Nem szabad válaszolni neki, mert akkor gyakrabban jön vissza. Ilyenbe már bele se szabad menni, hogy mi a fenét bír ennyit összeírkálni nulla, azaz nulla ME:A tapasztalattal. Rá kell hagyni, had írkálja DA:I emlékeit meg a többi összeesküvés elméleteit.
ok, de akkor viszlat, van mas topic, mi ertelme van azt a topicot latogatni, aminek a targyarol ilyen velemenyed van? Miben bizol, hogy valamiert megis nekiallsz ujra jatszani? vagy csak jo oltogatni azt akinek a te velemenyed ellenere megis tetszik a jatek?
Arra számítottam, a sztori nem lesz Bio felső szint, a keretben vártam fejlődést a DA:I-hoz képest. Gondolom azért jobb? Azzal is számoltam, aki tisztán sztori alapú játékot vár az csalódni fog ebbe már a DA:I után biztos voltam. Mondjuk ott még a sztori ha az ember képes túllépni a monoton grinden, ütős volt. Nem véletlen magasabb a pontszáma. Viszont igen, gondolom 2017-ben már többet vár az ember. És nem nézi el az EA átverős stílust. Most nagyon gondolkodom bármikor is kiadjak érte pénzt. Legjobb lenne, amit páran mondtak elfogadni, ez a cég már nem létezik. Csak nehéz.
Pedig kb. pont 20 órám van benne, és gyakorlatilag semmi jót nem tudok mondani, de legalábbis semmi említésre méltót. A legnagyobb jóindulattal középszerű, és akkor elég jófej voltam. Ezt a negatív hypetrain marhaságot meg hagyjuk már, totál nem érdekel, ki mit mond a játékról, nem vagyok már hat éves, hogy azért fikázzak valamit, mert sokan mások csinálják. Én kipróbáltam, játszottam, próbáltam szeretni, nem ment, csalódtam. Számomra ennyi. Utoljára szerkesztette: yossarianHUN, 2017.04.25. 23:22:42
Kóstoltam, és bizony gőzölgő szar volt. Pedig én örültem volna a legjobban, ha kiderül, hogy belga csoki. Imádtam a trilógiát, mindegyik részt rengetegszer kijátszottam 100%-osra, férfi/női Sheparddel, anyámkínjával, mindennel. Ez viszont harmatos. Felénél abbahagytam a játékot, és semmi motivációm folytatni. Ez számomra épp elég bizonyítvány a játékról. Lehet szeretni, nem arról van szó, csak nem kell csodálkozni, ha valaki nem szereti.
ja es szeirntem meg jelen esetben pont hogy az az abra, hogy van sok arc, aki felult a negativhype-trainre es a belgacsokirol bizonygatja hogy mekkroa szar, mert nem jo rajta a minta, vagy mert nem eleg vastag. Mivel nem tudom elhinni hogy van eppeszu ember, aki tenyleg jatszott a jatekkal legalabb 20 orat az azt mondja hogy ez a jatek egy szar. Lehet hogy az elso par ora nem a legjobb orai a jateknak (ahogy altalaban egyik jateknak sem, foleg nem rpgk-nek) de kesobb tele van szuper dolgokkal.
kurvara nem vagyok fanboy, viszont ilyen divathater sem. nekem speciel tetszik a jatek, es van benne boven rpg is, annyi siman mint a korabbi reszekben, mass effect sosem votl hc rpg jatek, mindig is egy akcio rpg volt, companionokkel. annyit alairok hogy a tarsak tenyleg gyengebbek mint a trilogiaban voltak, de ettol meg a jatekkal eltoltott ido siman kurvajo.
akinek nem eleg a felfedezes es a harc na meg az az rpg meg story meg codex bejegyzes meg egyeb olvasni valo ami benne van a jatekban, azok meg is mi a francot akarnak? total olyan erzes ez meg mindig, hogy a nagy jo dolgukban az emberek minden kis szarba belekotnek, es azt keresik hogy mi az ami nincs, ahelyett hogy elveznek ami van. Amit hianyoltok azt meg remelem eljuttatjatok a fejlesztokhoz is email/forumbejegyzes/akarmi formajaban, mert ezen max csak ok tudnak valtoztatni.
Meg kétszer ennyi hater, akik a belga csokira kóstolás nélkül azt mondják, hogy ez bizony gőzölgő szar. Arról nem is beszélve, hogy egyesek azzal sincsenek tisztában egy hónappal a játék megjelenése után, hogy az a nyamvadt játék k*rvára nem az Androméda galaxis egészében játszódik, csupán a Helius clusterben. Hét(!) lakható bolygóval (ami egyébként a csillagok számát tekintve egész jó aránynak mondható), amik eleve eléggé szét vannak cseszve (spoiler miatt nem folytatom). Ezek után mire fel legyen két tucat vagy akár csak még két plusz faj a játékban?
