"Kb. egyformán bonyolult a kettõ. A villanymotor tekercselése sem egyszerû, csak kívülrõl nem látod."
omg... ha szerinted egy indukciós motor bonyolult, akkor egy kötött pulcsi is az, hiszen sok rendezett szál kell bele, majdnem annyi mint egy villanymotorba :D
Viccet félretéve. Az indukciós motor egyszerû mint egy faék, ezért kb a létezõ legmegbízhatóbb, legigénytelenebb gép a mozgó alkatrész nélküli gépek után. Nem véletlenül használják mindenhol.
Mi ez a primitív színvonal? Be akartam írni valami értelmeset de látom megy a személyeskedés és a vásári stílus... Egyébként ez az új design a régi Népszavára emlékeztet, ami elég sajnálatos, de legalább vannak még jó cikkek.
"hogy egy Prius, fogyaszt kb 5 litert, annyival egy jó diesel is elvan."
Aha persze, qrva jól elvan 5 literrel. Csakhogy ezalatt a Prius megtesz 120-130 km-t addig a szaros elavult dízeled alig 70-et. Arról meg már ne is beszéljünk, hogy a gázolaj literje 10-15%-al több felszabadítható energiát tartalmaz a benzinhez képest amivel a Prius megy, úgyhogy energia egyenértékben számolva még ennél is szarabb a fostos dízeled.
"Ráadásul autópályán már simán elmúlik az elõnye a hibridnek."
Jól van fiam, látom voljin szintjén vagy , érteni nem értesz hozzá olvasni nem tudsz de azért beleugatsz. Lapozz vissza az 58-as hozzászólásomhoz és szépen nézd végig a videót amiben láthatod hogy a hibrid elõnye annyira elfogy autópályán hogy még így is halálra veri a szaros dizeledet. Köszönjük a hozzászólásodat, leülhetsz, elégtelen.
Mivel nem csak egyszerûen arról van szó, hogy a leghalványabb fingod sincs a hibridekhez, hanem még az általános iskolai szintû fizika/kémia is teljesen ismeretlen számodra sõt a gondolkodás/olvasás/helyes szövegértelmezés is megoldhatatlan feladatok elé állítanak ezért teljesen reménytelen elmagyarázni neked bármit is, kb. olyan feladat mintha egy baktériummal kellene megértetnie magát az embernek. Ennek ellenére hogy lásd milyen nagyvonalú vagyok veled kapsz egy házi feladatot:
a hülyeséged kulcsa az, hogy nem vagy képes felfogni hogy mihez képest pazarolna vagy sem, ha a benzinmotor tölt vissza.
Képességeid alapján kb. 20 ezer évre tippelem azt az idõt mire rájönnél miért csináltál itt magadból oldalakon keresztül megahülyét, úgyhogy inkább azt javaslom kérdezz meg valakit aki veled ellentétben gondolkodni is tud és elmagyarázza neked a házi feladatod megoldását. Amennyiben erre sem vagy képes - amire valljuk be nagy esély van - akkor nagyon kellemes erõlködést kívánok életed hátralevõ részében a wc-n, ahol vérvörös fejjel reménytelenül küzdesz majd a feladat megoldásával.
"Ha valaki azt írja, hogy szénbõl és hidrogénbõl elõállítható olaj vagy benzin, akkor miért kellene mellékelnie technológiai leírást?"
Neked nem is kell csak az értelmes embereknek. Neked se a tudásod se a képességed nem teszi lehetõvé, hogy felfogd mekkora emeletes baromságokat hordasz össze. 1 hét után még mindig csak ott tart a szerencsétlenje hogy szénbõl meg hidrogén mi állítható elõ meg hogy a németek mit csináltak. Ki mondta hogy nem állítható elõ te diszlexiás marha? Mivel a fizikai/kémiai tudásod nem hogy nulla hanem egyenesen negatív nem vagy képes felfogni hogy annak a folyamatnak az energiamérlege pont olyan elõjelû mint a te tudásod, úgyhogy rajtad és az idiótákon kívül senki sem fog valahonnan szerezni X energiát hogy egy szar hatásfokú folyamat végén visszakapja az X töredékét benziben, de ezt a te csökött agyad százezer év alatt sem lenne képes megemészteni. Pont olyan vagy mint a Münchausen báró, az sem adott technológiai leírást a baromságaihoz, csak szépen elmesélte hogy õ bizony a hajánál fogva rántja ki magát a gödörbõl. Neked is csak néhány veled egy bányászbéka szinten vegetáló tedimaci szintû közönségre van szükséged akik idióta vigyorral a fejükön nyáladzval lelkesen tapsikolnak a hülyeségeidnek és te máris öntöd ki a fejedbõl a hulladékot.
"Ott, ahol szén és hidrogén is rendelkezésre áll."
És hol áll rendelkezésre a Föld nevû bolygón hidrogén szabad állapotban hülyegyerek? A hidrogénfán a hidrogénbányában vagy megfúrod a léghajókat az égen?
"és közben rengeteg hü szabadul fel"
Igen, ez is telitalálat volt. Nálad csak a sok hû meg hó szabadul fel semmi más.
Túlértékeltelek, te képtelen lennél az általános iskolát elvégezni úgyhogy ne is próbálkozz vele, már a beiratkozásra se sikerülne eljutnod mert megállítana a bejárati ajtó amin kilincs van és ez a bonyolult szerkezet megoldhatatlan feladat elé állítana.
Ismét hatalmasakat röhögtünk a fejeden, várjuk a következõ produkciódat amivel még nagyobb hülyét csinálsz magadból.
Ha azt vesszük, hogy egy Prius, fogyaszt kb 5 litert, annyival egy jó diesel is elvan. Ráadásul autópályán már simán elmúlik az elõnye a hibridnek. Arról meg ne is beszéljünk, hogy Priust vezetni kb olyan élmény, mint tehénen lovagolni. :-)
Én már régen nem tudok az ilyeneken röhögni. Ami azt illeti még a Simpson-családot is megutáltam miattuk, meg a többi hasonszõrû rajzfilmet. Túl sok hasonló idiótával kellett veszekednem, mert alapvetõ ökörségeket követtek el, aztán nem akarták elismerni a hibázásukat.
Kissé mazochista vagy. Barátunk már régen nem érveket sorol, hanem csak személyeskedni próbál, vagy sértegetni a többieket. Az ilyet nem fogod érvekkel meggyõzni, mert nem is lehet. Max élõben kényszeríteni, hogy fogja be. A legjobb levegõnek nézni.
Amikor nem a fékezés tölt vissza, hanem a motor, akkor arra benzint pazarol még akkor is, ha összeszarod magad. Az nem a fogyasztás csökkentése és a gazdaságosság példaképe lenne. Egy motorra kötött generátor akkut töltve terheli a motort, ez pedig üzemanyag-fogyasztás növekedést jelent. A normál gépkocsiknál ez szükségszerû az elektromos rendszer szükségleteinek biztosítására. Még a klíma bekapcsolása is 5-10% környéki fogyasztásnövekedést jelent.
Ha bármiféle fizikai ismereted lenne ezzel tisztában lennél. Az nem úgy van, hogy a motor amúgy is jár, és tekeri a generátort ingyé. Azonos fordulatszámhoz több üzemanyagot kell elégetni benne, mert a generátor visszafogja a motort. Ez akkor is így van, ha idióta módjára nagyképüsködve osztod az észt, hogy a másik mihez nem ért egy budin ülve a tableteddel, nagy erõlködések közepette fektetve a kábelt.
