Kiegészítő komolyan hosszú játékmenettel. Fallout.New.Vegas.Ultimate.Edition Official DLCs included (all optional in disc 2): *Dead Money *Honest Hearts *Old World Blues *Lonesome Road *Gun Runners' Arsenal *Courier's Stash Caravan Pack Classic Pack Mercenary Pack Tribal Pack
Könnyű fokozaton játszok :P Csak azt hittem olyan, mint a Falloutban vagy a Stalkerben, hogy sugárfertőzést kap, és speciális gyógyszerrel kell semlegesíteni. De akkor ezek szerint ebben nincs ilyen.
Akkor viszont ki lehet játszani ezt, ha előtte az inventoryba rakom a ruhákat, nem??? :D Mondjuk nem tudom, de szerintem biztos nem lenne pénzem spec ruhára 6 emberre. Hol lehet olyat venni vagy tömegesen találni? Idáig csak katonai mellénnyel találkoztam.
Én úgy emlékszem azt mondta a csóka, hogy ugyanazt a minőséget adja, csak olcsóbban. Aztán csata közben látom 98%-os a valószínűsége, hogy beragad :D
Party slot-ba kerül, nem egyénileg kell felpakolni a srácokra. Vagy veszel egy alap típust a ranger citadel-ben, ami csak a 2-es szintig véd (viszont már Arizona területén is van elég sok 3-as és 4-es szintű sugárzás), vagy szépen csinálod a fő sztorivonalat és mikor elküldenek téged a prison-ba infóért akkor a prison külterületén, az első területen, lévő Red nevű fickótól megtudhatod honnan szerezhetsz jobb ruhát. Elmész a ruciért és máris lesz egy 4-es szintű védelme a csapatodnak amint felpakolod rájuk. Addig felesleges mindenfelé csámpáskodni ahol sugárzás van. Amennyiben meg a rádióadót aktiváltad már AG Center-ben vagy Highpool-ban, akkor meg úgyis hazahívnak a citadel-be és ott kapod a további feladatot, ami a "húzd el a csíkot a prison-ba infót szerezni" feladat lesz.
Csak a tisztánlátás végett és hogy ne ragadjon a te fejedben meg a hibás kifejezés (meg hátha egyszer jól jön ez a tudás valami eszmecserében) olyan, hogy sugárfertőzés mint jelenség nem is létezik. Sugárbetegség van. Csak valami nagyon hülye régen ráakasztotta a fertőzés szót erre a jelenségre, pánikkeltőnek jó meg riogatni, holott köze nincs hozzá. A fertőzést nem tud okozni a sugárzás. Megbetegíteni tud, sugárbetegség létezik, de sugárfertőzés az nem. Utoljára szerkesztette: SaGa Jr, 2014.10.24. 09:42:49
Ag Center-ben már csak a rádióadó aktiválása van feladatként aktív, de nem sikerül semmilyen képességgel sem aktiválnom. Mit kell ott pontosan csinálni? Szükséges hozzá valamilyen spéci dolog?
Ami kacatnak van feltüntetve azt valahol el lehet adni? Mert amúgy pénzbeli értéke van, csak én még nem találtam kereskedőt, aki ezeket a lim-lomokat megvenné. Másik: agyrázkódást mivel lehet gyógyítani dokin kívül?
nem vagyok benne biztos, hogy mire gondolsz.. vannak a junk tárgyak, amit megvesznek a kereskedők, legalábbis a legtöbb, 1-2 olyan van, aki nem vesz meg mást (pl orvosok), van is egy külön gomb neki trade-kor bal lent, hogy sell al junk item..
a másik a scrap.. az lényegébe a pénz. ahhoz nem kell külön kereskedő, az a fizető eszköz, és nem látszik az inventory-ban külön, csak amikor felveszed ládából..
Dokin kívül semmivel. Illetve ez talán idővel, hosszú idő múlva, elmúlik magától is. Van pár hatás amit vagy azonnal gyógyítasz dokival és megfelelő ketyerével avagy magától elmúlik jó sokára.
Junk-ot elég sok kereskedőnél el lehet passzolni. Ezek általában a nem célirányos készletű kereskedők. Tehát például fegyverkereskedőnek vagy dokinak, netán robbanóanyagokra specializált árusnak nem tudsz akármit eladni, de utazó kereskedőnek, általános kereskedőknek igen. Csak válts át a junk-okra mikor épp csereberélsz vagy hagyd a fenébe a gyűjtögetésüket és cipelésüket. Annyi pénzt nem hoznak. A nagy lóvé nem bennük van hanem, a fegyverekben és lőszerben. Illetve míg Arizonában vagy, addig a fájdalomcsillapítók, a szar (shit) és a weapon parts ami a megfelelő személynek eladva sok zsozsót hoz. Itt megszedheted magad annyira, hogy LA-ben már ne kelljen a pénzzel foglalkoznod (odaát meg a fegyvereket és lőszert veszed fel és adod el).
Sziasztok! Olyan gondom van, hogy az elején beszerváltam Aberforth-ot, a kecskét a csapatba. Adott 4/3 karakternek + awernest ami jó, aztán véletlenül meghalt szegény, de két kariról nem tűnt el az effect. Ez még nem is lenne baj, mert +módosító, de highpoolban találtam egy kutyát ami -módosított adott, leadtam a gazdinak, de továbbra is megmarad a két karakteremen. Akinél van az animalwhisper arról eltűnik.!
