Kb. egy SWAT behatólás taktika. Benne is van a nevében (Special Weapons and Tactics). Azért én egy csatát semmi képpen nem hasonlítanék össze egy sarki ABC bevételével. Taktika pl. egy emberre vonatkoztatott feladat. Ha már több tucat embert irányítasz különbözõ célokkal vagy módszerrel,az már bõven nem taktika.
Egyébként lehet dobálózni ezekkel a fogalmakkal, mert a játékok zöme egyáltalán nem tükrözi a valóságot ebben a tekintetben, mert háború esetén ritkán bányászunk kék kristályt és építünk belõle barackot. Azért ezek erõsen le vannak egyszerûsítve. Úgyhogy egyik oldalról talán helytálló, hogy nem valós stratégiáról van szó, másik oldalról meg akkor kérdezném, hogy vajon élvezetes lenne-e egy igazi stratégia, ahol még a sebesültek sem tünnek el, hanem százezer funkcióval medicet kell rendelned a szállítmányozást, ellátást, lõszerkészletet, és a kommunikációt is fent kéne tartanod. Szerintem ilyen játékkal a kutya nem játszana, és nem is említettem csak talán pár fontos dolgot ami egy valós stratégia eleme...
Még mindig teljesen felesleges ezen lovagolni :). Túl van misztifikálva a dolog erõsen ;). Ezt még hivatásosok se nagyon bolygatják. Jön a parancs, végrehajtod és ennyi.
Ha már a definícióban nem tudtunk megegyezni, akkor szinte csodaszámba menne, ha az alkalmazásában egyetértenénk.
Ahol termelés és építkezés van, az már stratégia. A harc pedig semmiképp nem stratégia. Ha lehet irányítani a harcot az taktika (persze különbözõ mélységekben a csak mozgatástól az utolsó csavar állítgatásáig), ha nem lehet irányítani akkor inkább csak videó.
Azok mind taktikai játokok...abban nemnagyon van stratégia...
Taktika szinte az összes stratégiában található, amíg csaták vannak.
Úgy vagyok vele, hogy a HOI-ban a kutatás, gyártás és a diplomácia az egyértelmûen stratégiai jellegû: döntéseink hosszútávúak, elõre meg kell határoznunk a céljainkat, mivel nem lehet csak úgy hipp-hopp megváltoztatni a terveinket ha látjuk hogy az ellen mással próbálkozik mint terveztük. Tipikus példa: Japánt játszva tegyük fel a szárazföldi erõkre gyúrunk, azokat fejlesztjük és hadosztályokat állitunk fel (1-2-3-4 év munkája) mivel ázsia felé tervezünk terjeszkedni. Nem foglalkozunk azzal hogy az USA-val jó kapcsolatunk legyen, sõt, a haditengerészettel sem törõdünk. Aztán idõvel hogy-hogynem az USA beindul, hadatüzen,jön pearl harbor stb stb. Flottánk elavult, mennyiségileg lemaradt --> a tengeren elbukjuk a háborút, békét nem tudunk kötni (mert a viszonyunk megromlott), 1-2 év alatt nem lehet bepótolni azt, amivel nem foglalkoztunk.
Ellenben a csaták már a taktikai vonalat képviselik: rajtunk múlik és rövid távon is módositható hogy a rendelkezésre álló erõket hogyan csoportositjuk, melyik területen támadunk, hogyan használjuk ki a terepadottságokat stb stb.
Szóval én úgy látom a HOI egy stratégia+taktika kombó.
A 2 szó jelentése adott, nem függ az egyéntõl. Persze lehet, hogy te tényleg egyet sem ismersz anak ellenére, hogy a ma megjelenõ játékok jelentõs része stratégiai játék. De a Red alert is stratégia, szal mégiscsak ismersz:)
Ahol erõforrásokat kell beosztani, illetve visszavonulni/feladni egy csatát az erõforrások megkímélése céljából az már eléggé stratégia. Háborúban sincs olyan, hogy: "háborúzzak-e a köv. hónapban is?" Nem tudom honnan jött neked ez a köv pályás dolog, és mi köze a stratégiához.
Különösen, hogy én stratégia játékot még nem is láttam. Nem sok olyan játékot ismerek, ahol a startégia a játék, úgyszólván egyet sem. Minden számítógépes játék a taktikáról szól. Marha uncsi lenne, ha arról szólna egy játék, mondjuk egy Red Alert, hogy megcsináljam-e a következõ pályát, vagy ne.
Hát, kb. mindenesetre azt a csata-háború analógiát azt azért elfelejthetjük :.
Szerintem rosszul jönne ki, ha mondjuk három városért folytatott akár több hónapos csatát taktikának kellene nevezni...
Hivatásostól egyébként ezt hallottam: Stratégia nagy volumenû felhasznált eszközöket, célokat, vagy idõtartamot tekintve. Taktika pedig kisebb.
Szóval nagyjából mindenkinek igaza van, de továbbra se hiszem hogy picit is számítana, hogy a Nexust vagy akármelyik játékot melyik kategóriába soroljuk. Nem ezért játszák az emberek :D.
