Szerintem pont ott tévednek az MS-nél, hogy a közös platform vonzerejére építik a stratégiájukat.
A közös platform hasznos lehet mondjuk a vállalati szegmensben, mert a már meglévõ .netes fejlesztéseket viszonylag könnyen tudják portolni a hordozható eszközökre.
A home piacon viszont csak akkor tudja kihasználni a közös platform elõnyeit az MS, ha a fejlesztõk windows only tartalommal jelennek meg rá, amire jelenleg nagyon minimális az esély. A kisebb windows fejlesztõk, akik eddig a platform káosz miatt nem szálltak be a mobil fejlesztésekbe bevonhatóak az ismerõs fejlesztõkörnyezet miatt, de a tablet nem játékkonzol, hogy egy nagyobb szoftvercég megengedhesse magának, hogy egyetlen típusra fejlesszen. A másik, hogy a tabletnél nem a szoftverben van a nagy pénz, hanem az egyéb tartalmakban, mint zene, video, e-book, stb. Ezeken a területeken pedig az MS eléggé le van maradva és még csak nem is az apple a legnagyobb ellenfele, hanem az Amazon és tsai.