Csak ugye, ha egy ember marad utolsó mozgásra, akkor miért vágnék gránátot? Ha nem öli meg, akkor -1 cover bontási képesség... Amit én mindig mindennél többre tartok főleg, ha csoportban megy. Na, akkor mennyivel jobb az OW, ami a 3, de még 4-5 HP-s embert is megölheti. Ráadásul ennek találati aránya mindig magasabb papíron elvileg, mint a half coverben levő ellen lövés, nemhogy a fullos ellen.
Az egyértelmű volt, hogy azért szoptam nagyot az elsőben, mert eladogattam az advent trooper hullákat és később nem jött, mikor kellett volna a páncélhoz, csak lassan. Ez tényleg hiba volt, de ki jósolja meg előre, hogy akkor egyik pillanatról a másikre szinte kihalnak azok a csókák...?
A másik azért, mert az elején nagyon sok embert vesztettem és sebesült meg. Eszméletlen pénzeket kellett katonákra költeni, mert nem volt kit egyszerűen bevetésre zavarni. Többöször is volt, hogy a csapatot fel sem tudtam tölteni. Így nem maradt pénz soha...
Megnéztem egy közvetítését steam-en, sőt még ts-re is felmentünk, bár a késleltetés miatt nehéz időben jó tanácsokkal szolgálni. A hiba abban van, hogy az xcom 2 ugyan az mint a korábbi xcom játékok és mégis teljesen más. Sok újítás van benne, amiről mint kiderült Molnibalage83-nak fogalma sem volt, hogy mifán terem. Pl nem használt AWC-t egyáltalán, mert mindig volt valami csábítóbb fejleszteni való vagy nem használt combat protocolt mert a medic hasznosabb. Ugye aki először játszik a játékkal, az nem tudja, hogy egyes épületek képességek mennyire hasznosak lesznek a jelenlegi de főleg a late game-ben.
Konkrét harci mozgásában is vannak nekem nem tetsző dolgok, amit csinált, de mindenkinek meg van a stílusa ugye. Más kérdés, hogy akkor ne tessék a fórumra járni sírni, ha nem úgy alakul, ahogy kéne. : ) Pl. overwatch benyomása még az előtt, hogy mindenkivel mozgott volna. Indoknak végül megértem, hogy podugrasztás esetén van rá esély, hogy talál, mert ugye akkor még nincs coverben az ellen, viszont semmi válaszreakciója nem lesz az embernek, pedig lehet egy gránátdobás megoldana mindent, cserébe lesz egy lövésed, ami vagy talál vagy nem vagy megöli vagy nem, aztán vége is a körödnek és úgy beflankolnak mint a sicc.
Egyelőre ennyit láttam. :D Remélem nem baj, hogy leírtam a tapasztalatokat.
Közben kiderült, hogy mi a baj. Az, hogy nem sikerült időben felhúzni egyes épületeket vagy rossz sorrendben építek dolgokat. A taktikámmal nincs komoly baj, hiszen masszív túlerőben levő ellent is szétcsapok, ha az random generátor nem egy büdös kurva...
Egy dolog viszont baj, az UI mod miatt van állandóan fagyás. Hogyan lehet eltávolítami a MOD-ot úgy, hogy ne kellejen újrakezdeni a játékot? Valaki írta, de nem találom meg keresővel.
Meg kell ölni a 3 avatart, de nagyon durván és sűrűn érkezik az erősítés, szóval pár kör alatt már tele van velük pálya. És ilyen esetben egyszerűen nem lehet bekalkulálni missed shot-okat. Persze főleg az avatarok kinyírására koncentrálok, de a sok ellenfél eléggé megnehezíti a dolgot. A csapatom: 2 ranger, 2 grenadier(Powe Armorban) 1 sniper és 1 specialist.
Béna vagy baszdmeg ennyi, csak ne rólad szóljon már ez a topic kérlek!
Mielőtt belevágnál egy újabb (borítékolhatóan bukásba), vagy tovább szapulnád, teljesen fölöslegesen a játékot, őt nézd meg, hogy hogyan csinálja - ha nem tudsz angolul, akkor elég, ha lemásolod (majdan) a lépéseit. Nem hibamentes - ő sem - , de eléggé jól nyomja a skac és legalább elmagyarázza, hogy mit, miért!
Próbaképp számolhatod, hogy mennyi >60%-os lövést hibáznak az emberei és megfigyelheted, hogy hogyan is kell kimászni az ilyen helyzetekből... Utoljára szerkesztette: Kotomicuki, 2016.03.05. 20:10:06
Kínából indultam. Az első avatar helyszín, amit feldobott Chilében volt. Na akkor lehet számolni a szektorokat, hogy mikorra ér oda az ember... A következő, amit mission tárt fel az spanyolban volt. Az sem volt túl közel. A következő USA, így mentem oda és most értem el Chilét... Afrika és két amerikai szektor kivételével az összessel kontakt van. Csak éppen az ellenfelek durvák és csak a +4 armorom van meg.
A fegyverekből megvannak a durvák csak mivel a tapasztalt emberek állandóan kiesnek. Ugyanis a program itt is "érdekes". Nem a max. HP-ból kellene a sérülést számolnia, hanem a katonák base HP alati szintjéből. Tehát, ha 5-6 HP-ig nem kellene senkinek kidőlni a sorból, mert addig a páncél véd... Vagy úgy veszi, hogy a páncél nem sérül és arányosan kiterjeszti a sérülésállóságot? Mert ez esteben még azt mondom, hogy OK, egye fene...
