Primitívnek nem nyilvánítottam a konzolt, hanem azt mondtam, zavar, ha primitív az irányítás. Értsd auto-célzás, stb. Meg azt hogy a MGS solid játékmenete nekem primitív és egyszerû volt kicsit. (ettõl függetlenül tetszett, jó volt a story). Szóval a konzol nem primitív, csak a játékok jóval egyszerûbbek, mert ez kell egy csomó embernek. Ez nem azt jelenti, hogy primitívek, hanem nekeik fontos, hogy leüljenek, és egybõl tudjanak nyomulni, minden öt perc alatt megtanulható legyen, és ne kelljen órákig gondolkozni egy probléma megoldásán. Én a Civilization-t anno kb három hét alatt tanultam meg kezelni (könyv híján), és szerintem egy konzolos-beállítottságú játékos már rég feladta volna, de nekem tetszett. (és én pl nem cserélném el a Fallout-ot ezer GT-re vagy FF-re sem). Ennyi, ettõl nem primitív egyik konzolos sem, csak nekik mást jelent egy jó játék, mint nekem.
((Még annyi, hogy q3-ban pc-n maxra vetted a textúrákat, mikor nézted? A high quality beállításban nincs max-on, külön be kell állítani.) (ezt már tényleg csak zárójelbe jegyzem meg, mert nem nagyon lényeges, csak gondoltam megkérdem))
soniq: szerinted tényleg megér annyit ez az egész baromság, hogy elmásszak oda hozzád megnézni a DC-t, amit egyébként is megnézhetek? Ha 98-ban volt DC-d, az azt jelenti, hogy magyarországon akkor volt elérhetõ. Tehát nekünk nem négy éves. A játéktermi gépek nem érdekelnek, az a lényeg, hogy te még nem tudtál 96-ban otthon játszani a DC-vel. Hogy hány éves hardware-t tesznek a gépbe, nem számít. Itt most be is fejezem ezt az egészet, mert tényleg nincs semmi értelme, mint már az elõzõben leírtam, más igények, más gépek.
Laza: Hozzászóló nem az index forumban volt? Vagy itt is. Egyébként tényleg elég primitív, nem kéne törõdni vele.
Nemtom halotatok e hogy a GameShark megcsinalta azt a (gondolom) szoftvert amivel a netes jatekokat lehet kodozgatni......... ez teljesen megoli a netes jatekot......... (cikk: www.ign.com)
Laza
hozzaszolo: nemtom honnan veszed a batorsagot hogy megfenyegess e-mailban, hogy ne merjek tobbet ebbe a forumba irni........ az ir ide aki akar, es ezt nem tudod megakadajozni.... hulyegyerek..... gondolkozzal mielott ilyen bator lepeseket teszel...... azt hiszed megijedek a hecker haverjaidtol......... mivel free szerveren van a honlapom sok kart nem tehetnek....... max ujra felteszem (el van mentve)... ennyit rolad :))))))))))):))))) haha
Laza
Soniq, még valami a q3-hoz. Tegyük fel, hogy elfogadom, hogy a q3 DC-n ugyanolyan jól néz ki.(pedig nem!) Ezzel szemben (és ezt nem csak én mondom, jónéhány helyen olvastam), DC-n kb negyedakkora a framerate, pedig csak maximum 4 játékos játszhat egyszerre! Itthon akkor sem esik 60 alá, ha nyolcan öljük egymást. Persze átirat, tudom, de egybehangzó vélemények szerint jó átirat, ami kihasználja a DC-t teljes mértékben. Mégis sokkal-sokkal lassabb.
Még annyi, hogy az NV20 minden technikai vonatkozásban felülmúlja a ps2-t(250 mhz-en is).
Figyelj, Soniq! Én nem tudom tudom érthetõbben leírni, hogy játszom DC-vel is, láttam rá rengeteg játékot (q3-at is), és nem jobbak grafikailag, mint az új pc-sek. Ezt nem lehet másként fogalmazni! Ha szerintem szebbek lennének a DC-s játékok, akkor nem állítanám az ellenkezõjét, hanem befognám a számat. De nem azok! A textúrákról én sem nyitnék vitát (jobb a pc-s)... (mellesleg én is értek valamit a 3d grafikához, bár nem vagyok hiper-szuper játéktesztelõ egy hiper-szuper újságnál). A DC még nem négy éves, ha azt nézed, hogy mikor jelent meg itt, és fõleg, hogy mikor terjedt el. Techdemokról sem vitatkozom, mivel közük nincs a játékokhoz, másrészt te láttad az nVidia techdemokat? Azok is elég jók.
Tényleg abba kéne hagyni ezt az egész hülyeséget, mert semmi értelme. Pl soniq, állítása szerint, játszik a legújabb pc-s játékokkal, mégis szebb a DC. Én szintén játszom velük, és szerintem a pc-sek szebbek. És itt van fõ probléma. Máshoz vagyunk szokva. Engem nagyon zavar, hogy kevés a textúra, kicsik a pályák, nincs király árnyékolás, stb. Egy konzolost az zavarja, hogy a karakter feje kevesebb poligonból áll(holott a környezet talán jobb), meg hogy megakad egy pilanatra a töltés miatt. A játékokkal ugyanez. Egy konzolost zavar, ha sok gomb kell a játékhoz, engem meg az, ha prmitív az irányítás, meg hogy joypaddal nem lehet célozni. Egy konzolosnak a MGS az isten, szerintem meg túl primitív és egszerû. Egy konzolosnak a FF szerepjáték, szerintem meg köze nincs hozzá. Szóval itt alapvetõ különbségek vannak a játékosok igényeiben.
