Látom nem csak én vagyok kissé kiábrándulva a játékból. (végig nyomtam ,de a végén már csak puszta kiváncsiságból )
Kissé túlzás ez a nagy istenítése. Azért a mai FPS-ek estében nem ártott volna esetleg a LEAN azaz kihajolás lehetõsége, ugyanis szükséges lett volna rá többször is. Aztán nem igazán értettem, hogy miért kell tárat cserélni a chaingunban és csak 60 lõszer (fõleg, hogy a kisebb gépfegyverbe is 60 fér) fér bele annak ellenére, hogy ez a fegyver azért van, hogy ne kelljen állandóan tárat cserélni (erre jó ugye a heveder, hogy folyamatos lõszerutánpótlás legyen). Aztán a lámpa esete, ami igen félelmetes így meg minden, de ez a cserélgetõs megoldás csak azért kellett, hogy lassítsa játékmenetet az unalmas pályák miatt. Ami igazán bosszantó, hogy ha az ember egy bizonyos fegyveren hagyja és utána lámpára vált és vissza a fegyverre, egy ideig megjegyzi a fegyvert aztán elfelejti. Tehát pl.: shotgunt használsz, de lámpa kell nyom az ember mondjuk egy F-et, aztán majd megint F és így gyorsan tud az ember fegyverre váltani, de egy idõ után hiába nyomom én a kiválasztott gombot csak a zseblámpa marad a kezében. Szép kis bug. (aki meg azt mondja a játékról, hogy a megvilágítás és fények szempontjából jó a játék, annak csak azt mondanám, hogy persze, mert alig van fény a pályákon )
A plazma fegyver jól néz ki, de amikor már lõ vele az ember valahogy olyan gagyi érzést kelt. Egy-két helyen olyan színeket használtak, hogy nem látható a képernyõn a szöveg, amit el kéne olvasni. (pl.: security log és nincs a gamma agyonhúzva) A cooperatív hiánya nagy szemétség, ez volt a régi Doom-ok lényege, s persze Xbox-ra úgy hallottam lesz coop mód. (b....... m..,a k.... a...... , stb. "szép" kifejezések ) A játék grafikája szép, de nem értem igazán mi eszik rajta annyi gépigényt. Minek kell a pályákra az eltúlzott elemek,pl.: az összetett mozgású csõ vagy mi,egyszerre csavarodik és elõre hátra mozog és egyéb ilyen elemek szerintem feleslegesek. Kissé kicsit sok a lopott elem a játékban.
A játék egy ideig élvezhetõ, aztán kezd monotonná válni, talán több lehetséges megoldást kellett volna belerakni és így változatosabb lenne. Uncsi a sok imp benne. Nekik ez nem tûnt fel? Néha jó az AI, de elég ha bebújsz egy lépcsõ alá aztán látható ,hogy mennyire buták és nem a zombikra értem, hanem a többi lényre. Az eltünõ hullákról, meg annyit ,hogy az ID-tõl többet vártam e téren.
Akárki akármit is mond a Far Cry jobb a Doom3-nál,(és most úgy gondolok rá, mint az egyik FPS és a másik FPS és nem azt nézem mint lentebb mások) ugyanis végig volt hangulata a Far Cry-nak. Azért nem ártott volna a régi sztorit folytatni, mert ez kissé agyonrágott már a dimenzió kapuval. Az élethû élettér meg vicces, mert minden csak nem az. Érdekes, hogy amikor éppen alig látsz ki a szörnyekbõl hirtelen találsz egy túlélõt az egyik ajtó mögött, miközben meg téged majd agyontaposnak a pokolból jött élõlények. A végén lévõ filmecske elég rövid a 3 CD-s mérethez képest.