Sztem közelebb áll a lövöldözõshöz, mint a stratégiákhoz, habár elsõre nem úgy tûnik.
Csak nagyvonalakban, mert érteni értem, de pontos magyarázatot nem tudnék adni: Stratégia: hosszútávú menedzselés, a termelés, fejlesztés irányítása stb. Vigyázni kell az erõforrásokra, minden egyes hajó értékes. Feladhatunk egy csatát a háború érdekében. Taktika: egy csata irányítása, fegyverek cselek, támadótakikák irányítása. A cél a csata megnyerése, általában mindegy milyen áron. (nexusban is kapunk új hajót, ha elvesztünk 1et) Játékok között az IG2 stratégia, míg a Nexus taktika.
Nem vita képpen, de szerintem az emberek 90%-a nem tudja se a taktika se a stratégia pontos definícióját, valamint a kettõ közti pontos különbégeket, viszont azt meg tudja állapítani, hogy nem lövöldözõs, hanem -akkor így mondom- stratégiai jellegû játékkal játszik. Szvsz tök mindegy.
Ha hirtelen feltenném a kérdést, hogy mitõl stratégiai egy bombázó, vagy mitõl taktikai egy zseblámpa, szerintem sokan nemtudnák, viszont lehet, hogy attól még nem a bombázóval világítanak a sötétben és nem a lámpával mérnek csapást.
De ez persze full OFF, szóval sorry, csak arra akartam rávilágítani, hogy egy játékot nem biztos, hogy azért játszuk mert az ami, hanem mert tetszik.
www.nexusthegame.com a hivatalos oldal, onnan eljuthatsz a modokig. Leszedtem valami startrekest, de még nem próbáltam. És készül egy B5-ös, pár screenshot alapján nagyon kira lesz.
Ilyen modok lesznek?
Hol van ezeknek oldaluk?
Ezek miatt lehet, hogy leszedem megint, vagy esetleg megveszem :)
Most a Babylon 5 és Star Trek modokat várom, ez a 2 világ ötvözve a nexus stílusával isten játékok lesznek
Az utóbbi hozzászólásokat olvasva azt veszem észre, hogy sokan nem tudják mivel játszanak. Azt mondják más stratégiai játékkal(pl Homeworld) összehasonlítva alulmarad. Ezzel az erõvel a wormshöz is hasonlíthatnánk, hogy mennyivel szebb a grafikája. Ez ugyanis NEM stratégiai játék. Ez taktikai játék, mûfajában az 1. ilyen a világon, úttörõ munka. Stratégiához köze nincs. Az irányítást sem kell fikázni, direkt ilyen. A wormsöt sem szidjuk, hogy csak síkban lehet mozogni.
Én simán kilõttem:) Elõször jöttek a vadászok ha jól emléxem, az nem okozott gondot, majd a fegyverekre irányítottam az összes energiát, és kb. 20 másodperc alatt végeztem vele, míg õ csak 1 kiscsíkot szedett le a hajótest épségét jelzõ csíkból.
Jaja, én is erre épitettem ennek a pályának a megoldásánál. Mondjuk a konkrét fegyverre már nem emlékszem, a lényeg hogy nagyrészt hajótestromboló fegyverekkel pakoltam tele a gépeimet, illetve raktam be 1-2 olyan rakétát/bombát is ami területre hatva a pajzsokat bontja.
Egyébként az is hasznos, ha - úgymond - csõre töltjük a fegyvereket (azaz energiát pumpolunk beléjük de nem tüzelünk) és úgy várjuk meg, amig az ellen átlép a kapun. Egy össztûz, és a belépõ flotta volt - nincs... esetleg ha valaki kibirta az elsõ sortüzet, kis idõ elteltével automatikusan ellõttem a pajzsbontó fegyvereket, hadd ne örüljön amikor feláll a pajzsa :)
A harc a földért elsõre nekem bonyinak tûnt, de talán 2 hajót vesztettem mire rájöttem, hogy a nagy pirosat robbanó rakétából tele kell szerelni a hajókat és így (ostromlézer nélkül) simán szét lehet bombázni a flottákat amik átlépnek a kapun... (mert ugye átlépés után nincs pajzsuk)
Az erõsítés meg olyan mint a mesében a lány, "hoz is ajándékot, meg nem is" mert olyan messzire érkeznek, hogy mire odaérnek ahova kell már vagy késõ, vagy vége a csatának :).
De végigvittem, bár az utolsó pálya nem egyértelmû próbáltam úgy megcsinálni, hogy a feketelyukba csaljam a vadrag hajót, de csudamód mindíg kikerüle! Valahogy meg lehet semmisíteni? Így a teljesség érzése így számomra hiányzik picit...
