Én az Aerosoft FPX-et tervezem használni (még nem próbáltam). Az van meg és szeretem is, szerintem kompatibilis a PMDG gépeivel. De most nincs időm, még arra sem, hogy kiadásilag megnézzem, hogy áll az MSFS-el.
Én a játék beépített tervezőjét használom a Boeinghez az atc-vel, semmi különös, nekem elég ez is kezdésnek. Vannak hibái de bőven használható. Utoljára szerkesztette: PhantomAss, 2022.11.10. 08:41:11
Köszönöm uraim, még egy kérdésem lenne. Milyen flight plannert használtok nagy gépekhez? Mondjuk PMDG 737-hoz, ha megvan valakinek. Néztem már a SimBrief-et - bár nincs Navigraph előfizum - LittleNavMap-ot, Flight Plane Database-t.
Én is használom, remekül működik. Élővé teszi a repülőtereket. A Just Flight is készül kiadni egy fizetős addont. Fs Traffic Utoljára szerkesztette: perko, 2022.11.09. 11:30:51
Ezt az FSLTL-t használja valaki? Érdemes felrakni? Néztem még az FSDreamTeam GSX progiját is, jópofa cucc de kicsit soknak tűnik a 40€. Utoljára szerkesztette: macleody, 2022.11.08. 20:07:48
Nekem nagyon tetszik, megvan régóta a basic pack. Rotorszél bekapcsolható a heliben lévő tableten, felveri a port és persze csökken az fps. Lehet elengedem a vr repülést, nem tudok értelmes fps-t kicsikarni a gépből. Repronál a szárny belépőélei úgy ugrálnak, hogy kifolyik a szemem.
Elég jópofa, de én azért megvárom a heli hivatalos támogatását. Meg ami feltűnt és roppant zavaró, hogy a rotorszél mint olyan nem létezik benne, de lehet ezt is megoldja majd az évvégi ígért támogatás.
Próbálgasd hogy csak több helyen is ki-bekapcsolod, hátha javul vmit. Nálam most csak a toolkitben van bekapcsolva 30-ra , és ezt még NY felett is tartja esőben, mindig van min 20% proc headroom (általában 60-70%) Persze ez proci /gpu függő
Mondjuk a 60hz nekem is szétcseszi az agyam meg a szemem, amikor megvettem próbáltam, és borzasztóan zavart. Én a 90hz-et preferálom, arra is jó a 30fps reprojection plusz ha bírja a 45-öt az még jobb.
Hol kapcsolod be a reprot? Be lehet a játékban, az openxr toolsban, és a vr-ban a toolkitben is. Utoljára szerkesztette: PhantomAss, 2022.10.18. 16:04:19
Nálam valami gebasz van, mert hiába kapcsolom be a reprojectiont 30 fps-re lockolva, 40 fps-em van kb. és röcög. 2-3000 lábon nem látom annyira, csak ha jobbra-balra dűlöngélek nagyon látszik a műszerfalon.
"Ezt csak 60Hz-es szinkronjellel és 30 (half szinkron) képkockával tudnánk megcsinálni, de az megöli a szemet és agyat." Ezt hogy érted? Évek óta 60hz-n játszom vr-ban, 30fps/motion repro, és nem érzem hogy gond lenne.
vive pro 2, előtte sima pro volt. De mostanában nem én használom, házban az egyik haver "lenyúlta". Nekem teljesen megfelel a jó széles moncsi. Am az úszásról: van olyan ami monitoron is látszik. Ezek sajnos optimalizálások, nem igazán tudunk ellene tenni. Van olyan ami a monitoron is zavaró (pl. mcp-n a gyorstekerésnél a számok változása, vagy a pfd-n a "pörgő" számok). Ezeket a vsync bekapcsolásával tudnánk megszüntetni, de ahhoz az kellene, hogy az elkészíthető kockák száma mindig nagyobb legyen mint a vsync frekvencia. Ezt csak 60Hz-es szinkronjellel és 30 (half szinkron) képkockával tudnánk megcsinálni, de az megöli a szemet és agyat.