Azt nem tudod megérteni, hogy egyeseknek nem elég a "felfedezés és harc" egy ME kaliberű RPG-től. Ami neked hülyeség, az másnak a játék sava-borsát adja (adná). De hát evvan, mindig, minden topikban van egy-két fanboy, aki a szarról is megmagyarázza neked, hogy belga csoki.
ja az is erdemes hogy ilyen hulyesegek miatt rinyalni. A jatek nagy resze felfedezes es harc, ott aztan marhara fogod erezni az ilyen elcor meg hanar tipusu lenyek hianyat... tele van felfedezni valoval meg kontenttel a jatek, miert nem lehet ezekre fokuszalni? miert kell a hulyesegekbe belekotni mindig, mint pl hogy jaj csak 2 uj faj van, mikozben tudod hogy az egyik faj beolvasztja a tobbit, ki tudja mennyit olvasztott mar be. mitol lenne jobb a jatekelmeny ha beraknak 2-3 alibi fajt?
a technologiarol ir a codex, ez a hajo elott es mogotti tervaltoztatas. valahol a Kettek hajoirol vagy techjerol szolo bejegyzesben van, meg anno be is pastelte, de cba vagyok visszakeresni.
akkor meg az lenne a bajod, hogy "omg van 3 bolygo es kozben 10 faj lol hat ez hogy lehet" haters gonna hate... koze nincs a jatekelmenyhez annak, hogy hany uj fajjak ismerkedsz meg egy reszben. Raadasul siman lehet talalni magyarazatot, a Kett beasszimilalta a tobbi fajt, akikkel eddig talalkoztak, most jottek volna az Angarok, de hat mi megmentjuk oket ettol. Ha par evtizeddel/evszaddal kesobb erunk ide, akkor csak a Kett-tel talakoztunk volna mar csak, legalabbis ebben a szegletben :) na meg ugye ME 1 ben sem kapasbol talalkoztal midnenkivel, itt is kell a kovetkezo reszekre is hagyni valamit (Tudom elvileg nem trilogianak terveztek, legalabbis ez votl a kommunikacio). A jatekelmeny kurvajo. Utoljára szerkesztette: ShaiHulud, 2017.04.25. 17:08:56
Szvsz pont marhaság lett volna bedobni 6 új fajt, amiből van 3 aminek szerepe sincs. Már anno az első részben a hanar és az elcor csak dísznek volt, de még a volus is. Persze volt róluk kódex bejegyzés szépen, de a sztorihoz nem tettek hozzá semmit. Persze, kellettek mert ott már egy kialakult galaktikus közösség volt, kellenek a díszletek. Itt nincs ilyen, az angarák még a rendszert se hagyták el. Ez majd a folytatásban fog megesni valószínűleg, mivel a kettek nyilvánvalóan képesek utazni a rendszerek között valahogy, gondolom majd azt a technológiát "lopjuk el".
Persze, meg lehet magyarázni, sőt, rengeteg olyan galaxis van, ami teljesen lakatlan!!!! :) Akárhogy is nézzük, a készítők részéről ez lustaság, igen erőteljesen.
Az ok, de azért ezt az egy klasztert is benépesíthették volna nem tudom, de legalább a jelenlegi duplájával. Meg hát ez egy játék, és nem magyarázatot akarok a sivárságra, hanem játékélményt. Vagy rendben legyen ez, logikus is, most érkeztünk, éppen hogy csak beleszagoltunk az Androméda vákuumába. De akkor ne tegyenek elém vagy 50 rendszert, egy akkora (sőt nagyobb) világot, mint amit az előző játékokban egy egész galaxis tett ki, mert ez így érzésre abszolút nem olyan, mint ha a galaxis egy kis szegletébe lennél korlátozva. Legyen ennek a töredéke, 2-3 helyi fajjal, akkor viszont az a töredék legyen baromi aprólékosan kidolgozva, és egy olyan történetbe ágyazva, amitől szorítom a karfát. Minimum 2-3 fajt nagyon elbírt volna még.
Hali! A fajok hiányát én nem rónám fel nekik mivel nem az egész Androméda galaxist fedezzük fel hanem csak egy részét, a Helius Clustert, a trilógiában is egy Clusteren belül 1, max 2 faj volt jelen, csak mivel a Tejút tele van relékkel tudunk a Clusterek közt utazni, de azok nélkül a hatalmas távolságok vannak.
Én még hozzátenném a fajok hiányát, én azon nagyon kiakadtam. Az első három részben megismerhetünk rengeteg különböző fajt, ott vannak az emberek először is, szalariánok, aszárik, batáriak, vorchák, drellek, volusok, kvárik, hannárok, elkorok, turiánok, rachnik, kroganok, gethek, proteánok (és akkor ott vannak még az exproteán collectorok, a reaperek, a yahg, de lehet, hogy még ki is hagytam valamit) . És akkor az Androméda galaxisban, ami mellesleg majd' kétszer akkora mint a Tejútrendszer, összesen amit találunk az egy majdnem csak utalásszinten létező ősök, és a gépi remnantok mellett, az angara és a kett? Ezt komolyan gondolták? Kemény kettő intelligens faj, plusz a gépek? Az Androméda galaxisban több ember, aszári, turián és krogan rohangál, mint az ott honos intelligenciák? El sem hiszem, komolyan. Pozitív a több bolygó, nagy bejárható területtel, de mit ér, ha nincs megtöltve élettel? Élővilágnak van kb egy tucat állatfaj, annak a fele ott rohangál minden bolygón? Menjenek a .... Olyan, mint ha nem maradt volna idő befejezni ezt a játékot.
