Az első csapatomat én is kaszáltam. Az én tippem az lenne, hogy mindenkinek legyen 2 különböző típusú fegyverben pontja, a közelharci fegyverekről az a véleményem, hogy nem éri meg, hogy akár egy pontot is tegyél beléjük, lőszerből lesz akár mennyi (Seasoned nehézség), a knowledge skillekben mindegyikbe tegyél pontot, kivéve talán az Alarm Disarming és a Toaster Repair, Ag complex vége felé járok, és eddig egy riasztóval se találkoztam, és csak egy tósztert találtam, abban se volt semmi érdekes, szóval eddig elég fölöslegesnek tűnnek ezek a skillek. A general skillek közül a weaponsmithingbe mindenképp tegyél valakinek egy-két pontot, a perceptionbe dettó, animal whisperer meg barter szerintem tök fölösleges skill. Mondjuk ha azt nézem, hogy rögtön a legelején magaddal tudsz vinni egy NPC-t, aki nem tudom pontosan meddig, de gondolom elég sokáig veled marad, akkor a Brute Force, Hard Ass, Outdoorsman és Weaponsmithing skilleket az elején lehet hanyagolni.
Hát pedig ott simán végig kellene menjél mindenen.Mondjuk lőfegyver kell de Seasoned szint sz.tem minimális taktikázást igényel. Medpack-ot én ásni szoktam(az elején kapsz ásót azzal minden homokbuckát nézz meg) és veszek kereskedőtöl. A heavy weapon és energia fegyver azon a szinten a legjobbak na meg a Shotgun
Váltottam tegnap Ranger fokozatra(újra kezdtem).Most jó a játék DE kellett a gyakorlás hozzá Seasoned szinten!!Anélkül sehol nem lennék..
Hát hiába kéne menni, most már haladgatok, próbálok taktikázni, de akkor sem sok esélyem van, mikor jön három vérnyúl és 10-15öket ütnek bele a 30 hp-s karaktereimbe körönként :D Most adtam mindenkinek lőfegyvert, de ugye kb soha nem találnak. Új partyt fogok kezdeni szerintem, ennek így nincs értelme.
"bár nem oszt nem szoroz, mert 60-70%os esélynél is 10ből nyolcszor garantáltan mellé lő" <- Ez. Tök mindegy, hogy az optimális távolságon belül van valami, fifty-fifty, még ha 80%-ot is mutat. Azért éri meg menteni minden harc előtt, mert van, hogy 1-est dobsz (semmi nem jön össze) és van hogy 6-ost dobsz (az ellenfél szóhoz se jut)...
Azok a k.b.szott nyulak tényleg elég durvák, jól jön, ha van egy nagy látótávolságú sznájpered, aki le tud szedni egyet még a harc kezdete előtt... Nagyon sebeznek, gyorsak, és alig lehet őket eltalálni.
én teli vagyok medpackkel.. harcon kívül is használhatók, nem csak harc közben...
fogadok, hogy lőfegyvernek sniper-t vagy assault riffle-t használsz.. azok nem közeli célpontok ellen vannak, azok messzire hatékonyak, közelre szrok.. közelre a shutgon jó, meg mondjuk a handgun..
amúgy nem árt, ha minden csapattag ért a harchoz.. nem kell rambónak lenniük, egyből 3 pontos fegyver skillel rohangálniuk, de azért 1-2 pont legalább egy fegyveren legyen..
Akarom kérdezni a diagonál támadást hogy lehet kicsalogatni a vágófegyverekből ? Ott a sorozatlövésnél próbáltam de az epic fail :) És hova tűnt Junior ?
AG-ban is van aki felgyógyit. Meg a Ranger Citadellában a doki
Ha egy fegyvernek van diagonal attack-ja akkor azzal lehet átlósan is támadni, nem kell közvetlenül elé vagy mellé állni a célpontnak. Amelyiknek nincs (márpedig a fegyverek többségének nincs) azzal nem lehet átlósan támadni. Nem kell aktiválni semmit. Vagy rendelkezik ezzel a tulajdonsággal egy fegyver vagy nem.
A shotgun a legkönnyebb szinten jó fegyver (mert ott a játékos csapatának igen nagy előnyöket biztosít a játék), meg a játék elején még lehet vele marhulni a normál nehézségi szinten is (ez a második lenne). Utána kuka (se a távolsága, se az átütőereje nem mondható jónak, így bizony elég hamar lecsökkentik majd a páncélozottá váló ellenfelek ezeknek a fegyvereknek a hatékonyságát). Heavy fegyverek meg végig kuka kategória. Jól mutat az a 300-500-at sebző rakéta, de egyszer használható, marha nehéz és lesznek ellenfelek akiket elméletileg elvinne egy lövés, gyakorlatilag viszont ott marad talpon és harcra készen az illető. Inkább vigyen az ember ugyanakkora tömegben gránátokat, azok hatékonyabbak lesznek. Géppuskák meg pláne kerülendőek. Zabálják a lőszert ami ráadásul megegyezik az assault rifle lőszerével és egyes, igen jó sniper rifle lőszerekkel (egész pontosan ami géppuska már jó lehetne az 7.62-es lőszert kér viszont az ugyanezt köpködő assault rifle és sniper rifle fegyverek köröket vernek a géppuskára).
A harcot messziről kell megindítani, jól megfigyelőkkel és legalább 6-os Coordination tulajdonságú karakterekkel kell rendelkezni ha valaki eredményesen akar lövöldözni. Az alatt inkább hanyagolja a dolgot.
Két fegyverre tanítani senkit nem kell, pláne nem a játék elején amikor még alig akad pont. Ezzel bőven ráér a játékos, sőt igazából ki is hagyható nyugodtan a pontpazarlásnak ezen formája. Egy fegyvert kell fejleszteni és végig amellett maradni. Skulóból több, mint elegendő van a játékban. Kiásni, hulladékból felvenni, ellenféltőt kukázni, ládákból és széfekből előbányászni és boltolni a kereskedőktől egyaránt lehet. Egyszer sem akadt gondom még Ranger nehézségen sem a lőszermennyiség hiányából pedig a csapatomból 4 embernek is assault rifle-je van és szinte mindig azonos lőszert használnak a srácok. Ha közel jönne az ellenfél hát ütni kell ököllel. Brawling nélkül ugyan pontatlan, de minél magasabb szintű a karakter annál durvább lesz a sebzése már a puszta ökölnek is. Közelharcot is úgy kell csinálni, hogy nem sétálni oda az ellenfélhez, hanem megvárni hogy ő jöjjön közel. Így több támadási lehetőség is lesz egy célpontra.
