Igen a Shogun 2-be kicsit túlzásba vitték. Igaz érthetõ alapból, hogy mindenki küzd, a nagyobb klánoknál ez még beleférne. De a kicsiknél tényleg megmaradhatna a vazallusi viszony. Mindenkinek voltak támogatói, õk is közel kerülhetnek a tûzhöz, ha mi válunk uralkodóvá.
Ahogy mondod a diplomáciába a terjeszkedés csak akkor jelenjen meg mínusz pontként az adott népnél, ha a rovására történik vagy az érdekeit sérti. Egy Egyiptomot, hol érdekli, hogy mi Britanniába hódítunk.
Elárulhatnak a szövetségeseink végül is megtehetik, csak akkor legyen konkrét érdekük benne. A kémeknek lehetne egy besúgóhálózat skillje, ami elõre figyelmeztetne, hogy vmi nem stimmel adott régióba.
A háború legyen drága, fõleg ha elhúzódó. 2-3 megsemmisítõ vereség után egyszerûen ne lehessen annyi katonát képezni vagy + 1 kör rá, csak gyengébbeket, milicia stb. Ez szimulálná a hatalmas ember veszteséget, és a békére kényszerítést. A tétlen sereg meg veszítsen kicsit a képzettségébõl ( a csíkok eltûnnek) ezt háborúval lehetne ellensúlyozni (tehát a nagy sereget használni kell) vagy lenne egy gyakorlatozás opció ami plusz pénz.
Én még hozzátenném, hogy diplomácia terén ne bontsák fel a szövetséget, csak mert mindjárt megnyeri a játékos a játékot (Most komolyan ekkora már baromira nem oszt nem szoroz olyan erõsek vagyunk, hogy bárkit ledózerolunk). Fõleg, akkor nem ha ezt egy nálunknál sokkal gyengébb ellenfél teszi mindenféle különösebb ok nélkül.
Emlékszem Shogun 2-ben kihúztam egy klánt a bajból (szövetségesemmé tettem). 1 tartománya volt csak és kisegítettem (konkrétan már ostromolták volna azt az 1-et is az ellenségei). Pár éven belül 5 tartományra duzzadt a területeinek száma, erre mit csinál? Hátba támad, mikor nekem eddigre volt 13 tartományom (Normális??) és sokkal több és erõsebb hadseregem.
Ne lehessen ennyire érezni a végjátékban, hogy az egyes népek saját céljaikat félre téve csakis a játékos gáncsolására törekszenek. Nekem ez nem tetszett. Egy gyenge nép tojja össze magát a nevünk hallatán és inkább egyezségre törekedjen (fõleg, ha nem léptem fel ellene agresszívan)
Összegezve a végjátékot kéne csiszolni egy kicsit diplomácia szempontjából és a megbízhatóságot növelni a diplomáciában (mert jelenlegi állapotában egy fabatkát sem ér a szövetség... Nem is szövetség ez csak max fegyverszünet). Igaz van megbízható és megbízhatatlan népcsoport is a játékban, de mégis inkább mind a megbízhatatlan kategóriába tartoznak, mert úgyis felrúgják a szövetséget.
Pontosan. Én is legalább 100 dolgot fel tudnék sorolni, ami sokkal fontosabb lenne. És ezek nem is olyan dolgok, hogy minden része hardcore szimulációra való törekvés.
1. Remélem a Rome tempója lassabb lesz, mint a Shoguné (nagyon bejön a Shogun 2, de ez a része nem tetszik). Mindenki szélvész gyors, rohan, nagyon gyorsak a csaták. 2-3 perc a legtöbb csata (valószínû a multi miatt). A valóságba is, amíg egyik oldalon fel nem bomlott az alakzat, vagy meg nem törtek, addig kevés volt a halott. Egyfajta birkózás, egymásnak feszülés volt a hadrendek között. A mészárlás mindig akkor kezdõdött, mikor pánik miatt futva menekültek a vesztes oldalon. Legyen idõ a manõverekre, bekerítésre, legyen értelme tartalék csapatoknak, mert most nincs. Ott van az idõgyorsítás, ha valakinek nem tetszik, hogy pár percnél tovább tartana az ütközet.
