Gondolom a Dell esetén errõl az incidensrõl beszélsz. És hogy miért is nem emlegetem õket?
Igen, kaptak egy hibás szériát a Li-ion aksikból, ahogy az Apple is. Igen, nem vették észre idõben a hibát.
DE (és ezt a de-t nem véletlenül írtam csupa nagy betûvel): amint megtudták, hogy gebasz van, azonnal a teljes szériát, azaz 35ezer készüléket visszarendeltek, nem próbálták meg elsumákolni a dolgot. Ez a nagy különbség az õ és az Apple esete között: mindketten külsõ forrásból kaptak hibás alkatrészt, de míg az egyik megpróbálta elsumákolni, addig a másik azonnal visszahívta a készülékeit.
Egyébként igen, abból a hibás szériából sok gyártó kapott aksit, érdemes is megnézni, ki hogyan reagálta le. A legtöbben azonnal visszahívtak, páran kivártak, de ezidáig egyedül az Apple-rõl derült ki, hogy megpróbálta a károsultakat lefizetni.
Hibás teljesítések mindig akadhatnak, nem ezzel van a probléma. A gond ott kezdõdik, hogy az Apple megpróbálja elsumákolni a dolgokat (mert ugyebár egy Apple készülék nem lehet hibás, de nem ám!). Ez pedig felelõssé teszi õket az ilyen ügyekben. A poén az egészben az, hogy saját magukat járatják le, hiszen ha beismernék, hogy igen, külsõ szállító hibázott (ahogy azt mára megtette a Dell, az IBM meg még jópár olyan gyártó, aki ebbõl a hibás szériából kapott), akkor nem õk lennének a ludasak. Bár akkor is ott van a minõségbiztosítás kérdése, de akkor már lehetne mondani, hogy hát aki emberbõl van, az hibázhat.