Mire avatarral és gatekeeperekkel kell küzdened,már rég kész kellene legyen az összes fegyverfejlesztés (jó talán a legfejlettebb kard és mesterlövészpuska még nem) és páncél. Ha nincsenek, valamit nagyon elkeféltél a kutatás-fejlesztés terén. Ráadásul ekkorra már a Föld felével-kétharmadával kapcsolatban kellene állnod. Az avatar visszaszámláló is egy vicc gyakorlatilag. Mindig kell talonban tartani egy elérhető facility-t, hogy legyen mit felrobbantani, ha kifutsz az időből. Utoljára szerkesztette: SaGa, 2016.03.05. 19:53:10
Hát én lassan többet nézem, ahogy más játszik. Meg ahogy tapasztalom, sokan vannak még így. Szóval igen, egy egyszerű beállítás lehetővé teszi. Steam Madi92 vagy Madi353 nem tudom melyik alapján talál meg.
Nem is fejlesztettem a fegyvereket. Elhiszem hogy leszbej komoly ellenfelek de ott vannak a sniperek is. Rupture az ellenre és mindjárt durva sebzés. Ezért jók a Szpik.
Gömb a végén jön és 6 emberrel 1 kör alatt le lehet szedni (ha jól fejlesztesz:)
Hát mire odáig jutsz, hogy gömbök azaz Gatekeeperek jöjjenek, addigra már réges-régen maxos cuccban illene flangálni 2 mimic-el megtámogatva legalább 1 psi katonával. Nem akarsz steamen közvetíteni? Szívesen megnézném. : ) Nincs nagy sávszél igénye, gépet sem fogja annyira.
Nem mondod... Ezt csináltam eddig is... Alá XCOM1 csak ott a ranger helyett assult volt... A baj az, hogy az elején elszállt az avatar jelző és minden ellenfél elég durva lett nekem meg sehol nem volt fegyver se semmi...
Az a belinkelt videó már a játék endgame szakasza lehetett, mert valami UFO-t basztattak, amivel én nem is találkoztam. Muton és egyebek voltak. Nekem meg Sectopod, mec trooper hegyek, azok a ládzsás izék rohangálnak és most már egyszerű gömb is. Ezekkel ti harcoltatok már egyáltalán...?
A játék elején. Veteránon. Az első küldetést megcsinálva lesz 4 embered. Az első pár misszióra csak őket vinni, 1 flashbang, többi gránát, esetleg egy medikit. Közben épüljön a GTS, mert kellenek az új emberek. MINDIG az advent Troopereket kell kiiktatni elsőnek, a sectoid ijesztő, de ritkán csinál nagy bajt, főleg ha van pár hulla mellette. Az első újonc lehetőleg Gránátos legyen, mert eszméletlen hasznos, és iszonyat mészárlást tud csinálni a kis 3hps katonákon. Gránátokat meg dobálni, dobálni. Mindshield is hasznos tud lenni, ha rádobod a rangerre vagy egy Shaken karakterre. Mindig a ranger legyen elől, többiek fedezzék, akár overwatchal, ha nagyon szar hit esélye. Amint lehet fejleszd a létszámot GTS-ben. Gts után Adwenced Warfare lehetőleg a felső középső slotba, hogy majd a később megépülő workshop miatt jól kihasználható legyen. Ezek után powerRelay, majd Proving ground. És nyomass mindent ameddig csak corral bíród, ne legyen üresjárat, lehet stackelni is fejlesztéseket, szóval biztos nem felejtődik el. Gránát>Ammo és a többi. Fő küldetéssel nem érdemes kapkodni, annyit érdemes az elején, hogy meglegyen a kapcsolat azzal a földrésszel, ahova menni kell majd facilityzni. Eddigre már a predátor armor és magnetic fegyverek fejlesztésének az elején kéne járnod. Van rá bőven időd, hogy megcsináld. Mimic beacon a num1. gadget. 1 Db-nak MINDIG KELL lenni-e nálad, mert squadwipe és flawless különbség. 2 Db is bőven elfér. Katonákat szinergia szerint fejleszteni, vannak szép combok mind egy emberre nézve, mind squadra nézve. Medic legyen mindig a csapatban, mert kelleni fog. Aid protocol menjen mindig, ha a medic nincs közvetlen veszélyben és nem tud megölni semmit. Ahogy a többiek már kihangsúlyozták, mindig legyen B terv. Bár pörögnek a körök, de körön belül minden idő a tiéd, nézd meg ki, hova tud menni, van-e flank, gránáttal nem-e ki lehetne szedni fedezéket, mielőtt rálősz a 60%-os high coveresre. Mindenki megfelelő helyen van-e. Meddig tud menni és mit tud csinálni az ellenfél. Stb. És még lehetne írni, de ezek az alapok.
Ööö, az is magyarázza el nekem valaki, hogy hogyan lehet ez. Újabb izmos bug?
Sniper tud lőne egy mutonra, ami fedezék mögött van. Gyors kézzel free pistol shot, a célt eltéveszti, de a fedezéket szétlövi. Sárga ikon a mutonon, juhéé..... ...csak éppen a lövés után ugyanazzal az emberrel nem célozható be, nincs a target listben. Izé...
Presze, az XCOM1-et 3. szinten ujjgyakorlatból toltam... Az ős UFO-t cirka 17 évesen reload nélkól végigtoltam 5. szinten...
Ezek óta biztos meghülyültem. Leírtam, hogy milyen statokat kapok. Úgy kibaszott könnyű, hogy más nem ilyeneket kap. Mondom, ha kidobja azt, amit kell, akkor ujjgyakorlat. Csak az esetek nagy részében a "random" generátor egy büdös kurva.
Nagyon is értelmes vagyok ezért basz fel, hogy elkúrtak egy ennyire jó alapanygot, mert minimum végső polírozást eltolták.
Mondom, vért van rajta, két ember full coverban és ambush után előrejön három ellen és 3/3 tolnak.
Ez ellen nincs ellenszer. Pont. És, ha ez kritikus része lenne a játékna, akkor game over, just because of RNG bitch... Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2016.03.05. 18:44:57
Nagyon türelmes emberek lehettek, hogy még mindig normális válaszokat tudtok írni neki.
