"Valóban az. Ez ugyan egzakt számokon alapul és mint ilyen kifejezetten alkalmas összehasonlításra, de megértem hogy számodra nem izgalmas, mivel itt nem lenne helye a mellébeszélésnek."
Ja, rengeteg dolgot meg lehet állapítani az iszonyat melóval előállított statisztikákkal, csak két dolog nem derül ki belőlük: a miért, meg a hogyan! ;)
"Vázold kérlek, szerinted mi lenne a legjobb eljárás. Tegyük fel hatalmadban áll az USA teljes terültére vonatkozó rendeletet kiadni az önvezetés bármely 'aspektusa' kapcsán."
"Emberek halnak meg a rutintalan tinik közútra engedése miatt, ezt azért nem kéne figyelmen kívül hagynod. Persze a kettős mérce az mindig jól jön."
Kb erre reagálnék, nem figyelmen kívül hagyva a szájkarate szintű részletesebb észrevételeidet sem.
Namost már megint milyen kettős mérce, ezt kifejthetnéd már végre, hogy mit értesz az alatt. Kicsi-tini, ha ittasan halálba vezet, annak mi is a köze az önvezérléshez? Tudtommal a hatóságok az ilyen baleseteket is megpróbálják visszaszorítani, fokozott közúti ellenőrzéssel, felvilágosítással, mert hogy az sem igazán preferált dolog. Senki nem mondta, hogy Jolánka, meg Petike nem mehet taxival és inkább apucitól elkért kocsival, vagy élete első egé rjárta 1000 eurós BMW 3-asával kell fittizni.
Namost az, hogy vannak más jól behatárolható halálokok az nem jelenti azt, hogy más veszélyforrást beengedjünk az útra.
Milyen kettős mérce, ez lenne a kettős mérce, hogy ha az emberek megölhetik magukat hülyeségből, akkor a robotok miért nem? Ha tényleg ezt gondolod, akkor ez elég beteg gondolat, miért te valami androidok jogaiért harcoló szervezet tagja vagy amúgy? Nem értem!
Szóval van egy technikai eszköz, ami az emberek életének megkönnyítését és biztonságosabbá tételét szolgálja. A pár baleset után, az amcsi közlekedési hatóság is kiadott pár észrevételt, hogy ez a hülyéknek tervezett eszköz valójában nem hüjebiztos. Kb. mindenkiben azt erősíti fel, amilyen. Ha valaki figyelmesen felelősséggel vezet, annak segítség, ha meg valaki beleszarok módjára, az a Tesla volánja mögött is meg tud halni, vagy épp az anyósülésbe, mert a szellemi szottyadék átmászik! A kérdés az, hogy ez mennyire súlyos jelenség, ezt kéne vizsgálni, merthogy ia tapasztalatok szerint ez általános jelenségként létezik (lásd youtube x ezer találata hülye teszlásokra, vagy a kormányra sörösdobozt akasztó mercist). Ez a kocsi, a tervezők hibája, részben, az ember hibája viszont nagyobb részben. A gond az, hogy nem tudjuk, hogy átlagjózsika hogy fogja ezt a kocsit majd használni, de már az utakra engedjük. Ahogy írtad, ez egy ember-gép rendszer, de ha változtatom a gépet, az ember miért ne változna? Hát változik, sajna sokszor pont rossz irányba. zt fel kell deríteni, az önvezérlő kocsit át kell alakítani.
A Gúgli elég hosszasan tesztelte, esetleg felelősséggel bíró sofőr nélkül is Amcsiban a kocsijait, lásd vakember furikázása videót. Az, hogy a németek is könnyítették a szabályozást, lehetővé tették ilyen kocsik tesztelését az nem az amcsi szintet jelenti, hanem azt, hogy Jürgen most már elengedheti a kormányt, és leveheti a szemét az útról, mert eddig ezt sem tehette. Kb. ez a különbség Amerika és Európa között.
Szal mit kéne tenni? Egy lépést vissza lépni és az eddigi sajnálatos tapasztalatok alapján részletes követelményrendszert felállítani a szenzorokra, a kocsit vezérlő MI-re, mikor mit kell reagálnia. Ha majd ezt a minimális szintet teljesítik,tesztpályán, akkor mehetnek az útra, próbálgatni a LVL4-5 rendszereket. Az, hogy sem a közlekedési hatóságok, sem a törvényhozók nem készültek fel erre és a hurráoptimista médiát követve elkezdték látványosan lazítani a szabályozást, anélkül, hogy a követelményrendszert is kidolgozták, kidolgoztatták volna, az sajnos az ő nyakukba is felelősséget rakott a bekövetkezett halálesetekért.
Amerikában ez a túllövés sajna azt okozza, hogy a média (szenzációipar) hangvétele megfordult és egyre inkább szkeptikus híreket tolnak, azonban megint csak esetenként túllőve a célon. Szal azok a nagy gyárak, amelyek évtizedeket öltek már a különböző biztonsági rendszerekbe meg fogják úszni ezt is, van elég tapasztalatuk az ilyen helyzetek kezelésében, miközben a reflektorfényben eddig teccelgő cégek, meg szívják a fogukat.