Egy példa, ott van ugye a kínai fejlesztésû jf-17-es gépük, ami hellyel közzel a Mig-21 ezredik reinkarnációjának is tekinthetõ. Azonban fly-by-wire rendszer van benne és a PL-12-es rakéta a fõ fegyverzete, de lézeres célmegjelölõtõl kezdve minden akasztható rá, a radarja is mondhatni világszínvonalú.
Nos ugye ez is 4+ generációs gépecske még mindig, csak éppen az a szitu, hogy az amcsik is most csökkentik a fejlesztéseiket. Az F35 STOVL változata úgy tûnik törlésre kerül. Úgy tûnik inkább a õk is a 4+ generációs gépeket akarnak továbbra is rendszeresíteni nagyobb számban.
A kínaiak által rendszeresített szuhoj klón elektronikája is jobb azért mint a ruszki változat, a sárkány is lehet, hogy igényesebben van azért összerakva, ha már a Boeing-nek is beszállítanak a kínaiak. A PL-12 rakétájuk is úgy tûnik, hogy jobb mint az R-77.
Szóval egyrészt a tiszta lopakodó 5 generációs gépek jelentõsége várhatóan a közeljövõben nem lesz olyan hangsúlyos, a 4+ generációs gépek pedig tovább élnek. Akár 4++ generációsként, pl a szuhoj lopakodósítva, belsõ fegyvertérrel. Ezek fejlesztési igénye sokkal alacsonyabb, mint egy tök új konstrukcióé.
A radarok/szenzorok tekintetében úgy tûnik az oroszokat lassan messze lehagyják a kínaiak, a fülke berendezés, számítógép dettó, avionika, egyéb elektronika kb ott vannak. A hajtómû meg továbbra is kérdéses.
Rövid/középtávon (3-5 év) a kínai légierõ jelentõs fejlõdésen eshet át, 4+ generációs gépeket tekintve utolérhetik az USA-t. Ami azért jelent fölényt, mert nekik nincsenek érdekeltségeik a világ minden táján. Ha akarnak egy fegyveres konfliktust helyben, Taiwan-ért, vagy É-Koreában, akkor valszeg létre tudnak olyan erõfölényt hozni, hogy korlátozott/hagyományos erõkkel vívott háborúban bárkit le tudnak ott nyomni.