nagy nehezen megoldottam, bár nem egyszerü rárakni azt a rejtett rakteret, plusz egy jammer kell és 65%az esély, meg mire megtaláltam a faszit akinél ilyen hajó alkatrész van :D
Ha nincs rejtekhely a hajodon, csinalj egy random bazist valahol, ahol nincs helyorseg es ott rakd le (majd kesobb felszeded, ha mar upgradelted a hajodat). Vagy ha van es at tudod verni a hatosagot, akkor viheted egybol eladasra az orgazdahoz, mondjuk a Marsra vagy Neon Citybe. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2023.09.04. 19:33:23
Srácok , a contraband cuccokkal mit tudok csinálni? Találtam egy elhagyatott casinot és ott egy nagyon értékes contraband cuccot, de nem mertem elhozni. Mit lehetne azzal tenni?
Ezek valid kritikák. A látvány-gépigény pl engem is felcsesz: ezért is fáj a dlss hiánya. Az fsr sajnos nem elég jó ide.
Az nem valid, hogy perkwall lenne vagy az baj lenne egy rpg-ben. Illetve, hogy ilyen a korábbi bethesda játékokban ne lett volna. Ehhez nem kell a játékot játszani, elég ha az előző bethesda játékokat ismered és akkor máris tudod, hogy hülyeséget beszélt. A fast travel dettó.
A Mantisos küldetést amúgy úgy általában ajánlom mindenkinek. Egy random spacer egyszer el fog dobni egy Secret Outpost nevű note-ot. Azzal kezdődik. Érdemes végigvinni, de ne úgy, mint a marha a videóban, hanem figyelmesen és egyáltalán nem kell master security hozzá, meglátod. A reward is megéri.
Nem feltétlenül ezzel a videóval kapcsolatban adok a véleményére, mert azt még nem tudom, nemrég száltam le New Atlantison. Mind írtam, ÁLTALÁBAN egyezni szokott a véleményünk a játékokról. Nem mindig.
Egyelőre nem tudom cáfolni és megerősíteni sem a review-t, mert még az elején vagyok. Eddig csak a látvány-gépigény viszonya csesz fel egyelőre, a vacak inventory és UI, meg egyéb apróságok.
Amikor kesz az atepites, nyomj egy Flight Checket ("C") es a felugro ablakban van a messages meg a weapons "fulecske", utobbinal tudod kivalasztani, hogy a jobb klikk, bal klikk es a missile (nalam space) - vagyis a W0, W1 es W2 - melyik fegyvertipust aktivalja (max ugyanis 3 tipusu fegyver lehet egyszerre a hajon).
Es akkor itt megint egy fapados idiotasag. Aakar akarod, akar nem, muszaj harom kulonbozo fegyvert raknod a hajora, mert ha nem tudsz mit hozzarendelni az egyes W0-W1-W2 kategoriahoz, akkor nem engedi veglegesiteni a hajodat. Nonszensz. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2023.09.04. 15:41:18
Hol és hogy tudsz állomásokat pakolni a hajóra? Hogyan tudod a hajóépítőben beállítani, hogy az új fegyver melyik gombra működjön? Itt a másodiknál elakadtam. Végignyomkodtam mindent, de nem ment. Az állomásokra sem fedeztem fel opciót.
Mai napig nem ertem, hogy ha van egy reszletes karakter krealasi folyamat, akkor a ME2-3 ota miert nincs egyetlen jatekban sem az import-export opcio? Miert kell huszonharminc kepet screenshotolni, hogy ha at akarod adni azt az arcot, amit alkottal. Mert a nexus modok egyik legnepszerubb resze mindig ez, megsincs ra lehetoseg a legtobb jatekban.
De ahogy a hajo dizajn mentesere sincs. FO76-ban mar legalabb tudtal blueprintet csinalni a bazisbol, a mar elso lepes volt, de itt miert nem lehet elmenteni es atadni a hajok felepiteset? Egy ilyen hajoepitesi lehetoseg, amire racuppan mindenki, par nap utan mar keszulnek a Rocinante meg Falcon utanzatok, es nem tudod odaadni a cimboranak vagy barkinek, csak fotokban?
FoV? Luxus? Muszaj ezt is .inibol megoldani...
DLSS-t meg is ertem, az erosebb kutya b.szott jelenleg, plusz boxban is amd cuccok vannak, adta magat a dolog. Bar modokkal meg lehet oldani, de a jatekosoknal meg mindig a nvidia van tobbsegben, igy kvazi a nagy reszuk jelenleg le vannak szarva. Oke, mukodik az FSR ott is, de azert na...
Parbeszed log? Ha a FO76 meg tudta oldani, hogy vissza lehessen olvasni a parbeszedeket, itt miert nem? Lemegy a duma es aztan emlekezz vissza, hogy mit is mondott? Segond, rogzitsd az egeszet OBS-val es majd visszanezed kesobb :)
es meg lehetne sorolni. Fapados nagyon sok tekintetben, ami azert is vicces, mert a mostohagyerek mar megoldotta ezek egy reszet. (azert peldaloztam a FO76-tal, mert hasonlo a ket jatek rendszere, felepitese, nagyon sok feature bekerult onnan ide - modolas, photo mode, bazisepites)
Ennek ellenere szorakoztato, de van meg mit fejleszteni raja a kovetkezo idoszakban. A Cruise, mint koztes allapot a rendszerbeli utazasnal szerintem erkezni fog hivatalosan is, biztos vagyok benne. Mert most is mukodik, cska 6 oraig tart eljutni az ugroponttol a bolygoig :) Egy draga streamer megcsinalta, tartalmas egy adas volt :D Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2023.09.04. 15:17:27
Most jól megkerülted a kérdést egyébként. Ahogy írtam: ha nem tetszik valakinek, azt el tudom fogadni. Nem ezt várta, nem jön be a világ, a történet, akármi stb.
De amit a fickó hablatyolt, az bizonyíthatóan nem igaz. Mondhatom, hogy a Call of Duty rossz játék, mert nincs benne multiplayer ... de ez hazugság lesz, mert ugye van benne. Ettől még a CoD lehet rossz, csak az indokaim nem állják meg a helyüket.
Én meg azt a 30-órát. Maradjunk akkor ennyiben. Ez a "perkwall-on picsogás" inkább arra késztet hogy elengedjem ezt, még mielőtt belőlem is ilyen szintű "...eldöntötte fejben..." mondatok jönnének...
Mint mondtam, különbözőek vagyunk. Neked jó játékot hozzá, én meg majd ránézek 2-3-év, meg egy unofficial patch múlva, hátha majd akkor...
Azt mondta, hogy alig nyult hozza a jatek egyes alrendszereihez (hajo, craft, stb.), mert minden "perkhez" van kotve. Mivel kellett neki a taps, ellotte a "perk wall instead of cash wall" kifejezest is, a rajongok hadd tapsikoljanak. Aztan kezdte a hisztit, hogy bezzeg a tobbi jatek egybol elerhetove teszi ezeket, de ez a gonosz nem, ez perkhez koti igy kvazi semmit sem tudsz csinalni egy szituacioban, csak ha van odavalo perked. (hajo alrendszerek celzasa, zarfeltores, stb.) Na itt mar fuckozott is, mert a fanok velhetoen ezt varjak el tole. Eddig birtam. Cafolj meg, ha nem ezt mondta es csusztattam. Kerlek.
Egészen elképesztően igénytelen ez a videó. Lehet kritizálni a játékot és van ahol kell is:
- elfért volna benne egy cruising mode, mint az elite-ekben - jobb lett volna, ha minden bolygó egy pálya és nem sok cella, procgennel, csak ugye a creation engine már ezer éves - dlss miért nincs??? - UI egy rémálom stb.