Ja, a Harc a Földért pálya sem nehéz. Én így csináltam: Csomó vadászgép meg bombázó a hajókra. Az elsõ két hullámot leverni nem nehéz, de jönnek a táv. rakétás hajók, ami pirít rendesen. Ha ezek megjöttek, az összes vadászt küldd a rakétakilövõ fegyverekre. Hajónként 10mp alatt végeznek. Vissza õket a hajóidra hogy fel tudják javítani õket. Aztán egyenként a többi elleséges hajóra. Akkor már van pajzsuk, de a pajzsgenerátorokat a vadász+bombázó+naszád kombó pill. alatt elintézi. Utána meg jöhet a vadászat.
Szasztok. Akiknek gondot okoz az IP blocker pálya, itt egy ütõs, egyszerû megoldás (ha már korábban más is leírta, bocs). Az Angelwingre 2 osztag Stickle naszádot tegyél. Kezdéskor állj az Angelwingnek, naszádokat a kijelölt IP blokkolóra küldeni, és kb. 15 mp alatt hatástalanítják. A légvédelmi lézerek neheten találják el a naszádokat. Jön a többi hajód, visszavonod õket az Angelwing mellé, kicsit "gyógyulnak". Majd a gorg flotta 2-3 hajója megindul feléd. Egyenkét szétszeded, majd a szinte védtelen gorg állomást nem lesz nehéz elintézni. Amikor már a bázis életerõ csíkja sárga, visszavonod a flottát és távolsági rakétákkal szétszeded, mert ha a közelben maradsz, a te hajóid is felrobbannak. Hajóveszteség nélkül meg lehet csinálni.
Én is kérdezni szerettem volna a bizonyos IP blokkolós pályáról, de mire elmúlt a lustaságom, hogy regizzem magam sikerült megcsinálni :). Igazából most csak azért írok, mert olvasom bgabor hozzászólásait, és látom hogy az egész ebbõl a pályából indult ki...
Nos én kifejezetten utálom az ûrstratot, de ez a játék valamiért tetszik (azt nem tudom miért).Sajnos abban igazat kell adnom, -bár a véleményem nem sokat ér- hogy hatalmas hiba a magyaroknál, hogy 1-2 pálya egyszerûen baromság (IG1-et is valami idétlen pálya miatt hagytam abba). Mire rájöttem, hogy az IP blokkolós is kb. 15 perc, addigra szét idegeskedtem magam. Viszont nagy öröm volt túllenni rajta. Az ilyen abszurd küldetéseket kihagyhatnák szerintem, vagy a kezdõ szintet (amit sokan azért választanak, hogy kedvet csináljon a játék), tényleg kezdõ szintre kéne megcsinálni is nem úgy, hogy egy laikus 1 hetet idegeskedjen rajta.
Egyébként nekem a párbeszédek kifejezetten tetszenek és a karaktereket se látom rossznak :). Tetszik hogy kb. annyit kell olvasni mint amennyit játszani ;)! Egyébként Gipsz75, a leírásod nekem is jól jön ;), köszi részemrõl is, bár még sose használtam az ostromlézert, azthiszem most eljön az ideje :D!
Lehet kicsit hosszú lesz:)
Induláskor Angelwing hajtõmû 200%, és irány az 50k-ra lévõ reléállomás (a 20k-ra lévõt hamar kilövik, nem tudsz odaérni). Colossus, ahol van álj (f3) A többiekkel irány a féregjárat. Angelwing hamar odaér, ANgel le, ekkor a földi hajók, melyeken nincs pajzs, már közel vannak, csak az Angelwin kell nekik, szépen leszedi õket. Eközben a flotta megérkezik kb. 8-10k-ra a féregjuktól, mikor kiugrik az elsõ támadõ hullám. Ekkor ostromlézer alakzat, és már meg is vannak. A többieknél szintén, majd mikor már kicsit többen vannak, akkor a lényeg, hogy csak 1 hajót (mindíg a legnagyobbat) támadják a hajóid 1xe. A köv hajók jönnek ellened: Gorg flotta (1 csatahajó+kicsik) Noah flotta (6 Csatahajó, rakétások, mikor elfogynak a rakétái, már ártalmatlanok, idõközben megérkezik majd a másik gorg flotta,arra figyelj) Gorg flotta (2csatahajó+kicsik) Vadrag flotta (asszem 3 nagy hajó) Szépen leszedni õket, Igaz, én is sok hajót vesztettem, az induláskor lévõ hajókbõl csak a Colossus,Angelwing, és még 1 maradt, a nevére már nem emléxem, de te is folyamatosan kapod az erõsítést. Ha közel mész a járathot, a hajóid autómatikusan belelépnek, mint már írták is, ez ellen jó az ostromlézer formáció, mert az már messzirõl is tüzel, nem kell közel menni:) Az utolsó pálya kicsit körülményes, de ehhez képest sétagalopp:)) Sok sikert, ha kérdésed van írj, most még friisek az emlékek:)
Egy apróság: Miben szerepelt le neked a Rome? Szerintem nagyon jó lett és abszolút felülmûlta az eddigig TWket...Kíváncsi lennék, hogy mi az ami miatt nálad (is) leszerepelt!
