Deh, verem magam... Megtehetem. Megy a játék, értem, haladok benne és nincsenek túlzottan nagy nehézségek. NORMAL fokozaton tolom egyenlőre. Veletek ellentétben én nem csak mondom, én VALÓBAN az 1994-es XCOM-on nőttem föl és a Terror From the Deep lett az alapköve a gamer világlátásomnak. Értem mit akar ebből a játékból kihozni Gollop... Nem nagyképűsködöm. Segíteni próbálok és népszerűsíteni a játékot, mert megérdemlik a pénzünket a fejlesztők... Nagyon remélem, hogy a Season Pass-al telenyomják a játékot tartalommal és élettel, mert ez így karcsú és nem éri meg jelenleg látatlanba a 25.000 HUF-ot. Én csak óvatos vagyok. Először kipróbáltam a virágboltit. Pár óra játék után azonnal fizettem elő a GamePass-ra. Ha az első DLC és az addig megjelenő major patch-ek hozzák az általam kívánt (XCOM-hoz méltó) tartalmat, azonnal fizetem nekik a 25K-t.
Üdv emberek! Először is meg vagyok döbbenve, hogy itthon ez a játék mennyire méltatlan fogadtatásra talált. Allig találni róla fórumot, játéktesztet, bármit... Had jegyezzem meg halkan, hogy elmegy a büdös francba az összes 'nagy' magyar 'gamer' oldal, amin minden rettentő fontos infóról szó esik (lásd baby Yoda, meg teleportáló állatok lovon lovagolnak mod, alá RDR2) csak például erről a játékról egy szó sem esik... Szerintem ez a játék messze kiemelkedik a nagy büdös semmirekellő 2019-es átlagból... Ennek a játéknak a készítők még próbáltak/próbálnak lelket adni az alkotásuknak, mint az igazi nagy régi klasszikus címeknél. És bár gondolom, hogy a pénzhiány a fejlesztés alatt erősen rányomta a bélyegét a megjelenő játékra, a kezdeti eladási 'sikerek' következtében remélem be tudják fejezni a játékot olyanra, hogy méltó legyen az 'XCOM' névre. Jelenleg én úgy látom a játéknak csak az 'alapja' van kész. Egy brutálisan hangulatos, brutálisan jó ötletekkel és újításokkal, történettel megáldott nagyon-nagyon félkész valami ez a gamma. Jelenleg a játékot a harc (TACTICAL missions) viszi el a hátán. Az az egy dolog amit úgy érzem nagyon jól összeraktak... (vagyis alakulgat az 1.0.54730-as első major patch után). Az összes többi eleme a játéknak nagyon 'költséghatékony', ingerszegény érzetet táplál a lelkemben. Lásd: bázisnézet, random küldetés leírások (és az ahhoz tartozó hátterek, animációk léte/nemléte), pályadizájn, nyersanyag balanszolás stb. stb. stb. sorolhatnám... Ebből a játékból olyan durva valamit lehetne kihozni, hogy a stílus rajongói évekre el lennének látva tartalommal. Emlékeztek az XCOM 1 - XCOM 2-ben, hogy a bázisrepülőn ha rázumoltál láttad ahogy a katonáid csevegnek és viccelődnek a bárban? Vagy ahogy húzóckodnak vagy fekvőtámaszoznak a konditeremben? Vagy ahogy a hősi halottaknak megemlékező szobában megjelentek a hozzátartozók családi fotói a falon? Vagy amikor kifejlesztettél egy új (laser, plasma, gauss...) technológiás puskát és a 'test chamber'-ben lőttek vele tesztlövést amihez animáció tartozott? Nah, pontosan ezek az 'apró' hatáskeltő, hangulatfokozó elemek hiányoznak a játékból. A részletek. Például amikor valami űberkirály több kilóméter hosszú lüktető véna szerű képződményt találnak a katonák az egyik felderítés során, vagy egy óriási lángoló várost, vagy a tavat, mely közepén egy sziget van rajta egy elképesztő biológiai képződménnyel és mindezt a játék úgy prezentálja, hogy berak egy pár soros szöveget, meg egy nagy fát a háttérbe... Vagy a bázisnézet. Az, hogy már a 2014-es XCOM-ban volt látnivaló a földalatti bázisnézetben az egy dolog. És rettentő hangulatos volt. De a lassan 25-30 éves XCOM-okban is hangulatosabb volt a bázisnézet... Mindegy, nem írkálok többet, a játék irgalmatlanul ingerszegény. Az alap hangulatot nem tudják továbbadni a többi elemre. Papa01 üzenem, hogy tán vagy nem kellett volna előrendeli vagy beleugrani a vásárlásba látatlanba, vagy nem kéne itt hirtelen pocskondiázni, hogy ilyen szar meg olyan fos a játék. Kevés vagy hozzá talán. Nah, meg persze az XBOX Game Pass-on is elérhető a játék én 1.390HUF-ot fizettem érte és beleraktam eddig 118 órát. Ez egy rétegjáték. Eltunyultatok az évek során? Vagy túl fiatal vagy és a mai komoly 'kihívást jelentő játék'-okon nőttél fel amiben nem kellett menteni NEHÉZ fokozaton és végig tudtad vinni a játékot egy szuszra? Akkor ez nem a Te játékod. Én tökéletesen visszamlékszem mikor 16 évesen játszotttunk az XCOM-mal, vagy a Terror From the Deep-el... Percekig agyaltunk, hogy mi legyen a következő lépés és órákig kellett játszani egy-egy küldetést mire valamire fogható eredményt tudtunk kicsiholni belőle (értsd 39 visszatöltés és max 3-4 ember halála...). Nem tudom, hogy be tudják-e fejezni ezt a játékot a készítők, de nagyon remélem, mert számomra egy életre szóló klasszikus születhetne meg... A játékhoz első körben: a Sniper/Heavy vonal erősen sanszos. Én úgy csinálom, hogy a Sniper a Heavy kiképzés után kap egy Heavy mellényt, így már tud repülni. És