Az ellenséges hajók random megjelennek bizonyos időközönként ;) Nem attól függ hogy találtál-e valamit.
Én pl. a Holdon kezdtem és itt minden van az urániumon kívül. És való igaz hogy azt az űrben sem találtam körülötte. De ugyan úgy a "mélyűrben", messze bármilyen másik bolygótól szintén nem találtam sosem urániumot, de platinát igen, meg minden mást is.
A teljes játék megjelenéses update óta a Marson, Alien-en, és azok holdjain nem jártam. De én pl. a Föld körül is repkedtem már órákat és ott se leltem urániumot sosem.
Igazából soha sehol nem találtam urániumot 2-3 óra keresgélés után sem, szóval azért raktam be a szerverre a Ravcor bolygót. Ha uránium és platina hiányod van, javaslom azt a bolygót meglátogatni ;)
Lehet építeni hajót platina nélkül. Hidrogén hajtóművekkel. Azokhoz nem kell platina, csak jég, mint üzemanyag (valamint O2/H2 generátor és Hidrogén tank). De addig simán jó, amíg nem találsz platinát. Igen, kell tervezned egy bányász hajót csak emiatt, de megéri. És kell találnod aranyat is, hogy meg tudd építeni a Jump Drive-ot, hogy a Ravcor-hoz tudj ugrani. De a hidrogén hajtóművel könnyen el tudod amúgy is hagyni a légkört, szóval már csak amiatt is megéri egy ilyen hajót készíteni.
Ezt a platina dolgot úgy mondom hogy minden bolygón hiányzik 1 v. 2 elem és azt az ürben sem lehet megtalálni. Amikor a marson kezdtem ott ha jól emlékszem ezüst vagy arany nem volt és az aszteroidákon sem találtam, a hold esetében aranyat nem találtam seholsem, és ahogy észrevettem mindig az az elem hiányzik ami az elektromos ür hajtómühöz kellene (3 kezdési ponton kezdtem már és edig seholsem tudtam megvalósítani pedig rengeteg időt rá áldoztam.
A föld esetén is most már több urán tartalmu aszteroidát találtam de platina nincs. vagy ezeket a hiányzó elemeket valamijen távolságon fellűl kellene keresni a bolygóhoz képest ? Meg az észrevétel hogy ahol értékes anyagot találtam ott mindig megjelent egy ellenséges hajó és ép hogy gyűjteni tudtam majd spuri.
A Cryo funciója: kiléphetsz a szerverről, a karaktered életben marad, és a hátizsákodban levő dolgok is megmaradnak amikor újra visszalépsz. Tulajdonképpen egy mentési pont ha online-ból offline állapotba vált a karaktered. De ha meghalsz, ott nem éledhetsz újra. Arra valóban csak 2 blokk alkalmas: Survival kit és Medical Room.
Az űrben amúgy még platina van is, de én pl. urániumot nem találtam sosem :/ Ezért is raktam be a Ravcor-t, azon van mindkettő bőven. Csak kihívás megszerezni ;)
BuildInfo: Leírom ide is amit Julian talált, hogy hogyan lehet beállítani a grafikus megjelenítéseket a BuildInfo modban: a chat ablakban nyomni kell egy F2-t. Ekkor megjelenik egy menü, így kell benne kattintgatni:
ModSettings/BuildInfo/Binds and related/Cycle Overlays Bind
Ha rányomsz, megadhatod a billentyűkonbinációt, amivel megjeleníthetővé válnak majd a plusz infók egy blokkról. (fizikailag hogy hol fog a hajtómű sebezni (egy piros paca a hajtómű után), hogy mekkora a fúrófej fúrási átmérője (zöld gömbként, bár lehet picit alábecsül), valamint azt is megjeleníti hol vannak a légzáró felszínek egy blokkon) Nálam ez a Ctrl+í kombináció lett (ctrl + backslash-ként írja). Utoljára szerkesztette: laci4321, 2019.04.13. 13:21:54
szivat a game ! Már több mind 30 aszteroidát vizsgáltam át a föld körül, mindegyiket GPS-el megjelöltem meg h mi van rajtuk de platinát nem találok. Majd visszafele a földre megálltam egy kis jég ért mer fogytán volt a H2 de egy ellenséges valami bedarált, és a legjobb az egészben hogy hiába volt cryo-m nem éledhettem benne ujra. vagy ehez orvosi kellene ?
Hasznos mod. Utána kell néznem jobban, hogy mit is tud, mert eddig semmi megjelenítést nem tapasztaltam pedig a fúró hatóköre pont jól jönne. És nemsokára a levegő része is.
A légellenállást sajnos már tapasztaltam. De most már értem, hogy miért nem volt hajlandó 100-nál nagyon jobban menni az egyik hajóm.
Jajj igen a BuildInfo mod elvileg tud csinálni egy nyomkövetést, hogy hol szökik levegő a bázison. Az AirVent-nél megjelent egy új gomb a kontroll menüben, ami bekapcsolja a légáramlat követést. Bár még nem használtam ezt a funkcióját :)
És más dolgokra is jó még, pl. látod fizikailag (egy piros paca a hajtómű után) hogy mekkora a hajtómű sebzés, valamint hogy pl. mekkora a fúrófej fúrási átmérője (sárga gömbként). Még azt is grafikusan megjeleníti hol vannak a légzáró felszínek egy blokkon. Bár még ezeket sem próbáltam, csak a mod leírásban van benne, de elvileg a Ctrl gombot nyomva kell tartani mikor le akarod rakni a blokkot, hogy ezek megjelenjenek.