"Jaaaa, hogy most már hirtelen magas hõmérséklet is kell hozzá te kis huncut? A magas hõmérsékletet meg leakasztjuk a fáról, vagy kölcsönkérjük a szomszéd nénitõl igaz? Imádom az ilyen csákókat, az alapok alapjaival sincsenek tisztában semmihez sem értenek de még ahhoz is rosszul, és a végtelenségig ragaszkodnak az elborult téveszméikhez. Csak nekem csak itt, áruld el hányszor buktál meg fizikából? És kémiából? "
Te ennyire ostoba vagy? Ha valaki azt írja, hogy szénbõl és hidrogénbõl elõállítható olaj vagy benzin, akkor miért kellene mellékelnie technológiai leírást? Én azért tettem meg, mert ismerethiányosan fogalmad nem volt róla, hogy a németek a háborúban így látták el az igényeiket. Elmondom neked, hogy magas hõmérsékletre van csak ehhez szükség egy oxigénmentes reaktorban.
Erre nagy arccal hepciáskodsz, hogy a magas hõmérsékletet honnan akasztják le. Ott, ahol szén és hidrogén is rendelkezésre áll.
Na most figyelj te hülyegyerek. Elégetnek szenet vagy hidrogént. Képzeld el, hogy mindkettõ ég, és közben rengeteg hü szabadul fel, Bepakolnak szenet egy reaktortérbe, és feltöltik hidrogénnel, és alágyújtanak szénnel vagy hidrogénnel. Eszméletlen ostoba vagy, hogy ez nem jutott az eszedbe. :-D
És te osztod az észt, hogy a másik tudatlan. Te olyan hülye vagy baszod, hogy azt sem tudod, hogy a tûz az melegít. :-D
Könyörgök írjál még valamit, had röhögjem magam könnyesre! :-)
A sánta lõtéri kutyát nem érdekli már ez a poszt, tehát nem olvassa senki, ezért felesleges trollkodnod. De kérlek, hogy engem szórakoztass még! :-D
A nettó értelmetlenség az pont az amit te eddig ide hánytál. Az ég egy adta világon semmit sem cáfoltál meg, nem is tehetted hiszen azt sem tudod mit jelent az! Sõt továbbmegyek, nem csak hogy azt nem vagy képes felfogni a másik mit ír de még azt sem tudod te magad mit írtál le. A prius 17. éve tölt vissza "normál" meg "nem mormál" üzemben is, és nincs belõle veszteség ámde nyereség van. Számodra ebbõl nyilvánvaló, hogy a japánok a hülyék és nem te. Éppen ezért te eddigi életedben az elsõ lépcsõfokon voltál és az eddigi produkciódból egyértelmûen kiderült, hogy örökre meg is ragadtál ezen a szinten. Mondtam már, legalább az általános iskolát végezd el, és ha ez stabilan megvan, akkor visszajöhetsz bocsánatot kérni.
Jaaaa, hogy most már hirtelen magas hõmérséklet is kell hozzá te kis huncut? A magas hõmérsékletet meg leakasztjuk a fáról, vagy kölcsönkérjük a szomszéd nénitõl igaz? Imádom az ilyen csákókat, az alapok alapjaival sincsenek tisztában semmihez sem értenek de még ahhoz is rosszul, és a végtelenségig ragaszkodnak az elborult téveszméikhez. Csak nekem csak itt, áruld el hányszor buktál meg fizikából? És kémiából?
"Miért ne lehetne a garázsba tehetõ töltõkészülék a kocsi tartozéka amikor meveszed és mehet a 220-ról lényegében."
A BJV felárat fizet, ha torlódnak a trolibuszok. Ez azért van, mert a hálózat egy szakaszát több jármû terheli, és az az optimális, ha jó messze vannak egymástól elkülönült betáplálási szakaszokon. Ha érzékelik, hogy több jármû veszi ki a draftot egy szakaszon, bekapcsol a villanyórán a szorzó. A jelenlegi elektromos hálózat nem arra van kiépítve, hogy mindenki kocsit töltsön. Le is seggelne a rendszerük.
"És ha nem normál üzemben tölti akkor mi van? Felkötöd magad végre?"
Te szerencsétlen! Te írtad, hogy normál üzemben tölt. Mi meg többen leírtuk, hogy az nettó értelmetlenség lenne.
Leírsz egy baromságot, megcáfoljuk, erre úgy csinálsz, mintha az általad leírt baromságot mi írtuk volna.
Ez azért haladás a részedrõl, mert legalább rájöttél, hogy hülye vagy, és másra kened a sajátod. Jó úton haladsz. Már kezded felismerni önnön ostobaságod.
Ez a második két lépcsõfok. A tények felismerése, és az abból fakadó makacs ellenkezés, és indulat. A következõ lépcsõfok az alkudozás. Itt majd egyezkedni fogsz, hogy azért nem is vagy olyan hülye, mert írtál jókat is (ez persze nem igaz). Majd jön a depresszív beletörõdés. Elkönyveled magad teljesen hülyének, és nem fogsz ellenkezni.
Teljesen tisztában leszel önnön ostobaságoddal, és ekkor már elindulhatsz a fejlõdés útján, de szerintem nem fogsz, mert abban már a genetikai korlátaid fognak megakadályozni.
"Hát persze csak hozzábaszunk egy kis hidrogént összekalapáljuk és kész is a benzin mi?"
A németek ezt csinálták a 2. vh-ban. Szén, hidrogén és magas hõmérséklet. Gázolajat, de mindegy. Nem bonyolult technológia. Csak zárt reaktortérben oxigén nélkül kell. Az a baj, hogy roppant sötét vagy nulla ismerettel. Te tudod, hogy egyáltalán mi a benzin, mi a kõolaj? Szén meg hidrogén. Megfelelõ hõmérsékleten oxigén nélküli környezetben bizony ez a végeredmény. Örülök, hogy segítettem.
"Miért ne lehetne a garázsba tehetõ töltõkészülék a kocsi tartozéka amikor meveszed és mehet a 220-ról lényegében"
Én a 220/380-as(valójában most már 240-es) hálózatról beszélek, nem a kocsi akkutöltõjérõl. Az áramot valahogy be kell kötni a konnektorba.
Ami pedig a használhatóságot illeti, az idõ már rég döntött, a belsõégésû motor javára. Voltak még alternatívák az elektromos meghajtáson kívül is, pl. gõzgépes, pneumatikus, stb., de a belsõégésû motor terjedt el.
A környezeti szennyezés csökkentésére meg az életmodell helyesebb kiválasztása lenne a legjobb. Az szennyezi a legkevésbé a környezetet, amit nem vagyunk kénytelenek elhasználni. Ha nem az amerikai modell szerint élünk, azaz egyik városban alszunk, a másikban dolgozunk, hanem a lakóhelyünkben dolgozunk, akkor nem kell szennyezni a környezetet a napi ingázással. Sem autóval, sem autóbusszal például.