Összefoglalom: Nem értesz a játékhoz, nem ismered, nem fogadod el a szabályait, sírsz mindenért, hogy ez nem talál, az nem talál, ennek ellenére mégiscsak eljutottál valahogy eddig. Plazmapuskád van, páncél még nincs. Az se semmi. Veteránon vagy. Én is azon kezdtem képzeld, úgy hogy az előző játékkal kb 5-10 órát ha játszottam. Ironamnen kezdtem el ráadásul. És képzeld, engem is szedtek ki full cover mögül, szarul is esett, majd miss miss hátán. Fel is adtam, majd újrakezdtem, és láss csodát én játszottam szarul, mert az első nekifutásból szerzett tapasztalattal, csak 4-en haltak meg eddig vetrán ironman fokozaton és már a vége felé járok. Amennyit itt sírsz-rísz, ha ennyire érdekel a játék és még mazochista is vagy mert itt szopatod magad, akkor inkább kezd előröl, hátha. De a te esetedben DELET-el lehet jobban jársz, meg mindenki. Bár az is tény, hogy nélküled halott lenne a topik.
Elnézést a szigorúbb hangvételért, de amit itt csinálsz az már túllép egy bizonyos határt. Látom, hogy értelmes ember is tudsz lenni, de hozzászólásaid alapján egy 10 éves Vérpistának tűnsz.
A mind shield minden agyra ható bizbasz ellen véd. A leírásában is benne van szerencsére elég pontosan.
The Mindshield is a powerful psionic artifact, rendering soildiers completely immune to any negative mental conditions including panic, mind control, stuns, and disorientation.
Az akadozások ellen segíthet állítólag, ha pár bunyó után (főleg ha az ember többször is mentett meg visszatöltött állás), kilépsz a játékból teljesen az asztalra, vársz egy picit majd újra elindítod. Ekkor meg szokott táltosodni. Valami félelmetesen pocsék a memória kezelése a játéknak még mindig.
torma1: Nem Spi az hanem Pszí. :) Amúgy ha olyan nagyon keménynek érzed a pszíkereket, akkor minek erősíted a fegyvereket melléjük? Ne aggódj, lesz majd olyan ellenfél akit ők sem gyalulnak le egykönnyen még akkor sem ha mondjuk 6-ot viszel belőlük. Utoljára szerkesztette: SaGa Jr, 2016.03.05. 18:43:48
Az AIM érték a katonák szintjével és kis fegyverbónuszokkal nő. Asszed ezt nem tudom...?
De most komolyan? Taktikai játék...? Full coverben levő embereimre 3 lövés 3 találat = két halott. Előtte meg 6 OW lövésemből kettő talált...? Ja pesze, balaszíroz a játék. Meg a román népmese...
Taktikázhatok én akármilyen jól, ha ilyeneket oszt ki nekem a játék... Amikor a statiszitkának megfeleőt hoz ki, akkor tartolok, ha még picit alatt, akkor is. Így viszont nincs mit tenni. Reload. Csak a játék 50%-a nekem a reloadról szól. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2016.03.05. 18:11:32
Na, ne (tettesd magad)... - szövegértelmezés...! Ha meg tényleg nem tudod, hogy a will a mentális ellenálló képesség és az aim a fegyverekkel való találatok arányát határozza meg, akkor inkább hagyjuk az egészet - csak ne tömd tele a topikot a fölösleges siránkozásaiddal!
Ha megnézed a "profikat", akkor pontosan azért nem rinyálnak 3 miss után sem, mert tudják, hogy akkor az ellenfélnél sem fog minden összejönni - mint írtam: a játék az egyensúlyra törekszik, így mindenki "egyenlően" fog kapni jót és rosszat is. Neked "csupán" az volna a dolgod, hogy megakadályozd az ellenfelet a számára jó véghezvitelében - megölöd, blokkolod/kábítod, elfutsz előle: mindegy hogyan - , vagy ezen lehetőségeinek a számát szorítod le a 0 közelébe.
Őrmesterekkel és a hozzájuk illő felszereléssel tényleg nehéz lehet olyan szituációkban, amikor már a programkód is többet feltételez a játékosról! Nagy valószínűséggel neki kell futnod még egyszer (vagy többször, ha nem tudsz fejlődni, alkalmazkodni a játék által nyújtott kihívásokhoz - azokat nem vagy képes elfogadni), tanulva a hibáidból - mert a játék marad ugyanolyan! Utoljára szerkesztette: Kotomicuki, 2016.03.05. 18:01:40
A füstgránát tényleg csak akkor nyújt védelmet, ha benne állsz? A LOS számításnáé mindegy, hogy a célpont és a támadó között van a füst? Ha a támadóra dobom, akkor az ő támadóértékét nem csökkenti?
Amit nem értek, hogy animáció gyorsító slidert miért lett volna olyan nehéz betervezni? Még a don't waste my time MOD-dal is csigalssú a játék. Amit egy ősrégi UFO-vel lelépni kb. 20 sec lenne, az is 90 sec. A játék szó szerint úgy növeli meg a játékidőt, hogy pazarolja az enyémet... Nekem nem kellenek az animációk, leszarom azokat.
Az aim mióta ad ellenállást bármire..?
Mondom, egyszerűen kibaszott szerencsejáték az egész. Az avatart tök esélytelen lett volna megölnöm a 4/0 obertwatch hit után. A köv körben kiderült, hogy találat után még ugrik is és talán körönként gyógyul +5-öt. (Egyszer biztosan.) Egy time limites mission alatt még üldözni sem lehetett.
Na relaod és minden katonát kb. egy mezővel odébb rakok, mert onnan is pont olyan jó az overwatch, mint máshonnan. 4/2 volt az arány. A köv körben elmegy, de mivel flankelve tudtam lőni, ezért a két 73%-ból egy lövés talált. Ujjgyakorlat volt kinyírni. Na és ha olyan mákos vagyok, mint a videón és 4/4? Izé...