Ezekkel a lehetőségekkel aztán tényleg nem marad kérdés egy blokkról :)
Hőadatok és légellenállás az atmoszférában: minél gyorsabban mész, annál több hő keletkezik. Max. sebességgel haladva pl. (400 m/s a szerveren) már izzanak is a blokkok amik a haladási irány felé vannak a hajón, és sebződnek is. Az atmoszférában építhetők így szárnnyal rendelkező hajók is, valamint komoly előny kovácsolható a légellenállásból egy légi csatában, egy jó vadásszal. A számok amik megjelennek nagy sebességnél a keletkező hő nagyságát jelzik a súrlódás (légellenállás) miatt. 6 irányban írja ki, a hajó 3 tengelye mentén, hogy mennyi hő keletkezett. (X, Y, Z, -X, -Y, és -Z oldali felszínén a hajónak) Pontosan nem emlékszem már mennyik a határérték, de pirosra vált a szám úgy is ha már közel vagy az izzási határhoz. Amúgy az a mod is a TextHUD-ot használja :)
A Rename funkció szürkeségére a BP menüben nincs magyarázatom miért lehet :/
Átnevezésnél nekem inaktív volt a Rename gomb. De majd jobban szemügyre veszem akkor. (Csak az új BP-knél, a régieknél aktív a gomb).
Jó tudni, régen mintha nem kellett volna vagy csak eleve fenn volt.
És mi az ami kiírkál a jobb felső sarokba repülés közben? Illetve hogy kell értelmezni a hő adatokat? Elég homályosan is jelenik meg.
Sosem építettem meg a kivetítőt. Máshol sem, pedig volt bent. Na majd egyszer talán. Ha nálam törik a jármű, akkor vagy felületi kár lesz vagy darabokra esik. Nem nagyon szokott kettős dolog lenni. Egy olyannak örülnék, ami megmutatja, hogy hol nincs rendesen behegesztve a blokk. A mod-os szélturbina mennyivel tud többet, mint a játékbeli? Még nem építettem meg, mert a játékbeli elég jó.
Át lehet nevezni a blueprinteket, csak a Details feliratra kell kattintani :)
A TextHUD Api az Easy Inventory-nak is kell, meg a BuildInfo-nak :) Mindkettő már a TextHUD API-t használja, ha nem lenne a szerveren, akkor bár működne az a 2 mod, de semmilyen feliratot nem látnánk :/
A BuildInfo pedig pl. azért is egy írtó jó mod lett már, mert a rengeteg iszonyat hasznos blokk információ mellett, amit alapból a játékban nem is látnál (pl. hány légzáró oldala van, vagy mennyi a tömege, integritása ("életereje") az adott blokknak), de még azt is látod, hogy ha egy már megépült blokkra állsz, annak mi a neve. Így például a nélkül be lehet azonosítani pl. egy szimpla villanyégőt a bázison, hogy aktiválni kellene az összes megjelenítését a HUD-on, megnézni melyik az, majd kikapcsolni a megjelenítést.. Szimplán csak rá nézel a villanyégőre egy hegesztő vagy flexelővel, és látod a nevét, és már mehet is a villogás beállítás, vagy szín átállítás, stb.. :D
Amúgy amit én beraktam blueprint kivetítő projektort az még annyival többet tud, mint a most megjelent DLC-s verzió, hogy ha egy létező hajót vetítesz ki, akkor látod a sérüléseket a mini blueprinten :)
Én azt hittem, hogy mod csinálja, ha meghalunk, akkor legközelebbi helyen éledünk, ahol lehet. De a single világomban is így van, nem csak a szerveren.
A BP-ket single-ben készítve sem engedi átnevezni. És valami felhőben tárolja. Ennek majd utána kell nézni.
Blueprint-et lehet csinálni mindig, csak visszamásolni nem lehet a játékba, ha nincs engedélyezve. Viszont kivetítővel ki lehet vetíteni és abból meg lehet építeni.
Tegnap ezzel nekem is gondom volt. Rajta tartod a célkeresztet az objektumon, ami semmihez nincs csatlakoztatva, de a futómű lehet rögzítve és CTRL+b. A képet utána kell megcsinálni, nekem nem csinált magától. Az átnevezés kérdéses, azt nekem sem engedte, de épp szerveren voltam.
Mód =/= mod. Vannak a játék módok, mint a túlélő vagy kreatív. A mod-ok meg kiegészítők, modifikációk (modification). A hajtóműveknek van sebzése. Szóval a hajtómű sugarába, x blokk távolságra nem szabad tenni semmit. A méretektől függ a távolság. Wiki-n nagyon jó képes szemléltető is van a leírás mellett.