A harmadik állítás azért nem teljesen találó. Viszont helyettesíthetjük így: " Kevesebb és kisebb felbontású textúrákkal sokkal szebbek a játékok (de fõleg a quake 3 DC-n)"
Tehát megtudtuk a konzolokról(konzolosoktól), hogy:
-a 16 MByte memóriájuk több mint PC-ken a 256 MByte
-a 640x480-as felbontása szebb mint a PC-n 1024x768
-fele(harmad)annyi poligonnal sokkal szebben kidolgozottak a tárgyak
-a 24x-es CD-rom gyorsabb a 40x-es PC-CD-romoknál
-a 25 fps folyamatos, ellentétben a PC-n futó 80-100 fps akadozásával
-nem a játékok minõsége és sokszínûsége, hanem a mennyiség számít, sokból jobb a sz@rt kiválasztani
Ezek az állítások jól tükrözik egy konzolos értelmi színvonalát. Gyerekek, ne is vegyetek PC-t, pénzkidobás lenne.
Ezaz, tényleg, mi a f#szért gondolja minden konzolos, hogy nekünk 3 havonta upgradelnünk kell? A TNT2 már több mint másfél éves, és csak most kezdenek megjelenni az olyan játékok, amik már nem futnak vele tökéletesen. (persze ha kicsit állítgatsz, akkor futnak) Processzor detto. Két éve jelentek meg a 450-es procik, és ezekkel még mindig remkül lehet játszani. Amikor viszont még új a cucc, akkor pedig nyugodtan akár 1600x1200-ban is lehet játszani (kiv egy két játékot), ami azért nem kispálya.
Nincsenek játékok? Nohát. Érdekes. Nézzétek már meg a többi topicot. Ott csak játékokról van szó. Mellesleg azokon a site-okon, amik pcvel és konzollal is foglalkoznak, kb annyi a pc-s hír/cikk/teszt, mint a konzolokhoz EGYÜTTVÉVE.
Ja, és ha mégegyszer valaki a konzolok szuper képminõségével jön, akkor az nem látott még pc-s játékot 1024-es felbontás fölött. És a konzolok hiába támogatják, a játékokat TV-re tervezik, ezért nem használnak 640x480-nál nagyobb felbontást.
Még egy dolog. Nem akarok nagyon kötekedni, de miért jó neked, konzolos, hogy ezt az oldalt látogatod? Hiszen elvbõl nem játszol pc-s játékkal, és kizárólag ebbe topicba írsz (leszámítva az egy-két "éljen a konzol" felszólalást a többi topicban). Márpedig nem hiszem, hogy ez olyan szórakoztató, hogy csak ezért látogasd a sg forumot. (Mondjuk én is fõleg ide írok, de nem csak, és érdekel a többi topic is, elolvasom õket).
Freaky: a ps2 dvd-lejátszásban messze nem veszi föl a versenyt egy normális asztali lejátszóval. A képe annál sokkal gyengébb. Persze aki VHS-en nõtt fel, az egybõl elájul, hogy milyen király. Egyre kevesebb a pc-s fejlesztés? Nem hiszem. Azért mert kb öt játék átvándorolt konzolra? Közben meg bejelentettek 100 újat, ami jön pc-re. Konzolos: A colin2 max látótávolsággal kb 60 fps-t megy itthon. A giants szintén elég jó. Egyébként ez két játék. A többi játék közül sem akadozik egy se. Hol 130ezer a ps2? Ja, hogy áfa nélkül? Képzeld én már játszottam DC-vel, és láttam a ps2-t is futni.(a ps2 tetszett). Viszont te nem hiszem, hogy játszanál az újabb PC-s játékokkal normális gépen, mert akkor nem istenítenéd annyira a DC-det.
1 et ertek az elottem szoloval! ez a legszebb a pc-ben egyedi. lehet rola beszelgetni hosszasan vitatkozni stb. a konzoloknal mas a helyzet neked milyen konzolod van psx? dejo nekem is:) csak mas tv-n jatszom:) szoval semmi egyedi nincs bennuk.
Szerintem ide illik, mert igényes. És pl nem hiszem hogy egy TV-re lehetne ilyet csinálni.(hogy látni is lehessen)
Hú, a stuntGP nekem nagyon nem tetszik, a grafikája sem. Legalábbis a demo alapján.
Astard: persze más koncepció a ps, ez igaz a mhz értékekre pl, de a memóriára NEM! Persze foglal el a windows is, meg minden, de akkor is marad úgy 80 mega szabad ram. És egy adat, akármilyen memóriában ugyanannyi helyet foglal, akármit csinálsz! Pl egy poligon-hoz ugye kell a három sarka meg egy normálvektor, hogy melyik fele látszik. Ez a ps memóriájában ugyanannyi adat, mint a pc-ében. Ez csak példa volt, de igaz minden más adatra is. A videomemóriánál detto. Egy textura ha nincs tömörítve, ugyanannyi helyet foglal. Persze a DC pl támogat textura tömörítést, csak 1. úgy rosszabb a minõség, 2. a pc-s kártyák is tudnak s3tc-t, emellett mér 32 (64..) mega memória is van rajtuk. És már utaltam Dc-s UT cikkre, ahol a Dc-s fejlesztõk mondják, hogy milyen nehéz volt átírni a 64 mb-ra készült játékot egy 16 mb-os konzolra.(az assaultot nem is sikerült) És ezek konzolos fejlesztõk! Csak értenek valmit hozzá.
Úgy látom hogy ez a topic soha nem hal ki, akkor folytassuk:
Prófétának és a többieknek:
Nem kell megrémülni, ez csak PSX spec., de a célnak megfelel.
"Memory:
Main RAM: 2 Megabytes VRAM: 1 Megabyte Sound RAM: 512 K CD-ROM buffer: 32K Operating System ROM: 512K RAM cards for data save: 128K EEprom
It's more RAM than many other consoles out there! Stuff can be stored in RAM in compressed form, then uncompressed on the fly during gameplay. So don't expect that this will limit its performance. (You just can't compare how much RAM the PSX has vs. a PC. It is a totally different concept!)"
Ebbõl remélem kiderül valami.
Egyébként Super Multimédia PécécédédévédéGF3Ultra-n még ékezet sincs, vagy keymap chaos van?
Schyte, gondolom a tekken tag-re gondoltál, az van ps2-re. És szerintem is meg lehetne írni pc-re ha mindenkinek gf2-je lenne. És ez hamarosan be fog következni.
