Van ebben a játékban coop? Eddig 1 percet "játszottam" vele, fogok többet is ha lesz idõm.
Sziasztok!
Azzal a bizarr dologgal fordulok hozzátok,hogy miért van az,hogy aktiváltam az új dlc-t ,de mikor multiba lépek csomó helyre nem birok belépni mert az írja ki ,hogy nincs meg nekem a dlc. Nekem a magyar nyelvû dobozos verzió van aktiválva a steam-en.
Lehet hogy az emigráció megússza 6000 forintból, de itt Kelet-EU-ban még mindig 7200Ft(24€). Viszont 5400Ft az Amazonon, ez elérhetõ innen is(csak amerikai lakhelyet kell hazudni nekik), amit ugyan úgy lehet(és kell) Steamen regelni mint a boltit, vagy a direkt Steamest.
Az igen. Nem hittem volna, hogy a H3 bukása (?) után lesz még ilyen. Számomra az is meglepõ, hogy van rá igény. A mai fiatalok számára egy hidegháborús hardcore szimulátor az nem pálya. Azt sem tudják, hogy mirõl szól, a haditechnikáról meg lövésük sincs...
OFF: Azért jó kis stratégiák vannak a piacon (CK2, ez) és ez is április 10-én jön ... :D
Én a RUSE betájával játszottam elég sokat és nem volt rosszabb állapotban mint kiadáskor ugyanazok a bugok akkor is benne voltak illetve az idiota halasztgatás miatt az SC2 vel és a CIV5 el egy idõszakba jött ki ami a lehetõ legnagyobb baromság. Manapság már csak a jó multi az ami egy játékot elad és hosszútávon életbe tart illetve a folyamatos patchelés és support. Eugen aktív volt a RUSE elsõ pár hónapjában ugyanúgy ahogyan az UBI-s emberkék aztán 1x csak kihúzták a dugót de még jóval a fizetõs dlc elõtt onnantól semmi sem került a játékba a kieg meg 1 vicc volt. Tönkretettek egy nagyon jó játékot és ebben az UBI masszívan saras.
A support pár hónap utáni felfüggesztése görénység volt, de épp ingyé DLC ott is akadt, és nem mellesleg több hónapot adtak a Eugen-nek a játék további csiszolására, mert az áprilisi állapotában nem akarták kiadni(közben ráadásul több nyílt béta idõszak is volt). Wargame-t meg kiadták csiszolatlan single playerrel, szinte nem létezõ skirmish lehetõséggel, és nem eléggé balanszolt multi egységekkel.
Arról nem is beszélve hogy a Focus neten kivül gyakorlatilag nem reklámozta a játékot(ott sem vitték túlzásba), és nem tudták világszerte terjeszteni a dobozos változatot, amely gondok a RUSE-nál nem fordultak elõ.
It seems that you will not only receive chocolates for Easter this year.
Indeed, a completely free DLC will be available very soon for Wargame. Eugen is checking everything, so until April 12th, prepare and improve your tactics, because battles will soon gain strategic depth!
For more information, you will have to wait a few days more:)
Freki"
8 nemzet van ebbõl 4-4 oldalanként választható kb.361db jármû van amibõl választhatsz. Decket (kártyacsomag) tudsz összeállítani kedvenc jármûveiddel akár többfélét is. Különbözõ besorolások vannak:
Logistic: Itt vannak a commander jármûvek (heli,jeep stb...). Pontot csak ezzel tudsz foglalni ha elfoglalod akkor a pont értékét folyamatosan kapod amit elkölthetsz új egységek vásárlására. Továbbá a logistic jármûvek között vannak a különbözõ utánpótló jármûvek is (teherautó v. heli). Után pótlást úgy kell elképzelni, hogy pl: van egy teherautó ami X mennyiségû utánpótlást tud vinni miután kiürül v. újratöltöd a kör elején elhelyezett utánpótló bázison (beállsz mellé és feltöltõdik) ami szintén kiürülhet aki pl nagyon szeret artyzni annak érdemes többet ebbõl a bázisból (FOB) lerakni v. ha új utánpótló jármüvet veszel az alapból mindig feltöltve érkezik. FOB is a logistic résznél van.
Infantry: Értelem szerûen a gyalogosok tartoznak ide akiket valamilyen motorizál gumikerekû v. heli szállítja. Van köztük tankelhárító,légvédelmi,felderítõ,lángszórós,sima és "különleges erõk" amik egymástól felszereltségben különböznek (még az egyes típusokon belül is) ill. a szállító eszköz is más más lehet. Pl: BMP-1 is viheti õket amibõl van olyan típus is ami kiváló tankok ellen.
