Semmi eget verően nagy változás. Látom beleintegráltak jó pár módot a játékba. Úgy látszik tanultak a CiM2-ből. Ott nem engedték a mód támogatást, pedig a közösség tőlük függetlenül is meg tudott volna oldani egy halom dolgot. Itt már be is bizonyosodott hogy mennyire hasznos, hiszen a közösség sok dolgot megold, nekik meg csak át kell ültetniük az alapjátékba. Egy kis stúdiónak ezt kellett volna csinálnia már eddig is. Utoljára szerkesztette: Szthomas, 2015.03.19. 18:11:26
Első, nem túl nagy még, nem is túl profi, de tökéletesen működik eddig. :)
Egyébként a zónákkal kapcsolatban érhetik meglepetések az embert, ahogy növekedett a városom az ipari várost szép lassan kezdtem átalakítani aztán egyszer csak elkezdett összeomlani az üzleti szektor. :D Nyilván valamennyi ipart hagytam, viszont még annak a kevésnek sem volt elég importja és ezért nem volt elég gyártható meg eladható árú. Persze ilyenkor kénytelen az ember több vasúti és hajószállítmányozási egységet építeni és pár év alatt helyre áll a rend valamelyest. Viszont sajnos azt nem lehet beállítani, hogy mit exportálj így előfordulhat az is, hogy miközben neked árú hiányod van, közben még exportálsz árukat is. Sok dolog van sajnos a gazdaságban amire nincs befolyása az embernek...
Szevasztok Most városos képekkel nem igazán érkeztem, inkább csak pár apróbb forgalmi kialakítással:
A képen a városom olajipari gyárterületén található vasúti terminál látható. A piros nyilak a terminál közelében lévő települések vásárló- és kisebb ipari területeiről érkező járművek forgalmát mutatják be. A sárga nyilakon az olajiparba felülről érkező járművek haladnak, akik nem érintik a terminált. A kék nyilak mentén érkeznek a balra eső ipari területekről a kamionok a terminálba. Az egész gyárterület váltakozóan egy-irányosított, amely alól pont csak a terminál melletti bekötő a kivétel, ennek okai: -a felső útról érkező járműveknek így nem kell a terminál utáni kereszteződésig elmenniük, ha csak a főútra akarnak bekanyarodni. -a főútról a kétsávos felfelé tartó szakasz hiányában csak egy forduló sáv keletkezik a főút 2x3 sávos szakaszán (ez a fő ok) Nagyobb forgalom esetén a főút kanyarodósávján 4-5 kamion is tanyázhat, főleg ha egy kicsit feltartják őket. Ezek betartanának a termináltól a főútra kikanyarodó járműveknek, teljes káoszt okozva. Két fordulósáv esetén sajnos a köztes sávot választanák, mivel a terminál a következő kereszteződés után jobb szélen található.
Ezért is írtam a dupla kanyarodósávok hátrányáról korábban. Amennyiben lehetséges kerülni kell őket. A legjobb ha csak rövid szakaszokon alkalmaztok 2x3 sávos kialakítást, ott ahol a belső sávok egy az egyben csak kanyarodósávok. A képemen erre van ellenpélda is, mivel a másik irányba dupla fordulósáv van, de ott szinte zéró a forgalom, egyszóval nincs jelentősége.
Sajnos ez a kép nem a legjobb példa az előbb említett dolgokra, mivel itt mindenki a külső sávra kanyarodott, de nagyjából 50-50% a két sávra kanyarodás aránya.