Még annyit kokasnak, hogy a konzoloknál arra is kell várni, hogy csináljanak rendes játékokat. Amikor megjelenik nagyon, jó nagyon szép, csak épp nem lehet vele játszani, mert alig van rá játék. Pl mire a DC-re az IGAZÁN jó játékok elkezdett kijönni, addigra már a pc pedig kezdte beérni. A ps2 most nagyon gyors, viszont alig van rá játék, azok sem túl jók. Persze jön egy-két nagy durranás, de nagyon kevés. Még legalább egy év, mire tényleg annyi játék jön ki rá, mint pc-re, és addigra már sehol nem lesz. Pont akkor nincsenek rá még jó játékok, amikor a hardware még a legjobbnak számít. A vége felé, amikor már a legjobban kihasználják, a legjobb játékokat csinálják, akkor meg már a hw teljesen elavult. A Pc viszont folyamatosan fejlõdik, ezért nincsenek ilyen holtidõszakok, hanem mindig rengeteg játék jön ki rá.
A 4 mb igazából csak cache-ként funkcionál, a textúrákat a fõmemóriában tárolja. Ezzel csak az a baj, hogy így kevesebb marad egyéb dolgokra.
Ja, de az x-boxnak még lesz mellé azért videomemória, gondolom 16 vagy 32, a ps2-nek pedig csak az a 4 van, azon fölül a rendszermemóriát kell használnia a textúrákhoz is.
Profeta: ps2-ben csak 32+4 mega van..
Kokas: a felsorolt játékok: Soul Calibur: azt elhiszem, hogy nem láttál ilyen játékot pc-re, mert pc-re nincsenek verekedõs játékok. Éppen ezért grafikailag se lehet összehasonlítani, mert nem tudod, hogy mire lenne képes egy pc egy verekedõs játékban. Nincs még egy olyan játékstílus, amiben csak 2 ember+ háttér lenne a környezet, és ennyire nem kéne semmivel törõdnie a processzornak a grafikán kívül. Ja, és ha van pc-re verekedõs, az mindig csak átirat, de mostanában az se volt. Crazy Taxi: erre is áll valamennyire az elõzõ, de azért autós játékok vannak pc-re. Az ilyen városban mászkálósak közül csak a MM volt, de az nem volt valami erõs grafikailag pc-s viszonylatban. Az egyetlen igazán szép autós játék csak az egy éves Rally Ch 2k, ami viszont nem csúnyább a CT-nál. Ha az akciójátékokat vagy egyéb játékokat nézed, akkor pedig nem látsz szebbeket Dc-n, mint pc-n. Pont te írtad, hogy a Sacrifice-t nem is lehet már átírni DC-re. (ha nem te voltál, rosszul emlékszem) MGS2 : erre is áll, amit írtam, hogy a környezet átlagos, csak a karkterek igazán jók. Bár még csak képeket láttam (de szerintem te is). Kessen: kizárólag poligonszámban veri a pc-s játékokat, az árnyékolás, a textúrák szerintem elég gyengék. Ja, és nem mondtam, hogy a ps2 nem a legerõsebb most (sebességét tekintve), de szerinted akkora az elõnye, mint régebben a ps1-nek? Hát szerintem nem.
Prófétának egy kép a kessenbõl:
kokas: azért nem teljesen igaz, amit írsz. Pl kb 97 elején kijött a voodoo1, és az már alapból többet tudott, mint a n64. Onnantól kezdve végig, a DC- megjelenéséig, a pc-s játékok NAGYSÁGRENDEKKEL jobban néztek ki bármelyik konzolosnál. Tehát akkor nem volt igaz, hogy a konzolok jobb grafikát produkáltak volna. A másik dolog, hogy senki nem csinálja azt, hogy vett tavaly egy DC-t, most vesz egy ps2-t, aztán egy gamecube-ot, majd x-boxot. Márpedig a jövõrõl való fejtegetésed csak így állja meg a helyét. A legtöbb ps2 tulaj akkor vesz új gépet, amikor jön a ps3, és addigra már messze le lesz hagyva a ps2. A Gamecubenak te láttad az adatait és a képeket a készülõ játékokból? Az a ps2-nél gyengébb gép lesz. A harmadik dolog, hogy a grafikát nem csak a poligonszám határozza meg. Minden konzolos azzal jön, hogy MGS-ben meg a Shenmueban ilyen meg olyan jó a csávó feje, meg látszik a fülszír is, meg ilyen hülyeségek. Viszont a pályák, a környezet, az árnyékolás ugynolyan a legújabb konzolon, mint pc-n. (sõt a textúrákból még kevesebb is van) És ennek az elõnynek kéne kitartania 4-5 évig, amíg jön a következõ generáció. A mostani konzoloknak annyi elõnyük sincs, mint annak idején a ps1-nek. Szerintem nem logikus az, hogy a konzolnak jobbnak kell lennie játékra. Azért vesznek sokan konzolt, mert 1. olcsó, és ahhoz képest jó, 2. sokan szeretik az arcade játékokat, 3. nem is láttak még pc-t, vagy nem próbálták a pc-s játékokat. (ugye hát a pc-t nem reklámozza senki, és nem is teszik ki a boltokban, hogy játszanak vele a vevõk).
X-boy=X-box
Profeta: az assaultot csak a Dc-s verzióból hagyták ki, a ps2-esben benne van. De a grafika ps2es- verzióban még rosszabb(!!), mint pc-n egy éve. Ezt nem én állítom, hanem olvastam néhány ps2-es site-on a reviewban.
