Elég drágán vettem a játékot, nagyon akartam szeretni, de abbahagytam, letöröltem, mert egyszerűen nem kötött le. Lehet hogy én változtam, biztos öregszem, de emlékszem a ME2-t mikor végigjátszottam, rögtön újrakezdtem. Az ME3-at is többször végigjátszottam az évek alatt, szeretem ezt a világot.
"Witcher 3. A döntéseid és viszonyod Cirihez befolyásolja, hogy túléli-e és mi lesz vele a játék után." Ja a játék utolsó órájában 5 párbeszéd alapján:)
Egyébként miért ragad le mindenki minden játéknak a végén? Az út a lényeg, nem a vége:)
Ugyanez a helyzet a legtöbb embernél az életben is. Nem élik az életüket, aztán sírnak mikor a végéhez közelednek.
Mások nevében nem beszélhetek, de nekem egy ilyen, ME2-szerű befejezés a trilógia végén, ami figyelelmbe veszi az előző részekből importált vagy szimulált döntéseimet és az utolsó részben hozott döntéseimet is, az teljesen jó lett volna. Akkor is, ha Shepard meghal. Nem Shepard halála a bajom. A DAO-t mindig úgy vittem végig, hogy a Warden meghalt (egész a kiegig, amikor muszáj volt változtatnom a folytatás miatt).
Akkor lenyegeben az lett volna a legjobb megoldas, ha a ME2-hoz nyulnak vissza, es a ME3 vege olyan lenne? Arra gondolok, hogy ott az elso vegigjatszas soran (fontos, hogy elsonek, ismeretek nelkul) ha nem csinaltal meg loyality kveszteket vagy nem jol allitottad ossze a csapatot, akkor az ongyilkos misszio nagyon kurta es furcsa veget ert. Vagyis a dontes mar korabban megszuletett a jatekban, csak te nem ismerted a kovetkezmenyeket mindaddig, amig nem kezdodott el az adott misszio. Aztan meg neztel, hogy hullottak az emberek :D
Akkor a ME3 vegevel kvazi az a baj, hogy akarmit is dontottel a triologiaban, a vegso ultimate valasztasnal ebbol semmi sem szamitott, csak az odaig vezeto ut lett megfuszerezve?
Nem erre gondolunk, de mondok példát. DAO: más a vége, ha megkeményíted Alistairt, más ha megkíméled Loghaint, más a vége ha Morrigannel lefekszel, más a vége attól függően, hogy ki végzi ki az archdemont. És ezen kívül még van egy rakás más döntés a játék közben, ami befolyásolja a játék végét és ezek nem kozmetikai döntések, hanem konkrétan élet és halálról döntenek. Szó szerint.
Másik példa: Witcher 3. A döntéseid és viszonyod Cirihez befolyásolja, hogy túléli-e és mi lesz vele a játék után. A főgonoszt (Eredint) persze így is-úgy is megölöd, de Ciri története (ami nem Geralt története) arttól függően záródik, hogy te hogyan döntesz a játék során. Ez sem zsákbamacska: konkrétan a játék közepén (még a döntések előtt) a képedbe mondja egy elf varázslónő. Utoljára szerkesztette: lwb, 2017.08.10. 10:57:03
A gond csak az, hogy Shepard tettei nem számítanak, mert mindig ugyanaz a választása lesz. Ha elég sok a war asset (ami multiból is összejön), akkor elég végigrohanni a fővonalon és ugyanazt kapod, mintha 60 órán át szöszmötöltél volna a játékkal a 100%-os kijátszásért. Nem oké. Illetve oké lehet, de nagyon lusta, igénytelen megoldás. A Biotól ennél sokkal többet vár az ember, főleg, hogy a korábbi játékaik többet is adtak (pl. DAO, KOTOR vagy JE, de még a BG is).
" De ugye, olyan világot élünk, hogy nehogy már Pistikének, mind a három részt végig kelljen játszania újra, ha egy másik befejezésre kíváncsi..."
Nem is kell,, elég csak az utolsót. Ezt megoldották már más játékokban: pl. DAI vagy Witcher, hogy szimulálod a korábbi döntéseidet, ha nem importálod a mentésfájlt. Eddig még nem találkoztam olyannal, aki szerint ez baj lenne és azt sem hiszem, hogy Pistikének kéne írni egy RPG-szériát. Pistike Overwatchozik meg PUBG-zik és kész.
Az szerintem is butaság lenne, hogyha meghal Liara, Miranda, Wrex, és Garrus, akkor X a végkifejlet, Ha valamelyik életben maradt, akkor Y. Azt nem tudom, hogy renegáttal milyen végkifejletek voltak elérhetők, de gyanítom, ha nem lett volna elérhető "jó" befejezés vele, lett volna nem kis hiszti! Pláne, ha mondjuk egy renegát karakter el sem juthat a választásig. (Pedig, lássuk be, egy renegát aligha juthatna el...) Én, azért reméltem mondjuk, hogy nagyobb szerepe lesz, ha mondjuk életben hagyod a Rekni királynőt, vagy a hasonló cselekedeteknek. (reprogátló, miegymás) Én, személy szerint, a választást bele sem raktam volna. De ugye, olyan világot élünk, hogy nehogy már Pistikének, mind a három részt végig kelljen játszania újra, ha egy másik befejezésre kíváncsi....
Én pont úgy látom a dolgot, hogy Shephard tettei miatt van egyáltalán választási lehetősége. Amit közösen elért a segítőivel, amin keresztülmentek az eredményezi azt, hogy kvázi győzelmet aratott főhősünk és így választás elé állítják. Ez a rögös út, amit a 3 részen keresztül végigjárt a legénységével igenis fontos a végjáték szempontjából. Igaz nem apró részleteiben, hanem, egészében.
Az áldozatok nem számítanak ilyen szempontból, az, hogy kit segítettél nem számít ilyen szempontból. Az számít ami a történtek hatására kialakult (direkt nem spoilerezek). Igazság szerint maga Shephard vívta ki azt a fajta tiszteletet, ami miatt egyáltalán joga volt választani és ehhez végig kellett küzdenie a 3. rész harcait, megélni a megpróbáltatásait, elszenvedni a veszteséget. Számomra ezt az üzenetet hordozza a 3. rész befejezése és nem azt, hogy van 3 szín, amiből lehet választani. Egyáltalán, hogy a főgonoszok leállnak egy egyszerű emberrel egyezkedni már az nagy dolog. Minden ide vezetett. És ez már önmagában győzelem.
