SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!Az excavate időtartama előre nem megmondható, mert nem mindegy milyen képességű mérnök fogja végezni (változó a hozzáértésük) és ki fog neki segíteni, valamint a nehézség is befolyásolja, meg az adott helyiség elhelyezkedése. Ezek összessége határozza meg a dolgot. Tehát ezért lehet, hogy előre nem lesz kijelezve. Amikor hozzárendelted a mérnököt akkor meg indul is a takarítás és máris láthatod a dolgot. Ha az túl hosszú akkor válts mérnököt aki jobb a dologban vagy állítsd le az egészet, amennyiben az időtartam alatt másra is kéne a mérnököd.
Amikor fegyvert fejlesztesz vagy páncél variációt gyártanál, előtte érdemes elolvasni a technológiáról a doki által ledarált infót, majd a leányzónál is elolvasni az oda írt infót (nem fogja felsorolni ott az összes előnyt számszakilag, de a körítő szövegből lehet következtetni a páncélok és fegyverek előnyeire és a gyártási menetre).
Alapvetően fegyver fejlesztésnél, ami a weapon kategóriában található, 1 db lecseréli az összes stukkert a fejlettebbre (mi több, a fegyverbe beépített fejlesztések mennek át a fejlettebb csúzliba, a festés és minta, meg esetleges átnevezés nem).
Nem kell darabonként gyártani a fegyver kategóriákat és új páncél kategóriákat (ott is legyártod egyszer a páncélt - hogy most plated vagy powered az mindegy).
A fogyóeszközök (muníció típusok, speciális gránátok, egyedi nehéz fegyverek, valamint páncél kiegészítő mellények) és a páncél variációk (könnyű és exo) amiket egyesével kell gyártani. Minden mást egyszer elegendő. Szerintem az is egy elég fontos segítség a program részéről a dolog megértésében, hogy mikor egyszer rányomsz, utána eltűnik a lehetőség, így ebből lehet következtetni valamire. Tény, hogy nincs a játékos szájába rágva mindez.
A sérült katona gyógyulási ideje egy intervallumban mozog, nem fix érték, mert maga a sérülés sem az. Az, hogy mennyi lesz elsősorban attól függ, mekkora mértékű a sérülés amit harc közben szerzett. 20% alatti sérülés az könnyű (elméletileg egy héten belül talpra áll a baka), 21-70% közötti az komoly sérülés (akár 2 hétig is ápolva lesz), efölött súlyos a sérülés és akár egy teljes hónapra kikerül a szolgálatból őkelme. Gyorsítani több módon is lehet a gyógyulást.
Az általad nem ismert jelek ott voltak a képernyőn, kicsik ugyan de észrevehetőek. Tehát az információ előtted volt, legfeljebb nem társítottad az adott jeleket az akcióknál láthatóakkal. Kimentés meg akkor is megtehető, ha már nincs akció pontja a katonának de bent áll a mentési zónában.
Feladatoknál a guerilla feladatokat ha nem vállalod el, akkor figyelmeztet a játék, hogy nem húzhatod a végrehajtásukat. Ha ezután is hanyagolod azokat (megteheted), akkor eltűnnek és buktad azokat. Minden hasznukkal és minden következményükkel együtt (mindnél ott szerepel, hogy mit kapsz ha teljesíted és mit befolyásol az ellenfélnél, amit ő nem kap meg ha az adott feladatot teljesíted illetve megkap ha nem teljesíted).
A titokzatos fickó adta feladatok ugyanez pepitában (kihagyhatod de ez az ellenfélnek segít, neked meg nehezít és az ellenállás dolgát is jócskán nehezíti). A sima supply, meg napokig tartó kimentési/begyűjtési feladatok halaszthatóak hetekig is, de talán 2 hét után frissülnek/eltűnnek (van ami egész hónapon át kitart, de hónap váltáskor többségük frissül/lecserélésre kerül, kivéve ha a teljesítés amúgy is átnyúlna a következő hónapba).
A védelmi feladatok (támadás egy adott ellenálló település ellen) akkor teljesítendőek amikor felugranak, ha nem mész oda azonnal akkor veszted a helyet (de ezt ki is írja neked a program, pontosabban Control elmondja). A raid-ek (lángoló dobozok a jelük és vörös ikon jelöli) során amikor feldobja őket a program akkor egy napig élnek. Ha ennyi idő alatt odaérsz akkor teljesítheted, ha nem akkor nem lesznek teljesítve (ezek csak előnyöket hoznak ha teljesíted azokat, nem teljesítésük csak a hó végi összesítésben vet rád rossz fényt).
- Lehet én vagyok fordítva bekötve, de nekem a 8 köröd van nem azt jelenti, hogy a jelenlegin kívül még 8 hanem a mostanival együtt, elvégre az infó aktuális és te éppen cselekszel. Azaz 1 után vége a bulinak, nem utolsó kör jön.
- A meglepetések márpedig csak ilyenek. :) Főleg amikor még előre szól is a program (elég gyakran szövegel Control az ellenfelekről), mi több kikerül a jelzőfény is az érkezés helyszínére.
Amikor meg nem lett teljesen felderítve az egész pálya, akkor meg bizony ezek a meglepetések borítékolhatóak (ámbátor a program a fontosabb feladatoknál kiírja a feladat ismertetésének tetejére milyen ellenfelekre lehet számítani, azokról meg a játékos némi tapasztalással meg fogja tudni mondani milyen kísérettel mozognak és mennyien, így ha 11-14 közötti létszámú ellenfélnek illenék a helyszínen tartózkodnia de csak 9 lett leölve, akkor valahol még tuti lapít néhány), hiszen a terep egészén vannak letéve az ellenfelek, nem csak közel a célhoz. A programot meg nem fogja érdekelni, hogy a hős katonák addig kiket és milyen mennyiségben mészároltak halomra, ha belefutnak az ellenfél puskáinak tűzvonalába akkor el fognak hullani.
- Eszméletlen katonákat egy nem eszméletlen embereddel fel tudod kapni és ki tudod vinni (közelükbe mész és megjelenik a járóképes katona ikonlistájában egy új amivel fel tudja kapni a társát vagy éppen a lecsapott VIP-et ha épp elfogni kell valakit). Elvégre ha szegény eszméletlen akkor nem tud kapaszkodni a ledobott kötélbe sem, hiába van ott a kimentési pont a feje fölött vagy benne fekszik a zónában.
- Ha a katonád nem lát fel arra a helyre ahová menne és nem látja az ellenfelet, akkor honnan is kéne tudni, hogy oda lát vagy sem az ellenfél? Ez szerintem jól van megcsinálva.
A játékos azt látja amit a katonái és bizony a szintkülönbséget neki kell belekalkulálnia a dologba (ámbátor így is előfordul, hogy ha odaviszi a kurzort akkor valamiért vörös jelet mutat a játék, azaz oda nem kéne mennie). Tehát legyen benne a látótávban a hely is ahová menne a katona és az ellenfél is, hogy mutassa a program annak látókörét. Ha csak az egyik teljesül akkor marad a saccolás.
- Padlón átlövés amennyiben általános, akkor szerintem idővel javítják a srácok a hibát, tehát el fog tűnni hamarosan.