Huupsz. Valamennyire jogos. Nem volt kéznél a fejhallgató, így csak bele-bele nézegettem. A címét meg nem olvastam el. De. Egyrészt ez már egy régebbi változattal készült, a mostaniban már eleve jobb a VR. Másrészt egy pillanatra lehetett látni a beállításokat, és meg sem kellett állítanom ahhoz, hogy lássam, össze-vissza vannak állítgatva a paraméterek. Azért a kb. 50fps-t ki lehet szedni a 3090-ből ezen a felbontáson. A VR valóban macerásabb, de nem megoldhatatlan, viszont gépről-gépre (konfigonként) más megoldás kell hozzá. Részemről nem szeretem, egyrészt megfájdul a fejem, másrészt korlátoz a látásban, pl. nem tudok térképet nézni. Inkább egy ultra széles monitor. VR-t inkább rövidebb idejű játékokhoz használok, pl. az Elite Dangerous nagyon ott van.
Te monitorról beszélsz a videó meg VR-ban hasonlít össze. Nagyon nem ugyanaz. Monitoron nekem a 1080ti is atomstabilan hozta bármiben az fps-t, VR-on viszont minden elvérzett.
Hát ha a 3090-el ezen a felbontáson nem tud legalább stabil 60fps-t, akkor inkább ne is beszéljünk erről a videóról. Úgy szar ahogyan van. Összehasonlítani pedig bármivel, ezek okán teljesen felesleges. Amikor installáltam a gépet és még csak az alapon volt, akkor is csak néha sárgult be. Hangolás után már stabil 98fps van (itt lockolva van, hogy ne menjen tovább fullban és ablakos módban is). A VSYNC ki van kapcsolva (érzésem szerint az MSFS jobban szereti így), és a max. fps a vsync (144Hz) alá van állítva. A PMDG is stabilan adja a 60fps-t sok-sok felhővel. És nem szaggat. A monitor felbontás 3440x1440, az MSFS beállítások nagyjából ultrán. Szaggatásról még annyit, hogy amikor a discről tölt nagyobb adagot, akkor beszaggat és nem lehet vele mit csinálni. Legalábbis nekünk nem (fejlesztői probléma).
Szerk: a PMDG-nél el kell gondolkodni azon, hogy a max.fps-t 58-ra beállítani. 98-ra állítottnál sem vettem észre semmit, de elvileg itt már szaggathatna kissé. Valszeg a nagyon pici késleltetés miatt van, hogy jónak tűnik. Utoljára szerkesztette: nibron, 2022.10.17. 06:00:44
Nem néztem végig, de ez tipikusan a reprojection, amikor stabilan megy a 45 akkor folyós a látvány, ha ugrál anélkül akár nagyobb FPS-re, akkor meg szakadozik. Ezért mantrázom évek óta, hogy egy stabil reprojection FPS alacsonyabb számmal messze jobb élményt ad, mint egy nagyobb fps ugrálva. Valószínűleg itt is az van, valószínűleg az nvidia jobban oldja meg a köztes frame kiszámolását vagy szimplán ott bekapcsol az automatikus reprojection az AMD-nél nem, stb. De 99% hogy ott lesz a kutya elásva, hogy melyik hogy számolja a köztes képkockákat.
Bocsánat, a verzió visszalépés a DCS-ben volt, nem figyeltem, hogy az MSFS2020 fórumba írok :D
a 2.7.16 úgy néz ki egy kicsit talán jobb, már most ott sincs stabil 45fps amit nem értek de lényegesen kevesebb beesés volt. Foveating nincs, lehetőségéről se tudok.
Nekem meg 6900xt, igaz a proci csak 3800xt. Ha a toolban belövöm a reprojectiont beesik 20 fps alá. Ha kikapcsolom akkor 40 fps. Ha a toolkitben kapcsolom be akkor meg töltöget ja, beakadozik, ha ki van kapcsolva akkor meg stutterel vagy mit csinál. De még kikapcsolva is jobb repülni, mert ha be van akkor zavar a mozgás, hullámzik a kép. Tényleg nem vágom mert nem így kéne ennek futnia szerintem. Lehet nem szereti valami a radeonokat? Nálad van foveated rendering?
