölni és "ráadni" az illetõre és mind pénzbe meg nem kevés Meld-be is kerül.
Ezt megteheted egyrészt úgy, hogy a katonáknál a barakkban van rá lehetõséged hogy rábökve egy képességre berakhasd az illetõt a laborba (ha jól csinálod akkor rákérdez a program hogy tényleg be akarod küldeni az illetõt a laborba vagy sem és ha igen akkor átkerülsz egy másik képernyõre ahol ki kell választani a neked tetszõ "szervet/szerveket" - ez annyiból áll hogy a két lehetõség közül ami egymás mellett van kijelölöd az egyiket - és elfogadni a módosítást), vagy megteheted ugyanezt a research képernyõn keresztül is.
Ekkor 7 napra tartályba kerül az illetõ és miután kijött, ott lesznek már benne a módosítások. Bármilyen páncél rájuk húzható de a kinézetükön ez nem fog látszani.
Shiv-re szerintem sincs már szükség bár vannak plusz fejlesztések hozzájuk, amik védettebbé és jobbá teszik õket, de a MEC katonák megjelenésével tényleg értelmüket vesztették. Akad olyan új fejlesztés is ami a MEC-ek kinetic strike moduljához hasonló közelharci támadást ad számukra a normál fegyverük mellett.
Foundry kell egyáltalán..? Már arra sem emlékszem, hogy mire volt jó.
Szerintem kiemelt fontosságú a megléte. Sok fejlesztés, mint például nagyobb tárkapacitás (ez már az EU-ban is volt, 4 muton hulla kell hozzá), két tárgy hurcibálása mindenkinek (ez viszont új és kell hozzá az experimental warfare research is), tuningolt arch thrower és gyógycsomag (hogy több Hp-val rendelkezõ idegent is el lehessen fogni mint az alappal ileltve többet gyógyítson a csomag), pontosabb és jobb kritikus értékkel meg sebzéssel bíró pisztolyok, tuningolt scope, gyorsabb gyártás és javítás, alien grenade, nagyobb üzemanyag kapacitású archangel armor, shiv tuningok (+HP, jobb fegyverek, öngyógyítás, közelharci képesség), lopakodó mûhold mind mind itt lesz kifejleszthetõ.
Most már MEC katona fejlesztések (amik gyorsítják, védettebbé teszik õket vagy éppen a kinetic modul/lángszóró sebzését tolják fel nem gyengén).
Hát én asszem ezt feladom. Gõzöm sincs, hogy a francia kísérgetõs küldit hogyan csináltam meg az elõzõ játékban. Az elsõ felbukkanó csoport simán legyak két ember konstanban mielõtt bármi elkezdõdne. Négy emberrel teljesen reménytelen. Ebbõl 3 0. szintû kis senki...
Mire elõször feldobta ezt a küldetést nekem a program, addigra már volt készen jó pár fejlesztésem (a második hónap vége felé került elõ a feladat), volt taktikai hám a srácokon (két tárgy cipelése egyszerûen életbevágóan fontos), viszont csúzlikból még csehül álltam (akadt ugyan 1 light plasma rifle mert elõtte ráfeküdtem az elfogásokra és ezt a csúzlit gyorsan kikutattam, így lényegében a lézer ki is maradt nálam) azok 1 kivételével mind alapok voltak. Létszám nálam is 4 fõ volt mind classic mind a legmagasabb nehézség esetében.
A dolog trükkje, legalábbis én így csináltam, hogy kiket viszel magaddal és hogyan helyezkedsz, meg hogy ne siess. Sniper sajnos nem túl hasznos ezen a pályán és egy kezdõ heavy is inkább csak hátráltató tényezõ (bár a rakétájával egész szépen takaríthat ha sikerül egy kupacban elkapni a gizdákat), ellenben több gyógyítani képes egyén kötelezõ ide (legjobb ha mindenkinél van gyógycsomag).
A kis csapatommal én bementem a romos épület bal oldalára, oda ahol a kapu van és az épület nem nyitott meg romos. Ott két embert elhelyeztem a kapu két oldalán, a másik kettõ szintén fedezékbõl sasolt. Köv körben kinyitottam a kaput, így kapásból megláttam 4 thinman-t. Gránáttal és lövöldözéssel leszedtem a többségüket, túlélte a csapatom az ellentámadást, majd leradíroztam köv körben az ekkor már tetõre felmászó thinman-t.
Utána lassan haladtam elõre. A következõ épületben szintén 4 thinman volt nálam, az utcán alul meg 2. Ezeket levadásztam, összekapartam a csapatot, majd újratárazásokat követõen két emberem ment fel a tetõre, fedezékbe, egy másik beállt egy leszakadt oszlop mögé az utcára, az utolsó meg odament a megmentendõ manushoz. Vele berongyoltam az épületbe és ment nagyjából mellette a kísérõje.
A válasz a célszemély megmozdulására 4x1 thin man volt. Egy a kilõtt tank (IFV/APC) tetejére érkezik mindig, 1 a tetõre (kb a tetõablakok közé), 1 az utcára, 1 meg a két épület közé. Lenyomtam õket (a tetõn és a tankon lévõ mocskot sikerült overwatch-al, mert 2-2 emberem is rájuk látott és nem voltak fedezékben így csak 1 ellenfél maradt az utcán) miközben a megmentendõ egyént rejtettem, nehogy bárki is rálásson.
Utána jön még 3x1 thin man és 1 sectoid. Ezek közül a sectoid és 1 thinman a kezdõ épület tetején landol, 1 az utcán, 1 meg a második épület tetején. Ez az utolsó támadó csoport amúgy a 18 fõs brigádból. A célszemély csak ezek kinyírása után ment a menekítési zónába. Ha elindulok vele a mentési zóna felé gyorsan, akkor úgy szétkaptak volna hogy ihaj.
