A következõ PC Games magazinban mutatkozik be a Risen 3: Titan Lords.
Szó szerint a semmibõl bukkant fel pár perccel ezelõtt a Risen sorozat legújabb része. A PC Games német magazin Twitter-oldalán bukkant fel a bejelentés, hogy a hivatalosan Risen 3: Titan Lords címet kapott alkotás a következõ kiadásukban mutatkozik be. Sõt, szinte minden megtudhatnak majd az akció-RPG harmadik részérõl az olvasók, hiszen a Deep Silver rögtön egy mega-elõzeteshez adott anyagot.
Ahogy az már lenni szokott már a bemutató elõtt kiderült pár érdekesség az alkotásról. A Risen 3 ismét világot vált és a szokásos fantasy világ illetve a kalózos környezet után most a lovagkorba kalauzol majd el a Piranha Bytes minket. Ráadásul teljesen nyitott világot kapunk, amit szabadon járhatunk be. De természetesen amint megjelenik a hivatalos elõzetes, visszatérünk rá.
Ellencsapásként jöhetne egy Gothic 5 bejelentés az ellenféltõl
Hát jobban örültem volna egy Gothic akárminek, de persze tõlük. De jó látni, hogy a kalózos témát dobták és tényleg kicsit darkosabbra/gótikusabbra vették a figurát a képek szerint. Bár tudom, hogy te azért szeretted ezt a kalózos vonalat is :)
A Gothic 3 kieg és Gothic 4 teljesen padlóra küldte a széria hírnevét. Nincs értelme folytatni. A G3 kieget sem toltam végig soha - szívjon más azzal a bughalommal - és a G4 is már elvileg "távoli jövõ" a G1-2-3 sztorivonalhoz képest. Hogyaj folytatnák? Idõutazás vissza a G1 idõbe, hogy megváltoztatssák az múltat? :)
Egy fórumból ollóztam, nem kell készpénznek venni: " Combat System:
- There will be a Prologue, where you’ll be able to experiment with higher-level skills, after that you’ll continue on level 1. - Monsters can be blocked - From the beginning you’ll be able to perform a derp-roll and short-teleports to escape combat - Big armours and swords, fireball and Lightning - There will probably be Voodoo Magic again - stunned enemies can be robbed - you will have support from party members - combat system with four different actions and simple combos
Other: - DLC’s will bring more content - Roasting meat will happen in a separate window - Ingame world: mostly middle-european, but Mediterranean and tropical regions aswell - The whole landmass will be designed completely by hand (not generated) - Swimming will be possible again - Just like Risen 2, separated Regions – it will be impossible to travel the whole world without loading screens (Well technically, Gothic 2 DNDR had those aswell) - Like always several joinable guilds (probably three) - One those will be the wardens(guards), who will be like the former Paladins - New enemies: Shadows (Undead, who will rise from Skullcaves) - The soul of the main char will be eaten by a shadow lord in the beginning (maybe explaining his skill loss) - After that he will have a soul-value, that can be changed in direction of humanity or demonic entity. - New hero, the hero from R1&R2 will be playing an important role though. - Food will again be merged into “Proviant” (don know the English expression here)
Technical:
- Only playable with Steam & no modding tools - Developed for X360, PS3 and PC. No Next-Gen was mentioned. - Same engine as Risen 2, with polished Details, but the bad points (whatever they mean) will stay, like rudimentary dialogues. So the engine will look dated compared to Witcher 3 and DA:Inquisition. (Personally, I don’t give a fu about that)
A G3 alapváltozata tényleg blõd volt azzal a harcrendszerrel... A G3 a CP1.7 táján lett értelmes, amikor megjelenti az új MI és AB. A legreálisabb nehézsége talán easy + AB + új MI-n van. Az új MI és med. nehézséges az északi orkhordák + bánya gyakorlatilag leverhetetlenlek, hacsak nem csalsz - nálam ez az - azzal, hogy elfut, gyógyít, visszamész.
Risen 2 nagyon jó anyag volt, reméljük megtartják a jó szokásaikat:)
közelében sem volt a risen kettõ az elsõ résznek ahhoz képest, hogy gothicbuzi voltam régen, meg a risen is isten volt, ez a kalózos ez... kegyetlen gagyi volt remélem visszatérnek a régi vonalhoz
Ha kicsit szaggat a Risen 2 milyen beállításokon vigyek le, hogy jobb legyen? (procim kb új, videokártya régebbi)
Avatar képek - "hivatalosan" kiadott fanoldal kit vagy mi rákban vannak. E szerint, a homok ördögök (a pecás halak lábakkal) visszatérnek, mi fura, mert elvben Mara kifingásával ki kellet volna purcanniuk. Na de a gyíkemberek is esélyesek e szerint. - Vagy csak poénból beetették ezeket.