Aki folyton mellé lő, annak javaslom, kezdje el darabokra szedni a fegyvereket és hajtson távcsőre meg long barrel-re. Ezek növelik a pontosságot és a lőtávolságot is. De igazából a dolgon segíteni majd a magas skill fog és a magas Coordination tulajdonság. Kezdetben marad a bénázás. Meg ugye tényleg nagyon oda kell figyelni rá, hogy például assault rifle-el nem lövöldözünk 3 négyzeten belüli célpontra ha nincs 100% feletti alap találati esélyünk, mert úgyis mellémegy. Ennyire közelre inkább való a pisztoly és a géppisztoly (submachnie gun). Sniper rifle-vel meg nehézségtől függően 5-7 négyzeten belül jobb hanyagolni a lövöldözést mert akkora levonás jár rá, hogy azt eszement nehéz még fullra fejlesztett fegyverrel is lenullázni. Tehát ha ennyire közel van az ellenfél, akkor arrébb kell sétálni annyit, hogy kiérjen a lövész ebből a távolságból és onnan lőni.
Rá kell állni arra, hogy legyen egy nagy awareness értékkel megáldott karakter a csapatban és ő már jó korán észlelni fogja az ellenséget. Ekkor szépen becélozza azt az ember és tüzet nyit rá (harcon kívülről indított támadás nálam még nem ment mellé egyszer sem). Ezzel a játékosé az első csapás öröme és ő fogja kezdeni a harcot is. Távolról lehet durrogtatni, gránátot/dinamitot dobálni lelkesen. Ha nincs mindenféle vegyes fegyverzet a karaktereknél, akkor az első, meglepetésszerű sortüzükkel lazán lekaszálják a megcélzott ellenséges célpontot. Sorozatlövéseket csak a legkeményebb ellenfelekkel szemben kell bevetni, akik keményen sebeznék a csapatot. Mindenki más ellen egyesével lehet nyugodtan durrogtatni. Kellően magas találati esélyek mellett meg lehet szépen aktiválni a fejlövés opciót ami jelentősen (20 vagy 25%-al) csökkenti a találati esélyt, ugyanakkor nagyon megemeli a sebzést. Assault rifle burst fire módban és fejlövésre állítva nem lesz pontos, de bizony még a 300+ HP-s ellenfelek többségét is egy akcióból viszi el.
Gyógycsomagokból a második nehézségi szinten eszement sok van és lesz. Kis sem lehet fogyni belőlük. Plusz vannak mindenféle kaják és italok, növények amik folyamatos gyógyulást tudnak nyújtani az elfogyasztójuknak. Aztán ott van az a nem elhanyagolható előny,hogy szintlépéskor maxra gyógyul ezen a nehézségen a delikvens. Ranger fokozaton többek között ez sincs már. Emellett nem csak gyógycsomaggal, de például trauma kit-tel is lehet ám gyógyulni. Igaz ezekhez már surgeon skill kell, nem elég a medic.
Érdemes úgy összerakni midnen karaktert. hogy legalább 8, de inkább 9 AP-val induljon. Ez karakteralkotáskor is látható, hogy éppen mennyije lenne a delikvensnek. Ennyire tényleg szükség lesz. Az ok, hogy például amikor beszalad egy AR-t használó karakter szájába az ellenfél, akkor az akár 4 lépésnyire (ha 9 AP-vel indult a delikvens) is eltávolodhat tőle és nem kap levonást a lövéseire. Az el nem használt AP-k meg ugye részben átvivődnek a következő körre, így ez az érték olyan, hogy egyik körben egyet, a másikban kettőt lehet lőni avagy mozogni és lőni is lehet. Nem kimagasló de jól lehet vele játszani. Nyilván a legjobb az elenne ha mindenki a lehetséges maximummal, 15-el futkosna, de ezt elég nehéz összehozni (nem sakkoztam ki, de szerintem indulásnál nem is összehozható, kellenek majd hozzá a 10 szintenként kapott extra tulajdonság pontok).
Gyógyítók szinte minden településen akadnak, akik ingyen foltozzák a brancsot, csak meg kell találni őket.
Menj csak céltalanul Wasteland-on Citadel-Torony-Highpool között és minden csatát kezdj el.úgy lehet pár szintet lépni(erősödni) aztán jöhetnek mellék,fő küldetések.Ez csak tipp
Köszi az észrevételt. Nagyon várom már az erősebb ellenfeleket. Legalább lesz kihívás. ;) Most Prison-ban mászkálok. Tegnap voltam a barlangban. A "riadt" beszámolók alapján tökre örültem, hogy végre lesz egy izmosabb csata, ám meg sem érintettek a krokodilok. A random encounters-ek tartották eddig bennem a lelket. Bár mostanában ilyen 15HP-seket dob be a 120HP-sek helyett, hiába vagyok a legnehezebb fokozaton. Faszért kellett felraknom az 1-es update-et?! Komolyan agyalok rajta, hogy kinyíratom a fele bagázsom, és két karakterrel megyek tovább.
Azok a gyíkok nem jelentenek kihívást semmilyen nehézségi szinten, legfeljebb ha valaki valami nagyon gagyi fegyverrel (például pisztollyal vagy sörétessel) akar nekik menni. Túl gyengék. Akárcsak a békák.