Amúgy tetszik a játék, még csak Highpoolban járok. Az nagyon tetszett, hogy mikor a "Radio Toweres" első pályán beszéltem a raiderekkel, adott egy opciót, azt hiszem a kiss ass volt, hogy Vargas szívesen látná őket Ranger ként. Meg is indultak és visszatérve a Citadelbe ott ugrabugrálnak lelkesen! :D
Sziasztok! Nagyon jó kis játék, tiszta Fallout 2 fíling. :) Végigolvastam az összes posztot, azonban lenne két kérdésem a szakavatottaktól. Random encounter során összefutottam red scorpions bandatagokkal, akiket likvidáltam. Ennek lesz hatása Prison lakosságára? A másik, Darwin falucskában minimális áldozatszám (csak az első teremben öltem meg őket) mellett elindítottam a purificationt, aztán visszatérve beszéltem Jannal, megadta a Shrine koordinátáit, én megígértem, hogy nem beszélek senkinek, aztán a párbeszéd végén mégis megtámadott. Ez lehet bug? Csak ő volt ellenséges (piros kör) a cimbiei zöld körrel voltak ellátva.
Lesz bizony. Beleszámít a nem ölhetsz meg RSM tagokat kitételbe.
Valószínűleg egy hibába futottál bele, vagy mégis rossz válaszra nyomtál rá ha megtámadott. Amennyiben csak ő volt a támadó és a társai nem, akkor egyértelműen hibáról van szó. Töltsd vissza az állást és próbáld újra. Az nem oszt nem szoroz hogy mennyi társát nyírod ki. Ha likvidálod az egész galerit akkor felkapja a vizet majd megnyugszik azonnal. De teljesen vértelenül is elrendezhető a probléma, csak a zárt ajtón kell bemenni nem a könnyen nyithatón és simán körbemész az alácsapdázott részen, átmész az ágyúkkal védett gyermeteg mutáns szobáján és végül a szellőzőn, majd egy emberrel odafutsz a géphez és elindítod, onnantól mindenki haver odalent. Viszont érdekes módon a párbeszéd során mégis úgy veszi a program, hogy öltél mutánst lent még akkor is ha nem. Hibás lehet a script ami a megfelelő szöveget indítaná...
Köszi! Mondjuk elég rossz, hogy encounterek előtt nem írja ki, hogy milyen banditákról van szó. Ha előre tudom, akkor a "szégyen a futás de hasznos" elvet követem. Legalább ötször visszatöltöttem, mindig ugyanaz lett a vége. Azt hiszem felrakom a legújabb patchet és visszatérek egy korábbi mentéshez.
Nem biztos, hogy a helyzet a patch felrakása után javulni fog, mert nem minden javítás aktiválódik ha már meglévő mentést használsz. Ahhoz hogy tényleg minden változás rendesen működjön, jobb új játékot kezdeni. Amiatt meg ne emészd magad hogy megölsz RSM tagot. Szinte lehetetlen elérni hogy ne krepáljon be a népesség a Prison környékén. Majd települnek oda új lakosok később (a játék vége után a sztori szerint).
Mindenesetre abból baj sosem lehet, ha a legfrissebb változattal játszol, tehát a frissítéstől ne tartson vissza semmi. :)
Nem mellesleg az sem gond ha a mutánsokat elintézed, mivel a sztoriban semmi szerepük nincs. Csak azért mentél el Darwin-ba, hogy a dokinak gyógyszert szerezz. Ezzel ki is merült a helyszín szerepe az egész játékra. Utoljára szerkesztette: SaGa Jr, 2014.10.25. 19:13:00
prison területen alig mászkáltam, jóformán megadtam a kegyelemdöfést a csajnak, beszéltem az elzárkózott fémgyűjtővel meg megjavítottam a kutat.. random encounterben elintéztem pár RSM tagot, de ott helyben egyet sem, s már kiirtották a környéket..hát mondom jó, ha így is-úgy is megy a gyilok, akkor mindegy, visszatöltöttem mentést damonta rádió megszerelése előtti részre, és trükközni próbáltam..
még a hirigelésük előtt visszamentem, tehát a rádiót nem javítottam meg, de megvolt a robothoz az alkatrész.. még nem is volt szó a rádióban arról, hogy megzakkantak volna... még élt a nép visszatértemkor, kiiktattam hát a gépágyúkat a robival, bevettem Chisel-t, aki amúgy nem az állandó csapattagok számát gyarapítja, és hősi önfeláldozást elkövetve lehetőséget adott a többi emberemnek ahhoz, hogy beszlalomozzanak az aknamezőn... skorpikat szépen kiirtottam, de kifelé menet a völgyben már ott várt a "fogadóbizottság", az emberek meg lemészárolva.. minden esetre a log szerint Danforth ki lett iktatva, és a citadellában is ez alapján fogadtak.. ezek után mentem csak el Damontába megjavítani a rádiót... utána meg jött a szokásos rádióüzenet, hogy begőzölt a börtönnép, nézzek körül, hogy wtf van.. hát mondom magamban, azokat már lerendeztem, de nézzünk vissza.. minden úgy volt, ahogy hagytam, élő ember nem volt a környéken.. (még Jobe is eltűnt..) kicsit meg is ijedtem, hogy a log szerint nekem itt rendet kéne tennem, de hát hogyan, ha mindenki halott, végül szerencsére nem akasztotta ki a főszálat, a citadellába visszamenve már mehettem a helikopterhez..
Nem is akaszthatta volna ki a fő szálat, mert ez csak egy mellékes kis epizód, nincs köze a tényleges sztorihoz. Nem kell tehát aggódni semmilyen feladat miatt, mert semmi nem tudja megakasztani a faék egyszerűségű tényleges történeti szálat. Elrontani lehetetlen, mert ha nem akaródzik sikerülni valami, egyszerűen csak halomra kell lőni mindenkit és máris elérhető lesz a cél/továbbjutás/rádiózás/cucc szerzés.