Egyébként Cora karaktere csak nekem nem szimpatikus? Szegénynek kicsit malac arca van, a szinkronhangja sem jön be, meg akárhányszor ránézek, mindig Pagan Min jut eszembe a Far Cry 4-ből Utoljára szerkesztette: Zegi Norbi HUN, 2017.04.24. 20:12:39
Ne legyen igazad, de eddig valóban úgy néz ki:( Nagyon sajnálom, hogy a Bioware egy ilyen kiadó alá tartozik.
Oké,rendben.Csak bezavar,hogy a logo még mindig a játékban van.
Ezt úgy hívják a logo megmaradt a tartalom kiherélve. Használják a brandot amíg kuka nem lesz. Mondom ahogy a Biot a Maxist is az alapítói tették azzá ami. Ha megveszek valamit kiherélem de a nevet megtartom, az már mindegy nem a név volt a lényeg hanem akik névvé tették. Ezért jó az Obsidian. De majd kiderül a következő ME résszel vagy a titkos projekttel, így van vagy mégse. :)
Az akkori sajttaj:
"Today we are consolidating Maxis IP development to our studios in Redwood Shores, Salt Lake City, Helsinki and Melbourne locations as we close our Emeryville location. Maxis continues to support and develop new experiences for current Sims and SimCity players, while expanding our franchises to new platforms and developing new cross-platform IP.
These changes do not impact our plans for The Sims. Players will continue to see rich new experiences in The Sims 4, with our first expansion pack coming soon along with a full slate of additional updates and content in the pipeline.
All employees impacted by the changes today will be given opportunities to explore other positions within the Maxis studios and throughout EA. For those that are leaving the company, we are working to ensure the best possible transition with separation packages and career assistance." Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2017.04.24. 16:10:07
Rövid de velős sztori. Aki elég öreg az emlékszik a Sim Cityre, mekkora szó volt, mikor megjelent. Maxis
A Simcity bukásával (mely szintén az EA parancsára és baromságai miatt lett szar), bezárták a stúdiót. De mintha valami olyan lett volna, hogy a fő Maxis megúszta volna, "csak" a másodhegedűs stúdióit zárták volna be, de lehet, hogy már rosszul emlékszem.
A játék tengernyi hibája közepette engem az zavar a legjobban, hogy a fegyverek jó része baromi szar. Majdnem mindegyik olyan mint az első ME-be az lv1 kezdő fegyver. Némelyiken még az se segít ha beleteszel 120 pontot combatba. Illetve, hogy visszatért az ME2be eléggé utált 3 tár max ammo hülyeség. Én mondjuk sentinellel játszok (120 bio, 120 tech) így viszont pláne nincs használható fegyver. N7 Valkyre maximum.
Maxist? Első a sorban inkább Westwood volt nem? C&C sorozat ismerős?
EA égisze alatt? Jobb folytatásba reménykedni? Kb. halottnak a szenteltvíz. Ez a cég nem eladásra megy terjeszt, terjeszti ezt a szart és temető minden cégnek amire ráteszi a kezét. Egyszerűen, nem képeske felfogni ez sokakban visszatetszést vált ki amit csinálnak. Bio követni fogja a Maxist a semmibe.
Egész jó kis írás :) Amit sajnálok - és ahogy a cikkíró is írja - szinte kizárt hogy összekapcsolják az Androméda galaxist és a Tejút rendszert. Pedig ha jobban belegondolunk, akkor nagyon is logikus lenne.
Rendben van, hogy eltelt 600 év mire az Androméda galaxisba érnek, de annyi a Tejútrendszerben is elmúlt már. Akkor ehhez még adjuk hozzá az aszárik tudását(ami ugye igazából protián), a Kaszások technológiájáról meg nem is beszélve és oda jutunk, hogy a következő részekben már meg is érkezhetnének a hajók a Tejútrendszerből. De nyilván ez így sokkal könnyebb volt, hogy hátrahagyunk mindenkit és nem nézünk vissza soha többet, mintsem kicsit megerőltessük a szürkeállományt(ME3 vége utáni helyzet). Oké hogy 3 rész már bőven elég volt, kell a változatosság, de azért még nem kell száműzni egy sötét szekrénybe az eddigieket és eldobni a kulcsot. Ilyen szemet szúró módon meg pláne.
hogy az üzeneteket meghallgattad a Kaszások jelenlétéről és hogy rohadt nagy a baj akkortájt, de aztán ennyi. Azon kívül hogy pár pillanatra jó érzéssel töltött el a trilógiában történtek felidézése és behozása pár mondat erejéig, ki is fújt az egész. Ilyen helyzetben engem konkrétan rohadtul érdekelt volna, vajon mi lehet az emberiséggel, a Földdel, ami az én igazi otthonom és nem úgy kellett volna kezelni ezt a témát, ahogy a játékban tették,
de hát mindegy. Meg nekem ez az egész Initiative projekt egy gyávaságnak tűnik. Shepardnak szinte nem hisz senki a Kaszásokkal kapcsolatban, kivéve ennek a projektnek a megálmodóit(csak nem a Cerberus megint?) és szépen megszületik a terv, hogy elmenekülnek és elhagyják a süllyedő hajót. Ez volt az egészről a benyomásom és személy szerint nem is tetszett annyira.
