Egyébként egymás ellen is tolhatjuk hétvégén, vagy kipróbálnék beállított helyzetben ezt azt. Pl, hogy négy SAM felett járõrözõ MiG-31-et mi a fenével lehet levakarni...
Azzal egyetértek, hogy a hülye csapattárs tönkreteheti a játékot. Ezért nem nagyon vagyok már hajlandó elõre összeállított csapat nélkül játszani. Múltkor is 2 v 2 volt, és a mellettem lévõ fickó az elsõ alkalommal amikor megtámadta õt egy nagyobb mennyiségû helikopter amire nem volt ellenszere, otthagyta a meccset. Máskor csak szimplán hülyeséget csinálnak, például amikor a velem lévõ ember beküldött vakon egy ellenséges zónába vagy 6-8 csapatszállítót, amiknek papírvékony volt a páncélja. Mondani sem kell, hogy mindegyiket kilõtték, és onnantól nem sok mindent tudott csinálni, mert ezekre költötte az összes pénzét.
Na, akkor egy megaposzt.
Nálam a játékok felében a "semmibõl" elõkerülõ egységek támadják az entry pontot, ami a légierõs deckemnél egyenlõ a halállal. Sem légierõt behívni nem tudok és a tüzérségnek is annyi. Legutoljára helik nyomultak be és henteltek le mindent, a rejtõzkdõ COMM-ot is megtaláltak. Sík terepen nehéz lopakodni, de vannak bizony hegyes és erdõs és nagy térképek ahol még víz is van a térkép szélén. Ha nincs helis recon, akkor az ott repülõ heliket szinte semmi sem látja. Ja, és nem az utakat kell használni. Azóta mindig hagyok hátra egy felderítõ helit, mert a többiek nagyrészt hanyagolják a felderítést sõt, néha még légvédelmet is, hogy ilyen kóbor próbálkozással ne érjenek el semmit.
Szóval meg lehet csinálni csak irtani kell az ellen reconját vagy füstölni kell. Mivel a füst olcsó akár megtévesztõ füstöt is lehet lõni, ami eltakarná azt, ami ott lenne. Csak éppen nem lesz ott semmi. Csináltam már olyat, hogy elkezdtem befüstölni egy területet, az ellen onnan várt. Aztán ellenkezõ oldalról indultam meg a domb és erdõ takarásában 6 harkocsival meg lévédelemmel. Úgy elvertem ott az ellent, mint a kétfenekû dobot. Persze megtartani vagy elfoglalni nem tudtam a területet, de veszteség nélkül irtottam le egy rakás egyésget. Aztán visszavonultam és javítás. Döbbenetes, de a füstöt a legtöbb játékos nem használja, pedig eszémletlen durva, mert blokkol minden felderítést. Azt csinálsz mögötte amit akarsz, semmit nem lát belõle. A nem radaros AAA-re rálõve totál vak lesz, a MANPAD-ot és SACLOS-t kinyírja, tehát a saját helid viszont a város körüli területet szemügyre veheti és el is mehet.
Az elbújt gyalogság felderítése az ami nehéz épületben és egyedül ott érnek valamit. Sajnos még az erõdben is a nem sok vizet zavar kategóriát képezik, mert simán el lehet nyomni õket, ha egyszerûen csak sokan tüzelnek rájuk. Még, az erdõben belefutott hk. is lemészárolja õket sokszor, mert tûzerõ az van. Legfeljebb 1-2õt kilõnek, de a durvább hk-k nemigen érzik meg a kézi pct. fegyvereket szembõl...
Visszavonulni meg nemigen tudnak a gyalogosok, mert tetû lassúak és egybõl bepánikolnak. Én a legsikersebb játékaimban a gyalogságból kb. annyit tettem le, hogy a játék elején befoglaltam pár posztot és annyi. Ezért telik repcsire és supportra, mert VHC-t sem veszek.
Van három slot logisztika, és 3-4 slot tank. B cat deckben ez már mennyiség. Egy slotban van 11 db asszem lehetõ legnagyobb XP-s alap M1, ami nem a világ teteje, de azért a tömeg pact hk-kat leverik fõleg magas XP-vel. Döbbenetes, de magas XP-vel a gyengébb hk is egész jó, mert a találat csökkenti az ellen morálját, még ha alig sebez is. Namármost a 4 4XP-s NATO tankok elég pontosan lõnek álló helyzetbõl, de még mozogva is. Ha már szintet léptek és elitek, akkor meg az ellenél a fusson ki merre lát kategória jön.
Van még 2x8 max XP-s Chieftain Mk10 és passzióból tette me M60A3-at próbálgatni, meg azért, mert gyors és olcsóbb, mint az M1. Gyalogság ellen jó, mert a francia harckcsinál csak 10-zel drágább, de sokkal vastagabb bõre van. Gyalogságból talán négy slot van, amibõl lehet, hogy a végén már csak három lesz. Supportnál két slot német Roland 2, 1-2 slot AMX-13 arty és 1 slot rakétás. A többi mind repcsi. El fogok töprengeni olyan decken, ami esetleg a +1 XP-s repcsiket adja, hogy mennyire életképes. A B cat decckel sok régi, de magas XP-s gép jó lehet.
A kinti fórumon az egyik tag azt írta, hogy az XP nem ad plusz védelmet. Most vagy csak mákos voltam, de az max. XP-s A-6-ból valahogy mégis alig akart leesni akár egy is. Vagy csak mázlim volt tegnap.
A VHC kategória a játék leggyengébe része. Sokmindent kipróbáltam onnan, egyik sem volt jó semmire. A két szék közt a pad alá egységet. Vagy túl kevés van belõle - TOW-os jeep - vagy túl gyengék egyes jó tulajdonság ellenére. A Zippo lassú és minden egybõl szétlövi, a lángszóró meg olyan lassa tölt és tüzel, hogy eddig kettõnél többször egyszer sem tudtam lõni még akkro sem amikor hármasával jártak... Akkor tudtam velüke egy rusht megfogni, az úton levõ oszlop nyomott egy kéziféket. Aztán jött három A-7 és A-6. XD
Ha egy városban nem látsz semmit, akkor simán füstöld be menj közel és már a füst alatt mehet a zárótûz, hogy te tüzelj elõször mikor a füst eloszlik. Ha meg lehet, akkor kerüld ki a várost. A legtöbb pontot el lehet foglalni úgy, hogy városhoz nem mész közel. Ha van huzalos pct. rakéta, akkor tolatva vissza lehet vonulni, ha nem fejjel mész a falnak. Van olyan huzalos rakáta, ami még a hk. lövegnél is kurtább lõtávval bír.