"Az a vérlázító, szándékos sarkítást, hogy "a végén választasz színt és jön a slideshow", még a szóra sem érdemes."
Bocs, de kurvara igy van..teljesen mindegy milyen donteseket hoztal a tortenet soran, tokmindegy kik elnek, kik haltak meg, kiket segitettel, kiket nem....A befejezes szempontjabol irrelevans az egesz...ott es akkor a teljes ME story ment a kukaba...
Tényleg meddő vita. Amiket írtok, teljesen törvényszerű. Egy nulla értéket képviselő kiadó és egy egykor nagybetűs cég románca pontosan azt hozta amit leírva látni azoktól akik többet, előrelépést várnak még mindig. A házasság ahol az értéket képviselő pár meghasonul, elfelejti ki volt kik alkották. A lelkééből már rég elmentek azok akik megalkották őt mint egyént. Nem lesz semmilyen megújulás nem lesz új szuper sztori nem lesz semmi új trilógia. Eltűnés lesz és már meg is történt. A legutóbbi hírek pont ezt mutatják szépen becsomagolva díszpapírba. Tök mindegy mibe csomagolják. Temető ez a cég temető minden értéket képviselő cég számára. Nem tud felmutatni semmit a DICE vagy mi az zászlóshajó is vagy mi is egy nagy semmi. Mára egy másodhegedűs mint a Beth utcahosszal vezet. És a nívó, hogy még létezik bár az se az igazi az AA szinten az a CD Projektnek köszönhető.
Edit: Aki szuper dolgokat vár az a kickstarteren keresgéljen olyanokat mint Tyranny az szuper lett! Ne itt reménykedjen. Utoljára szerkesztette: Although, 2017.08.06. 20:28:06
Ebben persze igazad van (mármint, hogy cipelte a vállán az előd súlyát), de ennek a hátránya mellett óriási előnye a nagyobb eladott példányszám. Valamit valamiért. Ha Coca Cola néven adok ki egy italt, akkor az emberek Coca Colát várnak, nem Dr Peppert, még akkor is, ha a Dr Pepper önmagában teljesen rendben van.
"Biztos vagyok benne (ne legyen persze igazam), hogy sose lesz meg egy olyan jatek a ME szeriaban, mint a triologia, se erzelmi, se mas alapon, amely felerne egy volt jatekos szamara abba a magassagba, ahova Shep es bandaja kerult."
Es ezzel pontosan le is irtad, miert is meddo vita ez az egesz. A kettos merce sosem jo dolog. Onmagaban, onallo sci-fi jatekkent teljesen mas neven teljesen mas fogadtatasban reszesult volna (leszamitva az animacios bakit, azt mas nev sem mentett volna meg). Urambocsa' meg tetszett is volna a tobbsegnek. De Shep kalandja es dugasai utan, a Triologiat koveto "uj reszkent" olyan terhet kapott a vallara a jatek, amely alatt osszeroppant es nem teljesitett jol.
Biztos vagyok benne (ne legyen persze igazam), hogy sose lesz meg egy olyan jatek a ME szeriaban, mint a triologia, se erzelmi, se mas alapon, amely felerne egy volt jatekos szamara abba a magassagba, ahova Shep es bandaja kerult.
Két dolog. 1; A trilógia jó volt? Jó. Voltak hibái? Naná. 2; Androméda jó? Nem mondanám. Vannak jó részei? Biztos, én olyat nem láttam, ami a trilógia nyomába érne, akárcsak említés szintjén is.
Lehet elemezgetni, de felesleges. Így nem elemzés szintjén, csak megemlítem azt, ami NEKEM hiányzott. Csapattagok taktikai irányítása. Imádtam, mikor 3 biotikus "cafatokra tépte" az ellenfelet... Paragon, renegát rendszer. Azért, voltak jó pillanatai, annak is. Társak; Se egy Liara, Garrus, Wrex, uram bocsá' egy Miranda, sehol sem... Új fajok hiánya. (Ameddig jutottam, van vagy 2... Ráadásul, az egyik szerintem a protián faj lesz. Egyrészt hasonlítanak, másrészt már az elején valami kütyüvel a "tárgyakba zárt emlékek"-et nézik. Ha ez kiderült esetleg a játék folyamán, akkor elnézést kérek, 4-5 óránál eddig nem tudtam magam többre rávenni, ráadásul, most a scriptek is "lefagytak" áll az ellen egy helyben, ajtókon a zárak nem jelennek meg, és ilyenek.) Tök idegen helyeken, ahol most jár első alkalommal a mi galaxisunkból élőlény, ott vannak 50 méterenként a lőszeres ládák, és az életenergia visszatöltők... Medigél? Az első részből ismert "lehűlős" fegyverek? Én olyanokat vinnék magammal egy ilyen útra... Nekem ezek szúrtak szemet, így első blikkre. Lehet, egyeseknek ez egy jó játék. Én nem tartom a trilógia akárcsak kicsit is méltó utódjának.
(azért, az új hajónk tetszett. ugyanis, ha a nevében a Tem-et Budá-ra cseréled...)
"Mass Effect sokkal közelebb áll a Star Trekhez, mint a Star Warshoz"
Ahol konkrétan repülő, halálsugarakat dobáló és varázspajzsokat felvonó biotikus űrvarázslók vannak, az nekem space fantasy. Az Expanse sorozat, az sci-fi. A Star Trekben is legfeljebb az idegen lények képesek ilyesmire vagy a felére se. De itt bárki, sőt, szinte minden második npc. És a tudományos megmagyarázás megvolt a SW-ban is: medikloriánok vagy mik. Attól még nem lett sci-fi.
Az első rész? Mármint a ME1? Mert akkor tévedsz, ugyanis akkor még 1) ők sem tudták a végét, 2) a dark energy ott volt az asztalon vastagon. Valamikor a 2. rész felé lett kukázva ez az ötlet véglegesen. Nem azt mondom, hogy tuti jobb lett volna, de rosszabb talán nem, mint amivel mentek végül.
