"ehhez a rendszer működésének konkrét elemzését kell végrehajtani, szal leállhatsz a statisztikán való rugózáson"
Ezt ne nekem mond hanem a pajtásaidnak. Végülis oda jutottunk hogy elnyomtál egy bullshit terelést de végülis nem tudod semmivel alátámasztani az állításodat.
"A "lehet" szó úgy tűnik lemaradt az idézetből."
Ok ez szokásos defenzív óvatoskodó vita-stílus tőled, volt már részem benne. Állítok is valamit de ha később úgy akarom akkor nem is, mert tulajdonképpen feltételes módban van minden. Akkor ezt: "lehet, hogy egyelőre rosszabbak, mint a normál kocsik" úgy is vehetem hogy lehet hogy nem. Egyébként a human driver azért ül a kocsiban hogy felső korlátot szabjon a a rosszaságnak. Tehát elvi szinten nem lehetne rosszabb a teszt autó mint az ember, mert az ember közbelép ha hibát lát. Persze ez csak az elv, a gyakorlatban a késlekedés miatt nem tud minden hibát javítani, azonban gép nem is követ el olyan hibát amit viszont meg ő elkövetne, emiatt a humán-machine kombó inkább jobb mint rosszabb a sima embernél. (nem, nem tudok rá egzakt statisztikát mutatni)
"1968-ban született egyezményhez csatlakozott hetven akárhány állam (köztük Magyarország is) az egyezmény által lefedett területen a tevékenységüket összehangolják"
Most akkor ennek van valami relevanciája a témában, mire akarsz ezzel az egész egyezménnyel rámutatni? Mert azt látjuk hogy Kaliforniában már elég a remote operátor.
"Az egyezmény egyik alapelve, hogy mindig a sofőr a felelős"
LVL 4/5-nél ez eleve értelmetlen. Ott már csak utasok vannak meg a gép. Ahogy akkor sem felelős az vezető ha műszaki hiba történik, az hogy a software hibásan működik az pedig ilyen. Az ember addig felelős ameddig az van mondva hogy köteles figyelni és vagy magától vagy a gép kérésére átvenni az irányítást. Az eddigi összes eset ilyen volt, ezért is megy Rafaella a bíróságra.
"Az USA 4 tagállamában engedélyezett a tisztán önvezető autó, azért ez még az USA viszonylatában is elenyésző szám, nemhogy világ összesben"
Ez most valami bagatellizálási kísérlet? 4 állam közút hálózata 'more than enough' ekkora önvezető flotta tesztekhez.
"lehet, hogy egy jó ügyvéd évtizedekre visszavesse az ilyen járművek közúti forgalomba helyezését, akár teszt jelleggel is."
Tudom, 'lehet' de előbb viszont épp azt fejtegetted hogy a bécsi egyezmény szerint mindig a sofőr a hibás. Akkor most mi van, egyjó ügyvéd nem próbál az egyezményre hivatkozni?
"hanem mert van olyan pl., hogy jog, amely évszázadok alatt alakult ki, és ez alatt volt 1-2X olyan, hogy valami jó ötletnek tűnt, de a végén még sem lett az"
Vannak úttörők és vannak óvatoskodóak. A pioneer-ok a nagyobb kockázatért cserébe nagyobb jutalmat remélhetnek, és mivel mindig akad aki kockáztat így az óvatoskodó szükségszerűen soha nem fog elsőnek célba érni, csak kullogni fog a sor végén. Erre tart Európa is, amire csak ráerősít az ha ebben az iparágban is elveszik a pozícióit a bátrabb, innovatívabb, kockázatvállalóbb régiók.
"Nem az a gond most, hogy vitatkozunk, ezért vagyunk itt mindannyian, hanem, amíg mi az igazságnak egy új aspektusát KERESSÜK"
Nem tudom mi lenne az hogy 'igazság új aspektusa', akár egy bullshit generátor is mondhat ilyet. Első körben a valóságot kell felvázolni majd az ezt mozgató összefüggéseket, majd ebből előrevetíteni a várható jövőképeket. Ez alapján eldönthető hogy mely lépes visz az optimális végállapot irányába és mely távolit. Ti kb. addig jutottatok hogy meghalt 4 ember mert gép vezetett, hú, zavarjuk el a gépet mert újra megtörténhet. Egy vita során értelemszerűen mindenki a saját álláspontja mellet érvel, nem egymás ajnározása a cél hanem hogy ütközzenek az álláspontok és meglássuk hogy végülis melyik áll meg. Ti sem tesztek másként, egyikőtök sem dicsérte egy szóval sem az önvezető autókat, talán Testuo két fél mondatban objektív volt, ezen meg is lepődtem:) Én egyébként úgy látom hogy a magam részéről mindvégig elismertem hogy a mérlegnek két serpenyője van és a kontra oldalon is vannak tételek, mindvégig azt mondtam hogy a benefit viszont nagyobb. Ezért az a logikus döntés hogy ezen az úton haladjunk tovább.