Hixer jól leírta a lényeget, annyit fûznék hozzá programozóként, hogy rendszeresen találkozom azzal hogy a projekt vezetõnek semmilyen prog. ismerete nincs, és a grafikustól használhatatlan grafikai anyagot hoz mert nem úgy van felépítve ahogy a programozás logikája indokolná
Ez mind rendben van, csak az nem ,hogy miért kéne ide leírni egy teljes dokumentációt? Részletes tervekkel. Mert mibõl gondoljátok ,hogy nincs meg ez mind? Csak mert ide nem írtam be? Úgy kezdtem ,hogy akit érdekel annak elküldöm a részletes leírást a menetet mindent. Tehát ki van dolgozva minden. Nekem a programozáshoz nincs érzékem, max kontárkodnék benne amivel nem segítenék a programozónak, inkább átveszem azokat a feladatokat amivel sok programozó nem tud egyedül megbirkózni, grafika szöveg stb. Egyébként az élet rátok cáfolni látszik, mert úgy tûnik két programozó máris érdeklõdik és lát benne fantáziát. Valahogy nem tudok progresszív üzeneteket leszedni ezekbõl a negatív hsz-ekbõl. Akad persze kivétel, mint pl az utolsó, de azért Te is levonsz következtetéseket a terveimrõl, amikor írtam ,hogy elküldök mindent annak aki kíváncsi rá és van épp ideje, kedve stb. Tehát úgy tûnik nem lesz igazatok ebben az esetben, mert vannak akik úgy állnak a dologhoz ahogy kell. Nyitottan.
Nem lehetetlen, a Dust: An Elysian Tail játékot egy és egyanaz az ember programozta, designolta, animálta, tesztelte.
De ilyen kaliberû munkát max attól lehet elvárni aki érzelmileg komolyan kötõdik a projekthez. Fórumokról, random emberek csak úgy nem áldozzák a szabadidejüket a te elképzelésed megvalósítására, inkább elkezdik csinálni a sajátjukat. Felmerült Notch is, õ is kijött elõbb nagyon kezdetleges 3D kocka világ programjával és csak ezután csatlakoztak a többiek apránként, akik láttak benne fantáziát.
Tanácsom az lenne, kezdj el tanulni valami a játékodhoz megfelelõ programnyelvet, elõbb olvass utána melyik felelne meg szerinted, kezdj el ismerkedni a nyelvvel, nézz oktatóvideókat, azt szem elõtt tartva, hogyan lehetne ezt használni a játékhoz? Nem kell 10 éves tapasztalattal és több programnyelv tökéletes tudásával rendelkezned ahhoz, hogy játékot fejlesszél. Értelemszerûen nem lesz Blizzard szintû játék, de ahhoz, hogy mások a szabadidejüket a te ötletedre fordítsák olyat kellene felmutass, ami biztosítja õket arról, hogy ebbõl akár lehet is valami, te nem fogod otthagyni félúton a projektet és kitartóan létre akarod hozni a játékot.
Az eddigi posztodból pár dolog ami elsõre látszik: - jelenleg kezdetleges elképzelésed van a játékról - nem vagy tisztában mit kérsz a programozótól aki segíteni akarna neked ("jól kódol hálózati dolgokat") - nincs körvonalazva a fejlesztés várható menete
Sajnos így az egésznek kevéssé átgondolt ötlet szaga van. Ha szeretnéd, hogy megvalósuljon a játék pontos és jól informáltnak kell lenned, így fogsz tudni összerakni egy tervet, amibõl kiderül hogyan tudnád megvalósítani a játékot. Kevés fõ esetén ez még sokkal fontosabb, nem mondhatod azt, hogy "Ja én nem értek a programozáshoz én csak designolok meg rajzolok az a programozó dolga."
Neked is értened kell hozzá annyira, hogy értelmesen el tudj beszélgetni majd a programozóval arról, mire van pontosan szükséged és ne csak az legyen, hogy közlöd "ez ott pont így robbanjon" õ meg majd kitalálja mi legyen. Valakinek vezetnie kell a projektet és aki vezeti annak értenie kell kicsit minden részéhez, hogy megfelelõen el tudja magyarázni mire van szüksége és azt hogyan lehetne megcsinálni.
