"-Közlekedés Sajnos a járművek kinézetét nem sikerült igényesség szintjén átültetni a működésükbe, csúszkálnak ide-oda, látványosan nem tudták megoldani, hogy normálisan lehessen A-ból B-be jutni. Elhiszem, hogy ez nehéz, még a sokkal nagyobb rutinnal rendelkező Rockstar is küzd vele néha, de itt látványosan nem sikerült megoldani a dolgot. Szubjektív, hogy engem ez annyira nem zavar, de attól még egyértelműen a játék negatívumai közé tartozik."
én sem vagyok vele megelégedve, de nem várom el, hogy ugyan olyan legyen mint a GTA-ban, hisz a Rockstar már lényegébe 5 rész tapasztalatával bír 3d-ben (GTA 3, VC, SA, GTA 4, GTA 5) majd a folytatás (mert botrány ide vagy oda, eladások alapján tuti lesz még CP játék) már jobb lesz de az is lehet, hogy pár patch után jobb lesz az is..
"-Open world A világ ugyan nagy, és nyílt, ez igaz, de ezzel kb. véget ér a hasonlóság a mai open world címekkel. Sokan írták már, és valóban úgy van, hogy az egész város csak egy látványos díszlet, funkció nélkül. Az interaktivitás minimális. Díszletek és statiszták vannak dögivel, de funkció az nagyon minimál, nemigen lehet értelmesen kapcsolatba lépni sem random npc-kkel, se tárgyakkal. A random aktivitások mind egy kaptafára mennek – segíts a rendőröknek lelőni valakit, segíts az áldozatnak lelőni az elkövetőt, öld meg ezeket, öld meg azokat. Egy kaptafa mindegyik eléggé. A nyüzsgés ellenére üres a világ, és egyedül érzem magam benne kissé. Nem éri el a Witcher 3 szintjét, hogy egy RDR2-t már ne is említsek. Opennek open, de nem sandbox."
én nem érzem, hogy az RDR2-ben több dolgot tudnék kezdeni az NPC-kkel, mint itt.. amit meg leírtál, szerintem kábé az összes open world játékra igaz.. tán annyi, hogy tényleg hiányoznak belőle a "minijátékok"
"-UI Nem igazán baráti ez sem, leginkább az zavar, hogy küldetések kellős közepén csörög fel mindenféle kontakt, olyan rendkívül fontos dolgokkal, hogy van egy használt kocsija, amit el akar adni. Folyamatosan zargatnak minden marhasággal, ami bizonyos helyzetekben nagyon zavaró tud lenni, mikor tűzharc közben a fél képernyőt eltakarja Lajos, aki eladná neked a kenyérpirítóját. Apróság, de zavaró
lehet zavaró, de ha belegondolsz reális.. honnan tudná Lajos, hogy te épp egy tűzharc közepén vagy ? bár mondjuk lehetne rá egy gomb, hogy 3 percig "ne zavarj" módba teszi a kommlinket.. Utoljára szerkesztette: Shiwo, 2020.12.16. 07:27:55
Én is egyszel pucoltam már aztán megcsináltam kb 2 főküldit azt megint eléggé tele lett a mellékkel most fejezem be a 2. pucolást és egyébként ebben a körben már kreatívak voltak a mellékek is. Az az első körös sok fixer küldi volt elég egysíkú.