Más jellegű, de közlekedéssel kapcsolatos:
Amennyiben végállomás szerű vasútállomást akartok kreálni, úgy sajnos ez az egyetlen működő kialakítás. Közvetlenül az állomás után kell szétválasztani a vonalakat, mert minden más esetben begurulnak a csatlakozásokig és blokkolják az egész rendszert. Ezzel a megoldással viszont szinte bármit elbír a rendszer. Balról a balvágányra, jobbról a jobb vágányra fognak beállni a helyi járatok, na persze két különálló vonal esetén. Sajnos a távolsági vonatokat nem lehet kontrollálni, szóval kicsit betarthatnak a rendnek, de beállni sosem fog az ilyen végállomás. Utoljára szerkesztette: Szthomas, 2015.03.19. 22:27:42
Kösz a képet! (Én is az ilyen négyszögletes építkezéssel játszom mindenben) Ismerős a gazdasági zűr. Egyik próbálkozásomnál 20000 lakos környékén elkezdtem variálni a gyárakkal, majd cseréltem a kis sűrűségű zónákat nagyra és egyszer csak beállt minden. Semmiből nem kellett építeni és a gyárak, irodák meg döglődtek. Azt a várost ott is hagytam... Most sokadik városom kezdem és lassan tanulok az előzőkben elkövetett hibákból.
Azt akartam megoldani, hogy lehetőleg a legkevesebb talajszennyezés meg ipar legyen a városban. :D Viszont a probléma az, hogy nem tudsz annyi árút importálni hogy fenntarts egy nagyobb üzleti szektort. Viszont önmagában nyersanyagot tudsz annyit importálni csak helyben kell legyártatnod az árút a szennyező iparral... Szóval most kénytelen vagyok fejleszteni megint az ipart. :D
Sziasztok! Ma végre megvettem a játékot és a videók alapján próbálok építeni egy működő városkát. 500K pénz moddal indultam, hogy ne legyen az elején probléma. Kiépítettem egy csomó zöld, kék és ipari zónát viszont valamiért 7400fős lakosságnál elkezdett csökkenni fogyatkozni a nép. 7000ig vissza is zuhantak. A cél ugye a 8000fő lenne kezdetnek az iroda negyedek és a sűrűbb gondolom panel/tömbházak kiépítésének elkezdésével. Van valami ötlet miért torpant meg a fejlődés?
Mármint ipari zónák generálnak többlóvét nem ?Irodaépület az üzleti épület :)Nem a kereskedelmi épületekre gondoltam...
Elkezdtek hullani az emberek, ha jól fordítom belehaltak a közlekedés vagy közlekedési eszköz várásába? :D WTF?
Dead person waiting for transport ? Nekem a vasútállomáson volt egy ilyen, először néztem, hogy egy halott miért vár vonatra. :)
El kell szállítani a halottakat, építs temetőt. Illetve fejleszd az infrastruktúrát, építs parkokat, iskolákat, kórházakat, rendőrséget, stb. Tedd vonzóbbá a várost !
Szerinted, csakhogy ha a narancssárga csík fölé viszed a kurzort akkor megláthatod, hogy az irodák és az ipari épületek egy "csíkon" vannak. Tehát egyben számolja a keresletet az irodákra és az ipari zónákra... ;)
Amúgy meg nem, nem az ipari zónákban van a nagyobb lóvé hanem az üzletiben viszont üzleti zónákhoz kell gyártó kapacitás mert egy idő után összeomlik ha csak importálsz árút és nem gyártasz helyben.
itt olcsóbban tudod megvenni a játékot. Én is innen vettem.
https://www.g2a.com/r/dreko7
Ezen az oldalon minden olcsóbb. Én is innen vásárolok minden játékot. Arra figyeljetek hogy a shield mindig legyen bekapcsolva és a global cd key az ami nekünk jó.
g2a-nak nem látom értelmét mióta ÁFA-t is kell fizetni, ugyanott vagy mint a bolti ár.
megmondom őszintén hogy majdnem beugrottam a dolognak:D Majdnem megtértem és átléptem a nuuvem-től vásárlársa. Ámde... Elolvastam a felhasználó licenszet és az utolsó paragrafus azt írja " ...a digitális játékok esetleges meghibásodásáért felelősséget nem vállalunk. (nem indul, hiba üzenettel kilép, kifagy, újraindítja a gépet etc. )..." Szóval inkább +27% áfa:) De ezzel szemben a g2a shieldet bekapcsolva akár pénz visszafizetési garanciát is vállal minden meghibásodásért!!! :) De ha valaki tud egy KOMOLY és olcsóbb oldalt azt szívesen meghallgatom. Az az ÁFA dolog nekem se tetszik :S
Köszönöm srácok
Ilyet se hallottam még, hogy valaki a biztonság miatt válassza a g2a-t, ahol volt már rá példa hogy lopott bankkártyákkal szerzett kulcsokat árultak. :D Ellenben a Nuuvem hivatalos viszonteladó, én is onnan vettem meg. Kétlem hogy a g2a-ssal bármi gond lenne amúgy, vedd nyugodtan arról amelyik szimpatikusabb.
