Attól még nem lesz birtokában annak a gigantikus adatbázisnak és repülõgép tervezési tapasztalatnak, ami az USA-ban van.
Viszonyításképpen. Az elsõ rendszerbeállított stealth gép z F-117A volt. Ez a '80-as évek elején történt. Figyelem, 30 (!) éve. Ez még egyfeladatos csapásmérõ volt. Most tart ott az orosz és kínai, hogy annak a protója után 30 évvel - bár tény, hogy azok várhatóan sok téren ûberelik majd az F-117-et - összehoztak pár techdemo / portó gépet. Az F-117-et 2008 végén tartalékba helyezték, tehát az USAF már nyugdíjazta elsõ stealth gépét huszonx év szolgálat után, mikor más országnak max. fantázirajza meg rejtegett, épülõ protó gépe volt.
Az F-117 óta az alábbi protó / rendszerbe állítot gépek készültek, amik csökkentett észlelhetõségûek.
- B-2
- YF-23
- YF-23
- F-22A (70%-ban át lett tervezve az YF-22)
- X-32
- F-35 (ebbõl az egyik VTOL/STOL képességel bír és szuperszonikus repülésre is alkalmas.)
A különbség gigantukus...
(A B-1 gép méretéhez képest kis RCS-sel bír, de nem szokták a stealth gépek közé sorolni. A Super Hornet tervezése során az addig felhalmozott ismeretekkel a gép RCS értékét keményen sikerült reduálni.)