Tisztességes kritikusok ezt leírták, de ez a faszi nagyjából picsogott 12 percen keresztül össze-vissza, tele tényszerű tévedésekkel és kész. Mondom: mortyt nézzétek inkább. 50 perc, de az az ember legalább objektív.
Én jelentem végighallgattam. Kérem vissza az életemből azt a 12 percet. Ennek az embernek fogalma nincs a játékról, eldöntötte fejben, hogy utálni fogja, a többi meg a rizsa mellé. És de, 10 percen keresztül a "perkwall"-on meg a fast travelen picsog. Ennyi kb.
Van a játéknak valódi hibája is, ez erről nem beszél. Akkor inkább az IGN review-t ajánlom. 7/10 és eléggé kritikus, de az az ember legalább játszott is a játékkal.
Ne huzd fel magad, tuti, hogy direkt szivatja a fanjait, akik latod, isszak minden szavat. Ratalalt egy piaci resre, kihasznalja, nem hulye, csak ha megfizetik. Nem ugy, mint az a kabszeres egybites fasz, akitol az elso 45 perces leak jott, es aki 20 percig allt a zsilipben a tutorial elso ket perce utan, mert nem ment tovabb addig a prologus, amig nem vette fel a sisakjat. Aztan nagy nehezen rajott, hogy mit kellene csinalni, es meglepodott, hogy a COD-val ellentetben itt olvasni is kell?
Ez így egy nem túl elegans csúsztatas, ugye tudod ? Nem igy mondta, valamint a BG3-fórumban egy-két megjegyzésed után ez minimum érdekes hogy ezért kapcsoltad ki a videót...XD
Megnézhetnéd egyébkén arról, meg az ilyen stilusú játékokról is a videóit, hogy lásd hogy "mi fújta össze" azt a 300k-t, meg hogy mennyire nem a "skillhez kötés" a problémája ezzel...XD
Mielőtt felmerülne. Nekem sem a kedvencem a csóka. Csak mondjuk végig kellene hallgatni...
Elfogadom, hogy neked nem tetszett, ízlések és pofonok, de azt mondd már meg, hogy mi "van benne" szerinted, ami fajdalmasan igaz?
- hogy skill kell egy rpg-ben ahhoz, hogy csinálj valamit? kellett skill a falloutban zárnyitáshoz vagy meggyőzéshez vagy akármi máshoz vagy nem? kellett skill a craftinghoz? még a lebutított skyrimben is kellett bizonyos perk szint, hogy tudj pl elven vagy daedric fegyvereket csinálni? akkor meg miről beszél ez az ember?: - mennyivel működött másképp a fast travel skyrimben vagy falloutban? kattintasz az ikonon, loading screen, ottvagy. Vagy rosszul emlékszem? - hogyan lehet egy pálya egy olyan játék, amiben sok-sok bolygó szerepl? whiterunból el lehet riftenbe sétálni, de a földről a marsra hogyan?
Játszottad a Matnis küldetést, amit - egyedüliként egyébként - kiemel a faszi, hogy master security kell a végigjátszáshoz. Ez szerinted igaz? Vagy hazudik? Komolyan kérdezem.
Ugyanazon a véleményen vagytok? Az esetek melyik részében? Én végigszenvedtem ezt az izét, amit ez idebüfizett, de ez viccnek is rossz. Kisebb hiba, hogy perknek nevezi a skilleket végig, el se olvasta, ami a screenen van, de azon hőbörögni, hogy skillek kellenek ahhoz, hogy valamit csinálj... egy rpg-ben, az vicc. Morrowindről meg falloutról beszél, ahol pont ugyanúgy skill kellett minden craftinghoz vagy lockpickhez, hackinghez stb. EZ az ember egy kibaszott idióta. Aztán 10 percig pampog a fast travelen, meg hogy nem lehet lábon elsétálni az egyik bolygóról a másikig. Tényleg? A fast travel opcionális, ha akarod, visszagyalogolsz a hajódig (nem kell a vonatot se használni New Atlantisban, amit földnek nevez a barma), felszállsz és elrepülsz, ahová akarsz. A fast travel pont úgy működik, mint ... skyrimben. Egy kattintás, loading screen és ott vagy.
És még hazudik is, mert kurvára nem kell ám master security ahhoz a küldetéshez, amiről makog, csak el kell baszki olvasni a note-okat, amiről a küldetés szól és akkor megvan, mire kell lépni, hogy továbbjuss azon a csapdás részen. A master security ahhoz kell, ha ki akarod az egészet kerülni, mert ezt is lehet nyilván többféleképp.
Ez a faszi egy vicc. Inkább nézzetek normális content creatorokat. Mortyt szokták sokan linkelni. Ez az ember a mezét nem viheti.
Nem kell spoilerezni semmit, csináltam faction küldetéseket is.
Mi nem egy játékkal játszunk szerintem.
Csak azért nem írok többet, mert közben megnéztem azt a videót amit MerlinW ide belinkelt, abban úgy kb. benne is van minden, fájdalmasan igaz az elejétől a végéig, és nem ér ez nekem annyit.
Nem estem én semmilyen "bethesda-csapdába", szívesen játszottam az előző játékaikkal is, megjelenéskor hasonlókért kevesebbet, 1-2-3-évvel a megjelenésük után, unofficial patch-ekkel, meg minimum 50+ moddal kiegészítve még szívesebben. Gondoltam én, hogy ezzel is majd így leszek...
Az meg érdekes ez hogy most hirtelen olyan szűkszavú lett az előzetes narratíva. Bár nem emlékszem hogy kikkel - nem tudom hogy te köztük voltál-e - a megjelenés előtt vitatkozván amikor én érveltem így hogy kissé szűkszavú a valós narratíva, ment a nagy felháborodas, hogy : de hát elmondtak mindent...XD
Maradjunk annyiban, hogy máshogyan emlékszünk a megjelenés előttről is. Én peldául sok-sok hablatyra, meg kamuzásra a készítőktől így a játék kipróbálásának fényében. :)
Szó se róla, én pl.előtte is azt mondtam, és gondoltam hogy kamuznak, és egy szimpla bethesda game-et vártam "nextgen" köntösben.
A bajom az, hogy még az sem lett belőle...XD Fájdalmasan középszerű a történet, a karakterek, az AI, az UI, az egész megvalósítása számomra, még túljutnia sem sikerült egy megjelenéskori Fallout 3-4, Skyrim szintnél a maguk korához viszonyítva, nem hogy meghaladni azokat. Pedig az induláskori hype-ok elcsitultával, ott is az derült ki a közösségeken belül mindenhol, hogy azokat sem a "vanilla- élményért" szeretik oly sokan a mai napig hogy finoman fogalmazzak, inkább egy darabig az internetes mémek aranykorát hozták el indulaskor...XD
De hát különbözünk, na. Nincs ezzel gond. Neked jó játékot hozzá, én maradok a BG3-nál.
Én is megnézem nemsokára, de már az a mondat a leírásban, hogy "So you loved the Bethesda RPG's of old with their immersive world and characters. Meet Starfield it basically throws all that out the window."
Immersive character melyik bethesda játékban volt? Wtf ... Lydia a housecarl nagyon immerzíven mondta, hogy can i serve you, my jarl? Ez játszott egyébként bethesda játékkal? Milyen immerzív karaktert tud mondani? Sarah Lyons a Falloutból? :D A bethesdánál sok minden volt, csak jó karakterek nem. Immerzív világ, az igen, de karakterek terén a bethesda eléggé harmatos volt.
Hat, nem tudom ki ez gyerek, gondolom a 300k subjat nem a szel fujta ossze, respekt erte, de aki egy rpgben arrol panaszkodik, hogy nem tehet meg barmit, amit akar, mert skillekhez van kotve bizonyos lehetoseg, es ez mekkora problema szamara, az szamomra vagy egy hulye, vagy hivatasos troll :) Egy biztos, nem en vagyok a celkozonsege, le is lottem ott az egeszet.
