seeker: te megnézted azokat a képeket is, amiket mi, pc-sek linkeltünk be? Azok semmivel nem rosszabbak az oroszlánosnál. Ez nem igaz! Még egy idióta, aki konzollal játszik, de tudja, hogy pc-re nincsenek jó játékok. Ébredj már fel, haver! Szerinted milyen játékokról megy ez a forum? Ha végiglapozod az elsõ 200 témát, akkor találsz 150 kib jó játékot, amik 2000-ben jelentek meg. Ja, hogy a tekkenre buksz? Akkor nem szóltam. Fél óra install? Hol élsz te? Kibßszottul fel tudnak idegesíteni az olyanok, akik ki se néznek a konzoljuk mögül, de persze tudják, hogy milyen játékok vannak pc-re, meg tudják, hogy a gépünk egy hónap alatt elavul, stb. Mielõtt mégegyszer beírsz ebbe a topicba, olvasd VÉGIG az ELEJÉTÕL, mivel már az összes érvedet kb 100x megcáfoltuk, és nem akarom ugyanazt leírni 101-edszerre is.
ui: engem feháborított a ps2 járékok ára. (ha meg akarosd venni az általad említett 200 játék egy TIZEDÉT, az 20x19000 ft. (380000). no comment.
Még valami: a "voodoos textúra" az olyan, mint a "silicon grafika"?
game-boy: az allied assault nem a psx verzió átirata, hanem egy teljesen új játék, q3 engine-nel, semmi köze a konzoloshoz. Kicsit tájékozódj, mielõtt baromságot írsz.
Fejlõdés persze, de ne csak a grafikát nézd. Nézzd az ötletet, az eredetiséget, a játszhatóságot és meg egy csomó más adja azt amit játéknek nevezünk. Az hogy most a Mortal Kombat helyett csúcsszuper grafikával pl. két robot püföli egymást 3D ben attól még nem lesz belõle játék. Persze a kor szinvonalának megfelelõ grafika az elvárhatõ, de egy Diablo , ha most jönne ki az elsõ rész még akkor is verne egy csomó progit ami ugyan grafikailag tündököl de semmi eredeti nincs benne , hanem a jól ismert receptet követi.
Szóval a játékokkal nem is az a baj hogy konzol, vagy pc, hanem inkább az hogy a klónok árasztanak el, és igazi gyöngyszem ritka mint a fehér holló, a pc-s játékok még mindig közelebb álnak az eredetiséghez. Mert nézd meg egy csomó jéték magjában ötletében semmi nem változott csak a grafikát , az nem játék. Az igazi játék megálja a helyét 2-3 éves grafikával is.
Továbbra is mondom egy játék nem a grafikától lesz játék, nem attól hogy hogy mekkora felbontást tud stb . Most a Gamestaron volt a Horde nevû játék aminek kicsit primitiv a grafikája, de maga a játék jó lett, Vannak ismerõseim akik még most is Warcraftoznak holott annak a grafikája manapság már nincs ott a csúcson. Szóval egy játékban a grafika fontos ugyan de nem meghatározó. Mindenesetre én ugy veszem ki ha összehasonlítjuk a csúcstechnikás konzolt , meg egy kb átlagos pc gépet amit a PS2 árából meg tudsz venni akkor is a Pc fog kijönni gyóztesen.
Najo, sorry! Pedig mind a 2-szer jol irtam be, nya mindegy, akkor itt a 2 link:
Na az elobbi kis kep helyett alljon itt a rendes :)))
Szoval:
Illetve:
Asszem erre mi PC-sek is irhatuk, hogy No Comment, nem igaz, game-boy? :)))
PyRex
Sorry, ez nagyon nagy lesz, de egyebkent a konzolosok ugysem neznek meg, ha csak linket raknek, ugyhogy inkabb alljon itt maga a kep:
PyRex
Bocs, hogy "kilognak" a kepek :)
PyRex
Nya, 1-2 kepet en is mutatok...
Egy GeForce-ra irt real-time first person szemszogu demobol:
Asszem azert itt enyhen tobbrol van szo, mint "voodoo-s texturak rafesziteserol":
PyRex
Egy kicsit elgondolkodni: Itt elhangzott, hogy PS2=Intel 800MHz.
Akkor a PS3 sebessége=1000xPS2 azaz Intel 800000MHz (800GHz).
A NASA érdeklõdve várja a PS3 megjelenését. :) Ekkora hülyeséget!!!
Látszik, hogy game-boy nagyon tapasztalatlan a témában.
A PC-sek már jól tudják, hogy egy-egy beharangozott cucc (vagy akár játék) 'tudását' elõzetesen mindig túlértékelik. Ezekben némi szándékosság is fellelhetõ, kis füllentések az érdeklõdés felkeltésére.
Az IGAZI megmérettetés az, amikor elmegy a tesztelõ a boltba, és megveszi (azt amit Te is megvehetsz bármikor), hazaviszi és kipróbálja. Amit õ tapasztal, az vehetõ számításba más cuccokkal való összehasonlításoknál.