A g2a shield pedig kizárólag a kód érvényességére vonatkozik, a különféle technikai nyűgjeiddel nem foglalkoznak.
https://www.facebook.com/SkylinesHU
215 ezernél tart a városom nem túl gyorsan de folyamatosan fejlődik és egész jól működik. Persze a bevétel sem túl nagy, de pont annak köszönhetően nem sok, hogy sokat költök a városra, 520 ezer a havi kiadás. Havi 85 ezer az egészségügy, 50 a rendőrség, 67 ezer a tűzoltóság. 90 ezer a köztisztaság, 75 ezer a közlekedés, 50 ezer az utak karbantartása meg még az egyéb dolgok. :D Ti hogy álltok?
Ja, nem mellesleg pedig vagy 5 millió kreditet buktam a város tartalékából egy rossz döntés miatt, amit elég sok időbe telt helyrehozni. :P
Hogyan lehet specializálódni olajra vagy fakitermelésre vagy egyébre? Pl az olajlelőhelynél a területet lefedem iparral és valami prioritást adok neki? Mert külön nem láttam olaj-építményeket (fúrótorony, tároló stb)
Volnál szíves leírni mi volt az a rossz döntés? Hátha tanító jellegű azokra nézve (pl Én) akik csak most kezdtük a játékot. :D
Lentebb már ecseteltem, azt hittem, hogy majd én leszek aki megtisztítja a várost a talajszennyezéstől. :D
Aztán kiderült, hogy a szennyező iparom nélkül összeomlik az üzleti szektorom...
Ami a bányászatot fakitermelést illeti, hát szerintem az egy vicc kategória. Úgy tudod egyébként hogy kijelölsz egy területet a Districts lehetőségnél körberajzolsz egy területet és akkor rálépve mondjuk az oil industry-ra ráklikkelsz a már kijelölt területre.
Pikk pakk csontszárazra fogja szívni a területet a pár kút és akkor bezár a bazár helyette épül finomító meg egyéb szarság ami importálni fogja a cuccot. Ugyan ez igaz az ércnél is, pikk pakk átalakulnak a kitermelést végző marógépeid egyéb dolgokká amik kezdik külföldről importálni a cuccot. Szóval két lehetőség van, állandóan mész az új területre ahol még van szín vagy nincs kitermelés csak feldolgozás importból...
Szóval én annyi értelmét nem látom ennek a bányászatnak, hogy útra költsek ami oda vezet... Ez nem olaj a talajban hanem valami olajfoltocska... Utoljára szerkesztette: MasterMason, 2015.03.21. 17:24:12
Köszi! Gondolom idővel majd egy Mod orvosolja eme problémát is. Vagyis akkor nem kell benégyzethálóznom úttal azt a területet csak mondjuk a körberajzolt terület szélére utat vezetek azt majd a többit megoldja a játék?
De kellenek utak, itt is csak az út mellett látható négysávos kockákon épülhetnek a különböző dolgok.
Én azt vettem észre, hogy hiába is volna elvileg egy rakás olyan nyersanyagom ami az iparom működéséhez is kellene, hogy azoknak ne kelljen importálni, nem tudok értelmes kitermelést folytatni akkor sem ha megfeszülök. Hiába is termelsz ki, azt el fogja exportálni a gyáraid meg importálni fogják az alapanyagot mert az sajnos nem lehet beállítani, hogy mit importálhatnak exportálhatnak a városból. Még olyan is előfordult, hogy bizonyos gyáraknak nem volt elég nyersanyag a gyártáshoz, miközben az alapanyag kitermelését végző dolgoknak meg nem volt elég vevő az áruira. Mondom ilyen nincs is... De van sajnos.