Van egy stílusa, amitől kicsit néha én is csikorgatom a fogam, de az esetek többségében kiderül, hogy ugyanazon a véleményen vagyunk, szóval számomra tanulságosak a videói.
Persze, ez mind igaz. Nyilván lehet ezeket csinálni, de ha valakinek bonyolultabb tartalom, történet kell, akkor a küldetéseknél azokat is megtalálja. Akit leköt, amit te csinálsz, az sokkal tovább el lesz a játékkal, de az egész kihagyható. Én már most tervezem egyébként, hogy a második végigjátszásom egy kifejezett pilóta karakter lesz, vagy kalózkodok vagy kalózokat irtok, mint annak idején a Privateer 1-ben.
De eddig a BGS játékok leginkább arról voltak híresek, hogy nézd, ott a hegy, oda tudsz menni és meg tudod mászni. Ez itt most nem teljesen igaz, mert a hegy lehet, hogy már a leszállóterületen kívül van és akkor nem tudsz odamenni, ha meg arrébb szállsz le, akkor lehet másképp rajzolja meg a tájat, mert minden leszállás proc generált. Nincs annyi kézzel elhelyezett tartalom sem ezeken a random helyszíneken, ami érthető is, mert a Skyrim egész térképe egy vicc volt méret terén ehhez a játékhoz képest. Ettől még persze vannak kézzel elhelyezett lootok és cuccok is, de ezek rendszerint küldetéshez vannak kötve.
Én azt gondolom, hogy a fanyalgók valami mást vártak. Star Citizent vagy Elite Dangeroust, pedig ez inkább fallout 4 in space.
A bolygofelszini felfedezes egy vegtelen tortenet es egyebkent teljesen kihagyhato. Ha nem szol oda kuldetes, akkor semmi olyat nem csinalsz, ami nem potolhato massal. - Nyersanyag? Szerzel bazisokrol, hajoroncsokbol, kereskedoktol, vagy kezzel faragott sztorihoz kapcsolodo helyszinek kornyeken, procgen tartalom felfedezese nelkul. - Loot? Lasd elozo. - XP? Barmi es minden (is) ad xpt, nem csak a felfedezes. - Credit? Annyi modja van a penzszerzesnek, nem kell ehhez procgen bazis procgen tartalma.
Ez megint az a tipikus BGS jatek, ahol azt csinalsz, amihez kedved van. En szeretem a random bazisokat takaritani (baromi jol neznek ki a bazisok egyebkent, nekem nagyon bejon az art design az egesz jatekban), mas nem. En szeretek random kalozbazis kiirtasa kozben kirohanni a bazis ele, ha meghallom azt, hogy erkezik egy urhajo es megprobalom lenyulni azt. Egyszer megprobaltam egy hivatasos vadasz csapat hajojat is egy random bolygon, mikozben ok az allatokat hajtottak en likvidaltam a kapitanyt es tarsait, de Sarika nagyon pipa lett :) En szeretek dragabb lommal teletomni a ladikomat, hogy aztan eladja potom penzert, igy mar megtanultam, hogy misc cuccokat nem veszunk fel, nem eri meg. Ellentetben a fegyverekkel es pancelokkal, azokat porszivozom ujabban minden nyomorult hullajat kifosztva.
De, mindez teljesen kihagyhato es lehet menni dogfight kuldeteseket csinalni es ott megszerezni azt, amit en a felszinen szerzek.
Vagy fejvadaszkodni, lopni, csalni, hazudni, es meg lehetne sorolni.
A procgen felszinek mint bolygok egy nagy ujdonsaga egy Bethesda jateknak (mashol mar lattuk, nem korszakalkoto), de bizonyos spec missiont leszamitva tenyleg nem kotelezo ki is hasznalni.
Te játszottál ezzel a játékkal? Spoilerkedjem el a UC vagy a Crimson Fleet questline-ját? Esetleg a Ryujint? Egy olyan bethesda játékra nem emlékszem, ahol többféleképp végigvihettem volna bármelyik faction küldetésvonalát. Pl. eldönthettem, ki lesz a vezető, ki kit cserél le, mi lesz a megoldás, hogyan kezelik a főproblémát, kit árulok el stb. Erre itt egy olyan játék, ahol egy teljes factiont végigvihetek rendesen meg úgy is, mintha Donnie Brasco lennék. Ilyet én még játékban nem láttam, de szerintem te sem. Nyilván a sokszáz küldetésből van olyan is, ami egyszerűbb. De én eddig 1-2 kivételtől eltekintve csak faction meg main küldetéseket csináltam és 30+ órám elszállt.
"Erre meg hogy : "...A galaxis felfedezése NEM a játék lényege. Leszállni bolygókra és romokat keresni NEM a játék fókuszpontja..." még az is kevés hogy : "Remélem most csak viccelsz :)", baszki erre épül(ne) fel a játék a hivatalos narratíva szerint is, ilyet mondani egyszerűen no komment.
Persze: nem hogy csak ott van benne, de konkrétan a játékterület, és az erre épített feature-ök funkciók a játék zömét alkotják, de nem az a lényeg."
Hivatalos narratíva nagyon szűkszavú volt, de hadd ne a marketing bullshit alapján ítéljünk már meg játékot, mert akkor minden évben a legfszább játék a világon az új CoD meg az új Fifa, oszt' jónapot. Pont azért írom, hogy itt, hacsak nem jön be a proc generált tartalom, inkább questeket hajkurássz és ne céltalanul vádnorolj
Lehet neked is azért ez a véleményed, mert beleestél a szokásos bethesda-csapdába. Próbáld meg így, jobb játékélményed lesz, meglátod.
"Szóval én pont a tartalmasabb, fordulatosabb quest-eket hiányolom" Kezdj bele egy faction questline-ba. Az ilyen proc generált küldetések nyilván nem túl bonyolultak. Vagy az ilyen utcán hallott, menj ide és beszéld meg küldetések. De ezek ativity-k, nem igazi questek. A journal is így hivatkozik rájuk.
Hibája temérdek van a játéknak, ahogy egyébként minden BGS játéknak, de mindezek ellenére, a content mennyisége óriási. Ahogy Fred is írta: akinek bejön a proc generált tartalom, az talál benne felfedeznivalót is. Nekem nem jön be, ezért ezeket hanyagolom, de nyilván mások vagyunk.
Az arcanimációkkal mi a bajod? Az LA Noire jutott azonnal eszembe róla, 100%, hogy ugyanazzal a technikával dolgoztak. Még az arcmimika is olyan picit túlzó, mint annak idején az LA Noire-nál volt: gondolom azért, hogy az érzékelők le tudják másolni. Régen játszottál az LA Noire-ral, nézz meg pár videót és egyértelmű lesz a hasonlóság a kettő között.
BG3: mekkora replay value van abban a játékban? A történet ugyanaz, spoilerkedjem itt el, vagy elhiszed nekem? Van benne 100+ órám. Persze mehetsz a gonosz oldallal, ahol lehet őket választani, ez pontosan +1 végigjátszás minimál változásokkal, de azok szerint, akik vitték, nem nagyon éri meg Minthara meg a goblinok Halsin meg a menekültek helyett. Ehhez képest a Starfieldnél teljesen más lesz a játékélményed, ha nem UC Vanguard, hanem mondjuk a Ryujin és a Crimson Fleet faction-höz csatlakozol. A főszál nyilván itt is ugyanaz, ahogy a BG-ben is, de a BG-ben nincsenek faction-ök, ellentétben a Starfielddel. A FNV-ban is a játék jelentős részét a faction-ök küldetései adták, a főszál ott faék egyszerűségű volt. Ettől még a FNV egy nagyon jó játék. És egyébként a BG3 is egy nagyon jó játék, de azon kívül, hogy kipróbálsz egy új karakterbuildet, sztoriszempontból sok értelme nincs egy második végigjátszásnak. Pláne, hogy 100 óra kb egy végigvitel, bele is fárad könnyen az ember.