Szóval az írói munkától nem vagyok elájulva ennél a résznél, az egészről egy "pánikszerű menekülés a trilógia elől" érzésem van. Az meg, hogy egyszerűen nem győzték belém sulykolni, hogy "az Androméda az új otthonunk" , "innen nincs visszaút" stb a játék végére már eléggé kiakasztott :) Na ezért volt az az érzésem, meg ezért írtam a szekrényes metaforát is. Lehet az eljövendő részekre tartogatják a Tejútrendszerben történtek előtérbe hozását(vagy valami többet), majd kiderül. Ha igen, akkor természetesen visszavonom majd a kritikám vagy egy részét legalábbis, de addig marad :)
A játékról nagyjából annyit, hogy az árát meglepő módon megérte számomra. Nem lett egy nagy eresztés, de rossz sem lett, olyan közepes szerintem. Egy korrekt alap a folytatásoknak, amikben a hibákat lehet majd javítani és pótolni a hiányosságokat(bár igazából a trilógia után ilyenekkel nem is kellett volna küszködnie ennek a résznek). Konkrétan alig vártam, hogy legyen időm vele játszani, szinte le sem tudtam tenni. A grafika nagyon szép, az arcmimika meg olyan amilyen :) Egy idő után egyébként már fel sem tűnt, amikor mégis, akkor meg jót mosolyogtam rajta :D A mellékküldetések kicsit Witcher érzést keltettek bennem, nem voltak rosszak úgy összességében. Ami egyértelműen fejlődött és erőssége a korábbi részekkel szemben az Andromédának, az szerintem a harc. Nagyon élvezetes, sok a variációs lehetőség a skillekkel is, mindenki meg tudja találni a számára megfelelő harcmodort, nagyon látványos animációk kísérik, szerintem ez a része szuper :) A kedvencem az Explorer + N7 armor(hozzá Rapid Deployment fusion mod) + Charge + Flamethrower + Cryobeam felállás lett :) Az adrenalin roham kivétele miatt(ami egy nagyon, de nagyon fájó pont) voltam kénytelen ezeket az opciókat alkalmazni és azt kell mondjam, hogy egész élvezetes volt a játék, főleg a kombó robbanásokkal.
Egy szó mint száz, minden reményem most már a Cyberpunk 2077-ben van :D Kíváncsi leszek, hogy a ME trilógia utáni űrt méltó módon tudja-e majd betölteni. Sajnos a MEA erre képtelen volt és a jelenlegi helyzetet tekintve nem hiszem, hogy a Bioware a jövőben képes lenne rá. Persze azt kívánom bár cáfolnának rám egy hatalmasat, de pesszimista módon erre nem sok esélyt látok :/ Utoljára szerkesztette: Zegi Norbi HUN, 2017.04.22. 21:28:05
Persze de én nem csak RPG-kre gondoltam, hanem úgy általában. A COD meg hát, na igen már az is próbál változtatni ebbe az irányba, ami nem feltétlenül jó.
Hát annyit nem is de most nem az árról volt szó alapvetően, mert az mindenkinél pénztárca függő, van aki megengedheti magának a 20 ezres árat is van aki csak az ötezrest.
95%-os végigjátszás 68,5 óra játékidő LVL59-es Scott Ryder
Várom a dlc-ket.
A régi bio játékok sem 7-8 órásak voltak. A KOTOR vagy a DAO, a Jade Empire 20-30 óra simán volt. Annyi bőven elég.
Egyébként a vicc, hogy a COD Black Ops legutóbbi részében lényegében megdőlt ez a csőelmélet, a pályák sorrendjét te választhattad ki a single playerben és játék közben is voltak választási lehetőségek. Szóval már a nyomorult COD sem corridor shooter. :(
Hát azért én speciel 7-8 óráért nem fizetnék ki 15-17 ezer forintot. :) Annyiért már minimum kapjak 30 kerek órát, dlc-k nélkül. Az ilyen hétvégi villámjátékokat meg max akciósan egy év múlva, vagy virágboltból.
Pont ezen gondolkodtam én is tegnap este, hogy én akarom vissza a jó kis csőjátékokat, ahol jönnek egymás után a helyszínek, szépen sorban (Nem, nem a COD-ra gondolok) és lehet haladni előre a történet szerint. Manapság meg megy a verseny ki tud nagyobb pályát csinálni amit aztán teledobálnak alibi küldetésekkel, meg semmire nem jó gyűjthető vackokkal. Nem akar mindenki órákat tölteni céltalan A-ból B-be mászkálásokkal, meg értelmetlen gyűjtögetéssel. Van aki egyszerűen csak játszani akar és nem avarja ha csak 7-8 óra egy játék.
NEM TUDOM KI KÉRDEZTE KORÁBBAN, DE MÁR ELÉRHETŐ A DELUXE UPGRADE 10 euróért.
