Na igen, csak amíg a népeknek ( = divatmajmoknak) elég minden egyes évben ugyanaz a CoD (lásd az eladási statisztikákat), addig mit is várunk? A Battlefield lesz a következõ. Ugye van a gamer divatmajom, aki CoD-os, van a CoD-ot divatból gyûlölõ Battlefield-es, de igazából egykutya, azok is csak divatból gyûlölködnek, divat alter gamerek :D Aztán vannak azok, akik az igényes játékokat szeretnék, de sajnos az õ vásárlóerejük kicsi, illetve elõre megbecsülhetetlen. Ha egy kiadó lennél, te sem hoznál meg úgy ez üzleti döntést, hogy a várható célközönségrõl és eladási darabszámokról fingod sincsen. Sajnos a "nem"-divat réteg eléggé halk és láthatatlan, elõre nem becsülhetõ vásárlóközönséget jelent.
Az egyszeri kóderek és grafikusok csak a kõmûvesek az építkezésben. A tervezõmérnök álmodhat akármilyen fantasztikus épületet ha statikailag összeomlásra van ítélve már építés közben. Sok olyan projectet adtak már ki amik csak a címük miatt lettek kiadva, "Nyúzzuk a frencsájzt hogy dõljön a lé!" szlogennel.
Persze hiába egy zseniális ötlet ha béna a kóder, és tehetségtelen a grafikus/animátor, mert a végtermék csak hígf*s lesz. Nade! Hiába a legtehetségesebb kóder és grafikus/animátor ha a vezetõségben született ötleteket egy átlagos játékos körberöhögi! Amikor elõvesznek egy régi nagy címet, és a szélesebb közönséghez úgy akarják eljuttatni hogy gyakorlatilag kiherélik, és annyira leegyszerûsítik hogy csak a "játszd végig helyettem" gomb hiányzik! Ez már nagyon nem a kóderek és a sima "trógerek" hibája. Mert õk szólnak bele a legkevésbé egy komolyabb stúdióban a projectbe.
Nem divatból szidják az emberek a kiadói vezetõséget. Mert õk azok akik csupán marketinggel akarnak eladni szar játékokat, amikor csökkentett marketing költséggel, -amit a project tesztelésébe ölnének- sokkal minõségibb produktumot tudnának elõállítani, amit a vírusmarketing, a szájhagyomány, és a -nem pénzért- jó tesztekkel lehet reklámozni. Csak hát amíg a divatmajmoknak elég a marketing a nulla tartalom mellett, addig bizony ezek a nagy kiadók lazán megélnek a hülyékbõl.
A Consumerist szavazásán az EA lett 2012 legszarabb vállalata. Megelõzték a Bank of America-t a döntõben 64/36% arányban. :-) Az tény, hogy az EA termékek színvonala nagyon szar (mintha a célcsoport az ostoba 14-16 évesek lennének). Reklámmal (mint a veszteségbõl kiderül) és megvásárolt újságírói véleményekkel nem lehet ellensúlyozni a minõséget, bár kétségtelen, hogy a hype el tud adni olyan szarokat is, mint pl. az NFS vagy a lóbõr Crysis/FIFA, csilliomodik Sims stb. Ami számomra ijesztõ, hogy az Ubisoft egy része is az õ kezükben van és a Popcap-et is megvették. Elõbbi azért gáz, mert egy erõs független, rivális kiadóval lehet kevesebb, utóbbi pedig azért, mert lehet, hogy EA-asítik (hiperszuper grafika, semmi tartalom) az elmúlt évtized egyik legzseniálisabb játékát.
Nagy iranyt valtott az EA ja, lattuk a Dragon Age folytatasanal. :D
Jesszus ember, kezeltesd magad. Eszem agaban nem volt leoltani, csak mondom kicsit megprobalok ertelmes vitat folytatni, de latom rossz embert valasztottam. My bad
Juj de leoltottál, brühühü. Ezek a cégek 20 éves sztorik. És az történt velük hogy nem hagyták egyben a csapatot hanem szétszedték és a különbözõ (egyébként tehetséges) embereket más más csoportokba rakták dolgozni. ("Franchise-t ellopni" LOL ) A Bioware-es arcok még mindig EGYÜTT dolgoznak. Ez a legnagyobb különbség. És mint mindig, divat fikázni a kiadókat és a managereket és megvédeni szegény kis fejlesztõket, anélkül hogy bárki látta volna belülrõl ezeket a dolgokat. Akkor írj legközelebb amikor észbõl tudsz és nem az EA elleni gyûlöletbõl.
Elhiszed-e nekem, hogy a fejleszto tehet arrol a legkevesbe, ha egy jatek rosszul sikerul? Ellentetben az emberek (khmmm managerek) akiket kineveznek egy-egy studio fejeve vagy kreativ igazgatojava annal inkabb. Es azt bizony a felso vezetes teszi. Westwood, bullfrog, mondanak ezek a nevek valamit? Bekebelezni, franchiset ellopni, kiherelni, kifacsarni es aztan sirankozni. Ki lesz a kovetkezo? Bioware, ugyanazt az utat jarja be szepen. Szoval milyen iranyt is valtott? Semmilyet. Szoval iagazad van, nem kell annyira okosnak lenni.
Tényleg röhej, hogy egy programra sok tízmilliós költséget számolnak el. Kell egy motor, ami pár mega kód, kellenek pályaszerkesztõk, pár kreatív emberke és kész. Ennyi a termék. Néhány tucat fõ meg elviszi a számlázást és az értékesítést. Ehhez képest többen dolgoznak, mint a MÁV-nál. Így nem csoda, hogy sok a költségük.
ja, kár hogy már kb 10 éve megy a szekér :D A COD is mióta siker? Mikor is volt az elsõ rész? Nem kell ennyire okosnak lenni. Az EA pedig már régóta irányt váltott, ennek köszönhetünk olyan játékokat mint a Dead Space, Mirror's Edge, stb. Egy kiadó annyiban tehet arról hogy rossz egy játék hogy fenntartja a rossz stúdiókat és nem állít le egy 80%-os játékot ha rossznak ígérkezik. De akik a rossz játékot elõállítják azok mégiscsak a fejlesztõk, csak rájuk nem divatos köpködni.
Az a baj, hogy ha szert tesznek egy jo franchisera, azt tehetsegtelen senkihazik kezebe adjak, teljesen tonkreteszik, aztan meg sirnak, hogy nem jon a vart bevetel. Lehet van olyan kiado, akinek a sokadik rokabor is bejon, de ha nekik nem (marpedig nem) akkor ideje lenne iranyt valtani, es vegre minosegi termekeket produkalni. Most a BF lett a huzonev? Akkor adok neki max 2 evet mig az EA azt is teljesen tonkreteszi...
Ezt akartam én is mondani. Túl nagyok már ezek a mamut kiadók. ActiBlizzard is szokott összehozni veszteséges negyedéveket (egy COD és egy WOW mellett).
Túl sok helyen zárták be a képviseletüket és tudnék kapásból mondani pár címet, ami már nem kapható, noha lenne rá igény. Ettõl függetlenül laikusként csodálkozom azon, hogy veszteséges a cég.