kapja a Sniper sapkát és a nadrágot. Így a legelső körben a Sniperek fel tudnak repülni a lehető legmagasabb épület tetejére és onnan belátják szinte az egész pályát és osztják az áldást úgy, hogy közben elérhetetlenek... A másik, hogy valamelyik nagytudású írta itt lejjebb, hogy a Heavy a fegyverével semmire se jó, meg pontatlanul lő... Istenem... Azért, mert dszesszelsz a nagy rohadt nehéz páncélban!!! A megoldás: fogsz egy Heavy-t. Adsz rá Synedrion Sniper ruhát amiben plussz százalékokat kapsz a célzására, lövésére, rohanásra és felnyomod maxra a Speed-et (25). Így a Heavy-d odaszalad az ellenséghez bármilyen messze is legyen és csak egyet kell lőjön! :-) A másik, hogy a játék első órájában a mutánskedvelőkkel fel lehet nyomni a kapcsolatot 24-re. Ha megvan, el kell lopni tőlük a repülőlyüket. Abba 8 katona fér. Ekkor a játék legelején már van egy nagyon gyors Phoenix repülőd 6 férőhellyel amivel lehet menni felderíteni, illetve egy 8 fős Anu repülőd amibe ha belerakod a 8 fullos katonádat, nincs az a küldetés ami megizzasztana!!! Pofon egyszerű, nem értem mit kínlódtok. Ráadásul ha az Ánuszos repülőbe belerakod a Phoenix tankját ami 700-at sebez lövésenként akkor a maradék öt emberrel vígan lehet a bénításokra koncentrálni... De sorolhatnám még... Puhányak vagytok és ezért fikázzátok a játékot. Ez a játék messze kiemelkedően királyság a mai felhozatalban... Ennél a játéknál figyelni kell. Gondolkodni. Mindent alaposan elolvasni és agyalni, hogy most mi legyen a következő lépésed. Akinek nem megy az kapkod, agyatlanul rohan előre, hogy kimaxolja és jöjjön a következő gamma... Ez nem az a játék kérem szépen.
Megvan... pontosan szembe kell állni a döggel... kezd tetszeni a játék. :)
Üdv Urak,
az miért van, h végre a csapatommal egy Scylla-t kábítanánk el, de az a gond, h elkezdtem kábítani a elektromos izével, de némi növekedés után az zöld értékkel nem történik semmi, hiba lövöm, nem nő... :(((
Az egyik legegyszerűbb ellenfél. Sniper/Heavy combó Rage Shot (kiüríti az egész tárat) mesterlövész puskából. 1 max 2 ember leszedi simán. Rage Shot OVERPOWERED. Szinte cheat kategória. Ha 5-6 embered van Sniper/Heavy 7-es szinten nincs esély senkinek. Utoljára szerkesztette: torma1, 2019.12.23. 18:24:05
Urak, a Scylla ellen van ötletetek? Főleg úgy h van egy rakat másik idegen mellette. Civil mentős küldi.
Ez szerintem valami prioritási dolog lehet a küldetés céljához köthetően. Nekem pl. volt olyan, hogy DoA haeven-t kellett védenem az ellen a kör elején rögtön megigézte egy Siren-el az egyik katonámat, aztán szerencsére 2 kör alatt sikerült leszednem a többi ellenséges egységet, de a Siren-el is csak azzal foglalkozott, hogy a helyieket öldökölje, nem érdekelte, hogy gránáttal dobálom meg mindennel is lövöm. Viszont a stimes fejrecuppanós saját egységeit gyógyítós dolgot velem is eljátszotta már, sőt még arra is ügyelt, hogy azt a katonámat esélyem ne legyen visszaszerezni, mert halálra mérgezte abban a körben a másik egységével mikor gyógyíttatta a saját egységét az én katonámmal, majd mikor jött az én köröm az emberem megmurdelt a méregtől rögtön. Azóta ha látok Mindfraggert akkor lövöm mindennel ami van, a kis öngyikolászós allahu akbar kukac dettó ilyen. Utoljára szerkesztette: Nomad90Hun, 2019.12.23. 16:24:35
Amúgy az AI néha meglepően jókat lép, de ugyanennyiszer hülyéskedik is. Átveszi az irányítást az emberem felett és ha van nála medkit, akkor gyógyíttatja a saját egységeit. Vagy a fedezéket egész okosan használják néha. Máskor meg nem zavarja őket, hogy hárman körbeálljuk, a saját körmozgásában inkább csépeli a ládát.
Megjelenéskor én is játszottam vele kb 15 órát. Végülis mindennel játszom a 90-es évek közepe óta, ami xcom vagy ahhoz hasonló. Sajnos a PP sok esetben átgondolatlanságot és kiegyensúlyozatlanságot sugároz magából. Sok mindenről kiderült, hogy csak bug és majd javítják (vagy már javították), de van, aminél nem tudom eldönteni, hogy hiba vagy csak rossz gameplay design eredménye.
Pár "érdekes" szituáció, amiket érdemesnek tartok megemlíteni: Nem csak az ellenség, de a saját egységeink végtagjai is sérülnek, ami jó ötlet, de a kivitelezés nem az igazi. Jön egy gránátos idegen, két katonám mindkét keze sérül, azaz innentől max. csalinak jók, mert se gránátot dobni, se semmit nem tudnak csinálni. Sebaj, majd egy másik emberem elsősegély csomaggal helyrerakja őket. Aham, azzal csak az életerejüket tölti vissza, a kezük sérült marad. Ez így elég gáz, mert elég egy kis pech, egy jól eldobott gránát az idegentől és két emberem ki is esett a meccsből. Jó lenne, ha lenne mód tenni ellene, például legalább az egyik kezét gyógyítani a csatatéren.
A fegyverek sem mindig működnek rendesen. Crossbow sebzése 10-el több volt, mint a nem is tudom melyik fegyveré, de ugyanabból a távolságból harmad annyit sebzett, mint az a másik. Több idegen, különböző testrészein is teszteltem. Bug?