Érdekes amúgy a muskétás kalózkorból a nehéz páncélos lovagkorba kerülni. Oké, a Gothic 2-ben is kalózok és lovagok voltak egyszerre, ám ott csak ágyúk voltak, nem volt kézi lõfegyver.
Gyakorlatilag semmire sem emlékszem az Risen I sztorijából. Arra, hogy volt valami Inkvizítor rend meg egy Titánt (?) vertünk szét a végén. Olyan semmilyen volt az egész, egyszer játszható. Ha végre egyszer elkészülne a G3 Comm. Stroy Projekt inkább azzal játszanék, de szerint az a büdös életben nem fog már megjelenni...
Egy kis ingame Hát valami azért látszik a nem túl jó kamerás felvételbõl.
Piranha Byte-éknál megállt az idõ. 2-3 éve ezt még pozitív elõjellel írtam volna. Ma már nem vagyok ebben biztos. Ha azt mondják hogy ez a Gothic 1 rajongók által "ráncfelvarrt" verziója, lehet, hogy elhiszem (és egy 2001-es játékról beszélünk). Azért lehet, hogy jó lesz.
Csudás, nekem fél pókiszonyosnak. Nem értem, hogy miért nem tesznek be valami helyettesítõ modellet.
A Gothic I-II olyan hangulattal bírt, amit mai napig nem bírt egyetlen más RPG sem elérni nálam talán csak a Tortured Hearts NWN MOD. A G II szkriptelt eseményei egyszerûen jó hangulattal bírtak és vitték elõre a történetet. Imádtam azt, ahogy a Bányavölgyben egyre nõtt a gebasz, de azért votlak változások. A megtalált ládák mellé küldtek õröket,a sárkányvadászok szétszórodtak, stb.
egy dolog van a gothic/risenben, aminek részemrõl muszáj benne lennie, és alapjaiban határozza meg a szériát és teszi az egyik kedvencemmé: a különbözõ, jellegzetes kis kvázi önfenntartó közösségek (guildek) és az erõviszonyok hogy minden pillanatban tudod és érzed, hogy hol vagy a többiekhez képest, érzed a fejlõdést és hogy mások kihívást jelentenek számodra, és mindezt egész életszagúan prezentálják, grafikától függetlenül maga ez a hierarchikus harcoskaszt-rendszer ami tetszik
Egyetértek. Vannak zseniális dolgok a gothic/Risen-ekban, amik a mai napig mûködnek, NPC-k élete,közösségek, felfedezés, állatvilág stb. De ezen a videón is azt látom, hogy technikailag nem tudnak felnõni. A kicsit sután kardozó, furcsán futó fõhõs, aki elakad egy térdig érõ sziklában. Ezektõl félek és ezeken kéne túllépni 2014-ben. Ha csak az AC1 grafikai szintjét elérnék, (mozgás, harc, mászás, lovaglás stb) már örülnék. És 2014-ben már egy nyílt világú játékban is meg lehet(ne) ezeket csinálni.
Gothic3 tégla hordó rabszolgáin túl nem sok újat mutattak, no meg az alabárdokkal õrködõ õrökön kívül. Risenekben is szinte ugyan ezek a hatások vannak. Csak nem téglát, hanem hordót visz.
Tisztára olyan mintha a programozó tehetségük itt megállt volna. Ugyan azok a mechanikák ismétlõdnek.
Mondjuk talán pont a Gothic tette le a nyílt világú RPG-k alapjait, amiben volt ugrás, mászás, úszás, vízbe ugrás (pl. mély vízbe magasról ugorva túlélted, de sekély vízben már nem), átváltozás állatokká, stb. Úgyhogy szerintem nem a rá 6-7 évre megjelenõ AC fog példát mutatni ennek a sorozatnak.(Arról nem is beszélve, hogy én fél óránál többet egyik AC-vel sem tudtam játszani, megunom: sima akciójáték.) Az egy más kérdés, hogy ezek miért egyszerûsödtek a Risen-ekben ennyire.
A Gothic 3 nagyon félrement. A CP 1.7 patching lényegében egy kalap szar volt a harcrendszer és fejlõdési rendszer miatt, de még utána sem votl meg a G 1-2 feeling. Egyszerûem túlvállalták magukat. Lett egy baszott nagy és baszott üres térkép, amin semmi sem változott gyakorlatialg soha. A csoportos városfelszabadításokat leszámítva egy statikus világ volt, aminél még a G2 szkriptelt és ugráltatott karakterei is jobbak voltak. A grafika és a látvány feledetet ezt részben, de túl sok kihasználatlan lehetõség maradt az egészeben.
Hiába volt a "elveszett világ" része a térkép egy része és "túrázhattál" sokat, egy idõ után ez is uncsi volt.
