emberek ez mind mind egyéni izlés dolga...nekem pl nem tetszett a witcher3 grafikája, persze ezzel nem azt mondom hogy nem nézett ki jól, de a látványvilág nem jött be, ezek a túlszaturált mesés színek....Nyilván a fallout elmarad a konkurensektől ebben, de a látványvilág igenis tetszetős! :)
Mondjuk mindennek megvan az előnye. Ha "esetleg" (már csak így merem írni) kicsit kevésbé lesz top(így szabad fogalmazni?) a grafika akkor talán(?) jobban fog futni a közepes gépeken is mint ami nekem van pl (i7 [email protected], 6gb ram, 660ti 2gb). Idén ha nem muszáj nem bővíteném a gépet de például ez pont olyan kaliberű játék ami miatt én már hajlamos lennék meglépni ha muszáj :) Na mindegy innentől én ezt a témát lezártam, nem volt szándékom felkavarni az állóvizet, egy bajom van már csak, messze van még november 10 és a Witcher3al már végeztem :P (és ugye vége a jó időnek lassan). Az élet "nagy" problémái :)
ez a witcher3 összehasonlítás is lement már egyszer várjuk meg még megjelenik az f4 utána már többet fogunk tudni
Jogos, elnezest. Par buta ember felcseszte az agyamat az ostobasagaival, pedig azt hittem, az uj interju miatt lett 10-20 uj komment, nem a szokasos "grafika es egyeb faszsagok" matine miatt.
Ez még mekkora baromság, mindkettö sandbox rpg még jó, hogy össze lehet hasonlitani két egy kategoriás játékot. Mégis akkor mivel kellenne összehasonlitani a F4-et? talán a CoD-al...
Egyetertettem azzal amit irtal, te idiota. Ezert irtam, hogy hagyjuk, es nem hagyjad... Tovabb fuztem a kommentedet, nem ellentmondtam neki, ne legy ennyire paranoias.
Teljesen mas a lenyege mind a ket jateknak, masok a celok, es bar van bennuk sok kozos vonas, de nem nagyon van ertelme erdemben osszehasonlitani oket. Erre irtam, hogy hagyjuk mar ezt az osszehasonlitosdi faszsagot, capisce? Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2015.08.31. 21:57:12
ezt annak mond aki a f4 topikba jött witchert elemezni
sztem is teljesen más a két játék attól még hogy rpg a skyrimet is teljesen másért szerettem mint a witchert csak vannak aki játsszák a nagy szakértőt hogy miért is opabb a witcher miközben csak másabb Utoljára szerkesztette: Micsu, 2015.08.31. 21:49:12
An appeal to pity attempts to persuade using emotion—specifically, sympathy—rather than evidence. Playing on the pity that someone feels for an individual or group can certainly affect what that person thinks about the group; this is a highly effective, and so quite common, fallacy.
This type of argument is fallacious because our emotional responses are not always a good guide to truth; emotions can cloud, rather than clarify, issues. We should base our beliefs upon reason, rather than on emotion, if we want our beliefs to be true."
na most ebből áll a topik nagyrésze , de sikerült megint tenni hozzá Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2015.08.31. 20:51:17
Az npc-k, és ez egy nagyon fontos dolog, hogy ott minden fontos arcnak van személyisége, motivációja, múltja, stb. Az ottani világ hátterét, hangulatát közegét is mondhatnám de ez már szubjektiv dolog. Összeségében igaz az, hogy attól függ ki mit keres egy rpg-ben / felfedezést egy nagy térképen vagy történetmesélést érdekes, szerethetö/gyülölhetö karakterekkel / ugy fog hozzá állni a játékhoz.