A második hónap végére hogy a rákba jön esz össze? Pénz nincs ezt megcsinálni. Csak maga a foundry és a fejlesztés 275 zsé. Mûhold fellövése nélkül az összbevételed nincs ennyi, ha meg fellõsz holdat, akkor meg a hold és az épület viszi el.
Soha nem sietek, folyamatosan hunker down és fedezék van. Így nyírták ki két emberem két kör alatt.
Ameddig nincs meg az 5 fõs osztag legalább az elsõ páncél nélkül, addig szenvedés az egész.
A csúzlik kutatása meg szintén érdekes a 2. hónap végére. Csak a páncél majdnem 20 nap...
4 alap emberrel egyszerûen lehetetlen visszatöltögetés (csalás) nélkül megcsinálni ezt.
Valahol vicces, hogy 4 emberrel a terror küldit letudtam egy halottal - nahá, hogy a legjobb ember halt meg - de egy "szaros" kísérgetõs küldi nem megy, mert 18 alien egyszerûen elképesztõ túlzás.
A program is kicsit "kedves". 5 emberbõl 3 (!) sniper lett. Próbáljon így az ember értelmes csapatot összerakni...
Az elsõ hónapban nem volt cirkáló UFO-m ellenben volt 2 leszállt típusom (amibõl ráadásul a második nem a legkisebb UFO volt hanem egy annál nagyobb még egy szintes), amibõl eladtam a cuccokat (a hullákat is kivétel nélkül miután kikutattam azokat) így volt della 2 szatellitre, volt pénz fejlesztésre. Mondjuk az alapból kapott 12 katonából ekkor 6 éppen kórházban dekkolt.
A második hónapban lelõttem kettõt még a küldetés elõtt és onnan is minden el lett passzolva. Volt továbbá még egy council request ami megint csak hozott pénzt (kértek 6 light plasma rifle-t, ekkor volt összesen 7 db-om, és fizettek érte 200-at). Aztán ott volt az elsõ terror küldetés is amiben csak 2 chrysalid jött a kismillió sectoid mellett.
Épületbõl az alapok mellé csak 1 generátor, 1 foundry és az idegen tároló lett felhúzva. Induló hely Afrika, hogy több legyen a della.
A páncél még nem volt kikutatva nálam, mint írtam, direkt a fegyverre mentem (miután megvolt az arc thrower onnantól mindenki vitte magával és tankoltam be a plazma stukkereket, tehát ott volt a lehetõségem, hogy kikutassam). A páncélra azután szoktam rámozdulni, hogy már vannak jobb stukkerek, meg az alap cuccok kész vannak. Az elsõ amit le is gyártok az meg a skeleton armor, utána a következõ a ghost armor. A többit nem gyártom vagy csak 1-2 archangel-t a sniper-eknek, illetve a végén a pszíknek psy armor.
Nem töltögettem vissza a küldetés közben (értelmetlen még úgy is hogy ha aktív a save scum opció), viszont mivel többször is elbuktam a feladatot így magát az egész küldetést visszatöltöttem (mentek egyet a küldetésre indulás elõtt és azt töltöm vissza), így kitapasztaltam mire számíthatok, már elõre meg tudtam mondani melyik idegen merrõl fog jönni és mit fog tenni, mert ez a feladat mindig ugyanúgy zajlik. Hidd el megy az csalás nélkül is. Nem vagyok egyedül azok között akik ezt a feladatot megcsinálták. Volt veszteségem de ez benne van a pakliban.
A 18 alien meg a standard mennyiség a többi kísérgetõs feladatban is. Már az EU-ban is ennyi volt, akár a politikust kellett elõszedni aki elmenekült a limójától, akár a katonát a híd végében, akár a tudóst kellett kikísérni a kutatóállomásról. Mindenütt 18 thinman volt az ellenfél. De a bombás feladatoknál is ennyi thinman szokott jönni.
A terror küldetések pedig jóval könnyebbek mint a kísérgetõsek, legalábbis a játék elején, mert kevesebb az ellenfél. Szóval nem csoda ha azt könnyebb volt letudnod.
1 sniper csapat látással 1 hvy holoval (testp) 1 support arc-al 1 assault run&shot (testp)
elején ahogy írták mindenki be az épületbe, ketten a kétszárnyú ajtóhoz, kettõ az 1-es ajtóhoz
ajtó kinyit, sniper leszedi a roncs mögé szaladót, hvy megjelöli a másik kintit, support leszedi, az épületbe menekülõért meg bement az assault
1 ellentámad, assault tovább megy 1 hp-n :)
sniper felmegy az elsõ tetõre ahova lehet és el-nem mozdul a menekülési úthoz közelebbi homlokzati résztõl.
A többiek kínos lassúsággal levadásszák a másik kettõt.
hvy be a kiégett roncs mögé, hogy rálásson az égõ APC-re. Support be a duzzogó katonáért, Assault meg már passz. A lényeg mindíg ugyanoda jön a thin/sectoid erõsítés, 1-2 rögtön kiesik az overwatch miatt, pl aki leghátul a kamionra ugrott, az haza jött velem :)
Ahogy Saga írta, kínosan lassan, sok-sok reload, overwatch, ha jól rémlik a hvy meg az assault jött haza 1-1 HP-n.