A 6 éves AC1-et csak grafikai kivitelezési minõségként hoztam fel. A ma megjelenõ külsõnézetes játékok javarésze (akció, rpg, kaland, mindegy) még mindig nem éri el azt a szintet. (Animáció, mozgás, irányítás, ütközésfigyelés, ilyesmikre gondolok, nem tartalomra)
G3 esetén számold bele, hogy a kiadó miatt kellet rengeteg dolgot kihagyniuk, majd fél évvel a kelleténél az így is lecsonkolt játékot kiadatták erõszakkal.
Tehát lettek volna rendes események a játékban, nem lett volna ilyen üres. Csak a Jowood miatt ezeket elhagyták. Erre még rájött a végén, hogy még ezek ellenére is fél évvel elõbb kellet kiadniuk. Ezért is kellet még a gyártó sorról vissza hívni a játékot, mert pl. a goblinok ölhetetlenek voltak.
Évek kellettek volna hogy azt a hatalmas teret betudják tölteni szóval ez bizony a fejlesztõk hibája is mivel túlvállalták magukat. A kiadó lehet hogy elhamarkodta de üzleti szempontból többé kevésbé helyes volt a döntés mert amennyi pénzt igényelt volna a fejlesztése egész egyszerûen értelmetlen lett volna annyi beleölni. Tehát a fejlesztõk mentek el a többet de kevesebb minõség irányba(TES széria)
Hát azért agyon se kell mindent nyomatni. Gothic2 kiegje nekem már olyan szûkös volt már. Mindenhol van valami küldetés stb. Túlzsúfolt. Abszoludt nem lett volna gond a G3 esetén a nagy "üres" vadonokkal. Ám tény, hogy lehetett volna még tartalmakat belenyomatni. Szövevényesebb fõküldit, bonyolultabb város felszabadításokat stb.
G3-mal az optimalizálatlanságot leszámítva az egyetlen problémám a fõ sztorivonal volt, ami egyszerûen kusza és elnagyolt volt már bejártam kb minden zeg-zugát a térképnek, de a fõszálat sosem vittem végig ezt leszámítva nekem nagyon tetszett.
Az alap G2 térképe is azért elég üres volt. A kieg viszonylag szépen belakta.
Szerintem a kieggel kicsit már zsúfolt volt helyenként. Fõleg a sok bandita tábor. Még jó hogy démon idézõ tekercshez csak öt manna kellet... Engem személy szerint zavar egy RPG játékban ha a vadon nem is vadon.
Igen, a baj az volt, hogy a feltöltés fõleg banditákkal valósult meg. Az összes Gothic közös hibája, hogy kb. a vadon összes élõlényét kiirtottad... A Nehrim az, ami kb. követentdõ példa vagy a Skyrim, ahol azért nem minden sarkot tucatnyi vadállat vár rád, azátn meg üres a térkép.
Jah, csak a Gothic szintlépéses receptje az XP. Ahhoz hogy ne legyen isteni karakter nem lehet XP-t végtelenségig szerezni. Tehát ezért nincsenek újra éledõ állatok. Skyrim fejlõdési rendszere más alapokon van.
Szerintem a Witcher harmadik részébe ígért rendszer lenne a jó. Csak a küldetésekért jár XP.
Egyszerûen csak úgy kell balanszolni a játékot, hogy a questek adjanak sok XP-t és ne a szörny hentelés. A G3 ebbe az irányba ment el, de azért még mindig sokat kell hentelni. Azonban a játék elején, ha hajlandó vagy futkorászni, akkor pikk-pakk 10. szintû lehetsz úgy, hogy hentelni alig kell, csak a questhez kapacsolódóan. Az arénázással nagyon lehet XP-t szerezni.
Hát annak nem örülnék, akkor inkább nekiállok egy kalandjátéknak. Egy akció-rpg-ben járjon xp a harcokért, mert akkor csak úgy érzem, hogy az ellenség csak díszlet, amit inkább kikerülök, mert úgyse jár érte semmi. Speedrun lesz az egészbõl. Egy jó harcrendszer kell, amit élvezni lehet, taktikázni kelljen, legyen értelme a fejlõdés-nek. Ilyen szempontból nekem egyik Gothic-kal sem volt bajom, de mondjuk így a Dark Souls-ok óta azért már megnõtt az igényem.
A Gothic 3 alap harcrendszere egy rakás szar volt. Ezen nincs mit szépíteni. Klikkelgettél és senki nem ütött vissza. A staminának semmi értelme sem volt.
Az új MI-vel már igenis jó volt, csak a legnagyobb mobok még medium nehézségen is lenyomhatatlanok voltak 70. szinten is közelharcossal, ha nem csaltál. (Az elrohan, gyógyít, visszafut nálam az csalás.)
A G3. AB + új MI + easy szinten volt a legbalanszoltabb talán.