Mod-ok: Ami nálam alap és szerencsére a jelenlegi szerveren is van: EasyInventory - egérkattintással ki lehet üríteni az eszközökön kívül mindent a hátizsákból. Egérkattintással összeszeded az állomásodról az adott blokkhoz kellő anyagot. Ha nem fér minden bele, akkor sincs gond, a következő körnél csak az elmaradottakat teszi be, könyveli a mod. Ki is írja, hogy, ha valami nem került be és miért. Egérkattintással az adott blokkhoz kellő anyagokat le lehet gyártatni az összeszerelővel, nem neked kell kiklikkelgetni a mennyiségeket. HudTextAPI+HudLCD: Sajnos a HudLCD nem működik, így nem tudom, hogy mire jó a HudTextAPI. Ezt inkább csak azért írtam ide, hogy volt ilyen is, illetve talán egyszer megint menni fog. Szerven csak a HudTextAPI van most. ColorIcon: Kiszínezi az ikonokat, mint régen volt. Átláthatóbb a Toolbar. Most hirtelen ezek jutottak az eszembe. Utoljára szerkesztette: RJoco, 2019.04.10. 14:11:45
Jó reggelt! Valaki el tudná nekem magyarázni hogyan kell elmenteni egy hajót vagy bázist blueprint-be? Még régen sikerült valahogyan elmentenem 2 db hajót, de most ha akarok újat nem tudok csak a régieket felül írni. Ráadásul át se tudom nevezni és meg se tudom osztani steam-en. Egyszerűen nem bírok rájönni mi a f-t nem működik. Előre is köszi!
Tényleg, az alap cockpiteken kívül mit tud most ajánlani a játék? Pár éve játszottam vele, akkor két egyszemélyes cockpit volt, egy harci meg egy normál. Bővült azóta a paletta? Esetleg modderek csináltak valami faszát, amit mindenki szeret?
sziasztok segítséget szeretnék kérni pár napja játszunk pár haverral és építettem egy hidrogén hajtóműves hajót de mindig felrobban a tartály,nincs semmi mód fent a szerveren,illetve mik azok a módok amit szerintetek érdemes feltenni vagy szinte kötelező előre is köszönöm a választ
Végülis egész jó az a rondának tűnő fülke. A spoiler-es képen látni a háttérben. Szép belőle a kilátás, kb, mint egy Asp Explorer-ből. A többi blokkot még nem építettem meg, jópárra csak ülni lehet, de van ami személyes tároló eszközként szolgál. A fegyver tárt egész jó ötletnek tartom. A holografikus kivetítő nagyon hasonlít arra a modra, amit te is betettél a játékba, de még azt sem építettem meg.
Tom36 a szervert frissítettem ahogy nem maradt rajta játékos, órákig nézegettem mikor lesz rá lehetőség :D De ha ezt nem is tettem volna meg, be van állítva minden este hajnal 3-ra egy automata leállás, verziófrissítés (ha van új), majd újraindulás 5 perc múlva. Ez már önmagában is sok bugot megold.
A projektoros dolgot ki fogom próbálni Julian, köszi a tippet. Olvastam amúgy amit írtál, de már nem emlékeztem rá. a DLC-t én is meg fogom venni, csak jól jön az :)
Az Empyrion amúgy teljesen más grafikai motorral megy, a Space Engineers VRage motorja teljes mértékben a KSH fejlesztése, és csak az ő játékaikban van (Medieval Engineers). Az Empyrion a Unity motort használja, ami bár eleinte döcögős volt, mire hozzáigazították ehhez a típusú játékhoz, de mivel nagyon sok más játék is, jobban optimalizált is. Nagyon irigylem emiatt az Empyrion-t :/ Ott pl. a folyékony víz, vagy az hogy az épületeknek, falaknak konkrétan belső strukturális teherbírása is számolva van, nem jelent különösebb problémát. (Igen, ott egy baromi nagy, rosszul megtervezett épület vagy épp űrhajó simán összedől.)
Amúgy a szerver mikor lessz frissítve (mármint a verzió ? )
Csak azokra a blokkokra vonatkozik amik a DLC-be vannak. Viszont még mindig jobb mintha egyáltalán fel se lehetne menni a szerverre nélküle.
Jah, tapasztaltuk. Azért ez elég nagy szemétség, hogy más nem tudja használni egy szerveren. Építek egy hajót, de csak én használhatom a frakcióból, mert nekem van csak meg a dlc?!
Nem fog számítani hogy van e DLC-d vagy nincs. Akinek van az építhet, használhatja a DLC-s tartalmat, akinek nincs az nem fog tudni építeni és nem is fogja tudni használni a más által megépítettet de fogja látni.
És akkor szerverek esetén vajon, hogy lesz megoldva a DLC?
Aha, hulla jó. Meg jött Deluxe edition is arany skin-nel. Azért a korai hozzáférésűeknek adhattak volna valami akciót. Meg esetleg lifetime seassion pass vásárlási lehetőséget vagy valami. Gondolom rájöttek, hogy új játékosokból már nem fognak meggazdagodni, ezért gyors kiadták a játékot, hogy utána jó pénzért DLC-ket tudjanak eladni a sok kockának. Hozzá teszem, ha betennék a játékba az AutomaticLCD scriptet, akkor már venném is meg a ronda új pilóta fülkét sok kijelzővel. Vagy legalább hasznos dolgok lennének ott, mint pl. a hajó felhajtó ereje és a teher, ami épp húzza lefele, stb.