Mi a két helyzet közt a difi? Az, hogy az egyik esetben a statisztika szerint elvárható arányok jöttek ki a másik esetben meg kurvára nem. Ennyi. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2016.03.05. 17:17:21
Talán csak azért nem megy, mert ez még az első végigjátszásod... Nincs, nem használsz mimic bacon-t, pedig már lehetne; az a >20 elvesztett ember meg pontosan itt jön elő: nincs will és aim, ami a "védelmet" (pánik, mind control) és a támadást (lövések, overwatch) sikeressé tehetné - a jól használható speciális képességekről - ezek hiányáról - nem is beszélve.
Elsőre ne akarj - pláne így - a gém királyának lenni.
Viszont a lenti videóval összevetve, mégis megint mi a faszt csinál az ember, amikor az avatar ellen 6-8 mező távolságból 4/0 az overwatch aránya és a következő körben egyből mind controll? Pedig direk csak egy ellenfelet hagyatam a végére...
Szóval a lenti 7/7 aránnyal és is ledózerolnék midenkit. 4/0-val meg kibasztott nehéz...
A készítők mondták is h a 2. rész sokkal nehezebb lesz mint az első... Bár számomra a 2. rész valahogy könnyebnek tűnik , vagy csak jobban ráéreztem már az elején mert sok videót néztem róla..
Igazad van, az időlimites volt, bár a távolságok nem tűnnek nagynak. 6 kör alatt ott volt az objektum szélén. Én ott mit csinálsz, ahol végig sprientelve úgy érsz oda, hogy van 3 kör...?
Az a misszió, amiről szó van, időlimites, az utolsó körben hackeli meg az ufóban a beacont, ezt is úgy, hogy ha nem helyezi időben jó helyre a specet, nem jön össze, mert nem lát rá és nem tudja odaküldeni a gremlint, ő meg nem ér oda. A felszerelése még csak mágneses fegyverek, Ha figyeltél volna, láthatod, hogy gyakorlatilag azért nem halnak az emberei, mert az ellenfélnek nincs érkezése támadni. Amikor igen, akkor be is találnak, kivéve a szerencsétlen lancert, aki akkora miss-t nyomott a kardjával, hogy nekem is fájt. Első körben lenyomott három mutont, két vagy három troopert, egy codexet, aki kettő, mert klónozta magát és egy viperát. Azaz nyolc vagy kilenc halott alien úgy, hogy egyet se tudtak lőni és még közel se a legjobb cuccokkal nyomul. Egy olyan csapattal, amivel én el se indultam volna ilyen összeállításban egy leszállt ufo ellen. És igen, érdemes figyelni, ahogy végiggondolja (bár néha idegesítően sokat rángatja az egeret), mi legyen a sorrend. Ahogy helyet csinál a robbantással, hogy a magaslaton dekkoló sniper közvetlenül rálásson a shieldbearerre, ahogy odébb lép egyet, csak azért, hogy felkészülhessen a következő körben esetleg előrontó trooper fogadására, majd csak ez után lövi oldalba a trooper commandert, stb... Ezeken múlik a győzelem vagy vereség.
Pedig lehet élvezni nagyon ha ráérez az ember. Mikor adótornyot kellett megsemmisíteni, akkor az első feléig el lehet menni lopakodással. Majd lebuktak. 6an rám rontottak (abból az egyik az a kis aranyos mérgező romotocska). Afelett átvettem a hatalmat ,majd archon felett mind control. Máris 8an voltunk:) Archonnal benyomtam a területre ható sebzését ezzel a turret és 1 másik alien megsemmisült a többit meg ugyanabban a körben elintézték a töbiek :)
Ja és alap páncél, alap fegyverek moddolva kicsit.
A fickó a videón 1:1-ben az csinálja, mint én. Mondom, olyan cuccokkal olyan ellenfelek ellen kibaszott könnyű. Nekem is ujjgyakorlat lenne.
Az XCOM1 egyszer vagy kétszer buktam el. Harmadszorra úgy toltam végig, hogy talán 5 katonám halt meg és egy országot vesztettem...
Most az egyik VIP mission keretében gondoltam megnézem mi lesz, ha megskullozom a szellemcsókát. Nem kellett volna... Az Avatar elemehet a fenébe, 2/2 sikeres mind kontroll és egyszerre két embert tart? Ja, meg a menyasszonyom nem kéne...? Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2016.03.05. 16:32:12
Én most 2 maxos Spi 1 spec 3 sniper. OP a csapat. Legendary könnyű így. Mindcontrol akire lehet és nincs gond. :-) Armogedon, az a repülő izét is kontrollálni lehet. Így marha könnyű. Mellette void rift, stb. Semmi esélyük. Bele is piszkálok az Inibe. Megnövelen az ellenfelek számát, lassabb szintlépés stb. És szerintem max 4 emberrel megyek csak. Igaz visszatöltéssel de még megsem sebeztek. Az összes küldetés flawless.
A játékban mind a stratégiai szint mind a taktikai számít. Tehát jó sorrendben rakni az épületeiket/fejleszteni/gyártani legalább olyan fontos mint jól harcolni. Ha ez nem sikerült többszöri nekifutásra veteranon akkor javaslom valami guide elolvasását. Ez hogy mit kaptál meg rossz helyre rakott igazán nem számít ha az ember nem csak úgy esik neki hogy van ez az egy terv és kész, kell legalááb egy "plan B". Fickónak a youtube videóin futottam végig csak őgy beletekerve, néhol tényleg szerencsés de a legtöbbször jól felépített taktikát alkalmazva sérülés nélkül kiszed mindenkit (legendary-n).