Jaj ne! Megint ez a fickó. Másik topicban is valaki belinkelte, meg rendszeresen szokták többen más videóit is. Nem értem, hogy bírja bárki is ezt nézni. :D Rém irritáló a stílusa. Egy videót próbáltam megnézni tőle és nem bírtam. Ezt is néhány másodpercig és utána inkább bezártam.
Erre meg hogy : "...A galaxis felfedezése NEM a játék lényege. Leszállni bolygókra és romokat keresni NEM a játék fókuszpontja..." még az is kevés hogy : "Remélem most csak viccelsz :)", baszki erre épül(ne) fel a játék a hivatalos narratíva szerint is, ilyet mondani egyszerűen no komment.
Persze: nem hogy csak ott van benne, de konkrétan a játékterület, és az erre épített feature-ök funkciók a játék zömét alkotják, de nem az a lényeg.
A "quest-ek nagyon jók"-ra szeretnék reagálni, én élvezem a játékot, és ráadásul eléggé quest-központú játékos vagyok, de amiket eddig láttam, mind nagyon egyszerű és rövid quest-ek voltak. Szinte mindig meg is döbbentem, amikor megláttam a lezárást a bal felső sarokban, hogy kész, quest vége. Szóval én pont a tartalmasabb, fordulatosabb quest-eket hiányolom. Viszont Igaz, hogy még nagyon az elején vagyok.
Az van, hogy látom a játék hibáit is, de nem tudom letenni. Régen szórakoztam új játékkal ilyen jól (de lehet, hogy ez azért van, mert ritkán veszek új játékot). Ráadásul hétvégén két napig ment non-stop, és egy bug-gal se találkoztam, nem lag-gol, meg se nyikkant a teher alatt, a mai világban ez már sajnos ritkaság.
"- a grafika, főleg az arcanimációk nagyon rendben vannak. Aki tud szájról olvasni, az simán leolvassa a karakterek arcát, nekem az LA Noire jutott az egészről eszembe, gondolom hasonló technika volt itt is."
Remélem most csak viccelsz :)
"A BG3-mal ellentétben ennek óriási replay value-ja van."
Remélem most csak viccelsz :) Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2023.09.04. 11:50:55
Plusz ma mar a harmadik helyen olvasom - koztuk olyan szerzoktol/emberektol, akiknek adok a szavara -, hogy a new game+ tenyleg ujraertelmezi a newgame+ fogalmat es akkor indul csak be igazan az egesz. Nem fogok addig rohanni, de jol hangzik - szerintem a CP kieg jovore fog csuszni nalam, ha ez igy folytatja.
Nekem is bejön. BG3 mellett erősen GOTY contender. A BG3-mal ellentétben ennek óriási replay value-ja van.
"- a hajóépítés és a bázisépítés eléggé késői játékra tervezett dolgok. Utóbbiba bele lehet hamarabb ugrani, csak nincs értelme, az előbbi viszont pénzt igényel. Skillek sem ártanak mindkettőhöz."
En ket dolgot raknek a hajora mar az elejen, ha van 20-30k creditje az embernek. A crafting allomasokat es a workshopokat tartalmazo 1-1 modult, plusz cargo, cargo, cargo :) Igaz, ehhez kell egy masik/jobb engine is, hogy megmozgassa a megnovelt hajotomeget, de ezekkel ellesz az ember sokaig.
Hat, toltam bele nem keves orat a hetvegen, es bar van hianyerzetem, a tobbi pozitiv dolog elnyomja, es egyre jobban kedvelem a jatekot.
A sztorik tenyleg jok, erdekesek es "realisak". a valaszok, sokszor azon kapom magam, hogy en is azt mondtam volna. Az eddigiekben legalabbis. Szokatlan egy Bethesda jatektol, hogy nem csak a fo vagy faction tortenetek, hanem egy-egy mellekkuldetes is tobb lepcsobol all, dontesi helyzetekkel.
Ami a felfedezest illeti, hat nem tudom, de nekem nagyon bejon (egyelore) ez a random procgen tartalom. Vasarnap gondoltam egyet, na nezzuk meg Jemisont a varoson kivul is. Kb 5 ora mulva szalltam fel, kozben talaltam random kutatobazisokat es outpostokat, lezuhant urhajo roncsat, jottek fejvadaszok (akik hajojat sajnos nem tudtam lenyulni), talaltam ket banyat, par terramorphot, rengeteg nyersanyagot, stb. Elvoltam, mint a befott, bar a vegen ugy telepakoltam magam, hogy moccanni sem birtam.
Az UI-t teljesen megszoktam, az inventoryban van meg, amikor mellenyomok valaminek, de nem veszes annyira.
Amennyire zavaro volt par karakternel a mimika az elejen, annyira meg is szoktam, sot, az emberek 99%-nal egesz jo az animacio, csak 1-2 kivetel van, amikor furcsa es rangatozo.
Az urutazast tovabbra is hianyolom, sajnalom, hogy kimaradt a rendszeren beluli (bolygokozi) utazas. Kellene egy "cruise" mod a jatekba, ha mar az Elitehez is hasonlitjuk.
Az urhajoepites nagyon jo, de egyben baromi nagy timesink ficsor. :D
Regen volt mar, hogy meloban ulve konkretan a jatek folytatasan torom a buksimat, de most konkretan ez tortenik. Igaza volt a fejeseknek, kell a jateknak tizenpar ora, hogy beinduljon.