Support: Tüzérség, légvédelem tartozik ide. Tüzérségen belül van "sima" aminek a lõtávolsága nagy ill. rakétás ami rövidebb a lõtávja. Légvédelem lehet rakéta ill. gépágyú vagy vegyes mint pl a 2K22M TUNGUSKA aminek van 8 rakétája és 30mm-es iker gépágyúja.
Vehicle: mindenféle nem tanknak minõsíthetõ jármû BMP-k kisebb páncélos jármûvek "jeep"-ek felszerelve tankelhárító rakétával. Érdemes használni õket ár/érték arányuk jó.
Tanks: nem kell magyarázni mindenféle tank típus közül lehet választani KPz T-34/85M KPz T-55 KPz T-55AM KPz T-72G KPz T-72M T-34/85M1 T-55 T-55AM T-55AM-1 T-55AMV-1 T-62 T-62 obr 1972 T-62 obr 1975 T-62M T-62M-1 T-62M-V T-64A T-64B T-64BM T-64BV T-72 T-72A T-72B T-80 T-80A T-80B T-80BV T-80U asszem itt vannak a lángszórós tankok is de ebben nem vagyok biztos mert én õket nem használtam eddig.
Helicopter: Mindenféle heli van itt Mi-2 tõl a Mi-28 ig sokféle helit lehet találni.
Recon: Felderítés az egyik legfontosabb dolog a játékban mert amit nem látsz azt nem tudod elpusztítani (max artyval). Van itt is gumikerekû, heli, és sima "jeep" felderítõ látótávolságban és felszeretségben különböznek no meg az árban.
A játékban az a jó, hogy nem spammolhatod az egységeket ész nélkül vehetsz drága tapasztalt egységeket pl: Mi-28 as vetrán helit kb.350 pont darabja de összesen ebbõl lehet kb. 2-4 és ha kilövik már nem hozhatsz ebbõl a típusból. Jellemzõen minél "jobb" egy egység annál kevesebbet tudsz lehívni. Tehát meg kell találni az egyensúlyt az erõs és az olcsó egységek között illetve, hogy asszem 5 tapasztalati szintbõl milyen nagyot választasz (minél tapasztaltabb annál drágább) mert ha lelövik az elit egységed az kemény veszteség és komoly pont az ellenségnek mondjuk képzeld el, hogy 3000 pontig megy a csata és te elveszted a legjobb helidet kb. 700 pont elõnye már van is az ellenségnek. Tehát az ár érték aránnyal jól kell gazdálkodni.
Deck összeállítás: 25 különbözõ egységet vihetsz a harcszíntérre ebbõl 5-5 osztályonként pl: 5 logistic 5 recon....stb. de mondjuk ha kifejleszted az 1 csomagba tartozó pl szovjet mi-24 et (asszem 5-6 féle van) akkor az 1 helyet foglal. Azt, hogy már a csatatéren mennyit hívhatsz le az egyes típusokból az változó ahogy korábban is írtam minél drágább minél jobb annál kevesebbet. T-55 el sokszor csodákat lehet mûvelni ha ésszel játszol.
Rejtõzködés: Minden egységnek megvan a maga látótávja a recon lát a legmesszebb de ezek között is van különbség. Ha erdõben van az egységed akkor jobban rejtõzködik pl erdõ közepére a helik is csak akkor tudnak belõni ha közelebb mennek. Katonák a házakba is el tudnak rejtõzni. Sokszor van olyan, hogy az ellen az erdõ 1ik felén van én a másikon és nem látjuk egymást csak ha nagyon közel érünk egymáshoz és ezen a recon egység sem segít sokat sõt még helis felderítõvel is nehéz észrevenni egy jól elhelyezett gyalogos osztagot mert a méret is számít.
Terep: különbözõ terepviszonyokon más-más sebességgel haladnak a jármûvek van, hogy elakadnak a sárba (kis felirat jelzi mi történt velük) leesik e-miatt a lánctalp és sok másodpercig csak lassabban vagy egyáltalán nem haladnak.
Egységek vásárlása: Miután eldöntötted, hogy mit és milyen tapasztalattal rendelkezõ egységet veszel kijelölöd a helyét, hogy hova érkezzen de nem terem ott azonnal hanem ha elfoglalsz egy olyan zónát ahova van utánpótlás (nagy nyíl jelzi) akkor onnan a mapon kívülrõl az úton érkezik vagy levegõben ha heli. Ha nagyon messze irányítod van, hogy elfogy az üzemanyag mire odaér. Arra mindig nagyon figyelni kell, hogy az egységek fel legyenek töltve lõszerrel és üzemanyaggal különben nem tudnak lõni/mozogni. Gyalognál pl elfogy az rpg onnantól már nem sokat tudnak tenni 1 tank ellen és nem sok van náluk kb 6db.
