Nekem nagyon tetszett a film és én anno szerettem az eredetit is. Gondoltam megveszem Blurayen erre egy hét alatt elfogyott... bazze... szóval annyira rossz a film, hogy viszik mint a cukrot.
Szerintem meg baromi jó lett! De általában senkinek nem elég semmi, és mindenki elégedetlenkedik mindennel. Mindig a hibákat keresi mindenki minden filmben. Hihetetlen komolyan mondom...
nálam szinte majdnem minden film elalvás elõsegítõ kategória. de rendesen élveztem, kiment az álom a szemembõl. az 1x használatos azt jelenti, hogy soha többé nem nézem meg. van néhány filmalkotás, amit idõszakonként érdemes 1x megnézni (pl fantom commando, rocky stb.)
A régi filmben oszcilloszkópból jön ki a hologram. Annyira nem feltûnõ. A biztonségi kaput is mostanában csinálták meg úgy emlékszem, ami a csontváz alapon a fegyvert mutatja.
a látvány hibátlan, a "technikai" meg minden rendben van
ha a régit láttad és tetszett, akkor minden bizonnyal ez nem fog annyira tetszeni mint a régi ha a régit nem láttad/nem tetszett akkor ezen még jól is szórakozhatsz esetleg
ami hibája van a filmnek, _szerintem_, hogy tipikusan "amerikai" film lett... nagyon gagyi a forgatókönyv, nincs egy emlékezetes párbeszéd vagy karakter... üres és unalmas az egész, simán felejthetõ, az biztos, hogy ha megnézed, egy hónap múlva már emlékezni sem fogsz rá
egyszeri megnézésre viszont alkalmas, csak ne legyenek túl nagy elvárásaid, pláne ne várd a régi film hangulatát
Egy 10 skálán, mennyit ér ez a film? A réginél jobb? Nekem néha azok a filmek tetszenek, amik sok negatívumot kapnak! Mi a rossz a filmben? Stori, látvány effektek, unalmas párbeszédek, kevés akció,stb?
azt, hogy hoztad össze, hogy az "utóbbi idõk egyik legszórakoztatóbb filmje" és "1x használatos elalvás elõtt"
a kettõ szerintem eléggé ellent mond egymásnak és kizárják egymást
látom a negatív véleményeket. sztem az utóbbi idõk egyik legszórakoztatóbb filmje, pedig most elég sok filmet néztem meg. igaz, 1x használatos elalvás elõtt ez is, szigorúan ingyen....
de jó, nagyon is !
Én ma néztem meg és egyetértek, hatalmas csalódás!
A régiben is max az alapfelállás (a kém és a terv) állja meg a helyét, minden más borzalom ... ilyen alapból nem lehetett volna sokkal jobbat kihozni, mert valljuk be, az alaptól eltekintve a régi film egy bõdületes baromság ... ez a megvalósítás egy fokkal 'reálisabb', mint ami ott folyt.
Ha Statham játszotta volna, akkor kapásból leminõsül DVD kategóriára a film :D
Hány ember hal meg az eredeti Total Recall-ban ? Ebbõl a videóból megtudod !
persze, nem zár ki semmi semmit :) de ha végigszaladsz az imdb top250 -en szerintem több lesz rajta a 20. századi film mint a mostaniak de nyilván ez is szubjektív dolog, valaki az elsõ 10 filmet szarnak tartja, valakinek a 239. lenne az elsõ...stb.
Lévén a XX.század 100 évet jelent, a XXI. század pedig eleddig kevesebb, mint 12 évet. :)
De ha már felhoztad, az elsõ 10 alapján:
1950-es évek: 1 film (12 dühös ember) 1970-es évek: 2 film (Keresztapa I.-II.) 1980-as évek: 1 film (Csillagok Háborúja) 1990-es évek: 3 film (Ragyogás, Ponyvaregény és Schindler Listája) 2000-es évek: 2 film (Batman: Sötét Lovag és a Gyûrûk Ura harmadik része)
Szóval én nem látom, hogy annyira vészes lenne a helyzet...
persze, nem zár ki semmi semmit :) de ha végigszaladsz az imdb top250 -en szerintem több lesz rajta a 20. századi film mint a mostaniak de nyilván ez is szubjektív dolog, valaki az elsõ 10 filmet szarnak tartja, valakinek a 239. lenne az elsõ...stb.