Kiegyensúlyozatlan küldetések. Sokáig mint kés vajban haladok küldetésről küldetésre, aztán egyszercsak bead egy olyan mission-t, hogy esélyem sincs. A többféle nyersanyag menedzsment csak lassítja a játék flow-ját, és sokszor grindolásra kényszerít a game, hogy legyen mindenféle nyersanyagból elég, hogy meglegyen, amire szükségem van. Mármint oké, valamiért meg kell dolgozni, de túltolták ezt a részét.
Nem mindig érzem a fejlődést a magaménak, mivel fejlett technológiát tudok szerezni másik frakciótól (akik előttem járnak ezek szerint) és visszafejtéssel megszerzem a technológiát. Ezzel csak az a baj, hogy nem érzem azt, amit régen az xcom-ban, hogy elveszem az idegenek technológiáját, kikutatom a "fát" (lézer-plazma-gauss sorrendben, annyi xcom like játékot toltam az elmúlt 25 évben, hogy már keverednek a technológia nevek), néha csak az ölembe esik a technika. Az sem mindig egyértelmű, hogy melyik kutatásból mi fog következni.
A történet is olyan "meh", nem tudott megfogni (ez persze nem biztos, hogy a játék hibája), sem az idegenek design-ja, nem megfelelő. Van 1-2 amelyik rendben van, de némelyik úgy néz ki, mintha valami véletlen generátor dobta volna ki a neten, legyen benne egy kis rák, pók, szarjon magából facehuggereket, fingjon magából mérget, stb.
A mindcontrollos idegen (talán Siren a neve) ellen, egyáltalán lehet tenni valamit? Mármint megelőzés szempontjából? Ha már átvette valaki felett az irányítást, akkor oké, kinyírom. De lehet előre felkészülni rá? Pl.: Xcom2 mindcontrol elleni sisak (vagy valami ilyesmi volt). Ja igen, a testrészekre ható lövések: Siren esetén azt írja, hogy lőjem a fejét, akkor nem tud mind controlozni. 10-ből 8x mégis tud! Bug?
Kb 10 óra gameplay után sorban jöttek a bázis és a város támadások, szinte nem is csináltam mást csak megvédtem a bázisom, aztán átugrottam valamelyik haven-be megvédeni őket, majd megint megtámadták a bázisomat és így tovább. Ja, a bázisom megtámadása mindig ugyanolyan: ugyanabban a helyiségben van az összes idegen, csak a számuk és az összetételük változik. Értem, hogy a bázisomra egy irányból tudnak bejutni, de így elég monoton. Ja igen, a térképek (amelyek elvileg véletlen generáltak), elég egyformák. Van kb 4-5 típus, de azon belül mintha mindig ugyanazon játszanék, csak kicsit más. Egyik alkalommal ugyanaz az épület itt van, nem pedig ott, a lyuk a falon itt van nem pedig ott, de ugyanaz az épület. Nem elég változatosra generálja.
Az egész játék olyan, hogy kitaláltak x+1 újdonságot a xcom játékokhoz képest, amelyek beledobáltak. Ezek egy része jó lett, egy része viszont sajnos nem állt össze. Ami pedig alap lenne a többi ilyen jellegű játékból, az itt nem mindig működik flottul. Nincs igazi íve a játéknak. Valahogy itt valami nagyon nem állt össze.
Vagy a fent felsorolt dolgok javítva lettek azóta? Mert szívesen adok még egy esélyt a game-nek, ha tudom, hogy már flottul megy. Elég frusztráló, mikor 15+ óra után rájössz, hogy ezt baszhatod és kezdheted elölről (egy kezdőnek ez a tanulópénz, de egy rutinos játékosnak, ha nem a saját hibájából történik a dolog, akkor dealbreaker).
Rlossz hírem van. Ismerem a bugot és de, játszottam javított változottal. Mert már nagyon korán jöttek az Etrhealok és 14+ emberes bevetéseket volt, hogy 3-4 ember élte túl.
Rossz hirem van, valoszinuleg sosem jatszottad 5. szinten (hacsak azota valamelyik ujrakiadassal nem jatszottal), mint ahogy sokan masok sem. https://www.ufopaedia.org/index.php/Superhuman Utoljára szerkesztette: BladeW, 2019.12.23. 04:44:00
Mért van olyan érzésem, hogy Te szeretsz kötözködni, és élvezed a negatív hullámok terjesztését? Köszi de Én nem kérek belőle. Egyébként meg a fórum tudtommal pont erre lenne való, hogy egymással megbeszéljük azt kinek mi működik mi nem, milyen a story stb. Ha kötözködnél javaslom látogasd meg a sarki kocsmát, ott a közönség vevőbb az ilyesmire...
Csak, hogy a negatív hullámaidról eltereljem a témát kezdhetnénk kitárgyalni a három frakciót. Nekem spec a Synderion tetszik a leginkább technológia szempontjából, a New Jericho nem lenne rossz, de kissé túl van tolva a militarizáció, és a győzünk vagy meghalunk nem épp az Én szám íze, a Disciples of Anu meg nem lenne rossz, ha ezt a vallásos dolgot ki lehetne szedni belőlük, nekem leginkább egy DoA és Synderion fúzio jönne be legjobban beolvasztva a Phoenix Pointba, mert azért az anu-soknak a dottal lassan ölő fegyvereikkel van egy érdekes vonala.... Utoljára szerkesztette: Nomad90Hun, 2019.12.22. 23:56:11
Azért Te sem várhatod el, és senki sem, hogy a dolgokról csak pozitív képet vagy negatív képet fessünk le, mint ahogy a világ és a dolgok sem feketék és fehérek csak. Mint minden játéknak ennek is vannak jó ötletei / megoldásai / részei, ugyanakkor vannak hibái is, ami majd vagy javítva lesz vagy nem, de aki meg akarja venni annak az összképet kell látnia és az alapján eldönteni, hogy tetszik-e neki a játék. Mellékesen most hogy újrakezdtem kelet Kína helyett Dél Amerikába rakott kezdésként, és megint belefutottam a kis fejretapadós szemétládákba, mit ad isten 1 lövés elég volt neki, hogy leszedjem a karakter fejéről, szóval az csak valami bug lehetett.