A frissítésnek köszönhetően a kijelzők már nem csak díszek, hasznos dolgokat is ki tudnának írni, de jelenleg a HUD-ról tudnak korlátozottan adatot kiírni (sok értelme van, mikor ott a HUD-on...) és órát lehet kirakni... Viszont ez kiválthatja a HudLCD-t, ha más script-eket rá lehet küldeni majd.
A hiányzó részeket tegnap már én is tapasztaltam kora este. De nem foglalkoztam vele, gondoltam, hogy egy ki/be lépés megoldaná.
Nem olvastad, hogy pont így jártam én is a kilépéssel? Később néztem, hogy a blokk elvileg ott volt. Ez okozhatta az anomáliát. De ehhez le kellett kapcsolnom a kivetítést és utána derült csak ki, addig úgy jelezte, mintha még semmi nem lenne ott.
Másik bug volt tegnap előtt, hogy belépéskor nem volt meg a spawn hajóm az állomás összekötőjén. Teljesen láthatatlan lett. Aztán furcsa volt, hogy a krió feltölti a hidrogén és oxigén készletem, mikor se tartály, se generátor nincs még. Csak a spawn hajón volt. Majd mikor a hajó hűlt helye környékén ténykedtem, akkor volt olyan pont, ahonnan nem engedett egy bizonyos irányban (a hajó hűlt helye irányába) elmozdulni. Rájöttem, hogy megvan a hajóm. A tegnapi belépéskor ott is volt. Rá 5 percre ügyesen össze is törtem...
Ez lenne az a mod, ami kell neked. Arra kell figyelni, ha lelépett minden játékos, akkor meg kell várni, hogy mentsen egyet a szerver, különben mit sem ért az üzenet. De az is eszembe jutott, hogy a szerver log fájlja írja, hogy kik vannak fenn. És talán megkereshetőek steam-en így és személyes üzi is küldhető.
A HudLCD tényleg nem működik. Mondjuk a mostani updatnek köszönhetően talán nem is fog kelleni, ha frissítik az AutomaticLCD-t.
Nagyon sokszor látni, hogy követelik az emberek a folyékony vizet. Sajnos be kell látni, hogy az am se túl acélos multit egy az egyben megölné. Azért a víznek van egy fizikája amit gondolom nem könnyű beépíteni. Pl egy bolygónál ugye akkor literre meg kellene adni a mennyiséget (vagy köbméterre) és ahogy felhasználod úgy kellene apadnia a tónak. Meg ugye eleve kellene valami ami szivattyúzza. Ha még elnézőek vagyunk akkor a conveyor szállítson folyadékot is és a hydrogen tank tárolhasson vizet is de akkor is meg kellene oldani a fizikáját bolygón, űrben, holdakon.
Folyékony víz szerintem ezzel a motorral soha nem lesz megvalósítva. Az időjárásra talán van némi esély, de nagyon valószínű, hogy sokáig kell erre még várnunk. Ha a többi DLC is aprópénzért lesz mint ez, akkor nem lesz vészes, csak ne jelenjen meg hetente kettő :D.
Nah igen. Azért a két dologért fizetnék pluszban simán :D
Még mindig nincs a játékban folyékony víz... :D (Csak mod-ként) Meg időjárás :D
Mindkettőt beharangozták már akkor amikor a bolygók megjelentek :D Szóval még mindig nem érzem késznek a játékot, de már DLC-zünk? :D
Ugyan nem gond ;)
Amúgy is felidegesített egy bug a játékban.. :D Konkrétan az, hogy nem tudok lerakni egy pilótafülkét a megfelelő helyre, mert kilép az egész játék :/
Más blokkot nem próbáltam még a bázison lerakni, csak azt a pilótafülkét, de ha kiderülne hogy semmit nem lehet, akkor nem tudom mit csinálnék.. :D
Ja meg egy másik bug, hogy nem lehetett a bázisomon semmilyen blokkot átnevezni, vagy ki-be kapcsolni a megjelenítését a HUD-on, vagy a kontroll menü termináljában. Konkrétan ez a 3 opció egy az egyben eltűnt a kontroll menüből.. Csináltam képernyő mentéseket is, majd feltöltöm megmutatom. Aztán meg a második bug az volt, hogy nem lehetett lerakni azt a pilótafülkét, mert kidob a szerver. Na szóval frusztrált voltam miatta eleve és inkább megnéztem egy filmet :D :D
Igen én is gondoltam rá. De sajnos azt láttam, hogy nagyon régen frissítették már a modot, legalábbis amikor összeraktam a mod listát a szeróhoz akkor tavaly május volt a legutóbbi frissítés. Elkezdtem olvasni a komment szekciót és többen is írták hogy nem működik nekik.
Bevallom nem próbáltam meg működtetni ezek miatt, de ha tényleg hiányzik, akkor kipróbálom megy-e még egy offline mapon, és ha igen akkor hozzáadom a szerverhez is. De ez csak szerdán fog megvalósulni, holnap hosszú műszakot viszek a munkahelyen.