Az első valódi kihívásra akkor még várhatsz, mert az majd LA-ben jön a vége felé a játéknak (ha nem számolom a nemsokára neked is esedékessé váló Valley/Temple of Titan régiót az őrült szerzeteseivel, ám az kis odafigyeléssel békésen lezárható), amikor egy jól előkészített csapdába trappol bele a csapat úgy, hogy nem ők kezdenek, ám 4 irányból 16-24 (normál nehézségen csak 16-an voltak, Ranger-en 24-en) ellenfél kezdi el dobálni és lőni őket vegyesen energia és normál fegyverekkel, gránátokkal. Ott volt az első eset, hogy gondolkodni kellett merre mozduljon el a startpontról a brancs, melyik galerit szedje le elsőként. Illetve a scoriotron erősítéssel dolgozó robot encounter-ek a másik olyan helyzet, amikor észnél kell lenni. A többi esetben csak akkor szoríthatják meg a csapatot, ha valami nagyon elcseszésre került a csapatépítésnél (elaprózott skill-ek, sok dolog alacsony szinten ahelyett, hogy kevés dologhoz értenének az emberek de ahhoz jól).
Ha a patch/update-et nem teszed fel, csak még könnyebb dolgod lenne, szóval örülj, hogy feltetted. :)
Ha erős ellenfél kell ott a prison alatt kutakodj a sugárfertőzés csücskénél a 3 robot azon a szinten elég kellemes volt.
Úgy érted sugárszennyezett (sugárfertőzés nem létezik, mert a sugárzás nem fertőz)? A kérdéses robotok egyáltalán nem erősek, csak a kezdeti porba sóhajtó ellenfelekhez képest tűnnek annak. 500 HP és 6-os armor meg úgy kb 8 Ap amivel rendelkeznek (már az ütlegeik számából és mozgásukból kiindulva). Lassúak, sebzésük sem jelentős, szét lehet őket lőni kényelmesen messziről még egy M16-ossal is. Ha meg azt lassúnak ítélné az ember csak vágjon hozzájuk pár gránátot azt elhullanak szépen az ócskavasak (eddigre bőven lesz gránátból is meg stukkerből is megfelelő amivel lehet ellenük menni ha valaki nagyon erre vágyik). :) Persze ha valaki pisztollyal, géppisztollyal (azokból is a .38-as lőszert használó modellekkel) vagy sörétessel esik neki a konzerveknek, az meglepődhet a szívósságukon...
Na figyelj sugárszennyezettség kutató Saga ...nagy a baj.. túszul ejtették az Angyalok a dokimat úgyhogy még csak véletlenül se tudok gyógyítani még ezt a bordélyházat megmentettem de be kell látnom hogy gyorsan szükségem van a dokimra , ráadásul Ő az egyetlen aki meg tudná buherálni azt az őrtornyot ami védi a cellát.. ilyenkor kezdek el azon gondolkozni hogy a program nézi e az értékeket hogy toljon ki velünk legjobban... Szóval meg tudnád e mondani merre van mert a logban nincs semmi. Ha te Hecser lennél merre menekülnél ? :)
Ag centerben melyik doki gyógyít, és hol van? Akivel akkor beszéltem mikor bementem az épületbe, nem láttam ilyen opciót. És kéne egy kis segítség, a gazzal benőtt radio towert hogy tudom kiszabadítani, valamint a basementben sem tudok továbbhalani pont emiatt. Bármivel próbálom lőni az indákat az alagutakban, ineffective.
Kellett neked vele beszélni mikor a fogság mellett döntöttél? Azt a karaktert teszik ugyanis cellába aki éppen beszél. A delikvenst meg kb 5 perc alatt ,a feladat megoldásával marha gyorsan kiszabadíthatod. Beszélsz az őrrel, körülnézel kicsit a cella körül minden irányban, nem csak előtte és mellette de mögötte is, követed a nyomokat és beszélsz a környéken lévőkkel, majd az infók alapján leszólítod a gyanús alakokat és megtudod tőlük amit kell. Ezután odamész a megjelölt helyre a térképen és visszahozod akit kell. Ennyi és már szabad is az embered.
Az meg, hogy csak egyetlen embered tud gyógyítani... inkább nem is mondok rá semmit. Legalább két embernek kéne ekkor már gyógyítani tudnia. Legyen egy fő gyógyász, meg nem árt legalább még egy delikvensnek (vagy akár mindenkinek) megtanítani legalább 2-es szintig a medic-et és akkor elkerülöd az ilyen helyzeteket ha akad még kisebb hatásfokú gyógycsomagod. Vagy ugye spájzolni a fájdalomcsillapítókat, mert azokhoz nem kell skill.
Megjegyzem a cella előtt álló tornyot nem tudnád meghekkelni, az védett, tehát ha erőszakkal akarsz szabadulni azt korábban kellett volna megtenned és nem megadni magadat.
Amúgy a kupiban ennyire megizzasztottak a fityulások? Pedig marha gyenge felállású csapattal találkozhattál csak ott. Annál csak keményebbek lesznek majd.
MaRee: A nyugati területen lévő, ketrecbe zárt ipse ha kiszabadítod és majd később beszélsz vele a fő épület konyhájában, ő fog majd gyógyítani. A gazzal benőtt tornyot majd azután tudod "kiszabadítani" hogy itt helyben megoldottad már a problémákat. Tehát elzártad a csapokat, lezártad a megfelelő rendszereket amiket majd a basement-en keresztül tudsz elérni. Ott lazán lehet haladni, csak ugye a 3 útvonal közül kettőben mérgező gáz terjeng. A növények ott marhára nem akadályoznak. Még a nyugati irányba vezető folyosón is kiiktatható a nagy gazhalom a sarokban, csak meg kell javítani a targoncát és az nekimegy vagy a folyosó fala szétverhető és akkor kikerülhető a növény.
Az indákat tehát ne lődözd, csak a lőszert pazarlod. A megsemmisíthetőeket is inkább püföld ököllel, addig sem fogy a lőszer. Majd ha a keleti és nyugati területeken megoldottad a problémákat akkor majd szétszedheted az indákat, de addig nem.
De mindezt világosan elmondta neked a nő, amikor beléptél a főépületbe és vázolta neked a szituációt. Elmondta merre és mit keress, hogyan oldd meg a helyzetet.
le kell menni a létrán egy emelettel lejjebb, ott el jobbra meg majd balra, fel a mezőkre v mikre, és ott lesznek generátorok, amiket le kell állítani, utána már szétverhető a gaz..