Jó lenne ha ezzel valamit kezdenének de a fejlesztők.
Most meg vagyok kavarodva. Azt írja ehhez a kerületes olajdologhoz szükségem volna nyersolajra. Azt meg honnan? Először az ipari területen fog épülni egy olajfinomítós vacak és csak utána tudom kijelölni a területet? És idővel specializálódni fog a terület?
ŐŐŐ. Hát területet bármikor ki tudsz jelölni, és rá tudod kattintani az olajos dolgot. Aztán ebben a körben teszel le ipart és automatice el kezd épülni az olajkút...
csak bizonyos lélekszám felett tudsz kerületeket kijelölni, utána beállítod, hogy olajipart akarsz. azt hogy hol van olaj, vagy a nyersanyagos áttekintőnél tudod megnézni, vagy a térképen, ahol új területet vásárolhatsz.
Akkor viszont valami baj van. 0 a lakosságszám. :D Unlimited pénz és unlock all módban játszok 25 területtel indítottam, hogy kb mit is tudok kezdetnek kihozni a játékból de valamiért a lakosság zéró :D Majd ha jobban megismerem a működését akkor az elejétől kezdek egy normális pénzes játékot. De így ez most bug vagy valamit elkavartam? Lehet az a baj, hogy a steamről leszedett térkép mod (Innsbruck város) talán hibásan van elkészítve :S Utoljára szerkesztette: Conqvistador, 2015.03.21. 19:30:53
Akkor értheted majd meg hogyan müxik a gazdaság meg minden egyéb, ha nincs unlimited money meg ilyenek... Csak összezavarja az embert és nem fog tudni jól működő várost építeni, ha nem kell ügyelnie a kiadásra-bevételre. Pont ezek a dolgok segítenek abban, hogy valóban működő várost tudjon építeni az ember.
Értem én, hogy működik a gazdaság. Már C64 en játszottam az akkori sim city kiadással, azóta is sokfélével játszottam. Mobilon a Sim city androidos verzióján 90%os a lakosság elégedettsége :D Csak így free módban szeretném látni milyen épületek vannak, mekkora terület stb. Amúgy tényleg a normál módban van a kihívás de most egy kis sandbox érzés így az elején.
Mindegy hogy hogyan játszod, csak élvezd :D Hosszú idő után végre egy korrekt városépítős játék. Aki szereti a stílust annak ez olyan, mint ha már most karácsony lenne...
Az ipari negyedekben mennyire gáz a szennyezettség? Érdemes fákat parkokat tenni vagy ott nem probléma? Esetleg + kórházakat? A tűzoltóság erősítése alap arrafelé :D Próbálom Ipari kerületekre centrumokra korlátozni a szennyeződéseket és egy üzleti szektor sáv választja el a lakosságtól a szennyező épületeket.
Nem gáz, igazából nincs sok hatása ebben a játékban, engem is csak elvi okokból zavart. :D Ráadásként pillanatok alatt megtisztul a talaj ha megszűnik a szennyezés.