DE NEM AZ amit a gyártók egy-két évvel elõre igérik, hogy szeretnének. Az nagy semmi, mese, reklám, mézesmadzag.
Ezt game-boy és társai okulására írtam le, remélem felfogják amit írok, ennél jobban már nem tudom szájba rágni.
De ez sem: http://pcmedia.ign.com/media/previews/image/medalofhonor001.jpg
Az egy dolog, hogy valaki nem ert valamihez, de hogy lehet ennyire bedolni a reklamoknak ill. marketingnek?
PyRex
Hát igen. Az fel sem tûnik neki, hogy egyszer az X-boxot isteníti, mint ps verõt, (amibe ugyebár a pc-s gyártók csinálják az alkatrészt -> ugyanazokat a techológiákat használják pc-n is), máskor meg a ps3-ról szövegel. Tehát ha az nVidia + intel most erõsebb gépet tud gyártani, mint a sony, akkor ezt megteheti késõbb is. (meg ugye pc-re is megcsinálja). Tehát ha a ps3 1000x erõsebb lesz, akkor a többi konzol és a pc is. Eddig nem tûnt föl neki, hogy hosszútávon tök fej-fej mellett halad mindegyik. (legalábbis sebességben). A technológiák ugyanazok, a gyártók is sok esetben.
"Megnézem azt ki visz át egy alapbol gyengébb rendszerre azaz a Pc-re bármilyen játékot a 4Ghz-es Pc-nek megfelelö X-boxrol."
Na ez a mondat azt hiszem mindent elarult :))) Koszi game-boy, legalabb egy emberrel kevesebb, akire oda kene figyelni :) EKKORA BAROMSAGOT :)))))) Persze te azt is elhiszed, hogy a PS3 ezerszer gyorsabb lesz a PS2-nel. (Mondjuk ha 5-6 ev mulva jelenik meg, akkor erre van nemi esely, bar eszmeletlen pici...)
PyRex
Mellesleg, gondolom mindenki tudja, hogy az x-box csak 2002-ben jön ki, és kb 2007-8-ig kéne tartania. Ha ennek fényében szemléljük az adatokat (és figyelembe vesszük a pc-s hardware fejlõsdédét, amivel kb évente megduplázódika sebesség), akkor eléggé nevetségesnek tûnnek az adatok és a képek is. GC detto.
válasz nuku?
hát akkor ennyit game-boyról...
Erre válaszolj: ha egy relatíve lényegtelen kiegészítõ chip ilyen teljesítményre képes, akkor miért raknak cpu-nak egy "szar", "fos" p3 733-at?
Az én válaszom: mert ez a mûvelet/sec egy baromság. Így nem lehet összehasonlítani egy ilyen chip teljesítményét egy cpu-éval.
Fogd már föl, hogy az a chip csak a hangért felelõs, meg a hálózatért köze nincs sem a grafikához, sem a gameplayhez! Szerinted mi a faszért van benne a CPU meg a GPU, (ami megegyezik a pc-sekkel)??? Gondolkozzál már! Elolvastad amit írtam bazzeg? 1 órajel nem egyenlõ 1 mûvelet.
Hû,. egy techdemo! Láttad már a készülõ játékok (pl Malice) képeit? Miért van az, hogy azokon kb 100-ad ennyi poligon van, emg úgy az egész sokkal gyengébb? Bár ezen a képen saccra 150-200 ezer poligon lehet. Ez pedig nem elég a teljes játéktér ilyen mértékû kidologzására. Magyarul egy játékban sem fogsz ilyen kidolgozottságú dolgokat látni, lévén ott "kicsit" nyagobb a terep. Mellesleg még mindig nem mutattak nekem mûködõ x-box-ot.
A ps3 hírt már megvitattuk, nézd meg a 16. oldal legvégét és a tizenhetedik elejét.
game-boy: kicsit megindokolhatnád, hogy miért felel meg 4ghz-es pc-nek. Azt a multimédiás chiprõl írják, ami a hangért felel meg az usb-ért meg ilyen ökörségekért. Most akkor mondd már meg, hogy ha ez az egy chip megfelel egy 4ghz-es komplett pc-nek, akkor minek a grafkártya meg a p3-as cpu? Ennyit errõl a nagyon hozzáértõ cikkrõl. (mellesleg egy órajel alatt egy cpu több mûveletet végez el, úgyhogy a 4 ghz is faszság)
Koszi game-boy, de ezt eddig is tudtuk. :) Mondjuk egy mondatot kiemelnek: "A játékgép 3D-s lehetõségeit elsõsorban a DirectX 8 Xboxra csiszolt változata fogja meghatározni" - ezek szerint tehat megsem full hardwarekozeli programozasrol lesz szo, ami a grafikus chipet illeti. Tehat lesz DX az X-Boxban is. Nagy valoszinuseg szerint emiatt lesz konnyu az X-Boxos game-eket PC-re atvinni...
PyRex
Amugy erdekelne a link, hogy hol olvashato ez a hirecske...