2. Diplomácia. Itt is ezer dolgot lehetne felsorolni. Én egynek nagyon örülnék, az pedig a konkrét segítség kérés lehetõsége. Tehát nem a mostani katonai szövetség, és támadás kérése egy adott népre, amivel aztán papíron hadban állnak, de egyébként nem. Ha sz@rban vagyunk akkor kérhessünk célirányos segítséget másoktól, hogy megússzuk. Ugyanígy mások tõlünk (lehet ez pénz, beavatkozással fenyegetés, hadsereg küldése). Aztán az ellenszolgáltatásba meg lehet egyezni. Az ókorban ez egyáltalán nem volt ritka, sõt gyakran ez volt mindig az ürügy a beavatkozásokra. Rómától is sokszor kértek segítséget.
3. Ugyanúgy kicsit diplomácia, kicsit kereskedelem. Egy térség se lehessen önellátó (legalábbis ha fel akar fejlõdni). Szüksége legyen bizonyos stratégiai nyersanyagokra (ugyanúgy ahogy a Shogun 2-be, de ezt tovább fejlesztve). Egyes területeknek gabona szállítmány, fa, kõ stb. Így fontossá válik egy jó kereskedelmi egyezmény kérése, illetve maguknak a háborúknak is már stratégiai céljak lennének, nem önmagában a hódítás.
Már bocs, de 2 külön kategóriáról beszélünk. TW soha nem akart Crusader Kings lenni és fordítva is igaz.
1 közös vonásuk van, hogy mindkettõ stratégia.
Azonban Crusader még inkább rétegjáték, mint a TW. Szerintem kizárt, hogy évtized rts-e legyen a Crusader egy TW-vel szemben (az, hogy kinek mi tetszik más kérdés, de 10-bõl több játékos mondana TW-t mint CK-t szerintem).
Mount & Blade. Ha belegondolsz amúgy, éppenhogy egy falanx nem lehet túlzottan jó választás játéktechnikai szempontból, mivel vagy tartod az alakzatot, vagy önmagadat és a csapatodat egyaránt megszivatod - ugyanez áll a cohorsokra. Ilyen szempontból még a nagyon idézõjeles "barbár" népek lennének a legjátszhatóbbak, de ott is kellene valami korlát, hogy nagyon ne mûvelhess mást, mint amire a csapatod parancsot kapott. Meg akkor már ott lenne a stratégiai, a taktikai és az egyéni szint is, ekkora mindent beléknél meg túl sokszor érvényesül a sokat markol, keveset fog-elve, bár tény, hogy ha valahol, hát itt van pénz összerakni a dolgot. Az ötlet amúgy maga nem rossz, félre ne érts, csak nem nézem jó szemmel a butítást és az akcióorientáltságot vivõ tendenciát. A TW sorozatban azt élveztem a legjobban, hogy bár bõven nem kellett még hozzá kockás füzet meg számológép (meg három óra szabadidõ egyhuzamban, hogy egyáltalán értelme legyen leülni elé), de már elég elég komplex és szerteágazó volt ahhoz, hogy megkapjam az "az történik, amit az erõmmel érvényesíteni tudok"-élményt, és ennek megfelelõ a játék újrajátszhatósága is. Most pl. az eredeti RTW-vel épp Szkítiával szopom a harci péniszt. :)
Na igen..ha mindent megcsinálnak, hogy a legjobb TW legyen, akkor csinálják meg...de legutoljára bakker..talán ennél a programnál nem ez a leglényegesebb szempont, nem igaz?
Húú, az tényleg jó volna. Egy Praetorian-t lehetne irányítani és szabdalni vele a gallokat! Király lenne.
Akkor fognak igen nagyot dobni a játékon ha megint rövid ideig,de mégis irányítható lesz pár egység-bõl 1 katona! :D:D:D:D:D
Ez vinne mindent :D
Na ez nagyon várós lesz. Nem tudom, hogy az újabb TW-okban hová fejlesztették, de remélem a diplomácia az elkezd diplomáciára hasonlítani. Nekem csak ez az egy bajom volt RTW-al(legalábbis, ami eszembe jutott). M2TW-ban sem volt valami biztató a dipi, de ott legalább meg lehetett erõsíteni a szövetséget egy házassággal(amit persze ugyanúgy felrúgtak, de így nagyobb hordereje volt).