AMD 6800XT igen (10600K proci és 32GB ram), most én is szórakozok az FPS-sel, épp visszalépek a 2.7.16-ra, mert emlékeim szerint ott álltam át az openXR-re, és csont nélkül tartotta a 45fps-t. Töltögeti :) Nekem az openXR tool-ban disabled a reprojection és a toolkit companion app-ban van bekapcsolva és 45-re lockolva, csak épp nem tudja tartani.
ÜDV, Gamepaddal játszható? Kezdő vgyok nem kell nekem ultra sim érzés...
OpenXR Tools-ban ki volt kapcsolva a reprojection, az OpenXR Toolkitben próbáltam 30-ra lockolni, de rosszabb volt mint lock nélkül. A játékban is próbáltam bekapcsolni, csak a depth megy, de ocsmányul torzítja a kép alját. Megnézem OpenXR Tools-ban bekapcsolva. Ja és foveated rendering csak nvidián van? Mondjuk nem ártana procit cserélnem, legalább egy 5800x jó lenne.
Nem vágom ezt az Openxr cuccot, olyan mintha semmit nem csinálna nálam. Vele is meg nélküle is dadog a vr, 70%-os fsr-rel is 30fps-em van, csak úgy csúnyább a game.
Tisztelettel érdeklődöm, hogy a PMDG-t csak az oldalukról ( USA-ból) lehet megrendelni? Ha igen, kell-e vámot, vagy külön itthon Áfát-fizetni, illetve lehet-e PayPalt használni a vételhez?
Nem mondtál hülyeséget. Ebben a magasságban .78M körül van a preferrált sebesség. Pár tényező némileg befolyásolja mint súly, cost index. Csomóban ez kb. 260kts körül van. A 296 csomó egyértelműen overspeed. A kijelzőkön mutatott sebességet egyben a mértékegységét a CDU szabályozza. Emelkedéskor és süllyedéskor a config lapon beállított referencia sebesség alapján a kisebb értéket kell figyelembe venni és kijelezni. Ha tehát 310/.74 van beállítva, akkor 10000 láb felett a sebességnek fel kell vennie a 310 csomót és ezt tartani, majd az emelkedés során amikor eléri a .74M-ot, akkor már azt kell figyelembe vennie (így a kts folyamatosan csökken). Így lehet biztosítani, hogy a hajtóművek optimálisan legyenek kihasználva, az emelkedési ráta is tartható legyen és a fogyasztási görbe is kábé így optimális. Süllyedéskor ugyanez csak fordítva. Krúzolás közben pedig ha jól tudom FL280 alatt kts-ben, afelett M-ban számol a CDU.
Semmi gond, ilyen magasságban már nem mennek ekkora műszer szerinti sebességgel ezek a gépek. Ahogy elhangzott, bizonyos magasság felett, már nem sebességet, hanem Mach-számot szokás tartani. Ez a magasság változó, típustól, miegyébtől függő, de kb. 28000 láb felett már ez a helyzet.
Szia, nem vagyok benne biztos, csak egy tipp, lehet hogy hülyeséget mondok: abban a magasságban machban kéne nézni a sebességet a robotpilótán, és ha nincs átállítva és csomóban számol akkor szerintem a 296 kn túl sok. Úgy emlékszem kb. 0.70m körül már közel az overspeed, és az valszeg kevesebb mint 296 csomó. Régen repültem Airbussal, de úgy emlékszem ha a pályáról szálltam fel akkor adott magaságon a robot átváltott mach-ra, lehet ha a levegőből indulsz ezt nem teszi meg.
Üdv, segítség kéne. Repülök A320-szal (kezdőként, PC-n) a Himalája fölött 33.000 lábon, 296 csomóval, és állandó "overspeed" üzenetet kapok. Futómű bent, fékszárny 0-n, speedbrake RET, AP on. Mi lehet a gond? A repülést a levegőből indítottam.
Összeállítottam egy jó kis gépet, egy jó videókártyával (RTX3080ti). Jelenleg egy 24 colos monitorom van, és szeretnék váltani, annak érdekében, hogy a látványt nagyban élvezzem. Jelenleg a szimulátor vaj simán fut.