Kipucoltam minden fő mellékküldetést... csak a főküldik maradtak és az autók (egyet sem vettem de igy is lett 5 lehivhatóm, erre nem érdemes költeni). Meg persze maradtak a rendőrös megbizatások amiket majd megcsinálok. Tarott kártyák is megvannak. Remélem lesznek még mellékküldik ahogy haladok előre a story-val. (eddig kb 88 óra van benne)
A hidegvért én sem tudom pont mire van néha beadja azt ennyi talán a stealth kill lesz az. Láthatatlanná válást nem láttam, azért az elég OP lenne, viszont van egy hasonló skill az pedig az ellenfél elvakítása, igaz RAM költsége az van szépen viszont elég hosszú ideig elvakul ahhoz hogy azt csinálj amit akarsz 20-30 másodperc már nem is tudom a feje felett számol igazából soha nem néztem mindig megcsináltam amit akartam mielőtt lejárt volna. Ezzel átmehetsz úgy is ahol máshogy nem tudnád megoldani vagy csak nehéz volna. Felfelé amúgy nem látnak jól ha valahol van 3 őr pl simán felugrálsz a dupla ugrással és kikerülöd őket ez csak több szintes helyen baj ahol fent is van egy őrszem de őt el lehet vakítani. Az elvakításossal meg kb a 3-at is kinyírhatod, 1 embert elterelsz másikat megvakítod 3. at ölöd aztán a vakítottat ölöd és végül az eltereltet gyorsan. Van ilyen skill hogy belassítja az időt ha észrevesznek idegesítő hogy mindig aktiválódik de ha gyors mozgásod van nagyon messze eljutsz vele. Ha feltöröd őket olyan is elérhető hogy automatikusan elvakító gyorshacket csinál rajtuk az más kb olyan mintha totál láthatatlan lennél. Szóval nagy lehetőségek vannak a lopakodásban és bár lassúnak érzed az elején totál nem biztos hogy lassabb vagy vele mintha 3 szor meghalnál, meg bújdosnál fedezékbe állandóan.
Azzal lehet stackelni a hekkeléshez a gyorsitott újratöltést és feltöltést. Összesen 5x lehet stackelni és az egyik skill 6% emeli a visszatöltést: 30% gyorsabban töltődnek a quickhack-ek. Még nemtom hogy hasznos-e. De már rámentem a lopakodós hacker buildre a kezdetektől, szóval marad. Kicsit sajnálom, hogy nem pisztolyhős lettem, dehát az bármelyik FPS-ben lehetek.
Szerintem énis alábecsültem a vágófegyverek hatásfokát, jó buildet össze lehet arra is hozni, gyorsítók, stamina, dupla ugrás aztán sok minden elől kitérhetsz közel meg nálad van már az előny. Mint ahogy a DPS sem minden! Például egy SMG lehet 120 DPS de egy gépkarabély jobb tőle 100 DPS-el, mert mondjuk az SMG 3-at lő másodpercenként 40 DMG-vel még a gépkarabély csak 1 et de azt 100-al, jóval nagyobb az eszély hogy az smg-vel misselsz 2 golyót is és akkor csak 40-et sebeztél rá még a gépkarabéllyal eltalálod tutira mert lassabban lősz. Szóval a sima sebzést is érdemes nézni és átgondolhatjátok hogy milyen lövészek vagytok és melyik érheti megjobban számomra a nagyobb sebzés hasznosabb volt mint a nagy DPS
Na, vettem egy szamurájkardot. Lerohantam vele egy utcai bandát, két csapásból két lefejezés. Össze-vissza kaszaboltam a bandát. Idáig nekem ami működik, az a lopakodásból nyaktördelés, illetve ez a szamurájkodás. A lövöldözés abszolút nem, pedig arra csaltam el a pontokat. Azt hittem majd pisztollyal adom a fejeseket, de nagyon nyögvenyelős a tűzharc. Ha már tűzharc bontakozik ki, az régen rossz. A nyaktördelve haladás viszont nagyon könnyű ehhez képest. A kardozás élvezetes. Na tehát akkor ebből mi a konkluzió? Az, hogy csinálok egy corpo yakuzát. Újra kell indítsam a játékot... :DD
áhh megvan.. 200 méterre a tábortól van egy nagy kőrakás.. mutat is oda egy random küldetést (ami nincs a naplóba), gondoltam hátha őt rejti.. és tényleg :D Utoljára szerkesztette: Kmarha, 2020.12.15. 21:17:29
már többször betöltöttem sehol nincs a rohadék :D mindenki itt tanyázik a tábortűz körül, harmincszor körbefutottam már a tábort, de sehol.. de ha neki ennyit nem ér akkor én sem töröm magam :D
Töltsd újra ott ül a kövön és beszélj vele. Én is először járkáltam aztán nem indult el mert mikor szólt a hátam mögött volt és nem láttam pont kitől jött a hívás amint odamész és beszélsz vele elindul a küldi.