Szerintem olvass jobban utána a neten, mit akarsz és ahhoz mit kellene csinálnod, állíts össze egy amennyire csak lehet pontos útitervet. Osszd fel a munkát kis részekre. Pl. "Elõször kell egy játékmotor, ami csinál egy pályát, amin tudom mozgatni a saját egységeimet hexagonális rendszerben. Majd kell több egységet is mozgatni, ehhez ki kell tudnom jelölni melyiket akarom éppen mozgatni. Ezután tudnom kell támadni is, ehhez kellenek ellenfelek is stb." Ezek a "kis lépések" majd akár több hónapnyi fejlesztési idõbe is kerülhetnek majd.
Értsd meg mire van neked szükséged pontosan. Nem csak simán "programozóra", hanem legelõször egy teljes játékmotorra, döntésedtõl függõen valamilyen grafikai megjelenítésre valamilyen módon, ezek után egy mûködõ prototípusra. Ha arra vársz, hogy ezeket a lépéseket a programozó majd kitalálja helyetted, akkor csalódni fogsz.
Pontos tervvel, felkészülten, nagyobb eséllyel találsz magadnak programozót és õ is hajlandóbb lesz segíteni, ha nem azt mondod neki, hogy "mindent" kell programoznia, hanem pl. egy ilyen meg olyan típusú játék motorját, aminek pontosan ezt-meg ezt kell csinálnia elõször és a célotok egy mûködõ prototípus készítése. Szar grafika, és csak mászkálni tudsz jobbra-balra, de mûködik. Amikor már valami van arra könnyebb építeni, mint a semmibõl elõcsapni egy kész mûvet.
Még a legegyszerûbb okostelefonos játékokat is ha egyedül fejlesztik belekerülhet évekbe. Megnézheted hányan dolgoznak pl. az Angry Birds játékokon pedig nem tûnik túl nagynak és co-op, meg multiplayer sincs benne. A kitartás és az elkötelezettség, hogy "ha nincs programozó akkor is lesz játék" kulcs ahhoz, hogy valaha legyen ebbõl valami.
A scriptelés is programozás. Egyszerûbb, mint amit te programozás alatt értesz, de hivatalosan az is az.
Btw egy jó designer megfizetethetetlen, csak kár, hogy nehéz találni. :) (aki tudja, hogy a designer nem abból áll, vannak jó ötletei)
Indítóhsz-re, olvass utána kicsit, hogy kell összerakni egy design-t, egy ötletet. Mert ez így összeírva kapkodva mit szeretnél, és ez semmit sem ér. Fõleg nem fog senki sem neked segíteni ilyen indítás után.
Még szerencse, hogy én nem vagyok desingner:) Elég ha grafikus vagyok. Aztán csak találok társakat is ehhez. Egyébként úgy néz ki találok.
Igy van. De valamelyik a designer. En arra akartam ravilagitani, hogy azzal, hogy valaki designer es annyi sokra nem megy. E mellett kell, hogy csinaljon valamit.
live for speed 3 fõs project, panonia rally 2 fõs asszem kb kész volt, mikor abbahagyták. minecraftot hányan is csinálták? Plusz van elég sok indie még amit nem hatalmas költségvetéssel hoztak létre.
Nem, azt mondtam, hogy egy designer abból, hogy õ designer ma magyarországon sokat nem ér el. Kell valami amihez még ért azon kivül, hogy designer. Lehet grafikus (textúrarajzoló), 3D-s (animátor), programozó (ez nem lesz belõle, mert a kettõ üti egymást) és ami a legvalószínûbb scripter.
De nem lehetetlen, és pont ezért írtam ide is. Nem csodákért, lehetetlen álmokért, irreális elvárásokért.
nem azt mondom hogy nincs senki, de itthon a posványosban század annyi esélyed van találni csak 2-3 fejlesztõt akinek ideje és kedve is van lelkesedésbõl csinálni.