Egyértelmű a szitu. Én is ezt ecsetelgetem már a CiM2 óta. A forgalom ott is irtózatosan be tudott állni ha csak random csinálta az ember a dolgokat, de ha utána néztél hogy miért van bizonyos helyeken akkora tömörülés és hogy nem-e lehet valamerre terelni a forgalmat általában megoldhatóak voltak még a legdurvább dugók is. Szóval egyetértek azzal hogy nem kell rögtön mérgesen írogatni, hogy a közlekedés rendszer hibás vagy degenerált, egyszerűen csak időt kell szánni arra, hogy felmérd a kényes pontokat és addig módosítsd, amíg meg nem szűnnek. Természetesen utána érdemes végignézni újra az egész rendszert, mert nem elképzelhetetlen hogy a normális átmenő forgalom miatt most máshol lesznek problémás pontok. Én pont ezért tartok még mindig 42 ezres város(/ok) körül, mert szeretem átgondolni, hogy hol és mit érdemes fejleszteni közlekedés terén anélkül, hogy csak nagyobb forgalmú és több sávos utakat rakosgatna az ember. Amúgy a körforgalmak nagyon hasznosak, de ott is kialakulhatnak vad átsorolások a sávok között. Kereszteződéseket is meg lehet úgy csinálni, hogy ne lassítsák be annyira a forgalmat a lámpák ellenére sem. Utoljára szerkesztette: Szthomas, 2015.03.22. 14:20:56
Ami a tömegközlekedést illeti (ahogy egyébként sok más dolgot is), XXL mai napig fényévekkel előrébb jár. Ott azért mégiscsak az utasok számához szabhatod még a busztípusokat is. Persze ettől függetlenül nagy megapolisok esetén ott sem lehet megszüntetni minden dugót, ahogy az életben sem. Minden nagyváros problémája a dugó, még azokban a nagyvárosokban is amelyekben fejlett tömegközlekedés van.
Ilyen 30-50 ezres városokban persze még meg lehet oldani, de a nagy városoknál már elkerülhetetlen lesz, hogy bizonyos helyeken újra meg újra kialakuljanak dugók, még akkor is, ha metróvonalakat is telepítesz és okosan van kitalálva az úthálózat.
Eladó játékok olcsóbban és biztonságosabban: http://maross.hu/
A tömegközlekedés lehetne jóval részletesebb és logikusabb, ebben teljesen egyetértek. Mármint járatsűrűséget szimplán a költségvetés variálásával módosítani nem valami kifinomult megoldás, mellesleg ezáltal nem is igazán lehet alkalmazkodni a megváltozott viszonyokhoz. A Cities XL-ben én is szerettem, hogy adott vonalhoz különböző méretű buszokat lehetett rendelni. Létezett villamos mód is hozzá, ami nagyon ott volt a szeren. Remélem a Skylines-ban is lehet majd finomítani a rendszert ha máshogy nem, akkor rajongói módokkal. A vonalak és megállók újratervezésénél/módosításánál is jó pár dolgot át kellene alakítani... Utoljára szerkesztette: Szthomas, 2015.03.22. 17:03:23
Hát a villamos elvileg egy hozzáértő moddernek nem okozhatna nagy problémát. Akár a vasúti sínekkel is használhatóként csak a vonatokat kellene áttervezni villamos kinézetű járművekre + áramszedők és villanyvezeték :D Amilyen modokat alkotnak évek óta a profik, biztos ezt is meg tudja majd valaki csinálni a közeljövőben.
Az az igazság, hogy szerintem szó szerint bűn az hogy nem fordítottak több időt ezekre a dolgokra, ha már olyan kifinomult dolgokra figyeltek, mint pl látni az emberkéket a föld alatt a metróban akkor ennek is bele kellett volna, hogy férjen! És ez nem vicc, tényleg látni az utasokat és járatokat is a föld alatt! :D Ez marha hangulatos. Csak aztán ahogy kezd nőni a város úgy kezdi észrevenni az ember azokat a dolgokat, amik bizony hiányoznak ebből a játékból...
Nagyon hangulatos ez a játék, iszonyat jól ki van találva egy két dolog, de sajnos ennek ellenére vannak bizonyos dolgok amire nem jutott elég idő. Ilyen pl a közlekedés, illetve még a nyersanyagok kezelése is. Ahogy egyébként a háztípusok is, sajnos kevés háztípus is van. De az egyik legégetőbb és legszembeötlőbb dolog a közlekedés, és pont annak fényében kelt érthetetlenséget ez a dolog, hogy ők csinálták a CIM-et. Nem szabadott volna ennyire leegyszerűsíteniük a közlekedést.
Szóval nem teljesen felhőtlen számomra az öröm eme játékot illetően, vannak nagyon klassz és nagyon hangulatos dolgok, de sajnos ez a nagyvárosoknál már nem elég.
