Ha vannak képeitek különbözõ végállomás megoldásokról nyugodtan tegyétek ki. Szívesen venném mások megoldásait, mellesleg egymástól is tudunk ötleteket meríteni...
Egy példa tõlem. Nekem a belvárosban van a fõ csomópontom. Onnan indul ki többek között az 1. troli vonalam a külsõ városrészbe egy hídon keresztül. Ott 2-3 megálló után egy kisebb hurok csomópontnál meg is fordul. Nálam a megoldás, hogy ehhez a másodlagos csomóponthoz kapcsolódnak az adott városrészhez tartozó vonalak. Elég jól mûködik a dolog, mivel az a városrész nem annyira forgalmas, így lehet kisebb kapacitású jármûveket is használni. Természetesen az összekötõ vonalon nagy kapacitást használok. Sok megoldás van, de számomra ez vált be...
Srácok, nektek hány km-es vonalaitok vannak? Van valami ideális hossz, vagy nem baj ha vannak kis területet lefedõ illetve több városrészen is áthúzódó vonalak?
A kampányos pályán vannak ugye, olyan területek, ahol csak gyárak vannak. Jól gondolom, hogy ha azt a területet lefedem egy busz vonallal, akkor hétvégén illetve éjszaka nem kell ott a buszoknak közlekednie?
a te tömegközlekedésed nem hatékony, hanem a játék szabályai szerint sok pénzt termel.
Na jó, akkor most tisztázzunk valamit. Gerincvonalak, és szárnyvonalak rendes közlekedési hálózatban nincsenek. Rajtad kívül ezt mindenki felbírja fogni a világon. Innentõl kezdve rajtad kívül senki nem csinál ilyet a játékában, mert ekkora hülyeség a gondolkodásában nincs benne. Az érved a pénzrõl egy baromság. Az open-ttd-ben volt olyan verzió, ahol szállítás mélkül lehetett pénzt csinálni ugyannak az árunak a folyamatos átpakolásával. A játékosok a neten nem azt fogják mutogatni, hogy hány millió pénzük van, hanem azt, hogy milyen utakat, városrészeket és csomópontokat építettek. Vagyis a játékosok közösségében annak lesz respektje, aki ebben jó. Az hogy te nem játszod ki a játékot, hanem a legsematikusabb megoldást alakítod ki, az a te dolgod, de más nem lesz tõle fasz, hogy máshogy játszik. Mellesleg nem játszom sanbox játékkal, hanem kampánnyal játszom, és egyáltlán nem használok trolibuszt, mert túl éles árnyékot vet a vezeték, és zavar az átlátásban. Eddig 5 buszjáratom, és 5 villamosjáratom van, és éppen egy autópálya-csomópontot építek át
Szeretnék véget vetni ennek a huza-vonának a jármûvekkel és megoldásokkal kapcsolatban, amibe pár általam használt szó miatt én is belekerültem. A saját álláspontom következik, ami nem szentírás. A metró hasznos, megkönnyíti a nagyobb távolságú közlekedést, illetve embereket hord a felszíni csomópontokhoz. A busz és troli szintén hasznos, ha nem próbál az ember nagyon hosszú járatokat üzemeltetni velük. A villamos egy fokkal elõnyösebb mint a busz és troli a nagyobb lefedettség és a forgalom részleges elkerülése(amennyiben sugárutakon vezetjük) végett. Egyszóval minden közlekedési típus mûködhet jó, ha azt az adott illetõ gazdaságosan alakítja ki és figyel az adott típus buktatóira és elõnyeire. Ezzel szerintem most részemrõl le is zárhatom a dolgot. Én a késõbbiekben már csak képeket és különbözõ emberek megoldásait szeretném látni itt.
Az észrevétel lehetne jó, de nálam nincsenek elzárt utak az általam mutogatott pár busz sávot eltekintve. Mellesleg a metró hatására a csomópont környékén újra belvárosi házak épülnek. Szerintem ez azért elég nevetséges. Nem csoda hogy ezt a mechanizmust megszüntették a legújabb patch-el.
Ember, te aztán szeretsz kötekedni. Komolyan mondom most már minden szavam mögé oda kell raknom a szerintem, az én vélemény szerint és hasonlók megnevezést. Amúgy Imageshack a képfeltöltésre, csak egy tipp...