bgabor: bizonyos szempontból a (nevesebb) magyar játékok tényleg elmaradnak a trendi külföldi játékok mögött, elsõsorban a promóció és a körítés tekintetében, ami számomra sokadlagos dolog. Engem valahogy a csilivili (alias parasztvakítás) nem gyõz meg fél óránál tovább. A Rome Total War nálam (is) pillanatok alatt leszerepelt, és kiderült hamar, hogy a király meztelen. Ugyanakkor a magyar játékok a dizájnt illetõen is arányaiban többször hoztak újítást, sõt az egy játékra jutó innovációban is túlszárnyaljuk a nyugati régiók többségét - és ez már csak azért is nagy érdem, mert viszonylag kevés magyar játék van. Kétlem, hogy az egyediségre való hajlam, az ÍZLÉS és a tehetség mindenképp hátrány, csak azért, mert az efféle kezdeményezések odaát nem divatosak (legalábbis a "balkánról" biztosan nem örvendetesek), avagy az ottani befogadókészségnek ez már túl emészthetetlen. Például ahhoz már tényleg kell némi humorérzék, hogy a nyulak és disznók háborúját ne csak gagyinak, hanem szórakoztatónak is tekintsük - fõleg, hogy vele egy kõkemény stratégiai játékot kapunk, finoman kidolgozott külcsinnel. Persze, ízlések és pofonok, nem kell, hogy mindenki nevessen rajta. Másrészt a magyar játékok mélysége és szerkezete az, ami mérvadó. Példa: lehet, hogy a Homeworld az "etalon", de a Haegemonia mesterséges intelligánciája lenyûgözõ, irányadó, játékmenete pedig konzekvens, letisztult és sallangoktól mentes. Sorlohatnók még példákat, érveket, szerintem a hazai termékek megállják a helyüket mind önmagukban, mind összehasonlításokban. Egyedül a support az, ami sajnos hagy némi kívánnivalót maga után, ez persze a gyér költségvetés és a mostoha fejlesztési körülmények egyenes következménye - persze, ha a drága, elkötelezett magyar warezközösségben volna annyi, hogy a nagyvonalú fikázáson túl legalább a tényleg elérhetõ áron kínált magyar fejlesztéseket megvásárolja (amennyiben játszani és fikázni van kedve), esetleg a Panzers elsõ részét és a Nexust is tökéletes szinkronnal, gazdag support-tal árulnák a kezdetektõl. Ennyit errõl. (Ez is csak egy vélemény, semmi több.)
Gipsz75: el tudnád mondani részletesen hogyan tudtad végig vinni a Harc a Földért nevû plyát ? ... lassan egy hete hogy el vagyok akadva ezen a pályán, és már nagyon idegesít hogy állandóan kilép mint ahogy neked ... Eddig agyából 1-2 féle verzióval próbáltam átvinni, de eddig nem jött össze, mert a program szerintem nem vátrtam meg angelt és nem védtem meg a szar Colossust. Ha megkérhetnélek lécci magyarázd el, hogy lehet át vinni ezt a pályát !!! Elõre is köszi !
Végigtoltam, a vége tényleg kicsit qrta lett:((
Na megcsináltam 1 hét pihentetés után az utolsó elõtti pályát (csata a földért) :)) Érdekes, pedig mindent ugyanúgy csináltam mint eddig, csak most használtam az ostromlézert:) SZóval már csak 1 pálya:)
ja egyébként érdemes rákeresni a neten nexus faq walkthrough ra mert szerintem nemgyon szépen és részletesen leír mindent a fegyverelsosztástól a küldetés legrejtettebb titkaiig :)
Bgabor remélem nem késtem el. Szal a lényeg az lenne hogy a hajódon legyen TUDOMÁNYOS szkenner és amikor kezdõdik a küldetés szépen végigpróbálod a hajókat (általában az utoljára megjelenõ gorg hajón szokot lenni) és amelyiknél kiírja hogy titok azt végigszkenneled. Utána már nincs más dolgod mint manual ba rányomni minden pajzsbontó löveget (bubble) meg minden taktikai (lézer) fegyveredet. Ja és el ne felejtsd kijelölni a berendezéseknél az ip-blokkolót. ha ez kész MISSION ACCOMPLISHED :D
Én startrek környezetben szeretném játszani. Bár a starfleet command 3-nál nehéz lenne jobb gémet csinálni. Nincs is jobb annál mikor kilépsz álcából egy Klingon ragadozó madárral vagy egy nagy batár Romulán battlecruiserrel :)
Tévedés, én szeretem az ûrstratégiákat. Nem szenvedés. Ezt is újra fogom próbálni, amíg nem sikerül. Mégha k*rva nehéz is. Meg nehéz irányítani.
Remélem egyszer lesz egy ilyen grafikájú ûrstratégia, eredeti star wars környezetben. Mert azért a legjobb lenne egy falkányi victory osztályú csillagrombolót irányítani. :-) Vagy Darth Vader hajóját, az SSD Executort.