Nekem volt olyan harckocsim, amit vagy 6-8 találat ért, mert állandóan megjavítottam. Az ellenfél supply-ja meg blokkolható, tehát an inf. elõbb utóbb kifogy a lõszerbõl... Utána hent...
Bár még nem próbáltam, de lehet hogy a heli is tud a füst mögé nem irányítottan rakétázni. Ha más nem, akkor az ellen SAM / AAA egységei közül néhány füsttel kinyírható. A kimasírozó egységet meg nem irányított rakétával bizony lestunnolja két heli - szutyok és olcsó is - a SAM nem tud indítani. Aztán jön a huzalos vagy más raktéa a helirõl és bye-bye SAM. A AAA az persze gond. Nekem kapták már le Roland 2-et így. Jött három heli, egyet leszedett, de a másik kettõ kicsinálta. Mivel nem volt küzel AD sem vadász, a helik lehenteltek szinte mindent. Három harckocsit, gyalogságot.
Helik ellen egyégként az olcsó csapásmérõ gépek jók, mert lassúak és hamar rájuk fordultak. A gépágyúval meglepõen jól irtják õket.
A légvédelem felderítése meg egész simán megy, nekem legalábbis. AAA, SHORAD és Buk kiszúrása helinek rutinfeladat, csak nem az térképen átzavarva kell velük repkedni hanem fûrészfogazva elõre lassan. A AAA veszélyes, de a mozgó rakétás SAM elõl mindig el tudtam meneülni. Volt olyan fél órás játék, ahol összsen három helimet szedték csak le összesen és a felderített és megsemmisített légvédelmi egységek száma bõven tucat felett volt.
A tüzérségbõl a rakétás tüzérség igenis jó, csak máshogy kell használni, nem kell beõle 2-3-4-es csoport és akkor nem is eszi meg két perc alatt a logisztikát Egy rocket igen masszív területet fog le. A bibi az, hogy NATO oldalon nem sok van. Van az MLRS és van valami német. A B cat. deckbe viszont MLRS nincs is sajna... A német rakétás egységgel 8-10 sortüzet simán le lehet adni egy német Jupiterbõl. B kat. deckeb 2 slotból veszel 28-at. A FOB nem kell.
A játék nehezen, de tanulható. Tegnapig emberemlékezet óta nem volt egy gyõzelmem sem. Tegnap meg zsinórba kettõ és a harmadiknál csak a disconnect mentette meg az ellent. Meg kell találni a neked fekvõ játékstílust. Mivel a valamire jó vadászok nagy része drága, ezért sikeres a baromi erõs csapásmérõ gépes deckem, mert a légvédelem viszont nemigen fogja meg a erõs tüzérség, jó recon és sok nagy öklû gépet.
Tegnap volt olyan, hogy 6 (!) légvédelmi egységet irtottam ki úgy, hogy egy gépem sem veszett oda csak megsérült két darab gépem, de az A-7 és A-6 gyorsan javul. A bombás egységek magas XP-val eszméletlen pontosan oldanak, az A-6 bombái nem egy szétszórt vonalba, hanem egy sûrû, ovál szerû masszába mennek. B deckeben max XP-s (!) A-6-ból is 3 darab van egy slotban. Medium ECM-mel azért tömegesen elég jó túlélõk. Elsõnek mindig az A-7 megy, ami napalmmal meg ha nem is öli meg, de garantáltan sstunnol mindent.
A legnagyobb veszély sajnos a kretén csapattárs. Ha hülyeséget csinál és nem kooperál veled, akkor esély sincs a gyõzelemre. Az utolsó gyõzelemnél olyan térkép volt, hogy a második behívó pont közel volt. Azonnal elfoglaltam és nyílt terepen hagytam a COMM egységet, és a csapattárs oda hívott be egy rakás egységet, nem az alap indulási helyre. Aztán persze feladtam a területet kb. 1 percre, amíg el nem bújt a COMM, de az, hogy a második zónába jött be egy rakás egység, azzal lényegében vittük a balszárnyat.
A társ ment elõre, de egy városnál ellenállásba ütközött. Kért légi supportot, mire kérdeztem, hogy látott -e légvédelmet. Reaktció? Megjelölte a felderített Tunguzkák utolsó helyét sõt, is és kérésre azokat lõtte szét, amint felbukkantak a saját veszeségre és páncélos ellentevékenységtõl függetlenül. Miért? Mert beláttam, hogy inkább bevállalja azt, hogy elveszít némi hk mennyiségt. Aztán jöttem én. Rázendített a tüzérség és jött a légierõ. Mondanom sem kell 1 gép elvesztésével 3 (!) Tunguzkát szedtünk le. Onnantól fogva vége is volt a játéknak, mert a hordányi A-6 és A-7 gépek térütek és fordultak és irtottát az ellent. 10 percen belül meggyertük az 1200 (!) pontos conquestet. Persze mákunk is volt, mert nem volt ellenséges vadász. Mondjuk négy A-7 akár még egy komolyabb vadásszal is szembeszállhatott volna. Ekkor még csak két olcsó Harrier volt két AIM-9-cel a deckben. Mondjuk ezek közel kerültek MiG-25-höz és manõverezõ légiharcban egyet leszedtek a másik meg inkább olajra lépett.
Szóval nem rossz ez a játék, csak sok kudarc az embereknek kedvét szegi. Meg a disconnect... Ha belejön az ember, akkor nagyon addiktív a cucc. Szeritnem miden hibája és hülyesége ellenére ez ma az RTS-ek királya.