Nagyjából ennyi jutott így hirtelen eszembe aki akarja egészítse ki ha valamit kihagytam vagy rosszul írtam remélem segíteni tudtam átlátni kicsit a játékot.
Az ilyen rétegjátékok általában nem kapnak jó kritikákat az ilyen újságokban, nem is csoda nem volt akkora felhajtás körülötte, és lássuk be nem is mindenkinek való egy ilyen játék, még ha ez nem is egy hardcore stratégia. Én a magam részérõl örülök, hogy megvettem, nagyon élvezetes meccseket szoktam játszani multiban amikor az idõm engedi. A multiban úgy számítanak bele, hogy ha aktiválsz mondjuk egy cseh helikoptert vagy akármit akkor bele rakhatod a deck-edbe. Egyelõre még csak egy fajta játékmód létezik de ezt a közeljövõben bõvítik. Szerintem nézz rá azokra a fórumokra amiket linkeltem elég jól összefoglalják a játékot, de szerintem mindenképp megéri megvenni már ha szereted a korszakot.
Nem tudom nem tudom, mit mondtok megvegyem ? Kicsit meséltek a multiról ? RUSE istenkirály volt csak hát hamar megdöglött a magyar közösség is, meg a playerek száma igen kevés volt.. Multiba két oldal van vagy a népek is külön számítanak ?
"Grafika miatt játszani egy rts-t olyan mint pornót nézni a story miatt"
Na hát ez lol. Helyenként unalmas elnyújtott csaták. Ez hova tette az eszét? Ez nem single játék hanem multi. A single tényleg arra jó, hogy beletanuljon az ember. Idegesítõ kezelõfelület. Nem tudom mi benne az idegesítõ.. Az meg hogy az adatoknál scrollozni kell meg, hogy kettõvel többet kell klikkelni.. Le ne törjön a lusta ujja a kedves cikkírónak. Komolyan mondom menjen játszon valami ps3 vagy xbox-os konzol játékkal. az való neki..
Megint a leglényegesebb dolgokba sikerült belekötnie... menü, meg, hogy görgetni kell.
Grafika... Én nem tudom hol hagyták ezek a józan eszüket. Iszonyat szép a játék. És nem tölt szinte semmit, a zoom röccenés mentes. A company of heroes lassabb gépen 3-4 percet töltött minden egyes meccs elött és az se volt sokkal szebb.
Mai hardverrel ennél szebb nemigen lehetne. Meg amúgy is ki a francot érdekel a grafika egy ilyen játéknál.
Az meg, hogy sablonos, meg nem emelkedik ki az vicc. A sablonos az a starcraft és a c&c ami 10 év után még mindig bázisépitõs, rusholos, fa/olaj/tiberium gyüjtögetös.
Az is tuti, hogy 2nél több multit se játszott vele amikor ez kifejezetten arra készült.
Végül is mindegy mert a T64 BM-ek meg simán szétkapták:) Amúgy valóban igaz ez a játék egyszerûsödés dolog. Sajna a felnövekvõ generációk egyre kevesebbet gondolkodnak - kíváncsi lennék, hogy 10 emberbõl ma hány tud papíron osztani, szorozni vagy 10-bõl hány ember tudná megmondani, hogy mikor volt a mohácsi csata - így az általuk készített játékok is egyszerûsödnek.
Molnibalage: A lényeg, hogy míg a settlers, settlers2 "komplex" volt addig a maiak már übergagyik vagy ha megközelítik a komplexitását akkor senki nem veszi.
Pluskast: t62 és abrams egyforma távolságra tud lõni(a játékban) csak mivel az abrams páncélja combos a t62 nem lõ addig ami elég közel nem ér(ki is irja a játék, hogy hatástalan az zöld vonalra). Ez kb 500 méter. De ha seggébe tudsz kerülni akkor max távról is lõ.
Kb rendben van az erõviszony dolog. Velem megesett az, hogy 4 alap T-62-et kilõtte egyetlen egy M1A1 ambrams, úgy, hogy nem is tudtam lõni rá, mert a löveg nem vitt el olyan messzire az ambrams meg simán kipicsázott távolról.