Úgy általánosságban meg ha kicsit szeret az rng:
az a jó bázis ahol van két steam mondjuk a 2.-3 szinten egymáshoz közel. elsõ iküldi kínába, kell a pénz nagyon
elsõ mûhold ugye emiatt USA
amint lehet rögtön ásni steamig, 1 +gyártósor (eköre majd megy a foundry-mechlab.
mûhold csak akkor vesz, ha már 70 alatt van, ha megteheted panictól függetlenül dél-amerika (minden ufo, ingyen, rohadt op)
a priokat meg minnél késõbb, mert akkor gyengébb ufok jönnek. Nekem most mázlim volt mert májusban kellett csak ufobázist ölni. Egy idõ után azon kapod magad, hogy úszol az idegen nyagban, E-ben, eladsz pár 100-at, kitápolod a csapatot, stb.
De kell hozzá mák tény, nálam júliusban halál nyugi van de csak 5 mûhold van fent (alap:EU, Usa (tutorial), Egypt (tanács kérte), Dél-A.
szinte minden táp kifejleszve, majd mindenkiben ott a cybercuc, 4 firestorm mindjárt kész (gyors ufo még sehol) stb.
Amikor majd jön a támadás akkor barakkban lévõ összes katona fölött megkapom az irányítást? Vagy csak a fõ csapaton?
A sebesülések miatt elég nagy "forgás" a barakk és csatatér között szóval lassan már nincs olyan katonám aki ne vitt volna végig legalább 2-3 küldetést.
Nem tolom könnyûn (a nehézség egyébként sem hat ki a kutatásra vagy épp a gyártásra, nem úgy az ellenfelek és saját katonák képességeire, a kezdõ tõkére, a kezdõ és a generátorokból kapható energiára, a pánik szintekre mind kezdés mind egyéb téren).
Classic-on játszottam az elsõ menetet és most a legnehezebb fokozaton és eddig semmi problémám nem volt (a veszteségeken felül, meg hogy most irgalmatlan magas szinten állnak a pánik szintek, sehol sincs 3 alatt egy ország sem). A hullák kikutatása sem tart sokáig, fõleg nem úgy hogy ha az elsõ két szatellit-et felküldöd Dél-Amerika fölé. Akkor instant megy a dolog. Márpedig gond és probléma nélkül megvan még classic-on is a második hónapra ez (már a két felküldött szatellit, merthogy 21 nap a gyártási idejük). Sõt ha bevállalod akkor megy az már az elsõ hónap végén is, hiszen addigra elkészülnek a mûholdak. Mondjuk itt most mázlim volt, mert mindkét ország eléggé pánikolt mikor megkapták a mûholdjaikat, szóval épp jól jött ki a lépés, hogy ott bandáztak az idegenek.
A hogyan kábítok el kérdésre a válasz, hogy pisztolyozok és a gyenge ellenfelekre (soha sem lehet a célpont 2-nél több HP-s de inkább legyen csak 1) rámozdulok a sokkolókkal. Gyakorta játszok bekerítõs mókákat, mikor az utolsó 1-2 megmaradt ellenfelet csak meggyengítem és terelgetem, beszorítva õket olyan helyre amit könnyû megközelíteni. Ott aztán elvadászom õket. Nagy segítség, hogy van pár lightning reflex-es csókám (a vicc hogy egyik sem assault) akik elõre mehetnek és az overwatch lövéseket felfogják sérülés nélkül.
A kísérgetõs küldetéseknél mindig ugyanoda esnek le az erõsítésnek szánt thinman-ek, akiket elõre csapdába tudok ejteni. Beérkezik a bunkója, kap egy overwatch lövést elég közelrõl és anélkül hogy mozdulni kéne benne lesz a sokkoló hatósugarában. Így szedtem össze a light plasma rifle-ket.
A mostani játékoban mindent megcsináltam, kivéve a konvojost. Ehhez képest sikerült olyan eloszlásban adni a dolgokat, hogy a 2. hónap végére 4 (!) országban volt max. pánik szint. Ebbõl egyet leszedtem holldal, de három ország már kilépett.
Amikor jön a bázisod támadása, akkor a 4 legtapasztaltabb emberedet kapod meg (aki épp gyógyul az kiesik), meg 2 vagy 3 kopaszt segítségnek. Ez az elsõ kör. Aztán jön még erõsítésként +1 saját katonád és 2 kopasz.
Mivel nem tudod felszerelni õket küldetés elõtt, így legyen mindenkin ott a felszerelése és ne használd a legyen minden cucc elérhetõ opciót, mert az mindenkitõl elszed mindent és csak feladat elõtt tudod felszerelni a népet. Ami ugye ennél a feladatnál nem játszik.
Classic nehézségen nem kaptam meg minden katonámat a bázisvédelemre. Csak annyit amennyi épp az aktuális csapatlétszám volt a küldetésekre, plusz néhány kopaszt.
Ráadásul a legjobb manusaim közül 2 sebesült volt és azokat sem adta be a program, hanem a közvetlenül utánuk következõk jöttek szép sorban.
Ugyanez volt a helyzet most a legnehezebb fokozaton is (csak itt több kopaszt kaptam mert kevesebb volt az alap létszámom).
"és ne használd a legyen minden cucc elérhetõ opciót, mert az mindenkitõl elszed mindent"
Így jártam én is, egy szál pöcsben állt a katonáim nagy része, amikor elõször találkoztam a bázistámadással. Kis túlzással tûzõgépeket meg kávéscsészéket dobáltak a marslakókra :)
Az összesben nem vagyok biztos, mert átlag 20-25 embert tartok készenlétben (értsd, állandó katonai létszám), és ebbõl jó ha 8-10et tudtam talán használni. Amikor megjött az utánpótlás, akkor is max 3-4 katona jött, de semmi képp sem lehetett mind az összes katonát irányítani. Mert ha igen, akkor az alap 7-8 fõs elit osztagom úgy szedte volna darabokra a marslakókat, hogy öröm lett volna nézni. De így örültem, hogy legalább 3-4 embert kaptam "tõlük".