de visszakanyarodva a Total Recallhoz... nem a külsõségekkel van gond az új film esetében, és nem Collin Farrelen múlt a dolog :) ugyanezzel a forgatókönyvvel Statham sem tudott volna többet kihozni a dologból
és nem csak én vagyok ezen a véleményen... itt egy újabb értékelés a filmrõl a filmes topikból:
"Total recall: Talan ebben az esetben nagy hatrannyal indul az aki latta a 20evvel ezelotti valtozatot.Ahhoz kepest ugyanis siralmas,ures es hiaba a jonevu szineszek es a latvanyorgia ez sem menti meg.Ha meg nem lattad egyiket sem,tehetsz vele egy probat,KB egesz vaditoan hozza a gonosz nenit. 4/10"
Ráadásul egy amúgy is ikonnak számító testépítõ játszott benne (aki mellesleg pocsék színész egy C.Farrelhez képest, de zabáltuk a filmjeit).
Ha Statham játszotta volna Quaid-et, akkor tán jobban ütne a 2012-es Total Recall is? :D
de régen amikor nem voltak ráállva ennyire a látványra a filmesek mint most, akkor volt idejük, energiájuk és pénzük normális(abb) forgatókönyvet írni, normális karakteret csinálni
Ezen hosszasan lehetne vitatkozni, de a lényeg, hogy akkor sem jött ki több normális történetû film. Annyi meg ma is kijön. Sõt, azt se lehet mondani, hogy a látványvilág és a jó sztori kizárja egymást (pl. Aliens).
nyilván ez igaz, és most nem akarok itt belemenni, hogy bezzeg a mai filmek milyen szarok... mert ez nem igaz, vannak a mai filmek között is nagyon jók
de régen amikor nem voltak ráállva ennyire a látványra a filmesek mint most, akkor volt idejük, energiájuk és pénzük normális(abb) forgatókönyvet írni, normális karakteret csinálni
a mai CGI/3D filmek legtöbbje pedig egytucat klisésztori, a szemnek készülnek nem az agynak... kb ennyi a különbség a régi és az új Total Recall között
senki sem fikázta az újat, én pl 6,5 pontot adtam rá mint különálló scifi és nem mind feldolgozás, ami azért jelzi, hogy annyira nem volt rossz, de közel sem volt olyan jó mint a régi
A legtöbb kölyökkori videó filmre a mai napig emlékszem, az amerikai nindzsától a rendõrakadémiáig. Milyen nagy szám volt, amikor lementünk 8-an a haverhoz mert nekik volt videójuk, aztán hetekig az ott látott filmekrõl beszéltünk. Ma már napi szinten töltjük a filmeket, teljesen máshogy viszonyulunk hozzájuk. Anno minden film újszerû volt, persze hogy megragadt benned, pedig nagy részük mai szemmel igencsak megmosolygtatóak.
nyilván egy tizenéves azokon a filmeken nõtt fel ami tele van CGI -vel, és nincs hozzászokva a 90 -es évekbeli filmek látványához
senki sem vitatta, hogy ez a film köröket ver a régire látványban... csúnya is lenne ha nem így lenne, és egy másodpercig sem kéne ezen vitázni, hisz egyértelmû a dolog
viszont elég ha megnézed ezt a 3 perces összeállítást, amirõl lejön, hogy mennyire hangulatos is volt az eredeti film... ezzel az újjal izzadnia kéne akárkinek is aki megpróbálna egy ugyanilyen 30 másodperces videót összehoznia
szóval a kulcsszó a hangulat, a karakterek, a forgatókönyv, a sztori... nem a látvány... az senkit nem érdekel, ez nem egy látványfilm, vagyis félig-meddig az, de a hiányosságokat nem pótolja egy kompjúteres arc több tíz órás melója egy greenscreenes jeleneten
AKKOR eredeti volt. Fõleg, hogy jóval kevesebb filmet néztünk. Kb. egy kezemen meg tudtam számolni hány sci-fit láttam, pláne, hogy abból hány volt látványos. Persze, hogy frissítõen hatott egy újszerû film. Az általad említett "eredeti látványvilág" a trükkökkel igencsak kuriózumnak számított. Ráadásul egy amúgy is ikonnak számító testépítõ játszott benne (aki mellesleg pocsék színész egy C.Farrelhez képest, de zabáltuk a filmjeit). Most már tonnaszám jönnek a látvány sci-fik, a könyvadaptációk, CGI-vel meg bármit meg lehet oldani, szóval látványban sem lehet nagy elõrelépést produkálni. Manapság már szinte lehetetlen elvárás, hogy olyan filmet csinálj, ami annyira odabaszós, mint AKKOR a Total Recall. Egyébként nagyon egyszerû. Választani kell néhány tízen évest, akinek semmit nem jelent Swarci és nincs a szép emlékek hatása alatt. Döntsék el melyik tetszik nekik jobban. Nem vennék rá mérget, hogy nem fogják oltani és gagyizni a 90-es TR-t.