Megnehezíti a támadásokat az, hogy nem nagyon lehet felderíteni az ellenséges zónákat. Egy felderítõ egységnek nagyon közel kell mennie egy erdõhöz vagy épülethez ahhoz, hogy meglássa a benne rejtõzködõ egységeket. Annyira közel, hogy felfedezik, és szétlövik. Gyakorlatilag csak öngyilkos támadásokkal lehet kiismerni azt, hogy melyik ellenséges egység hol rejtõzik. A légvédelem esetén még nehezebb, mert általában a légvédelem hátrébb rejtõzik, mint a többi egység, vagyis nehezebb észrevenni.
Nem lehet normálisan manõverezni. Arra gondolok, hogy nem igazán lehet a legtöbb pályán (még az újakon sem) megkerülni az ellenséges zónákat normális haderõvel (tehát nem felderítõkkel) anélkül, hogy észrevennének, és tüzet nyitnának. Szerintem ha egy pályán ezt nem lehet megcsinálni akkor az túl kicsi, vagy túl sok zóna túl közel van egymáshoz. Miért baj ez ? Nem nagyon lehet például megkerülni egy ellenséges zónát azért, hogy ne kelljen a frontvonalon támadnod, illetve nem tudsz például az ellenséges zóna mögé kerülni, hogy elvágd az utánpótlását (ami szerintem fontos lenne a támadáshoz).
A pontszámos destruction módnak szeritnem semmi értelme. Csinálhatok én bármit jól, ha az kedves játékostárs lehentelteti magát. Hiába állítom meg aztán én a támadást, a pontszám veszteség el van könyvelve...
Ezen felül az egész arra buzdít, hogy védekezz. A legjobb meccseket eddig mind conquest vagy economy módban vívtam.
Gyõztünk egy másikban is. Az egyik ranked játékos felvett barátnak, annyira jól együttmûködtünk. :)
Aztán a köv játékban a start után 5 másodperccel disconnect. Anyád...
Még egy gyõzelem, sokkal erõsebb ellenfeleket aláztunk le. Szó szerint.
Na, végre volt egy gyõzelem. 30 perces conquest. A gyõzelem után 5 másodperccel volt disconnect.
B kategóriás NATO deckkel tolom most. Egy rakás gép vadászgép nélkül. Eddig mázli volt, mert vadászt nem hozott az ellen, csak légvédelmet, azt meg elég jól szét lehetett kapni. A heliket meg lõtték az A-7-ek.
Az elején az ellen elhúzott és helikkel kiirotta az alap bázisnál a COMM-ot, de visszarohantuk és megfordítottuk a meccset. A végén olyna támadást zavartunk le, hogy csak úgy nyekkent. :)
Valaki multizni?
Végre egyszer nyerésre álltunk, erre disconnect. A jó kurva édesanyukat már, hogy szarnak telibe a problémába.
A légierõvel fordítottam meg egyébként a játékot. Az ellenfél elkezdett ruhsholni. Az A-7 és A-6 kötelékek meg rendet tettek. Az viszont vicc, hogy saját terület és AD felett körözõ MiG-31 hegyekkel semmit sem lehet kezedni. Inkább alájuk lopakodtam légvédelemmel oszt elkotródtak.
A Zippot elõször sikerült úgy, ahogy használni. Egy rusht úgy megállított az úton, ahogy kell. Persze azonnal kilõtték a mindkét jármûvet...
A megapostos topikom meglendült. :)
Ja, még valami. A légvédelmi egységeket nem irányított rakétás és géppuskás / gépágyús helikkel úgy tûnik, hogy szét lehet spammelni. Nálam legalábbis megcsinálták.
Ma megnéztem a statomat. 25%-os gyõzelmi arányom van. Tegnap egyszer sem gyõztem. (Persze ebbõl jónéhány disconnect miatt lesz vesztés.)
Tegnap én is próbáltam rusholni. Nem jött be. A legjobb francia tank sem jó semmire...
Sajnos úgy tûnik, hogy a játék egy idõ után egysíkú. A rush taktika mindent visz. A földön még csak-csak megfogom a szutyok T-34 és más harckocsikt - 3 harckocsival vagy 20 jármûvet szedtem szét - de a légierõ ellen nem tudok mit csinálni. Yak-38 és MiG-12 gépekkel szétspammolnak. Miért is?
Hát mert a vörös oldal olcsó csapásmérõi bombásak, tehát mehet az area effect. Ja, és a MiG-21-egy 1000-re vágtázik. Szegény kék oldalnak meg van lassú és drága F-104, vagy lassú és nem AoE A-4. Ez aztán a balansz...
Na, toltam ma pár játékot. Egyszer sem gyõztem, de sikerült már egy majdnem sikeres gyalogsági támadást lezavarni füsttel és hk. támogatással kombinálva. Kezdek rájönni, hogy az arty hogyan és mire jó. Már álló SAM-et is lõttem szét.
Az egyik legjobb SAM a legmodernebb Chapparal. Iszonyatosan gyorsan lõ, helik ellen az a best. Apró gond, hogy 4 rakéta pikk-pakk elfogy és eszi a supply-t. Rolanddal kombinálva egész jó.
Amit még tesztelni fogok, hogy a légierõ minimális vadászok terén, csak egy slot F-15. Viszont bespammelek 3x3 A-7-et. Ez már azért mennyiség és tûzerõ. :)
A harkocsikkal okosan játszva nagyot lehet aratni. Egy szem Leo 2A4-gyel 6 (!) T-72-õt zavartam szét védekezve, fedezéket kihasználva és tolatva. Leo 2 majdnem mindig meghalt, de a mögötte levõ supply minid felhúzta annyira, hogy túlélte a következõ támadást.
Tesztelésre ráér most valaki? Megnézni, hogy mit tudnak az egyes, eddig ki nem próbált fegyverek.