Másik amit viszont ki lehet használni, de majd valószínűleg ki lesz patchelve, hogy ha ellenfél eltolja a cloakot azzal lényegében a harcból ki lesz vonva, és amíg cloakolva van a játék úgy kezeli mintha ott se lenne, és ha cloak ideje alatt a többi ellenfelet le tudjuk győzni nyertük az ütközetet.
Másik tipp, ha az ellenfél fedezékbe bújik, pl. fémlemezből álló fal mögé nyugodtan meg lehet sorozni a falat szétmegy és onnantól lőhető simán az addig elérhetetlennek tűnő ellenfél. Plusz a gránátvetőt csak addig szeretik használni (érdekes második csatában már volt gránátvetős ellenfél) amíg csak nekik van. Utoljára szerkesztette: Nomad90Hun, 2019.12.22. 22:34:35
Háát szerintem elég gáz... őszintén megmondom, visszaraktam, mert egyébként nagyon szeretem az X-Com játékokat és azóta 42 óránál tartok, de inkább (nagyon-nagyon) idegesítő... Pl, most az egyik bázisomat támadták meg: Vannak vagy 15-en. Sirenek, robbanóanyagot kilövő bogarak (átlövik az egész pályát), de többi kis szemétláda (pl az "eltűnök ha meglőnek" ellen is brrr... ) is ott randalírozik. És nem is az a gáz, hogy sokan vannak, és nehezen sebződnek... de pl a bázison lévő védendő objektumába csak az egyik belelő és máris -300-at sebzett, ami az épület/eszköz kb 40-50%-a.. és hova teszi ki az ellent?? Igen, mellé.. :D
Vagy, meglövöm,de még ha nem lenne elég ez a sok szopás kapáslövéssel pofán terít... kemény. Az osztagom 7 fő és hetes szintűek, de úgy látom (???) hogy tovább nem lépnek... ami számomra hihetetlen lenne
Nem tudom mit rontok el, a sniper+nehézlövész+ "egy teljes tárat bele eresztő" képesség jóval hamarabb kellett volna, de most olvastam itt az SG-n, A kutatásokkal is elakadtam, azt írja mindre (pedig van vagy 15-20 kutatni való), hogy valami nincs meg, ahhoz h kutassam, nem tudom mit rontok el.. pedig fogtam el Sirent is élve...és ki is kutattam. JA és mindez a sok szívás úgy, h kikutattam az elleneket és megkaptam a +10% sebzés bónuszt is.
Vagy kitett egy küldire, ahol valami csigaszerű hatalmas böszmeség is ott volt a fentiek mellett, ami szarta kifelé az arcra tapadó kis biszbaszokat.... na akkor mondtam másodjára, hogy elég volt.
De lehet nekem nem megy, vagy öreg vagyok már ehhez... :D
Pedig nem. Assault rifle 2 akciópontos. A pontatlan machine gun 3. A kis pisztolyok 1-2. Ellenségeket mondom. Ha sokat lépnek utána nem tudnak lőni. A Siren tud elég sokat lépni utána, mind control. Ha restartolod a pályát ugyan azok jönnek ellened, de ha pl mentettél a pálya elött( a gép csinál automentést) akkor más más felállásban jönnek. Érdemes igen Sniper/heavy kombót csinálni. Az assault/beszivárgo is nagyon hasznos. Hiába sok a speed pontod, az csak a mozgást segíti, lőni a sniper pl csak 1x tud mivel a puska 3 akciopontos. Utoljára szerkesztette: torma1, 2019.12.22. 20:21:34
A katonák borzasztó fontosak, nem úgy működik a recruit rendszer, hogy jé pista meghalt nem baj leveszem józsit a polcról és megy minden tovább... Amikor a csapatod fele meghal úgy, hogy esélyed sincs arra, hogy megakadályozd akkor Te mit tennél?
Maga a story (amit eddig láttam), meg a frakciók, meg úgy az egész rendben van, csak nem véletlen írják a többi fórumokon is, hogy kb. minden csata előtt menteni kell mert néha bizony történnek érdekességek, próbaképp csata előtt mentettem és másodjára nem is azzal a felállással jött az enemy mint elsőben pl. szóval van még mit patchelni. Utoljára szerkesztette: Nomad90Hun, 2019.12.22. 15:34:06
Plusz ami feltünt, hogy hiába húzom a willpowert és a strength-et is, előbbivel több akciópontod lesz, így többet lehet elvileg mozogni / lőni, utóbbi meg a sebzést és a hp-t növeli elviekben, de az enemynél vagy minden képesség és mozgás feleannyiba kerül mint nálam vagy nem tudom, mert érdekes amíg énnekem pl. választanom kell hogy vagy 2x lövök de nem mozgok, vagy 1x lövök de mozgok is, addig enemy simán lő 2x és még mozog is 1 körön belül, ami pofátlanság szerintem.
Ez alapján nekem valahogy nem jött meg a kedvem a játékhoz.
