Csak azt akarom jelezni, hogy sci-fi-ről vitatkozgatunk. Ötletelni lehet, de azért az nem egy túl egzakt dolog. LVL5 szintű, 0-200 km/h között üzemelő önvezető autók még nem léteznek.
LVL2-3 nál tartunk. És a linkelt videód is mutatja, hogy ez egyelőre kevés, mert a Waymo kocsi gyak mindenféle ijedelem nélkül tartotta a sávot egyedül egy 4 sávos út közepén, amikor egy átlagos sofőr félrekapja a kormányt, gyorsít, lassít, hogy elkerülje/csökkentse a balesetet.
A vezetést támogató rendszerek nagyon jó dolgok, a baleseti statisztikák ennek is köszönhetően javulnak. Azonban ezek fejlesztése egy több évtizede zajló evolutív és nem forradalmi folyamat. A Merci kb 20 éve beépíti az adaptív tempomatot, később automata féket, pár éve a sávtartó rendszereket a kocsijaiba. Az hogy ennek teljesen önvezérlő autó lesz, vagy lehet a vége, ráadásul marha rövid idő alatt, az kérdéses.
Arról vitatkozni, hogy annak mi lesz a vége, ha ez megvalósul az sci-fi valójában. Fasza, hogy néhány cég, gyak lépcsőfokokat kihagyva megcéllozza ezt, azonban ennek technikai nehézségei ma még nem beláthatóak. Nyilván ezen cégek PR anyagaiban ezeket csökkentett jelentőséggel kommunikálják, mert a befektetők nem tolnak milliárdokat olyan projektbe, aminek csak 20 év múlva lesz eredménye. És igen, fontos az, amit a Waymo, vagy a Tesla csinál, de mert nagyobb mennyiségben kénytelen kockázati tőkét bevonni a működéséhez, ezért a kommunikációjukban is, gyak egy megfelelési kényszer hatására túlzásokba esnek. Szerintem ezt látnod kéne.