Valószínűleg én lehettem fenn bocsi. Globálban láttam hogy írtál, de abból az jött le hogy nem megy jól neked a játék és újra kel raknod. Gondolom ezután viszont nem tudtál feljönni, se más mer a friss verzió települt nálad és a szeró meg nem tudott frissülni mer futott. Fórumra rá szoktam közbe közbe nézni, de valamikor estefele léptem le Giovanni után.
Volt, de most fejből nem tudom. Majd csak holnap délután tudok utána nézni a dolognak.
Viszont akartam is kérdezni, hogy a HudLCD miért nem került fel? Vagy csak nekem nem ment? Nagyon hiányzik.
Van tippetek arra hogyan üzenjek be a szerverre valakinek hogy lépjen már le pár percre?
Kijött az új verzió, és nem akarom senki játékát tönkretenni és manuális újraindítással, de 1 ember miatt mások jóformán a nap hátralevő részén nem tudnak fellépni? Erre kell valami megoldás. Volt is valami a Julian a régi szeródon erre.
Na de most komolyan. Az előbbi dc-nél ürült a zsákom. Most megpakolom megint minden jóval, felmegyek a kivetített hajóra, el akarom kezdeni a hegesztést, erre megint kirak. Ugyan annál a blokknál.
Úgy látszik a szerver jól működik. Visszataláltam a bázisomra és minden ott volt, semmi nem tűnt el, mindenben volt energia. Viszont energia takarékosságból lekapcsolhattam a survival kit-et és ezért nem tudtam újra éledni ott. Ahogy sejtettem, a nagyhoz is annyi medical komponens kell, mint a kicsihez, úgyhogy az új landing pod-ot szét is szedtem, így van már a bázison is survival. Amúgy is nekicsaptam egy hegy oldalának, még jó, hogy tovább tudtam repülni. Nem szeretem a sötétet.
Viszont megint kidobott a szerver. A szervert látom, meg, hogy 1 ember még benn van, de nem enged be. Gyanítom, hogy a mobil net nem szereti ezt a jellegű kapcsolatot és rövid időn belül tiltja. Vagy a wifi stick-kel van gond, mert a telón meg van net, míg a gépen teljesen elment. Utoljára szerkesztette: RJoco, 2019.04.06. 16:26:12
Hali! Szerintem nálam landoltál :) Csináltál egy Cryo Chamber-t meg egy napelemes járgányt. Nem piszkálom, hogy tudj jönni :)
Ez tipikusan az a türelmetlenség vagy meggondolatlanság, mikor az ember nem hajlandó még egy orvosit építeni (klón fülke van már, nem az orvosinál ébredünk? Tényleg jobban bele kellene mélyednem a játékba.) és rizikózik, ami nagyon gyakran nem sikerül. Én is jártam már hasonlóan. Annak én is örültem, hogy emelt sebesség van, csak ilyenkor meg is kell állni róla.
Ha frakcióban maradtam volna veled, akkor esélyes, hogy éledhettem volna a bázisodon, ha volt akkor már ilyen klón cuccod. De mivel kiléptem.... Alapból ugyanabba teszi az új játékosokat. De a konzol oldalon meg tudod nézni, hogy ki van veled frakcióban és, hogy melyikbe is vagy. Ki is tudsz lépni és újat is tudsz létrehozni vagy belépni máshova.
Nahh nekem lehet végem van a szerón. Elkezdtem elköltözni az idéglenes bázisomról egy használható újra és költözés közben valami végett sikeresen egyéváltam a hegyoldallal amikor 200 as tempóval érintkeztem vele :( és pehhemre az új bázison nem volt elég anyagom a clon chamber megépítéséhez az előzőt meg a fúrós hajóm rakterébe pakoltam ami velem együtt bevégezte.
Ellemben ami meglepett egy másik bázison éledtem valószínűleg valakinek a kezdeti bázisán.
A kezdéssel nincs gondom. A videó nem rossz, bár sajnos angol. A lényeget éppen megértem, de gyanítom, hogy a számomra pont hasznos, új információk maradnak értetlenül.
A szerverről még jó lenne tudni, hogy milyen halál mód van beállítva. Illetve a "végleges" halált nem kellene bekapcsolni, mert anélkül újra lehet éledni egy orvosinál, és talán a basic cuccnál is. Ha viszont ki van pipálva, akkor halálkor minden tulajdon elvész.
Ez lehetett mástól is, de akkor nagyon nincs jól beállítva, ha egy fúróhajót is töröl. Azért abban van némi blokk. Bár hozzáteszem, hogy nekem single-ben tűnt el a kerekes járművem és most így belegondolva azon is le volt kapcsolva a villany. És az sem 2 blokkból állt. De, hogy single-ben?! A szemetelés szempontjából értem, hogy kell egy ilyen bele, csak jól is kellene működnie.
Ezt az energia nincs = törlés dolgot jó lett volna tudni még tegnap :( megépítettem nagy nehezen a fúrós hajóm és mivel valamivégett nem akartak működni az atmoszférikus hajtóművek ezért az aksit lekapcsoltam hogy ne szívja le az aksit. Ma már csak a helyét találtam sajna.