Az csak a tutorial. Az USA történetét lehetett egy rövid ismertetõbe végig tolni így (és megbarátkozni az újoncoknak a kezeléssel és magával a játékkal). Tök ugyan olyan mint a többi TW játék.
Amikor elõször jöttek a hajó csaták ,azóta várom ,hogy a Rome -fejlõdjön erre a szintre!
Azért kiváncsi leszek mennyire lesz gép igényes a motorja ,de ha kell gépet is fejlesztek érte!
Azt tudom,hogy hülyére fogom játszani magam vele,de elötte Assassins Creed 3-at kell végig toljam majd :D December környékén csak fognak mondani majd valamit a játékról pontosabban :D
1 kezemen meg tudnám számolni, hogy hányszor voltam így az utóbbi 3 évben játék iránt felvillanyozva. Tûkön ülve várom a Rome 2-t én is.
És kedvenc részem nekem is, szorosan mögötte a Medieval 2, azt is nagyon szeretem. Empire-t nem próbáltam, Shogun 2 nálam bukott egy nagyot az egyhangúságával.
Annak örülnék a legjobban ha a Rome 1-re hajaznának fõképp!
Maga a hangulat,ahogy írtátok a nagy térkép és Rome színe java!
Csak ne forduljanak át a ló túloldalára az újítások terén!
Szivem csücske a Total War-ok közül a Rome! Piszkosul megörültem mikor megtudtam jön a 2,nem akarok csalódni benne!
Pluskat emléxel mennyit fantáziáltunk arról mennyire királyság lenne a Rome 2? Itt van lassan ,de biztosan érkezik :D:D:D:D:D
(ha nem ugrik be ki vagyok, TS-rõl Bull!!! )
Így van, nagyobb térkép amin teljesen szabadon mozoghattál, és a hadjárat nem egymásra fûzött scriptelt "csatákból" építkezett. Az Empire-ben nagyon nem szerettem ezt a "vidd végig a pályán a harminc emberedet, közben a narrátor drámai hangon pofázik, és elõre meghatározott bokrokból rádtámad 200 sziú indián" stílusú dolgot. Az eredeti Rome-ra ez nem volt jellemzõ, valahogy nem volt annyira elõre megírt a dolog, több lehetõséged volt. Basszus, mindjárt felinstallom. :)
Nagyon remélem, hogy most már tényleg el mernek rugaszkodni a 10 éves keretektõl...na meg a realizmus irányába,olyan 100 lépést. Ott az a rohadt option beállítás...de ne eleve butítva, adják ki. Amúgy éljen éljen
Utoljára az Empire TW-t vettem meg, de már az sem tetszett igazán. A scriptelt csaták valahogy nem jöttek be. A Medieval II bughalmaz volt, legidegesítõbb az volt mikor a gép egyszerûen nem volt hajlandó megostromolni a várat, csak álldogált a csatamezõ szélén.
A Napoleon és a Shogun II is ilyen scriptelt õrület volt, vagy volt benne akkora szabadsága a játékosnak mint a Rome I-ben? (ami szerintem az eddigi legjobb TW)
NA pont erre gondoltam, hogy remélem a döfõ-orrot lehet használni majd a gályákon, hogy léket okozzunk az ellenséges hajókon. Ezen a képen már "vonatbaleset feelingje" van, ahogy kettécsapja a hajót. :D Remélem evezõket is lehet törni, ha nem éppen merõleges az ütközés.
Ha jól kidolgozzák, akkor ebben a részben lehet a legélvezetesebb tengeri csatákat folytatni. Legalábbis remélem mert adott minden hozzá. íjászok, hajítógépek (Scorpio, katapult). Távolról támadni, felgyújtani az ellent, elsüllyeszteni, összetörni a másikat, aztán a rámpák a közelharchoz. :)
Nos igen és azért nem volt rossz, ha a folyón a hídra nem tudtam volna ráállni a 4x akkora sereggel érkezõ hunok ellen amik ráadásul az íjaikkal elég nagy távolságból szedegették le az egységeimet akkor nem tudom mit tudtam volna kitalálni még. A szekeres parittya volt a kulcs, meg pár alán lovas íjász egység akik a folyón átkelõket mészárolták. így ugyan a seregem fele oda lett de a hunok teljesen megsemmisültek szinte. Szóval tényleg jó játék volt. Azért ezt a hidas dolgot lehet jobban is megoldani. Meglátjuk milyen lesz, szóval város!