Konzolos: Igen, sok fejlesztõ fejleszt X-box-ra, de ez miért jelentené azt, hogy pc-re kevesebb? Mellesleg van ott egy mondat, amit te valahogy figyelmen kívül hagytál: " Both PC and console game developers are listed.." Kokas: persze most nem használják ki a Gf2 GTs-t, de nem kell hozzá 1,5 év hogy kihasználják, elég lesz fél is. Laza: Szerinted a FF-ben normális karakterfejlõdés van? Hát akkor nézd meg mondjuk a falloutot. Egy rendes szerepjátékban tud specializálódni a karktered, vannak különbözõ tulajdonságai, esetleg karakterosztályok, stb. Vedd már észre, hogy olyanokkal vitatkozol, akik sok szerepjátékkal játszottak, emellett a FF-vel is.
Ja, és az X-boy valamivel jobb, mint egy pIII733+nv20, csak éppen akkora nem a 733 lesz a király, nem is beszélve hogy az átlag memória a pc-kben már most 128-192 mega. És az X-boxban is ugyanolyan memória lesz, mint a pc-k-ben. A GAmecube-bal ne gyere, az irtó gyenge gép lesz, kevés memória, stb. Az eddig látott képek nem túl emggyõzõek. Ráadásul a Nintendo játékai kevés kivétellel mintd a kisebb gyerekeknek készülnek.
Laza: Ha vetted volna a fáradtságot és végig olvastad volna a topicot, akkor tisztában lennél azzal, hogy nem csak RPG-ket és stratégiákat emlegettünk fel. Felsorolásra kerültek az akció, kaland, szimulátor és fps játékok is szép számmal. Ezen kívül többször fel lett az is emlegetve, hogy PC-vel nem csak játszani lehet. Az ok, hogy mindig elõkerülnek az RPG és a stratégiai progik egyszerû. Ezek azok a játékok, amikkel hónapokat lehet átjátszani, és akár évek múlva (!) elõvéve õket is élmény játszani velük. Úgy látom még mindig nem világos számodra az RPG fogalmának a jelentése. A valódi RPG lényege a kötetlenség. Tehát egy lineáris felépítésû játék csak nagyon nagy jóindulattal nevezhetõ annak. Ha majd átírják a BG-t konzolra, akkor talán elmondható lesz hogy végre konzolon is lesz egy valódi RPG-khez közeli program. Hacsak alapvetõen el nem baltázzák az egész konverziót. Lásd UT átírása!
konzolos: Mivel a PC rendszerek fejlõdése soha nem áll le, így a kedvenc "gépszörnyemet" mindig naprakész, vagy legalábbis tegnaprakész állapotban lehet tartani. Ellenben egy bõvítési lehtõséggel nem vagy csak korlátozottan rendelkezõ konzolról ez már nem mondható el. A számítástechnika rohamos fejlõdése magával vonja azt is, hogy a konzolotok rohamos mértékben elavul. Ez a helyzet a még megsem jelent X-box-szal is. Egy másik alap dolgot még mindig nem akarsz megérteni X-box = PC! A specifikációja pedig tölünk nyugatabra már most is csak egy átlagos gépével egyenértékû, mire megjelenik nálunk is már elavultnak lesz tekinthetõ (2002). Az X-box egy kicsit egyedivé alakított, egybe dobozolt PC. Sok ilyen gyártó van már ma is, pl. IBM, Compaq, Dell stb. A különbség az, hogy ezt a gépet játékhoz tervezik, és az MS konzolnak nevezi. Az X-box fejlesztõkrõl berakott anyagodból csak egy dolgot emelnék ki: "Both PC and console game developers are listed, showing the crossover appeal of the console, which is built with PC components." Remélem le tudod magadnak fordítani mit is jelent ez!
AD1 én soha nem neveztem magam hardcore gamernek, mindig is mondtam hogy a konzolra készült játékok többsége a tizenéves korosztályt érinti, vagy még fiatalabbakat célozzák meg. Én a játék kedvéért játszom és az RPG az a müfaj, aminek egyes jól sikerült darabjaival hónapokat el tudok tölteni. Kipróbáltam persze nagyon sok játékot, de más müfajú játék általában nem köt le, fõleg a konzolokra tömegesen megjelnõ üsd vágd játékok amibõl kb 5 perc is elég. Még a civilisation 1-2 ami fél évre lekötött.
Az FF sorazat azért került át pc re mert megérte a fejlesztõnek , mivel korábban tisztáztuk hogy a konzolos és a pc-s vevõkörben különbségek vannak, de ugy látszik hogy pc-n is siker volt. Persze az FF az olyan hogy valaki vagy rajong érte vagy ki nem állja, Az hogy milyen lett az nem a pc hibája haenm a programozóké, de igazuk van minek fejlesszenek Új enginet ha a régi is elfogy.
Ott hibáznak sokan nemcsak konzolosok hogy a játékból gyakorlatilag a grafikai megvalósítást veszik alapul, ergo ha a grafika nem tetszik pl pixeles akkor a játék nem lehet jó. Játszott valaki az Age of Wonderssal??? nem lehet azt mondani hogy csúcsgrafikával készült de maga az egész játék mégis megragadó volt. Tehát egy játékban maga a játszhatóság a döntõ számomra a grafika másodrendû.
De nyugodtan gondold azt hogy a legjobb grafikájú játék az ami csúcs szuper.
eleg siralmas hogy a legtobb PCs bealt egy szinvonalra (RPG, strategia), es annal tovabb nem lat..... meg az ilyenek nevezik magukat Hardcore Gamernek.......
Laza
nehogy atkeruljon (jav)
buszke vagy arra hogy az FF atkerult PCre?? a pixel elmosason kivul semmit nem fejlodott pl a FF8 (1 ev alatt), de ahogy ezt te is leirtad "az igenyesebb vasarloknak" ez boven eleg...... :))))))
azert meg tenyleg imadkozzatok nehogy a GT3 atnekeruljon, mert meg a vegen senki nemvesz konzolt......... :))))))
Laza
Akkor izguljunk hogy a GT3-t ki se hozzák pc re:))))
Kit érdekel hogy lesz e GT3 pc re az a lényeg hogy Neverwinter Night pc-re jelenik meg hamarosan. AZ RPG lesz mert bizti lesz benne karakterfejlõdés.