. Én közben megcsináltam egy-két küldit, aztán visszatértem a nomádokhoz körbenézni, de semmi. Mitch-et meg hiába hívom, nem válaszol. Vártam egy esti időpontra is, megint nuku. Ezt most lekéstem, bug, vagy majd jön még egy értesítés? Utoljára szerkesztette: Kmarha, 2020.12.15. 20:49:05
Q: Two quick questions. The firstwould be this: are the patches purely focused on performance and fixing bugs, or are you also looking to improve the gameplay in some ways –for example, the AI has been criticized [muffled]the NPC behaviors. And the second question: how would expect the revenue over the year to look compared to a “traditional” launch? For example, a lot of gamers may decide they want to postpone the purchase until they get a next-gen console. Thank you.
MN: So, for the first question –whether we’re focusing just on technicalities or gameplay elements; things like AI –for example. To be honest –these are the same for us, from the production standpoint AI and NPC behavior fall within the general category of bugs, so if Ican give you an answer –I think it does actually include that as well. I’ll ask you to repeat the second question.
igen az beugratos.. feldobja a két arcot, mondom jólvan, választom a csajt.. erre eltüntetni az arcokat és megkérdezi, Angel vagy XY-t választom? Na mondom, köszi.. nem jegyeztem meg. Az Angel csak lánynév nem ?:D aztán jött a meglepetés :D Mondjuk rendes volt, nem panaszkodom :D :D Utoljára szerkesztette: Kmarha, 2020.12.15. 19:24:38
én épp egy bordélynál járok és mivel heteró férfi vagyok irl így mindig férfi karakterrel játszom mint most is: így de mivel nemileg kicsit bizonytalan ezért két delikvenst is felajánlott a rendszer naná, hogy véletlen a faszit választottam majdnem romantikáztunk egyet... :) ehhhh Utoljára szerkesztette: Irgum76, 2020.12.15. 19:19:03
Ha segítettetek a szerzetesnek akinek elrabolták a fivérét, akkor érdemes visszamenni hozzájuk, mert érdekes beszélgetést lehet velük lefolytatni. Westbrook, japán negyed, cseresznyevirág piac környékén ücsörögnek gyergyákkal körülvéve. De még sok ilyen van, nem árt nyitott szemmel járni. A fixer megbízásokat sem szabad kihagyni, Johnny sokszor megjelenik és szórja a bölcsességeit, meg egyik-másik történet elég mély. A főszál meg tömény élvezet.
Magyar csapatot kell zaklatni ha valami nem tetszik a látvánnyal Utoljára szerkesztette: repvez, 2020.12.15. 18:54:15
Nem baromság, hanem feature! Ez egy RPG! Ami -többek között- annyit tesz, hogy a karaktered és az ellenfelek is bizonyos képesség szinteken állnak. Ha egy jóval magasabb szintű ellenfélbe futsz bele, akkor azt el kell kerülni, mert még nem leszel képes legyőzni. Akkor kell ismét próbálkozni, ha már felpimpelted a karaktered vonatkozó skilljeit arra a szintre, ahol már lesz ellenük esélyed. De a dolog még ennél is összetettebb, mivel egy problémát több módon is meg lehet oldani, ezért pl. ha a karakteredet nem Rambo irányba fejleszted, hanem mondjuk lopakodás vagy tech. skilleket tolod meg, akkor bár szemtől-szemben harcolva továbbra sem fogod tudni legyőzni a magasabb szintű ellent, viszont simán elintézed őket csendben egyesével, lopakodva, vagy hekkelés által messziről szét tudod b*szni a fejüket ezernyi más módon. És akkor még a fegyverek fejlesztéseiről, kiberverekről, ruhák okos megválasztásáról és fejlesztéséről nem is beszéltem.
Szóval ez nem egy GTA, ahol csak mész és lősz és sznélkül. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2020.12.15. 18:06:23
Vannak prostituáltak. Emellett vannak egy éjszakás kalandok, meg olyan karakterek, akiket románcolni lehet. A szexjeleneteket softcore pornónak mondanám. Kameravágásokkal váltogat a pózok között, meg egyértelmű, h éppen mi történik, de nem mutat természetesen konkrét dolgokat.