Egyébként látom a hozzászólásaid alapján itt nem a játékkal van baj, ilyen vagy. Twitch teljesen nézhető, tessék source-ra állítani. Van egered, tessék beleclickelni percenként ha annyira nem érsz rá. Minden szar, semmi nem működik, unfair köcsögség akkor akinek megy az mind hülye? Már bocsánat de ha ennyire inkább ne idegesítsd magadat és minket, le is lehet ám ezt törölni
Azok ellen, ami ellen ő harcolt és még gauss fegyverekkel és sima gránáttal vettem fel a harcot, páncél nélkül úgy, hogy az ellenfélen már volt. Izé... Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2016.03.05. 16:15:13
Ja, hogy az elején 7/7 overwatch betalál még ha abból kettő grazinges... Bocs, de ilyen mákkal és is tudnék irtani...
Ez nem Időlimites mission, ilyet én is meg tudok csinálni, ha meglenne ez a sok cucc és ilyen mázlis lennék. Pontosan ezt csinálom, mint ő, csak a lehetőségeimen belül. Beállok és max. overwatch egy nyitán után. Csak itt a rangerek miatt az ellen körében van overwatch, amivel gyak. nyert egy fél kört, mert az ellen saját körében spriccelt szét és mozgott.
Ezen felül itt hol vannak kemény ellenfelek? Hol van Mech trooper, hol van a sectopod? Hol van a savacs köcsösg?
Bocs, de ez a videó nem referencia semmire. Ilyen 0 ellenfeleket én is leirtanám, mint a szart főleg úgy, hogy egy irányból jönnek. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2016.03.05. 16:14:07
Elkezdem nézni 20:00-tól. Hát, először is senkin nincs armor. Nálam meg már van... (Volt már maxon a avatar bar úgy, hogy 3 nappal a határidő előtt toltam le egy szinttel. Az összes avataros helyet olyan helyre tette, amit még most sem érek el. Dél Amerika alja kurva messze van Ázsiától... Az első és legközelebbi avataros helyszín spanyoloknál volt...
Egyszerűen úgy látom, hogy mivel ő nem elsőre tolta ki ezért előrelátóan úgy rakta össze a cuccot, hogy így könnyebb, bár azt továbbra sem vágom, hogy hol ölt le 9 db ellent egykörben.
Ha nekem is lenne két sniperemem, ami mindenre overwatchol 4-5-ös tárral, akkor könnyű lenne. Csak nincs ilyen cuccom. Még a psi labort és azt az épületet sem tudtam felhúzni, ami a cross skill kapást lehetővé teszi...
Nincs még plasma gránátom sem, az első vértben harcolok még, stb. Plasma fegyvereim és pisztoly már van.
A huszonpárperc az mit jelent? 21? 29? Nincs keved tíz percet végigszívni olyan képminőség mellett, amin kb. semmit sem látni. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2016.03.05. 15:57:47
Érdemes beleolvasni ebbe az interview-ba a fő designerrel. Érdekes dolgokat ír pl. a nehézséget hogyan változtatták meg, az idő limit miért ilyen, concealment inkább egy ambush rendszer ez nem egy lopakodós játék stb. Molnibalage83 javaslom nézni Beaglerush-t, itt a fireaxis studios-ban játszik és kiszed 3 podot egy kör alatt? Huszonpárperctől. Végén a developerek már az advent-nek drukkolnak mert túl jól nyomja :) Kicsit úgy érzem megpróbálod a játékra ráerőltetni hogy minek klne lenni és ezért nem megy. Neked kell alkalmazkodni hozzá és nem fordítva. Ha nem megy nem baj viszont azt jelenti hogy nem szereted, ennyi. Esetleg agyonmoddolod, legalább az a lehetőség végre létezik, biztos lesz Long War mod
Viszont talátam egy bugot (?) a játékban. Az mind controlledes ellenfélre lehet tüzelni, de skulljacket használni már nem... Pedig milyen fasza lett volna, ha mind controlleddel megszerzett codex-szel odasétálva hozzám meglékelem....
Ezt azért érzem bugnak, mert kettős mérce. Nem tök mindegy, hogy milyen fegyvert használsz valakit? A gamebalansz miatt meg ne jöjjön ezzel senki...
Tehát nem bukom a feladatot, hanem a REWARDOD bukom. Ez kibaszott nagy különbség, amire nem hívta fel a figyelmet sehol. Mivel mission failed képernyőt láttam meg sem vártam az eredményt, alt+f4 és reload. Közben meg kiderült, hogy akkor van az, amit hiányoltam. Az ölésért jár a reward, a intel, a pénz vagy bármi. A dark event akkor is counterelve van, ha a "csinálós" részt letudod. Ez hatalmas pozitívum. Mert azt a fenti teljesen reménytelen helyzetben is letudtam egy sérüléssel sőt, még volt loot is egy kevés.
Akkor marad az, hogy csak te nem figyeltél fel rá, mert elfoglalt a hibák keresése. Azt már már egy hete kitárgyaltuk: ha a feladat hackelés, adótorony elpusztítás vagy védelem, akkor mindig ki kell nyírni az összes ellenséget a pályán, különben a feladatot bukod. Igen az embereik ott voltak, csak a jutalmat nem kapod meg érte. Utoljára szerkesztette: SaGa, 2016.03.05. 15:15:03
Próbáltam többféleképpen lopakodni, próbáltam nem lopakodva. Próbáltam nem overwatholva.
Egyébként meg teljesen mindegy, hogy milyen taktikát csinálok. Ha a lenti bandát dobja rád, akkor mit csinálsz? Ez olyan túlerő, hogy esélyed nincs ellene.
Az erősítés nem határidőre jön, hanem amikor meghackelted a cuccot, a következő körben. Mindig. Ha nem figyelmeztettek rá, az azért elehet, mert nem lát oda senki az embereid közül, ahova ledobták a jelzőt. Vagy csak nem vetted észre a figyelmeztetést.
