"A nagy piaci részesedésnek legalább vannak olyan "apró" elõnyei, hogy ha valami új technológiát akarsz bevezetni, akkor simán megteheted, és nem kell attól félned, hogy visszájára sül el a dolog, mert kvázi szabvánnyá teszed."
Nokiának megvolt sok éven át a lehetõsége, hogy piacvezetõként ezt az elõnyét tovább vigye az okostelefonok világába - belebukott.
Microsoft szintén piacvezetõ, de lassan, késve és rossz irányba lépve lemarad a mobil szegmensrõl és marad neki egy zsugorodó pc piac.
Atari név mond neked valamit?
...
Valahogy egyik esetben sem látom még azt a "pici" elõnyt sem. Általában a piacvezetõnek a legnehezebb, mert nem tud ezer frontot megvédeni, egyszerre innovatív és merész, plusz konzervatív és megtartó lenni.
Mikor megláttam az elsõ Androidos telefont, akkor mondtam, hogy csak idõ kérdése és az Apple piaci részesedésben sokadik lesz az olcsó tömegtermékek mögött.
Kurvára nem hibáztak el semmit, mert csak a profit számít, az pedig köszöni szépen, egyre növekszik. Jelenleg a nyersanyagokat leszámítva nincs a világon még egy termék, amin annyit lehet keresni, mint az iPhone.