A research-nél vannak boncolási kutatások, amik az adott faj elleni fegyverfejlesztést megadják, meg van külön egy evolúciós kutatás viszonylag az elején. A sniperekkel érdemes operálni ahogy néztem. Nekem pl első dolgom volt a heavy kezdő csóka fegyverét lecserélni a gránátvetőre mert az alap fegyvere az borzalmasan pontatlan. Ami nekem nagy bajom, és emiatt már volt nálam 1 komplett restart kb 6-7 óra játék után, hogy ha a játék úgy dönt, hogy egy-egy karakternek meg kell halnia akkor ha keresztre feszülsz se tudod megakadályozni, emiatt 3 egymást követő csatában halt meg 3 emberem úgy, hogy egyszerűen csak néztem, hogy WTF..?? Pl. Mindfragger (fejre ugró kis bizbasz dög) ráugrik a katonám fejére, 2 sniperrel pisztollyal meglöttem a kis dögöt 7x is (az alsó hangon 2 forduló ugyebár), de a kis dög nem sérült, erre az enemyhez odarohan felhealeli a majdnem döglött enemyt, majd az 2x leköpi méreggel aminek az lett az eredménye, hogy amikor jött az én fordulóm a katonám meghalt (ő volt a legfejletteb assault specialistám, volt még 160 hp-ja ami full méreg lett a köpések eredményeképp), a másik bullshit halál az volt mikor egyik friss katonámra rálőtt egyik enemy 2 gránátot majd szegénykém a 200-as hp-ról lesérült 50-re ennek következtében és következő körben mikor én jöttem a bekapott 50-es vérzéstől meg is haldoklott a kör elején, a harmadikat már le se írom.... Másik ami nem egyértelmű, az a küldetések veszélyességi szintje, volt már alacsony veszélyességnél olyan taktikája enemynek, hogy csak pislogtam (szirén ofc..). plusz ha nem elég magas az érzékenysége a katonáknak meg se látják az ellenfelet csak ha megmozdul, vagy lő, de a legnagyobb kedvencem a mindent ütő jolie joker, ami még halál ellen is csodaszer az a cloak az enemynél az valami hányinger... Utoljára szerkesztette: Nomad90Hun, 2019.12.22. 15:16:47
Tetszik a játék de hogyan lehet fegyvereket és páncélokat fejleszteni ? Olyan ellenfelek vannak már eléggé az elején is, hogy alig bír vele az 5-6-os szintű emberekből álló csapat. Egyre kisebbeket tudok sebezni rajtuk , ők fejlődnek rendesen mi meg alig-alig. Tudom, hogy ha egy új fegyverből vagy páncélból megvan pár darab, akkor azt ki tudom kutatni de a fejlesztés hogyan? Például amikor bejönnek a képbe a szirének, alig lehet sebezni őket miközben körönként akár két ember felett is átveszik az irányítást. Értem én, hogy a fejüket kell mielőbb szétlőni de nagyon kicsi a sebzés amit rájuk tudok szórni. Mondjuk ebben nagy segítség a gránátvető :) de úgy érzem jelentősen el van maradva az emberkéim fegyverzete az ellenfél fejlődéséhez képest.
Azért rossz, mert egy taktikai játékban a taktikázás helyett pixelvadászattal töltöd az időd 70%-át.
És az miért baj? Szerintem nagyon jó ötlet. Lehet taktikázni. Ha valaki fedezékben van akkor nem is látod rendesen. Mint az életben. Eddig adott valamit a védekezésre és kész. Itt nem így van. Sokkal életszerűbb. Az animációk sebességén javíthatnának, mert elég lassúak viszont. Vagy ki lehetne kapcsolni az még jobb lenne.
Eddig az első patchel játszottam. Most jött egy bázisfoglalás pandórai részről kezdésnek 3 siren 2 rakétás gépfegveres srcab meg 1 gépfegyveres. Embereim meg szanaszét abázison. Innen esélytelen nyerni ..:) 1 siren már megy , ill 2 is ha egymás után jön de 3-at fizikailag lehetetlen semlegesíteni főleg az első körben...
A belso koron belul fog a loveseid 50%-a landolni tutira. Se tobb se kevesebb.
Az pedig, hogy a pixelvadaszat teszi ki a jatekidod nagy reszet (ejtsd: 1st person lovo mod), megkerdojelezhetoen tesz jot a jateknak.
Nem tudom mi ez a fanyalgás. Szerintem nagyon jó játék lett. Persze vannak benne hibák. A célzási módszer remek. Nagyon jó ötlet benne. A skill fák is elég változatosak. Jó ötlet a dual class. Lehet kombinálni. És persze végre itt a legnehezebb fokozaton nagyon kemény a játék. VÉGRE. Van kihívás. Persze a save-load kombó itt is nagyon jó cheat. :D Az ellenfelek fedezékbe rohannak, egymást segítik. Egész jók a többi népek is. Változatosak. Lehet lopni tölük, lehet haverkodni stb. De persze a mutánsok folyamatosan fejlődnek. Nem kell rohani mint az Xcom 2-ben végre. Ha jót akartok hamar kell beszerezni embereket. Nagyon kevés a 4 ember az elején. Legalább 10 ember kell. Ha sérülnek nem napokig esnek ki mit az Xcomban végre. 2 csapat kell minimum. Tudtok több felé röpködni. Nyersanyagok nagyon fontosak. Vannak random kérdőjelek a térképen, ahol mentés-vissatöltés után mást talál az ember. Érdemes a nyersanyagokat hamar beszerezni így. Kell az elején. Kiképzőközpont hamar a fő bázisra. 2 db legalább. Így hamar lehet fejlődni. Amíg röpdös az ember addig fejlődnek az emberek. Ha jót akartok akkor Sniper/Heavy kombót csináltok. Sniper rifle+ Rage shot. OMG. Rage shot OVERPOWERED. 5 will pont és kilövi a teljes tárat az ellenfélre ( Alap sniper rifle 8 töltényes de van 15 töltényes is). Na ez instant kill szinte mindenkire. De az Assault/Heavy sem rossz mint támogató. A többi felejtős szerintem. De még így sem könnyű a játék.
Vannak hibák, de javítják öket. És lassan csorognak a modok is. :D
A célzás úgy megy, hogy ami a kisebbik körön belül van az tuti talál a nagyobb nem biztos. Minél kisebbek a körök annál pontosabbak. Lehetne több infó a találati arányról stb igaz. Utoljára szerkesztette: torma1, 2019.12.19. 10:08:23
Ez tökéletesen értem, de a leírás nem beszél kúpokról és távolság függésről sem. Ezért kérdeztem. Nem kéne hülyének nézni...