Adok néhány tippet is azért: - a fejlődési rendszer skill pont alapú hibrid rendszer. Tehát nemcsak attól fejlődsz, ha egy skillt sokat használod, hanem előbb a szintlépéskor kapott 1 skill pontoddal megnyitod a skillt, megnézed, hogy a fejlesztéshez mit kell csinálni, azt megcsinálod és ha lesz megint szabad skill pontod, akkor fejleszted. Minden skillnek 4 szintje van. Fegyverskilleknél pl. a 2. szinthez meg kell ölj X ellenfelet azzal a típusú fegyverrel (ballisztikus, lézer stb.), amíg ezt nem teszed meg, nem tudod a skillt növelni. Ez nem retroaktív, tehát hiába lőttél le előtt 1000 ellenfelet lézerpisztollyal, ha most veszed fel a skillt, akkor is 0-ról indul a számláló. - és innen a tipp: érdemes a security és a persuasion skilleket az elején felvenni, mert ha később tesszük, amikor már a fél galaxist kinyitottuk, akkor bajosan lesz meg a megfelelő számú lockpick - hajókból van A-B-C osztály, A legegyszerűbbek, C a legkomolyabbak. a piloting skill fejlesztése nélkül nem tudunk B vagy C osztályt használni, ne is pazaroljuk erre a pénzt. A játék egyébként simán végigvihető A osztályú hajóval és nem feltétlen jobb minden B minden A-nál - a jetpack jó dolog - lopakodós küldetésekre ne vigyünk magunkkal csapattársat - a négy ismert faction küldetésvonala nem ütközik egymással, tehát többet is végigvihetünk - a küldetések végigvitelével végre nem leszünk atyaúristenek az adott factionben, ami elég nagy hibája volt a korábbi játékoknak, ahol fővarázsló voltunk, de simán elküldtek gombát szedni vagy patkányt irtani. Meg ugye céhvezető lehettél pár óra alatt, ami szintén nem reális. Itt azért a csúcs egy földhözragadtabb pozíció lesz - a játék reagál arra, amit csináltunk. Ha valami nagy dolgot csinálunk egy questben, akkor emberek beszélgetnek arról, rádió bemondja stb - én nem költenék pénzt hajóra. 100 ezrekbe kerülnek és van egyszerűbb módja is. Minden questline-ban van lehetőség vagy elvenni egy hajót vagy kapni, de van olyan mellékküldetés is, ami egy egész jó hajót ad ingyen. - inkább csak fejlesszük az alkotóelemeket benne, fegyverek, pajzsok, hajtómű stb. - a hajóépítés és a bázisépítés eléggé késői játékra tervezett dolgok. Utóbbiba bele lehet hamarabb ugrani, csak nincs értelme, az előbbi viszont pénzt igényel. Skillek sem ártanak mindkettőhöz. - még ha soloban akarjuk is végigvinni, akkor is érdemes a hajó kapacitásainak megfelelően legénységgel feltölteni. a küldetéseik így is megnyílnak és a parti-beszélgetésekre is van lehetőség. a keződhajón 2 főt vihetünk magunkkal, de lesz később 4,5 vagy 7 fős hajó is. - bár sokan mondják, hogy nem kellenek a fegyverskillek, de azért ne is felejtsük el őket teljesen: +10-40% sebzés azért nem mindegy az adott típusban - a lopakodás messze nem annyira OP, mint a korábbi játékokban és a lopás külön skill - az űrruhából érdemes két párt tartani: egyet magunkon nyilván és egyet a hajón. legyen egy jó védelmi értékű, de legyen egy, ami pl a hő, sugárzás ellen véd sokkal jobban. lesznek olyan bolygók, ahol a hideg vagy a magas sugárzás hamarabb öl meg minket, mint bármilyen ellenség, de mind ad olyan debuffot, amit nem akarunk - a lockpicking egy teljesen új minijáték lett - a persuasion az oblivionhoz hasonló minijátékot jelent, csak jobban. konkrét mondatok közül kell válogatni és amelyik passzol, az viszi feljebb a siker felé a kis csíkunkat. ha ismerjük az embert (pl mert olvastunk róla előtt egy aktában - egyes küldetéseknél van erre lehetőség), akkor szó szerint ki tudjuk választani azokat a mondatokat, amelyekkel hatni tudunk rá
30-40 óra játék után pár spoilermentes észrevétel.
- a játék elsőnek olyannak tűnik, mint bármelyik más BGS játék, Elder Scrolls vagy Fallout, de ez legfeljebb a külsőségekben igaz. Ez a játék teljesen más. A korábbi bethesda játékokban a felfedezés volt a lényeg. Senki nem játszott Skyrimet a szuper sztori miatt vagy a jó questekért. Hanem mert ott volt a homokozó és elinudlhattál benne bármerre. Ez - technikailag - igaz a starfieldre is, de csak technikailag. A galaxis felfedezése NEM a játék lényege. Leszállni bolygókra és romokat keresni NEM a játék fókuszpontja. Ez nem NMS, de nem is Skyrim. A procedurally generated content nem lesz igazán jó sosem, inkább csak helykitöltőnek van benne. Aki úgy áll ehhez a játékhoz, mint a korábbi bethesda játékokhoz, az nagyon fog csalódni. Ez nem annyira Skyrim mint inkább Mass Effect, csak ezerszer nagyobb szabadsággal. Soha nem gondoltam volna, hogy ezt egy bethesda játéknál le fogom írni, de a questek nagyon jók. Witcher 3 szinten jó némelyik. Sokat közülük többféleképp meg lehet oldani, basszus van egy teljes faction questline, amit beépített ügynökként és rendesen is végig lehet vinni és nyilván más az élmény. A játék nyilvánvalóan a modern populáris sci-fiből emelt el sokat, de ez nem baj, sőt. Volt olyan quest, ami Alien feelinget adott, volt olyan, aminél Expanse volt végig az alkotók fejében, de van egy város, aminél sokszor nem tudtam, hogy most Starfieldet vagy CP2077-et játszok éppen. A Firefly utóérzések is elég nyilvánvalóak. Soha ilyen jól megírt questek nem voltak még bethesda játékban. Nyilván van egy rakás proc generated quest, amikkel nem kell bajlódni, de a főküldetés és főleg a faction qestline-ok meg a nagyobb mellékküldetések mind nagyon jók. A többségük többféleképp megoldható, oldalt válthatunk, befolyásolhatjuk a végkimenetelt. Ez eddig nem votl jellemző a bethesdára: próbálja meg valaki akármelyik skyrim faction questline-át msáféleképp végigvinni. Az egész egy lineáris élmény, a starfieldnél nem az.
- nem javaslom senkinek a szokásos "szrjuk le a főszálat és menjünk random irányba" bethesda-kezdést ennél a játéknál. Tessék a főszállal kb az Into the Unknown küldetés végéig eljutni elsőnek. Aztán elkezdi a faction-öket és a szabad utazgatást. Ezt úgy kell felfogni, mint a látogatást High Hrothgarba a skyrimben, mínusz a sárkány spawn, mert itt nincs hátránya ennek, csak előnye.
- a UI-jal kell egy kicsit barátkozni, de ha megszokjuk, nem rosszabb, mint bármi más a bethesdától. Majd modderek tuti csinálnak optimalizált, pc-re kiélezett verziót belőle, mint eddig mindig. Szerintem ez nem egy lényeges része a játéknak.
- a grafika, főleg az arcanimációk nagyon rendben vannak. Aki tud szájról olvasni, az simán leolvassa a karakterek arcát, nekem az LA Noire jutott az egészről eszembe, gondolom hasonló technika volt itt is.
- a lövöldözés a legjobb a bethesda eddigi játékai közül. Már a FO4 is játszható volt, ez sokkal jobb annál. A sebesült ellenfelek kúsznak, a jetpackek felrobbannak stb. Nem lesz doom eternal a játék, de egy rakás mostani fps szintjét megüti bőven.
- az űrharc Freelancert idézi, eléggé egyszerű. Akinek Elite Dangerous kell, az nem itt fogja megtalálni. Szerencsére szinte teljesen opcionális. Az egész űrutazás inkább csak egy fast travel mód. Lehet kalózkodni, van is egy külön faction erre, lehet kereskedni is, de akinek erre van igazán igénye, az talál jobb játékot is. Ez nem Star Citizen, ez inkább Fallout 4 in space.
Összegezve: felejtsük el a szokásos BGS berögzüléseket és inkább fókuszáljunk a küldetésekre a map marker vadászat helyett. Valaki Ubisofthoz hasonlította ezt. Nagyobbat nem is lehetne tévedni. Ez az anti-ubi játék, anti-far cry, anti-assassin's creed. Itt pont annak nincs értelme, hogy a térképen a pötyök után menj és kipipáld őket. Felejtsd el. Questeket csinálj inkább, mint witcherben vagy cp2077-ben. Ezerszer jobb élményed lesz.
A hajóépítős bug a monitor és felbontás miatt volt. Másik monitorra téve a játékot, 16:9-ben jól megy.
Jó háromnegyed óra építés után beszállhattam új hajómba. De eltűnt a fejlesztő pult. És fogalmam nincs, hogyan kell ilyet építeni egy hajóba. Így visszatöltöttem az építés előtti részt és inkább csak fejlesztettem rajta ezt-azt.
Ma két bugba is belefutottam. Az egyik, hogy az ellenséges állat átjött a csukott ajtón. Erre nem számítottam, így meg is haltam. A másik, hogy a hajó átépítésénél jóval a modul mellé kell vinnem az egeret, hogy a modul kijelölt legyen. Nagyon zavaró.