Aha, szuper. Kezdhetném elölről, az egész délután kuka lett. Valahol a Marson van pár építmény, amit törölni lehet. Én meg inkább visszamegyek Elite-ezni.
Azt értem én, hogy az energia nélküli dolgokat törli, de nem kb. azonnal kellene és nem úgy, hogy még el sem távolodtam igazán. Elvileg a játékostól való távolság beállítható. Az alap talán 500 méter. Lehet, hogy érdemes lenne 5 km-re állítani. Kb. 10 blokkból állhatott. És olyan kicsi, cuki akku nem építhető (legalábbis nem találtam), mint amivel a zöld jelű vackok landolnak. Pedig a blokk biztos benne van a játékban. Újra kell tanulnom, mert sok az újdonság.
Az jó volt, hogy a kezdő hajót nem törölte, azzal járkáltam. Amúgy is csak egy kis vackot adott, amiből bázist nem lehetett építeni, mert nem volt feltöltve semmivel és kis blokkos volt. Szóval... Az orvositól meg igencsak messze voltam, mert ahhoz, hogy ezüstöt finomítsak a medical komponenshez, rendes finomítót kellett volna építenem. Azt meg gondolom mindenki vágja, hogy 1200 acél lemez nem kevés és akkor a többiről nem is beszélve. Ezért tartottam volna egyszerűbb dolognak megépíteni a kis fúrót és azzal összefúrni a kellő ércet.
Oké, hogy a hidrogén motor sokat zabál, de mégiscsak van valami, amivel fel lehet tölteni az akkukat, mikor nem süt a Nap. Bár lehet, hogy a szélturbina is működött volna, hiszen légköri hajtóművel közlekedtem a Marson... Föld alá ritkán építkezem, jobban szeretem a napfényt, mint a mesterséges világítást, ezért is utálom az éjszakát, meg, hogy olyan hosszú. Arról nem is beszélve, hogy mindig kevés a hely. Amekkora a világ és az égitestek, kicsi esélyt látok arra, hogy bárkibe is belebotolnék csak úgy véletlenül.
A kis hidrogén motort egy kis méretű H2 generátor is el tudta látni. Az 500kW kimenet megvolt neki. Ahogy néztem többet nem is tud.
Én múlt hét péntek óta játszok a szerómon, de semmi ilyesmit nem tapasztaltam eddig.
Elvileg még azt is beállítottam, hogy a kezdő hajókat ne tüntesse el.
Viszont van szerver szemét söprés. A kis méretű (pár blokkos! - ez fontos), energia nélküli(!) és átnevezetlen dolgok törlődnek. De én még nem találkoztam azzal hogy nekem bármimet is törölte volna.
A hidrogén motorral csak annyi a baj, hogy hihetetlen mértékben zabálja a hidrogént. 2 O2/H2 generátor kell egy hidrogén motor ellátásához, és ahhoz hogy feltölts egy akksit, 100 ezres nagyságrendben kell jeget felhasználni. Szóval csak nagyon ideiglenes megoldásnak jó, és csak vele beköltözni a föld alá, nap vagy szélenergia nélkül? Háát elég komoly jégbeszerzést igényel.
A nappalok és éjszakák 1-1 órásak, mint általában :)
A kivetítés problémával sem találkoztam még sosem.
tom36: De akkor uránium volt a Marson? Csak Platina nem volt? A Földszerűn nincs se uránium, se platina. Utoljára szerkesztette: laci4321, 2019.04.02. 19:49:00
Hát a steam nálam lehalt, de rendesen. Nem hajlandó csatlakozni a szerverhez. Remélem minden értékes anyagom elveszett, ami épp nálam volt a kapcsolat megszakadásakor. Ezért nem szeretem a multit ebben a játékban.
Kivetítővel elkezdtem építeni egy kis hajót. Mindösszesen 270 blokk, semmi extra, csak fúrásra. Nem igazán kezelte jól a szerver a dolgot. Még nincs kész, de finoman mozogni a kivetítés környékén nem lehetett. Vajon meglesz holnap délután még? Nem biztos, hogy este vissza tudok nézni és a hajóban, ami ellátja árammal, csak 4 órára elegendő energia van és egy kis napelem. Bár az nagyobb kérdés, hogy vajon vissza kapom e a tulajdonom vagy cryo és medical hiányában elveszett az egész ma délutáni játékom.
Mikor elkezdtem, én frakcióban voltam veled és nem láttam. Szóval nincs miért aggódnod.
Ez a hidrogén motor égész jó dolog, mégsincs az ember csak a Nap fényére utalva.
Valami nincs igazán jól beállítva a szerveren. Elkezdtem építeni egy kivetítőt, de el kellett ugranom nyersanyagért olyan 900 méterre. Mire visszaértem, az állvány eltűnt és kicsit morci is vagyok most, mert így az elején drága nyersanyag és idő ment kárba. Az éjjelek felettébb hosszúak.