"Két fegyverre tanítani senkit nem kell, pláne nem a játék elején amikor még alig akad pont. Ezzel bőven ráér a játékos, sőt igazából ki is hagyható nyugodtan a pontpazarlásnak ezen formája."
Azért szerintem egy snipernek jól jön, ha van legalább egy pontja mondjuk a pisztolyban. Sörétest valahogy elég gyengének érzem, ráadásul sokszor körülményes, mert a széles lövési szögnek köszönhetően van, hogy a csapattársak is belekerülnek a célkeresztbe...
Egy pont semmit nem ér. Egy fegyver nagyjából 5-ös skill-nél kezd használható lenni, de az már nagyon sok skill pont. Ezért írtam, hogy ne költs második fegyverre. Ha nagyon zavar a dolog használj gránátot, az nem megy mellé vagy próbálkozzon az öklözéssel de másik fegyvert cipelni és hozzá lőszert is és még skill pontokat is áldozni rá, az felesleges és haszontalan.
Egy 3 AP-s pisztoly egy lövésre jól jött rengeteg alkalommal, a főbb fegyver elsütése után több karakterem számára is, nem egyszer azon múlt, hogy úgy fejezzem be a harcot, hogy az ellenség hozzám sem tudott nyúlni, vagy egy-egy keményebb harcnál egyszerűen érezhetően kevesebb sebzést kapott a csapat, mintha még egy kört elszenvedtek volna. Hármas/négyes szint környékén egészen használható a pisztoly, annyit pontot szvsz megér, ha céltudatosan fejlődik az ember, akkor nem fog hiányozni (7 emberre építve amint lehet legalábbis)...
Shiwo: A Ranger Citadel-ben lehet megkapni a kapitánytól (akinek a robot végtagot is átadta a játékos és aki egy csomó érdekes technikai kütyüért cserébe lehetőséget ad, hogy a saját, a kapott cuccoknak köszönhetően bővülő spéci kínálatából válasszon az ember) jutalomként ha leszállít neki az ember egy adag uránt. Ilyet meg ugye csak egy helyen lehet szerezni ami adja magát.
A stukker neve meg Gamma Ray Emitter vagy valami hasonló. Meg lehet majd ismerni, mert csak egy béna lézerpuska lesz csak a kelléktárában mint másik energiafegyver.
Micsu: Az a simán az nem olyan simán megy. Az 5-ös szint az 14 skill pont. Mellékesre ennyit elkölteni úgy, hogy a játék nagyjából felétől egy kalap sz*rt sem fog érni kicsit nagy pazarlás. A két legerősebb pisztoly a játékban a normál nehézségen is csak 5-10 pontot tudott sebezni a játék utolsó harmadában előkerülő ellenfelekbe és nagyjából LA-be átkerülés után viharos sebességgel romlik a hatékonyságuk, hiába nő a sebzésük. Ha már másodlagos fegyver kéne akkor brawling legyen fejlesztve. Az legalább folyamatosan erősödik és igen nagy kritikus sebzés szorzóval rendelkezik még alacsony erejű karaktereknél is (nagy erejűnél meg még nagyobb lesz a kritikus sebzés szorzója), plusz az mindig kéznél van ugye.
Így első látásra elég XCOM-san néz ki de én félek kicsit hogy elszúrják mert nem emlékszem hogy valaha filmadaptációnak jó vége lett volna Sok a jogdíj és meg van kötve a kezük a sztorihoz legtöbbször, azért majd egy próbát megér ez is. Tökéletes a Falling Skies témája kommandós alapú történetekhez,
De hogy erről a játékról is beszéljünk azért :) Amikor visszatértem a pasival hogy adják vissza a túszul ejtett csapattagunkat elég rosszra fordult a város sorsa , ez egy dolog de nem tudtam visszavenni a dokimat csapattagnak, úgy látszik valahogy csökkent a reputációm, ezért az első kérdésem hogy hol lehet azt látni hogy mennyi embert vehetek fel a csapatba ? Azt gondoltam az közvetlen kapcsolatban van a Leadership-el de ezek szerint nem... Másik kérdés meg hogy kirúgtam egy kisebb fejlettségű csapattagot , a doki azért mégiscsak fontosabb, de a képek nem rendeződtek vissza. Magyarán a 4 alaptag egyikét berakta képben utolsónak, nem lehet ezen valahogy módosítani ?
ha átmegyek a térképen megjelölt radioaktiv területen, lesz más bajom is azon felül, hogy a karakterek vesztenek a életükből?
sárkánylovag: Akkor valamit tényleg eltolhattál. A reputációd náluk csak akkor tud esni, ha az embereiket ölöd. Nálam annyi volt, hogy kimentem a manusért és élve visszahoztam. Amikor mentem befelé odamentem az első őrhöz még a kapun kívül és beszéltem vele, majd elmentem mellette így detektálta a visszakísért embert és köszöntötte majd szólt neki, hogy irány befelé. Ő elszaladt én meg visszakaptam az emberemet, aki ott ácsorgott a lépcső tetején ahol kikerült a csapatból.
Nem kaptál esetleg időközben kinn mászkálva egy rádióüzenetben segélykérést? Mert ezekből kettő az itteniekhez kötődik és az egyikben magadra haragítod a modoros bagázst aztán majd kicsit később a második segélyhívásra reagálva majd jóvátehető lesz a dolog és akkor jön a haverság, még a fegyvertárukba is beeresztenek majd. Tölts vissza egy olyan állást, ahol még nem dumáltál a ketrecbe zárt manussal (ez indítja el a csapattag elkobzásban végződő sort) és játszd onnan újra. Ott csúszhatott be valami gebasz. Illetve eszembe jutott még egy lehetőség, hogy esetleg elkottyantottad a cselszövő némbernek mit is akarsz csinálni. Na ő megkeverhette a szószt a stadionban aminek akár ilyen kimenetele is lehet.
A karakterek képének sorrendjét nem tudod variálni. Amilyen sorrendben odakerültek illetve cserélődtek, úgy maradnak megjelenítve.
Stonee: Más nem.
köszi!
még egy olyan kérdés jött elő, hogy hogyan lehet a lövésmódokat változtatni ? (célzott / sima egy lövés / sorozat) a falloutban a fegyver képére kattintva tudtunk váltani, itt még nem jöttem rá hogy kell?