Oké megakadtam. Azt kéne megtudni hol van Damonta. Ezt meg elvileg a Priosnban lehet... A farmig eljutottam. Ennyi. Utána ott van 2 automata fegyver, nem tudok bejutni. Hát azért baromira nem ártana ebbe egy jelölő, hogy mi hol van.
Most utána olvastam, bementem egy másik helyen, ahol szintén 2 automata turret van. Igaz ezeket könnyű volt leszedni, bementem beszélni a Reddel. De nekem baromira nem szól semmit se Damontáról se Radsuitról (Y)
Mert nem is arról kérdezi őt a csapatod, hanem a valley-hoz való odajutásról (ezért mentél hozzá mert ő tudja az utat oda). A rad suit-ra meg akkor tudsz rákérdezni, ha a pálya elején kihúztad a beragadt kocsiját a kereskedőnek és tőle már megkérdezted mit tud rad suit témakörben.
Azt már tudod hol van Damonta, az odajutás biztonságos módja ami nem ismert és ezt kell neked kideríteni.
Semmit nem mondott a valleyről, és amúgy kihúztam a kocsit, de azóta elpucolt onnan. Nem emlékszem, hogy feldobta volna ezt a párbeszéd opciót a radsuitról. Redet ki lehet nyírni következmények nélkül? Mert olvastam valahol, hogy 4-es radsuitot dob...
Rail Nomads Campba mikor érdemes elmenni AG Center előtt vagy ha azzal végeztem?
mindenképpen csak AGC után menj RNC-be
AG Center / Highpool az időkorlátos, az egyiket van időd megmenteni, mindkettőre nincs lehetőséged.. de ha sokáig eltökölsz másfele, akkor viszont mindkettő pusztul..
Ami sok vizet nem zavar, mert ekkor is lazán teljesíthető a sztori. :) Ezért van a RNC területén az a kiszuperált, nem működő adótorony amihez a kütyüket a szétcsapott másik két helyszínről lehet megszerezni. Ráadásul hiába csapták szét azokat a helyszíneket, azért egy részét még akkor is bejárhatja a játékos és gyűjthet onnan XP-t szép mennyiségben. Magyarán nem veszít sokat. Ha meg nem a nagy létszámú csapatra gyúr akkor semmit (mert ugye ha egy helyszín elbukik akkor onnan nincs felvehető NPC).
Mindkét helyzet elkerülhető állítólag, de azért tenni kell (megfelelő döntéseket kell meghozni bizonyos helyeken és akkor nem lesz gond vagy nem elvinni az utolsó bevetésre a két említett tagot - nélkülük is lazán letudható az utolsó nagy bunyó). Csak említés szintjén találkoztam ezzel az információval (nem játékban, hanem valamelyik topikban), én nem szaladtam bele olyan helyzetbe, hogy előkerült volna ez a helyzet, így nem tudom mennyire valós vagy sem. Utoljára szerkesztette: SaGa Jr, 2014.11.18. 20:46:29
Hogyan lehet felvenni Pizepi Joren-t, mert nem találom?
Darwin városban, ha kész van a küldi, akkor kint fog várni.. a pontos követelményekről megoszlanak a vélemények a külföldi oldalakon, de elvileg minél kevesebb gyilkolással kell megoldani ott a küldetést (elszaladni a "zombik" mellett), természetesen megígérni, hogy nem mondod el senkinek, hogy ott vannak, valamint a csapat össz karizmájának elég magasnak kell lenni.. (tán 25+ ) .. ha AG Centert választottad és van Water Melon-od, akkor az segíthet, ideiglenesen növeli a karizmákat, ha minden csapattaggal megetetsz egyet és ki-be járkálsz Darwinba, akkor felbukkanhat Utoljára szerkesztette: Shiwo, 2014.11.19. 09:02:41
Palm beachen befutottam egy ajtóba, amit még rakétával sem tudok kinyitni. Ugye nem az volt a kinyitasra az egyetlen megoldás, hogy a meson ágyúval kellett volna oda lovetni? Esetleg rpg nyitja? Megéri egyáltalán a loot?
Ügyes voltam, úgy nyomogattam a válaszokat, hogy csak úgy tudtam megcsinálni rail nomadot, hogy lelőttem caseyet :D Ez a játék bazd...Mind1 keresztbe leszarom már, végig viszem és kész :D Nem érdekel mi lesz a vége :D
Ez a californiás rész mennyire hosszú, még1x annyi, mint idáig? Mondjuk jó hosszú ez a játék! Már 40 órám benne van...
Akit érdekel: A g2a.com-on 30% engedménnyel csak 8 euró körül jött ki a ranger edition steam key. Én csak tegnap láttam a pcguru youtubján hogy kijött a játék és be is szereztem :)
pedig de.. oda kell állni az ajtóba, és mikor rálő az emberedre, akkor szétbombázza mögötte az ajtót is..
de semmi lényegest nem vesztettél, a szokásos 12egytucat loot ládák vannak csak bent
Köszi. Sajnos nálam a meson ágyúknak nincs ideje lőni. :) akkor ezt buktam. Nem baj, mert már mindenki úgy is megkapta a g41; minigun, death ray , anti matter fegyot . Sok újat a ládak már nem adhatnak
Én elég nagy Duran Duran rajongó vagyok, de úgy veszem észre, valamelyik fejlesztő is. :) Jó poén... Még a Philip. Morris kettős is tetszett Hollywoodban.
