Soha nem az elméleti csúcssebességeket nézd a hagyományos gépeknél, mert a külsõ függesztés nélkül értelmetlen. Még tisztán is az adott magasságon 3-4 perc víszintes gyorsítás M1.0-ról M2.1 tájára érni.
Az F-22 viszont a brutálisan erõs hajtómûve miatt sokkal jobban gyorsul. Az utánégetõvel repülõ F-16/15 kísérõgépek a berepülésen alig vagy nem tudtak lépést tartani az utánégetõ nélkül repülõ F-22-vel.
Az F-15 gép amúgy is le van korlátozva M2.2 tájára...
Vietnámi példával jönni 2010 magasságában elég begombázott elmeállapora vall szerintem. Ennyi erõvel érvelhetnél azzal, hogy a modern csatamezõn a lovássági fegyvernek az császár, mert 1914-ben is egyes szemében a skót könnyûlovasság rohama lebegett a szeme elõtt. 1914-1853 távlat az kb. 2010-1967. Alig tíz éves idõtávlat elérés van. Csak éppen mindettõnél azóta "picit" változott meg a világ.
Ha elolvasod a linklet cikkat, akkor már 1982 után látnoi fogod, hogy a BVR mennyire elõretört és az indított IR rakéták túlnyomró része sem manõverezõ légiharcban történt...