Csak ha tud a fegyver sorozatot akkor... a fegyver képe fölött kis golyó fülön. Meg még a sörétes szűkítőjét tudod állítani ha felszereled, azt már írta Saga lentebb.
Nincs meg két cicakaja zsákom sehol se találom de van két bag of zeolite az is quest item nem lehet hogy azt kell átalakítani valahogy annak ?
Rose le fog lépni valamikor, vagy ha kell akkor végig a csapattal lesz?
köszi!
és a célzott lövés? pl végtakora, szemre, feljre leadott lövés? ilyen nincs a játékban? ha nem is minden fegyvernél, de pl a sniper-nél?
Sárkánylovag: Az nem macskakaja, hanem alom, amibe a dolgát végzi. Van pedig dögivel belőle, én 3-al többet szedtem össze mint amennyi kellett és akkor még a stadion főnökénél lévő kettőt sem vettem fel. Nézz szét alaposan mindenhol újra. Például így emlékezetből könnyű kihagyni a bázis alatt lévő település (DNY-ra) alagútjában lévőt ami mellett egy méretes gyík van. De elég sok akad szétszórva amik mellett könnyű elmenni ha nem figyel az ember. Szóval odafigyelve, tessék újra végignézni mindent, mert ezek szerint több mellett is elmentél.
Zeolite majd kelleni fog, abból is 5 zsák. Ezt használod amúgy a cat litter-ből is, viszont a tiszta zeolite majd a végső öltözékhez kell, hogy a céli sugármezőn is áthaladhass (a litter-ből egy 5-ös védelmű rucit késízt majd a rádiós, a zeolite-ból meg 6-ost de azt majd csak azután, hogy Hollywood-ban bekapcsoltad a rádiót).
shadar619: Rose nem lép le ha nem haragítod magadra.
Stonee: Ugyanazon az ikonsoron ahol a tüzelés módja változtatható, a szélső ikon a fejlövésé. Érdemes minden ikont megnézni mit csinál csak vidd fölé a kurzort. Nem egy bonyolult játék ez csak egyszer kell megnézni benne minden ikont és minden tiszta lesz.
Stonee ha most kezdted a játékot érdemes visszaolvasni a fórumot. Ezt a kettőt feltétlenül nézd meg (klikkelj a linkre) #292 #267
Kicsit elakadtam a Titán templomjánál, a korháznál. Nem akarnak beengedni a templomba (mert, öldöstem a raidereket) csak ha 6 hordó anyagot szerzek be nekik. Ezzel nem lenne probléma de nem adtak új üres 3 hordót igy nem tudok gyűjtögetni, V-mit elszúrtam vagy ez egy bug? (A monk kisérőmet hagytam meghalni az elején, hogy tudjak beszélnia a feketeruhásokkal). Köszi a segítséget előre is.
Megvan a megoldás: visszatöltöttem az első beszélgetéshez és 1 emberhez pakoltam az első 3 hordót, így megkaptam a 3 üreset is. Úgy látom a gép igényli, hogy a küldetéshez tartozó dolgok a beszélőnél legyenek eggyüt.
Ez a rész volt legviccesebb a leveledben: Válasz 'rt1' üzenetére :))))) Szerintem ott csak 3 hordót kérnek , de amúgy mindegy mert ha nincs hordód nekik ugrasz és kész. Én úgyis leatombombáztam azt a helyet a végén :) A Sztálini elvet követtem: "Nincs ember , nincs probléma" :)
Kérhetnek ott többet is meg megoldható a trutyigyűjtés nélkül is a dolog. Attól függ mit csinálsz az odavezető úton.
Minden döntésnek lesz következménye. A Titan Valley és temple sorsában például a legjobb eset az, ha marad minden úgy ahogy van. Ez persze igazából senkinek nem lesz jó, de lényegében ez az egyetlen ahol békésen lezárható ez a része a játékbank.
- Az egyik ha az ember nem folyik bele a helyzetbe, nem semlegesíti és nem is küldi vissza a rakétát a 7-es silóból, de ekkor a papok bepöccennek rá, még jó hogy nem kell átmenni azon a területen újra, simán lehet a nagy térképen is utazni.
- Ha semlegesíti, az anyázós rádiózást hallják a raider-ek akik rájönnek, nincs mitől tartaniuk és likvidálják a papokat meg az utazókat.
- Ha visszaküldi a játékos a rakétát akkor azt kicsit később felhasználják a szektások és a valley eltűnik majd a térképről, mert kilövik a rakétát a raider-ek miatt.
- Ha a temple lezárt részén összebratyizik a játékos az őrült bezárt pappal, az mindenképpen eléri, hogy a rakétával vagy anélkül, de ott mindenki megpusztuljon. A fickóval beszélgetve a játék során majd rájöhet a játékos, hogy ő egy másik hatalom helyi beépített ügynöke volt aki mindenképp kavarná a matériát itt Arizonában előmozdítandó a saját főnökei céljait. Ez a marha ha kiszabadul és nem kerül a csapatba (állítólag felvehető), akkor a rakétával huncutkodni fog ami nem lesz jó senkinek.
- Amennyiben az ember segít a DBM csapatnak, azok kinyírják a szektásokat. Ők is akarják a rakétát amit vagy leszállít nekik az ember vagy nem. Ha igen, akkor lehet majd tőlük szerezni egy új csapattársat meg jobb cuccokkal fognak kereskedni. A sztori végén a dolog hatása annyi lesz, hogy most majd ők ellenőrzik a területen való áthaladást és majd ők tartanak sakkban másokat a Titan rakétával. Esetleg itt bekavarhat a korábban esetleg szabadon bocsátott totál dilinyós szektás, aki nem kizárt, hogy robbantani fog ha odakerül a töltet, ezt nem tudom de nem zárnám ki.
- Ha kiiktatja a robbanófejet a játékos a DBM-es sztoriban, akkor bepöccennek rá és nem lesz egészséges oda visszamenni, de alapvetően a korai gyilkoláson túl, teljes szekta likvidálása, ami a szerzetesek által kísért utazók halálát is jelenti, más probléma nem adódik. A területet a DBM ellenőrzi és biztosítja de a Ranger-ek-nek nem lesz ildomos arrafelé császkálni (meg bűnözőknek sem).