Hogy felpörgött a topic. Szerintem felesleges ennyire véresen komolyan összehasonlítani a Witcher3 at a fallout 4 el. Számomra a Fallout 4 is lehet isteni anélkül is, hogy egy nagyon komoly "kézenfogós"fősztorija lenne, elbohóckodok én hónapokig is abban a világban, építgetek , vadászgatok stbstb. Maradjunk annyiban, hogy remélhetőleg mindkét játék odaveri a szintet az idén a Witcher3 is meg a Fallout 4 is. Előbbinek sikerült...akinek nem ez jön le én azt sajnálom azért, hogy nem élte át azt amit én abban a játékban...egyszerűen isteni. Fallout 4nél alig várom pl a "játékkazettákat" amit a csuklókütyüdbe lehet gyűjteni, imádom ezeket a 8 bites játékokat...az tuti, hogy abból az összeset begyűjtöm. Van infó róla, hogy mennyi ilyen minijáték lesz?
Hagyjuk mar ezt a faszsagot. Amig a Witcher lenyege a kivaloan megirt sztori(k) es annak interaktiv megvalositasa egy szabadon bejarhato gyonyoru vilagban, addig a TES/FO sorozatban a lenyeg az, hogy TE magad alakitod a sajat tortenetedet, teljesen onalloan, mikozben felfedezed a vilagot es felepited a karakteredet, aki egy szal f*szban/csocsben kerul ki a bortonbol/bunkerbol. Direkt hangsulyozza a Bethesda, hogy szamukra a felfedezes es a teljes szabadsag a lenyeg, erre epul a TES es a FO sorozat is. Ellentetben egy Witcher vagy Bioware jatekkal, ahol viszont a sztori az, ami mindennel fontosabb.
a küldetések változatossága hozott egy új szintet igen és más? falloutban az vagyok ami akarok lenni, egy ócska tolvaj nő, egy vadbarom tank etc, witcherben csak riviai geralt lehetek, legnagyobb hátránya is ez, persze egy karakter köré lehet jó történetet építeni
A közelében se lesz a Witchernek. Az a játék egy új szintet hozott a rpg kategoriába amit egy Bethesda játék egész biztosan nem fog megugrani. Itt megint a szokásos recept lesz, hogy kidobnak a puszta közepépe azt abból áll a játék 75%-ban hogy fedezz fel minden bakterházat a térképen. Igazából én egy Bethesda játék storyjára se emlékszem csak arra, hogy egy hatalmas világban mennyi mindent felfedeztem és ezzel nem azt mondom, hogy ez rossz lesz de a W3 minöségi tartalmával összehasonlitani elég merész dolog, szvsz. A graf nálam másodlagos persze az sose árt ha valami jól néz ki.
'Jó tartalmú' amíg van tartalom, aztán elfogy és nincs semmi érdemi feladat, csak lehet mászkálni erre-arra, random küldetések nélkül. Valami Skyrim Radiant-féle megoldás elkelt volna a Witcher 3-nál is. Mondjuk sok kihívás nem lett volna benne, mivel az ellenfelek szintje nem emelkedik egy bizonyos szint után... Remek játék, csak túlzottan történet orientált, a gameplay inkább csak kiegészítés mellé, aztán amint vége a sztorinak, nagyrészt vége van a játszhatóságának is...persze vannak akik rengeteg időt eltöltöttek vele, olvasok olyan számokat hogy csak pislogok mint hal a szatyorban. Számomra a sztori befejeztével kimerült a játék...persze addigra minden mellékküldetést is teljesítettem. Kivétel a kártyázósakat - bár szvsz annak külön játék jobb lett volna - beleélve magam a játék világába számomra nem fért bele az ilyesmi időpazarlás és fílingtörés. A Fallout 4-ben előreláthatólag érezhetően több tartalom lesz és eleve nem a Witcher 3-féle irányba mennek el, itt inkább lesz a gameplay az első és minden másodlagos. Ahogy egy Fallout/TES játékban számomra szokott is lenni. Telnek-múlnak a tizenakárhány órák egymás után és a fősztoriba még bele sem kezdtem szinte. A Witcher esetében ilyesmit sem igazán lehet megtenni, a fősztori folytatásához erőltetett szintezés miatt bizonyos időközönként amolyan egyetemi utánérzéssel 'kötelezően választott' a mellékküldetések jellege. Szeretem a színvonalas grafikát, de én nem értem az ezirányú aggodalmakat...a Skyrim modolva máig tip-top, a Fallout New Vegas szintén, a Fallout 4 pedig out-of-the-box jobb tuning alap mint eddig bármelyik Fallout/TES játék...és hangsúlyozottan ott a mod támogatás. Mondjuk egy-egy ízlésesebb SweetFX profil már csodákat fog tenni vele semmi perc alatt, a megjelenés utáni pár hétben, aztán a 'kilóg a lóláb' részleteket a modderek megoldják az elkövetkezendő hónapok és évek során... :) Utoljára szerkesztette: broman191, 2015.08.31. 19:35:26
Mi haszna volt eddig a játékmenetnek eye candy-ből ? A witcher miért pozitív példa?