Ha csak pénzzel lehet motiválni a fejlesztõket akkor hogy készülnek indie játékok? Mert egy ember kevés, mindenképp kell legalább 2 3 tag. Mert olyan aki egyedül tud jól programozni, szépen rajzolni, ki is színezi, ír hozzá storyt, dizájnólja stb, na olyan szerintem igen kevés van. Tehát valakik csak félre tudják tenni a pénzéhséget és szabadidõben megcsinálják. Ez nyilván nem túl reális, hogy valaki magánemberként 8 órában fizet két programozót a fizetésébõl. Vannak olyanok akiket meg lehet szólítani és bevállalják így is, és nem csapják össze. Bug meg van profi 60 fõs team-eknél is.
a minecraft 1 emberes meló volt. én kb. a második percétõl figyeltem, finoman szólva is fapados volt. amit most ismertek már komplett csapat heggeszti jóideje. volt egy jó ötlet (közösségi legózás), a fejlesztõ javahoz értetett, de nem volt grafikus. a teljes vizuális "orgia" egy sprite képben volt, ahhoz tényleg menne bárkinek. jókor volt jó helyen, hogy tudott vele robbantani és lett ezáltal dollármilliomos.
egyedi ötlet nélkül nem halott az ügy, csak kb. majdnem. ki kell tûnni a fostengerbõl, arról nem is beszélve, hogy manapság már mobil verzió nélkül egyre nehezebb. jó példa lehet a streames Hotline Miami 80s felülnézetes akció (gta1-hez hasonlítják, de kb. semmi köze hozzá). bekerült a legutóbbi humble indie bundledba, volt aki csak ezért megvette (pl. én is az teljes pakkot)
pénz nélkül nehéz lesz mivel motiválni a fejlesztõket, én is az vagyok, de pár saját projecten kívül (ami nem játékfejlesztés) ingyen nem csinálok semmit, mert ugye meg is kellene élni valamibõl. szabadidejében csinálhatja persze bárki, de egy egyrészt olyan is lesz (fáradtan kódolás = 3x annyi bug), nem is beszélve az elkészülés idejérõl.
de ha van lakásod, és a nevemre iratod, talán összedobhatjuk :DD
Miben is vagyok eltájolva? Tökéletesen tudom,hogy mûködik egy project , voltam párban. Bocs de sajnos nem tudom nem offenz-nek venni ezt...
Szerintem te nagyon el vagy tájolva. Nézz utána, hogy mûködik a szoftverfejlesztés, ill. egy projekt felépítése.
Ajánlom inkább társasjátékkal próbálkozz. (no offenz, de tényleg. imádom a társasjátékokat.)
Ez úg tûnik egy felfogás béli vitába torkollik, ami tapasztalatom szerint fajtájából adódóan meddõ. Tisztában vagyok a magyar rögvalósággal, azzal ,hogy ha valaki akar kezdeni magával valamit lehúzzák, visszahúzzák stb. Ha meg esetleg sikere lesz na az a fõbûn....Ezekrõl nincs illúzióm. Meg úgy semmirõl sem általában, reálisan látom a helyzetet. DE. Ettõl még lehet valami pozitívra számítani, ami több mint egy szerintem félreérthetõ, elsõre nem segítõ szándékúnak látszó hsz.
Ha valaki egy szellemi terméket készít nem rak fel róla minden adatot egy nyilvános fórumra. Nem top secret, meg NASA fejlesztés de ez is egy alapszabály, hogy ne ossz meg elsõre mindent. Ha valaki jelentkezik, és úgy érzem hogy komolyan gondolja, tudunk beszélni is, ezek után elmondom ami kell. Tudom ,hogy ha beírom ,hogy van 1 misim a projectre és 2 3 programozót keresek akinek odaadhatom, már lenne vagy 10 pm-em akik nem foglalkoznak azzal,hogy mit bizonygatok, meg milyen arrogáns vagyok. Tehát a pénz a lényeg nem a stílus, a szándék meg bármi más. De mindig akad egy két ember akit nem csak a pénz motivál ,vagy belátják ,hogy néha reszkírozni is kell. Nyilván nem profikra számítok, hanem lelkes félig haladókra, akik már pár éve benne vannak a programozásban, van rutinjuk, de eddig nem mertek, tudtak belevágni semmibe. Mert pl nem volt grafikusuk, ez egy általános gond tudtommal. Tehát nem baj ha hangoztatom ,hogy milyen jó grafikus vagyok, mert ez is hozhat érdeklõdõt.