Én ezt használom, de ez a patch még nem megoldás az általam említett problémára. A hivatalos oldalon az 1.2.1-es patch leírásánál olvastam a konkrét hiba javításáról (ha ez egyáltalán hiba, lehet hogy egy eredetileg félresikerült játékbeli megoldás).
Miután közölted, hogy sandbox játék, ne akard megmondani mi a menõ, kérlek!
Neked az a menõ, hogy kacsalábon forgó trolimegállót építesz, rendben. Nekem meg az a célom, hogy hatékony tömegközlekedést építsek a városnak. Ennek meg a játékban egyetlen fokmérõje van, az eladott jegyek száma, ami közvetetten a befolyó pénzben látszik meg.
Mellesleg a kezdõ százezerbõl aztán biztosan sokat lehet kreatívkodni. Én majdnem kétmilliót elépítkeztem, 1.4 milla jön most hetente, és azt építek amit akarok, nem tétel a pénz. Ja, természetesen nem végtelen pénzzel kezdtem, hanem normal fokozaton...
Közöltem egy TÉNYT. Ti ezt hülyeségnek és értelmetlennek neveztétek. Reagálok. És ne KEZDJÜK? Jó, oké, rendben, ne kezdjük.
Nem leszóltam a buszt meg a trolit, hanem helyére tettem. Nem alkalmas nagy távolságokra, nagyon kicsi a kapacitása, és beleakad a civil forgalomba. Ritkán lakott részeken és szárnyvonalnak tökéletes. Városon hosszan keresztülhaladó, vagy külsõ városrészt bekötõ gerincvonalnak teljesen használhatatlan.
A járatsûrítés jó ötlet lenne, ha nem dugulna be a sûrû járat. És még úgy sem elég a kapacitás, ha egész nap negyed óránként járatom.
Megépítettem az elsõ körmetróm, és gondoltam kipróbálom a körjárat módszert. Ment egy kört rendben a metró, aztán beállt a kezdõ/végállomására(ami egy sugármetró átszállási kapcsolata volt), és az istennek nem volt hajlandó elindulni. Megtelt túlterhelésig utassal, és csak állt a megállóban. És valamiért a depó sem akart újat küldeni. (úgyhogy itt le is tettem a körjáratok alkalmazásáról részemrõl, legalábbis ezzel az 'elsõ és utolsó megálló ugyanaz' rendszerrel)
Leraktam egy végmegállót, módosítottam a menetrendet úgy, hogy egy kör után lerakja az utasait, megfordul, és megy a depóba. Ekkor elindult egy új a depóból, és végül kitolta a beragadt szerelvényt. Háromszoros idõgyorsításon voltam, de nem volt sok klikk, játékidõben talán egy délután és egy este. Ez alatt az idõ alatt a sugárirányú metróm KILENCSZÁZ(!) utast hordott a megállóba a beragadt szerelvény mellé. Plusz volt a metrón százötven. Ennyit hány busszal akarsz elvinni? Én azóta ezt a forgalmat lazán bonyolítom.
Nem viccbõl mondom, hogy amit a harmincas jármûvek bohóckodnak a felszínen, az borzasztóan kevés.
nem, nem, tényleg van egy ilyen, hogy ahol busz vagy trolibusz közlekedik, ott lebontja az emeletes házakat és kertvárost épít, ahol villamos közlekedik, ott meg középvárosra bontja vissza a magas házakat. Állítólag ezt javította a legutolsó patch
Szerintem konkrétan elzártad az autós közlekedés útját a környéken teljesen, azért néptelenedik el a környéked, nem bug miatt. Nekem konstans növekszik mindenhol, pedig használok minden jármûtípust...
Tetszetõs, bár az én ízlésemnek kicsit túl sok itt a derékszög. Fõleg a legbelsõ íven lévõ villamos érezheti rosszul magát egy kicsit. Ez amúgy a város széle ha nem tévedek. Ez nem befolyásolja az átszállásokat? Még annyi kérdésem lenne, hogy láthatóan nálad nem degradálódik a város a troli és a villamos hatására, ez már az új patch hatása? Nálam a képeken is látszik hogy a rendes belvárosi házak átadták a helyüket kertvárosi épületeknek, ami marhára idegesítõ. A metró hatására mondjuk normalizálódik a helyzet, de csak bizonyos részeken...