Na igen, lehet flamet fogok elindítani ezzel a kommentemmel, de jó lenne érzelgés helyett valódi érveket is olvasni.
Na igen, lehet flamet fogok elindítani ezzel a kommentemmel, de egy witcher 3 után könnyen lehet, hogy furcsa lesz játszani ezzel a látvánnyal, pedig ott is van hatalmas terület, van benne tartalom stb. Aztán fene tudja, lehet első perctől lenyűgöz a játék, bár úgy lenne...
Kicsit fosok a fallout 3 "szintű" grafikától megmondom őszintén. Félre ne értsetek nem vagyok grafikamániás, mai napig eljátszok dosos játékokkal is , de ha 3dben valami "régi" az nagyon tud csúnyácska lenni. Persze tudom, hogy egy ekkora világnál ekkora bejárható területnél 400 óra játékidőnél kell kompromisszumokat kötni a fejlesztéseknél én mindenesetre tartok tőle. Ettől függetlenül 1. napos vétel, meglátjuk.
"Amúgy amit a boltokban lehet majd kapni(pl cdgalaxis) az vajon steamen aktiválható lesz? Ha nem akkor hol, lehet már tudni ?"
Szinte 100%. Bár elkészült a bethesda.net, de annak egyelőre nincs disztribúciós funkciója (bár van még 2 hónap, épp lehet, hogy lesz, én speciel kizártnak tartom, hogy megkockáztatják a premierre, maximum később), a GOG-on pedig csak a "régi" klasszikusokat lehet elérni az új megállapodás következtében, így szinte borítékolható, hogy Steames kulcsot kap majd mindenki, mint a legutóbbi Bethesda által kiadott játékok esetében.
Kíváncsi vagyok ennek a játéknak mennyire lesz elég a 6gb ramom. Ugye minimumnak 4gb ot írnak ajánlottnak 8gbot, de azért reménykedem mert egyik másik játéknál sem volt még ebből gondom. Remélem nem a fallout 4 lesz az első.
Amúgy amit a boltokban lehet majd kapni(pl cdgalaxis) az vajon steamen aktiválható lesz? Ha nem akkor hol, lehet már tudni ? Utoljára szerkesztette: Sheltem, 2015.08.31. 07:47:07
Csatlakozom!
Nalam 5 percenkent deathclaw tamadas van akik folyamatosan irtjak az embereimet. Nem gyozom stimpakel. Aki meghal azt fel lehet tamasztani de kurva draga. Tovabba egy nagyobb vaultnal kezd atlathatatlan lenni a dolog. Mindig van valaki, folyamatosan jonnek a parasztok akik olyan fos skilluek hogy ihajj... Hat nemtom. Kezd kicsit elegem lenni, pedig csak 4 napot toltam bele...
Üdv mimdenki:) gyerekek ezt a Fallout Sheltert szerintem csak az töltse le akinek jo sok türelme van hozzá,nem lehet igaz hogy épp belejövök a játékba és már el is vették tőle a kedvemet,nehogy már véletlen legyen hogy 5 percenként!!! ( nem vicc) fosztogató támadásokat kapok,szándékosan akarnak kicseszni a játékossal,csak azt nem értem hogy mi értelme van a támadásoknak mert a lehúzáson kivül semmi,igy nem lehet egyenesbe jönni ,így megy is a levesbe...