- Ha mindenkit kinyírt a játékos válogatás nélkül, akkor elméletileg lenne lehetőség akár a Ranger-eknek is elküldeni a rakétát , legalábbis ezt szűrtem le a semlegesítéssel próbálkozó fickó mondandójából. Ennek mikéntje passz.
Én sniper nélkül megyek, mert fölöslegesnek érzem. M16-osa van mindenkinek. Egyik karakteremnek raktam rá high powered scope-ot amivel 31m távolságig tud lőni, másiknak rövid csővel van szerelve, stb. 5.56-os lőszer van dögivel a játékban, a 37-48-as sebzés is rendben van, főleg ha burst módban szaggatom a seggfejeket. :) Assault rifle skill-t feltoltam mindenkinél hetesre, így 10. szintűként simán le tudjuk darálni a rosszarcokat (npc-k nélkül, legnehezebb fokozatban, gránátok-robbantgatások nélkül).
Én is úgy látom, hogy a pisztoly használatának nincs értelme a játékban. Erre nem érdemes pontot költeni. Ha ezeket a skill pontokat is assault rifle-re költjük, akkor nem fordul elő olyan helyzet, hogy pár ponttal talpon marad a hülyegyerek, amin esetleg egy pisztolylövés segíthetne.
Másodlagos fegyvere 1 pont erejéig minden karakteremnek van, mert szeretek spórolni a lőszerrel, és rémesen vicces, amikor kerékkulccsal vagy boxer-rel verem le a veséjét azoknak akik rám rontanak és nem rendelkeznek távolsági támadással. :D
Prison-nál futottam bele abba a "problémába", hogy túl sok fegyvert zsákmányoltam a hulláktól és a túlterheltség (6-os erő mindenkinél, meg zsák) miatt még mielőtt letaroltam volna a pályát vissza kellett mennem a HQ-ra. A fegyverraktáros arcnak nem volt elég pénze, hogy felvásárolja a sok fegyveralkatrészemet. Ez kellemetlen. Pedig annyira örültem a játék elején, hogy tele vannak zsével a boltosok..
A robbantgatós fazonnak a HQ-n nem tudok eladni szart, mióta felraktam a patch-t. Nálam vannak a szarok, de nem jelenik meg trade-eléskor az inventory-ban. Valaki talált erre megoldást?
Ott van a kula, de válts át a junk csoportra azt ott megtalálod az összeset. A patch óta csak 1 vagy 2 típust mutat amikor a megfelelő opciónál előhozod a biznisz ablakot, de a többi is ott van, csak a junk-ok között, tehát át kell váltani a junk fülre és mehet a "sz*rakodás".
Nagy Awaranessel a Sniper elég hasznos tud lenni, messziről látom az ellent, szépen kitalálom a taktikát, és a kezdő lövés is az enyém, ami többnyire halálosan, de minimum nagyon súlyosan megsebzi az egyik ellent... Utoljára szerkesztette: Pares, 2014.10.05. 20:02:35
Egyetértek. Az assault riffle a 3 lövésestől kezd erős lenni csak az nem visz messzire pontosan. Rengeteget számít az hogy messziről tudod indítani a csatát és mire odaérnek elfogy a pontjuk vagy beleszaladnak a bekészített csapatba. Ráadásul fedezék mögött.
De a legjobb energia csúzlihoz kell az urán ha jól értem, azt ha rosszul döntesz nem tudsz szerezni?
Legjobb sniperekhez is ritka az 50 es töltény, erősen limitált.
A mozdonyos questsorozatnál a békés megoldásnak van vmi bónusza a nem teljesen sikereshez képest?
(nekem nem jött össze a béke, a hülyék nem bírtak osztozni az aranyszegen, így a vége az lett hogy az egyik brigád legéppuskázta a másikat. Azóta olvastam hogy elvben mi a megoldás, csak kiváncsi vagyok mibven jobb a békés megoldás anná, hogy kilootolhattam az egyik bandát a mészárlás után :) )
Omg. Na jó, írtam valamit, de aztán rájöttem, hogy mit kell csinálni. Hiába, este már nem fog az agyam...
xblades: Bizony, ha nem megfelelő a döntés vagy nem a megfelelő időben cselekszik a játékos, akkor lemondhat az uránról.
sárkánylovag: Ezért kell tactical scope és long barrel minden assault rifle-re, mert ez a kettő együtt eszement módon kitolja a lőtávolságot (optimálisat is és a maximumot is), plusz növeli a pontosságot. Ezzel a módszerrel még a tuningolt sniper rifle is alig marad az AR előtt lőtávolság tekintetében, pusztítóerőben meg elmarad mögöttük.
Az .50-es lőszer azért annyira nem limitált. 150 db simán vehető 3 kereskedőtől az meg több mint elegendő, mivel a csúzli eléggé a játék végén kerül elő.
lammaer: Ha sikerül a békítés, akkor nem lesznek hullák, nem lesz kitől összegyűjteni cuccokat. Ellenben lesz plusz felvehető karakter (ezt elbukhatod attól függően, ki öl le kit). Az igazi különbség majd a játék végi elbeszélésben jön elő. A jutalom meg egyszeri pénzmennyiségben és komoly XP bónuszban nyilvánul meg. Utoljára szerkesztette: SaGa Jr, 2014.10.06. 08:35:26
Hali! Megvettem eredetibe a játékot :) Viszont a legkeményebb vonalas RPG amivel idáig játszottam a Drakensang 1-2. Ezért szeretnék induláshoz tanácsokat kérni. Főleg a karakterválasztás szempontjából, meg egyéb okosságok.
Arra gondoltam, hogy lenne egy vezetőképességű jó karizmás karakter, egy medic jellegű, egy teches gyerek, meg egy lockpickes indulásnak. Vagy ez így totál fail? Legyapnak rögtön az elején?