A kérdés csak az, hogy mi. Nagy az esély rá, hogy nem egy új wargame lesz csak remélni tudom, hogy esetleg egy még realisztikusabb, és hasonló idõsíkban mozgó játék lesz. (Remélem nem az act of war-t akarják folytatni)
Annyi biztos, hogy RTS lesz a következõ játékuk is.
az EUGENnek semmi köze a farminghoz. soha nem is volt. Csak a kiadó közös.
act of war, ruse,wargame. Ezeket csinálták õk
Biztosan lehet tudni, hogy egy új Wargame játék lesz az új játék ?
Mondjuk nem valószínû, hogy pl az új Farming simulator az, amit nagy dobra vernének.
Arra ott a RUSE. Én is megnézném szivesen de kétlem, hogy visszatérnének oda.
Ja. A motorhoz viszont nem illik a XIX századi környezet. II Vh-ra esetleg érdemes átportolni fõleg úgy, hogy ott legfeljebb AAA van és nincs sem SAM sem légiharc rakéta.
Csendes óceáni harcoknál hajók is lehetnek, amit egyesek hiányoltak.
az augusztusi gameconon EUGEN is részt vesz és bejelentik az új játékukat.
Lehet tippelni milyen frappáns neve lesz megen.
Én nagyon remélem, hogy a realisztikusan rombolható környezet lesz a következõ nagy lépés.
De megnéznék ezzel a motorral egy Napoleoni idõkben játszodó játékot is. North and South? emlékszik még arra valaki ? :D
Nem azt mondonm, hogy lassú és gyors cél esetén változzon a hit chance. Azt kellene csinálni, hogy minden mozgó cél esetén romoljon az álló célhoz képest.
Balance miatt. Így egyszerûbb ha megnézed minden jármû 1-2 kivételtõl eltekintve 110km/h megy úton vagy a 3as HE érték szinte minden tanknál de sorolhatnám még.
What I'm mostly thinking of is an apc moving at ~100km versus a slow $1 transport. Common sense has had me thinking a faster vehicle would be tougher to hit but I'm not sure if that's the case.
Válasz:
It does not.
Félelmetes, hogy egy jó alapötletet és alapvetõen nem rossz játékban hogyan képesek ekkora baromságokat kitalálni. A valóságban egy mozgó célpont mióta nem nehezebb cél?
Tehát hogy a frászkarikába modellezik le a mozgó háborút és taktikát, amikr a legalapvetõbb sajátosság sincs modellezve...?
Most nézem, a kõkorszaki Strela 1-nek van 9-es (!) accuracy értéke. A sokkal modernebb Chapparalnak meg van 8-as. A régi fegyvereknél nem értem, hogy miért nincs akkora accuracy szakadék, mint a taknoknál. A régi szaroknál nincs stabilizátor és az alap acc. 4-5, a legjobbaké meg 10 feletti. Ehhez képes kõkorszai SAM rendszereknél is 7-8-as acc van. Röhej...
A valóságban a legjobb lévédelmi rendszerek is 10% alatti megsemmisítési arányt értek el nem csúcskat gépek ellen. Innentõl fogva az is egy módszer, hogy nagyon sok egység kell és drága resupplyval, vagy a jelenlegi modellezéssel drágává tenni a lévédelmet, mert egy így vicc.
Igen ám de destruction-ban nincs az, hogy benyomsz akármennyi egységet veszteségekre tekintet nélkül az ellenség arcában csomóba fogva ott legalább igazi értéke van minden egyes egységnek és nem kell 30-40 egységet mikrózni. Akkor inkább economy. Egyébként ha számítunk a rush-ra akkor simán megfogjuk.
Légvédelem ellen csak akkor lenne igazi esélye a légierõnek ha valahogy teljes képet kapnál hol van a légvédelem ami szinte lehetetlen.
A légierõnek egyébként egy módon lehet esélye, ha sikerült artyval lebénítani a légvédelmet. A bibi az, hogy uton gyorsan mozgó egységeknél erre esély nincs... Álló és elbújt egység is lehet. Amíg az erdõ közepébõl is mûködik a SAM és AAA, addig ez a része sajnos egy rossz vicc.
Nekem az economy jön be a legjobban. Lehet rusholni, csak ha megállít egy okos játékos, akkor oda a pénzed és az egységed is. A destructiontól irtózom. Az egész játékmódot megöli az, hogy nem kell terütetet foglalni és a védekezõ fél brutális elõnyben van, mert elvesztett egységek növelik az ellefél pontszámát. Az economy és a conquest módban meg nem.
Ez egy érdekes topik. Igyekszem végigolvasni, hát kiderülnek még dolgok arról, hogy mi számít és mi nem. Pl, hogy mozgó egységet nehezebb e eltalálni.
A probléma ott van, hogy 2v2-ben 1 ember nem tud a földön két hadszínteret figyelni a másik meg 2 hadszínteret folyamatosan supportálni földön levegõben.
3v3 v. 4v4-et lenne majd érdemes valamikor így kipróbálni de én ott sem számítok átütõ sikerre.
Amondó vagyok, hogy a teljes specializáció nem mûködõképes csak a részleges picit erre picit arra jobban specializálódni de semmiképpen sem teljesen 1 v. 2 irányba.
Én a mapra kidolgozott és összehangolt taktikában már jobban hiszek mint a specko deck-ben. Továbbá az olcsó Rush ellen és az arty spamm ellen is ki kell dolgozni taktikát mert ahogy látom más se megy. Ja és végre válasszuk ki melyik játékmódban játsszunk mert mindegyik más taktikát és deck-et igényel.
Hozzáadtam ey új posztot. Jó lenne, ha a chaff/flare modellezés megjelenne, ez lenne talán a legyegyszerûbb megvalósítás. A magassági elkülönítést nem írtam be, mert szerintem túlságosan elbonyolítaná a játékot.
A supportjuk meg szégyelheti magát, de nagyon. Szaporodnak a disconnect bejegyzések, a leghosszabban is van már szép számú bejegyzés és én eddig nulla ajánlást láttam, hogy mit is csináljon a kedves user.
Szerintem az erõsen specializált deckek életképtelenek. Lehe kisebb nagyobb mértékben, de nekünk nem sikerült megtalálni az összhangot. Még a nemzet specifikus decknek sem látom értelmét, mert az elérhetõ prototípus egységek nagy része drága, amit ugyis lespammelnek egyesek.