PyRex
game-boy:
Nem, ez nem azt jelenti, hogy X-Boxra adjak ki ugyanis az tobb, mint fel ev mulva jelenik meg, a Stunt GP pedig most sem lenne az a grafikai csoda. Szerintem egyszeruen a demorol a visszajelzesek alapjan dontottek igy, vagy pedig rohadt nagy kamu az egesz (en az utobbira szavazok... :)
PyRex
game-boy!
Hányszor fogod még ugyanazt a hülyeséget leírni?! Stratégia vagy doom-klón? Ne nevettesd ki magad! A játékok változatossága és minõsége terén bármelyik konzol elbújhat a pc mögött. A ps2 meg fõleg! Veszel 130k-ért (netto!!) egy gépet, hogy játsz az ssx-szel a tekkennel meg a ridge racerrel? Na ne már. Mellesleg a dupla árú pc-vel még tudok rendesen netezni (értsd: számokat letölteni, demokat, képeket, videokat, warezt stb.), képet, hangot szerkeszteni, honlapot csinálni, soroljam? És ami a legfontosabb. A most kapható ps2 játékok 19000 (!!) Ftba kerülnek. (és ugyebár a dvd-t nem lehet másolni, ami cd-s, ahhoz meg modchip kell) Veszel tíz játékot, az 190000 ft!!! Gondolkozzál már.
Na, regeltem magamat! :)
PyRex
EMBEREK , en nem ertelek titeket ... minek altok le vitatkozni olyanokkal akik 1xruen nem tudjak megerteni hogy gagyit vettek annyiert amennyiert ... lehet hogy azzal is lehet jatszani DE csak jatszani ... (azert megnezem majd ki fog velem konzolrol SWAT3-azni ) ... nekem ez volt az utolso hozzaszolasom ehhez a topichoz ... es ti sem aljatok le lamakkal veszekedni
Egy nagy nulla es kesz!!!
Azért a sors iróniája, hogy egy dreamcast tulaj nyitotta ezt a topicot (talán irigységbõl?), majd két hónappal késõbb kiderült, hogy az õ gépének áldozott le de nagyon :).
Nem kell nagy jósnak lennem, hogy megjósoljam ugyanezt a PS2 tulajoknak, sorry, ez van. Csak idõ kérdése!
Egy konzol sem tud lépést tartani a pc-k fejlõdésével, lemaradnak és eltûnnek a süllyesztõben, csak agonizációjuk ideje változó. Ilyenkor a hoppon maradt konzolvásárlóknak max egy vigasza lehet: 'legalább olcsó volt'.
A pc-s játékokat pedig csak óvatosan szidjátok kedves konzol-rajongók, mert az X-Box-otokon remélhetõleg még nagyon jókat fogtok velük játszani. Akkor majd megértitek mirõl is beszéltünk MI és visszanézve jókat mulattok majd saját hozzászólásaitokon.
Jó, ezek nem olyan sértõek, de ezek is általánosítások.
Csak a sor végi enterekre vonatkozott a kötekedés, és nem kell komolyan venni azért volt ott az a szmájli. Bocsesz.
Egyébként ha már az általánosításnál tartunk, az ellenkezõ oldalon is vannak dögivel. "Minden pc-s játék fagy, bugos, patchelni kell" "Minden PC-s játéknak olyan nagy a gépigénye, hogy nem is ehet vele rendesen játszani" stb..
Jaj. Azért egy szöveget normálisan is be lehet ám gépelni. Mi ez, vers? :)
Ja és láttad a híreket most? A DC halála nem kamu, hanem tény.
Konzolos: igen pont erre gonoltam. Te látsz is? Hú, két tartály! Az egész szoba kb feleannyi poligonból épül fel, mint az a két tartály, a textúrák rondák és homályosak, a Snake mögött lévõ csõ is szögletes(de ez legalább nem textúra, mint a falon található dolgok, meg a plafonon a csövek nagyrésze.
Drága konzolos, megint azzal jössz, hogy pc-re csak stratégia van, azok is szarok? Tényleg nem olvastad el amit írtam? Nézz már át a többi topicba is, rengeteg jó játékról van ott szó, és azokon kívül is van egy rakás. Szerintem a 200ezres pc jobban megéri, mivel a DC már egy kifutott gép, akár tetszik akár nem, elavult. A 200k-s pc-mmel meg tudok ezer más dolgot csinálni, és nem kell 15k-s játékokat vennem (vagy "lecsupaszított" warezt, hogy cd-re ráférjen).
Gabo: elfelejtkeztél az Everquestrõl és az Ultima online-rõl ami már kezdi megközelíteni a papíron, mesélõvel játszott szerepjátékokat, és hamarosan megjelenik a Neverwinter Night ahol lesz játék mester aki felépíti a történetet õ kreálja a feladatokat stb. a konzolon meg maradnak az FF hez hasonló "RPG-k" ergo bizonyos területeken a pc jóval elõbbre jár mint a konzol.
Aki csihi puhira vágyik annak továbbbra is a konzolt javaslom arra nagyon jó...