Teljesen jó, csak taníts nekik harci ismeretet is és nem lesz gondjuk. Ezzel le is fedtél mindent. A leader számára szükségesek lehetnek az ass skill-ek (ezek a különféle dumálós ismeretek amikkel meggyőzheted a diskurzus partnerét bizonyos dolgokról). Ha jót akarsz magadnak, egy karakter számára max 4 skill-t tanítasz meg és azokat tolod ki maximumra. Így jó ütemben fognak fejlődni, nem aprózódnak el és használhatóak maradnak végig. Ne aggódj ha valamilyen skill-re nem jut embered, mert lehet majd később felvenni (már a játék elején is) plusz embert. Ehhez csak legyen olyan karakter a csapatodban akinek eléri a 4-et a Charisma értéke. Ezzel már több egyén is felvehető. Saját embereknél pedig abszolút minimum 4-es Intelligence érték legyen minden esetben. Ennél kevesebbel csak szívás van. Magasabban csak akkor gondolkozz, ha az 8-as vagy 10-es. Ezek az értékek adnak bónuszokat a szintenkénti skill pontokra.
Barter skill-el ne foglalkozz, nem ad a játékhoz érdemileg semmit, pénz meg lesz úgyis elég mindenre, így szükségtelen a skill-t fejleszteni.
Ezen tanácsokkal már jó kis karaktereket összerakhatsz.
Köszi! Én a smart assre gondoltam kapásból a kézikönyv alapján. Vagy szükség van a másik 2-re is (hard, soft ass)? Másik, hogy nem éri meg a teches karakternek nagyon magas Intelligence értéket rakni?
Nem teljesen vbilágos hogy nagyobb csapat esetén osztódik e az XP vagy sem?
Most 6-an vagyunk, de csata végén azt látom hogy tételesen kilistázza melyik mob mennyit ér és mindenki megkapja azt az XPt (a karizma módosítóval megbolondítva). Igaz lenne hogy a nagyobb csapat is ugyanannyi XPt kap mint a kisebb? Azt várnám hogy több embernél kevesebb xp jut fejenként de nem ezt látom....
Köszi, lehet nekifutok még1x annak a küldetésnek - bár mindíg dilemmázom hogy lehet jobb lenne úgy végigjátszani ahogy adja magát a játék, nem a legoptimálisabb megoldásra blazírozni mindíg :)
Létszámtól függetlenül kapja mindenki az XP-t. Aki pedig ölt is a harcban az még egyszer megkapja az általa leölt ellenfél Xp értékét akkor amikor megtörtént az ölés, míg aki nem ölt az "csak" a végösszeget kapja, de azt mindenki megkapja így is úgy is. Lehetnek 4-en vagy 7-en ez nem számít.
R3nton: Mindegyik Ass skill-r szükség van, mert mindenhol más jön jól és nem mindenhol lesz smart ass beszéd opció. A leggyakoribb speciel a Hard ass, míg a másik kettő nagyjából egyenlő számban fordul elő.
Magas Intelligence összes előnye, hogy nagyon magas szinten ad 1 pontnyi initiative értéket meg több skill pontod lesz. A skill-ekbe nem szól bele semmilyen szinten így ebből a szempontból édes mindegy kinek mekkora értéken szerepel a kérdéses tulajdonsága. Nálam speciel a doki rohangált magas Intelligence értékkel, de rád van bízva kinek mekkora értéket biztosítasz. Utoljára szerkesztette: SaGa Jr, 2014.10.06. 09:58:44
Úgy vettem észre, hogy minden karakter megkapja az XP-t, nem a klasszikus értelemben osztódik az XP mennyiség. (Ez így gáz, mert bukom a 4 fős party előnyét.) Azonban karakterenként minimálisan eltérő XP-t kaphatnak, feltehetőleg a harci teljesítmény miatt. Az a karakter aki harcolt, mint állat, de az utolsó körben beájult nálam nem kapott semmi tapasztalati pontot.
A doki ellensúlyozza a harci XP-t elég könnyedén a gyógyításból, szóval nem lenne lemaradva akkor sem ha abból nem igazán kapna mert nem öl. Így viszont a többiek előtt menetel a gyógyításért járó xp mennyiség miatt.
Mindegyik skill használata ugyanannyi ideig tart ugyanazon az értéken. Az 1-es és a 10-es skill teljesítése között alig van eltérés időben, tehát semmivel nem időigényesebb mint bármi más skill használatáé.
A gyógyításért több xp-t akkor kapsz ha a célponton magasabb skill igényű gyógycsomagot használsz. Tehát az alap medic csomag valóban alig ad, de például egy 6-os már igen sokat mert 9-es skill kell a használatához. Ugyanígy az alap gyógycsomagnál jelentősen több xp nyerhető például trauma kit használatárt mert annak is magasabb a skill igénye.
Aknák és robbanó csapdák hatástalanításáért járó xp mennyiség is csak azon alapul, mekkora skill kell hozzá. A sima aknákért sem jön töb 12 xp-nél darabonként, de egy medium (ez 5-ös skill-t igényel legalább) vagy hard (ehhez meg akár a 10-es is kevés lehet, mert nem tuti a siker) akna felszedése/csapda hatástalanítása már ennek sokszorosát adja. Az kétségtelen tény, hogy a legtöbb xp a demolition skill használatával gyűjthető, mert rengeteg célpontja van ennek a skill-nek, amin használni lehet.
Hollywood konkrétan egy nagy bughalmaz, nem lehet normálisan befejezni, valamint hiába hatástalanítottam anno a Titan valleyben az atomot, a végén azt a befejezést kaptam, hogy visszaküldtem a DBM-nek
Gratula!
Az első patch-et feltetted és kezdtél újat a végigjátszásod során vagy alappal kezdted és patch-et ugyan feltetted de nem kezdtél újat? Azért kérdem, mert elég sok hibát úgy tűnik csak akkor javít a program ha újat kezdesz, mert az alap adatokat a save-ekben tárolja és ha az már lementésre került akkor a frissítések nem hatnak rá.