Tudja valaki, hogy holnap mikortol lehet tolteni google playrol a fallout sheltert? Elore is koszi!
Állítólag MMO-nak készült, aztán végül meggondolták magukat. Érződött is rajta nagyon. Sokszor olyan volt, mintha offline MMO-t játszanék. Mondjuk lehet, hogy az is gondot okozott, hogy nem volt gyakorlatuk open world játék készítésében. (nem mintha a CD Projektnek lett volna és mégis összejött nekik :D)
DAI-ban kiprobaltak - fogalmam sinsc miert -, hogy milyen lenne egy standard mmo offline modban :) Sztorival nem lett volna ott sem gond, de ketsegtelen, hogy picit tul sokat akartak belerakni (ismerost es sztorikat), aminek egy keveset ado kaosz lett a vege. Bar, egyszer mindenkeppen ajanlatos "vegignezni", ha mashogy nem is.
Azért a sztorimesélésben sincs annyira csúcson a Bio egy ideje. DAI-nek konkrétan nagy 0 volt a sztorija. Meg miről is szóltak mindig is a Bioware játékok? Van egy hős, akit alakítasz és aki megmenti a világot. Ez mellé van jó körítés: jól megírt csapattársak, jól megírt világ, érdekes történetű mellékküldik és pár izgalmas csavar, ami kicsit megízesíti a világmegmentős sztorit. DAI-ben ezek közül nem nagyon volt semmi. Witcher 3 jól feladta a leckét most nekik is és mindenki másnak. Bebizonyították, hogy lehet open world (szerű) játékot csinálni, amiben a sztori is jó, a karakterek is jók és konkrétan 0 MMO-szerű melléküldi van és mégis sok benne a tartalom. Számomra ezentúl az AAA RPG-k világában a Witcher 3 a mérce. Utoljára szerkesztette: Evoluti0N, 2015.08.11. 23:16:21
Ha a Witcher valaha is lényegesen másabb lesz mint jelenleg, akkor az esélyesen annak az eredménye lesz, hogy felvásárolja egy nagyobb kiadó és televágja mindenféle casual gamerek számára élvezhető fícsörrel és megszűnik annak lenni, ami eredetileg volt. Ala Mafia, Dead Space stb. Remélem soha nem adják el a jogokat. Eladások terén az általam látott - összes platformos - adatok alapján a Skyrim agyonver mindent, máig 18+ milliós eladással, a Fallout 3 alulról nyaldossa a 10 milliót, a New Vegas a nyolcat. A Mass Effect 2-3 5 millió környékén áll, az első rész 3 körül. A Witcher első része 1 millió alatt van, a második közelíti a kettőt, a harmadik pedig már most 3 millió felett tart... A Fallout 4-nél szerintem nem kérdéses a 10 millió feletti eladás, inkább az, hogy sikerül-e meghaladnia a Skyrim 18+ milliós mennyiségét. Idővel valószínűleg igen. Utoljára szerkesztette: broman191, 2015.08.11. 23:05:49
Nem fog, a Bio szintu interaktiv sztorikat egyetlen egy fejleszto sem tudja megkozeliteni. Probalkoznak, vannak resz-sikerek, de egyelore ennyi. A legtobb studio pont emiatt arra fokuszal, amihez igazan ert, amiben - mondjuk igy - elsok a piacon. A Bethesda a szabadsagra fokuszal es a felfedezheto hatalmas teruletekre es az emberi kivancsisagra, mert az hajtja elore a jatekost - erdekli, mi van a "nyulon tul".
A Bio az interaktiv sztorimeselesre, amelyet tokelyre fejlesztett, de kozben elmaradt a tobbivel, igy aztan a sztori kore rendszerint vagy egy csojatekot, vagy egy mmot raknak es kesz is. Lehet, hogy maga a jatek mar nem olyan, mint regen (lasd a klasszikus szerepjatekait), de a sztori az egy olyan erzelmi hullamvasutra ulteti fel az egyszeri jatekost, amely az utolso utani percig sem engedi el. Itt a hajto ero legtobbszor az, hogy a jatekok karakterei a szivedhez nonek, azonosulsz/szimpatizalsz veluk es kivancsi vagy, mi a tortenetuk, kalandjuk vege. Mint egy jo sorozat a TV-ben.
