"hogy egyes baleseteknél mi zajlott a kocsiban, na erre kíváncsi vagyok."
Megmondja hogy n-szer ez történt z-szer meg az, ez alapján lehet összehasonlítani azt hogy mi a valós jelentős problémaforrás ez mi csak egyedi incidens.
"Máshol már leírtam, hogy autókba kötelezően..."
Ez egy korrekt rendszer mármint az hogy egy magas belépési küszöböt fektet le, minden közútra lépő jármű esetén. Természetesen egy irreális utópia, de mint ilyen nem áll távol az álláspontjaidtól. Azt mondanám hogy OK, amint sikerült bevezetned emberek esetén ezt a magas minimumszintet akkor jogos hogy az önvezető tesztautóktól is elvárod. Addig azonban minden marad a jelenlegiek szerint...
"De az is igaz, hogy nálunk továbbra sincs olyan, hogy vakember beültet kocsiba, aztán menjetek isten hírivel"
Máshol sincs. Level 4 esetén viszont lesz. Pl. idős vezetésre már kevésbé alkalmas kistelepülésen lakó ember is megtarthatja majd a gépjármű adta szabadságát, és pl szükség esetén külső segítség nélkül bejut a városi kórházba. Ugye minél hamarabb lesz ilyen képesség annál több olyan eset lesz ahol ez ment meg valakit. Pl stroke esetén érzi hogy nincs valami rendben, vezetni nem tud/nem szabad neki, a mielőbbi orvosi ellátás pedig életmentő, ha csak 10km-t megy a mentő elé az önvezetővel annak komoly hozadéka lehet. De persze mondhatod hogy ne siessünk, ráérünk még komótosan évtizedekig fejleszteni. És ennek milyen az ára/hozadéka....
"Legjobb tudomásom szerint nincsenek minimális szintek meghatározva"
Központilag nincs, a cégek nyilván maguk eldöntötték hogy mi az a szint amikor már nem abból áll a közúti teszt hogy a sofőr folyamatosan visszavezeti az autót a telephelyre a bug-listával mert az egyenes úton kívül semmi mással nem boldogul az automata. Épp ezért irreális az elképzelésed hogy valaki mondja meg a frankót arról amiről lövése sincs, főleg az események után kullogó állami alkalmazottaktól nem életszerű ilyet elvárni.
""Mindet fel kellene építeni teszt pályán.""
"Igen."
Utópia ez is, gondolom elvárás lenne hogy a villamos meg nagy sebességű vonat is közlekedjen rajta, legyen hidak, hosszú kanyargós alagutak, meg komplex autópálya intersection-ök De semmi gond amint kiépítesz minden városban egy ilyen tesztpályát a tanuló vezetőknek akkorra meglesz az önvezető autóknak is.
"elfogadható járulékos veszteség kategória"
Valóban ezt mondom, a közlekedésben folyamatosan vannak járulékos veszteségek. Ezeket iszonyú költséggel fel lehetne számolni, de nincs ennyi pénz rá. Amit az önvezetés tudni fog hogy ezeket lecsökkenti, mivel nem tudok rá egzakt statisztikát mutatni, azt mondanám hogy a "várakozások szerint".
"Az, hogy nincs erre a hatóság felkészülve nem azt jelenti hogy nem kéne ilyen képességekkel rendelkeznie."
Csak hogy saját példádon lásd hogy mennyire utópia: Szerinted le lehet ma előre szabályozni a naprendszeren nagy sebességgel áthaladó csillagközi űrhajók áthaladási protokollját?
"Ez olyan alapjog, amit még különleges jogrendben sem korlátozhatsz, sérthetsz. Nemhogy egy új technológia tesztelésénél. Ha kitudódik, hogy valaki ezt szánt szándékkal sérti annak böri lesz a vége."
1. Alkotmányos alapjogunk a legmagasabb szintű egészségügyi ellátás is. Mégis szándékosan stadion-t építenek, és nem kapod meg a milliós rákgyógyszert vagy a drága külföldi kezelést. Köztudott, és mégis hány politikus is ment ezért böribe?
2. Nem szánt szándékkal hibáznak bele a technológia megalkotásába. Szimplán nem gondolnak az adott körülményre, vagy csak nem tekintik relevánsnak. Ismét csak felállítottál egy nem létező szalmabáb szituációt és elégedetten elpüfölted. Gratulálok hozzá.