Hollywood esetében nem mindegy a feladatok sorrendje, mert beleszól abba, hogy mit érhetsz majd el általa és hogyan reagálnak rád. Ennek különösebb szerepe max akkor van, ha teljesen rendezni akarod a helyi viszonyokat a leghosszabb módon, a többi megoldásba nem szól bele. A valley-ben meg nem hatástalanítasz te semmit, azt másutt teszed meg (amúgy nálam is más volt a vége elbeszélés mint amit tényleg tettem, mert eltért a mentési adat és a javítás utáni szempontrendszer és ez nagyon megkavarta a dolgokat olyannyira, hogy visszatöltve a végjátékot és háromszor megnézve egyszer sem kaptam kétszer ugyanazt a befejező elbeszélést és egyik sem találta el a cselekedeteimet mindenben, ezért mikor meglett a patch feladtam a korábban megkezdett játékot és kezdtem egy újat elölről észlelve több olyan változtatást is amit a patch felrakása utáni visszatöltött állásban nem vettem észre). :) Utoljára szerkesztette: SaGa Jr, 2014.10.06. 12:00:05
Hollywoodban meg a legbékésebb megoldásra mentem rá, a dominának segítettem hatalomra kerülni, elkezdtem a békítést a templom és Hollywood között, a slavereket lenyomtam, a drogdealereket is (itt volt az első bug: a csatornából kiszabadított junkie csajt visszavittem a temetőbe a pasijához és akárhányszor beszéltem utána a csávóval mindig odaadta quest rewardot meg a az xp-t is), a papoknál hatalomra juttattam a domina szerelmét, ezután jöttek a bughegyek, a pap még megadta a küldetést a megfelelő ponton, hogy a megmaradt paptársa puccsot követett el és menjünk már át a titkos bejáraton és zúzzuk le neki. Erre meg mindenki hostile volt a területen, megöltem akit kellett, a logbookba azt mondta minden OK, de quest adó csak ugyanazt a sort hajtogatja és nem lehetett befejezni, ekkor még ott voltak a "sinner"-ek is akiket ki kellett szabadítanom, de a Maggie nevű csaj is eltűnt a táborból, igaz enélkül is sikerült kiszabadítanom őket, csak szét kellett lőnöm a templom főkapujának a konzolját, a nevesített sinner is sikeresen visszajutott a testvéréhez a kocsmába los felizben. A vége az lett hogy a logbookomban az van, hogy kiszabadítottam a sinnereket, elintéztem a slavereket és a drogosokat, minden OK, már csak annyit kell tennem, hogy visszamegyek a Bastionbe és végignézem a békeceremóniát, de amikor odamentem mindenki hostile volt megint (pap, domina, leváltott papfőnök felesége) miközben a pap még los feliz bejárata mellett is ott állt és csak hajtogatta hogy siessünk megölni a puccsistát, végül otthagytam az egészet a francba és haladtam a főküldivel
elmentem Angel Oracle- be, letartoztatták az egyik emberem ( Lexcaniumot adtam oda) de mikor visszakaptam volna, kaptam egy üzenetet, hogy a csapat már tele van egész addig 7 fős volt, Lexi nélkül lett 6, miért nem engedte visszavenni ? és ott áll most a börtön mellett , beszélni se lehet vele..
Na elkezdtem a játékot. Tetszik :) Jó féle, könnyűn kezdtem bár így is lesz biztos meglepetésben részem. Harcnál nem lehet kiválasztani kivel akarok éppen cselekedni? Hanem van egy ilyen sorrend?
Most ott tartok, hogy bejött 2 rádióhívás egyszerre, arról a két helyről ahol az adótornyokat kell megvizsgálni. Spoiler nélkül javaslat melyikre menjek? :D
egyik csapattagot ki kell tenni, hogy csak 5en legyenek, mikor visszavisszük a palit, akkor visszakapjuk a bezárt társunkat, majd visszavehető a kitett csapattag, hogy újra meglegyen a 7 fő..
Ezt már megbeszéltük pont tegnap, nekem is ez volt. Le kell menteni és akkor amikor újra betöltöd a rács mögé teszi vissza.de csak 5 emberrel. Nekem utána a 7.-et nem vette vissza mert szerinte megöltem valami bányászt. Úgyhogy a báziskapunál álló pankot kellett felvennem.
Neked kell döntened hová mész. Csak az egyik helyet tudod megmenteni, a másik elpusztul. Ha trükközni akarnál, hogy elkezded az egyiket és gyorsan átmész a másikhoz, akkor meg mindkét helynek vége lesz. Ettől még nem áll meg a sztori, csupán másfelé kell majd folytatnod.
A harcban a sorrend meghatározója az egyének initiative értéke.
Meldon: A leírt hibákat javították, de a javítás csak akkor érvényesülhet, ha totál új játékot kezdesz. Egész LA egyébként egy jókora bug halmaz volt az alap kiadásban, még patch előtt.
A papos helyzetben nem volt hiba, ott igenis mindenkinek ellenségessé kellett válnia, mert a bent tartózkodók kivétel nélkül a kérdéses szarkeverő brancshoz tartoztak, ráadásul míg a vezérük él, addig másokat is beránthat a harcba ami más frakciókkal szemben is ellenségessé tesz.
A bűnösök kiszabadításához egy lövést sem kellett volna leadni, és a csaj meg azért tűnt el, mert aktív lett az a belháború a papi frakciók között. A dolgot még ez előtt le kellett volna zárni. Plusz egy olyat is olvastam nemrég, hogy igazándiból az a feladat akkor teljesíthető ha más valakinek segítesz az uralom megszerzésében. De ezt a fene sem tudja, hogy igaz vagy sem.
A ceremónián ellenségesség akkor alakulhat ki, ha valaki olyat is lelőttél akit nem kellett volna. Amint harcolni kezdesz akkor minden csuhás ellenséggé válik. A dolog rövidre zárásához csak a célpontot szabad kinyírni és senki mást. Akkor gond nélkül zárható a feladat (legalábbis patch előtt nekem nem volt ezzel bajom azóta meg nem jutottam még el odáig). Emellett ami még csúnyán bezavarhatott nálad a dologba, ha nem a megfelelő sorrendben csináltad a feladatokat. Nem mindegy kivel kezded a rendrakást. Legalábbis nem volt mindegy a patch előtt. Utoljára szerkesztette: SaGa Jr, 2014.10.06. 16:44:51