Rakahttam volna el több 100 rajzot, vázlatot, concept artot stb. Akit érdekel az ebbõl is felkeres, ha épp olvassa ez a fórumot. Egyébként van már egy elképzelésem és pár ember is, de mindig jobb ha többen vagyunk. Tehát nem kell szembesíteni a valósággal, abban élek. Inkább cáfoljatok rá a valóságra és kicsit bátorítóbban álljatok hozzá ahhoz aki bele akar vágni valamibe. Majd a saját kárán tanul, de ne az elején, az út elsõ lépésénél vegyétek el az ember kedvét. Ha van ami zavar akkor csak ez. Még akkor is ha úgy érzitek 100%-ban igazatok van. Meg kell állni a cinikus, ironikus kioktatásokat, lehurrogásokat. Lehet túl patetikus vagyok és álmodozó, de ez lenen az emberi viselkedés, ami kiveszni látszik manapság.
Na látod, itt a baj. Amikor én "fikázok" valakit, az nem így néz ki;ráadásul, ha józan ésszel végiggondolod, semmilyen érdekem nem fûzõdik ahhoz, hogy ne legyél sikeres. Mit is írtam?
"Van néhány rajzom" - pontosan négy rajzot láttam a topicban "csinálna nekem valaki" - "...keresek egy vagy több programozót..." "ha lehet, ingyen" - "...aki szabadidejében..."
A megfogalmazás talán nincs ínyedre, ezt aálírom, de magukra a premisszákra nem kaptam tételes cáfolatot (csak egy mínuszt a hozzászólásomra... :D elõbbre is vagyunk vele). Na, erre dobtam fel a labdát, hogy ezen javítsunk. Ott a mondat végén a kérdõjel. Gyakorlatilag megelõlegeztem a bizalmat, hogy ez nem így van, max. én így láttam, és a véleményedet, cáfolatodat kértem, megadtam a lehetõséget a szépítésre. Ha ezt te fikázásnak érezted, akkor nem tudom, hova juthatnánk tovább ebben. Mondjuk azt sem teljesen értem, hogy nem fogsz "...wikis oldalakat(mert az is van) belinkelni..." Amikor azt írod: "Egy véleményt formáltál rólam meg a szándékaimról, úgy ,hogy nem is ismered õket" - akkor elsõsorban kérdeztem, másrészt meg persze, hogy nem ismerem õket, amikor nem fejted ki õket. Akkor most következzen tõlem egy építõ jellegû kritika, noha nem vagy új a fórumon: Majdnem minden valamirevaló SG-s topik azzal kezd, hogy képet, videót, és forrásadatokat, azaz linkeket, nem ritkán wikis linket raknak be az elsõ hozzászólásba. Ez lett volna az adjonisten, az enyém már csak a fogadj~. Igen, a tízoldalas doksi is mehetett volna bele, ha már "nem tartod a fiókban", amúgy nagyon helyesen. Utoljára, és nem fogok erre visszatérni: Javaslom, hogy ne azt bizonygasd, hogy te mennyire jó rajzos vagy és mennyire bízol a projektben. Ez senkit nem fog motiválni, ami azért para, mert elmondásod szerint a motiváció, a projektbe vetett hit lenne a hajtóerõ. Embereket kell megnyerned, akik neked dolgoznak és nem fizetsz jól. (lsd. "Ismerek olyat aki pusztán a kihívás miatt hajnalig segített nekem egy régebbi játékomnál" - magyarán a 'te' játékodról lesz szó itt is, nem pedig a 'mi' játékunkról, nem igaz? Õ egyébként miért nem segít most?) Akkor viszont reklámozz jól! Dobálj kenyérrel! Legalább addig, amíg arról nem gyõzõdsz meg, hogy nem pont én vagyok-e a te embered, érted. "A vásárlónak mindig igaza van." Vagy a bolt lehúzza a rolót. Ez nem az önérzetrõl szól. Ha mindezt nem fogadod meg, szíved joga, de ne gyere nekem azzal, hogy "negatív hullámok", meg "nem segítõ szándék". Lényegében Magyarországon vállalkozol, úgyhogy majd szembesülsz azzal is, milyen az a tényleg "nem segítõ szándék".