Valamit nagyon rosszul csinál az tuti!! Akkor h van az h rengeteg embernek sikerül? Még videók is vannak fent a neten róla! Szóval te nagyon nem éreztél rá erre a játékra. Már a hibáit is ki kellett volna tapasztalni ennyi idő után és úgy csinálni h azok se zavarjanak. Igen az ember ha nem figyel oda elveszíti az adott küldit, de picit is ismered a játékot és szépen óvatosan csinálod a dolgokat, legalább 1 körrel előrébb gondolkodsz akkor 2. nehézségen simán végig lehet vinni.
Ez a játék szövegében is önmaga paródiája. Az első mission összegzőn ki írja, hogy objective completed, aztán a töltő képernyőn meg azt, hogy mission failed. Tehát elhozom a csomagot, amiért megyek, de mert senkit nem nyírok ki, mission failed. Aztán a mission után gratulál a dark voice, dark event countered, a visszatérő katonáknál a bal felső sarokban a mission objective sárgán világít, hogy megvol.
Na, ezt adja össze az ember...
...miközben próbál nem röhögni. Félelmetes, hogy milyen ökörségeket hagynak benne a játékban és hogy ezeket nem tisztázzák. Azzal a dumával meg hagyjanak lógva, hogy "tapasztald ki". A játék ezen részének nem erről kell szólnie. A mission előtt tisztázza le a játék, hogy mi a következménye annak, hogy csak XY feladatot csinlsz meg. A dark event counterelve lett, de a rewardot természetesen nem kaptam meg. Ez tiszta sor, csak erről szólhatnának előre is... Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2016.03.05. 14:49:45
Kész, én szerintem feladom. Ez lehetetlen. Ellopakodok úgy a data loásik, hogy csak egy pod látható. Megy a hack és overwatch és még egy lövéssel azon a köröb belül két halott...
...aztán az addig nem látható két pod besétál és figyelmeztetés nélkül erősítés jött (!) úgy, hogy 3 körrel a határidő ELŐTT hackeltem meg a cuccot.
Szóval hogy a faszba toljon le az ember:
1 db sectopodot 2 db heavy mec-et 1 db andromedont 3 db elite troopert 1 db shieldes troopert 1 db elite lancert úgy, hogy három irányból jönnek...?
Ez 9 db ellen és 2-őt kinyírtam már. És ebből az egyik csoportot kvázi a fejemre dobta. Bocs, de ez nem nehézség és taktika, egy csak szándékos szopatás.
Megnézem, hogy milyen értékelést kapok, ha 1-2 ellen kinyírok, de evacolok. Ez teljesen reménytelen. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2016.03.05. 14:37:44
Köszi a válaszokat. Csak arra gondoltam, hogy a 2 féle fedezék között (full, half) lehet van különbség ennél a dolognál. De akkor ezek szerint csak a mozgásra indulnak be, illetve nincs takarásban az ember.
Ismertem a hunker down funkcióját, de gondoltam lehet hozzácsaptak még valamit. Utoljára szerkesztette: wednes, 2016.03.05. 14:19:02
Amíg lopakodsz, nem látnak meg, míg valaminek vagy valakinek a látóterében (piros négyzetek) nem mozogsz. Ha behúzódsz egy félfedezék mögé és mozgás közben "rád húzzák" a piros négyzeteket, addig nem vesznek észre, míg meg nem mozdulsz, ha a fedezék közted és a látómező gazdája között van. Ha közben megkerülik a fedezékedet, akkor így jártál. A Hunker down nem a szemük, hanem a lövéseik elől rejt el valamivel jobban. Utoljára szerkesztette: SaGa, 2016.03.05. 14:01:06
A huner down tudommal nem komenzál. Amíg fedezék mögött vagy, addig nem látnak meg akkor sem, ha már alattad piros a mező. Persze kimozdulni ekkor onnan már nem tudsz...
Mikor lopakodó üzemmódba vagyunk egy félfedezék mögül megláthatnak?
Ha igen akkor ezt tudja kompenzálni a hunker down parancs? Ha már úgyis lehúzza a fejét...
Akkor nekem csak a szokásos szerencsém van. Soha nem volt még olyan, hogy egy POD távolodott volna tőlem. Soha. Ezen felül csak a mostani missiont kb. tízszer töltöttem vissza, mert az, hogy zsinórnban nem sikerült két 75-80%-os hack, azt kajáltassa be mással a jó kurvaédesanyjával.
Tévedés, ezt teszteltem egy akcióban. Az, hogy egy ácsorgó pod merre indul erősen függ attól, hogy hogyan mozogsz a közelükben. Ha túlzottan megközelíted őket )a látókörüket jelző piros négyszögek és a lapító karaktered között kevesebb, mint három mező a hely), akkor mindig feléd fognak elindulni (meghallanak ?), ha kívül maradsz egy bizonyos távolságon, akkor általában nem. Ezt akkor teszteltem, mikor egyszemélyes csapatot indítottam.
És aztán lebukás után szimplán besétál a 3 pod is akit addig nem is láttam. Bocs, de szopassanak mást. Ez emberetelen és gyökér. Lopakodhatok ahogy akarok, egyszerűen MINDENKI felém sétál. Tökmindegy, hogy merre indulok el....
És a másik csoport ami addig állt pont mágikus úgy indul el megint 3 kör után, hogy pont egy mezőn észreveszi az embert. Az ilyen pofátlan csalások miatt baszódik fel a játékos agya. A gép egyszrűen poftálanul tervezve csal.
Az egyik épület a Guerillta Tactics valami facility. Ott pénzért megvehető az, hogy 5 ember legyen egy csapatban és ha már legalább van cpt rangú embered életben akkor a 6 fős bővítés is. Ezt a lehető leghamarabb meg kell lépni.
A lopakodás is akkor működna, az az MI véletlenül nem midig felém mozdulna el a járőrőző csapattal. Hiába távolodok tőle, csak követ, és követ és követ, így két pod lesz benne mikor lesújtanék időlimites feladat közben... Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2016.03.05. 13:23:19
Bocsi, hülye kérdés de hogy lehet az katonák szamat növelni bevetés előtt? Mi az a G.T.S facility?