Azért, ha már ennyi kép van róla akkor már egy ideje dolgozhatnak a témán. Amúgy a hivatalos fórumon lehet ötleteket írni a készítõknek, hogy mit kellene bele tenni a játékba. Azt írták, hogyha valaki nagyon jó és egyedi ötlettel áll elõ akkor azt berakják a játékba.
Egy kis hajócsata :)
10 év után a játékiparnak végre megint van - az én szemszögembõl nézve - egy jónak mondható 1,5 éves periódusa. (Az eddigi megjelenések és a tervezett dátumok szerint.)
Na akkor így már remélem jó lesz :)
alig várom a trailert meg az in game képeket..ütõs játék lesz:D
A második szerintem in-game a többiben már nem vagyok biztos... (érdemes megfigyelni ahogy az elefánt felkapja a rómait )
Akarom!!!! MOST!!!! Tudtam én, hogy R2 lesz a következõ rész, nem World War meg ilyen hülyeségek.. Nagyon várom, Rome az egyik kedvenc játékom, megjelenés óta játszom vele.
Maradnia kell az egyszerû taktikának. A Paradox játékai általában egy erõs rétegmûfajt képviselnek. Shogun 2 menedzsment része is elég jól ki volt dolgozva, biztosan "újrahozzák" + 2-3 újdonságot is bele fognak építeni.
És ezeket úgy, hogy az átlag játékos is könnyen átlássa.
Nos nekem ez volt az utolsó utána már csak rpg-k voltak akkor még jelent meg pár ami jó volt. Amit remélek az az hogy az AI-t feljavítják. Nem tudom manapság mit tudnak a Total war AI-k persze. Az alap az elég egyszerû volt. A Barbarian invasion az már kicsit nehezebb volt de ott is egyszerû volt rájönni mivel lehet max fokozaton nyerni( lerombolni az amúgy is elveszõ területek épületeit, folyó mellett átkelés közben rácsapni a hunokra meg a többiekre). Ennek ellenére élvezetes játék volt. Szóval remélem nem csak a látványra mennek rá, hanem az AI-re is, ne lehessen egyszerû taktikával nyerni. Persze ehhez már a Paradox kellene inkább :)
Erre kíváncsi leszek. Az egyet szerettem. Bár nem egy paradox színvonal volt.
úú a first cohorsok. Mikor a frankokkal játszottam elég vicces volt amikor kb a 40. sast zsebeltem be, és már mindegyik first légió száma XX-el kezdõdött. Valahogy úgy tûnt hogy ezekbõl nem kéne hogy ilyen sok legyen.
Egyébként a rome 1 építkezési rendszer megmaradhatna. Nehogy már megmondják mit építhetek. Max olyan korlátozás értelmes, mint volt, hogy spártai hoplitát csak spártához köthetõ területen lehet toborozni, meg valami olyasmit mint a medieval2-ben, ahol a kastély és városokban különbözõ fajta egységeket lehet toborozni, na és ott is voltak a guildek amik abban a városban ahol voltak különleges egységet adtak (pl templomos lovag, field assasin, stb)
Na, azért hiába a csak a szépre emlékezünk-jelleg, rémlik még, hogy a nílusi lándzsásoktól kezdve a germán warbandig mindenki falanxban rohangált mindenhova. Viszont az építkezést/kiképzést igencsak meghagyhatnák a Rome rendszerébõl. BI-ben mennyire büszke voltam, amikor száz környi masszív sz*pást követõen felállt végre a Legio I. Flavia Firma Comitatenses First Cohorsa - szigorúan és csakis Konstantinápolyban!
Az már egy okozat, ha a gallok meghódítják fél Európát és szert tesznek hajókra, technikára és tudásra. Az rendben is lenne, sõt természetes. De azt, hogy az elején már gall hajók "blokádolnak" szerintem most kihagyhatnák.