@Jaka: A MC fejlesztését most már egy team viszi, ill. reális képet akkor kap az ember, ha megnézi a mérleg másik serpenyõjében felhalmozódott projekteket is. Meg azt az apróságot, hogy Notch programozó.
Tökéletes példa a minecraft:) Grafika gyakorlatilag ronda, de a játékélmény üt, és indie játék, tehát független. Egy jó ötlet, valami egyediség még üthet. Én úgy vélem az ötletemben, a grafikámban van egyediség, ezért is bízom benne.
Na egy ilyet tekintek pozitív hsz-nek mert van benne biztatás, reális tényfelvázolás, jó tanács, és kritika. Valóban nem könnyû megtalálni egy csapatot, de sose lehet tudni. Sajnos nincs érzékem a matekhoz, én mindig is reál beállítottságú voltam. Így elég nyögve nyelõsen tudnék csak belefogni egy programozás elsajátításába. Ezért én azt adom amivel meg sok programozó nem rendelkezik (tisztelet a kivételnek)grafika, szövegek írása a storyhoz pl, desing elképzelések stb. Az meg ,hogy mi erõs grafika és mi nem mindig is relatív volt. Egy Picassot erõs "grafikának" mondanál?:)Valakinek ezt jön be valakinek az. Úgy vettem észre eddig a rajzaim bejönnek, sok rajzversenyt nyertem, legutóbb a GW2 fórumon rendezett rajzversenyen kaptam különdíjat. Tehát nem csak én hiszem magamról ,hogy tetszenek a rajzok , hanem kaptam visszajelzést is erre. Erre meg had alapozzak:) Sok programozó írt nekem ,hogy jó jó az ötlet meg minden de neki van egy régi terve, ahhoz kéne egy grafikus, na nem vállalod, tök jók a rajzok. Tehát nem könnyû, de talán összejön.
A Minecraftot is egy ember készítette, úgyhogy fene tudja.
Ha játékfejlesztésrõl esik szó mindenki szereti elszavalni a vállalkozás nehézségének minden aspektusát.Szerintem le kell szarni az ilyesmit, minden nehéz ha jól akarod csinálni.
Szerintem jó úton indultál el papírra vetetted az ötleteket, felállítottad a követelményeket. Az hogy neten keresel hozzá embereket az kemény dió. Ezt többféleképp látom megvalósíthatónak,
- ha az elképzelés amit meg akarsz valósítani némileg 'univerzális' vágya egy viszonylag vastag rétegnek.Megkeresheted ezt a réteget, ilyenkor ebbõl a rétegbõl összelehet verbuválni egy koóperáló csapatot akik nekiállnak összehozni vágyuk célját. Ez a viszonylag vastag réteg azért is fontos mert egy ilyen csapatból óhatatlanul lemorzsolódnak emberek aztán kell frissítés. Ehhez a koncepcióhoz az kell hogy közel egyenrangúként szállj a ringbe és nagyon bizonyos hogy soha nem kérhetsz majd belõle pénzt legfeljebb támogatások útján pont a bizonytalan dinamikus csapat miatt. A legtöbb nagy mod, open source projectek így tudnak létrejönni.
- egy másik út az amikor nemes egyszerûséggel pénzt ajánlasz és megkapod amit akarsz.Freelancerek vannak bõven. akik ugranak egyébként akár viszonylag kis pénzekért is ilyen melóra.
- végül akkor tud még mûködni ez a dolog ha van már egy hírneved , vagy olyan erõs promo anyagod hogy a csapathoz csatlakozók privilégiumnak érezzék ha veled dolgozhatnak ezen a projecten.
Jelen módszerrel az 'önjelölt szolga' tipusu lelkes embereket lehet legfeljebb megtalálni akik miután látják hogy mi munkát kell áldozniuk kellõ kötõdés hiján otthagynak majd.
Ha rám hallgatsz és komolyan gondolod akkor te magad minél több tudást kezdesz magadra húzni, azért a grafikák se olyan erõsek tanulj. Aztán menj az elsõ irányba. Keresd meg a réteget akiket érdekelhet egy ilyen játék, tedd le az ötletet és hagyd hogy hozzátegyék elvegyék amit szeretnének kössetek komprosszimukat és úgy csináljátok meg, nem lesz belõle pénzed de talán sikerül kielégiteni egy rétegvágyat illetve szerezhetsz kapcsolatokat, tapasztalatokat egy komolyabb 'sajátabb' projectre.