Lehet hogy másoknak más a véleménye de szerintem bizonyos területeken a magyar játékok igenis nem ütik meg a színvonalat. Eltakarodni nem fogok csak azért mert neked más a véleményed. Sokan felmagasztalják a magyar játékokat, én ugyan nem fogom ezt tenni valük csak azért mert magyarok készítették, hanem megnézem, hogyan teljesít az adott program a nemzetközi riválisaihoz képest, és akkor máris teljesen más a kép (pl: Panzers<-> Soldiers). És az Afrika Korps még a panzersnél is gyengébb. Talán azért hozta fel õ is a Homeworldöt mert az egy kiválló program és egy ûrstratégia irányításának úgy kéne kinéznie. Nem úgy ahogy a Nexusban. Miért ne lehetne összehasonlítani? Totál ugyanaz a mûfaj. A Hegemónia pedig a külföldi progikhoz viszonyítva nem volt egy nagy eresztés. A nyulak és malacok háborúja valóban nem sablon. Én inkább gagyinak nevezném.
Nekem az alábbi játékok vannak meg eredetiben itthon: IG1 IG2 Haegemonia Armies of Exigo Afrika Corp vs Desert Rats
Asszem ez elmondja, hogy nekem ezek mennyire bejöttek. Nagyón jó suff mind1, talán az Afrika kicsit kilóg, de az sem vészesen. És szerintem ennek a története sem olyan rossz, engem pl. érdekelne a végkifejlet. És ahogy Zsolo007 is írta, ha lehet ne fikázzd ennyire a játékot, mert azért annyira nem tré. Én pl. nem szeretem az FPS-t, de ezért nem megyek a HL2, BF2, Doom3 topicba, szidni a játékot... Tényleg, mielõtt törölném, nm küldene valaki kimentést a köv. pályára?:)
LOL és õ is a Homeworldöket hozta fel #1188-ban... :DDDD
UI.:Bgabor olvasd el a HSZeket 1185-1192-ig akkor megtod a véleményem. Mégegyszer nem kívánom leírni...
Nah akkor azt mondd el mi az ami neked jó lenne vazz?? Mert eddig csak kirtizáltál.. A magyr játékok igenis is jók, és a maghyr ötletek is jók. Sablonokról beszélsz közbe meg leszólod a malacok és nxulak háborúját ami sokminen de nem sablon. A story igenis jó.
MI az hogy ócska a haegemónia?? Vazz ember te megrögözött kiritikus lehetsz, olyan nevetséges dologkat írsz.
Az 1848 meg nem gagyi csak esetleg nem felel meg az ízlésednek.
Már más topicban is írtam, hogy CSAK AZÉRT MERT NEKED NEM TETSZIK VALAMI AZ NEM JELENTI AZT HOGY AZ FOS SZAR SEMMI ÉS MÁSNAK SEM TETSZIK.
Mégegyszer a homeworld nem nexus, nem IG2, ezek nem hasonlíthatók össze (hacsak az összehasonlítási alapod nem az hogy ûrhajókat kell irányítani...)
Az Ig2 storyjába mi volt neked túlbonyolított. Kifejezetten egyszerû storyja volt, annyi hogy esetenként többszálas, ennyi.
Vazz ha nem bírod a magyar játékokat akkor ne játsz velük, ne írj ilyen topicokba. De ha más megteszed legalább ne fikázd. Úgy állítod be mint ha szar lenne a gém csak azért mert nem jön be.
Nem is oly rég ugyanebben a topicban volt egy hozzád hasonló csávó neki is elmondtam ugyanezt, el is takarodott....
Nem vagyok béna hozzájuk. Sokat végigvittem közüllük, a homeworld az egyik kedvenc játékom volt. Kíváncsi lennék, hogy ezek a "nagyszerû" játékprogramok (swine, pokoli szomszédok) milyen eladásokat produkálnak külföldön. Ott amúgy sem jutna eszébe senkinek olyan agyamentötlet mint a disznók és nyulak háborúja. A panzersrõl csak annyit hogy játsz egyet a külföldi riválisával: a Soldiers:Heroes of WW2 demojával és máris rájössz milyen gagyi. Az 1848-hoz hasonló cuccok pedig nem érdemlik meg a játékprogram nevet.
Egyedül az IG2 tetszett nagyon, végig is vittem vagy háromszor. De az is bûzlött a jellegzetes magyar hibáktól: Nevetséges karakterek, buta dialógukok és túlbonyolított történet. A Hegemónia detto ugyanezeket a hibákat vonultatta fel csak az még ócska is volt. A jelentõs külföldi hátszéllel készült Armies of Exigo is elkövette ezeket a hibákat. Csak az még unalmas és jellegtelen is volt amellett hogy minden ötletet más programból lopott. Ellenben a grafikája nagyon szép volt. De itt véget is ért a pozitívumok listája.