A patch-ek valamit segítettek raja (Sirent be tudtam pánikolni, igaz 2 ember felett át tudta így is ideiglenesen venni az uralmat, de talán már jól számolja a will-t nála is -addott will kell körönként/katonánkét). Igaz van neki vagy 30 , de elöbb utóbb elfogy. 2 csatát nyomtam le a patch után így annyit nem tudok még mondani. Majd jelentkezem :)
Nem tudom, mondd meg te... Ha van egy A csúcspontból (a fegyvered vége) kiinduló egyenes kúpod alfa csúcsszöggel, akkor a kúp alapja a távolság növekedésével nagyobb méretű lesz, vagy sem?
A célzás rész nem egészen világos. A távolságtól függ a kör átmérője is? Ha nem, akkor sajnos kicsit félrement a dolog. De egyébként tetszik, mert nem fej/írás alapon dönt, hanem esélye van a cél méretéhez képest a találatnak, ami sokkal, sokkal közelebb van a valóságos viselkedéshez.
A legnagyobb baj mint ahogy a teszt is írja (én most tudtam csak meg), hogy nem sok infót ad a kezedbe. Így hogyan találjam ki, hogy a programozó mit álmodott meg? Melyik research kell elsőre pl (melyikből mi következik ?-eredeti ufo-ban azért megvolt melyik mire épül, hány embert kell elfognod bizonyos technológiákhoz stb)? Hogyan lehet új technológiákat kikutatni (most már tudom a cikknek hála) stb. Emellett valóban durván tud szivatni a játék, úgy ,hogy akár esélyed sincs. A survive küldik kifejezetten durvák (nálam legalábbis). Lehet a legkönnyebb fokozaton kellett volna elkezdenem, de pl míg a Mutant Zero-t hardon elsőre végigvittem addig itt esélyem sincs, ráadásul a csapatom nagy része 6. szint körül van azaz nem kezdők, de így is néha percek alatt szétszedik.
Na, hát ezeket nem jó olvasni, bíztam benne, hogy lesz végre egy igazán jó játék a műfajban. :-(
Siren azért elég hard főleg ,hogy 3-at is bead sima küldetések alatt is már dobálja , máshogy nem tud győzni a gyökér ellenem..
Jah, elég frusztráló ez az egész, úgy ahogy van... uninstall lett a vége, és soha többet nem rendelek elő játékot. Majdnem 12 ezer volt ez a kalap szar. A savas kukac meg rohadjon meg... uhh. Utoljára szerkesztette: Papa01, 2019.12.10. 19:13:33
Nem akarok egy jól felépített bázist elveszteni, szükségem van a tartalmára. Most még akár elviselhető is lenne a hiánya, de később sz0pás lehet a megnövekedett kutatási időkből és egyéb bónusz csökkenésből. A harcok közben pedig szerintem érthető hogy reflexből megy a quickload amikor vagy 3 lvl6-7 emberem is rendre missel a számukra optimális lőtávnál, a következő körben meg a gránátos ellen rögtön rájuk lő egyet azt' mindegyik kezéből kihullik a fegyver...mondjuk ilyen teljesítménnyel valóban ez jár...de hát nekik, nem nekem. :D Amikor kiadom a szögegyszerű parancsot de a sok magasan képzett idiótám nem képes végrehajtani, akkor nyilván egy olyan alternatív optimális kifejletet szeretnék látni amelyben kompetensen teljesítik a feladatukat. Bezzeg a rákemberek ritkán misselnek sorban... Alapvetően nem szeretem amikor tudom hogyan lehet megoldani egy feladatot, pofonegyszerű lenne megvalósítani, de a játék megpörgeti a szerencsekereket aztán jön a bukta. Akkor különösen jár a f*ck th1s $hit díj amikor a 3 méterre lévő kib4szott kukacot nem találja el a külön shotgun proficiency-s assault fickóm...söréttel bammeg 3 méterre 0 damage, gratula tesa, gondolom levelezőn szerzett shotis papírt, meg valami hályogot is elnéztek a munkaalakalmasságinál. :DD Azt még megértem hogy a sniper találati esélye esetleg nerfelt alacsony lőtávon hogy ne legyen omnipotens figura a harctéren, de az vicc hogy az assault shotival vagy akár gépfegyverrel missel pár méterre a nagyszerű találati esély számítással. Ilyen távon belül nem lenne szabad hogy 100%-nál alacsonyabb legyen. A kukac meg nem fog misselni amikor rárobbantja a savas kis belét... Egyébként elhamarkodtam amikor azt írtam hogy a backer 5-nél könyörületesebb a játék, tud sz0patni ez a build is rendesen. Az X-Com-nál legalább lehet tudni az előrejelzésből hogy a bizonyos pályán milyen ellenek lesznek, itt meg szopjam ki a kisujjamból egy támadási erősség szám alapján, amely mögött lehet szinte bármi. Az ellen részéről pedig kiszámíthatóbb hogy megkapják a 6 vagy 8 emberemet, esetleg 5+Scarab kombót. Néha azért ráncolom rendesen a homlokomat, amikor mondjuk meglátom hogy bedobott a játék 2 plazmás meg 1 szmötyis chiron-t, ráadásnak Siren, Arthron meg minden, oh boy...aztán amikor a Siren egy körben egymás után 3 emberemre dobja rá a mind controlt, az egyik chiron a goo-t, a másik kettő meg a plazmával kivégzi a többségüket, akkor biztosan teljesen érthetetlen módon gurul el a gyógyszerem és nyomok rá a quickloadra... :D -.-'' A játék ebben a formában akkora sz0pás tud lenni hogy nem tudom hogyan lehet savescumolás nélkül az általam elvárt hatékonysággal játszani. Pedig csak annyi az elvárásom hogy ne veszítsek el nehezen pótolható fegyvereket és embereket az egyik pillanatról a másikra, de annyira egyszerűen át tud fordulni az egyik pillanatban dominált harc súlyos buktába hogy észbontó...kíváncsian várom hogy hogyan fog fejlődni a játék post release, mivel amennyi X-Com részleten javítani szándékoztak, legalább annyi meglévő működővel mellé is lőttek. Utoljára szerkesztette: broman191, 2019.12.10. 17:40:45