Egyedul a witchert fejleszto lengyelek azok, akik mind a ket oldalon probalnak jol teljesiteni - es sikerult is egy kivalo hibridet alkotni -, de ott meg jelenleg a brand az, ami a gyenge lancszem. Mert legyunk oszintek, a Witcher egy kivalo vilag/univerzummal rendelkezik, de nepszerusegeben nem vetekszik sem a Fallout, se a Mass Effect, se a The Elder Scrolls vilagaval. Es bar siker lett es jol hozott a konyhara, de - bar nem neztem utana -, nem hiszem, hogy Mass Effect, Fallout vagy TES aktualis resz eladasat akar csak meg is kozelitette. Bar lehet, hogy tevedek, de szerintem kell oda meg legalabb 5-10 ev, ha jol menedzselik akkor a kovetkezo triologia mar eleri ezt a szintet. Szerintem. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2015.08.11. 21:50:30
Egy elemmel nem lehet csodát csinálni hiába van, volt egy Gaiderük ha a többi elembe a Bio messze lemarad. Nem a CD projektől a Bethtől is hamarosan. Ennyi.
Nem veszem alapul. sőt a sztori rész közelébe se fog jutni a Beth szerintem. De nem is lényeg. Csalódás a karakterfejlesztés, a rendszer az egész körítés, minden más a karaktereken és a sztorin kívül a DA III-ban. A Beth ezen a téren szerintem jobb lesz. És a modolás csak segíteni fog. Ha már kicsit felnőtt tartalmat csinálnak az FO4-ben már jobbak mint amit a Bio produkált idén. Edit: ráadásul rámozdultak a párbeszéd rendszerre is amit a Bio csinál ez belefér a tömegtermékbe. És akkor vicces lesz ha jól elsül, mert egy cég ami a Morrowind óta közelébe se volt a Bionak most bőven elé kerül. szomorú. Utoljára szerkesztette: Although, 2015.08.11. 21:31:01
...Bárcsak a mőszöfökt lenne ilyen anti-kézenfogós , nem-hand-holding -es , meg frakció alapú, meg újító szellemű !
Amennyire nem vette komolyan magát az ME első rész, olyan izomszagú lett a többi, most meg a mőszöfökt 1-ből átemelt "archaikus dolgok" adják a marketinges bulletin fénypontjait. Mehehe.
Az "RP-seknek" annyi jo klasszikus alapokra epulo szerepjatek jott ki mostansag, DE sajnos ez a FO4 most nem nekik keszul. Ez egy baszott nagy szabadsagot ado vilag lesz megint, par erdekes terulettel, hozza kapcsolodo ilyen-olyan sztorival, erdekesnek tuno tarsakkal, es sosem latott szabadsaggal. Az az "RP-s", aki ebbe a szabadsagba nem tudja beleelni magat, es igenyli azt, hogy a kezenel fogva vezesse a fejleszto a jatekon keresztul es szerepjatsszasson vele, na az kurva nagyot fog csalodni, az mar most boritekolhato.
Ostobasag Bioware fele sztorimeselest, vagy egyesek szerint jol megirt fantasy konyveken (nem olvastam egyiket sem a W-bol) alapulo sztori megjeleneset varni egy Bethesda GS jatektol, mert nem azokat keszitenek. Nem azon van a hangsuly, sose nem is lesz, ezt minden alkalommal elmondjak... De megis, minden alkalommal azt varja par ember, hogy csodas, sosem latott sztori fog erkezni. Hat nem fog. Pont. Lesz helyette mas, ami lekoti az embert tobb tucat orara. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2015.08.11. 20:27:16
Végre valami. Tanulságos. Nincs bemutató hozzá, csak Pete barátunk mesél. De aki gondolkodik az érti ezt. :) Kétség ne legyen ezt is agyon kell majd modolni mint a skyrimet, hogy kicsit is élvezhető legyen egy rp playernek. Egye fene, ha emészthető történet és karakterek lesznek. A többit meg annyira biztos nem szúrjak el mint a Bio. De ha igen akkor is modolható.