A csatáknál meg eltérõ bónuszozási rendszer tehetné változatosabbá a népeket (ahogy EDDIG IS VOLT, csak hangsúlyosabban). PL: Barbár sereg gyorsabban tud vonulni út nélküli területen (erdõ, mezõ, más népnél sivatag stb), mint egy római. Támadó és morál bónusz erdõben, vagy, ha megtörik az alakzatot, sikeresebb rajtaütések, gyorsabban kelnek át a folyón, mint a páncélos katonák.
Valami ilyesmi kéne. Tudom, hogy nem lehet tökéletes a rendszer, de ha már a szélsõségeket megszüntetnék annak is örülnék. Azt, hogy nem adja meg magát egy egyértelmûen vereséget szenvedett nép még hagyján. De az, hogy õk kezdeményeznek támadást egy szuperhatalom ellen és még egy rakat sarc és engedmény fejében se akarnak békét az nevetséges.
"Persze ott ez ahhoz vezethet, hogy a brutálerõs katonai egységgel bíró nép birka lesz, a békés traitekkel bíró meg háborúzó vadállat."
Talán úgy meglehet oldani, hogy figyelembe veszi a katonai erõt. És, ahogy a való életben ez határozná meg az agressziót. A katonai erõ növekedése húzná magával a támadó kedvet, hiszen a drága sereg, ha nem dolgozik a pénzéért akkor "veszteséges".
"Aztán az egységeknek meg nem csak kinézetben kell változatosnak lennie. Nyílt csatában, "saját szabályok szerint" a római légió verhetetlen, de egy germán erdõ már húzósabb falat. Jó az elsõ részbe is kaptak bónuszt, erdõben a barbárok, de ezt jobban ki lehetne használni."
Hát ezt nem tudom, hogy lehetne jobban kivitelezni. Gyanítom, hogy sehogy.
Tengeri ütközetek: Ezt a játékmenet oltárán fel kell áldozni. Leegyszerûsítve. Akinek van tengerpartja annak hajója is van. Vicces lenne ha te a Gallokkal lennél. Meghódítanád fél európát és nem lehetne hajód, mert a gallok nem hajózgattak.
Az egyéségek különbözõsége a népek eltérõ kultúráján és kismértékben technikai szintjén alapszik így japánban viselhet két ember ugyanolyan fegyverztet sõt a középkor nyugat európábna is mert kulturálisan és technikailag egy szinten vannak.Míg szért az ókorban azért tényleg több volt az egyéni elétrõ hasonlóság fegyverzet és páncélzat terén. Az ETW-ben az egységek hasonlósága történelmi tény(igaz a játékban az összes gyalgos angol kabátot viselt ami növeli a hasonlóságot)de a valóságban különbözõ népek más szabású egyneruhát hordtak amit gonoldom nem volt kedve megcsinálni a csapatanak.
Egyszerûen kell egy prioritási mátrix, hogy egyes népekkel szemben mire törekedjen az MI. Ezt opcionálissá kell tenni, ahogy pl.a Civ V-ben is lehet random személyiségjegyeket adni a népeknek. Persze ott ez ahhoz vezethet, hogy a brutálerõs katonai egységgel bíró nép birka lesz, a békés traitekkel bíró meg háborúzó vadállat.
Az RTW kapcsán ez a történelmi hitelesség csökkentése / növelése. Pl. a punkoknál és görögöknél róma a no1. ellenség. Tehát e cél érdekében több minden fér bele. Pl. akkor sem gyak le mást, ha telne rá esetleg erõforrás. MINDENT róma ellen. :)
Én ezt úgy értettem, hogy akkor védekezel ha rá vagy kényszerítve, és akkor támadsz ha tudsz. Én azt tudom, hogy pl: a kelták is elég támadó hangulatban voltak még Róma korai idõszakában. A mentalitásukkal inkább az volt a baj, hogy össze-vissza támadott a gép.
Aztán az egységeknek meg nem csak kinézetben kell változatosnak lennie. Nyílt csatában, "saját szabályok szerint" a római légió verhetetlen, de egy germán erdõ már húzósabb falat. Jó az elsõ részbe is kaptak bónuszt, erdõben a barbárok, de ezt jobban ki lehetne használni.