Szal nem tudom, h később h lesz-e vagy lesz-e szexuális kontextuson kívül, de puncit meg kukit csak karaktergeneráláskor látsz, a tapasztalataim alapján. :D Utoljára szerkesztette: Evoluti0N, 2020.12.15. 18:02:21
Csak egy baj van hogy maga a sex scene eléggé kevésbé látványos lett vele, kár hogy nincs több :D Ahogy néztem a többit youtubeon azért nem a legkevésbé látvonyos de olyan középmezőny. A többi csaj meg már ilyen fél robot meg hasonlók szóval nekem Panam marad a legjobb opció, csak ezekkel a románcokkal az a baj mindig hogy gyorsan véget ér a script és akkor ugyanolyan NPC lesz mint a többi :D
Érdekes hogy lesz-e valami a hűségért vagy büntetés a hűtlenségért mint a Witcherben. Egyébként a románcot a karakter nem alapján választja a többi is bár van köztük BI szóval ott mindegy, de a farok méretnek nem sok beleszólása van pedig vicces lett volna ha valaki elszalad mert túl nagy vagy kiröhög mert túl kicsi, szóval egyelőre úgy tűnik hogy sehol nem lesz befolyásoló tényező ez csak ilyen gag lesz akkor a karakter kreálásnál.
Az az igazság, hogy van a játékban egy rakás NAGYON jó quest. Nem fogok spoilerkedni, de egy párszor volt hűbazmeg pillanat és őszintén úgy éreztem néha, hogy azok a poligonok, amiket virtuálisan szitává lövök, azok ennél százszor rosszabbat is megérdemelnének. Kevés olyan játék van, ami ilyen érzelmeket képes kiváltani.
Bugok meg bűnszar konzol-teljesítmény ide vagy oda, ez a játék különleges. Hasonló kaliberű játékot nem tudnék mégegyet mondani.
Inkább művészien kezeli ezt a játék. Nem pornó játék lett. :D Legtöbb esetben semmit nem mutatnak.
Egyrészt adná magát ha már a pöcsméretet is lehet állítani, másrészt a téma is adná magát ha már jövőben játszódik na meg a CDPR megmutathatta volna, hogy lehet ezt mélyebben, igényesebben is bemutatni mint ahogy eddig láttuk játékokban.
Tehát lehet pl. menni bordályházba, vagy meglehet kettyinteni több karaktert továbbá mennyire mutatnak mindent?
Igen ez a helyzet a belső nézetet nagyon hamar feladtam, ráadásul minden úthiba megdob és berángatja a kamerát akkor már végképp nem látsz semmit, nem véletlen hogy alapvetően először a játék külső nézetre dob szóval a fejlesztők is érezték hogy az lesz a használható opció.
Sejtettem hogy nem csak én találtam meg. Kedvencem az amikor fun fact-eket tol lövöldözés közben: legtöbb gyilkosságot férfiak csinálják, etc. Hasznos. :D
"Important: Judy is Lesbian. She can only be romanced when playing as a female Character (Female Voice & Female Body Type). This Romance is unavailable for Males! As a Male you can still play her quests but she will block your romantic attempts."
Muszáj leszel, mert egyelőre nincs megszakítás-minijáték, vagy ilyesmi, vagyis csak túl kell/lehet élni azt az X sebzést a következő Y másodpercben, és közben/utána gyorsan végezni a hackerrel, hogy ne próbálja meg újra (meg fogja, sokszor, amíg le nem lövöd). Elbújni elbújhatsz, de akkor arra figyelj, hogy közvetve se tudjon elérni, ezért kell a kamerákat is figyelni és esetleg harc előtt deaktiválni vagy meghackelni/harc közben szétlőni, stb. - ahogy tetszik. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2020.12.15. 15:04:00
Vannak ilyen elrejtett "kincsek", amelyek elvileg akkor aktiválódnak/válnak elérhetővé a játékos számára, ha a világban található megannyi terminál/laptop/stb.-t használod és elolvasod az üzeneteket, levélváltásokat, naplókat, stb. De lehet, hogy nálad ez egy random megbízás volt, amely telefonját vagy üzenetét véletlenül kinyomtad és véletlenül most "repültél" rá. (spoiler nélkül: van pár megbízás, amikor a kikötőből egy hulla mellől kell felhozni annak bizonyos értékeit, elég jó lootot rejtenek ezek)
Érdekes kalandom volt tegnap. Ezerrel száguldottam motorral mikor ütköztem egy szembejövő kocsival. Messzire repültem és belezuhantam egy folyóba. A víz alatt, pár méterre előttem egy mosakodó macska társaságában egy hulla hevert a fenéken, közvetlenül felette egy küldetésikon volt. Megörültem hogy valami easter eggre vagy titkos küldire bukkantam, így hát elkezdtem felé úszni, de mielőtt odaértem volna megfulladtam. Gondolom valami bug lehetett, mert térkép nem jelzett ki semmit, bár ki tudja...