Nem viccnek , de sértésnek se... ;) Csak hát olyan dolgokat írsz h aki ismeri a játékot az tudja h hülyeség... Mert minden nagyon jól használható én kb 1-2 dolgot nem használtam de ahogy olvastam meg néztem videókat mások nagyon jól használták azokat. Amúgy az első 2 szinten , kb gránáttal , és lövéssel mindenkit el lehet intézni 1 kör alatt 6 emberrel /3 fős csoport/ . 2. nehézségen 20 óra alatt kényelmesen végig lehet vinni a játékot. Nekem volt kb 5 óra gyakorlás gyorsan ki is kaptam , mert próbálkoztam mi mi meg h kell megoldani stb ... Utána meg 2 halállal végig vittem visszatöltés nélkül , Ironman azért elsőre nem mertem ;) Szóval én csak arra gondolni h nem ismered elég jól a játékot v ragaszkodsz 1-2 dologhoz ami meg nem jön be. Egyik haverom volt ilyen mindig rohan előre és csodálkozott h mindig két v három csapat támadott rá. Egyszer megnézte h játszom és után ő se halt meg olyan hamar... Szidta a játékot rendesen de én láttam h mennyi mindent elront így nem csodáltam h nem élvezte. Pl ő minden áron "kardozni" akar még akkor is ha azzal oda csal még 3 ellenséget :P
Ez egy jó észrevétel. Hiába tartottam magam profi XCOM játékosnak, a 2. rész mikor kijött kapkodtam a fejem, hogy mi micsoda, mi mire jó, és hogyan kell a bázist jól kiépíteni. Alapvető hibaként pl. nem jó helyre tettem a workshopot, nem tudtam a gremlineket kimaximalizálni. Aztán workshop alá tettem laboratoryt, megint alapvető hiba. De ezeket a a hibákat megcsináltam veteránon, commanderen, legenden már nem követem el újra. Építeni, fejleszteni bármilyen sorrendben lehet, ahogy az adott játékod alakul és a lehetőséged adott rá. De a taktikát hozzá kell igazítanod a képességekhez, amik már megvannak.
Azért az nem rossz, mikor három ellenfélnek viszi le 20-szal az esélyét. A sima gránát meg egy ellenfelet sem ölt volna le. Ha éppen high coverban vagy, akkor -60 az tényleg elég jó.
Az UI meg folyamatosan fagyogat, éppen most is... Visszarak a térképre, de az ikonok nem jelennek meg és semmi sem működik. Csak az ALT+F4... Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2016.03.05. 13:03:08
Most végre van két specialistám. Volt, hogy az összes meghalt és anélkül kellett dolgozni. Na, az szopás volt. Az egyiknek most 145-ös asszem a hackje. Az már azért csak elég lesz valamire.
Van egy olyan érzésem, hogy nem a megfelelő eszközöket gyártottam le magamnak időben, és erre sok erőforrás ment el. A páncélt is későn kaptam meg mert advent troops-t eladogattam és mikor egyre durvább ellenfeletk jönnek, akkor troops hullát iszonyatosan nehéz volt szerezni...
Amíg nincs MÁS, jó a flashbang is, de annak véletlenszerűen alacsony a hatásfoka. A speciális skilleket kikapcsolja, de a lövés attól még betalálhat. Én nem viszek flashbanget, nekem haszontalan. Sectoid ellen jó még. Ennyi.
Ez jó taktika, de a gyenge pontja épp a stun magas rizikója. Adj a specialistának skulljack-et, akkor idővel a haywire esélye 100% lesz. Csak akkor lépd meg, ha kibírod az esetleges ellentámadást. --> restoration skill ha szétrakétázzák a csapatod, pl. heavy mec.
Na de akkor meg megint ott tartnuk, hogy valaki meg hülyének nézett, hogy nem viszek flasbangot. Mert az játék elején kb. ez megy. Gránát vagy grenadier fedezéket bont és a többek meg megpróbálják leszedni az cover nélküli ellent.
Első lépés a fedezék lehetőség szerinti elbontása. Ehhez gránát kell és elsősorban a gránát erre kell + shredre. Minden másra pazarlás. Mimic beacont spórold össze, csodaeszköz. Mind shield haszontalan. Pánik ellen legjobb fegyver, ha nem adsz időt az ellenfélnek sebezni téged (ha nem tud lőni, vagy csak teljes fedezékben lévőre, ne adj isten nem sajnálsz ilyenkor egy aid protokolt). A fagyás nálad tényleg egyedi probléma lesz.
A robotokat inkább le szoktam stunnolni specialistával, ha nagyon jó az esély, akkor meg ellopom. A stun is elég jó, mert addig a többiekkel foglalkozok és a robot jó, ha egyszer lő. Aztán holo targeting és utána szarrá lövöm. A baj akkor van, mikor a 80-90% stunra is kidobja azt, hogy akkor ez most nem sikerült...
Mert a fedezékekben - ráadásul full cover - levő ellenfeleket mégis hogy a francba szeded ki...? Ja, hogy sehogy... A te kedvedért megpróbálom így is, de szerintem garantált bukta lesz.
Az overwatch levonás ahhoz képes semmi... Mimic beacont még nem tudtam használni, mert soha nem volt erőforrás a legyártására.
A mind shield nem az ellenséges mind controll ellen véd? A saját elhalálozott ember miatti okozott pánik ellen mégis hogyan segítene...?