Game-boy és a többi konzolos: Volt "szerencsém" látni a Lodos Wart a G1-en. /Diablo hangján/ -HA-HA-HA...HA-HA-HA-HA-HA! Azért lenne jobb a D2-nél, mert 3D-s megjelenítése van? Csiga lassú, rosszúl beállított kamerakezelésnek köszönhetõen pont azt nem látod amit a leginkább kellene. Akkor inkább a Dio izonometrikus megjelenítése. A tárgyak kialakítása elnagyolt, hogy a TV-d képernyõjén is lásd, hogy egyálatalán mi is az. A Dio-ban a tárgyak részletdúsak és illenek a pályák hangulatához. A karakter mozgása röhejes, az emberi anatómia legkisebb ismeretérõl sem tanuskodik. Futás közben leginkább azt a benyomást kelti, mintha enyhén vízfejû lenne és feje állandóan lehúzná. Végig azt az érzést kelti, mintha orrabukni készülne. Az ellenfelek kidolgozása is elnagyolt. D2-ben részletesen kidolgozottak az ellenfelek, animációjuk pedig eltaláltnak mondható. A felszerelési tárgyak nem látszanak az LW karakterén. Ellenben ez már a D1-ben is jól látható volt, D2-ben pedeig a legapróbb részleteket is ki lehet venni. Már "messzirõl" látszik, ki milyen tárgyakat használ. A tárgyak száma a D2-ben több száz körül van. Ezek többsége speciális. Az LW pályái gondolom fixek. Ezzel szemben mind a kettõ D-ben új játék indításakor, új pályák várnak felderítésre. Az LW-ben EGYETLEN barbár karaktert választhatsz. Ezzel szemben D1-ben ALAPBÓL harcos, mágus, tolvaj; D2-ben barbár, lovag, nekro, varázsló, amazon; a Hell Fire-t és a D2-höz hamarosan megjelenõ küldetéslemezt nem is emlitem. A D2 alap karakterei, a képzetség-rendszernek köszönhetõen szinte teljes mértékben egyedivé fejleszthetõek. Lehetõség van a specializálodásra is, figyelembe véve azt is, hogy multi vagy singl karakterrõl van-e szó. A LW esetében a multis játék lehetõségét meg sem emlitették, ezzel szemben a D1, D2-nek ez az egyik legnagyobb erõssége. Ennek a csúcsa a b-net. De nem csak a Battleneten lehet játszani. Bárki hostolhat játékot, 3-4 játékosig zökknõmentesen lehet játszani egy mezei modemes kapcsolattal is. De a legjobban a narrátor megjegyzése tetszet: "-Nagyobb csata esetén BELASSÚL a játék..." - nem szó szerint idézve. Ez remkül látszot is a felvételeken. Négy ellenfénél több esetén BELASSÚLT elég rendesen a játék! D2-ben néha tíznél több ellenfél is látható egyszerre, érezhetõ lassúlás nélkül. Ennyit a DC erõtartalékairól! A játék hangjai a mangás õsétõl lettek kölcsönözve, és ez hallatszot is rajta rendesen. Ami meg biztos, hogy a D1 zenéjének hangultatát hosszú ideig nem fogják túlszárnyalni. Az átvezetõ animok a D2-éhez viszonyitva csak középszerûnek tekinthetõek. Összegzés: Ha az LW a D1 után jelent volna meg, akkor is csak egy Diablo vagy Gauntlet klón lett volna. De már a D1 is túlszárnyalja, a D2 pedig magasan jobb és szebb nála.
RPG-k: Még mindig fogalom zavaraid vannak! Egyetlen olyan ember sem állította soha a Dio2-rõl hogy RPG, aki valaha is játszott igazi szerepjátékot. Söt sokan szomorúan tapasztalták, hogy az igazi játékokat is megfertõzte ez a hack-n-slash stílusú szemlélet. A szerepjátékok társasjátkok közé sorolhatóak, és semmi közük nincs a számítógépekhez. Az RPG egy gyûjtõ fogalom, ami alatt rengeteg különféle szabályrendszerre épülõ játékot értenek. Az AD&D az egyik legismertebb ezek közül, de ezen belûl is különbözõ világok léteznek a saját egyéni szabályaikkal (Forgoten Realms, Greyhawk, Dragonlance, Planescape, stb.). Ezek a szabályok adnak keretet a karakterek kialakításához és formálásához. De ahány rendszer annyi féle megkötés létezik a karakterek fejlõdésére. Ebbõl a szempontból az AD&D az egyik leginkább megkötöttebb, de pl. a CP2020-ban már elég lazán lehet alakítgatni a karaktereket. A másik félreértés az, hogy egy RPG-ben a mágia az egyik legfontosabb összetevõ. A játékrendszerek között találni lehet fantasy, sci-fi, horror játékokat, de léteznek kevert rendszerek is. Tehát mikor számítógépes RPG-krõl beszélünk elõbb azt kell tisztáni melyik rendszerre épít. Ebbõl következik, hogy mennyire lehet beszélni a karakterek szabad fejlõdésérõl, megkötötségérõl. És ezen rendszerek ismerete, a