Mi volt az a szám, ami a robotok bázisán szólt recsegve a hangszóróból? :D Most vittem végig, a keret sztori baromi jó egyébként, csak kb az egész nem erről szól. Mondjuk ez is kicsit már sablonos, hogy feltölti magát az AI egy hálózatra és mindenki robot lesz. Volt ez már 1 néhány filmben meg játékban is. Fallout NV is kb erről szól, de valahogy mégis a végén jó volt a hangulat. De basszus a köztes küldetések, ki kibe szerelmes, meg hozd vissza a teheneimet, Jééé, hogy a végén már mennyire untam az egészet. Hollywood konkrétan végigrohantam, annyira unalmas volt, de már az angel oracle is. A griffit parkról ne is beszéljünk, ahogy bejutottam, halomra lőttem az összes bobbyt.
Hát akárki akármit mond, hiába régi vágású RPG ez, azért a Fallout NV-től igen csak messze van. Teljesen open world, meg a küldetések is sokkal érdekesebbek és ötletesebbek. Macska szart keresni, mekkora baromság, csak teher volt az egész, NV-ben meg már várta az ember mi lesz ha összegyűlik az 50 csillagos kupak, vagy az ED-E-s küldik, összehozni az Enclavet, segíteni az apokalipszis követőinek, egy csomó király személyiséggel és karakterrel. Yes Man mekkora arc már. Ebbe pedig számomra mindenki személytelen volt.
10000 Ft-t talán nem ért meg, mondjuk nem volt azért rossz se, igazából a körökre osztott csaták nagyon jók voltak, meg a környezet, hogy poszt apokaliptikus volt.
Teljesen egyetértek, nekem se jött be a Wasteland.
Én félúton - amikor átmegyünk a másik térképre - abbahagytam ezt (Wasteland2), és elővettem a New Vegast, brutálisan megmoddolva mert posztapokaliptikát akartam. (amikor kijött végigtoltam, ezért kellett a moddolás hogy ne legyen ugyanaz). Több mint 100 órát beletoltam az NVbe, letoltam az összes DLCt, és végig élveztem.
Na mondom vissza a Wastelandra, de nem fogok szaladgálni juliska piros sáljáért, befejezem diabló stílusban. 2 óra után meguntam, inkább elővetem a Legend of Grimrockot és azt tologatom.
Pedig be kell fejezzem a Wastelandot hogy letörölhessem végre (mert ha most letörlöm sose fejezem be, félbehagyni meg nem szeretek játékot) de egyelőre nem tudok visszamenni.
Tagadhatatlanul jó iparosmunka, de lehet hogy a hype miatt nagyobbak voltak az elvárásaim. Az egész játék ezzel a mechanikával meg történetvezetéssel nem érne fabatkát se ha kardos-varázslós lenne (mert abból annyi van mint égen a csillag), mázlijuk volt hogy kicserélték a kardot puskára a fantasy világot meg sivatagra.
A vége élvezetes, amikor a robotokat lehet halomra lőni, egyébként california nagy szenvedés! 7 macska szart kell összegyűjteni, utána meg 5 ilyen másik cuccot, ami a rad cucchoz kell. De az ott van fent griffit parkban, 3 a padon, 2 a széfben, ki lehet robbantani rakétával. Aztán lehet menni robotokat ölni. Egyébként ez a hozd vissza a kutyámat, meg hozzál nekem köhögés elleni tablettát vagy mikroszkópot iszonyatosan idegesítő. Hát van konkrétan egy küldetés, ahol oda-vissza kell rohangálni a és b között egy zsák macskaszarért, abszurd.
Falloutban egyedül a robotos kiegészítő eleje volt necces, mert baromi sokat dumálnak azok a hülyék, amúgy az a DLC is baromi jó volt, de ott is mekkora már, hogy ott volt az a stúdió ami benne volt a 3ban is már, ahol a kislánynak kellett megölni mindenkit. Áh NV baromi jó játék. Ebben a Wastelandben meg gyakorlatilag az összes közösség totál retardált volt érdektelen személyiségekkel.
Csak hogy legyen ellen vélemény is, szerintem marha jó kis játék lett. Egyáltalán nem zavart a mászkálás, minden küldit szívesen megcsináltam. És ahogy ranger szinten végeztem, azonnal ujrakezdtem supreme jerken.
Az f3-at kétszer vegigjatszottam a maga idején, de az m nv-t félbe hagytam.
Steam-en dec. 2.-ig akciós volt és utolsó nap pedig 33%-os volt. Meg is vettem. Így 8173 HUF-ba fájt :) Kezdő csapat össeállításról és skillekről melyik hsz-eket olvassam? Alapból legnehezebb fokozaton akarom kezdeni :D Gondolom alap 1 doki (magas inttel és gyógyiító skillekel), 1 sniper (magas érzékeléssel és koordinációval), 1 főnök (magas karizmával és hozzá való perkkel), de mi legyen a negyedik?
Én a dokit lehet, hogy kihagynám, mert az elején ha jó fele mész csatlakozik hozzád egy doktor (talán rose a neve) és Ő alapból orvos-tudós fél, érdemes úgy alakítani, hogy meg tudd őt tartani és belőle képezni orvost.
Izomagyat se használnék, mert a legelején egy jó assultos-t is lehet toborozni...
Sniperre nincs szükség, az assault riflek toronymagasan ütnek MINDEN fegyvertipust (rosszul lett itt kibalanceolva a játék), sebzésben és pontosságban egyaránt.
Nagyon nem foghatsz mellé ha mindenki az assault riflekhoz ért....
Ezzel most megleptél, nem tudom jött-e patch, vagy mi van, de nálam az assault melléfogás! Legalábbis a játék közepe felé át kellett képeznem őket, mert az a fegyver max a legelején hasznos, csak akkor még drága hozzá a lőszer!