A hajóba pakolás nekem csak akkor működik, ha közel vagyok a hajóhoz. Máskor nem.
Egyetértek. Én spec refundoltam Steamen. Majd egy 50% körüli akcióban megveszem egyszer, mert többet ez - nekem - nem ér.
Ugye? Gondolom ez az inventory minden bethesda játékban ilyen. F4-ben biztos. Szokni kell az biztos. Én is inkább a stack-okhoz vagyok szokva, így nem kell nézegetnem, hogy mennyi terhet cipelek. Ha fér, akkor jó, ha nem, akkor ottmarad. A gyorsgombokra állítás is kicsit macerásabb, nem az a húzd oda és megvan módszer. A térképpel speciel pont nincs bajom. Az utazásokat nagyon egyszerű rajta kivitelezni. Még a hajómhoz sem kell elcaplatnom, hogy elmenjek egy másik rendszerbe.
A beindulásra nem tudom, hogy mit értesz. Én lövöldözöm eleget.
Hat órát toltam de nekem óriási csalódás a játék. Nem tudom, hogy közre játszik e az hogy a BG3 után keztdem bele és hát nem egy kávéház a két termék / valszeg nálam igazuk lett azoknak akik attol féltek, hogy túl magasra tette a lécet a Larian /
Valahol azt olvastam, hogy majd 10-12 óra után indul be a játék de odáig el is kell vergödni valahogy és az egész gameplay olyan középszerü az npc.k meg olyan sótlanok, hogy ez nem lesz könnyü..
A térkép és az inventory kezelés meg kritikán alulian szar nem is igazán értem 2023-ban ezt , hogy gondolhaták komolyan...
Nem játszottam annyit régi bethesda játékokkal, így ezt nem tudhattam. Igen, a nyersanyagnál mutatta. De, ha átváltok szkennerre és egérrel akarok valamit csinálni, akkor minden esetben előszedi a lézert. Így a kézi felvétel kimaradt. Arra meg nem gondoltam, hogy kilépjek a szkennelő módból, mert akkor elteszi a lézert. Nem csak téged szívatott meg a gáz, engem is. Nagyon nem mindegy, milyen ellenállással rendelkezik a szkafander. Aztán mutatta, hogy a tatyómból szedjek valamit. De mindegyik cuccnál sárga háromszög volt. Beszedtem találomra párat, de nem használt. Aztán elmentem dokihoz, majd ott néztem, hogy van neki olyan cucca, ami jó tüdőbajra. Vettem is párat. Szerintem nekem nem is volt olyanom, ami jó lett volna.
Regi Bethesda jatekokban 24-48 orat kellett aludni, hogy ujratermelodjon a kereskedo penze. Nem valtoztattak rajta. A nyersanyagnal meg mutatta a szkenner, hogy ott van a mati, de ha nem vitte a lezer, akkor megprobaltam kezzel felvenni. Gazok esetben gyorsan kell csinalni, mert a legtobb gaz mergezo es megfelelo vedelemmel rendelkezo szkafander nelkul sebez ha kozel ersz (egyik engem meg is szivatott, tudobeteg lettem, fel napig kohogtem folyamatosan, mire eljutottam egy doktorhoz, hogy gyogyitson meg, mert persze semmi gyogyszer nem volt meg nalam)
Köszi! A kioszk elég limitált pénzmennyiséggel rendelkezik. Új Atlantiszon találtam egy nagyon jó helyet, de elfelejtettem melyik volt az. Ott rendesen ki tudtam üríteni a rakteret.
Neked honnan vannak ezek az infók? Oké, ne szkenner módban szedjek gázt és folyadékot. Rá nem jöttem volna. Egyhamar. De, hogy pont 2 napot kell aludnom? A játék semmi ilyet nem közöl. Vagy én maradtam le valamiről? Utoljára szerkesztette: RJoco, 2023.09.02. 23:24:59
Lehet, hogy jobban kellene taktikázni. Van olyan ellen, akinél van 3 vörös csík. Ha golyóval lövöm, akkor 3x kell végiglőnöm a fehéret. Ha energiával, akkor az gyorsan leviszi a pirosakat és csak a fehér marad. Élesben még nem próbáltam, mert lusta voltam fegyvert váltani. Inkább elpazaroltam vagy 200 skulót. Aztán kiürült és váltottam másikra. A játékon belüli váltást nem tudom. De ezt nagyon egyszerűen kiderítheted az első percben. Karakterkreálás csak egy kis előjáték után lesz úgyis.
Ennek majd akkor utánanézek. Bár így azért eléggé korlátozott a dolog. Viszont, ha működik, akkor lepakolás után hamar vissza lehet jutni a hajóra. Már csak egy jó vásárlót kell találnom, aki vesz mindent és nem fogy ki a lóvéból :)
Köszi a válaszokat! Mondjuk nálam ugye az van hogy eleve a legnehezebb fokozaton játszanék alapvetően, csak az hogy folyamatosan spongyabobra kell lövöldöznöm és emiatt kifogy a lőszerem nem biztos hogy annyira szórakoztatna. :) Szeretem a kihívást, de az esetleg rendszeresen kifogyó lőszer nem feltétlenül minősül annak szerintem. És ha azt mondod hogy még normal módban is kifogyott időnként az nem jó omen a kettővel magasabb nehézségi szintet figyelembe véve. Annyi még hogy menet közben lehet változtatni a nehézséget vagy az adott játékmeneten belül már fix? Szóval új karakter kell egy másik nehézségi szinthez, vagy állítgatható akár folyamatosan is?
hát nálam nem indul el egyik tört verzio se, valami tippet tudtok rá mi lehet a gond?
"A korábban írt "Ket kattintassal berakhatod a cuccokat a hajod rakterebe, barhonnan a bolygon, akar egy bazis vagy barlang legmelyerol is" művelet nem működik. Legalább is nálam. És, mint kiderült, akkor nem tudok gyorsutazni a hajóhoz, ha túl vagyok pakolva."
Ha egy térben vagy a hajóddal, bármekkora távolságra is egymástól, vagyis nem külön cellában (értsd, loading screennel járó belső helyen) vagytok, akkor működik. New Atlantison nem, a kerületek külön cellák, az egyes bázisokon sem, ha ajtón kell belépni. De, ekkor elég a bejárathoz kimenni, lecuccolni a hajóra és vissza.
Nem lenne rossz tisztázni, mit jelent az eleje. Mindenki máshol járhat óraszámtól függetlenül, de attól függően, hogy mennyit nézelődött a küldetések között. Normál módban játszom úgy, hogy nagyon kevés ilyen jellegű lövöldözős játékkal játszom, szóval a célzási pontosságom hagy némi kívánnivalót maga után. Párszor már fogyott ki a lőszerem. A kretteri állomásnál lelőtték a robotot is. Most vagyok Sarah-val a Hold melletti állomáson. Szerencsére mindig van egy másik fegyver, amiben van pár skuló vagy egy kevés energia, így még nem kellett a fejszéhez nyúlnom. Persze a bányászlézer is megfordult már a fejemben, de nem kellett. Mondjuk a sok cucc miatt gyakran fogy az o2. A robotba át lehet tolni 135 kilót. Azt nem néztem, hogy Sarah mennyit bír. Itt nincs robot, így erősen túl vagyok pakolva. Hogy megéri e, nem tudom.
A korábban írt "Ket kattintassal berakhatod a cuccokat a hajod rakterebe, barhonnan a bolygon, akar egy bazis vagy barlang legmelyerol is" művelet nem működik. Legalább is nálam. És, mint kiderült, akkor nem tudok gyorsutazni a hajóhoz, ha túl vagyok pakolva.