szerepjátékosi múlt az, ami alapján már el tudja valaki dönteni, mi tekinthetõ RPG-nek és mi nem. A Baldur's Gate a legjobb adaptációja az AD&D szabályainak, ami eddig megfordult a kezeim között. A Fallout pedig erõsen emlékeztet a CP2020 egyes szabályaira. Ellenben a FF a kötött történetével, harc-akció orientált rendszerével, a minimálisra csökentett szereplési lehetõségeivel CSAK hasonlít egy RPG-re. A szabályai írott szabálykönyvben nem jelent meg soha és valószínûleg már az elsõ játékülés alkalmával a sarokba vágná egy komolyabb játékosokból álló társaság. Az okok, a kiegyensúlyozatlan rendszerben kereshetõek. Ráadásul az FF minden részében gyökeresen megváltoztatják õket. A valódi szerepjátékokban egy játékos EGYETLEN karakterrel játszik egszerre! Ezt fejleszti és alakítgatja. Egy játékos csapatban minden karaktert MÁS-MÁS játékos irányit. Egyedül a játékvezetõ az, aki egyszerre több "sakkfigurát" tart a kezében. Egy karakter kialakítása nálam pl. 1-3 napot is igénybe vesz. Kezdõdik az alap ötletekkel, majd sorrakerül a fizikai tulajdonságainak "kidobása" és befejezõdik a karakter végleges megformálásával. Ez az állapot is elég képlékeny, de már tartalmazza a karakterem elõtörténetét, múltját, részletes leírását és fõbb céljait, mozató rugoit. Játékvezetõként még ennél is nagyobb lehetõségek állnak az ember rendelkezésére. Mind a történetet, mind a mellékszereplõket, ellenfeleket Én alakíthatom ki. NOS EZ AZ AMIT NAGYON-NAGYON HOSSZÚ IDEIG NEM FOGNAK TUDNI MEGVALÓSÍTANI, MEGKÖZELÍTENI SEM PC-N, DE MÉGKEVÉSBBÉ KONZOLON!
Rippelt játékok? Hál isten PC-n nem kell lemondani mostmár az esetlegesen másolt játékoknál SEM az audiokról és az átvezetõ animokról. De ha DC-n (PS2-n) jó nektek herélt játékokkal szóakozni ám tegyétek!
Felbontások avagy TV vs. Monitor: Cseszhetitek a konzolotokat monitoron, ha a játékok nem skálázhatóak, és ebbõl kifolyolag ugyan azt a vacak felbontást és részletességet használják a monitron is mint a TV-n. A TV-k képminõsége még nagyon sokáig nem fogja elérni a monitorokét, de vannak elemek, amik lassan bekerülnek a TV-kbe is. De ezek a csúcskategoriás TV-k árban is ott vannak a csúcson. A legtöbb ember NEM tudja megengedni magának ezek megvételét és ennek SEMMI köze a számítógépek árához. A konzolos játékok képminõségben, egy mezei TV-n fényévekkel maradnak el a monitorokon futó PC-s játékoktól. Ráadásul senkinek nem kell görnyednie a monitor elõtt. Én legalábbis kényelmesen hátradölve szoktam használni a gépemet.
Raziel: Olvasd el az elõzõ Game-boynak szóló hozzászólásomat, amiben a pénzes versenyekrõl volt szó! (Ha eddig nem tetted volna...)
Gabo
U.i.: Az esetlegesen elõfoduló elírásokért és helyesírási hibákért bocsi, de lusta vagyok átellenõrizni. Ráadásul nincs hibakeresés itt az SG-n. ;)
Sebaj, eggyel kevesebb konzol...
Ugy jarnak, mint anno az Atari...
Nem vennének a simsbõl egyet se konzolon. "Hiszen a Gran Turismo sokkal szebb"...
Ja, akkor jó :)
Szerintem kiadják, az egyet is kiadták, a mgs-x pedig sztem az MGS2 x-box verziója lesz, tök ugyanaz.
Mármint nem kéne játékokat vennem utána a DC-hez, ezt akartam mondani, ha nem volt elég vlágos!
Na, miért 25k-ért én vennék DC-t, ha lenne ennyi fölös pénzem, és nem kéne játékokat vennem! Csak hát a GD-t ugye nem lehet másolni..
Egyébént az érintett képek a 3. oldal alja felé vannak. Tényleg nem értem, a konzolosok ennyire elvakultak, hogy amit nagy hírrel harangoznak be, azt automatikusan szépnek látják? De most komolyan, ha ez egy pc-s játék lenne, és nem a MGS2, egybõl lefikáznák, hogy milyen szar a környezet.
He.
Nézegettem a topic elejét, és valahol találtam egy rakás képet a MGS2-bõl, amit konzolos direkt nekem rakott be, és nem is néztem meg õket. Azért tette be, hogy bebizonyítsa, hogy a mgs2-ben a környezet is nagyon jól ki van dolgozva.
KONZOLOS: Akkor most itt (enyhén szólva megkésve)válaszolok. Jól vagy?? Ezek röhejesen bénák! Ha neked ez kidolgozott környezet, akkor nem tudomk, hova tetted a szemed. Kib szögletes minden, nem tûik fel???? Azt hittem a MGS2 ennél sokkal jobb lesz.