Szerintem sem a TT sem a Settlers "komplexitásától" nem kellett hasraesni. A Settlers is csak addig volt szórakoztató, amíg rá nem jöttél, hogy az arany a kulcsa a mindennek. 8-10-szers túlerõt lehetett leverni 5. szintû katonákkal, ha az ellenfél katonág gyengék voltak. Mi volt a takitka Építettem 1-2 legnagyobb erõdõt, mert ott ér legtöbbet az arany. Minden máshol letiltottam a bevitelt és magát az utat is elvágtam a fehér zászlós katonai építménynél. Így a force slider csak a nagy erõdökre hatott. Feltölöttem csupa noob-bal. 8-10 arany után mind 5. szintû lett. Minimumra leszevesz a védelem. Katonák be a várba. Felvisz maxra a védelem, katonákkal teli erõd. arany mehet újra.
Pillanatok alatt összejön a 20-30 5. szintá katona. Innentõl meg csak hent volt az egész.
A Settlers II után nem játszottam többet egyikkel sem. Ott kijavították ezt a hibát, hogy arany nélkül semmit sem tudtál elérni...?
Én szinte csak rankedbe tolom de 3percnél többet még nem vártam. Ezzel nincs gond szerintem. Ruseban meg az átlag 20!!! perc volt a vége felé.
Az azért jellemzõ, hogy az igazán jó játékokkal kevesen játszanak. Autós progiknál ott van a nfs széria meg colin mcrae stb. Milliók tolják miközben a Race07 vagy LFS-t 100ad annyian. Pedig ég és föld a különbség.
És azt se kell elfelejteni, hogy lényegében 0 marketing van a játék mögött. Néha néha volt pár hír,fotó az oldalakon de igazán semmi magáról a lényegrõl.
Másik gond meg az, hogy tényleg HÜLYÉK az emberek. Egyszerûen nem tudnak már komplexebb játékokkal játszani. Hol vannak manapság már a transport tycoonok, settlersek stbk? Minden egyszerûsödik... ha nincs kiirva mindenben percben mit kell nyomni akkor az emberek már nem tudnak játszani. Nekem is van ismerõsöm nem egy aki nem volt képes rájönni, hogy lehet egységeket letenni meg játszani stb. Pedig a progi magyar, a singlet meg tutorialnak kell felfogni.
Ez van. Régen a tvben a vetélkedõ a "kapcsoltam" volt ahol volt minden. Manapság meg annyi, hogy mennyi 20+15 vagy hány gyufaszálat tudsz megszámolni. És sokaknak már ez se megy.
Multiban nincs gond vele be tudod állítani, hogy a náluk lévõ fegyverek közül mit használjanak. Pl: rajtaütéseknél hasznos vagy ha nem szeretnéd, hogy a felderítõd elárulja magát.
Az ilyen RTS hátránya valamennyire az, hogy valódi haditechnikát is ismerni kell, hogy ne vesszen el elsõre az ember. (Már, ha jól vannak belõve az erõvisznyok és modellezõ értékek.) Ez sokakat elriaszt.
Mondanám, hogy én szívesen multiznék, de még meg sem vettem és elõreláthatólag évekig nem lesz ár idõm. Amikor idõm engedi a játékot, akkor is többnyire RPG-t tolok. Több játék is évek óta rajta van a listámon.
Mert egyébként szimulátortr fejlesztek meg cikkeket írok a HTKA.hu-ra. :)
Starcraft-ra gondoltam, Red Alert 3 ilyesmi. Total War-t magam is tolom de sajnos az is kezd elkurvulni :( Dawn of War 2-t is sokáig toltam, azt sem a "stratégia" miatt szerettük. Ezek inkább felülnézetes ügyességi játékok, ahol a betanult BO-k megfelelõ gyorsasággal hoznak eredményt. A szarra van igényt ugy értettem, hogy azok a játékok ahol gondolkodni kell kihalásra vannak ítélve. De ez tendencia, bekapcsolod a tv-t és 1 perc és nyersz.. :)
Beruháznék a játékra de munkám miatt nagyrészt délelõtt tudok csak játszani, akkor meg háát.. AI milyen ?
Hát igen, az ilyen Starcraft szerû szarok, ahol az 1 klikk/sec többet számít mint az ész. Sokkal többe nézek egy Total Wart vagy Wargamet, Ruset ezeknél.
Mondjuk hogy "szarra van igény", az erõsen hülyeség, RTS körökben nincs olyan blõdség, mind mondjuk FPS-eknél a CoD, hogy minden kicsit is bonyolultabb program közönsége szidja és példálódzik vele. Mert milyen stratégiával játszanak mostanában ennél többen? Starcraft, Total War játékok, Company of Heroes, Dawn of War játékok, és talán a Supreme Commander. Ezek közül melyik az a megvetendõ "szar" amelyik elszívja a RTS pistikéket a Wargame elõl?