Pl. nekem hiába volt csúcskategóriás pct gyalogságom, az erdõban 12 db T-34-gyel nem tudtak mit kezdeni.
Szerdán vagy pénteken este szerintem leszek. Amúgy szívesen kipróbálnék közösen egy specializált decket (mondjuk német páncélos decket).
Én a légierõs paklit raktam össze, Jeff meg páncélosat. Az elsõ meccs annyira még nem volt katasztrofális, de másodjára én csak véletlenül hagytam kiválasztva és úgy lerusholtak minket ósdi szarokkal, hogy ihaj.
A légvédelem egyszerûen nevetségesen tápos. Ósdi, '60-as évek vége '70-as évek eleji fostalig szovjet légvédelem a legmodernebb gépeket is leszedni. Volt pár 6-8 gépes támadásom, de akkor is hülyék voltak.
A legfõbb baj a buta AI. Ha csak egy pillanatra is eltûnik a cél a szeme elõl, akkor a balfasz gép tovább repül az utolsó pont felé, de nem támad meg semmit, persze õket meg lelövik. 8 gépet meg nem tudsz mikromenedzselni...
Mi volt a fel állás, csak nagy vonalakban ki mire ment rá?
Tegnap kipróbáltuk, nem jött be az erõs specializáció.
Felõlem tolhatjuk, megyek fel TS-re.
Közben látom, hogy három csúcshk-t tettél be, max XP-vel. Bõven jó szerintem.
MIIP Abrams jó, de az az alattit én még soha nem használtam. Szerintem ahelyett inkább Chieftain, mert 65-ös árával már "tömeg hk", de ahhoz képest erõs, abból kell két slot. A MIIP és a két Chieftain adja a közép/felsõ kategóriát. A többi lehet ami jólesik gyorsabb és könnyebb valami.
Mobilitás volt az elsõdleges német CV a leggyorsabb terepen (asszem 110) Chieftain Mk10 40km/h terepen az AMX-30 70km/h de ennek ellenére persze simán lehet helyet csinálni. M163-nak nincs ennyi lõtávja.
A francia hk-k elsõsorban gyalogok ellen kellenek olcsón spammolhatóak és gyorsak de próbálgatni kell mi az ami beválik. Én eléggé felderítõ mániás vagyok azért van ennyi bent de szerintem is csökkenteni kell :) .
Ha belefér egy lángszórós egység a páncélozatlanból az is jó lenne. Olcsó, ha csak párat tud lõni, akkor is elvben kiirtja a gyalogságot. Ha füsttel el van nyomva a város, akkor több közel tud menni, fõleg ha két irányból teszed. Csak a huzalos rakéták fogják meg, mert 1000 méteres lõtáv az igen távoli. A harckocsiknak meg adott estben utat törnek azzal, hogy szimlán kiirtják az erdõt. Egy idõ után egyszerûen nincs fedezék.
Kanadának van 2 érdekes egysége.
Chimera: Ami a vehicle-ök között van prot. egység de ami a lényeg 20as frontpáncél 19AP 12AC 130-ba kerül. Lassú(50km/h) csak 2275m-re lõ el és csak 4 lehet belõle.
M113 ADATS: Support-os prot. egység ami mindenre tud lõni ami(!) mozog 25AP 9AC 30r/m 90-be kerül és 2450m re tud repcsire lõni, 2625m ground.
Hú, ez érdekes deck. Nagyrészt nem értem, hogy miért így raktad össze. A logisztikánál pl. kb. a heli az, amit tarts meg. Az én 2 FOB-om és 28 darab teherautóm bõven elég szerintem.
A francia harckocsik használatát nem értem. Asszem egyiknen sincs stabilizátor, páncélvédettségük 0. A legjobb közép/alsó kategóriás harckocsiból egy darab sincs, az angol Chieftain Mk10-es.
65-ért a páncélvédettsége szembõl közelíti a legjobb harkocsikért, a csúcskategória alját. A 9-es pontosság nem rossz, a 15-ös AP power ennyiért ultrabrutál és a stabilizátora sem katasztrófa. Egyetlen (vagy kettõ) komoly hátránya van, irdatlan lassú terepen és a mérete az nagy, tehát könnyebb eltalálni. Ebbõl két slot kötelezõ szerintem minden NATO hk deckbe. Ezt nem rusholja le minden szirszar és négy ilyen hk. a játék elején ugyanannyi, mint két legdrágább M1 vagy Leo 2. Viszont ugyebár tudnak kétoldalról átkarolni is, ha kell. Még a csúcsharckocsik sem pöckölik le õket.
Mivel full hk deck, ezért legalább egy slot csúcsharckocsi kell szeritnem "végszükség esetére". Ez lehet a legjobb M1 és / vagy Leo 2. A többi viszont már egyéni ízlés dolga, de szerintem ez a gerinc.
A légvédelemnél a Flakpanzert nem értem. Az M163-ból a fejlettebb nekem jobbnak tûnik. Felderítõbõl tényleg ennyi kell?
A német command vehicle mit tud? Nekem eddig az angol jön be a legjobban.
Log.: azért van bent a Puma, hogy gyors utánpótlást lehessen bárhova vinni.
Inf.: Légi deszant kevésbé védett pontokra vagy zargatni az ellenség alap pontját
Supp.: minimális de elit infrás, radaros légvédelem
Tanks: Csigazabálók néhány olcsóbb Abrams-el az elején komoly rush-t tudnak tolni, igazából az AMX-ek gyalogok ellen lesznek hatékonyak meg gyorsak még terepen is. Ha tûzerõ kell arra ott vannak a drágább elit tankok.
Recon: Itt simán lehetne pontot faragni hellfire-es Kiowa lehet felesleges illetve a légi szállítású felderítés is.
Még annyi, hogy a gyalogsánál úgy van ilyen mennyiség, hogy mindegyik max XP-s, ami nem rossz, ha a pct. rakétás egységeket nézi az ember.