" Az a vérlázító, szándékos sarkítást, hogy "a végén választasz színt és jön a slideshow", még a szóra sem érdemes."
Mindegy, mire érdemes szerinted, attól még igaz. Ha volt elég war asset-ed, akkor mindegyik szín megnyílt a végén. Lehettél akármilyen paragon, simán mehettél a controllal és fordítva, nem volt semmi befolyása annak, hogy ki és mi voltál a végén. A war asset - readiness meg a multiból vidáman összejött. A végső befejezés még extended cut-tal is 80%-ban ugyanaz átszínezve mindháromnál (destroy, control, synthesis). De akkor vitatkozzál azzal, hogy ha szerinted csak a fanyalgók járatják a szájukat mindig, akkor miért nem volt hiszti pl a Witcher 3 végén? Vagy a DA:O végén, ahol pedig simán meghalhat a főszereplő és az teljesen oké. Vagy a Baldur's Gate végén. Nem azt mondom, hogy ott nem volt kisebbségi nyikorgás, mert mindig van valaki, akinek nem jó semmi sem, de ekkora felzúdulás egyiknél sem volt. Örülök, ha neked tetszik, more power to you. Szerintem elbaszták a végét, elkapkodták, az addig vezető út nagyon jó a játékban, de a befejezés igénytelen lett. Ez van. Ettől még jó a játék és a trilógia is.
Bocs hogy belekotty, de erről az Andromédáról már a megjelenése előtt meg volt a magam véleménye amiből kifolyólag meg sem vettem. Számomra a Mass Effect véget ért a 3. résszel aminek a befejezése szerintem nagyon is ott volt a toppon. Megpróbálta rávezetni a sok isten szindrómást arra, hogy akármekkora sztár vagy akármekkora harcos vagy mindig van egy nálad jobb, erősebb aki lenyom. Erre a talán a legjobb bemutató az első rész zenéjének a hivatalos Klippje Peace :D
"Az még munkaverzió volt, ez igaz, de talán jobbat sikerült volna kihozni belőle, mint a 80-as évek Terminatora óta unalomig ellőtt gépek vs emberek klisét."
A rossz alapötletből semmi jó nem sült volna ki. És lehet, hogy már nem emlékszel rá, de az első rész teljesen a gépek vs. organikusok témára volt kiépítve. Ennek természetes következménye volt az a történet, ami végül kibontakozott. A biotikus történet 90 fokos kanyar lett volna ahhoz képest, ahonnan kiindultak.
"Úgy hívják space fantasy, mint a star wars. És a Mass Effect bizony elég sokat merít a SW-ból. A biotikus képességek amúgy eleve eltolták a space fantasy felé a ME-t, sötét energiától függetlenül."
Ha hasonlítanom kéne valamihez, akkor a Mass Effect sokkal közelebb áll a Star Trekhez, mint a Star Warshoz, szinte minden tekintetben (írom ezt SW rajongóként). A felfedezés témája, az idegen fajok, a temérdek mennyiségű technoblabla, ami részben létező fizikai jelenségekből és technológiákból extrapolál, a valós történelmi háttér (a jövőben játszódik), és még sorolhatnám. A biotikus képességek semmi komoly szerepet nem töltöttek be a történetben, de a Star Wars-al ellentétben ehhez is megpróbáltak technoblabla, földhöz ragadt magyarázatot kitalálni.
"A befejezés összecsapott, aminek csak egy (kisebb ) eleme ez a fantáziátlan gépek vs emberek dolog, nagyobb része a kivitelezés, hogy lószart se számít a döntéseink, a paragon-renegade fokozatunk stb. A végén választasz egy színt és kész, aztán jön a slideshow."
Kisebb eleme? Most ugye viccelsz? Már az első rész is ezzel a "fantáziátlan gépek vs emberek dologgal" kezdődött, és azzal is folytatódott. Szóval lehet, hogy már akkor búcsút kellett volna mondanod a Mass Effectnek ahelyett, hogy a saját elképzeléseidet akarod ráerőltetni. Az, hogy lószart sem számítanak a döntéseid, csak az elégedetlenekdők által előszeretettel emlegetett orbitális marhaság. A döntéseid rengeteg dolgot befolyásoltak a trilógia során, ahogy a végén is van 4 különböző végkimenetelű döntésed. Az a vérlázító, szándékos sarkítást, hogy "a végén választasz színt és jön a slideshow", még a szóra sem érdemes.
"És nem, nincs mindig így."
De, mindig így van. Semmi sem lett volna "méltó" befejezés egyeseknek, ez teljesen nyilvánvaló.
"Volt eleje, közepe és rendes vége a történetnek."
Nem olvastam, sőt, te sem olvastad, miután meg sem írták. Csak a kezdeti ötletelés ment belőle, amit be is linkeltél. Az még munkaverzió volt, ez igaz, de talán jobbat sikerült volna kihozni belőle, mint a 80-as évek Terminatora óta unalomig ellőtt gépek vs emberek klisét. Az is lehet, hogy nem. Rosszabbat mondjuk nem tudok elképzelni. De a "válassz három színből" befejezésre nincs bocsánat akkor sem. Az a lustaság csúcsa.
"Sötét Energiás, biotikus hókuszpókusz már inkább fantasy, mintsem sci-fi"
Úgy hívják space fantasy, mint a star wars. És a Mass Effect bizony elég sokat merít a SW-ból. A biotikus képességek amúgy eleve eltolták a space fantasy felé a ME-t, sötét energiától függetlenül.
"Mindíg sírás a vége. Ha minden jó, akkor az a baj, hogy nem úgy történt valami/minden, ahogy azt egyesek elképzelték. Így megy ez. Murphy-tövényének mutálódott változata, ha valamibe bele lehet rúgni, abba mindig lesz valaki, aki belerúg. Ilyen végtelenül lesarkított módon akár melyik történetet le lehet írni úgy, mintha hulladék lenne."
A ME trilógia története nem hulladék. Klisés, de rendben van. A befejezés összecsapott, aminek csak egy (kisebb ) eleme ez a fantáziátlan gépek vs emberek dolog, nagyobb része a kivitelezés, hogy lószart se számít a döntéseink, a paragon-renegade fokozatunk stb. A végén választasz egy színt és kész, aztán jön a slideshow. Ennél a 6 éves játéksorozat, a sokszáz óra, temérdek könyv, GOTY címek stb többet, méltóbb véget érdemelt volna.