Sajnos ha csak ennyit írsz be amit elsõre írtál abból nem a segítõ szándékot lehet kivenni. Én sajnos nem vagyok Krisztus, hogy ha megdobnak kõvel visszadobok kenyérrel...Ha elsõre ezt írtad volna be akkor nincs az az isten hogy odaírjam amit kifogásolsz. Tehát lehet benned volt a hiba, ahogy a mondás tartja: amilyen az adjonisten olyan a fogadj isten. Azt vettem észre sok helyen ,hogy aki kiáll magáért, nem kullog el fülét behúzva az elsõ lehurrogó segítõnek szánt véleményre azt nem szereti, az arrogáns, nagyképû. A kritikát bírom de csak az építõt, ha az elsõ hsz-ben volt bármi építõ mutass rá, mert én nem találtam. Egy véleményt formáltál rólam meg a szándékaimról, úgy ,hogy nem is ismered õket. Nyilván nem fogok egy fórumba 10 oldalas doksikat berakni, meg wikis oldalakat(mert az is van) belinkelni. Nem értek egyet azzal ,hogy csak az a jó fej aki tûr és szív, meg elfogad mindent ,mert az biztos, hogy nem lesz semmi, és valóban megmarad huszadrangú senkinek. Tehát ha öntudatos vagyok az se jó, mert az arrogáns, ha szívok, meg nyelek akkor gerinctelen, akarat gyenge senki. Ha meg ez is meg az is akkor meg langyos semmi vagyok, se íze se bûze ember. Na ennek feleljen meg valaki:) Inkább adom önmagam, õszintén, mert abból nem lehet baj. Aki ezt elfogadja késõbb sem éri csalódás. Egyébként nem hinném ,hogy a korrekt kritikákra rosszul reagáltam volna akár csak itt. De had nem tessen már ha csak szimplán fikáznak, meg temetnek és negatívan állnak bármihez amit írok. Itt volt ilyen is olyan is, a te elsõ hsz-eset is ilyennek éreztem. A másodikat egyértelmûen nem. Ha arrogáns lennék erre is ugyanazt írtam volna, nem gondolod?:)
Nekem is van szívmelengetett projektem, noha a programozástól távol áll. Elképzelhetõ, hogy a kérdésem személyedben meglökött némileg (ha valóban ez az álmod, megértem és elnézésed kérem), de nem hiszem, hogy prosztó stílusban jöttem volna ide. Lesz, aki viszont igen. Lesz, aki nettó hülyének néz. Ha nem kell emberekkel foglalkoznod, mert pl. egyedül csinálsz valamit, akkor hozzáállhatsz mindenkihez passzív-agresszíven, vagy akár elküldheted õket a jó k*rva anyjukba, de ha másokra jó benyomást akarsz tenni, akkor bizony be kell kapnod a csõ végét és szívni, türelemmel. Még akkor is, ha ezerbõl egy fog ráharapni a pozitív, türelmes és toleráns hozzáállásodra. Ezzel lehet, hogy pont azt az egyet fogod elveszíteni. Külön fájdalom lesz ez (nem nekem, hanem neked), mivel egy roppant értékes és szûkös erõforrásra licitálsz egy olyan környezetben, ahol a verseny amúgy nagy, a kitörés lehetõsége pedig kicsi. El kell adnod a termékedet, és önmagadat, mivel pedig a terméked intuitív jellegû (ötlet és pár rajz), ezért nem, NEM teheted meg, hogy kicsapod az asztalra a dokumentumot, hogy "Ez az igazság, akinek nem tetszik, az meg bekaphatja." - de erre rövdiesen rá fogsz jönni te is.