Amugy a FF ben egyet kell értenem a konzolosokkal hogy egy jó kis game és japán mércével véve még RPG-nek is besorolható, nem véletlenül hozták át pc re, az igényesebb vásárlõknak.
profeta legalabb nezned meg hogy mit irsz..... azt mondod hogy az RPG egyik fo vonasa a karakter fejlodes, egy sorral lejebb meg azt hogy az FF nem RPG..... akkor te azt mondod hogy az FFben nem fejlodik a karakter?? erdekes... azt hogy a Bald. Gat.nek melyik resze jelenik meg nem tudom, de azert lesd mar meg hogy hogy nez ki DCn a Record of Lodoss War........
gabo ha ismerned a felsorolt jatekokat tudnad hogy nem csak a grafikajuk jo.......
ember gondolom az Eccobol nem lathattal sokat ha ezt irod rola....... "ronda, homalyos texturak, szogletes terep" kivancsi lennek hogy csinaltad volna te meg a viz alatti hatast..... amugy magyar termek... es ha csak a feleig elvitted volna nem ezt mondanad... a Kommandos 2 egyszerre jon a PCssel (vagy elobb?)........
amugy a Q3 nem egyszeru atirat, mert atprogramoztak az egeszet DCre opt., nem ugy mint mondjuk egy Tomb Raidert, amit a PCs kodokkal benyomtak a Win ala DCn......
spheriot ezt a dolgot mar jopar sorral lejebb en is jeleztem..... csak nem mindegy hogy milyen minosegueket csinalnak......
a gep azert van hogy kiszolgaljon....... de a PC (meg) nem alkalmas arra hogy minden kategoriaban megtegye ezt...... (megfelelo minosegben) itt mindenki aki PCs csak az RPGkkel jon meg a strategiakkal.... de nem csak ezek vannak......!!!!!!
Laza
Próféta egy proféta veszett el benned. Ezen egyszerû logikát már jó néhányan elsütöttük de valahogy egy konzolos agyában ezen logikai kapcsolatok nem mûködnek. Az asszosiációs neuronok kifulladnak abban hogy négy gombot nyomogatnak veszettül.
Sasa, inkább ne háborgasd a Microsoftos kapcsolatodat..
Hopp, most olvasom ezt: "I'm not talking about downloadable demos...way too early for that. " Akkor még egy ideig még nem lesz. Mindegy, bocs hogy keltettem itten az izgalmat, de nem én találtam ki a hírt, hanem mindenki félrértette az egyik fejlesztõ elejtett mondatát, ami így hangzott:"The next time you see Halo, it won't be a trailer....you'll be able to walk right up and play it." Hogy ez mi mást jelenthetett, min demot, azt nem tudom, de demot azt nem, úgy tûnik. :( Bocsesz Egyébként ez nem változtat azon, hogy Halo lesz pc-re, és a Bungie továbbra is megmarad pc-s fejlesztõnek is.
Egyébként a gamekapcson olvastam. Meg itt is van: http://halovault.ign.com legutolsó hír
Elõbb jelenik meg sajnos X-box-ra. De remélem nem várják meg az európai X-box debütálást. Az még nagyon messze van.
Sasa: Érdekes, a Bungienak eddig semmi köze nem volt a MS-hoz, mégis pc-re fejléesztett... Én csak arra reagáltam, hogy Ecco azt írta, a Bungie csak konzolra fejleszt tovább.
Ja, és a Shinyról meg annyit, hogy "Úgy látszik a Shiny Entertainment megelégelte a körülötte lévõ nagy sürgés-forgást, s a feleleges találgatásokat elkerülendõ a minap közzé tette bejelentését, miszerint mostanában nem terveznek új játékot PC-re, csak valamely divatos konzolra,..." MOSTANÁBAN, érted Ecco, ez nem azt jelenti hogy többé nem fejleszt pc-re. A Bungienak egyébként két játéka készül, az Oni (ez már kész is van), ami ps2-re ÉS pc-re jelenik meg, valamint a Halo, ami elõször X-boxra, aztán PC-re és Mac-re is. Szóval kicsit járj utána, mielõtt ilyeneket írsz.
Most olvasom, hogy nemsokára jön a Halo játszható demója pc-re! Ecco, akkor most mi van a Bungieval? :)
Hát igen, de a 2d-s játékokhoz szinte csak a sok memória a fontos, és azt nem lehet olyan könnyen áthidalni. Pl egy 3d-s játékban kicsit kevesebb textúrát használnak, kicsit kisebb felbontásúakat, vagy kisebbre veszik a pályákat, az nem nagy gond, fõleg, hogy poligonszámot még növelik is néha(különösen, ha régebbi játékot írnak át), de mondjuk a BG-nél már nezebb, mert nem lehet mit butítani, mert elveszne a játék lényege. Szerintem úgy csinálják meg, hogy kisebbre veszik azt a területet, amit egyszerre tölt be a gép. Bár lehet, hogy a BG-t meg lehet írni 16 megás gépre is teljesen, ha ügyesek.
optimalizálva
Profeta: a konzolok 3d grafikára vannak optmializálva, ezért nehezebb egy 2d-s játékot átírni, amihez sok memória kell. Meg úgy kell megcsinálni, hogy TV-n is látni lehessen valamit.
Laza: annak, hogy az eredetileg Dc-re fejlesztett játékok szebbek, mint az átiratok, több oka is van. A legfontosabb, hogy RÉGI játékokat konvertálnak át DC-re. Eddig az összes konverzió volt már legalább egy-két éves, mikor kijött Dc-re, és ez pc-n nagy idõ. De pl a Q3 dc verziójára mindenhol szinte maximális osztályzatot adtak grafikai szempontból, és az is átirat. Ja, és az Eccoban kizárólag a delfin kidolgozása király, a ronda homályos textúrák és a szögletes terep engem nem nyûgöztek le.