És nem, nincs mindig így. Ha nem kúrják le, akkor nincs így. Egy szavam nem volt a Witcher 3 végén, az Uncharted 4 végén vagy mondjuk régen a Throne of Bhaal végén. De rendesen lezárták még a lövölde Gears of War-t is a 3-mal (a 4 mondjuk már nem kellett, de az amúgy is inkább spinoff, mint folytatás). Volt eleje, közepe és rendes vége a történetnek.
Ez az egész Univerzum megmentős, Sötét Energiás, biotikus hókuszpókusz már inkább fantasy, mintsem sci-fi, nem tudom elképzelni, hogy az első részben felépített világnak ez lett volna a folytatása, de szerencsére ők sem. Már eleve az, hogy a minimum több száz milliárd galaxis közül az egyikben egy/néhány élőlény bármiféle veszélyt jelenthet az Univerzumra nézve, nevetséges. Nagyon rossz ötlet lett volna a történetet a galaxison kívülre is kiterjeszteni. Abból, hogy a Reaperek gyakorlatilag egy kontrollált rezervátumot csináltak a galaxisból az organikus élet fennmaradása érdekében, szerintem sokkal érdekesebb történet lett, mint bármi, amit ebből a Sötét Energiás katyvaszból ki tudtak volna hozni.
nem tartom kizártnak, hogy így is tetszett volna. :)
Hjjj, amivel engem megint meg tudna venni a Bio (szerintem akkor sem játszanék a MEA-val, ha ingyen adnák) az Garrus, tök mindegy, hogy ME előtt, vagy után, már szaladnék is kicsengetni a csillió Eurót a preorderre. :)
Itt elolvashatod, hogy kb. miről szólt volna. Megismétlem magam, iszonyatosan nagy marhaságnak hangzik az egész.
Röviden:
A Sötét Energia valami olyan dolog lett volna, amit csak az organikusok tudnak használni, és ennek használata rossz hatással lett volna a "tér-idő kontinuumra". A Reaperek azért írtották ki folyamatosan az organikusokat, mert azok evolúciója mindig a biotikus képesség kifejlődése és a Sötét Energia használatához vezetett, ami valahogy meggyorsította az Univerzum végének eljövetelét. Mivel a Reaperek halhatatlanok, ezért ez nyilván nem tetszik nekik. De aztán csavartak még egyet a történeten, és hogy a Big Bang ellentétjét, a Big Crunchot megakadályozzák, biotikusokra van szükségük, vagy mi, de mivel ők nem tudják használni, ezért újra és újra "tenyésztik" az olyan fajokat, amik tökéletesek erre a célra. A Protheánok és az Asarik már majdnem jók voltak, de nem tökéletesek. Utoljára szerkesztette: Pares, 2017.08.02. 14:07:14
természetesen nálunk is nagy vita volt a társaságban az ME3 vége kapcsán. Én voltam az egyedüli akinek tetszett 100%-ban a vége (ez azt hiszem, kb megegyezett az általános hangulattal). Sajnos a többiek nem tudtak túllépni a személyes preferenciájukon és átment személyeskedésbe a beszélgetés, mindezt úgy, hogy nem ismerték a "mi lett volna ha" sztorit. Csak a szokásos: ennél jobb lett volna. :(
szerintem ez kódolva van bennünk, főleg fiatalon, amíg azt hiszi az ember, hogy ő találta fel a spanyol viaszt (egyesek sajnos nem növik ki)
amikor én voltam fiatal, akkor az intel/amd, nvidia/radeon (úgy hallottam ezek igen nagy klasszikusok és időről időre újra fellángolnak) volt az élet/halál kérdése.
Pedig nagyon igaza van, mert pont minden topikban a sírás megy ilyen olyan formában hol a sztori hol más miatt. Utóbbi 5 évben mindenkiből marhanagy szakértő lett. És ezzel most 1 percig sem az Andromédát védem csak úgy általánosságban megfigyeltem.
Olvastad is az eredeti Sötét Energiás történetet? Elég nagy marhaság és katyvasz az egész, hála a jó égnek, hogy végül nem azt választották. De ha azt választották volna, akkor meg azért sírnátok. Mindíg sírás a vége. Ha minden jó, akkor az a baj, hogy nem úgy történt valami/minden, ahogy azt egyesek elképzelték. Így megy ez. Murphy-tövényének mutálódott változata, ha valamibe bele lehet rúgni, abba mindig lesz valaki, aki belerúg. Ilyen végtelenül lesarkított módon akár melyik történetet le lehet írni úgy, mintha hulladék lenne. Utoljára szerkesztette: Pares, 2017.08.01. 22:55:54
Nem Shepard halála volt a gáz (egyébként a destroy + magas war assets esetén még csak meg sem halt), hanem az egész vége, a történet lezárása. Az első rész írói az egész Reaper konfliktust a dark energy-re akarták kihegyezni, nem a synthetic - organic ellentétre. Ezért csalódás volt ez a klisé, mint a reaperek fő mozgatórugója, nagyon látszott, hogy utolsó pillanatban jöttek ezzel elő. Szintén gáz volt, hogy a starchild arról beszél, hogy elkerülhetetlen, hogy a syntheticek és az organicok egymást öljék - mondja ezt pont azután, hogy kibékítjük a getheket a quarianokkal... Magyarán előtte fél órával cáfoljuk meg a nagy világírtó AI-t ... A döntéseink pont semmit nem befolyásoltak a végén: ha volt elég war asset meg readiness (toltad szorgalmasan a multit vagy csináltál mellékküldiket), akkor tökmindegy volt, a végén válaszhattál három szín közül, oszt' viszlát.
Az Extended cut se sokat segített. Az indoctrination theory annyira passzolt volna, nem értem minek kellett a faék egyszerűségű befejezést erőltetni. Egyébként az sem happy end, sőt, az még jobban nyitva hagyta volna a sorozat végét. De nem, a bio nem élt ezzel a lehetőséggel, inkább ráerősített, hogy ők igenis ilyen középszerű történetlezárást akartak. Erről szólt az extended cut. Nem lett tőle a játék szar, de elrontotta az addig amúgy 10/10 játékélményt.