A sniper nálam az egyik leghasznosabb karakter! A vége felé járok, és sajnos elolvastam előtte itt a hozzászólásokat, amikben sokan szidták például az energiafegyvereket, holott most az a másik oka, hogy átképzem az embereimet. A robotok ellen többet ér az alacsonyabb sebzésű energiafegyver, mint a magasabb sebzésű sima fegyver!
Vagy balanszoltak valamit, vagy másik nehézségen játszunk, vagy nem tudom...
Azt tudom, hogy a sniperem max skillel kétszer lőhet egy körmozgás alatt és azzal pont leszed egy olyan embert, aki ellen az assaultosnak több kör is kell...
"Updated some weapon balance numbers." Ez volt valamelyik patchben, lehet, hogy emiatt érzékelem máshogy a balance-ot, mint a régebbi kommentelők?
Hát engem többnyire idegesített. Fallout 3 is baromi jó volt, de nekem az NV a csúcs. Baromi jók a frakciók, hogy szinte mindegyiknek van negatív oldala és a saját érdekét nézi főként. Ezért is nyírtam ki Houset és dolgoztam Yes Mannel kijátszva az NCR-t és a Legiont is.
Wastelandben szinte az összes karakter érdektelen volt, sőt mi több a közösségek is, ráadásul totál retardált az összes közösség, mint valami fogyatékosok.
szóval érdemes :D A sniper nagyon jó a barettel. Ami még nagyon jó szerintem a heavy fegyverek, a minigun iszonyatosan hatásos.
Califoniába pedig 1 lézeres ember kötelező a robotok ellen. Minél nagyobb a páncélja, annál jobban besüti a lézer az enemyt, nagyon durvákat lehet vele sebezni. A lézeresnek nálam a másik képessége a shotgun volt, ami szintén nagyon király, mert ha jól helyezkedsz, egyszerre 5-6 enemyt is lesebezhetsz nagyon durván akár 1 lövéssel.
Robotok ellen még a Computer Science a hasznos, Rose abban is kiváló. Át lehet programozni harc közben a robotokat és a csata végig melletted harcolnak...
Örülök ha így van. Bevallom csak a játék feléig jutottam, de ott a sniper messze nem olyan hatásos mint az assault (mondom ezt úgy hogy minden modern játékban/rpgben a sniper a favoritom). Pontosságban/lőtávban nem igazán jobb, az assault 3as sorozattal nagyon kaszál miközben a sniper egyeslövései nem nagyon ütnek (sajnos a headshothoz még nincs elég skill).
Az biztos hogy agyalok én is egy energiafegyver bevezetésén vkinél, de egyelőre nincs szükség még rá. Utoljára szerkesztette: lammaer, 2014.12.05. 21:26:00
Én most nyomtam a heavy gun emberem kezébe egy minigunt! Kaszál ez az állat :) Zabálja a lőszert, de bárkit és bármit bedarál egyedül. :)
Snipernek kell egy kis idő, mire hasznára lesz a csapatnak, de később kifizetődik. Ő már akkor látja és el is találja az ellent, mikor a többi emberem még nem is látja.
Azért vannak bőven idegesítő dolgai is a játéknak, de pár nap és a végére érek, akkor összefoglalom a véleményem.
ha eredeti játékot veszel legközelebb,érdemes szétnézni a g2a-n. inkább nem mondom meg mennyiért vettem ott a megjelenés napján és most is mennyiért árulják. a paypal-os offerekről nem is beszálve... ezt csak azért írom,h ne költs feleslegesen több pénzt.:) üdv.
Annyi van csak, hogy az ilyen 3rd party árusok esetén meg van az esély hogy lopott kulcsot árulnak ilyen módon, és ha a steam kiszúrja akkor legrosszabb esetben a ilyet tartalmazó fiókot teljes egészében bannolják. Mondjuk olyan emberrel nem találkoztam akivel ez történt, de mivel nincs ingyenebéd valószinüleg igaz lehet a sztori.
Papíron sokmindenért bannolhat a steam - pl én egyszer felháborodva azon hogy az USD és EUR átváltás a steamen 1:1-ben megy, egy céges amerikai gépről vásároltam egy játékot (igy 10USDbe került 10EUR helyett), ami szintén büntettési tétel a steamnél, de még élek :)
Én az instant gaming oldalon vásárlok. Steamen és originen is használtam fel kulcsot gond nélkül Az áraik pedig magukért beszélnek Ezt a játékot 4 rugoert vettem de most még olcsóbb
A végére értem. Nem tudom pontosan, de legalább 110-120 órát beletettem. :) Igyekeztem mindent felfedezni, mindent megcsinálni (amit lehetett persze, mert ha oldalt választasz, eleshetsz ettől-attól)
Nem olyan jó, mint a Falllout 2, vagy a 3 és a New Vegas, de ott van mögöttük! Kevés nem fantasy RPG van, ezért mindennek örülni kell. Tetszett az old schoolsága, és, hogy mindenben régimódi volt. Ennek minden előnyével és hátrányával.