Hát nem egetrengetõen, de rosszabb. És ha 1024-bõl váltasz vissza, sokkal rosszabb. A TV-n meg még homályosabb a 640x480 (csak kevésbé pixeles), engem még az is zavar, ha éleshez vagyok szokva.
Ja, a 640x480-as játékokkal sokra mennék monitoron...
megint irc hangulat uralkodik..
Ja, nem számít a felbontás, ez jó. Játszottál már 1280x1024-ben? Nem ugyanaz az élmény. nem is beszélve azokoról a játékokról, amiknek kell a nagy felbontás, hogy élvezhetõ legyen.
Ja, aps2 most jelent meg. Szerinte milyen játékok lesznek egy év múlva pc-re? Ennél biztosan jobbak. Nem is beszélve arról, hogy mi lesz három-négy év múlva. A ps2 meg marad olyan, mint most.
game-boy, akármilyen Tv-je van, felbontásban és képminõségben soha nem éri el egy monitor szintjét, fõleg nem egy jó monitor szintjét. (egy 72cm-es 100hz-es tv árából olyan monitor veszek, mint állat)
Bazmeg game-boy, neked csak at ign.com létezik? Tudom máshol is ezt írják. Viszont mi kicsit régebben játszunk crpg-kkel mint te, úgyhogy szerintem hinned kéne nekünk. Mellesleg kb 1000 forumon és cikkban olvastam, hogy a Diablo2 nem rpg, nem csak én gondolom így. Ja és pont te mondtad, hogy a Dio2 szerinted sem rpg, hanem csihi-puhi? Akkor most te is felülbírálod a kiadókat?? Pancser.
Ja, és félreértések elkerülése végett a FF jó játék! (legalábbis a 7. rész)
Mert ugye ettõl szerepjáték a szerepjáték, hogy magadat viszed bele a történetbe, és nem a fejleszõk mondják meg, mit hogyan csinál a fõhõs, hanem te.
Bocs, én pont azt mondtam, hogy a Diablo SEM RPG, és Profeta is. "Olvasd végig!!!" (és persze tüzetesebben.) Még egy dolog van ami zavart a FF-ben. (és más játékokban is, pl MGS). A fejlesztõk túlságosan is megszabják a történet alakulását. szinte minden perce meg van határozva a játéknak, a szereplõk reakciói, érzései, stb. W. Spector a DeusEx(ez sem rpg!) designere mondta, hogy õ úgy írta a történetet, hogy a lényeget meghatározta, vannak csomópontok, de azok között a játékos teljesen szabadon alakíthatja a történetet, hozhat saját döntéseket, és a saját értékrendje szerint állíthat fontossági sorrendet. Ugyanez jellemzõ pl Falloutra, pl kinyírhatod akár a társaidat is, hogy elszedd a páncélját, vagy eldöntheted, hogy segítesz-e embereknek, vagy hogy egyáltalán bemész-e egy városba, vagy továbbálsz, stb. Ez megvan valamilyen szinten a BG-ben is.
Game-boy: Olvasd végig!!! Szerinted PC-ken nincsenek pénzes versenyek? Ez is ismereteid hiányosságát mutatja. Javaslom nézd meg a régebbi hozzászólásokat! Ott már említettem a CPL-t a legnagyobb hivatalos FPS (Q1, Q2, Q3:A, UT, CS) versenyeket rendezõ szervezetet. Az Õ versenyeiken kívül még jópár hasonló rendezvény is rendszeresen szokott lenni. Ezek a versenyek TÖBB 10000 DOLLÁR összdíjazásuak!!! (És ez nem elírás volt.) Kérdem Én konzolokon mikor lesz annyira aktív a közösség, hogy pl. az mportal-on most induló klánligához hasonló léterjöjjön? Vagy esetleg egy EarthQuake-hez hasonló bajnokság? Talán ha az X-box kijön, ott lesz erre lehetõség, de elõbb aligha és a doboz megjelenése után is el fog telni még néhány év.
A szerepjátékokról (RPG) is írtam már. Addig még életedben VALÓDI szerepjátékot nem próbáltál, fogalmad sem lehet arról milyen. (Én is tudok ilyeket írni! :)) Ismét felsorolok néhány játékrendszer címet: Advenced Dungeons and Dragons (AD&D), Codex, Ars Magica, M.A.G.U.S, Cyberpunk 2020 (CP2020) stb. Ha ezekre a címekre rákeresel oldalak ezreit (!!!) fogod találnai, amik csak ezekkel foglalkoznak. Nézzetek el végre ide is: http://rpg.rulez.org/
Ez a legjobb magyar RPG-s oldal, és elárulom NEM kimondottan a játékok számítógépes adaptációival foglalkozik. Egyszer el kellene menned egy szerepjátékokkal foglalkozó boltba és kézbe kellene venned néhány szabálykönyvet! Bár ehhez olvasni is kellene... Sok a szöveg? Egy-egy játékülésen az esetek 90%-ban csak a szövegelésen van a hangsúly! Mivel kb. 8-9 év aktív szerepjátékosi múlt áll mögöttem, és az esetek többségében Én voltam a játékvezetõ (DM , KM, GM ahogy tetszik), így tudom mirõl beszélek. Tehát ki merem jelenteni, hogy az FF (és a hasonszörû játékok) NEM RPG-k. Eddig PC-ken a Baldur's Gate I., II. és a Fallout 1., 2. voltak azok a játékok amik talán leginkább megközelítették (!) az igazi játékokat. Hogy az általad belinkelt oldalon RPG-nek sorolták ezeket a játékokat, az csak az ismeretek hiányára és a játékokat értékesítõ cég PR és reklám "szakembereinek" fogásainak köszönhetõ. Ha errõl akar valaki vitázni jobban teszi, ha elõtte felkészül!