Igen, csak gameplay-t számol, menüben töltött időt nem. Nekem a végére lett kb 40 óra különbség, mert volt, hogy megnéztem egy filmet, de nem volt kedvem addig kilépni, aztán utána folytattam.
Vagy mondjuk talan az ingame szamlalo az actual gameplayt szamlalja, az Origines meg szimplan azt, amikor fut a jatek. (Biztos nem a multiplayer, mert en 30-45 percet toltam vele, de van vagy 10 ora kulonbseg.)
Igaz azóta már elhagytam a Nexust de középszerűséget azóta is így gondolom. Nem azért de az első óráknak meghatározóknak kellene lenniük Az első órák alatt kaptunk valami unalmas történetet, nulla érzelmi reakciókara képes főhőst, fahangon előadott párbeszédeket idióta forgatókönyvi húzások
(egy idegen galaxisban miután megtámadott minket egy idegen faj bedokkolunk egy semmilyen választ nem adó űrállomásra és bár szó szerint bármi lehet ott de mi fegyver nélkül egy pamut kezeslábasban megyünk felderíteni a sötétségbe burkolózó állomást. )
Komolyan a főhős apja ezerszer jobb főhős lenne. Karakteres arca van jó a hangja, jó a stílusa. igazi Shephard féle főhős. Csak
A tájak hiába szépek de érződik hogy patikamérleggel mérték ki őket. X kilóméterenként egy bányászható terület/idegen erőd stb... valamint a településeket egyszerűen képtelenek élettel megtölteni.
Az egyetlen normális karakter akit eddig megismertem az Peebe de ő is csak azért mert a szinkronszínésze jól végzi munkát és jól adja vagány csajos stílust. Ja meg még rajta kívül Turien hölgyeménynek is jó a szinkronja.
Nekem is magasabb jó pár órával az origines számláló az ingamehez képest. Arra gondolok, hogy a multiplayerben töltött idő adódik hozzá singlehez és azért több. Szerintem.
Egyetértek. Én még annyit tennék hozzá, hogy kezd ez a sandbox dolog már nagyon unalmas lenni. Minden rpg, sőt lassan minden játék open world lesz. Nekem komolyan hiányoznak a régi Bio "csőjátékok", ahol a sztori vitte a hátán a játékot. Jó volt, hogy régen voltak ilyen nyitott világú játékok is (pl. az Elder Scrolls játékok), meg voltak a lineárisabb játékok is. Aztán lehetett választani. Ma már mindenki skyrim akar lenni. Valakinek sikerül (witcher3), sokaknak meg nem (amalur, DA:I), de összességében unalmasabb lett tőle a játékpiac.
A MEA sokkal jobb a DAI-nál, de ez sajnos nem elég. Nagyon hiányzik belőle a jó történet és/vagy az érdekes karakterek. A ME1-ben adott volt a világ újszerűsége és a végére kaptunk még egy nagy fordulatot is Ilos után. Az ME2-t a sok, érdekes karakter vitte a hátán. A történet eléggé középszerű volt (bár egy fordulat még ide is jutott), de a fókuszban nem is a főszál állt, hanem ezek a karakterek. Bár azért az is érdekes volt, hogy Shepardot áttették a korábbi ellenség oldalára egy játék erejéig. Ez sem szokásos egy trilógiában azért. Sajnos a MEA-t sem a sztori nem viszi (ami eléggé hajaz az ME2, azaz a játéksorozat leggyengébb sztorijára), sem a karakterek. Unalmas Nathan Drake wannabe Ryderek, sztereotipikus krogan és turian (mindegy a neme, ez ugyanaz a Garrus), szokásos unalmas kezdő csapattagok (Jacob, Kaiden - Liam, Ashley, Miranda - Cora), Sara vendégszerepel a DAI-ból, és egy bénább Javik. Édeskevés ez.
Hulyeseg ilyen tekintetben a trilogiahoz hasonlitani, mivel az egy csojatek volt, nem volt mit a szadba ragni. Nem volt tul sok lehetoseged, csak mentel elore. Bar en nem tartom ezt kulonosebben szajba ragosnak.
"itt meg van jopar nagy nyitott bolygo amin neked kell felkutatni dolgokat. Igen van csomo midnen jelolve, de rengeteg aprosag van amirol nem tudsz ha nem fedezed fel, mert nem fogja neked senki se megjelolni." -- Meg jo. :) vagy ez mar luxusnak szamit? Szerintem nem a seggunk van kinyalva. Azert nem mindegy, hogy milyen jatekrol beszelunk. Itt egy AAA jatekrol van szo, a Mass Effectrol(!), ami teljesen alapveto elvarasokat nem tudott teljesiteni. Pl. -- ha mar sztoriorientalt, dontesekre es kapcsolatokra epulo jatekrol van szo -- akkor legalabb az iras es rendezes ne legyen low-budget kategoria...
az a baj hogy ki van mar nyalva a seggetek :D mekkora jatek ez mar egy last ninjahoz, commandoshoz, vagy interkaratehoz kepest, pedig azokat is hogy elveztuk regen :) na mindegy, egy dolog ami igazabol a lenyeg, hogy NEKEM tetszik nagyon es elvezem minden percet a jateknak :)
originen azt irja 127 hours played, de ingame a loadnal csak 102 es fel orat ir es 50% game completion:) szoval meg van hatra jo par ora elvezet. Tudja valaki mit szamol maskent az origin az ingamehez kepest? talan exit utan is szamol meg az origin, azthiszi jatszom?:)
En is baldurs gaten es tarsain :) de az a korszak mar elmult, most pl a poe mar nem tudott megfogni annyira valamiert, de pl divinity original sin meg igen.