Sajnos sok negatívuma is van, illetve, ha nem is negatívum, de olyasmi, amin jó lenne változtatni a folytatásra (ha lesz), hogy még jobb legyen. A sztori nem mutatott sok újat a fallout szériához képest, sem a fő, sem a mellékküldetések nem voltak igazán érdekesek. Ez a karakterekre is igaz, hiába a vége főcímnél a megemlékezés, kivel, mi lett. Többségükre nem is emlékeztem. Illetve egy figura maradt meg Ertan, vagy mi volt a neve, a csapatomba is felvettem. Azért maradt meg az emlékezetemben, mert sátánista és állandóan begőzölt harc közben és lőtt mindenfele... Máskor is bepánikolt egy-egy emberem, de ő 10-ből 8-szor csak rohangált magától, mint a meszes. :)
A harc csak féli olyan, amilyennek lennie kéne. Amit végig nem értettem, hogy mi alapján játszódik a körmozgás. Lép az ellen, majd jövök én, lépek két emberemmel, erre megint az ellen lép. ??? Teljesen kiszámíthatatlannak éreztem néha, hogy ki fog lépni. Arra gondoltam, hogy ez talán a "reflex lövés/mozgás" (anno X-comban ez volt a neve), amit én is tudok használni. Azaz az AP egy részét feláldozod arra, hogy az adott ember az ellenség körmozgásában, reflexszerű lövést adjon le, ha egy ellenfél a hatótávjába lép. Ez így oké, én is használtam. DE! Nem hiszem, hogy a gép minden második emberét erre állítja be, egyszerűen túl sokszor volt, minden csatában, hogy léphettem egy, vagy két emberemmel jó esetben, majd a gép jött (nem mindig minden emberével), aztán jöttem én a maradék embereimmel. Ha valaki érti, mi alapján zajlott, akkor magyarázza el nekem, mert tényleg nem vágom. :)
Ezzel kapcsolatban még egy dolgot nem értek. Mikor az én köröm jön, akkor miért mindig csak azzal az emberemmel léphetek, akit a gép dob? Van egy sorrend és aszerint léphetek. Miért nem dönthetem el én, hogy a körömben melyik emberemmel, milyen sorrendben lépek? Komoly taktikai előnytől estem el így. Az is lehet, hogy bug volt, de nekem nem engedett embert váltani. Ez komoly gond egy taktikai játék esetén.
Az is kicsit buta megoldás, hogy míg a fegyver újratöltés elvesz egy csomó AP-t, addig a fegyverváltás nem. Sőt, az egész csapat inventoryjában turkálhatok és adhatom egyiktől a másiknak a cuccokat, akár gránátot, vagy fegyvert és semmibe nem kerül. Nem von le érte AP-t, holott javában zajlik a csata. Lehetett volna több taktikai elem is az egészben, kapáslövés kevesebb AP-ért, célzott lövés, stb.
A világ, amiben játszódik nem éri el a fallout szintjét. Ezerszer látott helyszínek és frakciók (börtön, kannibálok, fosztogatók). Sőt, még kicsit túl is bonyolították. Nem biztos, hogy jól vettem ki, de például a vallás fanoknak két nagy csoportja van és abból az egyik, három alcsoportra oszlik és azok is hadakoznak kicsit egymással.. Felesleges volt ennyire elaprózni. A játék második fele szerintem jobb lett. Kalifornia, Hollywood sokkal hangulatosabb környék és több a település is, mint Arizónában. Talán egy fokkal a küldetések is jobbak.
A véletlenszerű támadások a főtérképen utazva hamar idegesítőeké váltak és azok a pályák egyformák, van belőlük kb 5-6 és azok ismétlődnek. A játék második felében csak időhúzásnak voltak jók. Az ellenfelek IQ-ja sem a legjobb. Simán szétlövi a saját emberét, ha miatta takarásba kerül az enyém. :P Gránátot is odadobja, nem zavarja, hogy több embere van az adott helyen, mint nekem.
Amúgy sok a poén benne, hollywoodban érdemes elolvasni a temetőben a fejfákat. :) A vége főcím is jó hosszú, mert ahogy kivettem sok a poénos név ott is. De a humor nem kárpótolja az elbaltázott dolgokat. Bug az viszont van rengeteg. Mellékküldetések váltak megoldhatatlanná, dolgaim tűntek el (nem az óriás béka lopta el), sőt egy emberemmel valami történt, mert a játék felétől kezdve a mozgás távolsága 1-2 kocka lett! Nem volt túlterhelve, az ereje nagy, AP-je volt, nem volt semmilyen hatás, vagy befolyás alatt. Elvettem tőle minden cuccot, felszereltem mással, de semmi eredmény. Hollywoodtól kezdve 9-en voltunk. Hét ranger, egy hapsi meg egy kutya. Az utóbbi kettőt nem tudtam irányítani, de harcoltak mellettem. Leléptek volna, ha megcsinálom a küldetéseiket, de inkább vittem magammal őket. Addig sem a fő embereimet lövik. :) A kutya egész erős, nagyot harap és alig találják el. Ha ő meghalt, mindig visszatöltöttem annyira megszerettem. :P
Talán a skill pontokat is túl bőkezűen osztja a játék, a végére volt olyan emberem, akinek 30 elkölthető pontja volt, de már nem kellett, mert kétféle fegyverből ki volt maxolva és már volt a csapatban mindenféle figura, nem sok akadály volt előttük.
Amit még nagyon sajnálok, hogy igazán gonosz nem lehettem a játékban. Ugye eleve rangerként indulsz. Lehet rossz döntéseket hozni, magára hagyni valakit, vagy keménykedni, de igazán gonosznak lenni nem. Fallout 3-ban például kiszabadítottam a rabszolgatartoktól a gyereket úgy, hogy nem vették észre, hogy én voltam. Utána elvállaltam a rabszolgatartóktól a küldetést, hogy hozok nekik szolgákat. Megkerestem a kiszabadított kölyköt, aki hálálkodott, majd elkaptam a haverjaival együtt és rabszolgát csináltam belőlük (újra). Szóval ilyesmire gondolok. :)
A fenti sok negatívum ellenére jó szórakozás, megvan a bája és körökre osztott harcrendszer egy nem fantasy RPG-ben! Végre!