"A háztartási töltés is egy kiépített töltõhelyen történik"
Miért ne lehetne a garázsba tehetõ töltõkészülék a kocsi tartozéka amikor meveszed és mehet a 220-ról lényegében. A munkahelyeken vagy más parkolókban meg mehet pénzbedobós rendszerû csatlakozás, ha nagyon kell a töltés ott is. Bár szerintem átlaghasználatban elég, ha csak éjjel töltõdik a kocsik zöme. A benzin, ha kifogy, bosszúság, ha az akku lemerül az is. De arra is ki lehet találni megoldást, ugyanúgy, mondjuk másik autó szuflájából átvinni a mienkbe, hogy el tudjon döcögni a legközelebbi töltési pontig. Nyilván ezek megoldandó problémák, de szerintem egy tisztább módon elõállított elektromossággal hajtott autó és a javuló légszennyezési mutatók megérnék ezt az árat.
A háztartási töltés is egy kiépített töltõhelyen történik, csak az magáncélú, nem közösségi. Valahogy oda kell vezetni az áramot, vagy elõ kell állítani.
Én azt értettem ezen, hogy ha kifogy útközben az akku, akkor mindenképp el kell vontatni a kocsit egy töltõhelyig. Egy belsõégésû motorral szerelt autónál viszont elég szerezni egy kevés benzint, vagy elõvenni a tartalék kannát, hogy újra mozgásképes legyen a kocsi.
Az, hogy a töltéshez szükséges áramot milyen forrásból szerzed, meg hogy mennyi ideig tart a feltöltés, nem számít. Bár ha napelemet használsz, akkor ott van az a probléma, hogy többnyire éppen akkor használod a kocsit, amikor éppen tölthetnéd. Erre a cserélhetõ akkupakk a legegyszerûbb megoldás, de drága. Viszont az alternatívák sem olcsók. Amúgy többnyire egész éjjel töltheted a kocsidat, kivéve ha éppen valahol másutt tartózkodsz a kocsival együtt. Pl. vendégségben, vagy nyaralsz.
Az autók a napjuk nagy részében állnak egyhelyben, szóval az esetek többségében épp elégséges a sima háztartási töltés is. Lassú, de a legtöbb autónak épp elég, hiszen mennek 1 órát és állnak 23-at. A benzin és gázolaj se ingyen kerül a kútra, ahová amúgy ha nem esik útba, el kell autózni, otthon meg helyben ott lehet az áram vagy a munkahelyi parkolóban is. A fosszilist tárolni is veszélyesebb a bazinagy tartályokban. Ami jelenleg elõnye, hogy az már ki van építve, míg a jelen elektromos hálózat nem bírja el, ha meglódulnak az elektromos autó eladások valamint a nagyobb igénybevételû autóknak nincs kiépített gyorstöltés állomás. Szóval ezen van mit fejleszteni. Ugyanúgy, ahogy a benzines autó korlátaihoz, elõnyeihez és hátrányaihoz alkalmazkodni tudtak a vásárlók, ehhez is tudnának. Én nagyon örülnék, ha olcsón lehetne hozzájutni egyhez. Jobban kellene elõre tervezni az útjaimat, ez igaz, de ez nekem okés egy csendes és városi üzemben dinamikus autóért cserébe.
Jelenleg se a benzines, sem az elektromos autó nem olyan eszköz, amire nem kell figyelni. A benzines-dízel autók nyûgjeit már megszoktuk. A hajtásláncukban szereplõ milliónyi hibalehetõséggel együtt élünk és tisztesen fizetünk a szerelõknek, akár az idõszakos karbantartásért (vezérmûszíj, olajcsere, stb.) akár a meghibásodásokért. Az elektromos hajtás a jellegébõl fakadóan egyszerûbb. Bár nyilván annak is lesznek hibái és gyerekbetegségei, de a felépítése miatt kevesebb.
"Ha a motor normál üzemben aksit tölt, az veszteség neki benzinben. Ez egy nem hibrid jármûben kényszer, de nem is szolgál több célt, minthogy álló helyzetben is menjen a rádió meg a világítás, és betudja indítani a motort. Nem is tárol sok energiát. A hibridnek jóval több energiára van szüksége. Ha ezt normál menetben töltenék, az a normál menet fogyasztását drasztikusan növelné. Az aksikba töltött energia nem ingyen lenne, mint a fékezési, hanem benzinben jelentkezne. Nagyobb fogyasztás jelentene, mintha ugyanazzal a sebességgel menne a jármû töltés nélkül."
És ha nem normál üzemben tölti akkor mi van? Felkötöd magad végre? Az akksiba töltött energia soha nincs ingyen akárhonnan származik is az. Mivel az alapok alapjaival sem vagy tisztában maradjunk annyiban hogy síkhülye vagy a témához elõbb végezd el az általános iskolát utána visszajöhetsz bocsánatot kérni.
"Elmagyarázom. Ha a priusból kivennéd a hibrid elemeket, könnyebb lenne, mintha benne hagynád."
Aztaqrva, hogy te milyen tutikat tudsz ám mondani! És figyeljé, kisgyerek, ha egy belsõégésû motoros jármûbõl kivesszük a belsõégésû motort az nem lesz könnyebb? Megkérhetlek, hogy ne magyarázz nekem többet? Hidd el nem nyûgözöl le senkit azzal, még mélyebbre ásod magad a baromságaid tengerében, már ha ez egyáltalán még lehetséges.
"Amúgy az elektromos autók hatásfok-számításánál rendre kihagyják a távvezetékek veszteségeit(le és feltranszformálás, vezetékveszteség, stb.) és azt is, hogy semmilyen akku sem 100%-os hatásfokú."
Nem kisfiam, egyáltalán nem szokták kihagyni, de mivel az itteni bagázs nagyrészéhez hasonlóan a leghalványabb fingod sincs a témáról ezért hiszed ezt a baromságot. Viszont tudod mit szoktak sûrûn kihagyni? A kõolaj kitermelésének, finomításának, szállításának és tárolásának a veszteségeit. A sok idióta úgy számol, hogy benya/gázolaj ott materializálódik a jármû üzemanyagtankjában, pedig még egy métert sem tett meg a belsõégésû motoros jármû, amikor a kitermelt kõolaj kb. 20%-át már el is füstölte szép combos szennyezések következtében. És azt képzeld el kigyerek, hogy még a kutya közönséges üzemanyagtank sem 100%-os hatásfokú, mindig csak kevesebb üzemanyagot lehet belõle felhasználni mint amennyit beletöltöttek. Hihetetlen dolgok vannak itt a valóságban, egyszer neked is érdemes lenne már megismerkedned ezzel.
"Aztán a villanymotor hatásfokát is el szokás túlozni. A 90% körüli ugyanis a MW nagyságrendû motorokra jellemzõ"
Ez ugyanakkora egetverõ baromság mint az összes agymenésed amit itt elõadtál. Fingod sincs hogy mirõl beszélsz. Elégtelen, sõt inkább elégtelen alát érdemelsz.
"A menettulajdonságokkal nincs is baj, de a hatótáv sokkal kisebb, mint a gyári adatokban, pláne ha az ember hajlamos odalépni a gáznak. Meg az éjjeli világítás is, meg a légkondi nappal alaposan le tudja szívni az akkut."
Ezzel ellentétben egy belsõégésû motoros szarnál még nõ is hatótávolság ha odalépnek neki, és a légkondival meg a világítással is jól le lehet csökkenteni a fogyasztást.
"Egyébként a hibridnél is elegánsan el szoktak feledkezni az akku éjszakai töltésérõl, pedig az kell. Az is pénzbe kerül, nem is kevésbe. De nem szokták beleszámolni a fogyasztásba, pedig az elsõ 15-20 kilométert azzal teszi meg a kocsi, csak utána kapcsol be a motor."