Az UI fagyás úgy tűnik akkor van, amikor pofázik valaki a jobb felső sarokban és ugrálsz a képernyők között. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2016.03.05. 12:48:21
EMP gránát, bluescreen round, deadeye, rapid shot, combat protocol Ez 5 ember 5 extra képessége brutális sebzéssel, például sectopodok ellen EMP (10 hp) + bluescreen (akár 15hp+), combat protocol (10 hp) és még van 3-4 embered a maradék két adventre, akármire. következő kör sniper serial --> 3 advent lelőve, -1 pod és ha minden kötél szakad, stasis és nyertél egy kört. megfelelő sorrendben felhasznált megfelelő képességek csodát tesznek.
a legbrutálabb lövésem eddig egy chain shot bluescreen lövedékkel ~30 hp. egy ember egy sectopod jóformán. persze ez nem legend szinten van, ez commander. legend szinten még nem jutottam el a játék ebbe a szakaszába.
De miért így kezded a podok felszámolását? Amikor van konkrét feladat akkor miért kezdesz el pofozkodni a podokkal ahelyett hogy az elsődleges cél teljesítésével foglalkoznál?
Meg ez az egész overwatch mánia is felesleges. Sokszor inkább csak önmagadat szivatod vele. Akkora levonást kapnak a célirányosan képzett specialisták kivételével a többiek overwatch-ra, ami egész egyszerűen csak lőszerpazarlás kategóriává minősíti cselekvésüket. Főleg míg nem kellően fejlettek és nincsen a fegyvereiken superior távcső (még ekkor is mellé fognak lőni a levonás miatt). Amennyiben meg olyan sikeresen működik neked az overwatch, hogy így podok-at tudsz jelentősen meggyengíteni, akkor íme egy példa arra, mikor a kicsi találati esélyek nagy számban bejönnek (ellenpontozva a magas találati esélyek sikertelenségét). :)
2-3 csoportot is kezelj úgy mint egyet. Koncentráld a tűzerőt egyre és ha az egész galeri elfeküdt akkor válts másikra. De csak ha a feladat már elvégzésre került. Váltogatni a csapatok között csak téged fog gyengíteni nem őket. A jól megválasztott ellenfelek sorban történő ritkítása ugyanakkor a te malmodra hajthatja a vizet, mert a holtak száma is befolyásolja miként fognak cselekedni egyes ellenfelek (sectoid mikor támaszt fel, az archon mikor megy lőni, mikor támadni és mikor röppen inkább bombázó pozícióba és így tovább a többiekre lebontva).
Ha olyan nagyon aggódsz akkor dobj az utolsónak hagyott embereddel füstöt a csapatod tagjai közé, ezzel is növelve a túlélési esélyüket (kevesebb találatot fog elérni az ellenfél és a leromlott esélyei miatt esetleg inkább dob egy emberedre is kisebb sebzésű gránátot mint lőne rajta egy kritikust). De használhatsz akár mimic beacon-t is az ellenfél figyelmének elterelésére, netán flashbang-et. Ezeket akár pakold a grenadier-hez akinek megtanítottad a gránátok többszöri használatát. Lődözzenek ők gránátokat, mert a gránátvető miatt úgyis nagyobb távolságra és nagyobb területet lefedve képesek erre. Azaz a többieknél ha lesz is gránát, akkor az kisegítő típusú legyen, mert bár direkt sebzésben nem segít, abban elengedhetetlen hogy a túlerőt sakkban tarthassad. A gránátosoknál meg egy sebző (volatile mix után minden gránátjuk sebezni is fog) és egy support gránát. Az sem gond ha visszavonul a csapatod jobb pozícióba, nem kell feltétlenül ott verekedni az ellenféllel ahol nekik a legjobb. Így kezelni tudsz jelentős túlerőt is.
Ha meg nem akarsz pánikot, akkor vigyenek mondjuk mind shield-et is az embereid a bevetésre. Amíg gyenge a will érték addig folyamatosan számítani lehet a pánikra, főleg ha közel vannak egymáshoz a katonák (ekkor még ragadósabb is). Egy pszíker a későbbiekben ezen nagyon könnyen tud majd segíteni, de például a specialista gyógyító is tud a drone-ja által pánikolást helyrehozni (meg unconcious és egyéb problémákat is).
A scanner csak egy érzékelő, nem ugyanaz mint az EU/EW kütyüje (amihez képest igen sok dolgo változott ebben a játékban). Ahhoz, hogy támadni tudja a célpontot egy katona vagy rá kell lásson vagy olyan fegyvere kell legyen amivel képes erre (gránátvető, plasma beam, blast launcher, pszíkerek void rift és null lance képessége). A scanner nem fedi fel a lővonalakat, nem mutatja a domborzatot és falakat, csak a területen található delikvensek helyét mutatja meg, illetve kényszeríti elő a faceless és burrower ellenfeleket. Pont ahogy például a scanner üzemmódba rakott drone (csak ez utóbbi sokkal nagyobb távolságól érzékeli az idegeneket és civileket)-
Ez a játék pedig nem az UFO. Felesleges folyton ahhoz hasonlítani, mert olyan sok dologban eltér mind taktikai, mind stratégiai szinten. Ha mindig ezt a párhuzamot hozod elő, akkor csak magadnak fogsz agyvérzést okozni az idegességeddel. Ennyit nem ér az egész. Ez jelentősen eltérő játéktechnikai alapokra helyezett, más közönségnek készített casual game.
A kifagyás nekem egy ideig a resistance védelmi feladatokban jött elő, mikor egy körben 2-nél több embert mentettem ki. Ilyenkor a harmadikhoz odaérve kivágott a program, amennyiben készítettem mentést az adott küldetésben valamikor. Ha nem tettem meg, akkor csak az esetek felében dobott ki az asztalra. De aztán ez valahogy eltűnt (nincs fent a hotfix, mert csak rontja a helyzetet) és iron man során már nem volt ilyen problémám (mert ugye mentés sincs). Sőt volt olyan, hogy egy körben 7 embert is meg tudtam menteni akadás és fagyás nélkül. Vannak mindenféle trükkök leírva külön kártyákra (egyes problémák inkább fordulnak elő NVidia kártyákon, mások meg Radeonokon) és beállításokra. Ha ideje engedi az embernek akkor érdemes lehet rászánni a keresését és olvasgatást.