A másik: Arra leszek én nagyon kíváncsi, hogy a tengeri csatákat, hogyan oldják meg. Az odáig nem gond, hogy a Földközi-tenger népei jó is tengeri csatákat vívhatnak egymással (római, görög/makedón, pun, egyiptomi, perzsa stb). Az viszont elég viccesen hatna, hogy gall flotta. Az elsõ részben persze benne volt, hogy gall hajók blokádot vontak észak-afrikai kikötõmre. :)
Egységkinézet: Hát pont ebben volt nagyon erõs a Rome elsõ része. Másképp néztek ki a rómaiak, germánok, egyiptomiak, keleti népek. Egyetlen negatív dolgot az egysíkû barbár kinézetre mondhatnék. De ha már kinézet ETW-ben, sõt Shogun 2-ben is totál ugyanolyan egységei vannak az egyes népcsoportoknak (Shogunban fõleg, de ETW is igencsak 1 kaptafa).
Most lehet röhögni fogsz, de pont ezért nem vettem még meg az ETW-t, pedig nagyon vonz és pont ezért hagytam abba a Shogun 2-t is. Utáltam, hogy semmi különbség a népek között, max statisztikában.
Hát azért ebben van némi logikai fail. Rómaiaknak egyértelmû hódítani kellett, hogy gazdagodjanak (tudniillik a más helyeken kinyert erõforrások és a rabszolgák tették õket tehetõssé), de a germánoknak és galloknak sem csak a védekezés volt fontos. Megindultak õk is elõszeretettel fosztogatni, szóval a mentalitásukkal szerintem túl sok baj nem volt gépi ellenfelekként.
Saját érdek természetesen jó ötlet.
Ám pl. Görögök akár szervezett támadásokat is hajthatnának végre, vagy akár a Pun-ok is megindulhatnának akár több sereggel.
A Rome-nál szerintem muszáj a változatosság. Egyszerûen csak pár nép volt, de mind más és más.. egyszerûen egy falanx nem lehet germán harcos és stb.. persze nem nagyon értek ehhez a korszakhoz, de remélem hogy inkább a minõségre fognak rámenni, mintsem hogy gyorsan készen legyenek vele és összedobott valami legyen.:)
Szerintem itt megcsinálják a változatosságot. Azért, ahogy leírtad a eddigi játékokba a hasonlóság még indokolt is volt. De azt is biztosra veszem, hogy a különlegesebb egységek majd DLC formájában jönnek.
Nem tudom, hogy mi a tervük erre, de kötve hiszem, hogy simán visszatérnek a régi Rome 1-es rendszerhez. Nekem sem tetszett ETW-ben ez a korlátozott 5-6 épületes rendszer per régió, de a shogun-ban már elég kiforrott, elviselhetõ.
Amitõl én leginkább félek (értsd, nagyon-nagyon félek), hogy nem lesz meg a kellõ változatosság a különbözõ népek egységei között kinézetre. A Rome 1-ben minden nép egységei máshogy néztek ki, volt légió, falanx, pun sereg, félmeztelen germánok, stb. stb. Nem volt a parasztokon kívül más egység ami minden nép esetében ugyanúgy nézett volna ki. Minden egyedi és változatos volt. Sajnos kezdve a Medieval 2-vel (még csak kisebb mértékben), folytatva az ETW, NTW és most a shogun 2-vel, ez a változatosság teljesen megszûnt. A különbözõ népek, vagy frakciók egyégei egy az egyben ugyanúgy néznek ki, csak át vannak színezve. Ugyanaz a szamuráj, csak az egyik fekete a másik piros... A statisztikái talán eltérnek a kettõnek, de ugyanúgy néz ki...
Persze érthetõ, hogy miért csinálják ezt, hiszen ez masszív költségcsökkentés a részükrõl. Ha minden egyedi egységet külön 3d modellezni és animálni kellene, az sokkal több idõ és pénz lenne, a textúrát átszínezni meg csak pár perc...