Igen, most az "Ezeket leszámítva tök hasznos volt a hsz-ed."-rõl beszélek. Enélkül a válaszodra rábólintok, elfogadom és sok szerencsét kívánok még úgy is, hogy nem tudok segíteni. De ember, mi lesz itt, ha tényleg elkezd készülni valami, és megkapod az elsõ kritikákat...?! Vagy mit vártál? Beküld négy ember egy-egy önéletrajzot és motivációs levelet az elsõ hozzászólásod után? Nem, nem ezt fogják tenni, hanem elõször is végigolvassák a topikot, ahol óhatatlanul ilyen "hasznos" dolgokra kell reagálnod. Aztán a reakcióidból ítélnek. Én, az eddigiek alapján némi arroganciát érzek ki a soraidból, amit én annak a számlájára írok, hogy nagyon szeretnéd összerakni ezt a játékot - de más talán nem erre fogja majd. De ha látja mindezt egy programozó, nem gondolod, hogy talán azt mondja, "Ha ilyen alapdolgokra így reagál, mi lesz, ha nekem más elképzelésem lesz a játékról, mint neki?" Például.
Zárszóként, állítom neked, hogy hasznos volt a hozzászólásom. De csak akkor, hogy ha te magad le tudod szûrni a tanulságait. Teljesen függetlenül még attól is, hogy a kérdésem amúgy abszolút valid, hogy ha tiszta fejjel végiggondolod az eddigieket és nem támadásként fogod fel. Ebben a hsz.-ben nem kívánok még sok sikert, hátha cinizmusként értékeled ezek után.
Akkor mások a tapasztalatink. Ismerek olyat aki pusztán a kihívás miatt hajnalig segített nekem egy régebbi játékomnál. Nem kell általánosítani, magunkból kiindulni. Az ember meg nem boldogul egymaga, soha senki, hazudik aki azt mondja, hogy mindent egyedül ért el. Nem azért írtam ide, meg máshova, mert azt hittem tucatjával ugranak hozzám a profi programozók. Egyszerûen csak azért mert hátha valaki épp ráér, esetleg kíváncsi érdeklõdik a részletek iránt aztán kiderül. De ha csak otthon tartogatom a fiókban akkor tuti semmi nem lesz belõle.
Miért nem hiszel a tapasztaltaknak? SENKI nem fog ingyen fejleszteni. Ugyanis a programozói iskola 0ik óráján az a mondat hangzik el, hogy senkinek se fejlessz ingyen! Ezt még a Hello World! elõtt elmondják. Továbbá a programozó lusta egy fajta minden téren! Ez pedig tapasztalat.
Sajnos mindenhez nem érthetek én se...) Ha csak kicsit tudok programozni azzal semmit nem érünk, így legalább a rajztudásomat tudtam fejleszteni az évek alatt. Ez van. Ettõl még lehet remélni ,hogy talán jön valaki aki nem bombáz negatív hullámokkal, hanem esetleg elõáll valami konstruktívval:)
tanuljon meg programozni. :) Minden designer tud legalább scriptelni.
Egyébként bocsáss meg, de mit kéne tennie annak akinek van rajzekéssége, sokak által elismerten, fantáziája, ötletei, de nem tud programozni? Álmodozzon 80 éves koráig, vagy tegyen egy próbát hátha megvalósul.
Nem csak pár rajzom van, hanem sok, e mellé elég jól kidolgozott tervek, ötletek. Nem nekem csinálná hanem nekünk. Ezeket leszámítva tök hasznos volt a hsz-ed.
Bocsáss egyébként meg, de miért érzem úgy az eddigiekbõl, hogy "Van néhány rajzom, csinálna nekem valaki játékot ez alá - ha lehet, ingyen?"
Fejlesztõk is. Nem csak és kizárólag:) Azoknak is kell azért...
Jajj, teszteles... A felesztok? Uhhh.