Nekem a végével sincs bajom, nem tudom miért nem lehetett megemészteni, hogy nem minden Happy End? Különösen a vonatkozó DLC óta teljesen rendben van, mert három féle módon tehetünk pontot a történet végére, és bár a kifogásolt ponton mindegyik azonos, mégis teljesen más módon közelítik meg. Nem volt azzal semmi baj, csak a Hollywood-i szarságokon szocializálódott amerikai hülyegyerekek nem voltak képesek feldolgozni, hogy kedvenc kis plüss macijuk végleg elment...
Egyetértek. Amióta a biodokik elmentek kaotikusan működik az egész cég. Nincs vízió, óriási a fluktuáció. A régi húzónevek sorban jöttek-mentek, vezetőcserék a projektekben stb. A Bionak igazából nagyon kellene pár jó writer. A FNV óta tudjuk, hogy a legbugosabb játékot is meg tudja menteni egy jól összerakott világ, érdekes karakterek és történetszál(ak). Fordítva viszont nem megy ilyen RPG-knél. Ez nem a GTA, a Saints Row vagy a Skyrim ahol open world dilizéssel el lehet adni a játékot.
SP DLC kizárt, hogy lesz, de ezzel a döntéssel most már a MP DLC-k sorsa is kérdéses lett. Azt hiszem peccseken kívül legfeljebb az várható, amit még a régi stúdió csinált meg előre. Ha van ilyen egyáltalán. Valahogy nem hiszem, hogy az Edmonton vagy az Austin félredobná az Anthemet meg az új Dragon Age-t, hogy az Andromedán dolgozzanak ...
A ME3 99%-ban egy jó játék volt. A végét elb.szták, van ez így. De az odáig vezető út teljesen rendben volt. A MEA-nak a végével van a legkevesebb baj, az egész unalmas és színtelen végig.
Nem tisztem védeni az EA-t, de az már a Kotaku-s cikknél is kiderült, hogy - érdekes módon - de vajmi csekély közük volt a projekt érdemi részéhez. Ők előálltak azzal, hogy jöhetne egy új Mass Effect, és erre adtak 5 évet, és X mennyiségű pénzt a BioWare csoportnak. Ennyi. Az ottani felelős vezetők kiadták a Montreali srácoknak, valószínűleg azért, mert az Edmontoni stúdió - érthető módon - le volt foglalva az Inquisition támogatásával, és az Anthem fejlesztésével.
Nem az EA-nek voltak lehetetlen elvárásai, hanem egyszerűen a BioWare fő vezetősége bízott (vagy szimplán csak naivak voltak) a Montreali csapatban. Felvettek oda sok embert, és útnak indították a fejlesztést, ami végül több zsákutcába is belefutott. Nem az EA miatt, hanem a felelősprogramozók, tervezők, és projekt vezetők miatt.
Ennyit a játék további szupportjáról. Ezek után nehéz elképzelni Singleplayer DLC-k érkezését.
Hat, az a baj, hogy a penzt visszahozta a projekt. Varnak 4-5 evet es a kovetkezo reszt megint veszik, mint a cukrot. En emlekszem, hogy a ME3 ending utan nmicsoda ovoda volt a topikokban, fogadkozott mindenki a sajat anyja eletere, hogy o aztan soha tobbet masseffectet :D Aztan erdekes, az Andromedat ugyanugy megvettek, alig 3-4 evvel kesobb... Az egyszeri gamer agya olyan, mint az aranyhale. Par hetig, honapig duzzog, puffog, aztan jon egy reset es fizet, mitn a kisangyal. Ezert tart ott az ipar es azert tart ott a minoseg, ahol.
Az a baj, hogy igazság szerint, itt sem a készítők, hanem az EA hozzá nem értésén múlott a dolog. Mert a; vagy nem egy kezdő csapatot bízok meg, b; vagy nem kívánok a mai technikai szinten megvalósíthatatlan dolgokat, c; vagy, ha már kiderült, hogy amit kértem, nem tudják / lehet teljesíteni, akkor vagy másokat bízok meg, vagy nem 1,5 évet adok arra, hogy hogy újra a nulláról csinálják meg, az egyik legjobb "frencsájzom"... d; vagy, ha már látom a végeredményt, akkor ebben a formában nem dobom piacra. e; ha végképp csalódom a csapatban, akkor odaadom egy profi csapatnak, hogy gyerekek, 3,5 év ment a kukába, erre jutottak, 1,5 év alatt meg erre. Van egy évetek, rázzátok gatyába, amelyiket ennyi idő alatt lehet.
Nagyon rossz nem lehetett (a szeria tobbi jatekahoz kepest), mert az osszes resz kozul ez vezette a legtobb ideig az eladasi listakat, illetve konzolon szinten - tobbi reszhez kepest - legtobb ideig volt a top10-ben. (ami meg igy is edeskeves a tobbi nepszerubb AAA jatekhoz kepest persze)
EA altal elvart szamokhoz kepest is biztos, hogy kevesebbet hozott, valoszinuleg elore dorzsoltek a kezuket a sracok, de nem folyt be annyi. ehhez hozzajott a premier utani ossznepi szarsag, igy nem csoda, hogy bar nem votl veszteseges, de inkabb kaszaljak a sorozatot es szelnek eresztik a csapatot.
"for the second time in a row, it avoided discussing the performance of Mass Effect: Andromeda in its official earnings press release." Utoljára szerkesztette: silverchain, 2017.07.30. 09:33:30
Az a baj a középszerűséggel, hogy a BW-nél és a ME franchise-nál magasabb a mérce. Ennyi pénzből, ennyi idő alatt, ennyi emberrel ennél jóval többet kellett volna letenni az asztalra.