A kérdésem az, hogy kinek mi a véleménye 27 vagy 32 colos monitort érdemes-e vásárolni, illetve GeForce G-SYNC való tapasztalatú ember van-e itt? Jó lenne a sima futás érdekében GeForce G-SYNC használni, de ezek a monitoroknak minimum 45 Fps kell, ami nem mindig van meg.
Kérem olyanok írjanak akik akik 3080ti vagy jobb kártyával rendelkeznek és van tényleges tapasztalatuk, és minden beállítás ultrán van. Előre is köszönöm!
HVFR következő kiadásába bekerül a teljes 5., 6. és 7. kerület!
Sziasztok!
Ajánlom figyelmetekbe az MFS2020Hun Facebook csoportot: LINK Utoljára szerkesztette: Zpogi, 2022.07.30. 20:15:57
amúgy azt javasolnám - főleg hogy jeleneg nem is lehet - hogy ahelyett hogy a meglévőt akarnád beolvasni és módosítani, készíts egy újat, ami a meglévőt kitakarja, exclusion és mehet rá az új "réteg", objectek.
pontosan, ennyire jó és komplex autogenről álmodni sem mertem volna. tulajdonképp úgy adták ki az FS-t, mintha az egész földre elkészítették volna hozzá az ORBX TrueEarth-t. konkrétan erről van szó.
a válasz egyszerű. kb úgy készül a default scenery ahogy Clidey is írta, kiegészítv azzal, hogy OSM adatbázisból - és még nyílván a Bing adatbázisából is, stb - információt nyernek ki adott épületről. egy autogen épület legenerálásánál az alábbi adatokat dolgozzák fel típusa (residental, industrial stb) méretei színek (ez leginkább Azure AI-val) régió (építészeti jellege milyen) öööö biztos jutna még eszembe :) Bazilika helyén azért csak pacát láttál, mert az épület típusok közül a templomokra még nincs kész assetjük, így azok helye zömében üres. persze nem mindenhol, ha valamelyik épületnél nincs jelölve hogy templom, akkor generál oda valami épületet. továbbá az fs autogen épületei nem 1-1 kész asset-ek, hanem asset-ekből épülnek fel. tehát ha látsz egy házat, az alsó hangon 2-4-5 vagy még több elemből generálódik le. dev módban ezt jól látni is egy újrarajzolásnál, első körben egy blokk kerül le, majd arra jön még ez meg az. w2xp féle autogen gyártó appot lehetne készíteni, de mivel ezen assetek meghívása közvetlenül még nem megy - és az fs-ben nincs deveknek használható facades rendszer - irdatlan mennyiségű 3d assetet kéne hozzá legyártani. valamint ha egy adott régiót frissítenek, te is kezdhetsz mindent az elejéről, feltételezve hogy a javított régió javít az előző régió verzión :) de ez az autogen folyamatosan változik és bővül, pl nem nagyon írták sehol, de a kezdetekkor még hiányzó magasfeszültségű oszlopok már kb mindenhol adottak, tehát folyamatosan fejelsztik az autogen import scriptet, hogy miket emeljen át a térkép adatbázisokból.