Egy ilyen deck elég szerintem bõven. Viszont ilyenkor a földi erõknél a többieknél nem az ellenfél páncélosai a fõ célpontok, hanem a légvédelem. Nyomás elõre és szedd szét a légvédelmet. (Füstöt tudok adni arra, hogy rövi idõre blokkoljam az ellenséges hk-t. A páncélzat arra kell, hogy ne kapják szét õket, amíg a légévdelmet szét nem lõtték aztán persze mehetnek a hk ellen.
Ha még el is vesztes néhány közepes hk-t a puhatestûek szétszedése közben, a légierõvel olyan rendet teszek, hogy ott kõ kövön nem marad. 2-3 négy CBU-s csapásmérõnek és egy A-10-nek semmi sem áll ellent. Pillanatok alatt kinyírnak több harckocsit. Ha nincs légvédelem idõ, mire felér a pótlás. Addig az F-15-ök tartják a frontot.
"Peidg kvázi részegen játszottam." lehet ez volt a lényeg
Sajna a Bradley akkor tényleg ugrott. Mondjuk ha csak légierõ, tüzérség és gyalogságod van akkor lehet a heli meg a tow felesleges és elég 8 felderítõ mert nem te fogsz foglalni akkor be lehet még rakni 1 adag repcsit.
Azon gondolkodom, hogy mondjuk 3vs3-ban ha két ember ilyen deck-et hoz 1 pedig páncélos felderítõ és olcsó helis-et (gyalogság ellen) akkor az aki a páncélosokat hozza megspórolhatja a légierõt meg a légvédelmet és mennyiségi+ minõségi tankokat tud hozni amivel komoly rush-t tud csinálni de akár még pár helivel szállítható deszant is jól jöhet ha le tudod dobni az ellen fõ behívó pontja mögé.
Motorized decknél gyakorlatilag nincs harckocsi, csak ócska szarok 20-30-ba kerülõ õsrégi M48 és hasonlók. Lassúak, pontosság 0, páncélzat meg legfeljebb 7-9-es szembõl. Szerintem ezek olyanok, hogy bele se tedd a deckbe, csak viszi a slotot. Ez az ára a sok repcsinek. Az, hogy 1980 elõtti az összeállítás, az még rátesz egy lapáttal, de anélkül sincs komoly harckocsi emlékeim szerint.
Ez azt is jelenti, hogy szólóban az ilyen deck szerintem gyakorlatilag életképtelen. Egy igazi harckocsi és tüzérségi rusht a légierõ és a legjobb TOW egységek sem állítanak meg, csak ha nagyon béna a támadó és közel rohan az erdõhöz rambózni.
A legjobb példa a tegnapi meccsünk volt. A négy M1-em olyan szilárd falat alkotott, hogy semmi sem tudta leszedni õket a teljes lõszerkészletet elõtték és szanaszét cincálták az ellenfelet. TOW-os egységekkel ez reménytelen próbálkozás lett volna. Pár Konkurs szembõl betalált, de azt még kibírták. Na persze a tolatással és supporttal meg is lettek egyszer javítva. Meg amint láttam, hogy jön a rakéta, mentem vissza tolatásba és a tüzérség és a gyalogság megindult. A gyalogság, tüzérség és a város körüli támogató egységek harcát kellene még csiszolni, mert sajnos a tegnapi meccs azon ment el. Pedig nem sok híja volt.
Én amondó vagyok, hogy az ember vonuljon inkább vissza, ha tud és supporttal gyógyítsa az egységeket. Gyalogságot fillérekért megjavítja a teherautó, a hk picit drágább, de így is sokkal jobb. A FOB és a teherautók olcsóbbak, mint 400-500-ért venni négy csúcs harckocsit. Egy FOB 75 és 2 teherautó meg kb. 40. Ez mire elég? 4 harckocsit elég rendesen megjavít és feltölt egyetlen teherautó is, de kettõ egy fél HP-s 4 darabos szakaszt maxra gyógyít és 0-ról feltölt félig lõszerrel. Egy FOB meg két teherautót négyszer csontra feltankol. Eszméletlen költséghatékony, csak persze ez rush taktikával nem megy. Nagyon dinamikusan kell játszani és nem erõltetni azt, ami nem megy.
Ezért nem értem azokat a kinti fórumozókat és tutorial videókat, akik szerint a FOB haszontalan. Le kell csekkolni, de most már asszem utólag is lehethetõ. Tehát az elfoglalt területre, a front közelébe is lerakható. Ha ez így van, akkor elég durva elõnyt lehet vele szerintem összeszedni, nem kell ingázni. Egy perc alatt visszaérhet az egység, vagy a teherautók ingáznak marha gyorsan. Füst ellövése után mivel a harc megszûnik szinte azonnal szerelni kezdik a jármûveket és a FOB hatósugara elég combos. Szétlõni sem két pillanat, tüzérséggel reménytelen, napalmbol és Mk-84-bõl is kell neki vagy 3-4 sorozat. Ha ez nem megy, akkor persze marad az ingázás, de 28 Jupiter mellett nem egyesével mozgatnám õket - már most sem úgy teszem - hanem mindig kettesével.
A tüzérségnél meg a füst használata alap. Fura, de egy ellenséges rusht jobban megállít, mint elnyomás. Legalábbis szerintem. Ha nem lát, nem tud lõni, te meg vissza tudsz vonulni, akár egészen a szállító jármûvekig. A veszteségeket fillérekért pótolod és mehet vissza. Ja, és ekkor a felderítése is ugrott az ellennek, tehát visszavonulás közben nagyon durva csapdát tudsz felállítani, ha ügyes vagy. Saját egységet is érdemes beburkolni néha, ha pl. jön a heli és nincs légvédelmed.
Azt viszont csak most vettem észre, hogy a minimálisan drágább angol command vehicle mennyivel jobb. Irgalmatlan gyors terepen is.
A légvédelmi egységekre megtanultam vigyázni. A tengnapi hosszú játékban egyetlen egyet sem szedtek le csak a legvégén, amikor már minden mindegy volt.