Elég ha van két három ember aki esetleg fanatikusan hisz benne, egy már van:)Szinte az összes fejlesztõ annó így kezdte, igaz akkor a piac nem volt ennyire telítve, de azért az indie játékoknak van kelete és piaca. Ha olyanokkal vág bele valaki akik fél év alatt pénzt akarnak belõle persze ,hogy elhalhat a dolog. Ez hit, türelem és elszántság kérdése szerintem. Egyébként nem lenne ez olyan marha bonyolult játék, igazából csak a hálózati dolgokat kell profin megcsinálni a többi már egy ügyes programozónak rutinmunka. A grafikus én vagyok, desingner is, tesztelõk is mi lennénk, plusz ismerõsök, 3d -s nem kell mivel 2D-s a játék teljesen, zene hangost is lehet találni, ajánlkozik sok mindenki, és mivel ez egy sci-fi játék nem kell bele olyan tökéletes zene, elég egy sejtelmes, technós téma, ez a divat úgyis. És a legfontosabb a önbizalom, ha úgy kezdünk bele ,hogy úgysem lesz belõle semmi akkor valóban ne kezdjen bele senki. Persze maradjunk a realitások talaján is. Ezzel a project-el szvsz nem léptem át ezt, mivel nem egy full 3d-s mmorpg tervezek a wow lenyomásra 3 emberrel. Ez egy körökre osztott, robotos, fejlesztgetõs, piacolós kalandozós játék csapatmunkával és pvp tartalmakkal. Ennek a megcsinálása telán nem akkora nagy terv, hogy ne lehessen belevágni akár 2 embernek is. Írtam egyébként neked privátba pár kérdést.
Egy ilyet hobbibol osszehozni egy-ket programozoval minimum ot ev. Senki nem fogja ennyi ideig neked csinalni ingyen. De ha megis, annyira elavult lesz, hogy senkit nem fog erdekelni.
Tovabba amire szukseged van meg, az licenszelt szoftverek. Mert amennyiben ezert penzt akarsz kerni akkor mar buntetheto vagy, nem kicsit nagyon a warez fejlesztesert.
Emberekbol kell neked, grafikus, 3d artist, programozo vagy 3 fele, tesztelo, designer, zenes/hangos.
Szoval nem akarlak elkeseriteni, de voltam mar ilyen projectben es ottennel komolyabb emberek voltak mint amit itt ossze tudsz toborozni es fel ev utan elhalt a project.
Sok sikert, ha kerdesed van jatekfejlesztessel kapcsolatban keress meg!
Ahogy írtam is akit érdekel és kíváncsi részletes leírást tudok küldeni, tervekkel, elgondolásokkal és abból kiderül mitõl lesz ez más, nem több, más. De talán még több is, ez relatív. De így elsõre, szerintem ennyi bõven elég kell, hogy legyen. Sokan csak annyit írnak ,hogy van egy ötletem, hasonló mint xy, de mégis más, ha érdekel írj. Ennél azért ez jobb szvsz:)
Esetleg itt is megpróbálhatsz még keresgélni : http://jatekfejlesztes.hu/
Sziasztok! jól kidolgozott grafikai hátterû elsõ körben letölthetõ játékhoz keresek egy vagy több programozót aki szabadidejében elkezdené velem a játék elkészítését. A játékról röviden: A játékos egy olyan lényt alakít aki mentális erejével képes iránytani a történet szerinti õsi robotokat. A harcok egy hexákra fölosztott mezõn zajlanak, körökre osztott, taktikai harcokban. A játékosnak fejlesztenie kell magát az irányító lényt és a robotot is. Vásárolhat fegyvereket, melyekkel erõsítheti a robotját, ezek a fegyverek meglátszanak persze a harcban is. Lenen piacozás, klán és minden ami kell egy ilyen játékban. A játékmódok is többfélék. Lenne egy single akció, amolyan story mód féle. Itt a játékos egyedül száll szembe az ellenséggel és alakítja a saját történetét. Aztán lenne egy kooperatív küzdelem, ahol max 5 játékos együtt harcolhat a játék ellenségeivel. Végül pedig egy pvp mód, ahol 1Vs1 ill 5 Vs5 játékos küzdhet egymással. Minden grafikai elemet én készítek, plusz a szöveget is. Olyan programozó lenne az ideális aki jól kódol hálózati dolgokat, mert ugye ez egy online játék lenne, túlnyomó részt pvp tartalommal. Az ideális egy klienses megoldás lenne, mert sok látványos effektet képzelek a játékhoz, és így talán jobban bírná a játék. De ha megoldható pl böngészõben is nekem az is jó.
[email protected] címen keressen meg aki lát benne fantáziát és utána egy részletesebb leírást is tudok küldeni illetve megbeszéltünk minden részletet.