A konfliktusban bevetnének 50-100 Raptort, aminek a nagyrészét le is amortizálnák valszeg.
Olyan könnyen leírnak sokan marhaságokat. Ez is az. Kérlek vázold fel, hogy mitõl amortizálódna le olyan könnyen. És ne a vak hitre építsz. Töltsd meg mûszaki tartalommal, hogy HOGYAN.
És felsoroltam, hogy milyen feladatkörre milyen gép van. Még F-22 létezése nélkül is megremeg a kínai légierõ...
Igaz közben 100 számra hullanának a kínai gépek.
Amibõl összesen 100 Szu-30MKK az jenki szemmel korszerû. A többi a 30 éves jenki cucchoz esetleg mérhetõ. Attól, mert csinos displaye van a J-10-nak, attól még a vas alatt nem egy jenki cucc...
És aztán mi lenne? Kína 1-2 éven belül újjáépítené a repülõgép flottáját,
Ismételten felhívom figyelmedet, hogy 10 év alatt készült 100 J-11A és kb. 100 J-10A. A Szu-30MKK gépek oroszban készültek. Ergo mit épít újra? Azt amit soha nem csinált még meg eddig...?
Ha ugyanennyi pénzbõl már megcsinálták volna azt az 500-1000 Raptort ilyen gondok nem lennének
Soha nem volt 1000 Raptor tervezve, összesen mindenféle F-15-bõl gyárottak kb. 1100-1200-at, de ez nem mind USA számára. Egy idõben soha nem volt talán ennyi F-15 összesen a világon. Akkor Raptor miért is lenne? A Hidegháború vége után a 380 db-os flotta egyértemûen a felesleges katagória. A 187 annak fényéban lenne kevés, ha nem készülne F-35. Viszont készül. Nem szabad elfeledni, hogy az F-35 gépbõl exportverzió készül, a teljes értékû gépet csak az USAF és Navy kapja meg elvben, még a legszorosabb szövetségesek is valamilyen szinten butítottat kapnak. (NATO és Ausztrália.)
Szóval drága, mert amennyit ráköltöttek abból nem tudták
összehozni, hogy Amerika igazán hosszú távra biztosítsa a légifölényét akárhol és mindenhol.
A mindenhol szó nehezen értelmezhetõ. A politikusok fogalmazzák meg a célt, hogy mire kell képsenek lennie egy haderõnek. Azok közlik, hogy ehhez mi kell. Aztán kapnak annyi pénz, amit kapnak....
Rövid - középtávon (~10 év) sincs semmiféle komoly veszély az amerikai légifölényre nézve az F-35 tömeges elterjedése miatt.