És olyan nehéz a játék, hogy belerokkansz, ha egyszer győznek az alienek (lejár a timer), vagy miért kell savescumolni? Utoljára szerkesztette: Maala, 2019.12.09. 23:27:12
Elindul kb. 10 óra visszaszámlálás amikor megtámadni készülnek egy bázisodat. Szerencsére van rá 'hack' ami kilövi...észrevettem hogy amint elkezdődik az ostrom küldetés generálódik egy geospace autosave, amelyet visszatöltve már nincs visszaszámlálás, mivel ha minden igaz abban az állapotban már lejárt, viszont a küldetést visszatöltés után nem dobja fel rögtön a játék ahogyan teszi először...szóval nyugodtan van idő odarepkedni ha rohadt 2 órán múlna hogy odaérjenek a repülőim, mint most nekem...1 emberemmel vicces lenne védeni egy tucat ellennel szemben. Remélem ezt nem patchelik ki amíg nem javítanak az előrejelzés idején... ^^
ui.: Amúgy ja, nekem is még odébb van az "aha", el lehet vele lenni de kegyetlen lassú. Az X-Com összességében élvezetesebben tálalt cucc. Utoljára szerkesztette: broman191, 2019.12.09. 23:25:22
Na, akkor mivel itt ON, itt válaszolok (Nem mintha az UFO topikban lenne mit szét OFF-olni ) Én még nem vettem meg, egyelőre csak videókat néztem de éppen azt állapítottam meg, hogy minden jól lát ható, végre rendes betűméretek vannak, nem ezek a 4 pixeles olvashatatlan verziók, melyek sok mai játékban még mindig jelen vannak, természetesen skálázhatatlan UI mellett, hogy még véletlenül se lehessen láthatóvá tenni. Az Inventory sem tűnik aprónak, de a harc közben az alsó ikonok valóban nem valami nagyok. A szörnyek igen...az így videókról is lejön, hogy nagyon más mint amit megszoktunk ezekben a címekben (még csak nem is feltétlen a Firaxis félékben, hanem a classic original verziókban is). Lehet az van emögött, hogy próbáltak kicsit eltérni a Firaxis képi világától, ami a környezeten is tettenérhető. A térdelést én sem értem. Az FPS nézetből célzás viszont jópofának tűnik.
Őszintén megmondom, nekem annyira nem jön be ez a játék.. persze csak 11 órám van még benne, és bizakodó vagyok, de nincs meg az a nagy AHA érzésem a játékkal kapcsolatban. De lehet bennem van a hiba, mert egyébként tök jó értékeléseket kapott.
Pl, a szörnyek számomra vicces kinézetűek. A katonák pl nem tudnak térdelni. Grafikákra sem jön be, az a halmonyi pici hangya bokányi ikon. Olyan kicsi minden.... :D A frakciók sem jönnek be. Hozzáteszem, azért vannak nyelvi korlátjaim, lehet magyarul játszva nem érezném így. Számomra, fáj kimondani, de egyelőre unalmas ez a játék. A korábbi XCOM játékok mind sokkal jobban tetszettek. De még reménykedem... :)
Nekem még nincs meg, nem játszom vele, de jól értem, hogy vannak time limites helyzetek/küldetések? Mert azt nagyon tudom utálni bármilyen játékban. Firaxis féléből is kiirtottam MOD-al.
Szerintem megengedőbb lett mint az utolsó backer build. A backer nestekben a pálya elején rendszeresen szaladtak rám vagy tizen a pain chameleon-os csodák, tegnap meg bedobott a játék egy olyan nestet amelyben volt belőle egyetlen egy, abból is valami olyan csicska mutációs amilyet életemben nem láttam, még véletlenül sikerült is kilőnöm a fegyvert a kezéből amint megláttam és csak szaladgált ide-oda a szerencsétlen... :D Amúgy valóban egészen random a játék, a phoenix bázisokból jó pár nincs ott ahol a backerben volt, de már akkoriban is volt hogy új játékot kezdve egyszer É-Amerika aljára tett, aztán újat kezdve É-Afrikába, gondolom Ázsiában is lehet kezdeni...a kellemetlen dolog hogy a kezdő frakció diplomáciai küldetések helyszíne (is) túl random. Most a release build-ben É-Afrikában kezdtem, az anarchisták frakció küldetését D-Afrikába tette a játék, az 'Anulusokét' Európába, de a Jericho-sokét lecsapta a kib4szott Antarktiszra, amihez nincs más út minthogy végig kell radarozni É- majd D-Amerikán...amíg az nincs meg inkább savescumolva kihagyom a Jericho-s dolgokat, mert a mission teljesítésének hiányában megy a kukába minden plusz népszerűségem 24 felett...