egy olyan jelenetet vagy emlékezetes karaktert nem tudok mondani a filmmel kapcsolatban amire nem az hogy emlékszem, de érdemes lenne megemlíteni... pedig 2 napja láttam a filmet
az eredeti pedig hemzseg ezektõl, és fel tudom õket idézni, és érdemes is õket felidézni :) pedig több mint 2 napja láttam a filmet :D
kit érdekel a CG-orgia, a film unalmas ez a baj A Swarcis se azért lett jó sci-fi akció, mert remek trükkök voltak benne, hanem mert jó sztorija volt, jó karakterekkel és eredeti látványvilággal Az új meg sótlan, másolja az eredetit csak I,Robot meg Különvélemény dizájnnal
Hát maradjunk annyiban, hogy ha a VHS korszakban nézed ezt a filmet, azért biztos összeh*gyoztad volna magad. Nyilván most, hogy már napi szinten nézel ilyen CGI orgiákat, már unalmas.
Illetve ha a '90-es film regényváltozatára gondolsz, azt nem lehet kapni, max. antikváriumban futhat össze vele a szerencsés, de a neten szintén megtalálható, az írója Piers Anthony.
Azt egyébként javaslom elolvasásra annak, aki belebotlik, mert a sztori végén van még egy kis csavar, pontosabban adalék a földönkívüli technológiával kapcsolatban.
Ez egy nagyon rövid, kb. 30 oldalas novella, amit akár itt is el tudsz olvasni online:
Cifu, Axlkenobi: Köszi az infókat! :) Axlkenobi, ezt a regényt meg lehet vásárolni valahol?
egyszer nézõs, külön topik szerintem nem kel neki
"Én az 1990-es filmben is rengeteg problémát látok, és a történet ott sem olyan hú, de átgondolt (pl. Mi a fenéért veszõdnek Quaid/Hauser állapotának "visszaállításáért"? Ha Hause annyira profi volt, ráadásul a "nagy ember" jó barátja, akkor miért nem ismerte fel senki Quaid-ben õt?"
Azért akarják kinyírni, mert mindenki úgy tudja, hogy Hauser áruló, azt csak maga Hauser és Cohaagen tudta, hogy õk trükköznek a Quaid-személyiséggel, hogy eljussanak Kuatóhoz. Cohaagen még direkt figyelmezteti is Richtert, hogy élve akarja, csak Richter leszarja és ki akarja nyírni Lori miatt. A visszaállításáért meg épp azért veszõdnek, mert Hauser jóbarátja volt Cohaagennek és õ vissza akarta kapni a cimbijét.
Az a forgatókönyv alapjául szolgáló regényben benne van (a filmhez nem forgatták le, mert feleslegesnek gondolták): Melina elmondja Quaidnek, hogy korábban modellként is dolgozott és a képe így van meg a Memória Rt.-nek.
Azért nem olyan lazán kapcsolódik az Arnie-filmhez ez az új (a korábbi filmet nem ismerõknek SPOILERES lehet):
A cím megegyezik a korábbi filmével. Ebben is Quaid a neve nem Quail. A feleség sem Kirsten, ahogy a novellában, hanem Lori, ahogy a korábbi filmben. Melina, Cohaagen, Harry karakterei mind a korábbi filmbõl lettek átemelve. Olyan jelenetek, mint a bunyó az asszonnyal, a nyomkövetõ eltávolítása, az üzenet saját magának, a megdumálás, hogy az egészet csak álmodja, a Hauser/Quaid trükk, mind-mind a korábbi filmbõl lettek lenyúlva. Még a három mellû nõ is onnan van.
Ez bizony keményen remake, akármit is szeretnének az alkotók állítani.
Ez egy olyan utalás, ami szerint az egészet csak álmodja Quaid. Pontosabban a Rekall-ig a valóságban játszódik, ez biztos, viszont utána vagy álmodja az egészet (vagy illetve beültették az egészet), vagy valóság.
Ha álmodja az egészet, akkor az, hogy Melina képe megjelent ott, teljesen természetes (hiszen ezt fogják beültetni).