De most ertelemszeruen nem ezekhez kepest, hanem mass effect 1-3 hoz kepest nem szajbaragos, sokan azzal hasonlitgattak. ott ugye votl minden missonhoz egy adott map aztan jovan, menj vegig rajta. itt meg van jopar nagy nyitott bolygo amin neked kell felkutatni dolgokat. Igen van csomo midnen jelolve, de rengeteg aprosag van amirol nem tudsz ha nem fedezed fel, mert nem fogja neked senki se megjelolni. aki csak arra megy hogy vegig menjen rajta annak lehet hogy tenyleg unalmas lesz kovetni a megjelolt pontokat, de ez user error.
Bár én még nem adtam fel. Számomra nem annyira élvezhetetlen, mint neked. Legalábbis én megpróbálom élvezni, főleg, ha már megvettem. :D Meg amúgy is, imádom a ME világát, és azért ennek is megvan a hangulata – még ha annak a hangulatnak egy részét neked is kell odaképzelni.
Azon én is felhorkantam, és nem is az volt az egyetlen. Tényleg, odakullog az öreg bölcs, és nekünk szegezi a kérdést, hogy hogy jutottunk fel ide. Elütöm a kérdést egy poénnal. Két mondattal később már épphogy csak hamuban sült pogácsát nem csomagol a jókívánságai mellé, a haldokló pajtása meg rám bízza a nővére megkeresését, hisz már legalább 13 másodperce ismerjük egymást. Látásból. Valahogy az egész játékban árad ez a "not even trying" érzés.
Nem mondanám, hogy Prof William kritikája egy vicc, egyáltalán nem alaptalan.
Én amúgy egyáltalán nem rusholok végig a játékon, próbálom kiélvezni minden percét. Viszont az tagadhatatlan, hogy igénytelen. :) Épp most panaszkodtam ismerősömnek arról, hogy mintha kisiskolások írták volna a sztorit. Nem írom le még egyszer, de bemásolom, mit írtam (Facebookon, de bocs, most nem fogom korrektúrázni):
Elmentem havarlon a sage-ekhez Ugye akik elszigetelve elnek Es az egyik angara azt mondta, hogy nem lehet oket meggyozni Onfejuek Nem segitenek Felmegyek hozzajuk Odajon hozzam egy, mintha csak egy jarokelo lennek (Elvileg mar evsazadok ota elszigetelten elnek) Es megkerdezi, hogy hogy a faszba tjdtam ide feljutni. Es miert? Megmobdom h ki vagyok, es hogy egy masik galaxisbol jottem. De akkor is, hogy tudtam ide feljutni? Aztan volt ket valaszlehetoseg, es itt volt egy bug, mert a valaszban mar olyanrol kezdett el beszelni, amirol meg nem is volt szo. Valami visszaemlekezes egy masik eletre. Fogalmam sincs hogy jott ez kepbe... Aztan elmagyarazza mi ez, meg hogy valakit meg kell hozza keresni, es o tud segiteni megtalani a 3. monolithot Es ennyi Ennyit az onfejusegrol Meg hogy elfogadtak havarl sorsat Meg hogy elszigetelten elnek Ket mondatot valtottam vele, es maris segit megvaltani a vilagot (Pontosabban havarlt)
Az egész játék ehhez hasonló dramaturgiai szempontból. Rendszeresen gondolok arra, hogy "Ennyi?", "Ééés... hol van a plot twist/csattanó/izgalom?". És ehhez a szinkron is hozzájárul, legalábbis Scott hangja biztosan. Nem sűrűn hallani ilyen lapos szinkront; szinte minden helyzetben ugyan úgy beszél. Bár ez nem pusztán a színész hibája, mert a karaktereken sem nagyon látni az adott helyzetben elvárt reakciót. És nem azért, mert bénák az animációk, hanem mert nincsenek is. Semmi dráma nem volt sem abban, amikor
a fater meghalt, sem abban, amikor a tesót meglátogattuk. De az sem volt nagy durranás, amikor először találkoztunk az angarákkal.
Ami pedig a részletesen kidolgozott világot meg háttérinfókat illeti: Épp pár napja írtam, hogy a trilógiában sokkal többet adott a világhoz a kódex. Az tele volt tudományos magyarázatokkal, amiken csak ámultam, és csodáltam, hogy minden jelentéktelen részlet ki van dolgozva a játékban. Ez már kevésbé részletes, de amiről van is leírás, az is inkább olyan, hogy a hülye is megértse.