Singleplayer ben a marson kezdtem és ott platina nem volt se körülötte nem találtam a holdon aranyat nem találtam a többi megvolt gyanítom a földön urán nincs Amúgy uránt a legvégső esetben szoktam használni (bányászni is csak ritkán szoktam mer reaktort csak akkor szoktam építeni ha már aksikkal meg alternatív energiával nem tudom értelmesen megoldani, vagy töltőállomást látogatva tölteni. Egyenlőre leszek én legalábis amenyire munka mellett tudok, de április végén próba államvizsga, május végén meg államvizsga, és ezek nem BSc ill. MSc szintűek lesznek.
Il 1 kérdés ha GPS koordinátákat veszek fel azt látja más vagy ez hogy van ? csak mert a bányákat főképp az aszteroidákat jelölni szoktam h melyiken mi van hogy ne kelljen mindig keresgélni.
Mikor anno én is béreltem szervert, akkor pont és is jól lehordtam a Vilayer-t, mert ugyanúgy benyelték a pénzem és ugyanúgy nem csináltak semmit, a szerver meg nem futott. Utána találtam egy másikat, ahol nem volt gond. Csak a netemmel, de úgy látszik az most egész jó, mert a szervereden nincs az a lag, mint régen. Viszont a modok letöltésénél volt némi gond, ezért feliratkoztam mindegyikre...
Bérelt szeró, játékos még gyakorlatilag csak tom36 volt rajtam kívül. Szerintem nem jelenik meg a keresőben :D
Az hogy meddig futtatom, attól függ hogy valaki játszik-e rajta :D Én most elleszek jó ideig vele, ha idő közben más is csatlakozik akkor majd mindig meghosszabbítom egy-egy hónappal. Ha elhagyatott lesz 2-3 hétig (látom a statisztikát úgy is), akkor nem lesz értelme tovább fizetni úgy se. Amúgy nem drágán béreltem.
Mert ez már a második szerver..
Az elsőt, egy nagy teljesítményűt, jó drágán, a ViLayer-től béreltem, de lehetetlen volt működésre bírni, 5 napon át próbáltam. Ezt most a GTX-től bérlem, érdekes, pár óra alatt el tudtam indítani.
A ViLayer egy fos, és már a nyomorékok nem is válaszolnak a support-tól egyáltalán. Amúgy is 1 nap volt amíg válaszoltak. Kb. 3-szor méltattak válaszra a 6-ból, de akkor is csak pár mondatot, és az volt a nagy segítség a részükről beüzemelni a szervert, hogy újratelepítették.. Pedig konkrétan leírtam nekik hogy az nem fog segíteni, a probléma a saját világ feltöltése után jelentkezik. De egy idióta barom kapta meg mindig az üzeneteimet, mert csak annyit volt képes csinálni 2-szer is, hogy újratelepítette a szervert. Szóval nem volt hajlandó elindulni a szeró miután kapott egy feltöltött pályát.. Persze az utolsó 2 üzenetem már az volt hogy utalják vissza a pénzem amiért egy nem működő szolgáltatást biztosítottak nekem. Nem válaszoltak rá. Persze hogy nem válaszolnak, hisz ennyit ér a becsületük, meg van róluk a véleményem. Nem fogom tanulópénznek elkönyvelni a dolgot, majd írok szépen helyi hatóságoknak hogy mit is csinálnak. Nem fogom tudni elérni hogy visszautalják a pénzem, ezt tudom, de legyen már nekik is kellemetlen.. Nekem 5 nap idegeskedést okoztak.
A szerverről mit lehet tudni? Olyanra gondolok, hogy saját vagy bérelt, meddig akarod futtatni, hány játékos van így indulásnál és milyen nyelvű játékosokat fogad?
Én eddig a fölszerűn és Holdon keresgéltem, de nem találtam. És az űrben sem sosem. Egyedül még a Ravcor-on találtam csak. De most még nem vagyok azon a szinten hogy odaugorjak és leszálljak :D
Én úgy vettem észre hogy a Hold gazdag mindenben, platina pl. elég sok van rajta. Arany talán kevesebb, de az is van 100m-es mélységben. Azt nem lehet megtalálni normál fúróval. De ha olyan ércmezőt találsz, ahol csak 1 fajta érc van, akkor érdemes befúrni egy lyukat a talajba. Minimum 2 érc fajta van minden mezőn a Holdon.
Pont emiatt nem tettem be sem radar modot - amivel a rejtett bázisokat is meg lehet találni - és Nante blokkot, amivel meg szim.sebesség romboló bázisokat lehet építeni.
Van egy 8000 blokk max. hajóméretes korlátozás is, szintén a szimuláció fenntartása érdekében. De persze szkriptekkel szét lehet rombolni így is. Szóval azt légyszi bölcsen használja aki használja. Nem akartam megtiltani a szkripteket, mert egy óriási plusz a játéknak, és én pl. nem szerverezek ha nincs szkript használati lehetőség. Úgy is kijelzi a játék ha valaki iszonyat erőforrás-igényes szkriptet használ :) Annak először szólok, majd ha nincs változás akkor törlöm a programozható blokkot.