Elértetted, vagy én írtam rosszul. Úgy értettem, hogy reklám nem az volt, hogy -2863-ban, A Mass Effect Univerzumában, az Androméda galaxisban.... hanem; 600 évvel Sheppard után, egy másik galaxisban... Tehát, a hivatkozási alap, eleve Shep. Én, valami olyan "nyitányt" képzeltem volna el, hogy EA 6 hónappal az Androméda megjelenése előtt, ingyenessé teszi Az ME 2-t. És, reklámozza, hogy a mentést ne dobd el, tartsd meg! 3 hónappal előtte, kiadtam volna egy új, Ingyenes DLC-t hozzá... Ebben Shep háttérszereplésével, vagy nélküle, felvezetem az Andromeda cselekményét, itt, a mi Galaxisunkban. Illusive man finanszírozza / ellenzi a telepesek elindítását, (Vagy akárki más, esetleg a Reaperek elől kell eltitkolni az előkészületeket) és adok benne egy karakterszerkesztőt, 3-5, uram bocsá, 6-8 óra játékidőt... Már itt megtudjuk, mi a feladatunk, miért és hová megyünk, és a záró képsorokban hibernáljuk magunkat, és elindul(nak) a hajó(k)... Igen. Felütés így is kellett volna az Androméda elejére. Viszont az tuti, ha a dlc rendben van, rekordokat dönt első nap az Androméda, és az origin, összeomlik, mint a kártyavár...
Kapunk évszámot, legalábbis minimum a kódexben biztos, hogy szerepelt pontos évszám, ha kiírva nem is volt. Nem mintha annyit számítana, csak mondom. :)
Akkor érted, miről beszélek. Atlantis indításánál is "bábáskodott" O'neill, Universe indításánál meg Sam... Universe "lezárását" még mindig sajnálom. Teljesen rossz volt az irány, amibe a sorozat tartott, (Talán 200, az a rész, mikor bábokkal, és egyebekkel önmagukat parodizálták... Na abban van a "tinis" rész. 1:1-ben arra hajazott a sorozat...) És mégis. Minden hülyesége, történetének sablonossága ellenére SG maradt. Ez az Andromédának nem sikerült. És nem Shep hiánya miatt, hanem mert valahogy túl lazán, mégis valahogy görcsösen kötődik a trilógiához. Az új SG-t meg tuti nézni fogom! Utoljára szerkesztette: Dante73, 2017.07.21. 15:14:55
Jó neked, szerintem undorító volt, amit az a tömeg levágott a játék körül.
Az animációk már elvileg viszonylag javítva vannak, bár engem a régiek sem zavartak.
Igen, a játék erősen középszerű, de nem rossz. Nem értem, hogy pár ember miért démonizálja a középszerű játékokat, el lehet velük szórakozni. Persze a BW tudott volna jobbat is, sokkal, de már évek óta nincsenek a csúcson sajna.
Bár nekem tetszett a MEA, egyes húzásuk nálam is kiverte a biztosítékot (pl. papaRyder röhejes halála, akkora fenék a transgender karakternek, Jaal biszexé varázsolása, stb)
Milyen menő lett volna már ha Ryder bosszút esküdött volna az atmoszféra processzorok ellen. :)
De -lentebb leírtam- az apuci halála még így is béna volt. Még én is ki tudtam volna találni egy olyan módszert, hogy mindketten megússzák, pedig én nem vagyok sokat megélt pathfinder.
Olyan ez, mint a Stargate Universe :) - ha mar ma jelentettek be, hogy lesz uj SG sorozat -, egy spinoff. Sosem lesz annyira jo es elfogadott, minosegi es nepszeru, mint a regi SG1 vagy esetleg az SGA, de ha onmagaban nezzuk, akkor az SGU is egy korrekt kis sorozat volt. Nem korszakalkoto, nem reformalo, nem volt benne O'Niell vagy Carter szintu fanfavorit karakter, se egy Sheppard (az Atlantisbol) de aki szereti/tte az SG univerzumat, az elszorakozott vele. Na persze aki a bejelentes hiretol kezdve mar epet hanyt, mert nem az SG1-et folytattak, az ugy is allt hozza...
Nalam a MEA = SGU, a triologia meg = SG1/SGA :) De rohadt mazlim van, mert ha rator a feeling, akkor van 200+ resz SG franchise epizodom amelybol valogathatok, hogy mivel nosztalgiazzak. Vagy, ha ugy nezzuk, van 4 resz Mass Effectem, ennyivel kibirom talan a kovetkezo reszig, ha lesz kovetkezo resz (nyilvan lesz).
A játék meg nem rossz, hanem középszerű. Ami legalább akkora baj, ha nem nagyobb, mintha botrányosan szar lenne. Akkor legalább röhögni lehetne rajta, de a vicces animációk sokadszorra már nem olyan viccesek.
Egyébként nem védeni akarom a játékot, mert tény, hogy tudtak volna jobbat is alkotni, százszor jobbat, de annyira nem rossz, mint ahogy azt egyesek feltüntetik.
(Pl. Az apuci halála, mint motiváció pl. szerintem is olcsó húzás volt,
Nem feltélenül gondoltam cikkekre, yt pl. tele volt "miért bojkottáljuk az Andromedat" és hasonló videókkal, már megjelenés előtt. Ha egy cikk alá benéztél a komment szekcióban, szét volt szedve a játék és lehúzva. Ha egy adott ember mindenhol ezt látja, jóhogy hajlamosabb arra, hogy több negatívumot lásson a játékba, és ebben teljesen lényegtelen, hogy mikor, milyen videót adtak ki a játékról.
Azért, hozzá tartozik az igazsághoz, hogy megvárom az "összes" foltot, és kivárok egy magyarítást... (Én jobban szeretek magyarul játszani) és aztán adok neki még egy esélyt, hátha valami felett elsiklottam... (Ha már megkaptam ajándékba, mert pénzt nem adntam volna érte, a kritikákat látva. És EA-s címeket már sok éve nem veszünk elővételben...)
Én folytattam, 42 órám van az első végigjátszásban, de nem csalódtam kellemeset. A másodikat viszem ps4 pro-n, csak a hdr és a faux k miatt, de az már lassabban megy.
Egyébként igazad van, úgy működött volna. Azaz mégsem, mert ahhoz, hogy motiváló legyen apuci halála, ahhoz a halál és a főgonosz között kapocsnak kellett volna lennie. De nem volt. Apucit egy atmoszféra-processzor ölte meg, tök véletlenül, illetve hát minket ölt volna meg, de apuci feláldozta magát (ez a játék legeleje, szóval nem nagy spoiler). Az archon erről aztán nem tehet.