Keressétek steamen a Wargame European Escalation Hungary csoportot. Ha lenne néhány ember, akkor lehetne játszani egy párat.
Délután és este felé lehet találni ranked játékot, esetleg máshoz lehet becsatlakozni. De sajnos tényleg elég nagy a pangás a szervereken :(. Szerencsére a szingli részével is nagyon élvezetes csatákat lehet játszani, fõleg hogy van néhány küldetés ami tényleg vért izzaszt az emberbõl.
A gondot abban látom hogy kevés a player. Nagyon szerettem a RUSE-t is de délelõtt volt hogy 15 perceket kellett várni egy 1v1-re. Steames statot elnézve ez még gyengébben kezdett mint RUSE :( Single meg ugye nem erõssége ezeknek. Hiába a szarra van igény a minõségi játékokra nincs. Persze ezzel semmire nem megyek ha egyedül lesegetem délelõtt 10-kor a töltõképernyõt.
Ability to ping the map . - New Game Modes & Victory Conditions - New Multiplayer Maps - Possibility to watch old replays from previous versions.
Illetve az AI-n dolgoznak nem csak, hogy a solo részben hanem a multiban is erõsebb legyen.
Valahogy én azt látom, hogy nagyon nem látod át a modellezési lehetõségeket...
Ez jó de azért szólj majd ha játszottál is a játékkal nem csak 1 walkaroundot néztél meg. Akkor talán tudnád, hogy mennyi mindent át kellene alakítani ahhoz, hogy belekerüljön amire te vágysz. Egyelõre nincs benne és egyhamar nem is lesz. Addig javaslom a hivatalos fórumon sírj ne itt.
Nem is ajánlanám, hogy megvedd a játékot mert úgysem lenne elég jó neked mivel nem látod át egy multi játékban milyen fontos a ballance és az egységek egymáshoz való viszonya. Nem hiszem, hogy van olyan játék ami neked megfelelne ha pedig van, akkor miért nem azzal játszol.
Már miért ne tudnál...? A légvédelem tüzelhet azokra is...
A légierõ lényege pont az, hogy a légvédelmet okosan mozgassad és az, hogy kerüld az igen nagy erõkoncentrációt, mert akkor jön a légierõ és bumm bumm...
Vagy olyan fincsi dolokat is csinálhatnak, mint pl. aknaszórás konténerbõl, stb.
Valahogy én azt látom, hogy nagyon nem látod át a modellezési lehetõségeket...
Hivatalos fórumon megy a vita, hogy van-e értelme berakni vagy sem vannak elképesztõ ötletek. Devektõl viszont semmit sem olvastam ez ügyben. Nem nagyon szólnak hozzá ezekhez a topicokhoz. Nekem annyira nem hiányzik, van elég lehetõség így is taktikázni. Ráadásul ha off map nak rakják be akkor védekezni sem tudsz majd ellene úgy meg mi értelme van.
A legújabb Combat mission: Battle for Normandy-ban már van rts mód is. A légierõt pedig ha jól tudom be akarják tenni off map formában valamikor a jövõben, szal errõl vitázni felesleges. Én is csak ajánlani tudom a játékot ha nem is olyan valósághû mint a combat mission és társai, de sokkal közelebb van hozzá mint az rts-ek 98%-a.
Ha leszámítjuk a gyenge grafikát, a borzalmas irányítást, a teljes scripteltséget(AI és dinamikus reagálás nincs vagy minimális), a sok bugot, és a valósághomokos armchair generalokra szabott játékmenetet, akkor teljesen igazad van.
Pedig szivesen látnám, hogy legalább annyira ki legyen pofozva, mint az ARMA sorozat, de amíg olyan kevés embert éring meg az ilyen valóságosabb játék mint most, addig marad az a helyzet, hogy miniatûr fejlesztõcsapat örvendeztet egy pár ezer fõs köménymagot, a produktum meg olyan marad, amilyen.
cdkeyexpres-rõl vettem 7k ért. Szerintem az égész jó ár. Tekintve azt, hogy mostanában semmi ehhez fogható nem valószínû, hogy kijön. A kiadó meg szerencsére nem az UBI mint a RUSE nál így lehet hosszabb ideig és jobban fognak vele foglalkozni.
Büdös életben nem száguldozik vadász 2000 km/h-val még légiharc esetén sem. A 4. gen vádászok élettartamuk 1-2%-át töltik szuperszonikus tartományban. Az A-10 és Szu-25 meg szubszonikusak, az A-10 csúcssebessége megpakolva víszintes repülésben 600 km/h táján van, de inkább alatta.