Persze, fogjon bele egészen nyugodtan, én is mindig ezt mondom. Tapasztalja meg a saját bőrén azt, milyen egy projektet - legyen az repaint, scenery, repcsi, bármi - végigvinni, elkészíteni, kiadni - na persze elfogadható minőségben, nem a gagyira gondolok; mert sajnos az is van rengeteg a neten. Utána majd jobban fog értékelni egy-egy free letöltött/megvásárolt kiegészítőt, de hogy más szemmel fogja vizsgálni az egészen biztos! Megtanulja majd a helyén kezelni a dolgokat. Pláne ha fizetős cuccot dob a piacra, és megjelennek majd a vásárlók... :)))))
Már bocsánat...de egy, az egész FÖLDRE kiterjedő scenerynél kifogásolni, hogy egy ország egy városának egy kis területén nincsen BÁRMI, hát az...khmmm...minimum nevetséges. Nyílván minden országban szerte a Földgolóbison vannak ilyen helyek, ahol kisebb-nagyobb eltérések(?), hibák(?) vannak. Nevezzük bárminek... De ne essünk már át igény terén a ló másik oldalára, lécci lécci! Tudjuk már hol a határ. Az ilyen szimeseknek mindig azt szoktam javasolni, hogy ott az FSX, P3D, szabad a választás, ott tuti nem lesznek ilyen booosssszantó dolgok! :)))) Avagy B lehetőség: írsz egy jobb mesterséges intelligenciát ami generálja az autogent az egész Földre leképezve, és bekopogtatsz vele az MS/Asobo-hoz, hogy "Szevasztok, dobjátok ki a szarotokat, irtam helyette egy profibbat! Szívesen!" Tuti örülnének neked. ;)
Szívemből szóltál, én is készítettem már más szimek alá (FSX, XP11 stb) scenery-t és skineket, de FS2020 alá gyártottam skint, tudom miről beszélsz. Aki még sose csinált ilyent, jócskán alábecsüli a munka méretét. De én mindenkit bátorítok, hogy fogjon bele, mert ki tudja hol rejtezik a tehetség és a sok szabadidő valamit a szent őrület kombinációja :D
...és a francia faluban élő szimes is panaszkodik hogy nem látja a szimben a faluja templomát, az ausztrál farmer is húzza a száját hogy nem találja a birkafarmját, a kiskínai meg a kedvenc pagodatetejű éttermét...
Azért ne várjunk már egy szimtől ilyeneket, légyszi...
Erről Ekre tud érdemben nyilatkozni, ő ért a scenery gyártáshoz. De van rá egy tippem hogy autogent kinyerni a szimből nem lehetséges, legfeljebb "kitakarni", "eltüntetni" tudod, de azt is csak korlátozott lehetőségekkel és körülmények között. :)
De ha valahogy mégis lehetséges lenne, annak mi értelme volna? Hisz pont az vele a bajod hogy nem egyezik a valósággal, nem? Egy meglévő 3D modellt, annak mappingját, textúráját alakítgani nemcsak sokkal körülményesebb de rendkívül időigényes - mondhatnám időpocsékolás, és a vége gányolás lesz. Sokkal egyszerűbb egy teljesen új objektumot készíteni a nulláról. De nem árt ha tudod, hogy egy egészen kis terület - mondjuk egy kis (~1x1km) városrész - elkészítése még így is iszonyat meló - már ha egy bizonyos színvonalat akarsz, nem csak MSpaint-bénázást. Az erre vállalkozók 99%-nak kedve az első nap után elmegy tőle. És akkor még nem is érintettem azt a nehézséget, hogy honnan lesz hozzá forrásod, abból hogy lesz 3D modell, arra textúra? Aki ért a 3D-hez és a textúrázáshoz, nem is vállalkozik ilyesmire - nem véletlen találták ki az autogent, gondolj bele. ;)
és , hogy lehetne ezt a random házakat és táj részletet kimenteni valamilyen 3d szerkesztőbe, hogy a random házakbol jobban hasonlito objektumok legyenek ? De ez az FS-tól fuggetlen project lenne, nem térképet akarok hozzá csinálni, de jo lenne ha egy kiválasztott területrol a domborzat és az épületek akár referenciaként is ki tudnám nyerni és betenni egy 3d szerkesztöbe.
Az FS nem egyenesen a BingMaps-ból veszi az adatokat, előtte Asobóék keresztülengedik az Azure AI cuccukon ami egy algoritmus alapján generál az orthofotóra épületeket, vegetációt, majd ezt a legenerált több petabájtnyi adatot a saját szerverükön tárolják ahonnan az FS-ed töltögeti repülés közben. Ebből fakadóan tehát mindenhol lesz valamiféle épület ahol a valóságban is, nagyjából alapterület helyesen is, de a kinézete nyílvánvalóan egy generic autogen kinézet lesz, kivéve ott ugye, ahol van photogrammetry - és ha be is van kapcsolva ez menüből nálad -, mert ott a házak nem autogenek hanem valós műholdképből generált textúrázott épületek és mesh van (lásd pl. New York).