6 db F-15A mellett nem kell túl sok légvédelem, de ezen lehet segíteni, kivágom az egy szem helit vagy a TOW egységeket és jöhet még egy slot.
Ha a légvédelem szét van szedve, akkor inkább a TOW jeep az, ami nem kell, hiszen puhatestû. Ellenben egy harci helit nem fog szétszedni egyetlen nem AAA/SAM egység sem. Tehát két slot felszabadul egy Jupiter még belefér.
Az olcsó vadászok meg akkora tömegben vannak, hogy még durvább gépeket is képesek elkergetni a saját front felett. Tegnap a négy F-5-öm elzavart egy Szu-27-est erõlködés nélkül. Persze lehet, hogy ez kivétel volt.
Tegnap csak egy nagyon gyors destructiont tudtam kipróbálni a deckkel, ahol alacsony kezdõ és végpontszámot állított be véletlenül a hostoló. A játék elején a két F-5 simán kordában tartotta a heliket és az olcsó csapásmérõket, mert légvédelemre az ellennek sem jutott már. Az F-15A meg aztán tényle söpört. (Peidg kvázi részegen játszottam.)
A deckbõl tehát, ha nagyon kell ki lehet szedni a helit és a TOW-os egységeket is, akkor lesz +3 slot. Talán egy felderítõt is, mert 8 darab elég sok, ha nektek is van, de lehet kisebb XP-s és akkor még több van egy slotban akkor már +4-nél vagyunk. A tüzérségbõl is a 2x4 sok, ha vigyázok és nem akarok nagy pergõtüzet, akkor egy slot 2+2 = 4 = 1 slot mellet már 5 felhasználható van. Ebbõl jöhet még egy Jupiter, ha szerinted kevés, de én kamiont sem nagyon vesztek már. 28 az irdatlan mennyiség. A maradék két slotból meg jöhet gyalogság.
A repcsis jenkis decknél szerintem a '80 elõtti beállítás nagyon kell, mert a jobb gépekbõl a slotonként +1 gép sokat számít. A 6 darab F-15A valami irgalmatlanul durva erõ. A fennmardó gépmennyiség viszont nagyon variálható. A fájó az, hogy a motorized beállítás miatt nincs napalmos gép. Gyalogság ellen sima Mk bombás gép kell, abból meg nincs sok, mert Intruder sincs és a többi NATO gébõl is csak a kétfajta nem túl olcsó F-16A-nak van. Mondjuk a gépágyú egészen jól mûködik néha még fedezékben levõ gyalogság ellen is.
A legnagyobb probléma az lehet ha nincs meg a légifölény mert akkor tankokkal simán letolnak.
Én beraknék Bradley-s gyalogságot mert ugyan drága de nagyon hatékony. Illetve valamilyen jól páncélozott tankot, hogy a tow-os Jeep-ek elõtt legyen aki a golyót fogja. A 6 roland kicsit kevésnek tûnik meg a 14 jupiterre is nagyon kell vigyázni mert ha elfogy akkor nem lesz utánpótlás.
Szerintem lenne az ilyen specko deck-nek is létjogosultsága de csak akkor ha a többiek is ehhez alkalmazkodnak. Ha van kedvetek a héten kicsit átdumálhatnánk ezeket a dolgokat és egy egységes taktikát és deck "rendszert" is ki lehetne találni.
Jó sok pct. gyalogos, magas XP-vel és az 1980 elõtti NATO deck. miatt van mennyiség is. Ráadásul olcsók, mint állat.
A VHC kategória pct. képessége helyett jöhet még gyalogos, ha kell vagy bármi más, ez csak egy ötlet.
Két FOB, 2x4 tüzérség tud elnyomni, ha kell - tûzgyorsaság az van enné rendesen - de szintén opció lehet - ha van - rakétás tüzérség és még FOB. Az ziher, hogy ez elnyomja már légvédelmet. Akkor aztán a CBU-s F-5 arat. A 6 x F-15A elég decens légierõ szerintem, ha nem repülsz ellenfél fölé ezen nemigen gyalogol át semmi úgy, hogy még van Roland is.
Skyhawknál csak 5-tel drágább az F-5, de gyorsabb és területfogó fegyver, tehát az elmászó és rejtõzõ légvédelem sincs biztonságban, a területhatás miatt.
A motorized deck miatt napalmos egység nincs, és hagyományos bomba sem, a gyalogságot nehéz irtani. Ezen úgy lehet javítani, hogy kivágsz 1-2 repcsit és dán/norvég F-16 megy be, azokon van Mk bomba. A dán talán jobb, mert abból egy slotban 3 darab van jó XP-vel.
Érdemes lenne ezt kipróbálni. Persze iszonyatos leherheléssel jár a folyamatos menedzselés. A tüzérséget mozgatni, lefogni légitámadás elõtt a látható lévédelmet, seb. Tûzerõ viszont van, az ziher, csak minden kategória puhatestû. Heli sem feltétlen kell, mehet több gyalogos vagy más.
Skacok, szerintem egyre jobban toljuk. Ideje lenne lassan kipróbálni azt, hogy 3 vs 3 állásban valaki erõsen specializált deckkel tolja. Értem ezalat a légierõs, tüzérséges gyalogságos motorzied decket, ami talán még jenki specifikus és 1980 elõtti is lehet. Irgalmatlan mennyiségû olcsó repcsivel lehet operálni, a légvédelem talán erõbõl is lenyomható fõleg tüzérséggel együttmûködve. Ha már nincs komoly légvédelem, akkor a gépek aratnak, mint állat. Asszem 30+ gépet lehet simán venni. Ennyi légvédelmi egysége senkinek nincs alap deckben...
Ami a mig 29-t illeti, amúgy is sokkal jobb lenne, ha szimplán vadászgép volna, mert akkor nem kellene annyira rohadtul drágának lennie.
Mellesleg ma esti játékok tapasztalata: ne játszunk magas rangu ember ellen.
Btw, szinte minden este fennt vagyok steamen, ha valakinek van kedve játékhoz.