Én az eredeti filmben azt nem értettem, hogy a Rekal-nál, amikor kérdezik, milyen lányt szeretne (sportos, félénk, kurvás), hogyan jelenhet meg a minták között a marsi lány képe?
Elvileg a Rekal akkor még nem volt beszervezve... (Milyen taslit adott a segédnek a doki nõ...)
Én nemrég néztem meg az 1990-es változatot mert valamiért kimaradt. Eredeti nyelven néztem és nagyon tetszett, fõleg Arni akcentusa, kicsit olyan béna volt. :D
A Total Recall filmek egyaránt távolról szemeznek a "We Can Remember It for You Wholesale" Philip K. Dick regénnyel. Annak rövid története annyi, hogy egy Dennis Quail nevû hétköznapi ürge nagyon vágyik a Mars-ra eljutni, ezért elmegy a Rekall-hoz, hogy ilyen álmokat ültessenek be. A beültetésnél viszont azt találják, hogy Quail fejében elnyomott emlékek vannak, amik lassan felszabadulnak. Ráadásul egy beépített implantátum segítségével olvasni lehet a gondolataiban. A vége az, hogy a Rekall-nál megpróbálják beültetni azt, ami a legfõbb vágya (és amirõl régóta álmodik), hogy 9 éves korában megmentette a világot egy idegen inváziótól, a Marson. Mikor azonban be akarják ültetni az álmot, rémülten látják, hogy az már ott van, és nagyon is valóságos emlékekrõl van szó.
Na ezt nagyon távolról követi mindkét film, sõt, a 2012-es film még távolabbról, hiszen szó sincs mostmár benne a Marsról. Szóval a helyzet az, hogy a 2012-es film mindössze olyan 5%-ot vett át az 1990-es elõdjétõl (pl. a 3 mellû nõ).
Én az 1990-es filmben is rengeteg problémát látok, és a történet ott sem olyan hú, de átgondolt (pl. Mi a fenéért veszõdnek Quaid/Hauser állapotának "visszaállításáért"? Ha Hause annyira profi volt, ráadásul a "nagy ember" jó barátja, akkor miért nem ismerte fel senki Quaid-ben õt? Az olyanokról, mint a Marsi gravitáció ábrázolásának hiánya, vagy a nevetséeges "lufi-fulladás" jelentekrõl nem is beszélve...). Szó se róla, a 2012-es sem éppen kiemelkedõ (A gyárak miért a Brit birodalom területén veszik el a drága élõhelyet? Miért nem a Kolóniákon építették fel õket?)...
Ezzel együtt én mindkettõt jónak tartom, a régi film inkább a gyerekkori emlékek miatt kultikus szvsz, ha megpróbálnám "friss szemmel" nézni, elég kevés kiemelkedõ dolgot látok benne...
Nono, szerintem nem volt illegális, egyáltalán nem. Nem kontakton keresztül kellett bekerülni, hanem az új munkatárs ajánlotta be, hogy menjen egy adott illetõhöz.
A felnyomott minket sok mindenre utalhat, de erõsen kétlem, hogy a rendõrséget minden csip-csup ügy érdekelt volna. Prostitúció, drogok, alkohol, mind ott volt az utcán. Mégse nagyon érdekelte õket. Gondolom csak a súlyosabb dolgokat büntették a Kolónián (gyilkosság meg efélék).
Erre nem emlékeztem, akkor ezekszerint mégis van rá utalás...
Itt is volt egy megkérdõjelezhetõ dolog egyébként, ezt az egész Rekal-t úgy kezelték mintha egy illegális szervezet lenne, úg kellett egy kontaton kereszül bekerülni hozzájuk, meg mielõtt bejöttek a rendõrök valami olyat mondott a Rekal-os arc hogy "felnyomott minket".
Ennek ellenére óriás reklámokon szerepelt a cég a vonatok oldalán :D
Alapvetõ probléma, hogy ugyebár a Rekal-nál elmondják, hogy élõ személyeket nem ültethetnek be, mert az összezavarná az ember fejét.
Farrel karaktere a film elején ugye álmodik Jessica Biel karakterével, aztán folyamatosan találkozik Kate Beckingsale karakterével, nem is szólva a fõgonosz Cohageen karakterérõl.
Most vagy az elejtett megjegyzés volt hamis (vagy direkt félrevezetõ), vagy nem áll meg az "álomodja az egészet" kérdés.