Én sem tudom, hogy hol lehet színt állítani, de én kampánnyla játszom, és lehet hogy ott nem lehet
Egy része csak árnyék ,de így messzebbrõl tényleg elég félelmetesen hat. Én mindenesetre nagyon szeretem használni. Néha csak betöltöm az állást és figyelem a forgalmat ennél a csomópontnál :D
Örülök hogy elnyerte tetszéseteket. Elkészültem a végleges változattal, szóval megint hoztam pár képet, remélem bírjátok még a gyûrõdést. A legfõbb változás a villamos vonalban keresendõ. A hosszú szerelvények eléggé be tudnak kavarni egy ilyen zsúfolt csomópontnál, így hát föld alá került a megálló elõtti rész, ahol nem mellesleg 2-3 villamos is tud várakozni (ha muszáj). Pár apróbb módosítás a troli vonalak nyomvonalában is történt, de ezek inkább már csak finomhangolások voltak. Kellemes nézelõdést!
Egy kép még lemaradt. A depókhoz is több csatlakozás dukál, szükség is van rá ennyi vonal kiszolgálásához.
Remélem nem fölöslegesen vesztegettem a türelmeteket...
Sziasztok. Tudom azt ígértem egy darabig nem jövök új képekkel, de van valami amit szeretnék megosztani veletek. Az általam elõzõleg mutatott csomópont teljes újra értelmezése. Körforgalom szerû úthálózat, ki és bekanyarodósávok a megállókhoz. A rendszer "akadás" biztos, azaz nem képes teljesen beállni a sávok variálása és a vonalak megfelelõ terelgetése révén. 5 troli vonal, 1 villamosvonal és 1 metróvonal találkozása. Jó szórakozást hozzá.
Ja még annyit, hogy ezt sima buszokkal nem érdemes megpróbálni, mert ha nem tudod különbözõ nyomvonalakon vinni a járatokat pár perc alatt beáll az egész.
Üdv. Érdeklõdnék h aki játszott már HUZAMOSABB IDEIG multiplayerben annak nem e volt gondja vele?
Én letorrenteztem haverokkal, de ha eredetivel nincs gebasz akkor megvesszük. Törten kb 3-4 órát ment f*szán tunngle-n, majd másnap amikor folytattuk fél óra után hibaüzenetet dobott fel. Ezt megvolt 3 különbözõ pályán, meg volt amikor nem hibaüzenet csak visszaszámolt az egyik játékosnak majd kiírta h megszakadt... ez után már ha újracsináltuk a szerót 2percen beülül megszakad mindig.
Köszi
Mi csak azt mondjuk, hogy ezzel a metrózással te nem játszod ki a játékot. Az ilyen játékokban nem az a menõ, aki hamar sok pénz csinál, hanem az, aki mindenféle egyéni dolgokat kreatívkodik. Ez így van a Sim City 4-ben, a Tropicoban, a Pharaoban, de én még az Age of-fal is szobrászkodtam, meg a TTD-ben is minimum citybuliderkedem. (mellesleg TTD-ben nem is az nyer, akinek a legtöbb pénze van, hanem aki a legtöbb árút elszállítja a legkevesebb költségbõl)
Légyszíves ne kezdjük el ezt a nevetséges civakodást. Én csak a saját nevemben beszéltem, ettõl te bármilyen megoldást jónak találhatsz, nem mellesleg jól is mûködhet. Viszont azt hogy most elkezded szapulni a buszokat és villamosokat az röhejes. Nem szereted használni õket mert alapos tervezést igényel a nyomvonal megalkotása, a relatív kis kapacitás miatt figyelni kell a járatsûrûséget és hasonlók? Én ezt élvezem benne. Nem csak behúzok a föld alá nyíl egyenes nagy kapacitású metrókat aztán szevasz. És mint mindig, ez az én személyes véleményem. Nem emlékszem hogy konkrétan téged kritizáltalak volna, de mindegy.