Ja persze, kb. olyan fontos mint egy belsõégésûnél. Ha nem töltöd a belsõégésût egész éjszaka, reggel el sem indul. Teljesen jóindulatúan mondom, Te akkora hülye vagy a témához és olyan emeletes baromságokat hánysz ide mint... mint...mint... mondjuk geforce9 vagy molnibalage. Egyszerûen nem lehet kellõen jó hasonlatot találni arra az idiotizusra amit elõadsz, gondolom egy terheseknek szóló oldalon is osztod az észt a kismamáknak, hogy nyugodjanak meg a kisbabát márpedig a gólya hozza! Amúgy egy kívülrõl nem tölthetõ hibridet hol töltesz éjjel te szerencsétlen barom, ráhegeszted a karosszériára a töltõfejet, vagy inkább beleerõszakolod azt a benzintankba?
"Bocs. de az elektromos autó legnagyobb hibája az, hogy csak kiépített utántöltõ helyen lehet tankolni. A belsõégésû motorral felszereltet meg bárhol, csak egy marmonkanna benzin/dízel kell hozzá."
Hát ez kész b+! Szóval azt mondod hogy belsõégût bárhol lehet tankolni csak egy marmonkanna benya/gázolaj kell hozzá? És ha nincs akkor mi van, csak csettintesz az ujjaddal és lesz? Tehát ha van néhány százezer benyakút az elõny, de ha van náhány milliárd konnektor az viszont hátrány a töltés szempontjából, hiszen ott van az aduász, a marmonkanna?
"Tudtommal energiahatékonyabb még fosszilis elektromos áram elõállítással is, csak nincs kiépített infrastruktúra még."
Hát persze hogy nincs, az a néhány millárd konnektor meg az elosztó infrastruktúra a bolygón az mind még nem létezik. De az is lehet, hogy csak nálatok bivalybasznádon nem létezik, mindenhol máshol viszont igen.
"Nem is igazán fogja felülmúlni a belsõégésût, mert még ha elfogy az olaj, akkor is könnyebb lesz benzint csinálni a kezünk ügyébe akadó szénbõl, vagy áttérni a bioüzemanyagra."
Hát persze, igaz hogy szinte mindenben már most is messze felülmúlja de te sem bírod ki egetverõ baromságok beköhögése nélkül. A kezünk ügyébe akadó szénbõl? Hát persze csak hozzábaszunk egy kis hidrogént összekalapáljuk és kész is a benzin mi? Fizikából és kémiából hányszor buktál meg? Igazad van hülyeséget kérdeztem, nyilvánvalóan egyszer sem, hiszen ilyen órákra soha nem is jártál. Az egész energiamérlegével soha ne is foglalkozz, csak megzavarná az okos fejedet. Inkább csinálj hülyét magadból továbba is ezekkel az elmés benyögésekkel.
Amúgy miért nem húzol inkább vissza a gépházba és írod be hogy format c: vagy valami hasonlót, mi a jó abban hogy itt betonhülyét csinálsz magadból?
A 800 millióból 8 millió az nagyságrendileg ugyanaz, mint az 1 milliárdból a 8 millió. Lovagol ez a fasz azon, hogy 800 millió vagy egymilliárd. Nem 0,8%, hanem 1%. Ezt a szánalmas faszt vazzeg.
És felhozza példának, hogy van hibrid kamion is. Ja, lehet, hogy atommeghajtású tengeralattjáróból több van vazzeg. De ha benyögöd, hogy majdnem ezer darab, akkor lehidalok. Már elõre félek, hogy hepciáskodni fogsz, hogy van az tízezer is, és ezért milyen hülye vagyok.
Na pont az ilyen elmebetegek miatt járok ide mint amilyen Te is vagy. Az ilyeneken lehet a legjobbakat röhögni. 1000x elmondják neked hogy az ég kék a fû meg zöld és mit jegyzel meg belõle? Hogy az ég zöld a fû meg kék! Több mint 10x annyi hibridet adnak el mint teljesen elektromosat erre a barom beköhögi hogy de most jobban fogynak az elektromosak és ez így is lesz.
"Az a 8 millió eladott hibrid 15 év alatt annak a példája, hogy az embereket meg tudják vezetni"
Ja persze, a 180 ezer elektromos 100 év alatt meg annak a példája hogy mennyire nem lehet téged megvezetni.
********************************************* "Pedig a hibrid a fékezésbõl visszanyert energiát használja." ***************************************************** "B+ te nem csak fizikából de magyarból is mindig megbuktál! Ki mondta, hogy nem használja te szerencsétlen??? A "csak" szó jelentése már ovodás korban meg szokott lenni az embereknek de neked ezt a mai napig sem sikerült elsajátítanod."
Beszélni mádzsár? Én holmondtam, hogy te azt mondtad, hogy csak... Hogy csak azt én mondtam. Épp az a lényeg, hogy te nem használtad a csak szót.
Beszélni mádzsár?
"Akkor kapaszkodj meg, a motor "normál menete" is töltheti és nem veszteség hanem nyereség lesz belõle így is, annak ellenére hogy nem 100% a hatásfoka! Természetesen ez a te végtelenül tudatlan ostoba agyadnak felfoghatatlan dolog, mivel a leghalványabbb fingod sincs a hibridek tényleges mûködésérõl csak ugyanazt az ócska primitív a valósággal köszönõviszonban sem álló teljesen téves hülyeséget hajtogatod mint a többi kibic 15 éve. A te eseted persze rosszabb, mert emellett még halálosan meg is vagy gyõzõdve arról hogy milyen faszán értesz a kérdéshez, na ez a leghalálosabb kombináció! "
Ha a motor normál üzemben aksit tölt, az veszteség neki benzinben. Ez egy nem hibrid jármûben kényszer, de nem is szolgál több célt, minthogy álló helyzetben is menjen a rádió meg a világítás, és betudja indítani a motort. Nem is tárol sok energiát. A hibridnek jóval több energiára van szüksége. Ha ezt normál menetben töltenék, az a normál menet fogyasztását drasztikusan növelné. Az aksikba töltött energia nem ingyen lenne, mint a fékezési, hanem benzinben jelentkezne. Nagyobb fogyasztás jelentene, mintha ugyanazzal a sebességgel menne a jármû töltés nélkül.
"Bár te képtelen vagy a legegyszerûbb dolgokra is ezért inkáb kérj meg egy értelmes embert, hogy hasonlítsa össze pl. a Toyota Prius tömegét egy hasonló kategóriájú nem hibridével majd szépen csodálkozzál el azon hogy a hibrid csak a te ostoba fejedben létezõ többlettömege a valóságban nemhogy nem létezik, hanem még könnyebb is a vele értelmesen összevethetõ nem-hibridhez képest.
Ezzel ismét tökéletesen bebizonyítottad hogy fingod sincs a témához, hülye vagy a fizikához és olvasni sem tudsz, úgyhogy köszönjük szépen nem kell több szemetet ide behánynod!"
Te tényleg ilyen fogyatékos vagy?
Elmagyarázom. Ha a priusból kivennéd a hibrid elemeket, könnyebb lenne, mintha benne hagynád.
Ez így agyilag nehéz neked? Kérdezz meg egy óvodás kislányt, mert õ biztosan érteni fogja!
Mielõtt további agymenésekbe kezdenél, tisztázzuk, hogy a prius és a hibridhajtás szerintem jó dolog.