Ja ha jól emlékszem nem derül ki egyértelmûen hogy csak képzelõdik vagy a valóságot éli meg, nekem ez is tetszett (mármint hogy nyitva hagyták ezta kérdést)
Szvsz ott a gond, hogy sokan a Swarcis film újrázására számítottak. Pedig ahhoz nincs sok köze, ugyanúgy lazán táplálkozik az alapjául szolgáló novellának, mint a korábbi film. Megyezik az alaptézis (elnyomók és elnyomottak közötti ellentét, a beültetett álmok kérdése, ill. azon filozofálni, hogy mi az álom, és mi a valóság).
Ezt leszámítva kaptunk egy új alaptörténetet és egy nagyon is jól megkreált látványvilágot, ami elviszi a hátán az egész filmet. Tele van amúgy megkérdõjelezhetõ gondolatokkal dolgokkal (például mi a frászkarikáért kell a Föld közepén keresztüldzsamborizni, hogy átmenjünk a túloldalra, ezt repülõgépekkel, ûrugrással is meg lehet oldani. Vagy miért kell a fõmuftinak jelen lennie a lázadók vezérének elfogásakor, pláne a kolónia lerohanásakor?), de ugyanúgy, mint az elsõ film esetében, most sincs értelme ezeken felakadni, a film a látványról és az akcióról szól, abban pedig szerintem nagyon jó.
Popcorn mozinak szerintem teljesen jó volt, de azért egy fokkal átgondoltabb történetre, egy nagyságrenddel frappánsabb dialógusokra lenne szükség ahhoz, hogy tényleg üssön. Viszont akkor aligha Kate Beckingsale hancúrozott volna a kigyúrt Colin Farrel-el az ágyban... :)
Unalmas, 1x talán meg lehet nézni, de az eredeti kozelébe nem ér.
Én is pozitívan csalódtam benne. Egyszer nézõs bugyuta popcorn filmre számítottam. Valamilyen szinten az is, de egész jól össze volt rakva a történet, a szereplõk is jók voltak, és a látvány is nagyon rendben volt. Nem mondom hogy életem egyik legjobb fimje, de érdemes 1x megnézni, sci-fi rajongóknak pláne!
Én megnéztem moziban, nekem nagyon tetszett a film. Colin kifejezetten jól játszotta el a szerepet, jó film! :)
színes, magyarul beszélõ, amerikai-kanadai akciófilm, 121 perc, 2012
rendezõ: Len Wiseman író: Philip K. Dick forgatókönyvíró: Mark Bomback, James Vanderbilt, Kurt Wimmer zeneszerzõ: Harry Gregson-Williams operatõr: Paul Cameron producer: Toby Jaffe, Neal H. Moritz vágó: Christian Wagner
szereplõ(k):
Colin Farrell (Douglas Quaid / Hauser) Kate Beckinsale (Lori) Jessica Biel (Melina) Bryan Cranston (Vilos Cohaagen) John Cho (McClane) Bokeem Woodbine (Harry) Bill Nighy (Kuato)
szinkronhang:
Czvetkó Sándor (Douglas Quaid / Hauser magyar hangja) Kéri Kitty (Lori magyar hangja) Pikali Gerda (Melina magyar hangja) Barbinek Péter (Vilos Cohaagen magyar hangja) Seszták Szabolcs (McClane magyar hangja) Maday Gábor (Harry magyar hangja)
A megvásárolható álommal végre elérhetõvé válik a régi vágy: a világ olyan, amilyennek akarjuk. Csak ki kell fizetni. Isten hozott a Rekallnál, annál a cégnél, amely az álmokat emlékekké változtatja! Douglas Quaid (Colin Farrell) egyszerû gyári munkás - bár szereti gyönyörû feleségét (Kate Beckinsale), mégis valami többre vágyik a nyomasztó hétköznapoknál. Jelentkezik egy ígéretesnek tûnõ vakációra: kéri, lássák el egy szuperkém emlékeivel. De a rutinmûveletbe szörnyû hiba csúszik, és Quaidnek menekülnie kell, nyomában a rendõrséggel, melyet Cohaagen kancellár (Bryan Cranston) irányít. Quaid egy szabadságharcossal (Jessica Biel) szövetkezik, hogy megkeressék a földalatti ellenállás vezérét (Bill Nighy), kinek segítségével megfékezhetik Cohaagen ámokfutását. A képzelet és valóság határai összemosódnak, Quaid sorsa egy hajszálon múlik, miközben fokozatosan rájön, ki is õ valójában, és milyen végzet vár rá.