A tüzérségi támogatás és légitámogatás pontossága és tûzereje kb. nagyságrendi eltérést mutat. A tüzérség CEP értéke 100-250 méter 20 km felett. A repcsikrõl indított AGM-65B/D rakéta álló / mozgó célok ellen meg méteres tartomány. Az egyik területtüzet ad és gyak. csak mázlival lõ ki egy harckocsit a másig meg pontcélt küzd le. No ennek modelezzése egyáltalán nem lenne mindegy. Egy példán keresztül. Hídon kelnek át ellenséges harckocsik. Tüzérség nekiáll lõni és valszeg csak azt érti el, hogy ripityára lövi a hidat. Egy A-10 + AGM-65 kombó meg elvileg kilövi a hídon a harkocsit / játmûvet, a híd meg épségben marad.
A fenti példát tetszõleges helyzetre exrapolálhatod.
Mondjuk ez a 8 éves duma tetszik, a 90-es évek CnCraft pixelháborúi azok tényleg sokkal komolyabbak voltak, mint az újabb Company of Heroes/Men of War/World in Conflict/RUSE/Achtung Panzer: Operation Star játékok generációja.
A valóságbaszásból általában mindig irányítás és játékmenetbeli problemák miatt kell leadni, egy 2000km/h-val száguldó vadászt megnézem hogy pakolsz bele életszerûen egy stratégiai játékba, ami nem "hipervalóságos" 9km2/négyzet mátrixszökevény TBS. A behívható légi egységgel meg az a gond, hogy semmivel nem különb megoldás mintha off map tüzérségi támogatást hívnál be, vagy a föld körül keringõ Ion ágyú súlytana le ellenségeidre hatalmas bosszúval, a pálya egy szeglete odakozmá, és az ellenfél nagyjából nem tehet ellene semmit.
Jelenleg a Wargame készítõi is vért izzadnak a játékegyensúly tuningján, és bele kell rondítsanak még a kvázi reál adatokba is, mert multiban mindig akad valami megexploitolható, ami elveszi a kedvét a többségnek. 360 egységet meg úgy kiegyensúlyozni, hogy ne legyenek az adatok teljesen légbõl kapottak a végén, de eközben minden egység lehetõleg egymástól különbözõ és használható is legyen, hát ez emberfeletti cél, átlag RTS-ek 40-50 fantázia szülte egységnél sem képesek teljesen erre.
Egyébként demo nem nagyon várható, de legalább a virágbolti változat is jó ideig késni fog a játék bújtatott ActControl(fejlesztett StarForce) védelme miatt, szóval aki ki akarná próbálni vásárlás elõtt, az így járt.
" Jelenleg nincs jobb stratégiai játék ennél ez ilyen egyszerû sõt..."
Nem fogok veled vitatkozni mert még a játékot ki se próbáltad így a véleményed nem sokat számít. Ha nem tetszik ne vedd meg. Jelenleg nincs jobb stratégiai játék ennél ez ilyen egyszerû sõt close combat szérián kívül egyáltalán jobb rts-t se tudok mondani.
Ez így igaz. Szerintem sincs sok helye a repülõknek.
Lásd elõzõ komment. Az A-10 és Szu-25 gépek fordulóköre a jellemzõ sebességi tartományuknan 3-4G terhelés mellett 1 km alatt van. A szuperszonikus vaádszok M0.8 táján az 1,5km-es forduló sugarat 5G-vel elérik. Szóval az eljátszható lenne egyes pályákon, hogy CAP-elnek a környéken, aztán behívód õket. Vagy, ha nagyon szûkiteni kell a légierõt, akkor felejtsük el a szuperszonikus gépeket és csak A-10 és Szu-25 maradjon.
Azért gondoljunk csak bele egy vadásznak a fordulási köre több kilométeres is lehet amihez még elég is lenne a pálya de ha hozzáállítják a légvédelmet akkor az lenne, hogy kezdõ helyrõl leszeded a szerencsétlen helit is vagy a vadászok lennének hallhatatlanok mert nincs ellenük légvédelem. Pont jól el vannak találva a távolságok, sebzések nem kellenek ide vadászok.
A videók alapján a pálya az kb. 6x10 km-es is lehet vagy nagyobb. Mivel csak csaptalégvédelem van betéve ezért vannak olyan zónák ahol várakozhatnak a gépek. (Számtalan modellezési formát el tudok képzelni.)