Az első mondatomból fakadóan épp ezért nem teljesen egyezik a netes BingMap tartalma, meg amit az FS-ben látsz, lévén nem azonnal követik le Asobóék a BingMap frissitéseket.
Valamint az utólag letölthető stuff is kicsit felemás - amire amúgy fel is hívják a figyelmet -, ugyanis az csak és kizárólag az orthofotó alapot cseréli le a Google által generáltra, minden más marad a gyári Asobo/Bing - autogen házak, erdők, utak stb. -, ellenben mivel az valóban a netes GoogleMaps-ból veszi a képeket, így azzal egyenértékűen frissül.
A játék "látja" a 2D-s fotókról is az épületeket, növényzetet, stb. Megpróbál elhelyezni a terület helyének megfelelő, előre generált épületeket elhelyezni (pl. más lesz Olaszországban és más Kínában) - ezek aztán vagy megfelelnek az adott épületnek, vagy nem (lásd Buckingham Palota... :-) https://metro.co.uk/wp-content/uploads/2020/08/0kl7y52nvmh51-efb6.jpg?quality=90&strip=all&zoom=1&resize=644%2C362
Egy félig off kérdés. Ha az FS a google maps térképböl veszi az adatokat vagy a bingből akkor azokon a területeken ahol nincs 3d épület ott a játékban is csak egy sima flat textura van vagy valahogy megprobálja a játék kitölteni az épületeket default házakkal , hogy legalább 3d-s kinézete legyen ? gondolom, hogy a nagyo obb városok meg vannak , de a kisebb falvak magyarországon mennyire jelemzők, hogy 3d épüeteket kapnak _?
Ha nincs 3d épület, akkor hogyan a legegyszerübb elhelyezni öket a térképen? vagy ha ajátékban van akkor hogy lehhet a google mapson is megjeleniteni vagy forditva?
Kicsit offtopic de repülés, VR és most le van olcsózva, a vélemények meg "very positive". Hátha mást is lázbahoz, én lehet behúzom.
Na, hogy lecsillapítsam a kedélyeket, működik a FENIX A320 gamepad és billentyűzettel a cucc, ugyanúgy mint a többi. Annyi volt a probléma, hogy a régi irányításmodellt használtam ami még az XBOX vagy a Game Of The Year update előtti volt, de utána megváltozott. Csak az nekem nem tetszett, azért állítottam vissza a régire, most kénytelen leszek az újat használni. Az, hogy ki kapja le a haját gamepad-es irányítással meg ki nem, az nem izgat, nekem és még sokaknak aki nem fullosan megszállott, megfelelt az elmúlt 20 évben az összesnél így is ezer kábel lóg ki a gépből, nem kell több, nagygépeknél úgyis csak minimális használatot igényel bármilyen kontroller, meg már elég jó megoldások születtek hogy ilyen módon is könnyen irányítható és állítható legyen minden műszer, a régi szimulátorokhoz képest.
sosem volt csúcstech, még csak meg sem közelítette, és nem is volt cél (inkább ellenkezőleg). az oroszok voltak a kgst igazi nyertesei. érdekes dolog volt, le volt benne írva, hogy nem lehet visszaküldeni a cuccot. így aztán szabadon jöhetett pl. a menet nélküli csavar vagy anya. mi meg küldhettük azokat a vascsöveket amiknek nem csak a végeiken volt 1-1 lyuk:). azt lehetett gyártani abból a szénszegény orosz acélból. az ndk-ban pedig gyártották a lapka nélküli csipeket. az orosz rádiók sem volt mindegyik olyan rossz, voltak nagyon jó kapcsolások, de azok azért nem kerültek gyártásba, mert minőségi alkatrészek kellettek hozzá, olyat pedig nem tudtak gyártani a ruszkik. pl. a rádióamatőr klubban orosz terv alapján épített rádióval forgalmaztunk földi 9-es kapcsolatot japánnal. meg is írta az újság. a politikai rendőrség (gykocsi u.) és az ábh (tolnay u.) alapból nem engedte, hogy az állampolgárok fejlett eszközökkel rendelkezzenek. minden erővel keresték is az ilyen eszközöket, simán letartóztathattak akár egy nyugati rádióval is (ugye nem szabadott hallgatni). én 11 évesen a házilag barkácsolt urh vevőmmel "buktam" le (a mentők, rendőrök és munkásőrök adásait lehetett hallgatni). a mai napig benne van a "priuszomban".