Viszont maximum két végigjátszás van benne, olyan sok irányba nem lehet vinni az egészet. Most vagy az Ag centert mentem meg, vagy a másikat, ehhez hasonló elágazások vannak, de nem sok. Az meg, hogy a három vallásőrült csoport közül ki mellé állsz, olyan mindegy, mindhárom egykutya. :)
Azt mondanám, hogy szép kezdés (a wasteland 1-et hagyjuk most), és ha innen indulnak neki a folytatásnak, akkor lehet, hogy megszületik egy új fallout 2. :)
Az a probléma, hogy folyamatosan a light rpg fallout3-ot vagy NV-t emlegeted mig ez egy old school hcrpg egészen más prioritásai vannak a két müfajnak. Persze ettöl még hasonlithatod öket össze de egész más müfaj a kettö, wastelandból nött ki a fallout gyak átvéve az egész lore-t. Mindenesetre ha 110 órát beleöltél akkor tetszenie kellett / hacsak nem vagy mazoista... / és jól szórakoztál, ez a lényeg.
Teljesen mindegy honnan indult, a fallout rendesen továbbfejlődött, így már az viszonyítási alap. Az a baj, hogy HCRPG-ként sem tudja hozni azt, amit mondjuk a New Vegas (kivéve magát a harc részét, de az csak egy szelete egy RPG világnak. Engem jobban érdekelnek a választási lehetőségek). Arról már nem is beszélek, hogy mi van olyankor, ha az F3 vagy NV-t modokkal felturbózzuk.
A fallout 1-2 az lehet viszonyitási alap ebben egyetértünk. A fallout 3 meg az NV viszont nem hcrpg még modokkal se szvsz, ha ezt te másképp látod akkor ebben nem fogunk közös nevezöre jutni soha de ez nem is probléma.
Felesleges ezen vitázni :) Engem az érdekel, hogy dönthessek, így oldom meg a küldetést, vagy x más módon (rábeszélem, hazudok, ellopom, összeugrasztom, elterelem, stb). Hogy ezenfelül mitől HC a HC és mitől light, engem nem érdekel. A fallout 2-ben is a szerteágazódást és a döntéseket szerettem.
Tudsz taktikázni, hiszen pont figyelembe kell venned, ki milyen gyors. Sőt, gondolom ez fejleszthető. Amúgy így reálisabb is talán. Papíros RPG-ben is van initiative.
Igazad van, ez is egy taktikai lehetőség, de számomra jobb, amikor én dönthetek arról is, hogy ki, mikor lépjen. Volt pár olyan csata, ami máshogy alakult volna. Egyszerű példa: Több sérült ellenfél egymás mellett, köztük egy emberem. Az én köröm jön és beadja elsőnek azt az emberemet, akinél a rakétavető van. Tök jó lenne közéjük lőni és egy találattal mindhármat, de kettőt biztosan kiiktatnék. De előtte el kéne hoznom onnan a köztük álló emberem (aki szintén sérült), de mivel nem válthatok át rá, ezért nem megy sehova. Tehát vagy lövöm a rakétát és megölöm a három ellent plusz a saját emberem, vagy nem lövöm a rakétát és máshogy próbálom megoldani a szitut.
Bár ha végiggondolom, tekintve az ellenfél AI képességét, akkor túl könnyű lenne a játék még a legnehezebb fokozaton is.
Mondjon bárki bármit, szerintem - ismétlem, én szerintem - ez a játék az idei év egyik legjobbja. Semmilyen szempontból nem kimagasló, de minden szempontból átlagon felüli. És már ez önmagában nagy szó.
Még szubjektíven: idén egy játékot sem élveztem játszani annyira, mint ezt.
Tulajdonképpen egyetértek...nagyjából. Én is nagyon élveztem végig és ami rosszat írtam azt nem a játék ellen írtam, hanem a játékért. Ha ezeken változtatnának a folytatásra, akkor az nagyon durva lenne.
Maradjunk annyiban, hogy az év legjobb nem fanatasy, körökre osztott RPG-je. :)
AG centerben, amikor belépek és lefolyik a csajjal az első beszélgetés, a végén van egy Kiss beszélgetési opció utalva a másik vészhívásra, ha jól értem. Mivel valamivel előtte lép szintet az egyik karakterem (kb fél órányi játékidő valahol még az épületen kívüli harcok során), érdemes visszatöltenem és kiraknom a skill-t vele, vagy hagyjam az egészet (és menjek tovább), annyit nem változtat az események folyásán?
Tegnap AG Centerben nyomultam (Most jutottam le az pincébe). Hát ezek a vérnyulak meg repülő bogarak eléggé kemények. Normális az, hogy a rifle, ha talál csak 4-eket sebez, míg a jellemzői szerint max 18, vagy mennyi lenne a 20 töltényesnek a sebzése, ha jól emlékszem? Igaz legnehezebb fokozaton kezdtem :D
Írtátok, korábban, hogy a rifle jó mindenre, mást nem is kell húzni skillből fegyvernek, de én azt tapasztalom, hogy 1 kör alatt minden tücsök/bogár az embereim arcéba mászik és onnan meg már a levonás miatt nagyon lecsokken a találati pontosság :/ Gondolkodtam sörétesen mint második fegyver, de 0-a skillel egyszer se talált egyik emberem se vele harcban :/ Közelharci fegyverhasználatra meg mindenki azt mondta szükségtelen, emlékeim szerint.
Fegyverszétszedésre is írtátok, hogy milyen fasza, mert tonna lóvét adnak az alkatrészekért citadelben majd. Hát próbaként szétszedtem vagy 6 felesleges fegyvert (mesterlövészpuska, shotgun, smg), de mind szemét lett csak. Most a fegyverszétszedés ereményét, hogy mit kapok belőlle a skill szintje befolyásolja (Csak 2-es van még az egyik emberemnek)? A fegyvereket érdemesebb csak magasabb skill szinttel szétszedegtni, vagy ez a pénzkeresési opció már megszünt valamelyik javítással?