Amikor elõször elindítottam a Nexust, ugyanezek a tipikus hibák jöttek szembe. Rámzúdított történelmi adat a játék kitalált világából, ilyen lázadás olyan egymással harcoló megacégek, mindet láthattuk már, dögunalmas lejárt lemez mind. Aztán elkezdõdött a játék, a hülyén bámuló, ostoba arcú fõhõs jellegtelenül magyaráz valamit az alaktalan hajójából egy másik nevetséges figurának, mindezt perceken keresztül. És ez így megy az összes magyar programban. IG sorozat, Hegemónia, Nexus, e téren mindenhol ugyanaz a totális igénytelenség tapasztalható. A "kiválló" magyar programozókat majd akkor fogom (és fogják külföldön is) nem lefikázni, ha sikerül végre valami igazán maradandót alkotniuk, olyat, amire még három hónap után is emlékszik a játékosközösség, ami minden területen megfelelõ színvonalú lesz.
Na mióta jelentkeztem kb. 15x próbáltam újra, de mindíg valamiért kilép, hogy vesztettem. Türelmes 1 ember vagyok, de ez már sok. Uninstallálom, és ba***ák meg a programozók. Én értékeltem az eddigi jó magyar játékokat, mint lentebb LSSAHPAUL említi, de ez sajnos a nyomdokaikba sem ér. Hogy lehet így megírni valamit, hogy csak 1xûen csata közben kilép, és vesztettem. Indoklás: Angelwing élje túl (pajzs 100%, integritás 100%) Colossus élje túl (integritás 90%) Várd meg Angelt (én várom) A juttassam le Angelt, az teljesítve van. Tehát akkor mi is a baj?
Baromságokat beszélsz. Imperium galaktika, pokoli szomszédok, panzers, swine, ezek mind tökéletes játékok. Van pár gyenge mint az 1848 és a nexus, de csak a bugok miatt. A kritika itt helytálló mert mért nem halgattak a béta teszterekre, vagy miért nem csináltak peccset.. Egyébként hardon röhögve végig lehet nyomni a gamét. Az az igazsáh hogy béna vagy az ûrhajó szimulátorokhoz.Ami nem szégyen csak nem kell ennyire lefikázni a progit, és fõleg nem a többi magyar programozót! üdv.:egy programozó
Amúgy ahogy rákerestem az "IP blokkoló" kifejezésre, láttam hogy még vagy hatan panaszkodtak ugyanerre a küldire.
Ja és még valami: Easy fokozaton játszom. Ha már itt sincs semmi esélyem, mi lenne normalon és hardon? Azt hiszem ezt nem fogom kideríteni.
Hát ezt az IP blokkolós küldit melyik fogyi magyar programozó hozta össze? Próbáltam már mindent, vadászokat, kompot, fegyvert,rakétát és mindent egyszerre,de esélyem sincs. Hiába lövöm ki a blokkolót, rögtön szétlövik a hajót. Próbálnám Homeworld-szerûen megoldani a problémát, mondjuk megkerülni a Titan-t és a másik irányból támadni ahol kissebb az ellenállás. De mivel nagyszerû kis hazai programunkban nem lehet normális ûrstratégás módon irányítani a hajókat, ezért még egy nyomorult kerülõ manõvert sem lehet kivitelezni a programban. Még egy kiválló magyar ötlet, Gratula! Látom amihez csak dicsõ honfitársaim hozzáfognak annak csak is szar lehet a végeredménye. Lehet az bármi, ûrstratéga, második világháborús RTS vagy bármi a végeredmény szar lesz. Nagyon fölhúztam magam ezen a baromságon. Tényleg nem véletlen, hogy a magyar játékszoftverek mindig megmaradnak a "futottak még" kategóriában...
Igen a heavy laser-re, mely, ha elolvasod a leírást, leírja, hogy át tudja ütni a pajzsot, és ha jól fel van szerelve a hajód, hamar lebontja a pajzsgenerátort,s ezzel gyakorlatilag a fullra feltöltött pajzs is megszûnik, és akkor hajrá...:)
Hát most ezzel az újfajta megközelítéssel sikerült végigvinnem. Most lopakodni kell egy aszteroidamezõn keresztül, egész jó csak kicsit hosszú. Viszont miután az elõzõ pályán kicsináltam mind a négy ellenséges hajót ez megadta a lökést hogy megpróbáljam végigvinni a cuccot. :-)
Szerkezetromboló fegyverek? A nehézfegyverekre gondolsz, vagy melyikekre?
A nehézlézerek átütnek a pajzson, célszerû a pajzsgenerátorokat támadni vele. 2db hajó szerkezetrombolóval, ami hamar lekapja a pajzsgenerátort, és mehetnek is torpedók. Az én tapasztalatom szerint viszont figyelni kell a Flakrendszerekre, mert az ellenséges vadászok, és bombázok elég csúnyákat tudnak sebezni.
Köszi, mivel nem boldogultam a régi mentéssel, most kezdem újra a küldetést. Mivel a Colosssus 50k-ra volt megfordítottam, közeledett is a féregjárathoz (én is rájöttem, hogy ott kell legyilkolni õket:), azért köszi), de érdekes, hogy így is kilép:( 1db reléállomás ép, Colossus és, Angelwing ép, ki érti ezt?