Eddig úgy 6 óra lehet a mentésben. A dolgok most kezdenek el bonyolódni. Találtam két munkaállomást is. Asszem az egyiken a fegyvereket, a másikon meg a ruházatot lehet fejleszteni. Ez a része a Fallout-ban igencsak idegen volt tőlem. Meg ugye mellette ott van még a hajó fejlesztő modulja és a főzőcskézés.
A kaja megevése baromi macerás. Nem lehet táskából kajálni, gyorsgombra kell rakni. A rengeteg töltőképernyős átvezető számomra kicsit élményromboló. Gondolok itt olyanra, hogy bemegyek egy épületbe és az ajtókinyitásnál nem kinyílik az ajtó, hanem betöltődik a beltér. És hiába az nvme PCIe x3-as SSD, még így is hosszabb, mint lehetne. A gyorsutazások viszont tetszenek. Akárhonnan lehet menni, nem kell táblát keresni vagy egyéb pontot, mint Witcher-ben vagy Cyberpunk-ban.
Én normál módba tolom, annyira így nem nehéz a harc, de azért észnél kell lenni. Nekem még nem fogyott el soha a lőszer (csak az elején, ott én is a bányasz lézerre váltottam). Mondjuk én kifejezetem a lőfegyver perkekre gyúrok.
Engem az érdekelne hogy aki játszik vele mi a véleménye a gyalogos harcról? Mertem nézni :) pár stream-et ahol látszott hogy a játék elején tart az illető és "csak" lövöldözés zajlott éppen. A legtöbben persze Very Hard-on nyomták és ott elég problémásnak látszott nekem a dolog. Az ellenségnek durván sok volt az életereje és nagyon hamar kifogyott a játékos a lőszerből ami nem nehéznek tűnik így inkább hanem baromi idegesítőnek. Vicces de szinte minden ilyen streamer kénytelen volt arra a bányász lézerre váltani mert az legalább nem használt nekik lőszert! :D Szóval mennyire probléma ez a játékban? Ez csak eleinte van így és később ha már fel van oldva pár skill, illetve erősebb fegyver kiegyensúlyozottabb lesz a harc? Megéri nagyobb nehézségi szinten kezdeni vagy az csak frusztráló és nem ad sokat az élményhez?
13 óra után ki merem mondani, ez egy jó játék. Nagyon szórakoztató, van kihívás, jól néz ki, bug és zökkenőmentesen fut, abszolute visszadja a Fallout játék-élményt. De mivel annyira hasnoló is az elöző játékokhoz, forradalminak nem nevezném. Sok óra lesz benne az biztos.
NMS már teljesen más azóta. Már bármikor magadhoz hívhatod a hajódat, anyahajódat, mindent. Bárhonnan odateleportálhatsz bármelyik outpost-odhoz, amibe tettél teleportot,ha az áram alatt van, tehetsz bárhova beacon-t, amit mutat minden térkép, stb. Van online hub, több száz mellékküldi, napik, eventek, stb. Tele lett tömve QoL funkciókkal és tartalommal az elmúlt években és máig jönnek az ingyenes kiegészítők.
"Az oxigénes terhelés meg kicselezhető,ha célzó módban fegyverrel mész...ötszörös túlsúlynál se fogsz lihegni..max nem fogsz sprintelni,de haladhatsz"
Ket kattintassal berakhatod a cuccokat a hajod rakterebe, barhonnan a bolygon, akar egy bazis vagy barlang legmelyerol is. Igy aztan sose leszel tulterhelve, foleg akkor, ha Atlantiszra megerkezve az eladott es elso kuldiert kapott penzbol a workstationok mellett a cargo holdot is noveled a hajon, az aranylag olcso es megeri pont ezert, hogy egy porszivozo jatekosnal se legyen hamar tele a rakter.
Tudod mit ? Így ennek fényében hogy leirtad mire értetted a nvm-ot,(bár én saját fétisemként inkább itt vitázok két-három "magad, és magamfajta összetett mondatokban kommunikálni tudó "szájtépővel" mint akármelyik népszerű portál sokszáz "sztemmegrvajóaztennyi" "véleményformálójával") milyen szemszögből nézve volt "korrekt" a bethesda mostani kommunikációja, (Én általánosságban értelmeztem mondanivalódat, nem a ProjektRed CP2077-előtti "agymenéséhez", képest amiben így szinten egyetertünk, nem jól értelmeztem amit írtál, mea culpa. ), azt kell mondanom hogy igazad van.
Így inkább 90+%-ban értünk egyet mint nem, túltoltam a dolgot.
Annyit "kötekednék" meg zárasként, hogy oké vágom a Eurogamer-t, de a Digital Foundry meg kapott, azt az velük partner, csak nem írt sz@r kritikát...XD Meg sok más is vélhetően az előzetes tesztjei alapjan "felejtődött" el láthatóan, mindettől függetlenül.
De ez egyébként az általad és általam leírtak fényében huszadrangú részletkérdés,í gy tehát perfekt angolnál maradva : "Riszpekt szőr"... XD
A vicc az, hogy nem szeretem a jatekot. Szorakoztato, de ez az alapjan, ahol jarok, egy atlagos bethesda jatek, amelyet atraktak az urbe (amiben az ur ugy le lett butitva, hogy ennyi erovel ki is hagyhato lett volna, mint a Mass Effectekben) es amelyek tele vannak a korabbi Skyrim+FO4 (+modok)+FO76 elemeivel, fel van higitva a NMS procgen reszevel, es minden megint tul van bonyolitva (terkepek, menu, itemkezeles, stb.). Semmi olyan nincs benne, talan a hajoepitest leszamitva, amit ne lattunk volna mar, jobban, egyszerubben.
Eurogamer azert nem kapott, mert egyik angol outlet sem kapott. Az, hogy te kiszolgalod esetleg azt is keszsegesen, aki kib.szott veled, az egy dolog. A Microsoft ugy latszik zokon vette a felvasarlas blokkolasat. Hozzateszem, az amcsi reszleguk (DF) kapott, sot, ok kaptak kulon mentesseget a NDA alol is egy kerdesben.
es akkor zaraskent: a nvm-t a sajat valaszomra ment, beirtam amit akartam, aztan rajottem, a faszert fogok en itt oldalakat irni meg linkeket meg idezeteket, amikor ez csak egy forum, amit osszesen manapsag mar nem olvas tucatnal tobb ember. Mivel az SG annyira szarra lett, hogy torolni sem lehet mar a kommenteket, ezert irtam (magamnak), hogy nvm.
Nem fogok vitatkozni veled, mert 80-90%-ban egyetertunk. En csak azt mondom, hogy a Bethesda kommunikaciojaban ezuttal a lengyelekhez kepest pontos volt, amikor nem altalanossagban beszeltek, hanem konkretumokat mondtak/mutattak, akkor semmi olyat nem igertek, ami nincs a jatekban. En csak ennyit allitottam. Az, hogy ez miert triggerelt nalad, nem tudom.
Az mar mas kerdes, hogy az ezerfeju cezar jelenleg tobbmillios fejjel rendelkezik es az interjuk nagy reszet nem olvasta el. Ez ilyen. En igen, elolvastam, idom volt ra, erdekelt is a tema, miert ne? Aztan amikor par ember elkezd cirkuszolni a megjelenes elott egy hettel egy leak alapjan valamin, amit konkretan 10 percig magyarazott a fo fejleszto egy interjuban... akkor hiaba mondod, hogy baszki, egy hete elmondta, hogy lesz, ismet a kutyat sem erdekli a dolog. Az ujsagok penzt kerestek a clickbait cimeikkel, a redditten meg mindenki mondhatta a magaet. De, ez igy van jol, 2023-ban nincs mar parbeszed, mindenki kinyilatkoztat, uvoltve mantrazza az igazat a redditen, twitteren, stb. de attol meg az nem feltetlen felel meg a valosagnak. De, ez most egy ilyen vilag. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2023.09.02. 11:42:52
Ja, nevörmájnd szerintem is, csak mondjuk akkor nem kellene egyer előadni hogy :..."Ha egy PR-os nem ezt sugna a fuledbe, akkor azt ki kell rugni, mert nem erti a dolgat es alkalmatlan a szakmara :)", utána neg Howard-ék "korrekt" kommunikációjáról fejtágítást tartani, meg a "hőbörgő" vásárlókat/tesztelőket oktatni hogy nem látták át jól a mondanivalójukat, mert ez igy nagyon vicces...