Itt kérem arról van szó, hogy repülõgépben nincs értelme. Tudod mi a repülõgép... aminek szárnyacskái vannak és repül a levegõben.
Amúgy az elektromos autók hatásfok-számításánál rendre kihagyják a távvezetékek veszteségeit(le és feltranszformálás, vezetékveszteség, stb.) és azt is, hogy semmilyen akku sem 100%-os hatásfokú. Azaz több energia kell a feltöltéséhez, mint amennyit ki lehet nyerni belõle.
Aztán a villanymotor hatásfokát is el szokás túlozni. A 90% körüli ugyanis a MW nagyságrendû motorokra jellemzõ, egy 7,5 kW-os soros, kefés egyenáramú autómotor csak 80% körüli hatékonyságú. Ne olyan rég volt a TotalCar-ban egy cikk a Tesla kocsikról, amiben leírták, hogy nem igazán olyan rózsaszínû ám a kocsi használat közben, mint festik. A menettulajdonságokkal nincs is baj, de a hatótáv sokkal kisebb, mint a gyári adatokban, pláne ha az ember hajlamos odalépni a gáznak. Meg az éjjeli világítás is, meg a légkondi nappal alaposan le tudja szívni az akkut.
Egyébként a hibridnél is elegánsan el szoktak feledkezni az akku éjszakai töltésérõl, pedig az kell. Az is pénzbe kerül, nem is kevésbe. De nem szokták beleszámolni a fogyasztásba, pedig az elsõ 15-20 kilométert azzal teszi meg a kocsi, csak utána kapcsol be a motor.
Bocs. de az elektromos autó legnagyobb hibája az, hogy csak kiépített utántöltõ helyen lehet tankolni. A belsõégésû motorral felszereltet meg bárhol, csak egy marmonkanna benzin/dízel kell hozzá. A benzint/dízelt meg sokkal könnyebb tárolni, és a felhasználás helyére szállítani. Olcsóbb is elõállítani.
Ami a végsõ hatásfokot illeti, olyan 2-3 éve olvastam a Scania újgenerációs dízeljeirõl, amik tartós üzemben és közel állandó utazósebességen ~54%-os hatásfokot értek el. Ezek a motorok vannak beépítve a legutolsó kamionmodellekbe.
Tudtommal energiahatékonyabb még fosszilis elektromos áram elõállítással is, csak nincs kiépített infrastruktúra még. Úgy értem, hatékonyabb egyközponti helyen megtermelni az áramot és továbbítani azt az elektomos töltõállomásokba, mint a fosszilist szétosztani az üzemanyag töltõ állomásokra és utána egyes gépjármûvekben elégetni.
Ami azt illeti, a tisztán elektromos meghajtás is csak a kötöttpályás jármûvekben terjed el igazán. Vasút, hév, metró, trolibusz.
Az elektromos jármûveknek is van egypár olyan hibája, amit lehetetlen kiküszöbölni, mert a mûködési elvébõl adódik. Még úgy száz éve, amikor nem nagyon mentek az autók nagyobb távolságra, az elektromos autó lépést tudott tartani a belsõégésû motoros vetélytársával. De az továbbfejlõdött, az elektromos meg nem igazán.
Nem is igazán fogja felülmúlni a belsõégésût, mert még ha elfogy az olaj, akkor is könnyebb lesz benzint csinálni a kezünk ügyébe akadó szénbõl, vagy áttérni a bioüzemanyagra.
AZ utóbbi idõben az elektromos jobban fogy és ez így is lesz, mert annak van némi értelme, az meg hogy neked a hibrid szexuális élvezetet okoz, valamint a másik ócsárlása ezen semmit sem változtat. Az a 8 millió eladott hibrid 15 év alatt annak a példája, hogy az embereket meg tudják vezetni, mint ahogy téged is. Igen, a hibrid hülyeség. És ezzel mindenki így van, aki cseppet is utánaszámol. Az elektromosnak lehet és lesz is jövõje, a hibridnek le fog áldozni. Ezt minden ezzel a témával foglalkozó weblap leírja és erre mutatnak a jelenkori tencenciák, de persze mindig vannak akik jobban tudják. :) Felõlem aztán ágyba is viheted a hibridedet. A végülis a féllábú leányokat is meg kell valakinek d***i. :)
Mit hoztam fel? Még mindig nem látod hogy mit hoztam fel? Leírtam a kornkrét eladási számokat az egész világra vonatkozóan ami a napnál is világosabban bizonyította mekkora ökörségeket írtál! És a szerencsétlenje még most sem érti, b+ megkérdezi hogy mit hoztam fel, és leírja hogy bizony bivajbasznádon még nem adtak el egy hibridet sem tehát a hibrid hülyeség!
Persze persze.. Norvégiában jelenleg valami 6%-on áll az elektromos autó szemben a hibrid 0.8-ával... de persze biztos neked van igazad.... valótlanságokat írsz, ráadásul az alpári stílusod kb. a falu szélén megy el a kocsmában, de gyanítom ott meg megvernének érte..
itt a hibrided.... fasorban sincs az elektromossal szemben már néhány országban és ez csak mégjobban így lesz... de persze nyomathatod a valótlanságokat tovább, érdekli a francot...
"Azt nem értem amúgy, hoyg a hibridautósok, miért nem számítják bele a környezeti terhelésbe azt is, ami a gyártás során jelenkezõ terheléstöbblet?"
Én meg azt nem értem, hogy a hozzád hasonló ostoba alakok miért nem fogják fel már végre, hogy DE, BELESZÁMÍTJÁK AZT IS! És ezzel együtt is messze takarékosabb és kevésbbé környezetszennyezõ egy hibrid jármû a teljes élettartama alatt, mint egy vele értelmesen összevethetõ csak olajos.
"Az meg, hogy "nem a gazdagok hóbortja" az úgy, ahogy van hülyeség. Ha megérné, mindenki azt venné."
Tudod mi a hülyeség? Pontosan ez, amit most kiböfögtél!
"Ennél még a tisztán elektromos autók is nagyobb szeletet hasítanak ki lassan már és ez csak pár éve jött divatba."
Na persze, jelenleg évi több mint 1.2 milló hibridet adnak el de alig 100 ezer teljesen elektromosat. Igen, ez qrvára nagyobb szelet, legalábbis nálatok idiótáéknál!
Fehér holló nincs te barom, hibrid személygépjármûvet meg naponta látok vagy egy tucatot még itt taplóisztánban is. Többek között azért nem terjedtek el a hibridek mégjobban, mert igen sok hozzád hasonló tudatlan elmebeteg van, aki még a mai napig is a már milliárdszor megcáfolt agyatlan tévhiteket szajkózza újra meg újra és túl kevés az olyan mint én, aki meg ezeket elküldi a halál mûszerére ahova valók, ezért a valósággal köszönõviszonyban sem levõ szemét információból jóval több található így aztán az egyszeri paraszt is nagyobb valószínûségge akad bele a végterméketekbe és sajnos még el is hiszi azt. Ülj le 1-es!
"1998 és 2012 között kb. 1 milliárd új autót gyártottak."
Nem, ezalatt kevesebb mint 800 milliót gyártottak. Buta vagy mint a segg, ülj le 1-es!
" Ha olyan fasza a relatív és aboszlút megtakarítás, akkor elárulnád, hogy miért nincs hibdird teherautó és kamion...?"