Szerenécsre a legjobb sniperem is ott volt, aki double tappal és plasma távcsövessel elég hatékony tudott lenni. A többi újonc, vagy max 1-2 bevetéses mazsola volt.
Nektek honnan van pénzetek mindenre...? Én a mostani játékban még a sértetlen UFO cuccokat is eladtam és még így sincs elég zsé arra, amit szeretnék. Pl. esélytelen mindehova tenni vadászt és mûholdat.
sectoid/tin hullák, roncsok, elirium, alloy, küldik. 200-300 csak küldikkel be tud folyni, fõleg ha már megy az anti x-com vonal
Na, megint beragad a gamma és konstansan. Megközelítek két csápos izét és tegnap és ma 1:1-meg csak áll, csak áll, és csak áll a játék. Nem alien turn, saját körben...
hanyagold egy picit, téged nem szeret most az RNG, csapasd addig a Pandora-t, Civ stílust úgy is jobban nyomod :)
Kész, feladom. Ezt a játékot elbaszták. Bármit csinálok, elbukom classicon úgy, hogy minden missiont megcsinálok. Most az elsõ exaltos küldinél gyorsabban jönnek, mint ahogy ölöm õket.
Az normálon is úgy van. De amúgy ott kempelni kell a védendõ objektum körül. Csak úgy lehet megcsinálni. 2 assault legyen mindenképpen. Én csak normálon tolom, de ott sem könnyû az exalt, pláne miután nekik is lézer fegyvereik és alien gránátjuk lesz.
Pedig sokak szerint pont az EXALT -os küldetések messze a legkönnyebbek és õk a legbénább ellenfelek. Egy csomó mod request van ami kimondottan az õ tápolásukért esedezik, mert túl egyszerûek, túl sok módon korlátozhatóak, fegyverzetük sem a legjobb. Még az elite exalt-oknak sem akik már lézerekkel rohangásznak és kb lieutenant kategóriás katonák.
Nem szabad elfelejteni, hogy a feladatra elzavart ügynök képes arra, hogy odamenjen mûködõ adótornyokhoz és aktiválja azokat, amivel 3 körre lefegyverzed az EXALT katonákat (és nem utolsó sorban késleltesd az erõsítést). Ezzel mocskos módon meg lehet õket szivatni.
Azokban a küldetésekben, ahol tornyokat kell kapcsolgatni (2-t) ott elég felvonulni arra a területre ahol a tornyok vannak, majd szépen bevédeni és csak utána odamenni az ügynököddel, deaktiválni a tornyot, aztán arrébb cuccolni.
Ahol védeni kell az adatokat, ott elõször oda kell rongyolni a géphez (az ügynök maradjon csak szépen a valagán ott ahol van, a tényleges adattárnál), egy vagy két embert berakni a zöld négyzet területre a többieket szétszórni a környéken. Lelövöldözni az elsõ csapatokat aztán várni a befutókat. Az erõsítés a beérkezés körében úgysem lõ. Csak arra kell figyelni hogy ne álljon senki pont a gép mellé, mert az ellenfél olykor gránátot is használ (a supportjuk meg mindig, bár õ módosított füstgránátot) és így szétcseszheti a kis gépet, onnantól meg már az adattárra fognak rámozdulni. Amíg viszont érintetlen a gép, addig csak azzal foglalkoznak.
Az adatvédõs akcióhoz én kifejezetten szerettem használni a MEC katonákat akik kinetic strike modulosak, mert többet mozogtak mint bármely emberem és egy sprinttel felfedték a gaz ellenséget elég hamar. Onnantól már csak a hátul maradt sniper kellett a lövöldözéshez meg a többiek mehettek elõre (assault-ok run&gun-t aktiválva). Úgyis kell nekik 2-3 kör míg feltörik a gépet. Az ügynök meg ha volt közvetlen közelében egy torony akkor azzal játszogatott, de többnyire maradt a fenekén az adattár mellett.
Az ügynök kivonásánál csak arra kell figyelni, hogy ne õ menjen elöl, mert készülnek rá (általában az utolsó 4 fõnyi erõsítés csak azért megy hogy õt elkapja).
Molnibalage: Akkor kezdj játékot Normál nehézségen és tapasztald ki mire számíthatsz, mi az ideális fejlesztési útvonal, csak aztán lépj fel Classic-ra. Nem lesz ugyanaz, de megóvod magad az agybajtól, kipróbálhatod az újdonságokat és akkor is nehezebb lesz némileg mint az EU normál fokozata volt.
"mert az ellenfél olykor gránátot is használ (a supportjuk meg mindig, bár õ módosított füstgránátot)"
Na a múltkor pont emiatt néztem farkasszemet sok-sok körön keresztül 3 exalt ügynökkel. Beálltak egy épület hátsó bejárata mellé, és egyszerûen nem tudtam kiszedni õket (se gránát, se rakéta nem volt már). Célozva 1% volt, ha elfogyott a füst, dobott másikat. Közben õk is folyamatosan overwatchban, így nagyon megközelíteni sem tudtam õket (nem akartam kockáztatni - egy exaltnál még belerongyoltam volna a lõvonalba, de 2-3 esetében az már kivégzés is lehet).
Az volt a szerencsém, hogy közben a map többi részén sikerül végezni a feladatokat, de 2 emberemet, plusz a sniperemet lefoglalta (utóbbit a squad sight miatt, mondtam magamban, hátha végre lõhet).
A második része is elméletnek jó. Igen, az elõzõ játékmonban ezt a campelést meg lehetet tenni, mert én értem elõször a cucc közelébe és jól belõhetõ volt. A tegnapi játékomban meg épület túloldalán volt a cucc és egybõl volt közte az épület és excalt. Átlagban minden körben 1,5 ellent öltem meg és így is gyorsabban jöttek, mint ahogy öltam õket.