", mellesleg metrót kivezetni külsõ városrészekbe teljesen felesleges. "
Na igen, az látszik, hogy még nem csináltál ilyet. Viszont akkor mi alapján szólod le..?
Ugyanis az van, hogy abba a kertvárosba, ahová bekötsz egy metrót, izomból elkezd növekedni.
De nem is ez a lényeg. Hanem az, hogy abból a gyéren lakott kertvárosból is akarnak közlekedni a belvárosba, vagy akár a város másik végébe. Bekötöd a metrót, rákötsz egy buszt, trolit vagy villamost keresztben, ami körbejárja a kertvárost és máris teli metrókocsik járnak ott, ahol addig néhány utas árválkodott. Persze ez az, ami szerintetek hülyeség, és szarul csinálom, meg nem rendszerben...
Azért azt hadd kérdezzem meg, a villamosos buszos rendszeretekkel mennyi utast szolgáltok ki úgy szumma?
Sziasztok. Hoztam pár képet az új belvárosi troli-villamos csomópontomról. Elsõ körben egy áttekintõ kép a három troli és egy villamos vonal útvonalairól. Itt a kép jobb sarokból érkezõ troli vonal látható. A csomópont körül variáltam az úthálózatot is úgy, hogy lehetõleg külön kanyarodósávokat kapjak. Ez segít elkerülni a járat torlódásokat a környéken. Itt a felsõ sarokból érkezõ troli vonal látható. Ez a depó utáni szakaszon külön kanyarodósávra fordul, így ha a másik sáv már foglalt is nem okoz fennakadást, mellesleg piszok látványos, amikor pont egymás mellé befordul két troli és egyszerre állnak be a saját megállójukba. Itt a kép bal sarkából érkezõ troli vonal nyomvonala. Közös megállója van az elsõ vonallal, de külön sávra kanyarodik ki, ami megint csak gyorsítja a dolgokat, lesz rá példa is. A három vonal trolijai egyszerre érkeztek be, de láthatóan nem okoz gondot a szituáció. És végül az említett példa. Egyszerre voltak bent kis eltéréssel, de mivel külön sávra kanyarodnak ki, mellesleg megfelelõ kanyarodó sávba, így a zöld lámpával egyszerre indulhatnak útjukra. Gondolom azt észrevettétek, hogy ha meg is török útszakaszokat igyekszem figyelni arra, hogy mindig beleférjen a szerelvény. Remélem tetszett ez a kis bemutató. Ígérem nem fárasztalak titeket ilyenekkel túl sûrûn, de ezt meg akartam mutatni.
Én pont hogy marhára szeretem a troli felsõ vezeték hálózatot. Mellesleg a vezeték pozicionálásával saját kényed-kedved szerint terelgetheted az útvonalakat. Igaz a busz automatikusan is megtalálja a megfelelõ sávokat, de így még több befolyásod van a tervezésben. A trolibuszok látványa pedig zseniális, fõleg a háromrészesé. Majd hozok képeket egy új csomópontomról, ha gondoljátok. Ott aztán van felsõ vezeték dögivel...
én villamost és buszt használok, mivel a játékban túl élesek az árnyékok, és a trolivezeték átláthatatlan. Meg az is zavar benne, hogy az alagút szájánál a betonba vezet. Amúgy nekem is bejönne a troli.
Nem tudom miért, de én a trolit és a villamost preferálom a metróval szemben, mellesleg metrót kivezetni külsõ városrészekbe teljesen felesleges. Ha sikerül jól kialakítani 3-4-5 komolyabb végállomást, ahol a vonalak találkozhatnak elég jól mûködhet a dolog metró nélkül is. Mellesleg az utcákat kihasználva tervezni az útvonalakat sokkal izgalmasabb. Én nekem amúgy lenne pár kérdésem azok felé akiknek eredetiben megvan a játék. Én a kevés jármû és a problémák miatt kicsit még várok a vétellel. Az 1.2.1-es javítással kapcsoltadban azt írták, hogy megszüntették a város degradációját amikor buszt és trolit használsz. Én meg is döbbentem, mert ha egy új városrészt csinálsz, ahol busz vagy troli közlekedik akkor ott kertes ház szintû épületek lesznek és azok elkezdik kiszorítani a város belseje felé lévõ nagyobb épületeket is. Ez akkor most már a múlté? A másik kérdésem pedig az lenne, hogy hogyan mûködik a multiplayer része a játéknak? Olyat is hallottam, hogy nem is igazán üzemképes a dolog. Kíváncsian várom az észrevételeiteket.
te a valóságban is így csinálnád. Szerintem is rendszerben kell gondolkozni, és te pontosan nem ezt csinálod. Te geometriában és hierarchiában gondolkozol.