Idézem magamat: "Ahogy te is - harc előtt/közben - megbuherálhatod az ellenfél legtöbb implantátumát, úgy ők is a tiedet, és rendszerint meg is teszik. Használd az I SPY nevű passzív perket, akkor egyből látod, hogy ki a drága és akkor a következő sorozatot ő kaphatja. Plusz érdemes a közelben lévő kamerákat is kiiktatni, mert az is oda-vissza működik, nem csak te tudod aktiválni és kihasználni, hanem az ellenséges hacker is tud téged "zaklatni" azon keresztül."
Szakmai kérdés: ha hekkeli egy enemy az agyamra csatlakozott nyomtatott áramkört, akkor mi a teendő? Van valami védekezési hekk-minijáték? Csak mer nem találtam. Utoljára szerkesztette: lonvard, 2020.12.15. 14:45:46
Nekem egy pillanatra megjelenik a billentyűzet gomb, majd rögtön visszavált a PS4 gombra. Xbox kontrollert használsz? Lehet, h azzal nem csinálja.
A skillfa meg a perkek a morrowind szépségét hozták vissza el is felejtettem milyen jó volt. Van xp és van skill fejlődés. Gondoltam, hogy normálon nyomod. Hard neked még inkább very hard. De aztán ne sírj miatta :)
Ezt keressétek meg, trollpisztoly, felébredés után kalibrálni kell (minden lövése fejre megy):
Na azért lol. Bedugtam a kontrollerem, hogy azzal hátha jobb vezetni, de a játék folyamatosan a kontroller gombokat mutatja. Akkor is, amikor az egeret billentyűzetet használom. Évek óta a legtöbb játékban instant vált az input gombok ikonja attól függően, h éppen mit nyomsz. Witcher 3 is így működött. Itt mi történt?
Nekem is csinálta a játék fájlait ellenőriztettem steamen, le szedett vagy 2 giga fájt azóta nem csinálja
nekem xboxon az nagyon zavaró, hogy elég sokszor nem reagál a fegyver váltás illetve a lopakodás gombokra ami néhány szituációban elég kellemetlen tud lenni azt hittem a kontroller a szar de kicseréltem és dettó ugyanez
Bakker, mi van ezzel a szarral? Eddig simán elindult. Ma valami szar 1 gigás ment fel, azóta nem hajlandó elindulni. A Cyberpunk letérdelt című baromságot adja elő. Éreztem, hogy ezt kivételesen GOGon kellett volna megvenni. Utoljára szerkesztette: AnuluWork, 2020.12.15. 11:52:52
Azóta módosították, megkapja a bónuszt mindenki metascore-tól függetlenül.
Cloudpunkkal nem kevertétek még össze? Én pár napja még rendszeresen a Cloudpunkot indítottam el a Cyberpunk helyett, és az első alkalommal például az sem tűnt fel, hogy nem a Cyberpunk menüjében vagyok. :D
CDPR fejlesztők szerint is még 4-5 hónap fejlesztés kellene a játékba. Továbbá a CDPR a metascore-hoz kötötte a bónuszok kifizetését, azaz 90% alatt nem kap senki semmit. Ez aztán a morálnövelés...
Picit olyan az érzése van az embernek játék közben, mint anno a 60-as években az újonnan átadott vasútvonal és a vágány melletti "virágzó" települések.
A mozdony vadiúj, az utaskocsik tökéletesek és összkomfortosak, a sínpár modern és hiba nélküli, a bakter és a kalauz jóképű és udvarias, a büfékocsi tele van minden finomsággal, még kaviár is kapható az elvtársak nagy örömére. Ez lenne játékban a fősztori és a hozzá kapcsolódó kontent (szereplők, helyszínek, küldetések, csavarok, döntési helyzetek, stbstb - egyszerűen mestermunka minden)
Na de a sín melletti patyolat tiszta házikókkal teli falucska, azok ablakaiban könyöklő nagymellő menyecskék, a cserepesvirágok, bólogató kutyuska, stb. - mind jól néz ki, de minden csak díszlet, életszerűre megfestett farostlemezek összessége, melyeket egy-egy deszka támaszt ki csupán arccal a vasút felé, és melyek mögött Béla bácsi tartja a nyakában a "kamu ablakban" integető Marikanénit, a kutya meg az unoka egy barna mackónadrágban, mert az elvtárs úgysem lát odáig. - Na a játékban ez a város többi része, a random lakosság, a random teendők, a teljesen életszerűtlen helyen található random nyersanyagok, a sok lezárt épület/ajtó, stb. Mindez illúzió, funkció nélküli díszlet.