...ami ennek ellenere megis csak egy durvan modolt FO3. mint olyan. De, mivel a Fallout 4 is egy durvan modolt FO3/FNV (mint olvashato volt lentebb), a sorminta folytatodik, a nep boldog, a penz folyik, a jatekban toltott percek meg majd porognek, az mar egyszer tuti. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2015.08.11. 19:38:13
Ugyanaz a világ, persze, hogy megmaradnak az alapvető jellegzetességek. Én nem tartok attól, hogy nem egy olyan játékot kapunk, ami minden mást elver a következő években. A Fallout 3-at sem sikerült überelnie a mai napig senkinek a megjelenése óta. :)
A mass effect óta tudjuk hogy a doom1-ről 2-re hasonlító, kibővítetgetős fejlesztés a jobbik eset ami történhet ( szemben pl. a gears of war-osítással), erős túlzás/torzítás hogy ugyanolyanok lennének az animációk, (mivel a 3-é tök rossz) kicsit érzelgősre vette valaki ezt a kommentet. Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2015.08.11. 13:31:47
Hát most komolyan elkezdtem félni. Az egész tényleg olyan, mintha egy durván moddolt Fallout 3 lenne. Mintha újratextúrázták és átültették volna az objektumokat az új motorra és másik városba rakták az egészet. A ghoulok animációja, a szétrepedt ajtók pl. teljesen ugyanolyanok mint a 3. részben.
Láttátok már, ahogy az okos ember próbálja a Fallout Shelter sikerét meglovagolni? (Hint: Sheltered c. játék) Utoljára szerkesztette: Maala, 2015.08.09. 17:02:59
Isten tudja, az én anyanyelvem is magyar, de engem vhogy NAGYON taszítani szokott a magyar nyelvű játék. Lehet azért mert scifiben pl a Demolisher Cannon olyan jól hangzik angolul, mig magyarul a Romboló Ágyú az olyan suta :D
Ehhez képest pl filmekből csak és kizárólag szinkronost nézek, simán kiváromn azt a fél-1 évet amig megjelenik a torrentmoziban a magyar verzió. CSak akkor nézek angolul, ha magyar szinkron nem várható.
Fallout sheltert aki tolja: Ha egy képesség maxon van (lvl10), rádob ezen felül egy ruha vagy sem??? Neten páran azt ìrják igen, nekem nem úgy tűnik. Mondjuk charisma szobába rakva 10-est jelez a lvl 10-es charral rendelkező emberre ruha nélkül és charos ruhával is... Illetve nem érzem hogyha a szobában adom a parasztra a ruhát lejebb ugrana az idő...
Kicsit off de nem nagyon
Fallout 3 , mindenki tudja ugy kezd hogy bebi allapotban vagy, a szuleid dumalnak veled meg ilyenek.... aztan rajottek emberek, hogy meg lehet szokni a bebi allapotban a szobabol. lakasbol, vaultbol....
Egy csoka megtette, es vegigjatszotta a F3 -at kisbabakent ;) gyakorlatilag teljes erteku jatek csak eppen az ellenfeleknek nem ersz a terdukig sem ;)
Ja itt a cikkben írnak a magyarításokról is, hát nem túl biztató a helyzet.pff
A Bethesda-t semmi szín alatt nem lehetne rábeszélni a magyar nyelvű verzióra vagy ki az illetékes ez ügyben?
Egyáltalán nem érdekel annyira ez a téma, hogy egy órás podcastokat hallgassak róla. Ha van magyarítás egy játékhoz oké, ha nincs, az sem hat meg. Nem érint az, hogyan készül el, ki hogyan rendeli be vagy nem rendeli be, mi minden nyavalyája van a kedves fordítónak vagy fordító csapatnak, egy valami érdekel: Van adott játékhoz fordítás, vagy nincs? De ez sem annyira, ha nincs arra is a vállamat vonogatom és angolul játszok. Számomra tökéletesen érdektelen a téma így, részletekbe menően. Az álláspontom amúgy sem változik: Ebben az országban az első, második és harmadik számú nyelv, az anyanyelvem a magyar. Akinek ez nem tetszik, simán tehet egy szívességet nekem - ha megengedem. Ennyi a sztori.