Egyaltalán nincs gond azzal hogy te szereted a game-et, sőt... Magam példájan tudom hogy ennél ezerszer roszabb, jelentéktelen sz@rokért is hogyan lehet rajongani. Ehhez senkinek köze nincs, hülye aki más ízlésén vitázik. De inkább ilyenkor ezt kell mondani hogy : Emberek, engem ezek megvettek kilóra !, - mert veled ez történt, mindenkivel előfordul - minthogy előadni ezt az "...egesz ipar tanult belole...", meg a korrekt bethesda/todd kommunikáció dumát...
Takkra ugyanolyan volt az egész game felvezetése a reklámokkal együtt, mint akármelyik n+1-ik "AAA" címnek az elmúlt tíz évben, megvolt a kevés korrektebb kommunikációt körülfolyó szokasos bullshitáradat is, ugyanúgy mint bármely más cimnel előtte. Pl. az ugye megvan hogy a megjelenés előtti egyik utolsó hir az volt hogy a sajtóhoz kiküldött tesztpéldanyokat miutan egyesekhez "elfelejtették" kiküldeni -és nem is kis neveknek hanem pl. az Eurogamer, vagy a Rock Paper Shotgun,- egyeztetés után kiderült hogy csak pont azok nem kaptak, akik kritikusan álltak előző megjelenéseikhez, a "korrekt kommunikáció" jegyében ugye. XD.
Csak ment minden a szokásos menetrend szerint....XD
Egyébként meg a játék nem rossz, csak pont olyan mint ami erre a "triplaá" piacra jellemző : Egy kockázatoktól mentes biztonsági játék. Pont annyi az utolsó szögig ugyanolyan copypaste helyszínt, egyforma NPC-t, lapos fő és mellékküldetéssszálat találtam benne mint amennyi a játékaikban lenni szokott. Egy centivel sem rosszabb akarmelyik Falloutnál. Se Far Cry-nal, se AC-nél, hogy a piac többi szereplőjéhez is viszonyítsam. De nem is jobb egyiknel sem, csak újabb meg dzebb maximum. Ami jó is benne, az is a giga költségvetéshez köthető, minthogy az innováció legkisebb nyomához is, ugyanazt kapja az ember mint ezekben, más külsővel.
Az egyetlen igazi valódi innovációja a bethesda-nak az a játékaik fantasztikus mod-olhatósaga. Ennek, meg az elhivatott moddereknek köszönhetően, -akik egyébként mindezt az esetek 99%-ban ingyen és bérmentve csinálják hobbiból, szeretetből - pl. egy Fallout4-et ma ezerszer nagyobb élmény jatszani mint megjeleméskor, a Starfield-et is ez fogja életben tartani, nem az amit Howard-ék elbáboztak itt megjelenés előtt.
Egyik gaz, masik folyekony, vagyis ezeket a szkenerrel kell megtalalnod majd kezzel felszedned, nem a banyaszlezerrel. Az elso bolygon, ahova a sztori kuld New Atlantis elott - Kretter vagy mi - ott van viz dogivel.
Hát persze, tanult belőle, ezen a game-en is látszik...XD Howard és csapata meg csak olyat mondott a játékkal kapcsolatban ami megállja a helyét így megjelenés utan is, csak a "tényekre" nem figyelt senki, persze megaLOL... Ember, minden cikk, videó fenn a neten ne csináld már...
Főleg hogy Így hogy még "rengeteget fordítottál cikkeztél" is, még erdekesebb amit állitasz...
Én speciel azért kíváncsi leszek a játék értékelésére egy fél év múlva, mert egyébként egy bő 30-óra tesztelés után mondva : Akkora "average" az egész játék minden tekintetben, hogy azt tanítani kellene az "anti-innováció" egyetemen...XD
Felfedezős játék...elengedi a kezed,hát fedezz fel...Argon és viz...és az összes többi...bányássz ezerrel..a lézervágó nem viccből marad nálad...már a "tutorial bolygón" elmászkálhatsz,mielőtt a bevezetőt elhagyod és ott sok mindent fogsz találni..beteges mennyiségben..a térképen a bolygó scannelés mutatja is kb mi merre található..kelleni fognak a craftoláshoz..Az oxigénes terhelés meg kicselezhető,ha célzó módban fegyverrel mész...ötszörös túlsúlynál se fogsz lihegni..max nem fogsz sprintelni,de haladhatsz :) Utoljára szerkesztette: xido, 2023.09.02. 05:22:03
Így az elején, amíg ismerkedik vele az ember, egész jó. De már jönnek a gondok, mint pl. hogyan szedjek argont és vizet. A játékban nem találtam semmilyen leírást a lehetőségekről. Az is vacak kicsit, hogy lépten-nyomon meg kell állnom, hogy visszatöltsön az oxigén. A hajóhoz a gyorsutazás nem működik. Hiába látom, nem is vagyok messze, akkor sem utazik, gyalogolnom kell. Az űrcsatával nincs gond. Nem egy ED, se X, ami éppen itt nem baj. Úgy nézem, inkább a mászkálós, lövöldözős részre van kihegyezve. Természetesen első küldetés gyanánt mindjárt egy épületben kóborolhattam. Pont, mint F4-ben.
Igen ebben is teljesen igazad van! Valójában az a problémám hogy legszívesebben már én is az univerzum titkait kutatnám (remélem nem 42...) várakozás helyett! :)
"Szinte hallom ahogy egy PR-os a fülembe suttogja: A játék tele van őrült fordulatokkal, ugye nem szeretné hogy egy szerencsétlen fórum cím elrontsa a meglepetést? :D "
Most oszinten? Ha egy PR-os nem ezt sugna a fuledbe, akkor azt ki kell rugni, mert nem erti a dolgat es alkalmatlan a szakmara :)
Kellet a CP-s hiszti, az egesz ipar tanult belole.
Ha anno a CDPR nem kezd el megigerni mindent, nem lett volna gond, mert az a jatek, ami kijott egy kivalo kis rpg volt. De, nem az volt, amit igertek. En vegigkovettem a Starfield fejleszteset, a nyilatkozatokat, rengeteget forditottam, cikkeztem, stb. Eleve a ceges policy alapjan eloszor csak Howard emlithetett es nyilatkozhatott konkretumrol, Hines es Spencer csak azokat ismetelhette el (Pagliarulonak kuss volt, o csak nagyon altalanos dolgokat mondhatott, es akkor is csak a lore-ral kapcsolatban, amit o rakott ossze). Minden, ami miatt a reddit puffog napok ota (tile setek, stb.) konkretan elhangzott interjukban, csak senki sem hallgatta meg vagy figyelt oda arra a harom mondatra, amikor Howard elmondta, hogyan mukodik. Semmi olyat nem igertek, erre figyeltek nagyon, ami nincs a jatekban. A rendszerek kozotti utazas, a bolygkozi terben utazast, stb. minden mondatot ezerszar atneztek, mielott kiment publicba :) Es nem csak ok, a tobbi iparagi szereplo is tanult a CDPR szarcunamibol. Szegeny lengyelek sem akartak rosszat, csak pont naluk szakadt el a cerna... Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2023.09.01. 13:40:00