Ezeket mutatja is, vagy az nem mozgó sötét és funkció nélküli oszlopok? A számítógépes küldiben nincs ilyen oszlop és itt jönnek hordaként, minden irányból...
Van belõlük minden EXALT-os pályán jó pár darab szétszórva. Ezek azok a magas, narancssárga és fekete oszlopok amiknek forog a teteje. Amelyiknek nem forog az nem alkalmas a trükkre, de ilyen csak azokon a pályákon szokott lenni, amelyiken a feladat 2 ilyen torony birizgálása. A Fenrir linkelte videón a rendõrkocsi mellett láthatsz egy ilyet. Csak odamegy az ügynök és használja (pont ugyanolyan módon mint ahogy a Meld-et begyûjtöd vagy ahogy az ajtó mellett állva kinyitod azt).
A gyorsabban jönnek mint ahogy ölöd õket nem akkora probléma, mert limitált a számuk és az alap típusok akik még sima fegyverekkel rohangásznak nem mondhatóak erõsnek (egész pontosan 55-60 és 70-es az aim értékük amibõl a sniper-é a legmagasabb - magyarán még egy sectoid is jobban lõ náluk a sniper-t leszámítva - míg az elite változatok +10 Aim-et és +2 Hp-t kapnak). Classic nehézségen is csak +1 Hp-t kap némelyikük (az alap típusok közül a heavy és a sima katona, míg az elitek közül a doki kivételével mind), a legnehezebb fokozaton meg kapnak +5 aim-et mindannyian.
Amikor a számítógépes és hackes feladat volt, akkor egy ilyen tornyot sem láttam... Az egyik objektumot egyszerûen meg meg is semmisült, mert szétlõttem. Ha mindkettõt szétlõttem volna, akkor mi lett volna?
A vicc az, hogy mivel a hacket megcsinálták annak ellenére, hogy legyaktam mindenkit 0 loottal mentem haza. Anyád...
Komolyan elgondolozom, hogy normal szinten tolom, de attól félek, hogy az meg túl könnyû lenne.
Egyszerûen nem lehet classicon csinálni semmit. MINDENT, igen MINDENT eladok és így sim pénzem vagy mûholdra vagy vadászra vagy katonára úgy, hogy nincs se génlabor, se mech se semmi. Honnan a frászból van nektek pénzetek...?
Minden olyan pályán van pedig torony nem is egy, csak meg kell keresni azokat. Csak a hatástalaníts 2 tornyot típusú exalt küldetéseken vannak deaktivált típusok, de még ott is a két deaktiválandón kívül akad legalább 1 ami használható a szokásos módon. Ebbõl a típusból eddig két pályához volt szerencsém. Az egyik egy autóút/vasúti sínes részleg. Itt felül kezd a sínek mellett egy kis, zárt épületben az ügynök (ahogy kinyitja az ajtót mindjárt lát is 1 nem aktív tornyot, egy deaktiválandót meg 3 Exalt katonát szóval várjon csak türelemmel), lent az úton meg ott lesznek az embereid, 2 deaktivált, 1 a feladathoz tartozó és egy szabadon csesztethetõ toronnyal. A másik pálya a raktárházas, ahol a felsõ raktárházból indul az ügynök és ahogy kilép ott lesz 1 deaktiválandó torony, 2 nem mûködõ, balra meg egy kocsi mögött egy szabadon hatástalanítható. Jobbra meg egy épüelt oldalában ott lesz a másik feladatspecifikus torony. AZ embereink meg itt az alsó épületen kívülrõl startolnak.
Eddig amikkel találkoztam a sima hekkelõs típusokból a következõk: benzinkutas pálya (ahol a kútfejek között volt a gép míg benn egy épületben az adattár, na ott a kút mellett kétoldalt van 1-1 meg kicsit elfelé tõle megint egy és hátul az épület mögött megint egy), a klasszikus szökõkutas ami a videón is van (ott az egyik oldalon a busz után van egy torony, vele átellenes oldalon még egy és a harmadik meg leghátul ott ahol a kimentendõ egyén szokott dekkolni), nagy épületes pálya (itt egy többszintes épület foglalja el majdnem az egész pályát, aminek hátsó részén alul dekkol nyílt téren az ügynök meg az adattár, míg fenn egy bazinagy teraszon van a gép, na itt az alsó szinten van az épület körül 3 db torony), akad még az autószerelõ mûhelyes (itt is 3 db van a tornyokból, egy a nyitott garázskapukkal szemben, egy a gépet is tartalmazó épület mögött, az utolsó meg szintén ezen a területen de az ügynök felé esõ negyedben az épületen kívül). Most több nem jut eszembe.
Ezeken a pályákon azt is megteheted, hogy nem rohansz oda a géphez, hanem csak bevéded azt a helyet ahol az adattár van (opcionálisan megsemmisítheted a gépet így nem tudják feltörni, de ehhez valami területre ható cucc kell). A lényeg ugyanis az, hogy az adattár megmaradjon (amit nem kell feltörniük, elég ha belelõnek vagy a közelébe mennek máris bukó van, de mindaddig nem tudják hol van míg a gépet fel nem törik vagy meg nem semmisül). Így nevetségesen könnyûvé válnak ezek a feladatok mert az ellenfelek csak korlátozottan tudnak hozzáférni az erõsen védett helyhez.
Ezekrõl a feladatokról a loot csak exalt fegyver lesz ami nagyon keveset ér, kivéve ha pont azt kérik tõled a council request-ben mert akkor marha sokat tudnak értük fizetni. Persze ha gondolod akár használhatod is ezeket a cuccokat.
Ti a játék elején milyen épületeket és milyen sorrenben húztok fel? Mikor építetetek mûholdakat? Mit és milyen sorrendben fejlesztetek?