A játék nagyon nem a valóság. A valóságban eleve képtelenség lenne személyszállítást nyereségesen üzemeltetni.
Az kb a legutolsó szempont, hogy hány átszállással lehet keresztülutazni a várost, de nálam kb három vagy négy átszállással bárhonnan bárhová eljutsz. Rendszerben kell gondolkozni, hosszú gyors vonalakkal kötni össze messzi városrészeket, és ráhordani az embereket, hogy használják. Ja, és amúgy is a metró állomásai fedik le a legnagyobb területet, az sem elhanyagolható szempont.
Van jelenleg öt sugárirányú metróm középen busszal összekötve, meg egy körmetró, ami a harmadik megálló magasságában köti össze a sugárirányú vonalakat. A sugárirányú vonalak végén meg buszos, villamosos vagy trolis szárnyvonalak hordják rá az utasokat a metróra.
A megbecsültségem 80% körüli, idõgyorsításon annyi pénz jön, amit már nem bírok elkölteni, valami hétszázezer hetente. Gondolom ha szarul csinálnám nem lenne ennyi... Mennyinek is kéne lenni ezeknek szerinted? Ja, és nem vagyok kész, de még 3-4 metró plusz a kiszolgáló vonalai, és lefedtem a várost. Már csak le kell klikkelni, mert a pénz már nem tétel (nem végtelen pénzzel kezdtem sandbox Central Cityt).
Kipróbáltam, aztán idõvel megszüntettem az összes ilyen megoldást. Nekem nem akart normálisan mûködni. Beállt a jármû az utolsó megállóba, és addig állt ott, amíg a következõ jármû ki nem tolta onnan. Felrúgta az egész menetrendet, és akadályozta a forgalmat.
ezt a felhajót-lehajtó dolgot amúgy ott baszták el, hogy keresztezõséként fogja fel a játék, vagyis az autók fogják magukat és megállnak a felhajtó torkolatában. Nem értem miért nem lehet olyan játékot csinálni egyszer, ahol szétváló sávok is vannak (a CXL is itt volt elkúrva)
ekkora hülyeséget. Nekem egyáltalán nincs is még metróm. Mellesleg nem magyar közlekedésbõl kell kiindulni. "ráhordó vonal" meg "szárnyvonal". Mivel a rendes tömegközlekedésnél az a cél, hogy ne legyenen sok átszállás, ezért a metró meg a Magyarországon kitalált rendszer a legnagyobb baromság. (Berlinben pl szüntetik meg a metrókat)Mellesleg a játék meg is hálálja, ha kevés átszállással lehet beutazni a várost, mert magasabb lesz a respekted, és többen utaznak.
Biztos. illetve azért jó, mert egy végállomásba be tudsz vinni több irányból érkezõ vonalakat úgy, hogy csak 1 depót használ, így összességében kevesebb tartalék jármûre van szükség.
Rövid járatokon érdemes ezt kihasználni. Hosszabbnál már elõfordul, hogy 30%-osan nem megy be a depóba a jármû, hanem új kört kezd és a felénél lerobbanhat (ahogy Bailey már leírta egyszer).
"Ez a rendszer azért jó, mert így az elsõ és az utolsó megállója ugyanaz a vonalnak, így bár a vonal szerint a villamos be kellene, hogy forduljon a depóba, de ha nincs nagyon lerobbanva, vagy ha a depóban nincs elég villamos, akkor egyszerûen kihagyja a depót és rögtön elmegy a következõ körre."
Én ilyet még sosem láttam, biztos ez? Én eddig még csak és szigorúan a menetrend szerint közlekedõ jármûvekkel találkoztam, ha depó a következõ waypoint, akkor odamegy, akár kell, akár nem...