"de sajnos ennek ellenére vannak bizonyos dolgok amire nem jutott elég idő"
Én ebben azért nem vagyok annyira biztos. Az sem kizárt, hogy a jól bevált Paradox Interactive-os módra már készülnek a dlc-k...
Szerencsére a módtámogatásnak köszönhetően itt nem leszünk annyira rákényszerülve a tonnányi dlc-re, mint ahogy az a CiM2 esetén történt. Utoljára szerkesztette: Szthomas, 2015.03.22. 17:55:55
Btw mi a bug a tört verzióban? A magyarosítás oldal azt írja..:) Most nagy nehezet megoldottam egyik helyen a dugó problémát, de míg azt végigvittem addig a 2 m goldból 4,5 misi lett :) +38-45 e termelődik úgy hogy be van egy csomó policy kapcsolva ami pénzt von el...Ma egy másik csomópont átépítése lesz és megindítom a városnövekedési programot. El szeretném érni a 200-250 e lakosú várost.
Szerintem semmi, egyelőre én is azzal tolom. Most épp 85 ezer lakosom van, és úgy 2M pénz +20k-val... Már a landmarkok nagy része is meg van építve.
Pl: közel 5ezer térkép kibővített tömegközlekedés ablak+beállítások több "unlock"-olható terület éjszaka-nappal váltakozás autosave kisebb parkok fatelepítő "ecset" (nem egyesével kell őket lerakni) lila talajszennyezés átszínező statisztika grafikonok traffic report tool (SC4 RH-ban volt ilyen, megmutatja, hogy adott jármű/gyalogos hova megy) tömegközlekedés vonal átszínező bővített útfejlesztő tool (egy/kétirányú oda-vissza) chirper kikapcsoló/konfiguráló számtalan tökjó útkereszteződés közlekedési lámpa eltüntető terraforming tool city vitals watch (áram, víz, szemét, stb zöld/sárga/piros sávok egy ablakban) új épületek (power, water, health, police, death, stb) ? help eltüntető res/com/ind épületek, landmarkok, 170db uniqe épület
személy szerint nekem hiányzik még a játékból a szerencsejáték. Egy jó kaszinós részleget kiépítenék, amolyan las vegas stílusba. Jó kis bevételt generálna.
https://www.facebook.com/SkylinesHU?fref=ts
Na igen az jó lenne. Meg a stadionos rész amikor jön egy koncert vagy meccs és megtelik az aréna és dől a pénz és láthattuk ahogy gyűlnek az emberek, a végén tüzijáték. Az az SC ben nagyon ki volt találva. Utoljára szerkesztette: Conqvistador, 2015.03.28. 10:26:38
Ha az erőműnek olajhiánya van azzal mit tudok kezdeni? Létrehozok pár olajipari gyárat ? Azt hittem hogy azt csak úgy hozzák a kamionok... :O
Valószínűleg nem tudnak az olajszállítmányok elérni az erőművedig. Vagy egyirányú utcára raktad, és nem vezet oda út, vagy az odavezető úton van nagy dugó, és kifogy mire odaérnek a kamionok. Rakd az erőművet közelebb a bevezető autópályához, vagy ha van, akkor az olajipari épületeidhez, hogy könnyen odajussanak,
Különben csak egyetlen bajom van ezzel az egyébként kiváló játékkal. Itt is -mint oly sok jétéknál-, rettenetes a betűtípus és főleg a betűk mérete a GUI-nál. HD felbontáson a szemem folyik ki. Nem értem az IT ipart, miért nem képesek ezt orvosolni amikor már a fél világ HD felbontáson tolja. A játékok legalább 70%-ka kb. 8pixeles betűket használ a GUI-ban vagya tooltip-eknél, ami persze nem skálázható. Az egyetlen megoldás, ha leveszem a felbontást mert akkor "nő" a betűméret, de így nem lesz natív a felbontás, tehát homályosodik. 2015-ben érthetetlen, hogy erre miért nem figyelnek oda a fejlesztők. Sajnos a jelenség általánosnak mondható... Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2015.03.31. 01:32:32