Azért kérdem, mert sanszosan az ütemezésem a rossz. Már három módszerrel próbálkoztam, de egyik sem vált be. A alap játékban nálam kiemelt volt az elsõ vért, anélkül teljesen esélytelen a csata, mert mindekit szinte egy lövéssel kapnak szét. A második prioritás a létzerfegyverek, mert a mutonok ellen anélkül esélytelen, nincs elég tûzerõ.
addig csinálom a tutorialt, amíg lesz legalább 1 steam max a második szinten (ez idáig mindíg megvolt másodikra)
200 credites küldi, USA-ba megy a mûhold
fõ bázis EU (ez csak szerelembõl van nálam, igazából nem egy jó választás)
ásni amint lehet, (nekem ugye a második szint 3. fakjáig kellet), igen volt pénz rögtön thermo reaktorra
mire elkészül gyártható lesz a workshop (jó árusítja a satokat) sat gyártás 69-71 ért, amennyi lehet +1 tartalékba satlink 2 sat dedikáltan Dél-Amerika utána kb mindegy, pénz tényleg lesz szarásig, simán belefér 2-4 épület/hó
kutatás:
ez izlés kérdése én elõször páncélt szoktam, lényeg, hogy a priokat a bázis után csak ha már unod, mert az a trigger)
hullát/élõt nem kell kutatni mert ingyen van, talán csak a kristályt, ha már para van pánik ügyben
A képek júliusban készültek, mindenhol nyugi van, készülnek a tápos interceptorok, összesen 5 mûhold van a levegõben, és több 100 Cr jön havonta a küldikért meg az eladásokból (de mint látod így is van rengeteg felesleges alloy meg elirium), igazából a satok után kapott pénz az csak zsebpénz.
csalások:
az elsõ két hónapban vártama a megfelelõ kérésre a tanácstól (1 sat 200Cr, a másodiknál mindegy csak engiket adjanak)
küldik végén save game, hogy minden kasztból 3-3 legyen, kivéve hvy abból nekem elég a 2
ez meg csak bosszantásnak, annyira szeret az RNG, hogy ilyen a mesében sincsen (mindíg jó helyre jöttek az EXALT küldik). Egészen pontosan Július 10-e van.
õk tényleg sétagalopp egyszer lehet megszívni, ha az elsõ EXALT küldit az alapjáték Londonos megmentõs (nagy szökõkút) helyszinére pakolja, mert akkor elõbb érnek a zöld területre mint te, és így azt bukod, persze a küldi sikeres csak nem perfectre (ez a díjazás miatt fontos, minnél több az excellent annál jobb a jutalom).
ja és csak a szemetet szoktam eladni (na meg a nyersanyagokat, beszarás mennyi van belõlük), de egyet ált megtartok emlékbe, illetve hullákból/fegyverekbõl is van épp elegendõ tartalék (ált az országok elõször 3-at kérnek valamibõl...majd 6-ot stb), illetve seekereket nem szabad eladni mert kell belõlük 16 a legzsírosabb tanács kérésre: valami 1400 pénzt adnak 4 szellem gránátért, figyelembe véve hogy 500pénz+hozzávalók az ára, ez egy remek üzlet lesz majd augusztusban :)
Nem engedi építeni még a második hónapban sem. Kellene hozzá a bénító kifejlesztése...?
Hát ez nevetséges. Még mindig nem tudok mûelyt építeni, csak foundry-t. Így ki fogok kapni, mert nem tudok mûholdat fellõni...
Nem kell ha jól emlékszem, ellenben ha nincs meg a 10 engineer ami az elsõ felhúzásához szükséges akkor nem fog megjelenni az építési listádban a workshop (pont ahogy a labor sem a kellõ számú laborpatkány hiányában). Ha a mérnökök száma eléri a minimumot akkor már csak legyen elegendõ energiád a bázison (a mûhely/workshop zabálja az energiát) meg pénzed és fel tudod húzni.
Hát skacok, eddig nem vagyok elbûvõlve a kiegtõl. Az EXALT küldik nem nagy számok. Az újítások meg szerint szart sem érnek. A módosított katonák számára a legtöbb bónusz minimális, cserébe meg jó drágák.
A mech trooperek sem tûnnek erõsnek, de eddig egyszer volt csak ilyenem az egyik játékben.
A legnagyobb érhezhetõ változás a foundryban fejleszthetõ két kieg cucc hordozása. Több küldi lett, sûrûbb lett a játék.
Az elõléptetések is adnak kis bónuszt, de nem egetrengetõek.
Nuuvem-em most 1500 forintért kapható steames. Igaz már csak 1,5 óra van hátra az akcióból.
A faszom teli van a kibaszott EX küldikkel is. Mindig közli, hogy ellopnak egy rakást pénzt, aztán tehetsz valamit. Anyád... A legutóbbi lépés meg úgy jött ki, hogy terror missionban elég szépen lesérültem és az ex küldire lett volna két ember. Köszi...
Áh, csak felbassza az agyam a kieg...
Na, EXALT központ kinyírva, onnantól fogva sima az egész. Felõttem egy rakás holdat, alien base kinyírva, a támadást is levertem. Fürdök a pénzben, ponénból kifejlesztettem egy rakás dolgot a foundryban. Hááááááááááááát... Mi a frászra jó a mech? Jó, ha egy 3. szintût össze tudsz rakni. A fegyvere pontossága a béka segge alatt van a heavyból csinálod és alacsony szintûbõl. Magasabb szintût kellett volna átalakítani?
A Mech leghasznosabb fegyvere a gránátvetõ, mert leépíti a fedezeéket és a többit meg lehentelik az emberek...