Mármint úgy érted, hogy egyetlen gigantikus dugó lesz forgalom HELYETT. Azért nincs a környezõ utcákon forgalom, mert nem jutnak el odáig, mind az autópályás dugóban áll. És ha eddig lehetett valahová menni az autópályán, akkor az mostantól nem elérhetõ autóval.
Meg minek építgettek egyáltalán utat meg autópályát? Az egyetlen igazán hasznos eszköz a metró, minden más csak ideiglenesen vagy szárnyvonalként praktikus...
Troli vonalat akartam átvezetni a város egyik részébõl a másikba, de azzal kellett szembesülnöm, hogy minden autópálya fel és lehajtó piszkosul messze van, valamint jelentõs részek maradnának megállók nélkül. Így hát jött a Bailey féle megoldás koppintása, azaz a lehetõ legkevesebb idõt eltölteni a hídon szindróma. Ja és a végére egy kép a már éledezõ végállomásomról. Amennyiben unjátok a képeket szóljatok, azért nem akarom teljesen elárasztani a fórumot velük...
Sziasztok. Új városba kezdtem. Akartam csinálni egy közös végállomást, amelybõl minden irányba logikusan ki lehet majd alakítani vonalakat. Egyelõre csak egy villamos vonal kapcsolódik hozzá, de terveim szerint ez lesz a város egyik legnagyobb csomópontja.
Amúgy a városban, amivel játszom ilyen dugókra kell fekészülni
Teszek én is 1-2 képet, bár nekem leginkább forgalomszervezési beavatokzásaim vannak villamosalagút villamoslehajtó Itt az volt a konstrukció lényege, hogy adott egy hosszú híd 2x2 sávos úttal, amin nem volt külön tömegközlekedési sáv, ez a híd köti össze a két partot, viszont az egyik oldalon a lakóterület jelentõs része fölött elmegy, és csak késõbb van a lehajtó, de az is nagyon hülyén. A híd másik végében meg volt 2 villamosmegálló, ami miatt az egész híd beállt kocsikkal és villamosokkal vegyesen. Ezzel a villamoslehajtóval azt értem el, hogy a hídon menõ villamos egyrészt le lett vezetve azokra a részekre is, amiknek nem volt közlekedsük, ráadásul a híd alá lett bevezetve, így nem kellett romobolni, továbbá keletkezett a híd közepén egy úttalálkozás, így már nem kellett az egész hidat lebontani, hogy átépíthessem zárt pályássá, hanem csak egy kisebb szakaszt (24000 helyett 8000-be került). A híd mások oldalán lévõ megállók pedig bekerültek a zárt pálya mellé, így megszûnt a torlódás. Ráaádsul új házak nõttek a sétálóutca mentén. hagyományos végállomás Itt nem lehetett megcsinálni a hurokot, viszont a depó tök jól belesmíul a városba buszvégállomás Itt délrõl, és északról jönnek a buszok, északról hagyományos, délrõl meg hurkos rendszer, amiért jó, hogy kis helyet foglal, gyakorlatilag egy tömb felét és egy keresztutcát használtam fel, és a tömbben is csak a dekoráció kémményeket bontottam ki. sétálóutca kezdete sétálóutca sétálóutca vége, felhajtás a hídra Ennél a helynél az volt a probléma, hogy a z út közepén egyszercsak végetért az osztottpálya, és átment 2*2 sávpsba, ráadásul itt mozog atalaj, vagyis amint megozdítottam az utat azonnal lebontott 3 háztömböt. Ezért az egyik háztömb helyén átvezettem a villamost a szomszédos kis utcába, amit végig sétálóutcásítottam (legalább 4 megálló hosszú) illetve ahol lehetett ott a keresztutcákat is. Aztán a végén a meglévõ rámparendszer felhasználásával visszavezettem a régi nyomvonalra, a hídra. Ez a város leggyorsabb villamosos szakasza. Ez volt az elsõ csomópontom Itt 4 villamos és 2 busz végállomásozik, és azért dugul be ennyire, mert nagyon rövid szakaszon belül két lámpás keresztezõdés is van benne. Szóval átépítésre érett. Egyébként olyan városrészek között van, amiknek nem volt egymással útkapcsolatuk. tervezett városrész Kísérletképpen csináltam, hogy mennyire kezelhetõ az úthálózat
a fórum lényege, hogy az elhangzó kérdéseket bárki megválaszolhatja Amúgy szerintem nincs megoldás a két depós rendszerre. Egyelõre. A két depó összesen a helytakarékos megfordulásra jó. (metrón kívül szerintem nem érdemes)Lehet hogy késõbb javítják.