Más téma: magyarázza el valaki nekem, hogy hoyg lehet másolni a GD lemezeket. Mert ugye arra több fér, mint egy CD-re, tehát a GD-re készült játékokból ki kell szedni dolgokat, hogy egy CD-re ráférjen. Ha meg csak eredetit veszel, akkor enyhén sokat kell költened rá, nem? (fõleg ha "és heti 4-5 látványos akcio,rpg,autós" játékot vesztek (game-boy)). Fõleg hogy a konzol játékok eredetiben borzalmasan drágák.
Ez már mindjárt más! Saját érvekkel már lehet valamit kezdeni.
Ezért mondtam, hogy nem sorolható be semmilyen kategóriába egyértelmûen.
-Karakterfejlõdés nem merül ki új varázslatok megtanulásában. Egy RPG-ben a karakteredet tudod specializálni, minden tulajdonságát meghatározni. A játék végére teljesen eltérõ karaktereket lehet létrehozni, az egyik harcolni tud jól, a másik tolvaj, a harmadi varázsolni, stb. Némelyikben vannak karakterosztályok is. Magyarul: teljes mértékben te tudod meghatározni a karaktered jellemét és képességeit. Ez a karakterfejlõdés. -jellemzõ még a non-linearitás is az RPG-kre, a párbeszédekben nagyobb interaktivitás, döntéseket lehet hozni a beszélegetésekben. Általában az egész játék egymáshoz nem nagyon kapcsolódó, és idõben felcserélhetõ mellékküldetésekbõl áll (persze a fõ cselekmény mellett). Az energia pótlására szolgáló kütyük(ez még a quake-ben is van), körökre osztott harc; ezetõl nem lesz rpg.
Ha még mindig RPG-nek tartod, akkor fogalmazzunk másképp. Szóval:(tegyük fel) vannak a FF szerû RPG-k (brrr), és vannak a BG, Fallout szerû RPG-k. Mi az utóbbi fajtát szeretjük (és nagyon sokan mások is), és ezekkel konzolon nem tudunk játszani.
Figyelj, nem állítom, hogy okosabb vagyok, de gondolkozz egy kicsit. A FF-nek nem tudnék kitalálni egy ráillõ kategóriát, mert nem is kalandjáték, nem is RGP, nem is akció. Valamit mondani kell, hogy mi. Ezért azt mondják, hogy RPG. Mert vannak benne RPG-re emlékeztetõ elemek. Viszont ettõl még nem lesz az! Egyébként nem tudom, hogy egy cikkírónak miért kell feltétlenül jobban tudnia ezt, mint egy átlagos gamernek, aki szokott játszani RPG-kkel.
Ja, és ugye azt se felejtsd el, hogy mi játszottunk a FF-val (én csak a 7-tel), úgyhogy van fogalmunk arról, hogy hova kell sorolni.
game-boy: Errõl van szó, bazzeg. Nem játszottál még RPG-vel, ezért kizárólag egy psx magazinra tudsz hagyatkozni. Gratulálok. Csak azt elfelejted, hogy akik ezt írják, azok is annyit játszottak igazi RPG-vel, mint te. (mellesleg azt adják meg, amit fejlesztõk mondanak a játéukról)Nem helyettesítheti sem a BG-t, sem a Falloutot, se más CRPG-t. Egy GF2 MX (T&L-lel) 35000 ft. Egyébként pont ezért írta a Sacrifice-t Profeta, mert az a TNT2-n is gyönyörû, és Akármilyen jó gépet teszel alá, az alkalmazkodik hozzá, és annál látványosabb lesz. Tehát TNT2-n nics lebutítva, hanem Geforce-on van "feljavítva".
És mielõtt még valaki azt írja, hogy pc-re kevés a jó játék, nézze már meg a többi topicot is a Játékosok fórumában! Nem kéne csukott szemmel internetezni! Kb az elsõ 100 topicban fõleg új játékokról van szó, és egyik sem olyan nagyon gyenge.