Van hibrid teherautó és hibrid kamion is, csak te errõl sem tudsz mert hülye vagy a témához, de kegyetlenül. Rádásul semmi köze a megtakarításnak ahhoz, hogy van-e ilyen teherautó vagy kamion, megint kiderült hogy gondolkodni sem tudsz. Annyira setét vagy b+ hogy legközelebb azzal fogsz visszajönni hogy hehehehehe nincs is hibrid úrhajó, tehát akkor nincs is megtakarítás vagy valami hasonló faszsággal. Ülj le 1-es!
Azt nem értem amúgy, hoyg a hibridautósok, miért nem számítják bele a környezeti terhelésbe azt is, ami a gyártás során jelenkezõ terheléstöbblet? Mert van és nem kevés. Az meg, hogy "nem a gazdagok hóbortja" az úgy, ahogy van hülyeség. Ha megérné, mindenki azt venné. A matematikát mindenkinek tanítják. Hóbort jelenleg a javából. Ennél még a tisztán elektromos autók is nagyobb szeletet hasítanak ki lassan már és ez csak pár éve jött divatba.
Ja, és ez csak az új autók közötti arány, a teljes flottában akkor szerinted mennyi lehet az árnya, ha a világon az autók átlagéletkora bõven 10 év felett van, már a jenkiknél is elérték ezt 2 éve. Akkor a flotta 0,08%-a lehet hibrid...? Gyakorlatialg fehér holló kategória az utakon....
8 millió és 15 év ? 1998 és 2012 között kb. 1 milliárd új autót gyártottak. Ebbõl 8 milló az kb 0,8%. Ha ez neked elterjedt... Ha olyan fasza a relatív és aboszlút megtakarítás, akkor elárulnád, hogy miért nincs hibdird teherautó és kamion...? Hm...?
Ülj le fiam, 1-esf Aha. Meg eltakarodhatsz a jó édes anyaádba...
"Gyönyörû" mellébeszélés volt, szerinted az elterjedtségrõl volt szó? Ha igen, akkor keresd fel a magyartanárodat és cseszd le hogy hogy követhetett el ekkora hibát hogy továbbengedett. De ha már itt tartunk, 15 év alatt kb. 8 millió hibridet adtak el, tényleg alig terjedt el. Ez a gazdagok hobbija címû baromság is haláosan unalmas már, számos ismerõsömnek van hibridje és egyik sem különösen gazdag. Ehelyett van eszük, ami viszont neked nem adatott meg.
"ezen felül a teljes élettertamra vetített környezetvédelmi hatása erõsen megkérdõjelezhetõ"
Igen, a hozzá nem értõ, gondolkodásra teljesen képtelen síkidióták számára megkérdõjelezhetõ, az értelmesek számára medig már egy jó évtizede sokszorosan bebizonyított tény. Te nem az utóbbi csapatba tartozol.
"50-70% (motor/generátor, töltés/kisütés együtt) összességében szerintem elég xar."
Az tényleg "xar" lenne, csakhogy ilyen hatásfokú rendszert kb. 100 évvel ezelõtt építettek. Pl. a második generációs Nissan Leaf visszatöltési hatásfoka 94% körül van. Tudod mi a "xar"? A te tudásod a témában, az valóban nagyon "xar".
"Amit fékezéskor termel vissza az autó azt hasznosíthatják városi forgalomban, de hosszútávon pontosan nulla elõnye van a hibrid hajtásnak."
Tényleg? Látom te is remegve várod, hogy csatlakozz a voljin féle vert csapathoz. Kérésed számomra parancs! Akkor lássuk azt a "hosszútávon nulla" elõnyt a valóságban:
Itt kiválóan látható, hogy annyira "nulla az elõnye" a hibridnek a nem-hibridekhez képest városon kívül hogy még így is halálra veri õket üzemanyagfogyasztás és környezetterhelés tekintetében! No mesélj kisfiú, milyen érzés megsemmisítve lenni?
"És ott a drágán elõállítható akku,amit kb 10 év múlva újra akkuvá kell alakítani,vagy kivonni belõle a mérgezõ anyagokat"
Ez pontosan ugyanaz a már zsibbadásig ismételgetett, ócska primitív hazugság amit már vagy milliószor olvastam a hozzá nem értõ kibicektõl. Kisgyerek, milyen drágán állítják elõ azt az "akkut"? Tudod is vagy csak megint nyomod ki a hülyeséget a fejedbõl ész nélkül? Mennyi az a drágán konkrétan és mihez képest drága? Ha ezekre tényleg tudnád a választ, akkor rájöhetnél mekkora baromságot mondtál megint. De persze nem tudod, ezért csak agyatlanul szojkózod a baromságot újra meg újra.
"Pedig a hibrid a fékezésbõl visszanyert energiát használja."
B+ te nem csak fizikából de magyarból is mindig megbuktál! Ki mondta, hogy nem használja te szerencsétlen??? A "csak" szó jelentése már ovodás korban meg szokott lenni az embereknek de neked ezt a mai napig sem sikerült elsajátítanod.
"Ha a motor normál menete is töltené, az veszteség lenne, mert a motortól teljesítményt venne el, de mivel nem 100% a hatásfoka, kevesebbet adna vissza."
Akkor kapaszkodj meg, a motor "normál menete" is töltheti és nem veszteség hanem nyereség lesz belõle így is, annak ellenére hogy nem 100% a hatásfoka! Természetesen ez a te végtelenül tudatlan ostoba agyadnak felfoghatatlan dolog, mivel a leghalványabbb fingod sincs a hibridek tényleges mûködésérõl csak ugyanazt az ócska primitív a valósággal köszönõviszonban sem álló teljesen téves hülyeséget hajtogatod mint a többi kibic 15 éve. A te eseted persze rosszabb, mert emellett még halálosan meg is vagy gyõzõdve arról hogy milyen faszán értesz a kérdéshez, na ez a leghalálosabb kombináció!
"Ja, a villanymotor, meg az aksik, nem töblettömeg."
Igen, ez felteszi az i-re a pontot. Ezzel feltetted a koronát az ostoba, gondolkodásra tökéletesen képtelen fejedre. Annyira tipikus, ugyanezt a marhaságot darálja az összes önjelölt tökfej! Az idióták mindig ezt csinálják csak azokat hangoztatják amik a plusz oldalon vannak de ami NINCS egy hibridben egy nem-hibridhez képest arról mélyen kussolnak (persze nem szándékosan csinálják, hiszen fingjuk sincs az egészrõl ezért teljesen õszintén tolják ki a baromságokat a fejükön )
Bár te képtelen vagy a legegyszerûbb dolgokra is ezért inkáb kérj meg egy értelmes embert, hogy hasonlítsa össze pl. a Toyota Prius tömegét egy hasonló kategóriájú nem hibridével majd szépen csodálkozzál el azon hogy a hibrid csak a te ostoba fejedben létezõ többlettömege a valóságban nemhogy nem létezik, hanem még könnyebb is a vele értelmesen összevethetõ nem-hibridhez képest.
Ezzel ismét tökéletesen bebizonyítottad hogy fingod sincs a témához, hülye vagy a fizikához és olvasni sem tudsz, úgyhogy köszönjük szépen nem kell több szemetet ide behánynod!