Egyelőre nagy a kettősség.
De a "vicc" az egészben, hogy még így is működik, alig várja az ember, hogy hazaérjen és folytassa, mert kurvára élvezetes az a része, ami működik :)
Mert az elején bonyolultnak nézett ki. :D Nem is tudtam merre induljak meg.
Most meg màr nem érzem, hogy szükségem lenne rà. Mert azok nélkül is meghekkelem a fél vilàgot ha akarom. Szét lövöm a mindent is..ha akarom.. szóval azok a perkek max ezt teszik még kényelmesebbé vagy erősebbé.
(Normàlon jàtszom. Lehet nagyobb fokozatban màr kellenek ezek is)
A megvehető verdákat is küldetés ikonnal jelölik a térképen, ezen jó lenne később változtatni mert megtévesztő. Watson ki van pucolva, de ezek meg ott virítanak mintha rendes küldik lennének. Annyi pénzem meg úgysincs hogy mindet megvegyem. Nem is kell, jó nekem Jackie motorja.
Autót külső nézetből kell vezetni, erre jutottam. Ugye az volt a probléma, hogy megveszekedett immersionhajszoló szimulátorbuziként nem voltam hajlandó külső nézetből vezetni. Belső nézetből nem csak a kilátás szarabb, hanem egyszerűen mintha a kormányzás is érzékenyebb lenne. Oldalra-hátra nem látunk ki normálisan, és közel irányíthatatlan az autó. Ezek után hajts le vele 20 000 kilométert balesetmentesen. Utoljára szerkesztette: lonvard, 2020.12.15. 11:04:40
Nekem most van egy olyan grafikai bugizém, hogy ugye sivatagban kezdtem a nomáddal, és a sivatagi növényzet elkezdett átszüremleni a falakon. Van hogy egész bozótost látok, miközben zárt térben vagyok. Na most azóta bejutottam a városba, és ugyanígy megjelenik ez. Ha valami növény van látótávolságban, de takarásban, akkor az bevibrál. Városban nem annnnyira zavaró, sivatagban viszont kurvaidegesítő volt. Kérem vissza a játék pénzét!!! :D Utoljára szerkesztette: lonvard, 2020.12.15. 10:53:05
Gz, én normálon teszteltem, de sok ellenfélnél jól jött a +ram + képesség. De vannak olyanok akiknek minden könnyű.
Ez a nem használ fedezéket? Azt nem értem már az első induló questnél is , nyilván a "tank" nem fog. De még egy cyberpsziho is változatos hol fedezékben van és gránátot dobál, hol térváltással közelít mert közelharcos. Talán ez a pont ami nem érthető számomra. Változatos ellenfelek vannak.
Jól leírtad. Ugyan így vagyok a jàtékkal. 56 óra utàn.
Viszont nekem a kocsik vezetése tetszik. Vannak eltérő kocsik. Van amelyik úgy tapad az aszfaltra meg úgy veszi a kanyarokat mintha màgnes lenne benne (6 kerekű limuzin). Meg vannak olyanok is amik gyorsak..de kanyarodni nem lehet velük. Nem tudom, hogy a vezetés is tud e bugolni..de biztos..mert valaki utàlja valaki meg szereti.
+1 dolog amit nem említettél, ami szerintem zavaróan kidolgozatlan. A skill fa! 30as szinten vagyok..50es szinten van az utcai hírnevem is. 56 óràm van eddig a jàtékban. De! Nem raktam egy skillre (perkre vagy mi a nevük) sem a jàték soràn még..mert egyszerűen nem volt szükségem rà. Nem éreztem, hogy hàtrànyba kerülök, ha nincs meg valamilyen képességem. Így is OP vagyok a harcokba is meg a lopakodàsban is. Csak az alap pontokat osztogattam el (erő stb..) ..azokat is csak azért, hogy bejussak ajtókon vagy szàmítógépekbe.