Nem értek 1et. Nincs rá bizonyíték hogy miért lép vesztõdik el a game, én a mecha pajzsra fogom!!! :) 1 biztos: vagy a mecha pajzs vagy a relé miatt... Gipsz: Vártam kicsit hátha rájösz magadtól... szal úgy kell megcsinálni hogy kezdésnél a lassú hajókkal irány a féregjárat, a gyorsakat oszd szét a támadó hajóka. Nem vészes simán kilehet szedni õket. Arra vigyázz hogy az angelwinggel nem menj messze a fentébb említett dolgok miatt. Ha megszedted teljesgázzal a féregjárat felé. a colossust parkold le a féreg járattol 10-re, a többievel 4-es távolságra állj. Itt kell megvívni a harcot. Ugyanis pajzs nélkül lépnek át a féregjáraton a hajók és igy gyorsan megkell szedni õket. Ha valamelyik mégis eltudna menni a gyors hajókkal és vadászokkal szét kell szedni. Úgy a jó ha a colossust nem tudják elérni. A colossus ugyan sok fegyverrel rendelkezik de nem éri meg harcba bonyolódni vele. Én próbálkoztam kemény rakétákkal felszerelni de sajnos a saját egységeim is olyan közel voltak hozzá így többet ártott mint használt. Amire állandóan figyelni kell: BELE MENNEK A SAJÁT HAJÓK A FÉREGJÁRATBA!! Ez nagyon nagy gáz. Sokat kellett relodoljak mert ha 2-re megközelíti már nincs vissza út beszippantja. Ha távolabb álsz a 4tõl akkor meg nem moinden fegyver van lõtávban. Ha egy hullám lement feltétlenül ments, persze félpercenként is menthetsz. Ez a legnehezebb map. Sok kitartást! szükséged lesz rá.
Kösz, megpróbálom újra. Ezzel a rakétás/pajzsbontós módszerrel talán menni fog. A nehéz és könnyûlézereket mikor érdemes használni? Mi a különbség közöttük?
Nem nagyon emléxem arra a küldetésre, ha minden igaz azon kevés pályák 1ike, amit elsõre sikerült megoldani:) Gyorsan odamentem a felderítõhöz, és amikor megjelent a gorg hajóhad simán lekapkodtam õket. Nem tudom, hogy itt csak 1edül vagy, vagy többen, ha több halyód van, én az 1ikre csak pajzsbontókat rakok, a másikra rakétákat, és mikor a pajzs lebontódott simán szétszedik a rakéták. Sajna ha sok hajó van, a gyors csatában elég nehéz kontrollálni:( Ha továbbra sem megy, írd meg a pontos címét a küldetésnek, és ha végignyomtam, megnézem azt a pályát:)
Köszi srácok, valami hasonlóra gondoltam én is:) Hááát, ha nincs pajzs a hajón, mivel nem szerelhetõ fel rá, 3-4 hajó kb. fél perc alatt szétkapja. Hidd el, most fogok 16x nekiállni, türelmes vagyok, és kíváncsi a végére. Vannak benne idegesítõ dolgok, de nekem így is tetszik. Nahhh, megyek megmenteni a földet:)
A mechanoid pajzs szinte a végtelenségig tart. Ha vesztett azérrt vesztett mert az angelwing nem volt a relé közelében amikor az MI vissza akart jönni a hajóba....
Nemtudom mi olyan nehéz a nagy hajó megvédésében, én a teljes flottámat, illetve minden utánpótláshajót a védelmére állítottam, az összes vadázsgépet ráküldtem, és 2x-ra simán megcsináltam a küldit.
#1260: Hmm érdekes dolgokat vetsz fel, és részben igazad is van. De például gondolkoztál már azon hogy a hajók miért csak valamihez képest tudnak mozogni? a nagy semmi nagy közepén a semmihez képest nem tudod meghatározni hova mész...A földön is így mennek a dolgok, mindíg valamihez képest viszonyítasz, ez természetes és így jó. Az irányítás igaz hogy elsõre bonyolult, viszont idõvel meg lehet szokni és szerintem jó is. A hajómenedzsmentete nem kötelezõ csinálni manuálisan, bár ha az embernek több hajója van akkor szinte lehetetlen, de ez nembaj, van benne kihívás....Amikor még 1 hajóüja van az embernek mindenképp manuálisan érdemes csinálni a dolgokat mert jobb eredményeket lehget leírni. A fegyverleírás dolgora nemnagyon tudok mit mondani, mivel már rég játszottam, de emlékeim szerint én simán elboldogultam a fegyverekkel, mindíg tudtam hogy mi mire jó... Az AI gyengeségére nem tudok mit mondani, szerintem annyiras nem volt gyenge, bár tény hogy láttunk már jobbat is....