A Kessen lovasai tényleg jók, fõleg ha figyelembe vesszük mennyi van a képen, de a táj lehetne egy csöppet jobb. Meg elég furcsa, hogy a kessen 2 képei néhol még gyengébbek is az elsõ résznél.(biztos még csak korai verzió) Egyébként jól néz ki, bár nem hiszem hogy ennyire lenne képes egy ps2, mert ez nem emelkedik nagyon ki a mai játékkínálatból. (Ja, és egy csomó helyen nem írják oda, de némelyik kép az átvezetõ animokból van, persze azért nyilvánvaló a különbség)
Laza: Vedd a fáradtságot magadnak és nézz el erre a címre: http://rpg.rulez.org/ Legalább az alapokkal legyél tisztában mikor RPG-rõl beszélsz! Ezeknél a játékrendszereknél soha nem csak a fejlõdésen, csak a szerepen, csak a környezeten, csak a mágián van a hangsúly. De ezt elmagyarázni olyan embereknek akik soha nem próbáltak valódi szerepjátékot szinte lehetetlen, ráadásul ez a topic nem is errõl szól. Arról is volt már szó, hogy egy játék grafikája nem minden.
Profeta: X-box = NetPC. :) Csak másképpen nevezik, meg kicsit meg lett változtatva a specifikáció. Ennek ellenére úgyan az a Bill féle rémálom.
1100
ajanlom figyelmetekbe a videogames.com-on a Final F. X-bol az elso kepeket.......
azt meg hagy tegyem a dolgokhoz hozza, hogy ha jobban megnezitek azok a jatekok mind nagyon kidolgozottak es kiralyul neznek ki amelyeket kozvetlenul DCre csinaltak (a DC programozasi felulettel), es nem atkonvertaltak oket...... (Shenmue, PSO, MSR, LeMans, F355, Red Dog, Ecco, ReEvil Code Ve., Carrier, Grandia2, Crazy Taxi, Toy Comm., Virtua T., stb. meg sorolhatnam)...... ezek egytol-egyig kiralyul neznek ki.......
a Tekken3nal a PSre mondom hogy nagy szar, nem a jatekra.........
ember nem tudtam ertelmesebben leirni hogy en mit latok az RPG alatt, de szerintem tudod mire gondolok........ amugy enyierovel rengeteg gamesnek lehetne azt a stilust nevet adni, hogy "kaland jatek RPG vonasokkal" (mint pl a fejlodes).......
Laza
a MK4 kimaradt......
demeter amint az lentebb olvashato, kiderul hogy milyen jatekokra kategorizalhato az eltero platformok kinalata.... de ha jobban megnezzuk akkor eszre lehet venni hogy lassan kezd osszeolvadni a ket vilag..... pl DCre most jott ki a Rekord of Lodos War (rem jol ir), lesz B&W, DC&PC net.... PCn meg Sega Rally2, VRally, a Sega bejelentette hogy PCre is atter.....
a verekedos gamekra raterve.... ami mar megalja a helyet az a Tekken Tag, Soul Calibur, Dead or Alive 2, Rival Scools 2........ a tekken3 PSen van, amirol tudni kell hogy egy nagy szar... utalom.... pixelgyar....
a PCn levo DCemuk nem mukodnek normalisan, szaggatnak, ugralnak stb. (lattam).....
a Grandia2ben is faszak a fak.........
Laza
Laza: a fákra visszatérve nézd meg ezt: http://www.mportal.hu/?action=komment&base=ngamer&id=1849 na ebben a q3 engines játékban elég jó fák vannak.
Igazad van, de errõl már volt szó mostanában, egyébként egyetértek.
Csak egy apró gondolat ezzel a '' Pc-s játékoknak leáldozott '' címû támával. Az lehet, hogy egyre több és több játék jön ki konzolokra meg, hogy ilyen meg olyan szépek ( csillognak villognak ) de ez nem minden. Ha jól megnézzük milyen játékok is vannak többségben ezeken a konzolokon? Autós, verekedõs, platform, sport.. stb. De kérdem én mi az ami hiányzik ? Milen stílus nem képviselteti magát ezeken a gépeken ? Megmondom, hogy mi az : RPG . És most az '' igaz '' szerepjátékokra gondolok ( Icewind, BG, Wizardry, Krondor, Dungeon...stb ) és nem azokra amelyekre elõszeretettel '' ragasztják rá '' a rpg címkét. Tudom tudom, hogy ott van pl. a Final sorozat ( a mai napíg a toplistám elsõ helyén pihen ) de azt sem tekinthetjük a szó szoros értelembe vett rpg-nek, inkább mint '' kalandjáték '' -ként beszélhetünk róla. Most lehet, hogy sokan nem értenek egyet velem de én így gondolom, és nyugodt vagyok ( egyenlõre ), hogy ezek ( gondolok itt az '' igazi '' szerepjátékokra ) még jó ideig megmaradnak a Pc sajátjának. És idõvel ha majd ez is '' elvész '' akkor ....... DE NEM SOHA !
próbáld valami abandon game site-on, pl www.abandongames.com
OliApa, mit vettél a gépbe? Egyébként ha a Sacrifice se ment már rendesen (ami egy cel300-400-on TNT2-vel is teljesen jól megy), akkor szerintem épp ideje volt fejleszteni. Viszont akkor nem értem miért sír a szád.
Laza: Bocsánat, nem tudtam, hogy az ugyanaz. A Diablo2 nem rpg, pontosan azért, mert csak egyszerû vagdalkozás. A FF7 inkább kalandjáték szerintem, mert tök lineáris, a karakterfejlõdés nem túl kidolgozott, stb. Persze jó játék ettõl még, és atörténet is remek. "...szerepjatekabb a tobbinel a szo szoros ertelmeben, es van amelyik csak egyszeruen RPG" Még mindig nem érted? "RPG"=szerepjáték angolul. Ezért nem lehet mondani ilyet. De mindegy, értem én, mire gondolsz, csak éppen pont a konzolos cégek sütötték rá minden játékra, hogy RPG, pedig azok nem azok. Ezért vitatkozom, amikor valaki azt mondja, hogy a Dc-n mennyi rpg van. "van amelyikben a szerep a lenyeg es van amelyikkel csak jatszol..... " Ezt hogy érted? Szerintem minden CRPG-vel játszani kell.