Errol beszelunk, hogy a MEA (iroja) azt hitte, majd a fater heroikus onfelaldozasa megfelelo lesz. Hat nem :)
Ha a jatek ugy lett volna megoldva, hogy a faterrel jatszunk 10 orat, aki vicces, badass, szeretheto lett volna (mondjuk egy Shep 2.0, ha mar annak szantak abban a fel oraban), ergo megkedveled, majd a 10 ora vegen puff, kinyirjak ugy, hogy nem tudsz mit tenni, akkor benned is lett volna egy fajta motivacio, ha mas nem, akkro a bosszu (az egyik legelemibb a sok kozul). Ekkor johetett volna a kepbe a Ryder ikrek kozul az egyik, aki felett atvetted volna az iranyitast es... Csakhogy nekik is kellett volna egy iv, a ketbalkezes, csak a tarsak profizmusanak koszonhetoen teljesito tejfelesszajutol kezdve fejlodott volna ki a galaxist megmento verbeli pathfinderre.
Nem ez tortent, 2-3 ora alatt fel lett dobalva minden a tablara aztan hajra. Naná, hogy sokan beleuntak es semmi kedvuk nem maradt arra, hogy folytassak. Na persze aki folytatta, az kellemesen csalodott, de itt ilyet nem szabad leirni, mert abbol megint hiszti lesz :D
Nem, nem tartunk ott... Shep "megmentése" (Játszódjon akár az első rész után, közben, előtt) csak egy plusz lett volna, amivel be lehet fogni a Shepet akarók száját. A lényege az lett volna, hogy itt, a mi galaxisunkban kapja a motivációt a főhős, és ez pedig az emberiség, és a többi faj túlélése... Egész más a felállás, ha kifejtik ezt a szálat egy "ismerős" környezetben. Mert bár kapálózik ellene mindenki, aki nem Shepet akart, egyszerűen mindent ahhoz viszonyított EA, Már eleve, nem egy évszámot kapunk, hanem a Reaperek óta 600 évet. Ha már viszonyítok valamihez, akkor viszonyítsak ahhoz. És egy ilyen címben, vagy indítsak tökéletesen új szálat, és az előzményeket, az előző trilógiát felejtsem el, vagy vállaljam a dolgot. És adjak lehetőleg az új játékosoknak is, és tiszteljem meg a régieket is. Most egyik sem sikerült. Aki a "régi" ME-t várta, az csalódott, aki egy újat várt, az sem igazán elégedett. (Még a grafbuzik sem, az animációk silány volta miatt, pedig őket a legkönnyebb kielégíteni, el lehessen mondani, mennyire szép má a 1080-on, és lehessen halomra ölni a' ellenséget, Ők már boldogok...)
Jo, erre nekem nincs most energiam :) En, mint jatekos felbasztam az agyamat az Ashley/Alenko szituacion, az biztos. Shep is. Nem tudok mast ehhez hozzatenni. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2017.07.21. 14:22:49
Jenkinst egy nyomorult repülő geth drone lövi le, annak még kevesebb a motivációs töltete, főleg hogy még annyira sem ismerjük, mint Nihlust. Mármint mi, a játékosok. Kaiden/Ashley dolog Virmire-on már más tészta. Itt a krogan - salarian választást akarták egy ilyennek, de kb pofára estek, mert semmit nem befolyásolt a játékban.
Az ME1 önmagában, a saját lábán is kerek. Az MEA nem. Főleg mert lényegében mást sem csinált, mint az előzőket másolta, főként az első részt. Ahelyett, hogy valami eredetit tettek volna le az asztalra. Egy vadiúj galaxis ezer új lehetőséget kínált volna. Ehelyett kaptunk Prothean 2.0 Remnantokat, geth 2.0 ketteket, indoktrináció helyett ugye más hasonlót (spoiler), Saren helyett Archont (mindkettőről kiderül a játék végére, hogy nem ők a főgonoszak valójában), Conduit helyett Meridiant, Ilos üzenet helyett (spoiler), Citadel helyett Nexust, még saját Councilt is kapunk, akik pont olyan követelőző idegesítő idióták, mint a citadel council volt.
Jobb is, ha jegelik, ha csak ennyire telik ötletekből. Utoljára szerkesztette: lwb, 2017.07.21. 14:17:12
Mondjuk en Jenkinsre es kesobb Ashley/Alenko elvesztesere gondoltam, nem a 10 perccel ezelott a fedelzetre lepo Nihlusra :) Csak ugyebar Shepnek volt 3 resznyi ideje, igy a bevezetesre is volt majdnem egy haromnegyed jatek, felepiteni a motivaciot, a fenyegetettseget, a babukat felrakni a sakktablara ahogy mondani szoktak.
Az Andromeda eseteben erre szantak 3 oranyi jatekidot, mert kvazi a 3 epizodos ME triologiat kellett volna felulmulniuk 1 resszel, mivel mindig is mondtak, hogy nem gondolkoztak triologiaban, csak a draga gamer kozosseg gondolta, hogy akkor ez is az lesz.
Mar mindegy, a szerianak egyelore reszeltek, majd egyszer talan tanulva a dolgokbol rebootoljak. Vagy jon egy remaster, mert miert ne :D Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2017.07.21. 14:12:42
Részben igazad van, bár itt apuka halála vagy az ME1-ben Nihlus halála nem motiváció a hősnek. Shepard ugye alig ismerte Nihlust és nem is Nihlus meggyilkolása a fő motivációja (inkább Eden Prime lerohanása, meg később a Reaperes dolog). Ryder apucit meg ugye az atmoszféra végzi ki, szóval ott sem a bosszú a motiváló erő. Ha legalább az Archon végzett volna vele, akkor az egy picit eltért volna az előzménytől, lett volna egy személyes vonzata a történetnek: a bosszú. Klisés, persze, mint a fene, de legalább más.
Nem teljes eredetiséget vártam tőlük, de legalább ne az előző három részt másolják, ha már mindenből tök újat akartak. Új hőst, új galaxist, új mindent. Mert ezért kár volt Shepardot Ryderre cserélni, a Tejutat meg Andromédára. Minden ugyanaz. Utoljára szerkesztette: lwb, 2017.07.21. 14:03:40
Én annak örültem ha legalább pár villanást kaptunk volna az ARK indulásából, ahelyett hogy egyszer csak kezdünk az Andromédán...