Tegnap megtámadták először a legelső bázisomat is, poén hogy a játék elkezdte visszaszámolni az órákat, pedig Amerikából É-Afrikába érni mission impossible az alap Manticore használatával (szerencsére bugos lett a játék és a visszatöltésnél infinite időm volt odaérni^^). Legalábbis ha a Kanada-Grönland-Izland-UK vonal még nincs felfedezve...bár nem vagyok benne biztos hogy lehetséges-e, mintha úgy rémlene hogy a backerben kolbászoltam arra. Mindenesetre a kezdő diplomáciai küldetések legalább könnyűek, nem olyan szívás egyik sem mint a backerben, hogyha nem csináltad meg addigra az első Scarab-et, akkor cumi van, mert bedob a játék a pálya egyik-másik csücskébe különféle 'kukac aknavetős tankokat' azt' alap egységekkel sok sikert tesa... Tényleg, őket valahogy hanyagolta a játék eddig, de nem mintha hiányoztak volna, a 2 helyszínt megadó protocivilizációs főküldetésben már feltűnnek. Addigra nem árt ha van 1 Scarab és 2 Manticore hogy a kezdésnél az egység keret maxolható legyen. Utoljára szerkesztette: broman191, 2019.12.09. 17:26:31
A teljes játék azért bonyolultabb mint a beta verzió. Nekem kicsit furcsa, hogy nem sok támpontot kap az ember mit kell és érdemes pl. kutatni. A frakciók is egy kicsit nekem kesze kuszák még. Illetve elég korán beadja a bázis foglalást és oda meg olyan mind controlos egységet(ket) rak be ami szerintem egyrészt erős másrészt a játék elején eléggé meg kell válogatni mivel megy az ember oda(nagyon védekezni nem tudsz ellene). Nekem 3-at is beadott abból, de mellette persze jön a többi is. Sokadik nekifutásra kitaláltam, milyen stratégiával menjek és úgy sikerült. Vegyes kicsit az értékelésem, de mivel érdekel a sztori ezért biztos folytatom.
Köszi. Akkor ezzel a DLC csomag vásárlással várni fogok jó darabig... Azt nem tudod véletlenül, hogy készül ehhez a játékhoz honosítás? Tervezi valaki? :) Utoljára szerkesztette: Papa01, 2019.11.24. 08:33:34
Én a Base Edition-t vettem meg, de a játék mellett látok még 2 DLC-t a könyvtár listámban. Lehet tudni melyik kettő ez? Season Pass 5 DLC-je közül valók?
Köszi a válaszokat! :)
Sziasztok megvettem, de nem jött az emailre semmi. Ilyenkor mi van?
Nézd meg azt az SSD-t mert nálam jóval gyorsabb a töltés 5 percnél, de közel sem újszerű az állapota... :) Új nyilvános build pedig talán már nem is lesz a hátralévő 1 hónapban, a legfrissebb új fícsöröket bemutató videóban említi a dev hogy egy belső használatra szánt builddel játszik. Ki tudja mennyi minden apróságot javítgattak a devek külön-külön buildekkel, én bizakodom hogy az ünnepi szezonra végre kiadásra kerül bőven élvezhető készültséggel, érezhetően túl az "early access++" stádiumon... :)
Hát nekem vegyesek az érzéseim. A töltés SSD-ről is 5-8 perc. A Geoscape mentések visszatöltődnek ,a missziók közötti már ritkábban és általában kilép a teljes játékból (ezután újabb 5-10 perc töltés a játék főmenüje). Nem tudom, de elég sokat kell optimalizálni rajta azért. Átvezető videók még ebben nincsenek, (az októberi update-be került bele pár), így azért elég sokat kell olvasni, hogy az ember felfogja mi van. Fejlesztés nem nagyon van ebben a verzióban még, majdnem mindenki max 7. szintű (ami szerintem nem túl sok) és az alap fegyverekkel mennek, kivéve az újonan toborzott frakciós emberekét (azok meg katasztrófálisan céloznak). Bízom benne, hogy javul azért sokat. Ha valakinek van optóberi update-s azt priviben megoszhatná :)
Kapásból 3 hónap (2 hónap és 1 hónapos a sirám), de nem baj, már megszoktunk.
Megnéztem az újabb v0.5.48579 kiadást, ott hirtelen megy a mentés rendesen, de majd még tesztelem...szerintem is van mit javítani, de már ebben a formában is egészen játszható. Ha Ubisoft játék lenne már biztosan kiadták volna... :DD Utoljára szerkesztette: broman191, 2019.10.07. 17:55:04
Nem vagyok backer. De ha 1,5 hónappal kiadás előtt ilyen hírek vannak, hogy be sem tölt rendesen, akkor azért ott vannak fenntartásaim... Bőven van mivel játszani, szóval nem dőlök a kardomba, ha ez elbukik. Majd akkor egyszer sale próbát fog megérni.
HDD-ről futtatva pár perc eredménytelen töltés után meguntam és kilőttem Feladatkezelőből, de SSD-ről elég hamar elindul... :) A mentés meg nekem is bugos, néha ment a manuális mentés és a quicksave is, máskor nem. Egyszer mission közben rámegyek a visszatöltésre, erre kidob a játék a world mapra és az adott küldetés teljesült...nem is baj, hive tanulókör volt, a legtöbb emberem kifogyott a töltényből a kétharmadánál. :D Az itemek fogyása is bugos, mert ellövöm folyamatosan a tárakat erre a küldetések után marad ugyanannyi az inventorykban mint előtte...nem mintha nagy baj lenne... ^^ Utoljára szerkesztette: broman191, 2019.10.07. 17:18:14
Ez már a full, tényleg a teljes kiadás? Nem beta, early access, stb? Mert a Metacriticen 0 db értékelés van és 2019 dec kiadás. Amíg nincs user értékelés addig én azért nem kockáztatok vele... Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2019.10.07. 10:12:07
Másnál is egy örökkévalóság a játék elindítása? Másik gondom, hogy van már két mentésem, másodszor kellett egy baromi nehéz küldetést a tutorialban végigcsinálnom, mert nem akar harmadik mentést csinálni. Úgy se, ha egy meglévőt letörlök. Tipp?
Eléggé visszahozza a régi xcom hangulatát. A bázisépítés viszont elég fapados, az új xcom-nál ezt a részt nagyon eltalálták. Remélem egyszer ebben is lesz ilyesmi, de nem hiszem.
BB 5-ben azért már látszik, hogy milyen is lesz a játék... Elég tetszetős!
Ezen a valaszon (utolso mondaton) azert felnevettem :)
Phoenix Point will be DRM free, and will run without the Epic Launcher. You can uninstall it after downloading or updating, and the game will run fine. You can even add it to your Steam library manually.
Az elso evben feltetlen, Gollop most jelentette be az elobb (par oraja), egy ev utan valoszinuleg csak megjon steamre, gogra, stb. is. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2019.03.12. 21:30:28