UI.: A homeworld nagyon jó, egy baja van ehhez képest az elég árkádos. Az inkább stratégiai játék, ez taktikai, nekem mindíg felfrissulést jelentettek ezek a játékok mivel nicns a nyersanyaggyûjtés gyártás eléggé unreális része...
ja. ez természetes. az esetek nagy 90%-ban nem írja ki hogy miért vesztettél. A feladatra koncetrálj, ja ha akarsz bugot látni lõdd ki valamelyik pályán a városhajót... :D
1szerü. Az angelwingel túlságosan eltávolodtál a colossus mellõl. Kiléptél a mechanoid pajzs alól. Persze lehet hogy a colossust szedték meg ,vagy kikapcsoltad a pajzsát. pl én addig basztattam az energia rendszerét mignem sikerült energia hiányt okozzak..
Poén... Egy felderítõt kéne hazahozni. Jön négy gorg hajó, letámadja az én három hajómat. Ezekután félóráig vadul tüzelünk egymásra, anélkül hogy bárkinek komoly baja esne. Végül az egyik gorg hajó több alrendszerét is sikerül végleg kikapcsolnom. Nem mintha tudnám mit kell lõni ahhoz hogy harcképtelenné lehessen tenni. (hogy ne használhassa az ágyúit) Aztán egyszer csak mission failed. Nem mondja miért. Hát köszi...
Nos megpróbáltam, így nem lövik szét a hajót , már a 2. gorg flotta megsemmisítésénél tartok, amikor egyszerûen fogja magát a program és azt mondja, hogy vesztettem. Miért? A megsemmisített saját ahjóknál csak a vadászok vannak, az Angelwing ép, és még csak nagy hajót sem vesztettem. MOst akkó mi van?????????????????????
Nem szívesen hagynám abba, nem sokkal a vége elõtt:(
Kipróbáltam a játékot. Sajna elég vegyes az összkép. Anno a Homeworld és au IG2 a kedvenceim voltak, rengeteget játszottam velük. De ez... A grafika gyönyörû bár elég gépigényes. A történet pont olyan, amit a magyarok fejlesztõk össze szoktak ütni. Rengeteg felesleges duma, nagyon rossz idõben, jellegtelen szereplõk között. Már amikor megláttam a tenyérbemászó képû fõhõst meg egy bajuszt és lila szemüveget viselõ vadászpilótát már tudtam hogy a szokásos magyar minõséget kapom e téren. A hajók tervezése már jobb (leszámítva a történet legelején lévõ nagy hajót). Az angelakármi nevû hajó például egészen szép konstrukció. A grafika is csodálatos. A bárgyú szereplõket is elnézné az ember. Sajnos azonban a hajmeresztõ irányítás és a pocsék MI alaposan hazavágja a programot. Meg úgy általában rengeteg elbaltázott rész van benne, amik alapvetõ fontosságúak lennének. Fegyvereknél hiányzik a hatótávolság, rakétáknál a rendelkezésre álló mennyiség. Körülményes megtudni az ellenséges hajó távolságát. A gép alrendszerinek a menedzselése nincs rendesen elmagyarázva az elején, energiaelosztásról, hajtómû és egyéb alrendszerek kezelésérõl nem sok szó esik. Amúgy is elég gyors a játék menete, hiába a szüneteltetés lehetõsége, a pocsék MI és a lehetetlen irányítás miatt egy hajót is nehéz rendesen irányítani (mindent manuálisan), nemhogy egy egész flottát. Fegyverek leírásából vitális információk hiányoznak, volt hogy nem tudtam megállapítani, hogy amit nézek az most rakétavetõ vagy lövegtorony. Amit szintén nem tudok megemészteni, a hejók térbeli mozgatásának normális lehetõsége. Egyszerûen nem lehet A ból B-be küldeni egy hajót, csak a többi objektumhoz képest meghatározni a mozgását. Sajnálom ezt a programot. Azért megpróbálom továbbvinni, de asszem inkább elõszedem majd a homeworld-öt.
1xûen nem értem még a 10. újrakezdés után sem, ezért tõletek kérdezném meg. A csata a földért címû résznél vagyok, amikor Angel lemegy a reléállomáson a földre megküzdeni az MI-vel. A reléállomás persze elpusztul, ezután a Colosssus ellátóhajót kellene megvédenem, amire pajzs nem szerelhetõ. Namármost az összes létezõ hajót ennek a hajónak a védelmére rendelem, és még így is simán leszedik. Most még azt megpróbálom, hogy az ellátóhajót elküldöm a legtávolabbi helyre az egységektõl, a többiekkel meg harcolok 1 nagyot. Az 5leteket azért várnám:)
néha összejönnek 7en nyolcan fõleg este felé
Amúgy vannak még multi partik? Játszanak még az emberek a gémmel.
Amúgy már rég nincs meg a játék, nemhiszem hogy újból le fogom szedni, a megvételén gondolkozom, jókis magyar játék, megérdemlik a fejlesztõk...
Kérdés mennyiért vesztegetik manapság...
Keress rá a neten le lehet tölteni a "visszafogott" módját, de ha szerzel hozzá kódot akkor korlátlan (www.serials.ws v. www.crackspider.net)