De mellesleg apuci is hülye, volt hogy hogy gyakorlott Pathfinder, felfedező ,Sephard 2,0 -ként nem jutott az eszébe az a egyszerű búvár életmentő megoldás, hogy pl 30 másodpercenként cserélgeti a sisakot közte és Ryder között. Máris nem kellett volna semmi önfeláldozás.
Amúgy a törött sisakot meg Ryder kb fél órával előtte lazán beforrasztotta az Omni tooljával.
Ennél még az "elé ugrok a golyónak" típusú önfeláldozásnak is több értelme lett volna. Utoljára szerkesztette: Prof William, 2017.07.21. 13:57:56
Igaz, de mondjuk a vilag "hoseinek" eredet tortenete 99%-ban errol szol, hogy valamit/valakit elveszt es abbol a traumabol taplalkozva indul el a "karrier", legyen az szulobolygo, szulo, testver, nagyneni, stb. Sajnos itt is ezt a kliset akartak kovetni. Ezert is mondom mindig, hogy a chaotic neutral karakternel nincs jobb, ott nem kell szarozni a motivacioval. En. Pont. :) Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2017.07.21. 13:53:27
Nekem Shep nem hiányzott belőle, de a játék eleje a pathfinderes hülyeséggel, az nagyon gáz. Erős Eden Prime flashback-eim voltak végig. Nihlus helyett apucival, geth helyett kett-tel, Saren helyett meg Archonnal. Tényleg ennyire nincs egy eredeti ötlet sem az egész stúdióban?
Es mar megint ott tartunk, hogy "miert nem volt/nincs Shep az Andromedaban", aki ekkor epp doglott volt es IM eppen eebben az evben jatszott Frankensteint vele, csak szolok... :D
Az a baj, hogy EA már rég elszakadt a valóságtól. Itt is. Alapvető problémák voltak, vannak a játékkal, és nem az animációkról beszélek. Hiszen lehetnek gyengeségei egy játéknak. Akkor is, Ha AAA-s cím. És erre mit lépnek, első, vagy második patchben? A "meleg" részét javítják a játéknak... Annyira sokad rendű a dolog, hogy elmondhatatlan, de erőforrást nem kímélve, sokkal fontosabb hibákat meghagyva, már lehet travit találni a játékban... (Vagy valami hasonló, odáig már nem jutottam el, hogy meg is nézzem, egyrészt mert nem is érdekel, másrészt mert 4-5 órai játék után el sem indítottam a játékot, azóta sem) Eleve. Már az elején... Miért kellett megölni a pathfindert? Mondjuk, játék eleje... A gépen lévő mentésből kinézi a progi, hogy is nézett ki a Shepünk, és indíthatna Ő minket utunkra, miután akár meg is menthetjük, egy földi, vagy valamilyen ismert helyszínen... Hálából berak minket a földi csapatba, ha nem sikerül megmentenie a galaxist, akkor is legyen egy HŐS, aki túléli... Eleve jobban csipázná az ember a főhőst. És, megvan a kikacsintás is, az első három részre... Tudom is én... Valami kis fantázia hiányzott nekem az egészből.
A pár oldallal korábban linkelt kotaku cikk egész jól leírja. Katasztrófa volt az egész fejlesztés, nem is tudom, mit vártak. A csoda az, hogy egyáltalán lett valami az egész végén, amit kiadhattak.
Kevesen tudják de a Nexuson lehet találkozni egy beszivárgó idegen kémmel is. Az emberi álcája tökéletesnek tűnik, de ha meghívod egy italra, rögtön kisül a turpisság.
Így van egyről beszélünk, ma nem elvárás a jó sztori a sikerhez. EA talán felismerte ezt viszont alkalmatlan rá mivel a megfelelési kényszer a trendeknek, alkalmatlan vezetők, és mert minimálisan sem akar befektetni, beéri egy szar motorral ami már a DA3-nál is látszott nem alkalmas még mai szinten sem egy szerepjátéknak nevezet játékhoz. Az érdekesség számomra mi történt az 5 év alatt, hogy infok alapján ennyire összedobott játékot sikerült összehozni. A DA3 sztorin legalább látszott komoly munkát raktak bele. Lehet mégis igaz amit gondoltam jó vezető írok nélkül nehéz. Mondjuk ott Gaider komoly akadály volt a középszerűség útjában.
A Skyrim története szar, akárcsak a F3-é. De a Bethesda játékai soha nem a történetükről és a karaktereikről voltak híresek. Más stílusú játékok. A Bio játékainak meg pont ez volt az erősségük. Példának nem a jó történetre hoztam fel, hanem hogy bugos, vicces, glitches, mémes megjelenés ellenére mégis mekkora siker lehet egy játék, ha jól eltalálják.
Milyen negatív kampány volt megjelenés előtt? Nem mutattak semmit lényegében egy-két hónappal a megjelenésig. Ugyanaz az egy-két éves pre-alpha gameplay ment itt még az előző e3 alatt is. Az első előre elkészített részleteket novemberben mutatták be és azon nem látszott semmi gáz. Linkelj be lszi egyet abból a sok cikkből, akármiből, ami a negatív kampányról szólt MEGJELENÉS ELŐTT. És nem, nem a trialre gondolok, mert a trial az már a végleges verzió volt. Hanem azelőtt, hogy bárki játszhatott volna vele. Pláne fél éven keresztül.
Nem gondolnám a skyrimnak olyan csodás története lenne. Alapvetően a Beth eltalálta mi az ami tömegigényként eladható. Összerakott egy jó játékot amiben alapvetően gagyi karakterek vannak meg egy középszerű történet, de sikerült összehozni úgy a virtuális valóságot, hogy mai igényeknek megfelelően, tömegek számára vonzó legyen. Ez az amiben az EA folyamatosan kudarcot vall a Bio átalakításában. Bio nem egy tömegjátékokat gyártó cég volt. Ma sem az. EA meg túl hülye ehhez, túlságosan erőlteti a másságot, a cenzúrát, a degenerált világunk játékban való megjelenítését valamint képtelen megérteni, valamit bele kell rakni ahhoz, hogy eredmény legyen, egy normális motort, stb. Kudarcuk borítékolható volt megint.