Ja, és az nem "körkörös", hanem körökre osztott..
ember: ha olyan okos vagy akkor azt miert nem tudod hogy a videogames.com ugyanaz mint a gamespot.com, na mindegy......
profeta: ugyebar ha mar igy beszelunk az Alone in the Dark 4-rol, akkor megnezhetned hogy mire, es mikor jelenik meg...... errol ennyit....
az RPGhez visszaterve, ha nem vennetek eszre ez is (mint minden mas) tobb belso valtozatra van bomolva....... van olyan ami csak a harcra, van amelyik inkabb a tortenetre stb. koncentral.... Pl egy FF vagy Grandiaban a tortenet a leglenyegesebb(rengeteg szoveg, stb) mig egy Diabloban vagy PSO-ban a harc, aztan van olyan amelyikben real-time a harcrendszer es van amelyikben korkoros......... ezert van amelyik szerepjatekabb a tobbinel a szo szoros ertelmeben, es van amelyik csak egyszeruen RPG, van amelyikben a szerep a lenyeg es van amelyikkel csak jatszol..... de ugylatszik ilyeneket csak en veszek eszre, na mindegy....... Pl a Parasita Eve-re mit mondanatok hogy nem RPG?? de nem is szerepjatek a szo-szoros ertelmeben hanem inkabb akcio, de akkor az mar nem is RPG??
aztan mostmegmar azt eroltetitek hogy PC volt elobb.... ki mondta hogy nem?
Aztan azon veszekedni hogy ki mire fejleszt tok hulyeseg...... manapsag majdnem minden kiadnak PC-re is meg konzolra is..... Pl jon a Baldur's Gate
Laza
Egyébként érdekelne a hír részletesebben, tehetnél egy linket rá, Ecco, mert nem találtam sehol, és nincs kedvem keresgélni
Ecco: a Bungie nem csak konzolra fjleszt, hanem arra IS! Ez nagy különbség. A Bullfrog Peter M. nélkül egy nagy szar, ez meglátszik az újabb játékaikon is. A LucasArc is fejleszt pc-re is tovább, ezt sem tudom honnan vetted, attól, hogy az Obi-van-t leállították. A cég határozottan kijelentette, hogy igenis fejleszt tovább pc-re is. A Giants egyébként nem shiny játék. Ja, és régebben is voltak cégek, akik a ps1 megjelenésekor elkötelezték magukat mellette, aztán amikor a pc elhúzott, kicsit meggondolták magukat.
Hát igen.:) Egyébként csak az RPG-s részre gondoltam.
Gabo, Profeta, jó hogy leírtátok mégegyszer szó szerint, amit én. :) A Vampire kicsit akció-jellegû lett, de azért király.
Profeta: Ez így igaz. De a számítógépes verziónak alig van valami köze az eredetihez.
Laza: Bárcsak legalább alapvetõ fogalmad lenne arról, hogy mit is jelent az RPG vagy a szerepjáték kifejezés! Ahogy már írták a többiek az RPG a szerejáték angol megfelelõlje. Tehát a két megnevezés ugyan azt takarja. Ha valaha is játszottál volna IGAZI RPG-vel, akkor nem próbálnád meg a konzolon lévõ gyatra próbálkozásokat ezekhez hasonlítani. PC-kre legalább készült már néhány jó adaptáci erre a stílusra. (Pl.: Baldur's Gate 1-2, Fallout 1-2) Ellenben konzolra nem készült és a közeljövöben nem is hinném, hogy készülne igazán jó RPG. Az FF sorozat is fényévekre van ettõl. Kijelentésemet a közel 8-9 éves aktív szerepjátékosi múltamra alapozom. Az igazi RPG-knek köze sincs a számítógépekhez a szó hagyományos értelmében. Ezek sokkal inkább társasjátékoknak tekinthetõek. Ha fogalmat akar valaki alkotni mi is a szerepjáték akkor kiindulásnak itt van néhány játékrendszer neve: AD&D, M.A.G.U.S., Cyberpunk 2020, Ars Magica, Shadowrun, Codex stb. Valamint egy magyar oldal címe ahol csak ezzel foglalkoznak: http://rpg.rulez.org/
Tehát ha valaki legalább az alapokkal tisztában van akkor hajlandó vagyok folytatni vele a vitát. De addig egyetlen ilyen kijelentést sem tudok elfogadni.
En valodi irc re gondoltam :) (IRC.EXTRA.HU, IRC.ELTE.HU, IRC.SOTE.HU) - ammen :).
:)
Gyerekk hogy birtok enyit irni?? :), menni kene inkabb egy IRC-s szobaba nem? :))
Laza, az RPG a Role playing game, vagyis a szerepjáték rövidítése. Szóval nem hiszem hogy nagy különbség van.. Persze ez a kifejezés nem a szgépes játékokra lett kitalálva, azokat crpg-nek hívják. És ilyenbõl pc-n sokkal több van, mert ez is pc-n (és c64-en)terjedt el elõször, és konzolon még nincs nagy hagyománya. A Shenmue képet a gamespot.com-ról szedtem, de mindegy, nem? Nincs jelentõsége, ennek a vitának a fákról. Kevés idõt szánnak a fejlesztésre? Azért ez nem minden játékra igaz. DC-re is csak néhány példát szoktatok felhozni a kiemelkedõ játékokra, és pc-n is van ennyi. Az Outcastet, a DeusEx-et elég sokáig fejlesztették, nem is beszélve az összes régi Bullfrog játékról, vagy pl a Baldurs Gate-rõl. Vagy az Arcanum is készül már egy ideje, és ha olyan lesz, mint várom, akkor számomra benne lesz a Top10-ben. Az a baj, hogy aki nem "pc-s", az nem fog azzal törõdni, hogy kiválogassa a jó játékokat, hanem lát néhány játékot pc-n és az alapján ítél. Ez fordítva is igaz, de azért DC-re sem a nagyon jó játékok vannak többségben. Egyébként igazad van, hogy a konzolok lassan felnõnek a pc mellé, persze a más stílus az marad, én nem is állítottam mást, de a kérdés az volt, hogy kihalnak-e a pc-s játékok, és a válasz: nem.
profeta: azt mondod hogy az alone in the dark a szuloattya a horror jatekoknak.... ez igaz.. de... nem PC-n terjedtek el.... nem ott tort ki az orulet...... az AID-bol csinaltak 3 reszt aztan szeva...... a kovetkezo PS-en volt a Resident Evil.... es ha jol tudom senkisem Alone in the Dark klonnak hivaja oket..... es ezeket is a PC veszi at........ marmint a klonokat.... Ha jol tudom....