A csapatlégvédelem vs. helirõl meg annyit, hogy ha ilyennel összeakad a heli és már indítottak rakétát és vagy tüzel a AAA akkor térdre imára. Nos, a játékban nem egészen ezt láttam a videók alapján.
Ami nekem tetszett az a logisztikai része teljesen életszerû. Hiába nyomsz hatalmas támadást ha nem tudod üzemanyaggal és lõszerrel feltölteni idõben a jármûveidet akkor korán kifullad a támadás és ott fogsz állni egy helyben ha meg tudod bénítani az ellenfél utánpótlását akkor könnyedén nyerni tudsz.
A walktrouhg videókon meg azt láttam, hogy mindig pont akkor jön a support, amikor kell. Teljesen megrendezett az egész. Egy X-dik hullám után kifogyott a cucc. Kényelmesen megvárhattal, amíg elég pont termelõdik, azt az MI addig malmozott. Igen tudom, ott a multi.
Másik a felderítés. Itt hatványozottan fontos, hogy legyen felderítõd nem csak azért mert akkor nem tudod merre jár az ellen hanem mert könnyedén rajtadütnek mondjuk egy erdõbõl. Viszont ha nem vigyázol rájuk akkor hamar elveszted a csatát minden egységnek megvan a max limite, hogy mennyit hívhatsz le belõle minél erõsebb annál kevesebbet és annál többe kerül.
Én azt láttam a videókon, hogy totál RTS szintre degradálták az egészet. Mitõl lát messzebbre egy recon kerekes jármû, mint egy harckocsi? A valóságban mitõl is térne el az, hogy melyik lát messzebbre? A látószög kicsi egy harkocsiból, na de milyen optika van már benne...
Persze az is modellezési egy szemlélet, hogy a látószög x pásztázási idõt lefordítják a játékban látótávra, csak elég vicces taktikai helyezetkhez vezet ám ez...
Azt sem értem, hogy milyen döntés vezette a programozókat arra, hogy az ellenfél jármûvének meghibásodását kijelezze. Honnan a rákból tudod te azt, hogy mondjuk üzemképtelen a löveg? Apró, de igen zavaró hiba. Multiban fõleg.
Nem értem, hogy itt olyan dolgok modellezése elõtt borulnak le emberek, ami igazából a minimum követelémny lenne.
Nem flémkeltés a célom, csak valahol nem értem, hogy egy olyan RTS-t értékelnek szuperre a online lapok, ami tudja a minimium minimumát. A walktrogh videókon soha nem láttam azt, ami a valóság, a lehengerlõ VSZ mennyiségi fölényt. RTS-nek tényleg jópofa, de "legreálisabb" háborús játénak aposztrofálni vastagbõrõs. Ettõl persze lehet még szórakoztató.
Fel kell nõni? 30 leszek, kõkemény Panzer General játékos voltam anno. Az RTS-eket kb. 8 éve nagy ívben kerültem, mert mindent hulladéknak tartottam. Az utolsó RTS, amivel valóban játszottam az Empire Earth volt és a II rész demóját kipróbáltam. Ezekben lehetett szó bármiféle taktitákról, mert 20-szoros idõlassítás volt benne.
A légierõt nem is permanensen gondoltam, hanem idõnként behívjható támogatásként. Túl kicsi a terep más megvalósításhoz.
Ez így igaz. Szerintem sincs sok helye a repülõknek. Azért gondoljunk csak bele egy vadásznak a fordulási köre több kilométeres is lehet amihez még elég is lenne a pálya de ha hozzáállítják a légvédelmet akkor az lenne, hogy kezdõ helyrõl leszeded a szerencsétlen helit is vagy a vadászok lennének hallhatatlanok mert nincs ellenük légvédelem. Pont jól el vannak találva a távolságok, sebzések nem kellenek ide vadászok. Ami nekem tetszett az a logisztikai része teljesen életszerû. Hiába nyomsz hatalmas támadást ha nem tudod üzemanyaggal és lõszerrel feltölteni idõben a jármûveidet akkor korán kifullad a támadás és ott fogsz állni egy helyben ha meg tudod bénítani az ellenfél utánpótlását akkor könnyedén nyerni tudsz. Másik a felderítés. Itt hatványozottan fontos, hogy legyen felderítõd nem csak azért mert akkor nem tudod merre jár az ellen hanem mert könnyedén rajtadütnek mondjuk egy erdõbõl. Viszont ha nem vigyázol rájuk akkor hamar elveszted a csatát minden egységnek megvan a max limite, hogy mennyit hívhatsz le belõle minél erõsebb annál kevesebbet és annál többe kerül.