Nem az a baj, hogy nem ölnek. Szimplán nem hajlandók eltalálni semmit. A Konkurs meg kis túlzással egy indítás egy találattal mûködik... A TOW2 vagy TOW-i, ha talál, akkor odaver, csak 12-es hit chance és max. XP mellett is sokszor csak kóvályognak, mint gólyafos a levegõben...
Egyetértek veled abban,hogy aki azt arta nem vettte számításba,hogy kb 92-es évjáratig vannak benn a dolgok. Namármost ez azt jelenti,hogy az akkor használt változatukat kellene belerakni szerintem. A Mig-29 téma fölött én sem tudok napi rendre térni. Bár nem vagyok egy szakértõ a témában (csak lelkes amatõr) de a mig-29-esnek a csapásmérõ képessége elméleti. Konkurshos hozzátenném,hogy néha bejön néha meg nem. Én nem tudtam kilõni Konkursal Leopard 2-õt. Dragoon 2 és a sima TOW meg ha jól emlékszem a játékban 12 illetve 16 AP poverrel rendelkeznek ami semmit nem ér a fejlettebb T-80-asok és T-64-esek ellen.
Hozzátettem a sajátomat, de nem minden gépre. Általános elvekkel van baj. MiG-21S két bombával 1000 km/h, de az F-104 AA fegyverzettel is csak 750 km/h. Vicc. A Harrier lassabb, mint az Intruder meg a Corsair. Áh...
Két meccset toltunk tapasztaltabb játékosok ellen. Ami feltûnt, hogy a légierõ használatát egyáltalán nem erõltették a tapasztaltak. Lényegében csak vadászgépeket láttam és azt is csak alig.
A csapásmérõk közül a leghasználhatóbb eddig az egy rakétás Etendard volt. Indítás után azonnal fordulózva evacol és a rakéta bõdületesen erõs és pontos. A T-80 ellen eddig mást nem tudtam csinálni. Buk tüzelt rá kétszer is, de egyszersem talált.
Aki viszont a Konursot ezzel a modellezõ értékekkel tette bele, az legszívesebben fejberúgnám. Nekem 4 darab TOW és 12 darab Dragonnal nem sikerült kilõni egy T-80-at, de neki kettõbõl szembõl a legvastagabb Chally-t. Röhej... A T-80 pct rakétája dettó ugyanaz. Az is érdekes, hogy az én hk-m tüzelt erõszélen és felfedte magát, de az õ tankja vígen lõdözött a semmibõl, nem fedte fel magát...
Majd kommentálom. Vannak benne jó dologok és rosszak is. Az egyik leggyakoribb elem, hogy mi mikortól állt rendelkezésre. Ebbõl kifolyólag sajnos néha elég furcsa dolgokat javasoltak. Pl. ok, hogy F-15A és F-14 mikor lépet szolgálatba, de könyörgöm, de játékan '90-es évek protói és '80-as évek egységei is vannak. Tehát F-14 és F-15 esetén '70-es évek eleji rakétát ajánlani - már elnézést - de elég nagy állatság...
A Sztrlea-10 az IR, arra nem emlékszem, hogy benne van a Sztrela-1 (SA-9) vagy sem. Az, hogy pl. a Tunguzka miért SACLOS. Mert ok, hogy tényleg SACLOS, csak nem optikat, hanem tudmomal rádió parancsközlõs, csak modernebb, mint a régi Sz-75/125 vonal. Attól még ugyanúgy EM sugárzással jár.
A Roland és Crotale is támadható kellene, hogy legyen SEAD-del. Ha már ennyire a játékegyensúly a mániájuk.
Egy biztos, ha Hawk semmire sem jó és cserébe irdaltan lassan cammog és eszi a supply-t, mint állat. A legjobb kék légvédelmi egység talán a Roland.
A radaros AAA számára tényleg halálos veszély, de a szovjet MANPAD-ok ellene lényegében csak tömeges indítással játszanak a valóságban. Azért, mert a szovjet rendszerek IRCCM képessége finoman szólva gyenge volt - na nem mintha a csúcskategóriás AIM-9M-7/8 a Sivatagi Vihar alatt olyan ûbertáp lett volna - de az A-10-en olyan irdatlan mennyiségû infracsapda van és az IR képe annyira kicsi, hogy ihaj. Ráadásul ott, ahol a legforróbb a gáz, a legtöbb irányból ki van takarva. Egy A-10 a MANPAD rendszerek számára egy elég nehéz cél kellene, hogy legyen...
Pedig még páncélzata is van. Valahol vicces, hogy egy F-15 pont olyan túlélõképességegl bír, mint egy MiG-21. Az F-15 egyszer fél szárrnyal is hazament. A kontraszt picit nagy... (Kevesen tudják, de a Szu-27 gépek asszem még egy ideig öntömítõ tüzelõanyag tartályokkal sem bírtak...)
A szovjet gépek túlélõképességérõl az izraeli léghiarc felvételek minden elárulnak. A lelõtt gépek nagy része néhány vagy egy nagyobb 30 mm gránát találat után gyakorlatilag átmentek egy égõ lángcsóvába.
(Kicsi igazságtalan vagyok, mert az IAF gépei igen szép tûzerõvel bírtak a 30 mm-es ûrméret miatt.)
Hátha becsatlakozik egy developer is bár az lehet lavinát indítana el. Mondjuk nem a modelleket kellene megváltoztatni hanem az értékeket viszont amit a fegyverzetrõl írtál ott már a modelleket is.
Anno emlékszem hasonló csatát vívtam Faces of war-ban (tankokkal) a fejlesztõkkel aminek az eredménye 1hónap bann lett aztán csináltunk 1 modot ahol a páncélátütést, páncélokat közel valóságosra állítottuk be persze a lövedék beesési szögét a játék nem modellezte. Lõtávot szerencsére igen a de a végeredmény hatalmas lagg lett... ezért rövidebbre kellett venni a lõtávot.
A végeredmény jó lett és más modkészítõ is használta a mi modunkat de a fejlesztõkkel eléggé szélmalom harc volt az egész. Remélem itt jobban állnak hozzá a dolgokhoz.