Az igaz hogy mint minden a PC es a konzolok is egyre jobban fejlodnek ugyhogy a topic cimenek nincs sok ertelme.....
itt mar inkabb arrol van szo hogy a jatekkeszito cegek menyire hasznaljak ki az adott platform lehetosegeit..... Pl joggal kerdezhetnem hogy miert nem nez ki minden games DCn ugy mint a Shenmue.....
Szerintem az az egyik alapveto hiba a PCnel hogy keves idot szannak egy gamesre..... pl ott a Diablo2-o..... ha jol tudom 2evig csinaltak es meg is lett az eredmenye, egy fasza jatek.... de mivan a tobbivel.... rengeteg olyan van amit par honap alatt osszecsapnak..... ez igaz PS-re is....
az a baj hogy a jatekgyarak nem jatekos- hanem piac es penzorientaltak...... "sokatvettek a Tomb4-bol, akkor csinaljunk egy 5-ot fel ev alatt" ........ persze ugyanazzal a gmotorral...... igy akkor mi ertelme van?????
szerintem van kulonbseg rpg es szerepjatek kozott es pc-n inkabb az utobbiakbol van rengeteg..... nezz emg egy PS-t... azon szinte csk rpg van.... egy 1eves geprol menyisegben akarsz vitatkozni... de azert sorolok... Time Stalkers, PSO, Grandia2, Evolution 1-2, Gundam Side Story stb.... ezek nem szerepjatekok hanem szimola rpg-k..... ha tudod mi a kulonbség.... es ha megnezed hogy egy evben ilyenekbol menyit adtak ki mondjuk PS-re vagy PC-re szerintem a PS nyerne....
Amugy az MGS egy "Tactikal-Response-Action" (rem jol irt), ha talán a kalandjatekok koze soroltam volna az hiba volt.....
Ha tudnad hogy a Shenmue-ba milyen helyszint abrazol a kep es mondjuk jatszottal volna vele akkor tudnad hogy az a jelenet nem valoszinu hogy benne van....... a videogames.com-on (ahonan a kepet szedted) tele van fake-teszt kepekkel, amelyek nincsennek benne egyatalan a gamesba.... de hat ezt csak az tudhatja aki mar legalabb ketszer vegigvitte (szemely szerint vegignyomtam a japan, amerikai, europai verziokat- a japan a legjobb)..........
Az a helyzet szerintem hogy sokan nem tudjak elviselni hogy a konzolok ilyen hirtelen "felnonek" a PC melle (talan tul).....
Amugy meg szerintem pont kiegésziti most egymast a ketto, mert nagyon elternek egymastol a stilusokban megegyezo jatekok is.......
A Sacrifice-rol annyit, hogy egy ujjabb strategia..... (bar kiraly).....
A masik meg, hogy vajon miert mondta Kojidzsama-mester (rem jol irt) a Konamitol (az MGS kitalaloja) a PS2-re hogy megvalosult az alma egy ilyen geppel... vegre olyan lehet az MGS2 mint amilyennek megalmodta........ Lehet hogy meg nem halott a PC-rol..:)))))) (aki latta a musort az tudja) felreertes ne essek en utalom a PS2-ot!!
kokas: azért nem az elsõ, az UT assault-ról megfeledkeztél?
Sacrifice (meg az ugyanezt a motort hasznalo Messiah) automatikusan igazodik a jelen levo hardverhez. Tehat, ha nincs Gef2-od, akkor is igyekszik a maximumot kihozni a kartyabol, es automatan lejjebb veszi a textura reszletesseget, satobbi... Shiny ezt nagyon jol csinalta meg...
mármint a játék introját.
egyébként van olyan, mint a Vampire-nél, hogy csak akkor játsza le a jobb minõségû videokat, ha felteszed a max installt. Vagy lehet választani a minõségek közt, mint az expendable-nél
nyunyu: szerintem kokas a demo-n introt értett, csak rosszul fogalmazott.
???
Maximum a 64K introk... Ott nem fer bele a limitbe a nagyobb felbontast tamogato rutin...
Par eve nem nagyon lattam rendes demo-t, ami dos alatt, 320x200-ban ment, hanem win9x, 640x480, satobbi... D3D vagy OpenGL, ha power demo, kulonben szoftver render...
Kokas:
1. A MM2 az elsõ rész grafikáját örökölte egy az egyben, és az már egy nagyon régi játék, még a TNT1-en is tökéletesen ment.
2. Nem tudom, te milyen játékokkal játszol, de én már úgy két éve nem láttam 256 színû animációt! Tényleg, hol láttál te ilyet??? A playstationrõl átírt játékok ugyanolyan minõségû animációkat tartalmaznak pc-n is (pl FF7-8). Mondj már egy mostanában megjelent jó pc-s játékot, aminek 320x200x256-os introja volt. Mert én nem láttam ilyet. Pl nézd meg az Insane intróját, vagy a Vampire-ét, de mondhatnám a több éves Fallout1-2 videóit. Vagy még ott van a Diablo2, ezek mind nagyfelbontásúak és true colorban mennek. Egyébként tv-n sokkal kevésbé látszanak a tömörítés miatti hibák, és nem is pixeles, egy nem túl jó minõségû mpeg1 video TV-n sokkaljobban fest. (legalábbis messzirõl).