Az alien base és exalt kinyírása után van eltérés a sztoriban? Vagy ugynaaz, hogy el kell fogni egy overseert, fejleszteni a psi-t és aztán jön a vég?
hali ahhoz h játszani tudjak a slingshot dlc-vel új játékot kell kezdenem és hagyjam félbe a jelenlegit?
Elméletileg nem. Amikor jön az elsõ council küldi, akkor tudsz választani, hogy sima vagy slingshot, és amit ott választassz az lesz. Ha ott elnyomod simára, akkor buktad.
utána már nem is jön council küldi ha simára nyomtam? Amúgy volt valami, de ott nekem csak egy gomb volt asszem, a tovább gomb nem láttam slingshot gombot
Srácok, könnyû fokozaton kezdtem el, de így sem egy sátagalopp. Eddig szépen haladtam a küldetésekkel, minden prioritást kifejlesztettem, kutattam. Most ott tartok, hogy a világ már lángokban, megvan az idegenek bázisa, meg volna a torontói küldetés is. De egyszerûen semmi pénzem, nincsenek kifejlesztve az új fegyverek, a tanács elküldött valami szar küldetésre, ahol az összes veteránom meghalt (ilyen energiacuccokat kellett kikapcsolni). Már olyan végehangulata van, de nem tudom csinálni se a torontói küldetést, se a bázist nem merem megtámadni, mert semmim nincs, csak újoncok meg nulla pénz. Nagyon elrontottam valamit, vagy milyen tanáccsal tudnátok ellátni? Köszi.
Ments minden körben a harcnál, ha kilövik a veteránokat akkor töltsd vissza (akár két-három körrel korábbit is lehet, hogy kell néha). Az a legnehezebb fokozat specialitása, hogy nem lehet harcban visszatölteni. Plusz ahol a sateliteket lövöd fel, ott van egy grey market opció, ott tudsz eladni cuccokat, hogy legyen zs.
Valamelyik nap megvettem az Enemy Within kieget. Azóta a játék folyton megfagy random pontokon (van, hogy már a fõmenüben, van hogy akció közben). Utánaolvastam a neten de megoldást nem találtam. Tud közületek valaki esetleg segíteni? (win7 x64, nvidia kártya a legfrissebb driverrel)
Köszi, a grey market kicsit segített a helyzetemen.
Én újat kezdenék! :) a trükk a szatellitekben van. már az elején erre kell gyúrni! de nem érdemes kilõni csak a council report elõtt egy nappal, mert a pénzt úgyis csak a jelentéskor jön, meg az országok kilépése is akkor történik. Abba az országba érdemes telepíteni, ahol alacsony a morál, mert 2-vel növeli azt.
Priort nem érdemes kutatni, csak ha már minden országban van szatellit, mert az amolyan trigger, ami után picit nehezebb lesz.
Taktikai játékban ne használj túl sok robbanószert, mert az a fegyverüket is megsemmisíti, vagyis kevesebb tárgyat hozol vissza a küldetésekrõl, vagyis pénzed is kevesebb lesz. Inkább a fedezéket semmisítsd meg, és akkor a többiek nagyobb %-al találnak célba.
Ez így ebben a formában nem igaz. Attól még, hogy nem fejleszted a priority cuccokat a dolog (az egyre erõsebb ellenfelek megjelenése a növekvõ agresszivitás) halad elõre ugyanolyan ütemben, szóval az ellenséges lények közül az erõsebbek ugyanúgy meg fognak jelenni csak nehezebben fogsz velük elbánni ha nem fejlesztetted a kötelezõket kifelé gyorsan. Ennek oka, hogy így nyúlik a játék de mivel neked még az easy fokozat is nehézséget okoz, így a megnyúlt játékidõ jelentette egyre magasabb pánik szint kezelhetetlen lesz számodra.
Két trigger jellegû dolog van csupán. Az egyik az idegen bázis megtámadása, ami után bejönnek ellenfélként a sectoid commander-ek (és nem mellesleg csökken az abduction támadások intenzitása és minden országban csökken a pánik szint), illetve az idegen bázisról szerzett cucc saját bázisodon történõ beüzemelése után majd a lopakodó hajó lelövése ami után megjelennek az ethereal-ok.
Magyarán ha már megvannak a kötelezõk és megszerezted a skeleton key-t (amihez el kell fogni élve egy outsider-t) onnantól addig húzod a dolgot amíg akarod de az egyre erõsebb idegenek be fognak szépen jönni ugyanúgy mint ha nem foglalkoznál a kötelezõ prioritást élvezõ fejlesztésekkel, egyedül a két fentebb említett faj képviselõi nem jönnek csak.
A robbantgatás nem cuccot semmisít amúgy meg (mert az amúgy is megsemmisül ha megölöd az idegent), hanem a weapon fragment-ek vesznek el amik sok kutatáshoz elengedhetetlenek. A megsemmisülés is csak akkor igaz ha a robbanás nyírja ki a célpontokat.
Idegenektõl fegyvert csak akkor fogsz szerezni ha élve fogod el õket egy arch thrower segítségével (a sikerhez legjobb ha mielõtt használod a cuccot a célpontnak max 1-2 sebpontja maradt). Így lehet gyorsan jó cuccokhoz jutni amiket aztán nem kell legyártani. Eladni meg úgysem tudod csak az UFO alkatrészeket és a hullákat. Az élve elfogás másik elõnye, hogy majd minden idegent (kivéve chrysalid, drone, sectopod) kikutatása jelentõsen gyorsítja bizonyos technológiák kifejlesztését, feltéve persze, hogy van építve idegen tároló berendezés/épület a bázisodon.