Na, játszogattam vele még jópár órát, a fő sztoriban nem mentem sokat előre, inkább most a mellék küldikre fókuszáltam, meg a random dolgokra, de van a játékban kb. 20 órám eddig. Kicsit árnyalódott a véleményem is, a jelenlegi helyzet szerint a következő módon tudnám értékelni a játékot:
Ami tetszik
-Grafika A grafikusok, és designerek egészen lenyűgöző munkát végeztek szerintem. A város – amikor épp nem bugzik, nagyon-nagyon jól tud kinézni, a hangulata iszonyatosan rendben van, igazából lássuk be, ez viszi el a hátán nagyrészt a dolgot. A fontosabb karakterek is egészen elképesztően tudnak kinézni, olyan animációk, és arcok vannak benne, amiket eddig nemigen láthattunk, tényleg állejetős a dolog sok helyen. Nagyon jók a fegyverek animációi is, és faszán is néznek ki, első osztályú munkát végeztek ezen a téren is. A járművek design-ja is nagyon rendben van, remekül hozza a játéknak megfelelő feelinget. Szóval összhatásában rendben van, itt-ott pedig egészen lenyűgöző, álleesős látvánnyal és megoldásokkal találkozunk.
-Hangulat Ezt már az előzőben nagyrészt kifejtettem, de igen, ezt valóban nagyon eltalálták, süt az igazi, hamisítatlan CP hangulat az egészből, egy élmény ebből a szempontból barangolni a városban.
-Karakterek Az eddigi benyomásom alapján a fontosabb karakterek nagyon jól el vannak találva, és igényesen vannak megcsinálva, ezen a téren nagyon megvan az elvárt CDPR szint.
-Küldetések A side mission-ök (nem a random eventek) azok egész változatosak voltak eddig, érdekes mellék karakterekkel, ebben van potenciál, és ebben a CDPR eddig is jó volt, itt se rossz.
Ami nem
Ezek itt viszont sajnos játékmenettel kapcsolatos dolgok, amik ugyebár igencsak fontosak lennének.
-Harc Rossznak azért direktben nem nevezném, de tény, hogy nem is jó. Ezt a szintet már láttuk a 2000-es évek elején is, sőt, adott esetben jobbat is. Bullet-sponge ellenfelek, teljesen töketlen, elcseszett AI – nem használnak fedezéket, ostoba módon csoportosulnak, csomószor elakadnak valamiben, gyakran előfordul, hogy csak tétlenül álldogálnak. Pocsék animációk - ez már csak azért is meglepő, mert más területen ebben brillírozik a játék, itt viszont elvétve látok olyat, hogy egy legyőzött ellenfél “normálisan” esik el. Szinte kivétel nélkül valami bugos, lehetetlen pózban esnek el. Amúgy a harcnak lenne egyfajta dinamikája, a fegyverek pedig jók lennének érzésre is, hangra is, kinézetre is, de az egészet tönkreteszik a szivacs ellenfelek, akikbe tárakat kell belelőni, ugyanakkor vicces, hogy egy baseball ütő suhintástól viszont megfekszik a többség. A nagy baj az, hogy ebből sokminden nem bug, hanem a játék része, tehát nemigen fog változni. Tisztában vagyok vele, hogy ez nem FPS, hanem RPG alapvetően, ezért engedékenyebb vagyok, de sajnos itt akkor sem sikerült nagyot dobni.
-Közlekedés Sajnos a járművek kinézetét nem sikerült igényesség szintjén átültetni a működésükbe, csúszkálnak ide-oda, látványosan nem tudták megoldani, hogy normálisan lehessen A-ból B-be jutni. Elhiszem, hogy ez nehéz, még a sokkal nagyobb rutinnal rendelkező Rockstar is küzd vele néha, de itt látványosan nem sikerült megoldani a dolgot. Szubjektív, hogy engem ez annyira nem zavar, de attól még egyértelműen a játék negatívumai közé tartozik.
