Nemértek a közgázhoz, de szerintem egy a gazdálkodási, pénzügyi egyensúly nem csak azt jelenti, hogy:
nem vagyunk mínuszban, sõt ha pedig gyûlik a pénz az milyen zsír!
Nem, egy vállalatnál az egyensúly az azt jelenti, hogy viszonylag kis nyereséggel, amibõl lehet majd osztalékot fizetni, meg prémiumot a cégnél a gyártási és az eladási számok egálban vannak. Ha nõ a piac leköveti, ugyan úgy ha csökken, csak akkor stratégiát/termékeket is vált, hogy a piac összeomlása (pl cd/dvd, vagy Pc, vagy tamagocsi) magával rántsa a céget.
A felhalmozott pénz egy növekvõ piacnál, csökkenõ piaci részesedés mellett azt jelenti, hogy a vezetés valanit kibaxottul elbaltázott. Mert pl azt gondolta, hogy a versenytársakat a bíróságon a drága ügyvédekkel fogja elverni és nem a boltokban.
Ráadásul ennyi pénzt csak elbaxni lehet, hatékonyan, jól elkölteni annál kevésbé (lásd ingatlanpiaci lufik). Ennyi pénzbõl egy iparágat lehetne vásárolni, de olyat még senki nem csinált, ja de a M$. Csak mire totálisan megvették azt is, ma már mindenki mobilozik, õk meg csak pislognak.
"Ne trollkodj! Ezt allitottad: "csökkenthetné az árait, hogy TE is jól járj!"
Bebizonyitottam, hogy csokkenti... erre te moving the goalpost?"
Bocs, de kicsit ciki vagy ám, tudod-e!? Elõször is itt most az Android vs. iOS piacról beszélünk. Erre találtál egy terméket egy félhalott másik piacon, aminek csökkentette az árát. Király! Hát akkor most mi lesz? De tudod mit, igazad van Pistike, örüljünk együtt!
"Az árukapcsolás (angol bundling) lényege, hogy egy vállalat az általa elõállított javakat kötegekben (bundle) árusítja. A fogyasztó egy olyan terméket, amelynek relatíve rugalmas a kínálata, csak egy olyannal összekapcsolva vehet meg, amellyel szemben a kereslet rugalmatlan. Így a rugalmas kínálattal (vagy kereslettel) rendelkezõ termék piacán sem alakulhat ki érdemi árverseny. A szoftvercsomagok tipikus példák az árukapcsolásra (ti. az irodai csomagokat egyben lehet megvárásolni, noha a legtöbb felhasználó csak szövegszerkesztõt szeretne vásárolni). Ezt a technikát sem csak monopolhelyzetben lévõ vállalatok alkalmazzák." WikiLink
Ez nem zseniális üzleti gyakorlat, hanem törvénysértõ:
1996. évi LVII. törvény a tisztességtelen piaci magatartás és a versenykorlátozás tilalmáról 11 § f), és h).
"En biztos nagyon rosszban lettem volna vele, mivel vilagfelfogasa nagyon messze all az enyemtol... ezert nem is foglalkoztam a szemelyevel soha. Mindazonaltal a perekkel kapcsolatban bizonyos dolgokban igaza volt."