A tipp a mihamarabbi szatellit használatra nem rossz, de nem kell tulzásokba esni és azokra nagyon rágyúrni. Kezdetben elég 2-3 megvétele, de fellõni egy darabig úgysem fogod tudni mindet mert ahhoz kell újabb szatellit központ is ami meg drága és bizony több hónap kérdése mire minden adott lesz a teljes lefedettséghez még az easy nehézség nevetségesen alacsony kihívásai és bõkezûsége mellet is. Ennél fontosabb, hogy minden kontinensen legyen egy elfogó vadászgéped mihamarabb, mert minden UFO-t le kell majd lõnöd, mert minden le nem lõtt UFO növeli a pánikot.
Köszönöm szépen a segítségedet! Így már még tisztábban látok, jelenleg akkor még nyomom a fejlesztéseket egy darabig, majd ha elég erõsnek érzem magam rámegyek az alien bázisra. Bár most már erõsebb armorral és lézerfegyverekkel is lényegesebben jobb a helyzet. Viszont annyi satelitet nem tudok fellõni, ahány ország már teljes pánikban van, nagy gond ha néhányan emiatt kilépnek az xcom-ból?
egy bizonyos kilépés felett veszitesz, talán 8 országnál. Ahol satelit van ott nincs többé abduktion, ami a legjobban rontja a moralt. Ha ugy épited a gyarakat, hogy a hasonloakat egymas mellé, akkor nagyobb teljesitménnyel mûködnek. Pl uplink esetén kettõ helyett 3 at lõhetsz ki.
Az szerintem nem igaz, hogy ahol van szatellit ott nincs többé abduction. Van/lesz, ráadásul az UFO-k le is tudják lõni a szatellitet. Azután is lesz még abduction, hogy teljes a lefedettség. Az igazi változást az alien base elpusztítása hozza mert annak köszönhetõen esnek vissza nagyon a feladatok, de ennek semmi köze a lefedettséghez.
BAk3R: A legjobban a morált meg az elrontott terror feladatok rontják. Az abduction gyengébb hatású, de persze az sem jó.
Abduction küldetésekre úgy kell menni, hogy nem árt tudni, nem csak az adott országban, de az adott kontinens minden országában emelkedik 1 ponttal a pánik (kivéve ott ahová megy a csapat).
Szatellitet csak oda lõjj fel, ahol már nagyon rossz a pánik szint és mindjárt hó vége van. 3-4-es pániknál még ne lövöldözz semmit, csak ha eléred az 5-öst. Könnyû fokozaton ráadásul elég jó eséllyel maguktól is csökken a pánik szint hó végén. A többi nehézségen erre nagyon kicsi az esély.
Gondnak nem gond ha kilép pár ország, csak úgy csökken a bevételed és esetleg nem tudod megszerezni a kontinentális bonuszokat. A nehézségtõl függõen pedig ha bizonyos mennyiségû ország kilép, akkor vége a játéknak. De õszintén szólva, nagyon minimális odafigyeléssel (hová menjen csapat a felkínált abduction helyek közül mert figyelni kell rá hogy amelyik kontinensre szól a feladat ott mindenhol lesz pánik emelkedés, okos szatellit elhelyezés a megfelelõ idõben és helyre) még normál nehézségen sem lehet elveszíteni országot. Classic nehézségen az elõbbinél több odafigyelés kell és tervezés, míg a legnehezebb fokozaton nem kevés mázli is, de meg lehet csinálni mindet kilépõk nélkül is.
Páncélból meg elég a skeleton/ghost armor, a nagyot el kell felejteni, Hiába ad több HP-t ha egyszer a katonákat így is úgy is eltalálják az idegenek. A skeleton és ghost armor elõnye meg, hogy növelik a Def értéket (még nyílt placcon is csökken az idegenek sikeres találatainak száma, hát még ha fedezékben is van a manus), növelik a mozgékonyságot (adott akcióért többet/messzebbre mozoghat a katona), tudnak falra/tetõre mászni. Emellett a ghost armor már egész jó védelmet is ad a HP-k számát illetõen, továbbá láthatatlanná is tudja tenni a bakát. Ja és pár lépés erejéig még a tûztõl is véd (pont ahogy a nagy páncél teszi). Poison (méreg) ellen meg elég ha a katonánál van gyógycsomag és máris immunis lesz a mérgezésekre.
Én is úgy vettem észre, ahol van mûhold ott nincs a abduction. Ezért érdemes, minél elõbb kontinenseket lefedni, persze szem elõtt tarva a magas pánikszinteket, mert az az elsõ szempont.
Illetve még az lehet, hogy a mûhold fellövése és beüzemelése között kell talán 3 nap. Rögtön esik a pánik a kilövés pillanatában, de még nem üzemel egy kis ideig, addig bármi jöhet. Lehet nehézségi foktól is függ, normalon nem volt lefedettség alatt abduction.
Idegen bázis kiiktatását jól kombináljuk a lefedettséggel, akkor elég könnyû megtartani az összes országot.
Azon is sok múlik hogyan mozgatod a katonákat. Sokan álltak úgy neki a játéknak, mint egy fölülnézetes Gears of Warnak, bemegyünk fedezékbe és puffogtatjuk egymást.
Mindig lehet mérlegelni, hogy éppen mi a kedvezõ lépés. Lehet az a megoldás, hogy 2 kör lépést is visszaszaladsz és nem mész bele felesleges harcba. 40-50%-nál nem is szoktam lõni, sõt még 60% körül se, csak ha más katonánál még van alternatíva. Ha nem kedvezõ a felállás vissza lehet táncolni, vagy terelni másfelé a csatát.
Az is lehet, hogy 1 katonád felfedi az ellenséget és visszaszalad. És akkor az alienek meg beleszaladnak a többiek overwatch-ába. Overwatch-al is ügyesen kell bánni, mert a kapáslövésre célzás büntetés jár, tehát az újoncok nem igazán remekelnek benne.