Miért is gond, ha valaki követeli a magyar nyelvű programot? Tudok angolul, de a magyar az ANYANYELVEM. Természetes, hogy magyarul akarok játszani. Játékos szemszögből nézve a forgalmazók és a külföldi kiadók ezt megtagadják a magyar játékosoktól. A magyar piac kicsinek számít, de szerintem elég sok játékos van, akik vevők lennének a lokalizációra. Csak meg kell venni a játékot mindenkinek eredetiben. Utoljára szerkesztette: Nalenth, 2015.08.04. 17:12:38
Azért, mert pont arról beszélgetnek benne többek között, hogy milyen módon működik (és nem működik) manapság az, hogy hivatalosan berendeljenek egy magyarítást valahol. Pont hogy nem szakmázóknak szól a podcast, hanem egy gamer oldal beszélgetős műsora, ahol gamer témákról beszélgetnek - jelen esetben egy igencsak szakmabeli emberrel.
Én ha beszélgetni szeretnék egy témáról, akkor megpróbálok legalább egy kicsit utána nézni, hogy mi is a valós helyzet. Ismeretek nélkül beszélgetni egy témáról lehet, de igazából felesleges. Főleg akkor, ha könnyen elérhető első kézből információ a témáról. Amikor az FMV-ről, CGI videókról volt szó, akkor a Digic egyik vezetőjével beszélgettek - ő van otthon a szakmában, ő tud olyasmit mondani, ami nem csak laikusok alaptalan találgatása.
Talán mert ez a podcast legfeljebb azokat érdekli, akik benne vannak a "szakmában", engem valahogy nem mozgat ilyen szinten a téma. És felteszem: elég kevés olyan játékos van, aki egy órát áldozna az idejéből arra, hogy fordítók belsős csevegését hallgassa. Az első 10 percet még kibírtam, de annyira unalom volt, hogy aztán bele-beletekergettem, még mindig számomra tök érdektelen volt a beszélgetés, végül feladtam és kikapcsoltam. Azt aláírom, hogy a műfajon belül levőknek bizonyára érdekes lehetett ez a beszélgetés, de egy kívülállónak?
Nem kell a szóviccnél "megakadni". Egyszerűen, vannak olyan kifejezések, amik utalnak a kultúrára, történelemre. Ezeket egy angol megérti. Egy Magyar vagy igen, ha találkozott vele, vagy nem érti meg. És észre sem veszi, hogy átsiklott valami fontos felett. Ugyan úgy ajánlom megkérdezni pl azt, hogy "nagyMagyarország" egy ukrántól, és egy itt élő kínaitól. Ha az ukrán érti, mire gondolsz, még megértem. De hogy a kínai nem fogja vágni, az is biztos. (Pláne, ha nem is rég él Magyarországon! ) Ez ugyan az, mint azt is kevés nem született Magyar érti, mi a különbség a "klasszikus" A táncosnőnek jár a hasa; -A táncosnőnek megy a hasa... közt. Pedig nem kicsi a különbség. Ugyan ezt angolban az, aki beszél középfokon angolul, és évente két hetet eltölt valahol a nagyvilágban, ahol az angoljával adja el magát, és itthon max 1-1 cikket olvas el a neten, és mellette játszik is néha valami játékkal, simán megeszi. Ezért mondom. Nem kell annyira fényezni az angol nyelvet. És szerencsénk is van. Lehet, hogy kis piac vagyunk, és ezért nem fordítanak le minden játékot, de vannak kis csapatok, akik többnyire minőségi munkát adnak ki a kezeik közül, ha van türelmünk kivárni. Utoljára szerkesztette: Dante73, 2015.08.03. 22:10:58