-Open world A világ ugyan nagy, és nyílt, ez igaz, de ezzel kb. véget ér a hasonlóság a mai open world címekkel. Sokan írták már, és valóban úgy van, hogy az egész város csak egy látványos díszlet, funkció nélkül. Az interaktivitás minimális. Díszletek és statiszták vannak dögivel, de funkció az nagyon minimál, nemigen lehet értelmesen kapcsolatba lépni sem random npc-kkel, se tárgyakkal. A random aktivitások mind egy kaptafára mennek – segíts a rendőröknek lelőni valakit, segíts az áldozatnak lelőni az elkövetőt, öld meg ezeket, öld meg azokat. Egy kaptafa mindegyik eléggé. A nyüzsgés ellenére üres a világ, és egyedül érzem magam benne kissé. Nem éri el a Witcher 3 szintjét, hogy egy RDR2-t már ne is említsek. Opennek open, de nem sandbox.
-UI Nem igazán baráti ez sem, leginkább az zavar, hogy küldetések kellős közepén csörög fel mindenféle kontakt, olyan rendkívül fontos dolgokkal, hogy van egy használt kocsija, amit el akar adni. Folyamatosan zargatnak minden marhasággal, ami bizonyos helyzetekben nagyon zavaró tud lenni, mikor tűzharc közben a fél képernyőt eltakarja Lajos, aki eladná neked a kenyérpirítóját. Apróság, de zavaró
-Bugok Ebbe nem akarok nagyon részletesen belemenni, mert igencsak ki lett vesézve már. Ez nem egy 1.0-ás verzió, kár tagadni. Ilyen állapotban nem lett volna szabad kiadni sajnos. Gyakorlatilag nincs olyan küldetés, amikor ne szaladnék bele valamilyen bugba. Ezek persze nem game-breaking dolgok, de attól még nagyon zavaróak és sajnos látványosak. Az, hogy egy főküldetés átvezetőjében (ami egyébként zseniálisan van animálva alapvetően) történik valami über gáz bugzás – képbe becsúszkáló karakterek pl -az azért nagyon gáz sajnos. Pár percenként belefut az ember valamibe, amik eléggé zavaróak, és nagyon aláássák a beleélést, hosszú távon pedig nagyon rányomják a bélyeget az élményre.
Összeségében élvezem a játékot, és leköt, mert maga a hangulat zseniális, a történet OK, a küldetések és a szereplők érdekesek, rendben vannak. Ezen kívül időről időre egészen lenyűgöző élményt nyújt, ilyenkor megmutatja azt, hogy mit is akartak alapvetően elérni ezzel a játékkal, és ez bizony itt-ott zseniális! Sajnos ezeket a pillanatokat gyakran aláássák a játék középszerű elemei és mechanikái, valamint a rengeteg hiba, amiket reméljük hamarosan hegeszteni fognak.
Mindenesetre folytatom, mert a világ behúz mindig, de nem tagadom, hogy kicsit szomorú is vagyok, mert látszik, hogy ebből igazi örökérvényű legenda is lehetett volna. így, ebben a formában ez sajnos nem az.
Igen és igazad van MPH lesz ez mert Panam vitt az anyósülésen és láttam valami műszert ami MPH-ba írta ki. Valóban ez a Red Engine egész jó, de azért rengeteg fejlesztés ráférne még. A hibák többsége is ebből adódik sztem hogy nagyon meg kellett erőszakolniuk hogy működjön ez a játék ahogy kitalálták.
Ez tortenik egy ido utan. Volt hogy 2 oran keresztul (irl) mentem lopott kocsival. Aztan elfordultam hogy megnezzek valamit visszafordultam a kocsi sehol.
Lopott kocsi hekk nem valószínű hogy van a játékban, így azokat nem is lehet hívni. Viszont ha lopott autó mellett állsz és úgy mented el a játékot akkor a kocsi ott lesz akkor is ha betöltöd az állást. Azt nem próbáltam ki hogy mi történik ha pár száz méterre eltávolodsz a lopott autótól, akkor lehet hogy despawnol.
jó, hát lovakhoz meg szekerekhez vannak szokva, még nincs annyi tapasztalatuk az autókkal, mint a Rockstar-nak :D majd amikor már a harmadik CP játékot adják ki....
engem leginkább csak az frusztrál, hogy séta tempó mellett is qrva nagy a forduló köre a motoroknak és ha az ember neki megy valaminek, tök macerás elfordulni
Nagyon jó a jármű design de nekem ez motorozás nem jött át pedig a motorok is nagyon jól néznek ki. Az tényleg lehet hogy a játékmotor miatt korlátozza a sebességet :D és igen a sebesség érzet nekem sem jön át annyira hogy 300 feletti tempókról beszéljünk.