Game-boy: A FF NEM RPG. Ezt már kb ötvenszer leírtuk. Attól, hogy a konzolos fejlesztõk mindenre rásütik az RPG megnevezést, még nem lesz az. Látszik, hogy még életedben nem játszottál normális CRPG-vel, viszont addig befoghatnád a szádat. Mellesleg a Diablo2 sem RPG. (látványos RPG-t akarsz? Vampire! vagy készül a Dungeon Siege, NWN, stb.) Más. Honnan az Istenbõl veszed, hogy PC-re nem jelennek meg jó játékok???? Nem is játszol pc-vel. Régebben már felsoroltunk a közelmúltból úgy 50 kiemelkedõ játékot. Gépigény? Ébredj már fel, bazzeg! Egy 600-700-as Duronon (kb 16000+áfa) GF1-gyel MINDEN játék tökéletesen fut 1024x768-ban max grafikával.(50-60 fps) És ezek messze nem a legdrágább cuccok. Ha már régi a géped, akkor meg az upgrade-ig kihúzhatod kisebb felbontásban, közepes grafikával. Már nem 195 van, amikor a húsz fps volt a játszható pc-n. Most már nem adnak ki úgy játékot, hogy ne fusson 40-50 fps-sel egy átlagos gépen.
konzolos tesója:A GF2 nem 90ezer forint, hanem 60. Nem mindegy.
Ja és a helyes egyenlõség:
Dreamcast = Pentium166 + S3trio3D + 32M ram
Sony PS2 = Pentium200MMX + Voodoo1 + 64M ram
:) (ti kezdtétek)
Az egyetlen amit becsülök a konzolos családnál az a testvéri összetartás. Na de hogy a lámaságban tartsanak ennyire össze az világröhej. Már kezdem fontolgatni, hogy átfordítom õket angolra és csinálok egy weboldalt (Konzol-Brothers) a magyarul nem értõk szórakoztatására.
Nem tudom, az ilyesmire is van copyright?
Késõbb lehetne élõ webközvetítés tolmáccsal.
Game-boy: Azt hiszem gond van a felfogó képességeddel. Ha elolvastad volna a válaszokat, akkor egyértelmû lenne, hogy a gf2 NEM HIBÁS. Valószínûleg a Radeon kártya megjelenítésével volt a gond, az egyik fx nem volt bekapcsolva. De ha a kártya lenne a hibás azt két módon is tudnák orvosolni új driverrel vagy egy kártyabios frissitéssel. Konzolokon egy ilyen jellegû hibát az összes gép visszarendelésével tudnának csak megoldani! Aki meg feketén vette az ígyjárt...
Ember, PyRex: Az Unreal-engine egy állandó fejlesztés alatt álló rendszer. Ami jó azt meghagyják benne, ami rossz azt kiveszik, és az újításokat belepakolják. A fejlesztés egyes lépcsõfokait mindig látni lehet pl.: Unreal, UT, Rune stb.. A következõ fázist abban a nevezetes techdemoról készült videoban láthattátok. Ezeknek a fejlesztéseknek nagy része a régebbi játékokba is bekerül a patchek formájában. (Konzolon erre sincs lehetõség!) A csontvázalapú animáció az UT-be már bevezetésre került a Bonus Pack 4-el. A glide lassan a múlté, az engine köv. generációja (U2?) már D3D és talán openGL optimalizált lesz. Valamint lesz T&L, dx-es textura tömörítés, hightfield-es tájmegjelenítés, emelt polygon szám, csontvázas anim.
Na megyek inkább aludni, remélem valami jó csúcs(os) szilikongrafikásat álmodok. ;)
A konzolosoknak is szép álmokat kívánok, például ahogy az ILM-nél mozit szerkesztenek konzolokon.
ahhhh, elb...tam na mind1
Szilikon grafika rulez:
(.)(.) ) .( ( Y )
De persze konzolon mindkét képre a csodálatos-szuper-szilikon csúcsgrafika jelzõt harsognák game-boy és társai.
Fagyhat? Hol van itt szó fagyásról?
Az UT-enginetõl ne várj sokat, már kifutóban van, készülnek sokkal szebb játékok is, több poligonnal.
Nem szvaznék rá, hogy az Itanium szerverproci marad, de ha mégis, lesz más IA64-es proci, ami játékra lesz tervezve.
Nézzük meg a Microsoftra nagyon jellemzõ piaci viselkedést, ez fogja meghatározni az X-Box jövõjét is.
Tehát picipuháék elõszeretettel szereznek elõnyt azzal, hogy egyszerre több piaci szegmenst lefednek termékeikkel. Például ott az Office sorozat, kiütötte nyeregbõl a konkurenciát, mivel olyan komplett csomagot kínált, ami teljesen ellátja egy iroda szükségletét.
Vagy ott van a joggal támadott oprendszerük, ezzel is kiütöttek jónéhány céget a böngészõk, e-mail kezelõk, multimédia programok piacáról.
És mostanában megkörnyékezik a konzolok világát. Könnyen átlátható a szándék, a PC ipart és a konzol-ipart lefedõ piaci stratégia.
A többi következtetést már mindenkinek a fantáziájára bízom.
A DC-chip beépítése sem lenne rossz húzás, nem lenne kérdéses mire 'upgradelnének' a mostani DC tulajok. Ez is egy szép szelet a tortából.
Én inkább a távolabbi jövõre gondoltam, mondjuk az X-box utódjára. És olyan szintû kompatibilitásra, hogy ki sem kelljen adni külön a játékot, emulátor se kelljen(mert az mindenkéápp lassít), hanem egyszerûen beállíthasd, hogy milyen gépen akarod futtatni a játékot.