Rengeteg egység van. Mikor beléptem hirtelen nem is tudtam mit kezdeni a bõség zavarával. A fejlesztést nem úgy kell elképzelni, hogy itt egy tank és rakjunk rá nagyobb ágyút hanem rendes altípusok vannak amik eltérnek egymástól. Sokszor az unlockolt harci jármû teljesen más feladatkörben bevethetõ mint az egyel korábbi típus. Pl: Jobb gyalogság ellen míg a másik páncélosok ellen de az sem jó stratégia ha mindenbõl a legjobbat akarja bevetni mert a legnagyobb helit is le tudja szedni a gyalogsági légvédelem mondjuk 1 erdõbõl. Amit Porta is ír, hogy itt nem kõ papír olló van. Tank is visszalõ a helire ha az túl közel jön (persze csak ha olyan típus amin van a tornyon nehézgéppuska) nem beszélve arról, hogy a heliket logisztikailag nehezebb is fenntartani, ütõképesek de csak rövid ideig és csak okosan bevetve aztán ki kell vonni õket újratöltésre.
Én mindenkinek csak ajánlani tudom! Aki szereti az igazi stratégiai játékot.
Én minden létezõ stratégiával játszottam a dune2 óta és bátran mondhatom, hogy ez az IGAZI stratégiai játék. Itt nem az számít mennyit kattintasz egy percen belül. Rengeteg lehetõséged van az egységek száma és a deckek miatt is de mégse egy körökre osztott hardcore játék. Mellesleg gyönyörû a grafikája is.
"Hidegháborús cukormázzal leöntött RTS" morál,üzemanyag,lõszer,egyedi fejlõdési rendszer, egység limit(nem vehetsz a nagyon erõs egységekbõl pl 20at max4.et ezzel elejét vették spamoknak) stb.stb. Az agyonhypeolt starcraft2ben semmi sincs ezek körül csak a 100000 click per minute. És a kõ/papir/olló szisztéma újragondolása. Itt nincs az, hogy A egység ellen csak B egység jó. Az abramset is ki lehet lõni a legolcsóbb rakétás infel is ha ügyes vagy(hátulról, közelrõl). A helikoptert le lehet lõni artyval ha éppen olyan mákos vagy hogy belerepül a repülõ lövedékbe.
Nagyon sajnálom az olyanokat akik kipróbálás nélkül mondanak róla véleményt. A légierõ meg egyáltalán nem hiányzik éppen elég ezeket az egységeket irányítani. Maximum off map supportkén tudnám elképzelni õket de nem szeretném ha olyan lenne mint a Company of heroesban a csoda strafing rum vagy bombázás. Jó ez így ahogy van.
Ehhez a játékhoz fel kell nõni. A ranked top50ben nem sok 20-25 év alatti van.
Ha nem is egy szimulátor azért az átlagnál így is sokkal reálisabb. ( ha nem is egy combat mission, vagy theatre of war) A légierõt megállítólag késõbb belepakolják, kicsit én is furcsának tartom, hogy csak helikopterek vannak benne.
Szerintem ez az utóbbi idõk legjobb stratégiai játéka, csak sajnos elhanyagolt, mivel nem kapott akkora hypot mint pl a hulladék Starcraft II. Ha valaki jobban megnézi, akkor iszonyatos lehetõségek vannak ebben a játékban (multira gondolok).
Igen, a WiC az jobban bejött.
Megnéztem pár videót. Hidegháborús cukormázzal leöntött RTS. Semmi több. Valódi stratégiai elemeket totálisan kinyírják olyan dolgok, hogy nemhogy két pálya között, de egy pályán belül upgradelesz egységeket...
A hajó látom, akkor légierõ a helik szintjéig terjed. Ez így vicc. A Hidegháború egyik legfontosabb és potenciál terén leginkább eltérõ szinten levõ fegyverneme cakk-pakk hiányzik...
Nekem erõs fenntartásaim vannak a "lehetõ legrealisztikusabb" promotált jelzõvel kapcsolatban a videók és database section alapján. Demoban megnézném, de csak azért, hogy kipróbáljam sok a 40 dolcsi...
Ott is lehet kapni 40 euroért, de én inkább CDGalaxisban venném, az is Steames, jelentõsen olcsóbban.
Furcsa, errõl a játékról pár héttel ezelõttig (Steamen volt kint elõrendelések között) nem is hallottam. "Hidegháborús" témát szeretem, fejlesztõk Act of War játéka anno tetszett, viszont trailerek alapján valahogy nem jött be a hangulata. Remélem lesz demója, mert kíváncsi vagyok rá:)