Sajnos nem mindig. Ne tudd meg, hogy egy távvezetéki projektben nem a szakterületén dolgozó mérnök milyen eszméletlen baromságokat fogalmaz meg vagy vár el...
de pl a repülõknél is lehetne valami kinetikus energia visszanyerõ rendszer. Pl ott van a több száz km/h órával süvítõ menetszél.
Mi lenne, ha fizikához nem értõ emberek inkább csak kussolnának. Szavak nincsenek arra, hogy mekkora baromságotr írták. A legalapvetõbb fizikai törvényeket sem érted, amit már általános iskolában meg kellett volna tanulnod..
Mennyire elterjedt a hibrid autó...? Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, hogy gazdasgok hobbije volt 10 éve és most is, ezen felül a teljes élettertamra vetített környezetvédelmi hatása erõsen megkérdõjelezhetõ. Egy érdekes mûszaki probléma megoldása, de ettõl függetlenül csak parasztvakítás az egész. A környezetvédelem az lenne, hogyí autózás helyett a városokban villamos közlekedést és villany buszokat fejlesztenék és nem ez a hibdird bohóckodás.
Istenem, ezt a mongolidiótát! Te csak városban szoktál "fékezgetni" b+, városon kívül nem? Ráadásul nem kell "fékezgetni" elég ha leveszed a patád a gázról te szerencsétlen már akkor is visszatölthet, vagy te azt sem csinálod városon kívül csak nyomod mint süket a csengõt egyfolytában?
Milyen bonyolultabb hajtásról beszélsz agyhalottkám? a HSD hibrideknek konkrétan mechanikailag EGYSZERÛBB - még egyszer csak hogy felfogd a hülye fejeddel E G Y S Z E R Û B B - a hajtáslánca mint egy kizárólag belsõégésû motoros hajtásláncé! Nagyobb légellenéllás? LOL! :) Jól van elmebetegkém, keressél már egy kisebb légellenállású nem hibrid és nem elektromos személygépjármûvet pl. a Toyota Prius-nál! Fiam, te olyan hülye vagy hogy arra már nincs is szó. Gyönyörûen beleillesz az érettségizett korpásbajszú rendszergazdink meg a voljin -ének degenerált csapatába. Mindannyian gyönyörûen tudtok megahülyét csinálni magatokból ha megszólaltok.
Ez egy elég idióta komment volt. Most akkor kezdjem sorolni a fajlagos paramétereket és olyan korlátokat, amit villanymotorral üzemelõ repcsi soha nem fog tudni átlépni..?
Elõbb-utóbb eltûnnek, csak éppen addig engem próbálnak piszkálni. Tulajdonképp az én feladatom a projektek átnézése az elbírálás elõtt, illetve akkor hívnak még, ha a programozók megakadnak valamilyen problémával. Általában nekem kell kideríteni, hogy mit szúrtak el, javítani viszont már õk szokták. Meg ott a saját, rendszergazdai munkám is. Fõleg azzal vagyok elfoglalva.
Tedd hozzá, ha közvetlenül a fõtengelyre szerelik a légcsavart, akkor az egész teljesítmény átmegy rá, veszteség nélkül. Állóra fékezni meg nem szokás repülés közben a gépet, mert egyrészt nincs piros lámpa a légifolyosón, másrészt meg akkor lepotyog a gép. :)
50-70% (motor/generátor, töltés/kisütés együtt) összességében szerintem elég xar. Ráadásul ez akkor igaz, ha csak generátorral fékez az autó és nem a féktárcsát melegíti.
Hát igen, végülis a Széles lehetett egy vezérigazgató is, ahol szabadrabolt, most meg beszopja a vákuumcellát... Szóval õ sem intellektuel érdemei miatt lett az aki, hanem az uram-bátyámkodás által.
És ezek hogy nem szelektálódnak ki egy mûszaki cégnél?
Hogy egy kereskedelmi, marketing, vagy pénzügyi cégnél megélnek a buborékfújók és a szákértelem imitátorok. Mert ugye ott lehet szómágiázni, meg a misztikum fátylával leplezni a jövendõt, és mindig van valami esemény, amit felelõssé tehetünk magunk helyett. Nemzetközi légkör, bizalmi indexek, ciklikus trendváltások, akármi.
Az egy dolog, hogy a politikai demagógokkal összerúgja az ember a port, na de fizikából a nemtudásra, meg a téveszmékre hogyan lehet valaki ilyen nagy arc, mint amit T2K produkál?
A melóhelyemen többnyire pont az ilyen "fiókzsenik" hülyeségeit kell javítgatnom állandóan. Rohadt idegesítõ, hogy milyen alapvetõ szakmai melléfogásaik vannak, és ráadásul ott is meg tudnak ám sértõdni. Úgy látszik, ha nincs hozzáértés, akkor jön a személyeskedés, meg a szemétkedés.
"A hibrid hajtás egyáltalán nem csak azért mûködik mert fékezéskor képes visszatölteni."
Pedig a hibrid a fékezésbõl visszanyert energiát használja. Ha a motor normál menete is töltené, az veszteség lenne, mert a motortól teljesítményt venne el, de mivel nem 100% a hatásfoka, kevesebbet adna vissza.
Ha te ezt kevered azzal, hogy rásegít a motorra, akkor totális a képzavarod, mert a szezont a fazonnal esete áll fent. Van egy tippem, hogy nem érted, hogy mire gondolok, és mire gondolt más is.
"A hibridek többlettömegérõl azok a semmihez sem értõ önjelölt szobamérnökök szoktak hosszan értekezni mint pl. a tedimackó meg a voljin -e akik egymás seggébõl kortyolgatják a nedût."
Ja, a villanymotor, meg az aksik, nem töblettömeg.
Az elektromos hajtásnak is megvannak a saját hiányosságai, de amúgy a városi közlekedésben jobb némileg. Fõleg azért, mert nem piszkolja tovább az amúgy is szennyezett levegõt. Pontosabban nem ott szennyezi a környezetet, ahol használják. A dugókat viszont nem fogja megszüntetni, mert mindegy, hogy benzines, vagy elektromos autók torlódnak össze a körúton.
"Te még azt sem tudod hogy 5 perccel ezelõtt mi volt nem hogy 15 évvel ezelõtt. A hozzászólásaidból üvölt hogy ugyanaz a mindebe beleugató de semmihez sem értõ szerencsétlen vagy mint a tedimackó. Ülj le fiam, egyes alá. "
Ez egy ilyen erõltetett rajoskodás nulla hozzáadott tartalommal. Én bármikor korrepetálok valakit fizikából. Ez szerintem a hozzászólásaimból is kiderült. Te szerintem az s=vt-be is belezavarodnál.
Kíváncsian vártam hogy tovább okítasz bennünket a hibrid hajtásról! Erre nem írsz semmi konkrétumot.... Szerinted mibõl töltõdik fel a hibrid jármû elhanyagolható méretû akkuja? Ki ne találd hogy benzinmotorral töltik fel :D Akkor aztán marha takarékos lenne! Amit fékezéskor termel vissza az autó azt hasznosíthatják városi forgalomban, de hosszútávon pontosan nulla elõnye van a hibrid hajtásnak. És ott a drágán elõállítható akku,amit kb 10 év múlva újra akkuvá kell alakítani,vagy kivonni belõle a mérgezõ anyagokat...Ez marha gazdaságos dolog ám! Pláne hogy ez a folyamat nem kis környezetszennyezéssel jár.(és kurva drága) Semmi baj nem lenne az elektromos hajtással,ha gazdaságosan lehetne elektromos áramot tárolni! (és tisztán) De ez még a jövõ zenéje...