Mármint, ha recsegést akarsz hallgatni és nem zenét. :D Alapvetően a rádiónak, mint olyannak ma már nulla jelentősége van. Teljesen felesleges 80 évre gyártani valamit, mikor elavul a francba az életciklusa negyedénél. Hiába gyártják hosszútávra, csak anyagpazarlás, mert úgyis kidobod a francba, mivel nem tudod használni semmire, hiába "működik". Utoljára szerkesztette: [HUN]FaTaL, 2022.07.13. 00:48:14
jah, okés most esett le miért kell neked 4 db saitek throttle:). legyen neked igazad, maradj csak ezen a szinten és használd ezeket. végül is a minőséggel meg vagy elégedve, és ez a lényeg. nem kényszerít rá senki, sohasem kell megtudnod, hogy milyen minőséggel élni.
Ha valaki annyira sötét, hogy a superheterodint nem képes a detektoros rádiótól megkülönböztetni, azzal nem vitatkozom. A tények makacs dolgok, még ha neked nem is tetszenek... Utoljára szerkesztette: Vizipok56, 2022.07.12. 15:52:53
ha figyelmesen olvasol, akkor rájöhetnél, hogy nem működésről írtam, hanem minőségről. márpedig minőségileg a sokol rádiónál rosszabbat említeni elég nehéz. sima egyszerű detektoros rádió (blaupunkt koppintás), a kapcsolástechnikája még ez eredeti telefunken szabadalom, amiben szinte mindegy milyen alkatrészeket használtak. cserébe a minősége olyan is volt. egyébként a potmétere rendszeresen tönkrement, recsegett-ropogott, vagy gyufaszállal kellett betámasztani, hogy ne legyen szakadás. ebből a potiból mindenhol lehetett kapni zsákszám. egyáltalán nem voltak olcsók a szovjet cuccok (max. a lengyelpiacon), boltban általában drágábbak voltak mint a vidi vagy orion cuccok. csakhogy a magyar cégek cuccai mentek nyugatra, pár db maradt csak. nekünk maradt az orosz szar. már nem tudom, hogy az orion vagy a videoton gyártotta a thomson tv-t, amikor azt sikerült megvennünk olcsóbb volt mint a munkácsy color-star. és nem gyulladt/robbant fel. már digitális vezérlése volt, félvezetős erősítőkkel, így aztán egyszer sem romlott el míg megvolt. egyszer cseréltem biztit benne (valszeg elmű tolt egy kis túlfeszt).
Csak széljegyzet gyanánt: Van egy ~60 éves (igaz nem orosz, hanem szovjet) Sokol rádióm - tökéletesen működik... A mai nyugati hulladékok közül szerinted hány fog 2080-ban működni??
4 db Saitek throttle felesleges, mert nincs 12 tengelyre szükséged. Elég 1 db is, a három tengely elégséges. Egy 4 hajtányos gépen a spoilert, 1-2-es eng, és a 3-4-es eng bőven jó kiosztás. Flaps-et gombokról, mivel nincs pozicióléc, szívás beállítani a kívánt állást. Saitek cuccért pedig egy fillért sem adnék, ipari hulladék az egész. Csak potis megoldás van, és azoknak a minősége még az orosz rádióknál is vacakabb. Egyébként jórészt javíthatatlan hiába van tartalékalkatrészed (nálam tele van a pince). Apropó, szolg.közlemény: Gyuri bácsi a pedáloddal kapcsolatban hívj fel légyszíves.
A billentyűzetnél minden jobb szvsz Csak arra akartam rámutatni hogy ha ennyire érdekel vkit a szim hogy kiad 20e ft-t játékra és 20e ft-t kiegre akkor megérné egy joyt is beszerezni. Utoljára szerkesztette: PhantomAss, 2022.07.12. 07:53:10