Tudom hogy nem nekem szól, de jó kérdés. Én vonalanként mindig egy depóval ügyködöm. Az én hitvallásom a több, de rövidebb vonal, akár 3-4 vonalas végállomásokkal. Amúgy kíváncsi vagyok milyen megoldások vannak a több depós vonalakra.
Örülök hogy tetszik. Elég sokat szöszöltem ezzel a résszel mire ilyen lett. Eredetileg csak egy 2 sávos út volt itt, szóval minden útnak ki kellett találnom valami nyomvonalat. Aztán szembesültem azzal, hogy piszkosul hepe-hupás a talaj, szóval jöhettek a hegyi sétálóutak. Gazdaságosság szempontjából mondjuk nem az igazi ez az üdülõ rész. Busz vonalnál izmosabbat nem érdemes oda tennem, mert elég gyér a forgalom, bár lehet késõbb majd még lesznek nagyobb házak is.
Egyébként az miért van, hogy hiába van két depós viszonylatom, csak a fõ depóban hajlandóak megjavítani a jármûvet? Baromi idegesítõ tud lenni. Még azzal is próbálkoztam, hogy teszek tartalék jármûveket a második depóba, de semmi...
Hoztam pár képet arról is hogy milyen pofás városrészeket lehet létrehozni szimplán sétálóutcák használatával. új városrész 1 új városrész 2 új városrész 3 Arról mondjuk gondoskodni kell, hogy elérhetõ közelségben legyen rendes autóút, ha lehet olyan ahol le is tudnak parkolni. Én még annyival toldottam meg a dolgot, hogy bizonyos helyeken átkötéseket csináltam az utakhoz. Ezeknek a találkozásához raktam buszmegállókat is.
Valami gikszer van velük. Adom a linkeket a képekhez, úgy tutira láttok is valamit belõlük. hurok 1 hurok 2 Az elsõ hurok három troli vonalnak ad végállomást. A második hurok 3 troli és 1 villamos vonal végállomása egyben.
Sziasztok. Hoztam két képet, mind a kettõ ugyanazt hivatott bemutatni, vagyis a hurkos rendszerû vonalat.
nekünk sem engedi, hanem a következõ szisztémában csináljuk:
Elsõ lépésben a villamos kijön a depóból és beáll a megállóba. Majd a hurokban továbhaladva elmegy az útjára. Amikor visszafelé jön, akkor nem a depóba fordul be, hanem beáll ugyanabba a megállóba, ahonnan elindult. Majd megint végigmegy a hurkon, ahol a vonal vége befordul a depóba. A hurkon tehát kétszer megy végig egy menet alatt, az elején és a végén. Ez a rendszer azért jó, mert így az elsõ és az utolsó megállója ugyanaz a vonalnak, így bár a vonal szerint a villamos be kellene, hogy forduljon a depóba, de ha nincs nagyon lerobbanva, vagy ha a depóban nincs elég villamos, akkor egyszerûen kihagyja a depót és rögtön elmegy a következõ körre. Amúgy eléggé kétélû fegyver ez a megoldás, mert hosszú vonalak esetében, hajlamos nem elmenni a depóba javításra, aztán félúton lerobban és 5-tel vánszorog végig, hacsak le nem vszed a vonalról. (erre a célra érdemes tartani egy tartalék depót, ami nincs vonalhoz csatlakoztatva
Nekem valahogy nem engedi, hogy az elsõ megálló ne egy depó legyen...
Viszont a sok dugó miatt azt találtam ki, hogy az utakkal párhuzamos, emelt szintû sétálóutcákat építek. Totál bevált. :) Persze kell pár átjáró, mert maguktól nem jutnak fel a gyalogosok. De így semmi dugó, elakadás, és ritkábban is romlanak el.