"...míg a hagyományos ólomakkukhoz képest a mai elektromos autók (és mobiltelefonok, tabletek, számítógépek) lítium-ion akksijai négyszer annyi töltést tudnak tárolni a tömegükre vetítve, addig a nanoFLOWcell hússzor annyit. Azért kicsit hervasztanám a kedélyeket, tömegre vetítve még mindig a benzin a legjobb ebben a versenyszámban, abban 400-szor annyi az energia, mint az ólomakksiban, százszor annyi, mint a Li-Ion akksiban és 20-szor annyi, mint ebben a csodatechnológiában. De nagyot lépett a világ, ez tény."
Nade ember! Amikor a kocsi nem fékezget a városban, akkor az akksikat ugyan az a "xar" hatásfokú, "környezetszennyezõ" belsõégésû motor tölti, (+ akksi, + egyéb cuccosok, bonyolultabb meghajtás tömege, + nagyobb méret miatt, nagyobb légellenállás). Valami!?
Minimálisan segíthet, hogy ha olyan hibridet építenek, ahol a belsõégésû motor a legjobb hatásfokú üzemmódon pöfögve tölti az akksit és semmi mást nem csinál. És ekkor megközelíthetõ a belsõégésûvel elérhetõ maximális hatásfok. De sajna túl nem léphetõ.
Elég szar hatásfokkal? Menyi az az elég szar? Ugye a leghalványabb fogalmad sincs róla, de azért beugatod a hülyeségedet. A hibrid hajtás egyáltalán nem csak azért mûködik mert fékezéskor képes visszatölteni. Te is azok közé a kiscsákók közé tartozol akik valahol valamit már hallott, de hogy hol meg mit azt már nem tudja de azért lelkesen próbálja visszaböfögni, teljesen sikertelenül. A hibridek többlettömegérõl azok a semmihez sem értõ önjelölt szobamérnökök szoktak hosszan értekezni mint pl. a tedimackó meg a voljin -e akik egymás seggébõl kortyolgatják a nedût. Iszonyú jókat lehet röhögni az itteni idiótákon akik az évtizedek óta trivialitásnak számító dolgokat sem ismerik és itt próbálják feltalálni a spanyol viaszt de annyira tehetségtelenek hogy halál pontosan a valóság ellentétét találják ki tutinyerõnek amit még meg is erõsítenek egy-egy kamuérettségivel.
Te még azt sem tudod hogy 5 perccel ezelõtt mi volt nem hogy 15 évvel ezelõtt. A hozzászólásaidból üvölt hogy ugyanaz a mindebe beleugató de semmihez sem értõ szerencsétlen vagy mint a tedimackó. Ülj le fiam, egyes alá.
A hibrid hajtást autóknál azért mûködik, mert fékezéskor tölt és ezt az energiát használja fel gyorsításkor. Elég szar hatásfokkal, de arra bõven elég, hogy kompenzálja a hibrid rendszer nagyobb tömege miatti veszteséget. Nem is értem, egyáltalán hogy merül ez fel a repülésben. Az egész elv borul. A tisztán elektromos hajtás az más, azt lehet kutatni fejleszteni, de ahhoz elõször aksi kell! Utána lehet repülgetni. Simán elhiszem, hogy ezt a "sötétzöld" bürökraták nem fogják fel.
31-bõl a 4. voltam a Kossuth Lajosban érettségin Csepelen. Az ilyesmit nem adják ingyen....Fõleg, hogy az elsõ bukás az utolsó is volt. Nem volt javítóvizsga.
Szvsz valami sötétzöld politikus lobbi támogatásáért mehet a harc. Az utóbbi idõben mindenféle "környezetkímélõ" technikákat erõltetnek mindenáron miden nyugati cégre. Nemrég a bioüzemanyag repülõgépben történõ felhasználása volt a terítéken, aztán a sztratoszféra szennyezésérõl is sokat hordtak össze-vissza, de volt már más hülyeség is. Az autógyártóknak is egyre szigorúbb elõírásokat kell betartani a tervezéskor, de a gyártáskor is.
"Nehogy már bedõlj ennek a technikai analfabéta idiótának. Semmihez sem ért csak az egyik betonhülyeséget okádja a másik után. Nem kell lemenni kutyába csak azért mert hangosan ugat valami tökfej. "
Szerintem Tedybear nem kettessel evickékt át az érettségin fizikából, te szerintem meg kibuktál egy szakmunkásképzõben.
Valószínû, hogy te cipõfelsõrész készítõ betanított munkásként kompetensebb vagy, mint õ mérnökként.
"Szóval hidd el kiszámolták õk, megéri-e ebbe fektetni vagy sem... Nem fotelmérnökök ülnek ám a Boeing és az Airbus laborjaiban..."
Igen, megéri nekik kidobni egymillió eurót erre a projektre az ablakon, ha csrébe kapnak százmilliókat óriásgépfejlesztésre.
Ha van egy eu-s elõírás, hogy a támogatásért cserébe kötelesek kísérletezgetni valami biozöld alternatív marhasággal, akkor ezzel a kisgéppel olcsón kipipálják a kötelezettségüket.
"Ugyanezt a hülyeséget hajtogatták 15 évvel ezelõtt a semmihez sem értõ tudálékoskodók a hibrid személygépjármûvekre is. Tanulság: ne dumálj bele olyanba amihez lövésed sincs mert csak hülyét csinálsz magadból. Ülj le, elégtelen. "
Senki nem fikázta 15 éve a hibridet, mert rögtön látszott az elõnye. Miért kell hülyeségeket hazudnos? Te az a fajta vagy, aki önigazolásként kitalál dolgokat?
"Az odáig megvan, hogy a hibrid rendszer nem éppen alkalmas a repülõkre mert mindenképpen nehezebb plusz veszteségek stb...Az autóknál is ez volt aztán most már egész durva hibrid hajtások vannak. A belsõégésû motorok gyengéit jól egyensúlyozza a villanymotor. Nem hiszem, hogy csak divatból gyártják ezeket.Tesla kisebb bakik ellenére egész jól muzsikál, Forma-1-ben, autósportokban is ezt erõltetik. Csak nem lehet olyan elvetélt dolog ez. Top gearben mutogatták a McLaren/Porsche új csúcs hibrid járgányait és egész lenyûgözõek. Alacsonyabb fogyasztás, jobb gyorsulás, kevesebb emisszio, nagyobb teljesítmény a plusz súly ellenére! Igen ott van a kocsiknál a fékezésbõl visszanyert energia, de pl a repülõknél is lehetne valami kinetikus energia visszanyerõ rendszer. Pl ott van a több száz km/h órával süvítõ menetszél."
A menetszél a kocsiknál is ott van, és ez okozza a közegellenállást. Lassítja az autót. Aki átment fizikából, ezt fel sem veti. Minél többet "hasznosítanál" a menetszélbõl, annál jobban lelassulsz. Amennyi energiát kiveszel a menetszélbõl, annyival lassulsz. Mivel nem teljes hatásfokkal veszed ki, kevesebbet kapsz, mint amennyivel lassulsz. Ezt a kevesebbet nyílván nem teljes hatásfokkal alakítanád vissza légcsavarokkal mozgási energiává, tehát tovább lassulsz. Ennél egyszerûbb módja is van a repülõgép lassítására... a fékszárny.