Viszont ez a rendszer valamennyire mûködött az ETW-ben, hiszen minden népnek hasonló serege volt, csak az egyenruha színe volt más. Mûködött a shogun 2-ben is, hiszen ott egyetlen néprõl volt szó, amelyen belül klánok csatáztak. Viszont ez a rendszer egyszerûen nem mûködhet az új Rome-ban. Így vagy benyelik a "több pénzbe fog kerülni" békát, vagy valami förmedvényt fogunk kapni :(
Jó lenne, ha mélységet vinnének a játékba, de szerintem a Shogun 2-nél összetettebbre nem fogják csinálni. Most is azt a fantasztikus újítást dobták be legelsõre, hogy FPS nézetbõl csodálhatjuk a csatákat.
Én annak örülnék már nagyon, ha a különbözõ államoknak eltérõ stratégiái és céljai lennének, nem pedig foglalgatni egymás területeit és kész. Rómaiként hódítunk, germánként meg védekezünk, ha erõsek vagyunk akkor birodalom határvidékét támadjuk, városokat fosztogatunk. Lehetne olyan fejlõdésük, hogy egyre erõsebb törzsszövetséget hozunk létre és erre jönnének a bónuszok stb. És ennek megfelelõen mindeni a saját érdekeit tartsa szem elõtt.
Az durva lesz, ha dönthetünk az államformáról :D Császárság vagy Köztársaság értelemszerûen más intézmények lennének mind a kettõnél, hadsereg, mezõgazdaság, stb
Hát ha városonkénti korlátozott építkezés (5-6 építhetõ épület/ város) és központi toborzás lesz (nem városonként eltérõ), akkor igen mérges leszek.
Ez a 2 feature, ami szétszarta a total war szériát véleményem szerint kezdve az Empire Total War-al. Ezen felül semmi bajom nincs az új TW-kkel. Ha lehet választani, akkor a városépítéses rész térjen vissza az elsõ részhez, még a központi toborzást valahogy megemésztem.
Azért ezeknek a hibáknak a jó része ki van javítva már a shogun 2-ben is. Gondolom, hogy abból kiindulva csinálják meg a Rome 2-t is, nem a Rome 1-bõl indulnak ki...
Aztán az agyhalál, a csaták közötti nem mentés, amikor 8-an ostromolnak, és ugyanabban a körben támad mind, és 8 csatát kell lenyomni. Ha kilépsz, mindet bukod, ha a 8. csatában kivág az asztalra, mindet bukod.
az sokkal röhejesebb volt, hogy a létrásokat gyakorlatilag nem lehet meggátolni hogy létrázzanak, csak akkor ha kinyírod az egész csapatot, amire kb 0 az esély ha csak nem 10 emberrel indulnak. Aztán mikor odatámasztják a létrát, nem lehet lelökni, szökõévenként néha valamitõl ledõl 1-2 létra a sokból, de én több száz óra játék után kb 2 alkalommal láttam ilyet.
És ez még a medieval 2-ben is pontosan így van.
Az útvonalkeresés pedig sírással kevert falkaparásra késztet, amikor a városon belül nem tudnak megkerülni egy fát, vagy alakzatba állás helyett buzulni kezdenek a katonák egy kupacban, vagy amikor egyszerûen nem hajlandók oda állni ahová mondom, még ha nincs is akadálya.
Ez is megvan még a medieval 2-ben is.
Na meg a pofátlan csalás is nagyon gáz - bérgyilkossal kinyírom a sereg élén álló családtagot, majd a következõ körben ott egy új, és akárhányszor megölhetem, újra és újra ott lesz. -bebukja a gép egy 2000 ezer fõs seregét ellenem, és a következõ körben már indul ugyanekkora a legközelebbi városából úgy hogy csõdben van, na meg ennyi idõ alatt 1 városban nem is lehet ekkora sereget toborozni.
Én anno 2004 táján játszottam 1-2 hónapot a warezzal és pár év múlve egy kicsit az RTR 6.0-ás változatával. Az már nem fogott meg. 2004 óta sokimnden változott. Pl. lehet, hogy figelnek az új résznél a moddolhatóságra. Egy 6-8 éves motorral már nehéz túl sok újat mtatn. Ismerek több olyan garázsbandát, akik régi játékokkal alkotnak nagyot. (Gothic 3, Falcon 4.0 utód, stb.) Sok jó dolgot lehet csinálni, de korlátokkal...