Dokicsajt felvettem a csapatba, de mivel alapból van már elsősegélyes skilles emberem specelve erre (mindkettő skilel), így nem nagyon használom, viszont van neki számítógép skillje, amit meg még semmire sem tudtam használni. Érdemes neki azt húzni majd? Meg Persze pisztoly skill van a csajnak, amit gondolom érdemes majd lecserélni valami másra.
Még azt tapasztaltam, hogy felvettem a tudós csajt, első harc és loss controll elkezdett futkározni meg lőni random (még jól is jött ki véletlen belelőtt egy közeli bogárba 2x), de máskor meg totál idegesítő volt, hogy pont a kritikus pillanatban nem tudok kilövést csinálni vele egy másik alacsony hp-s közeli bogárra. Na most a kontroll-t a leadership befolyásolja ahogy néztem. Van is a főkarakternek 3-asig kirakva egyből, de most az érvényességét befolyásolja, ha a harcot nem priónak őt kiválasztva kezdem? Vagy a 3-as még nagyon alacsony? UGyan ennek a fő karakternek kiraktam magas karizmát is (tán 8-as), most az mit is befolyásol csak? a csapat max létszámát, mást nem (pl.: beszélgetés, har, kiss, smart ass sikeresség nem? irányításkontroll-t nem?)
Ahogy elnéztem, pár karaktert eléggé elcseszem, mert mindenkinél jó lenne a kiemelkedő inteligencia a skillpontok miatt, nállam meg 2-nél csak 4 és 5. :/
Mesterlövésznél a koordinációt kimaxoltam, érzékelést meg csak 7-re raktam, fordítva jobb lett volna? (intje csak 4, így sajna csak 3 pont/szint :( )
Kösz, ha válaszol valaki majd :)
ha még nem ismered a játékot, akkor nem biztos, hogy jó ötlet volt a legnehezebb fokozat (:
a fegyverek azok érdekesen tudnak sebezni, ellenfél függő is a dolog, nem tudom, hogy a nehézség befolyásolja -e a nyulak meg tényleg kemények
azért a "rifle mindenkinek, oszt csókolom" megállapítás nagyon nem igaz, bármennyire is hangoztatják páran.. magas kezdeményezés is kell hozzá, különben az ellen bemászik az arcodba, oszt bachatod.. ugyan ez a helyzet a sniperrel
fegyver alkatrészt majd a citadellában veszi meg az egyik csóka, oda meg akkor tudsz bemenni, ha sikerült az AG Center küldetés.. bár az állításokkal ellentétben nem kerestem én se halálra magam, szóval nem tom, lehet bennünk van a hiba..
Computer skill nem fog ártani idővel, szóval jó, ha rágyúrsz.. sokszor előfordul egyébként, hogy 1-1 dolgot nem csak 1 skillel tudsz használni..
de alapvetően csak max lemaradsz 1-2 párbeszédről, megoldási lehetőségről vagy némi lootról, netalántán mellékküldetésről. ha 1-1 skill hiánycikk.. végleg elakadni nem fogsz ilyesmi miatt
a loss control az alacsony Leadership miatt van.. ha fejleszted valamely emberednél, akkor egyre kisebb eséllyel önállósítják magukat elvileg mindegy, hogy melyik emberednek van felpakolva.. a 3. skill még nem tul combos, ezért kezd rambózni.. majd olyan 6-8 körül már elég ritkán fog előfordulni a dolog.. mellette némi bónuszt is ad a közeli társaknak
a karizma főleg csapatszinten számít, lesz pár olyan felvehető csapattag, aki nem hajlandó csatlakozni, ha túl alacsony a csapat össz-karizmája ha jól rémlik, egyénszinten tán annyit befolyásol, hogy a Leadership adta bónusz nagyobb sugárban érvényesül
a magas intelligencia viszont hosszú távon tényleg kifizetődő.. a skillek hatékonysága nem igazán függ a tulajdonságoktól.. viszont alacsony int-tel nehéz lesz több skillt is felnövelni magasra.. én is elsőre túlságosan elapróztam a dolgokat, így újrakezdtem az egészet.. ekkor már mindenkinek 9-re pakoltam az Int-et (lvl 10-en meglett a 10) így sok skillpontom volt.. lvl 30 környékére már 4-5 skill is elérte a 10-et
az elején picit nehezebb lehet, ha mindenkinél az INT a magas, és a többi főérték nem túl combos, de túlélhető a dolog, pláne, ha felvetted Angel-t.. később meg kifizetődik a dolog, és nem kerülsz hátrányba, mert mondjuk az elején a beszerezhetőbb, egyszerűbb dolgokra (shotgun, pistol, melee) pakoltál..
az egyedüli skill, aminek szerintem tényleg szinte semmi haszna, és csak poén dolgok miatt lehet érdemes növelni, az az állatokkal való szüttyögés
Kösz a válaszokat. Megnéztema karaktereimet, csak a mesterlövész van kicsit elrontva 2 skill / szint :( Ezért nem kezdek új játékot AG center közepéről.
Doki kemény volt azzal a kispisztoléval a legnehezeb fokozaton 2x kinyírta a komplett csapatom :D Amikor sikerült megcsinálni a cuccot vele, akkor is kifektette kómába az egyik karakterem a 6 ból + mind 1 lövéses volt neki :D
Gondolom a vízcsap nyitás és a kukorica gyermekeinek likvidálása (Jó kis xp és nagy harc volt) után át kell mennem a másik oldalra és ott is lerendezni mindent/mindenkit. Középen a barlangot elsőnek már megcsináltam :) Oda most megyek vissza, hátha változott valami a vízcsap miatt.