Nem akarok semmilyen szabályt, csak annyit hogy ne rombold szét lehetőleg a szerver szimulációs sebességét :D
Ha megtalálják a bázisod és szeretnéd hogy ne rombolják le, akkor max. antennával kiírod hogy légyszi ne támadd meg :D
De pl. ha valaki megtalálja az én bázisom, felőlem rá is támadhat. Aki csak 1 bázist épít, az amúgy se játszik hatékonyan :) Attól izgalmas a játék hogy kihívások vannak benne :) Amíg meg nem vagy egy szinten, addig úgy is jól elrejted a bázisod. És van pajzs mod :D Ha elérsz egy szintet, egy másik bázist felépíteni már úgy sem nagy kaland :)
Szerveren játszani 2 dolog miatt van értelme: másokkal játszani vagy mások ellen. Passzívan építkezni egymás mellett szerintem semmi értelme nincs. Akkor már inkább singleplayer :)
Vannak valamiféle szabályok irányelvek a serveren ? vagy csak szimplán ha rátalálsz a másikra akkor ne rombolj ?
Ritkábbnak ritkább lett az urán de van, viszont azt vettem észre hogy legalábbis nálam hogy minden bolygón hiányzik egy elem és azt valahogy az istenért se tudom megtalálni aszteroidákon körülötte. A marson platina nem volt és megvelölve több mind 20 aszteroidát vizsgáltam át nagy detektorral de semmi , hold esetében ugyanez csak aranyal, a földön gondolom az urán lehet ilyen.
Ezeken már túl vagyok, tényleg mindent megpróbáltam :D Nem lehetett úgy egyszerűen feltölteni a mod-ot, hogy jó legyen.
Úgyhogy kicsit csorbítottam rajta. Az volt a probléma szerintem, hogy nem megy valamiért a képfeltöltés.. A Steam könyvtáramba se tölthetek fel semmilyen képet, azt írja valami szerver rossz. Szóval megpróbáltam borítókép nélkül feltenni a modot és sikerült. Persze így nincs fő kép, csak akkor lehet képet látni ha az ember megnyitja.. :D Na mindegy, fent van legalább az a lényeg. Three Level Solar Energy
Azért akartam annyira felrakni, mert indítottam egy szerót, a saját elképzeléseim és mod listám szerint. Ha gondoljátok csatlakozzatok nyugodtan, bátran. Mivel az update óta olyan rika az uránium a játékban, hogy több órányi keresés után sem találtam semmit, az update óta nem is láttam uránium ércet.. Úgyhogy betettem egy bolygót, a Ravcort (módosítottam 1.5G-re a gravitációt, hogy legyen benne kihívás :D ), amin sok uránium van. Így nem tűnik el a játékból a reaktor. És a random megjelenő hajókból és bázisokból is lehet amúgy szerezni - bár nem sokat.. Tettem be viszont egy napenergia panel mod-ot (az is én módosítottam), hogy ha az ember tud szerezni urániumot, akkor tud csinálni erősebb napelemeket. Amíg elér a Ravcor-ra, addig jól fog jönni. Meg persze az után is.
Csatlakozási útvonal: 51.77.73.230:29016
A névre figyelj oda. Nem szereti a nem angol karaktereket sehol. Már én is jártam így. Ha nem bírsz veke, küldd át, megpróbálom.
Van egy kis problémám. Átalakítottam egy mod-ot, és fel akarnám tölteni a steam workshopra. De folyamatosan csak ezt az üzenetet kapom: "Failed to publish on Steam Workshop".
Egy másik modot sikerült feltölteni (azt is sokadik próbálkozásra), de ezt egyszerűen nem hajlandó. Órák óta nyomkodom már, de nem engedi. A másik mod-ot is vagy 5-ször próbáltam, mire hatodjára sikeresen feltöltötte. Végig zongoráztam már mindent amit találtam az interneten segítséget, írásvédettségtől kezdve steam és játék újratelepítésig.. Semmi nem használ. Rendkívül frusztráló a dolog, gondolom elhiszitek.
Átküldeném valamelyikőtöknek, fel tudná tölteni?
Megvan, köszi.
Hasonlóan szoktam én is mind RJoco azzal a különbséggel hogy mind gravitáció mellett mind kint az űrben ugyanazt a hajót használom csak miután végleg kimentem kicserélem a hajtóműveket vagy újat építek. A 6603 az üzenetnél az alsó képen lévő kis hajóhoz hasonló konstrukciót szoktam mindig építeni csak a tetején lévő védő blokkokat szoktam inkább lehagyni hogy jobban elférjen a saját lyukjában.
A SE wikipédián sok hasznos dolgot találsz. A fenti logóra kattintva is találsz pár hasznos dolgot és linket. Képeket lejjebb találsz a hozzászólásaimban.
Képet esetleg tudsz küldeni hogyan néznek ki? Am van valahol frissített részletes leírás blokkokról, nyersanyagokról, reaktorokról stb?
A Földön építettem egy bányász autót. A Holdon egy bányász űrhajót. Amíg nem volt olyanom, addig meg kis hajóval jártam és kézzel fúrkáltam. A Marson éppen csak landoltam, így ott még nem bányásztam, de a felszínt elnézve lehet, hogy autót építek. Az űrben természetesen bányász űrhajó. De míg a bolygón lefele néznek a fúrók, addig az űrben előrefele. És minden esetben befér a lyukba a fúrók után a hajó is.