Én nagyon megpróbálom élvezni a játékot, de talán leginkább az idegesítő bugok nehezítik ezt meg, amikről szintén írtam nemrég... Rohadt jó játék lehetne, ha nem ilyen amatőr munka lenne. :/
Márpedig a játék tényleg masszívan középszerű, bár persze ez is tetszhet valakinek, ízlések és pofonok.
Aham, nem elég szájbarágós... Könyörgöm, én Baldurs Gate-eken, Icewind Dale-eken meg Gothicokon nőttem fel, mesélj még, hogy miért nem elég szájbarágós az Andromeda :) Itt a tárgykeresős küldetések többségénél be van jelölve a térképen a keresendő tárgy(ak), ami azért tényleg röhejes. Ez aztán a kihívás. Na mindegy, jobb is így, mert (szöges ellentétben azzal, amit te írtál) számomra dög unalmas a hatalmas, de az én ízlésemhez mérten sekélyes játékterekben való caplatás/autókázás. Száz méterenként egy-egy akkurátusan elhelyezett falka monszter, ötven méterenként egy kis felmarkolható bajuxit, meg ládikó, amiben semmi értelmes nincs, csak egy rakás random névvel ellátott kacat, amit aztán fillérért elszórhatunk az első kereskedőnél. Tiszta playerek nélküli MMO, mész, nézed a tájat, gyakod a mobokat és gyűjtöd a lootot, amiben szökőévente egyszer van valami értelmes darab. Sajnálom, de számomra ez dögunalom.
Én kb. 20 órát bírtam a játékkal, azóta el sem indítottam, mert egyszerűen nem motivál rá semmi. A bolygók felszíne szépen kidolgozott és látványos (bár ez sem konzisztens), ez tény, így a nézelődéssel pár percig elvan az ember, de egyébként maga a játékmenet az én szememben fájdalmasan unalmas, repetitív és érdektelen. Ami megmenthetné, az sincs meg, a karakterek abszolút nem fogtak meg (élükön Ryderrel), a történet szintúgy. Nem kifejezetten rossz ez, csak totál hidegen hagy. Amit mondjuk az eredeti trilógia után nem hittem volna, hogy valaha is fogok érezni egy Mass Effect játékkal kapcsolatban. Utoljára szerkesztette: yossarianHUN, 2017.04.19. 23:39:14
nem tudom mit csinaltok nekem ac-k se votlak bugosak, bar pl unityt en csak most toltam le iden, ugy tudom az votl az egyik legbugosabb amikor megjelent, de 2017ben jatszva semmi baja nem volt nalam, azon kivul hogy utaltam parizst :)
ERdekes nekem Havarl tetszett a legkevesbe, nem szeretem a jungelt.
Prof William kritikaja is egy vicc :) nexuson votl meg csak de mar tudja hogy kozepszer a jatek:D
Ami miatt nem tetszik szerintem sokaknak, hogy nem szajbaragos a jatek, neked kell mident felfedezni/megtalalni, csomo rejtett datapad stb van amikbol tok jo storykat tudsz meg, meg hatterinfokat. Rengeteg olvasni valo van. Karakter animaciok/grafika meg par ora utan megszokotta valik es nem fog zavarni, soot meg tetszeni is fog. Kurvasok a kontent a jatekban minden mapon. En nekem nagyon tetszik ez a felfedezosdi,kepes vagyok orakon at csak menni felfedezni a bolygokat a Nomaddal, kozben meg-megallva szebb helyeken es nezni a kilatast, meg nvidia ansel-lel csinalok 3d stereo kepeket aztan megnezem utana a viveon VR-be :) tok jo. pl fast travelt nem hasznalom kb soha, csak nagyon ritkan. inkabb megyek oda vissza a nomaddal, mert midnig lehet talalni olyat amit addig kihagytal valamiert. tarsakat is erdemes valtogatni midnenfele kombinacioba a hatterbeszelgetesek miatt, vannak nagyon mokas parbeszedek :) na mindegy, nem ertem meg ugysem azt akinek ez nem tetszik es igenytelennek meg kidolgozatlannak talalja, szeirntem csak nem assa bele elegge magat a jatek kielvezesevel, hanem csak rushol mint a sok barom az mmokban is... nem tudom minek jatszani ha az a cel hogy minnel elobb veget erjen a kontent... ahogy azokat sem ertem meg soha, akik bezabaljak 5 perc alatt az ebedet, ahelyett hogy kielveznek az izeket. az ilyen emberek minek elnek? :)
Az FC-ket kihagytam, a legtöbb AC - meg úgy általánosságban a legtöbb Ubisoft játék- borzasztóan bugos, amitől az Andromeda elég messze van. Bár lehet, hogy csak én voltam vele szerencsés, mert nálam nagyon kevés bug jelentkezett.
Most végeztem. lvl69, 78 óra, 98%. Imádtam, de sajnos az egyik legbugosabb játék, amivel valaha találkoztam. Azért várom a folytatást.
Most volt alkalmam kipróbálni. Érdekes játék de hangulatban a Me2-nek nyomába sem ér.
Szinte a tökéletes középszer...
Az igénytelenség néha nagyon nagyon zavaró.
Bár még bővebben csak a Nexusban voltam de a nem főbb szereplők (járókelők) úgy néznek ki mintha minimum 10 évvel le lennének maradva grafikában. Az arcuk baltával faragott -egyen arc, aminek a tetejére felraktak valami hajnak nevezett izét, ami színében és textúrájában néha annyira elüt a karaktertől hogy arra nincsen szó. A fekete mellék karakterek meg konkrétan úgy néznek ki mint valami majomszerű rasszista sztereotípia.
Valamint a Bioware továbbra sem tud élőnek tűnő világot kreálni.
A Witcher 3 ban a sima városlakók, parasztok stb ezerszer jobban néztek ki mint az itt járókelőkként eladott emberi paródiák.
Valamint úgy érzem minta hangok sem lennének a helyzet magaslatán. Mindenki faarcal és tökéletesen jellegtelenül beszél mintha csak felolvasnák.
Cora vigasztalásást meg főhős szomorkodásást hallva majdnem elröhögtem magamat annyira semmilyen érzelem sem volt benne pedig éppen
Az űr utazás és bolygók szkennelése is nagyon NAGYON vontatott. Minden egyes alkalommal végig kell nézni ahogy a képernyő odautazik kívánt bolygóhoz majd némi hatásvadász közelítés után beáll a normál méretre. Értékes másodperceket vesz el.
Meg egy két forgatókönyvbeli hülyeség is nagyon zavaró.
és az teljesen néma. Nem válaszolnak semmilyen hívásra ami az én olvasatomban már több mint gyanús. De azért bedokkol az Ark mert miért ne. Aztán a főhős + Cora + Liam átmennek Nexusra egyetlen nyamvadt kezeslábasban, hogy megnézzék mi a baj. Ha éppen valami Dead Space szerű űrhorror zajlott volna a Nexus fedélzetén vagy akár csak Kettek szállták volna meg ott azonnal véget is érhetett volna a játék.
Ennél még én is jobb forgatókönyvet tudtam volna kitalálni.
Eddig nem igazán nyűgözött le ez játék. A ME hangulat csak nyomokban van meg benne, Utoljára szerkesztette: Prof William, 2017.04.19. 16:40:50
Havarl volt számomra a legszebb. Leszámítva azt, hogy nem lehetett megmozdulni anélkül, hogy legalább 5 ellenfelet ne húzzak magamra. :D
jo de pl Angara nem volt hibernalva, ok is segithettek a forditasban, lehet az o techjuk az, ha mar a kett-tel is jol el tudtak beszelgetni rogton. de ez olyan dolog amin tenyleg marhara kar rugozni...
Mas: Kinek melyik bolygo jott be a legjobban? Nekem pl. Eladeen tetszik a legjobban, zene is itt a legjobb talan.
SAM elemezte ki a nyelvet aztan eleg hamar tudta forditani, de mit kell ezen ennyit ragodni? Majd te biztos tudod hogy 2700-ban hol tart a nyelvtechnika, meg az AI :) fogadd el hogy ennyibol kepes forditani, amugy meg igy is van neha par szo amire kulon direkt ra kell kerdezni angaraeknal hogy mit is jelent, nem is egyszer votl mar parbeszedeknel... aki szeirnt meg nincs kidolgozva az andromeda vilaga az vagy hulye, vagy csukott szemmel jatszik, vagy eleve savanyu szajizzel tolja es direkt keresei a kakan is a csomot... 100 oranal jarok 45% nal es kurvara tetszik...
Elkészült a teljes Mass Effect Széria moziként való feldolgozása, Me1-3 , Androméda. Szigorúan fem Shep/Ryder alapokon. Akinek van rá ingere hogy végignézzen egy jó sci-fi mozit , az most már megteheti. :)
Van ez az Isharay mesterlövészpuska de nem sebez szinte semmit,minths lepattanna a golyó az ellenfélről.Az mitől lehet?
Kiemelkedő tehetségek nélkül amúgy nehéz. Ha mindenkit elzavarunk aki nem illik bele a sablon rendszerbe. Régen a Bio második vonala is csodás volt mert az alapítóktól megkapták a szabadságot. EA mellett nincs szabadság. Középszerűség kell, mert ez jól eladható. Csak éppen nem jók benne annyira mint a Beth. Sőt igazából ma, a Beth jobb. Ráadásul meg kell felelni a PC-nek is. Elvárások, szabadság nélkül. Miközben az Obsi szabadon alkothat és letesz egy PoE-t meg egy Tyrannyt. Utoljára szerkesztette: Although, 2017.04.17. 20:30:16
Épp ez a baj, hogy az első mondatuk. Aztán a következőnél már van valami fordítójuk, ami tökéletesen működik. Sokkal hangulatosabb, hitelesebb lett volna, ha nem megy ilyen könnyedén a kommunikáció már a legelején.
De amúgy úgy alapból olyan felületes az egész játék. Látszik rajta, hogy nem fektettek annyi energiát egy részletes világ megalkotására, mint a trilógiában. Kicsit összecsapott.
Angaraiakkal amikor felvesszük a kontaktot, az első mondatuk angarai. és utána átváltanak angolra... ugyanez ketteknél. Rádiobeszélgetéseknél pl kett nyelven beszélnek.